Παρασκευή, 15 Ιουλίου 2005

29

Είναι δύσκολη αυτή η ημέρα. Όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, πάντοτε με άγχωνε η χειραφέτηση με τη γραμμικότητα του χρόνου. Προσωπική εμμονή; Μπορεί. Ωστόσο πρέπει να αναγνωρίσεις ότι αυτή η ημέρα είναι μοναδική και βαθιά προσωπική. Ειδικά σήμερα λοιπόν, επέτρεψέ μου να διατυπώσω κι αυτές ακόμη τις εμμονές μου.

Η ζωή μοιάζει με ιμπρεσιονιστικό πίνακα ζωγραφικής. Δεν νομίζεις; Είναι γεμάτη με πολύχρωμες κουκίδες που κοιτώντας τις από μακριά, συνθέτουν μία εικόνα. Αγωνιώντας να αντεπεξέλθεις στις καθημερινές ανάγκες τείνεις να εστιάζεις στις επιμέρους πινελιές, χωρίς να μπορείς να διακρίνεις τι διάολο δείχνει ο πίνακας. Πολλές φορές μάλιστα, παιδεύεσαι τόσο με μερικές σκουρόχρωμες κουκίδες που τις αφήνεις να σε πείθουν ότι όλος ο πίνακας είναι κατράμι μαύρος. Άλλοτε πάλι, σε συμπαρασύρει ο ενθουσιασμός μίας επιτυχίας ή κάποιας χαράς και θαρρείς πως ο πίνακας είναι βουτηγμένος σε παστέλ αποχρώσεις του κόκκινου, του κίτρινου, του γαλάζιου και του μενεξεδί. Αυτό είναι η ζωή. Ένας ιμπρεσιονιστικός πίνακας. Μία φευγαλέα εντύπωση.

Ε, και λοιπόν; Τίποτα μωρέ. Απλώς αυτή τη συγκεκριμένη μέρα και ένεκα των γενεθλίων, προσπαθώ να κάνω ένα βήμα πίσω και να κοιτάξω την εικόνα. Αυτό είν’ όλο. Δεν πάω να σου κάμω καμία περισπούδαστη ενδοσκόπηση, ούτε θέλω να σου πουλήσω πνεύμα. Γνωρίζω τα όρια και τους περιορισμούς μου.

Απλώς δηλώνω με πάσα ταπεινότητα, ότι κάθε χρόνο τέτοια μέρα -αυτή τη δύσκολη μέρα- στέκομαι σιωπηλός και παρατηρώ τη διαπλοκή του παρελθόντος και του μέλλοντος χρόνου μου. Οι αναμνήσεις και οι προσδοκίες μου συνθέτουν ένα ακατέργαστο σύνολο, με αναφορές στους ανθρώπους, στις στιγμές και στις εντυπώσεις που συναποτελούν το είναι μου.

Είναι τελικά δύσκολη αυτή η ημέρα ή μήπως την κάνω εγώ να φαίνεται έτσι; Χμ. Ίσως απλά συνειδητοποιώ ότι γηράσκω. Κι είναι κακό αυτό; Όχι ρε παιδί μου, κακό δεν είναι! Μην τρελαίνεσαι. Η ζωή, σου επιφυλάσσει τα καλύτερα και τα χειρότερα, αλλά πάντοτε οφείλεις να την παλεύεις.

Άντε και τώρα που νύχτωσε και διαλύεται ετούτη η δύσκολη μέρα στα εξ’ ων συνετέθη, να πω κι ένα παράπονό μου κι ας το πάρει μαζί του για πάντα το ερεβώδες σκοτάδι: Ετούτο το χρόνο, χρειάστηκε να την παλέψω πολύ σκληρά. Τη ζωή. Αλλά ας είναι. Όπως είπε η Σκάρλετ ο’Χάρα στην ακροτελεύτια φράση του «Όσα παίρνει ο άνεμος»: «Αύριο, θα είναι μία εντελώς καινούργια μέρα!». Έτσι δεν είναι;

Να είστε όλοι σας, καλά. :)

8 σχόλια :

  1. Τα πρώτα 100 είναι δύσκολα... μετά θα ρολλάρει το πράμα. ;-p

    (Έχει μια έκθεση ζωγραφικής στην Ελευσίνα που πρέπει να επισκεφτείς.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χρόνια Πολλά και από μένα!
    Και σου εύχομαι τη χρονιά που αρχίζει σήμερα η τύχη και οι συγκυρίες να είναι πιο ευνοϊκές για σένα, έτσι ώστε να χρειαστεί να παλέψεις λιγότερο.

    Νέλλυ (μια πιστή αναγνώστρια)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το 29 της έμπνευσης

    Μελέτη έδειξε ότι η ηλικία των 29 ετών αντιπροσωπεύει τον βέλτιστο συνδυασμό μόρφωσης και ενέργειας για τη γέννηση μεγάλων ιδεών...

    Συνέχεια στο site της Σαββατιάτικης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπού-χου! Διάβασα αυτό το άρθρο στο οποίο με παρέπεμψες φίλε Κώστα και έγινε η διάθεσή μου σμπαράλια: είμαι στο υποτιθέμενο απόγειο της δημιουργικότητάς μου κι ούτε μία αξιοπρεπή ανακάλυψη δεν έχω κάμει (ένα νέο εξωπλανήτη, μία επαναστατική φόρμουλα υγρού μετάλλου ή έστω, μία νέα θεωρία για τον κύκλο ζωής της λιβελούλας). Τίποτα! Ποιά είναι η συμβολή μου στην πρόοδο του πολιτισμού μας, ε; Πότε θα κάνω το καθήκον μου ως άνθρωπος και πολίτης αυτού του κόσμου; Επειδή δεν ευκαίρησα τον τελευταίο χρόνο, μπορώ να έχω μία πίστωση διετίας;

    J95, Dystropoppygus και πιστή αναγνώστρια Nelly, ευχαριστώ θερμά για τις ευχές σας. (Τί έκθεση είναι αυτή στην Ελευσίνα;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Nik_kit, σου εύχομαι (καθυστερημένα) να'σαι πολύχρωμος και εντοιχισμένος!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ..

    (29 και κλαις; τι να πουν και τα 47!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κιχ δεν θέλω .. τ' ακούς; Εγώ τι να πω που έκλεισα τα 39 μου λες;

    (τι το θυμήθηκα κι αυτό τώρα ...)

    Να ζήσεις, να ευτυχίσεις και να σου κάτσει και το ΛΟΤΤΟ :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts