Δευτέρα, 25 Ιουλίου 2005

Sin City

Ο Frank Miller δεν αστειεύεται. Αφού ποδοπάτησε τον Batman και αναγέννησε τον (ως τότε αδιάφορο) Daredevil, απεφάσισε να δημιουργήσει το σκηνικό για μία βίαιη και ωμή αφήγηση, μακριά από τα φτιασιδώματα της mainstream κοινοτυπίας.

Το ασπρόμαυρο σκίτσο με τις αποφασιστικές σκιές και το μανιασμένο καδράρισμα της δράσης, κατέστησε την «Αμαρτωλή Πόλη» (Sin City) ιδανικό τόπο για το προμελετημένο έγκλημα που είχε σχεδιάσει. Ισορροπώντας με μαεστρία ανάμεσα στο noir μυθιστόρημα, τη μυθολογία του φανταστικού και την αμερικάνικη pop culture, ενέταξε προκλητικά νευρώσεις και διαστροφές μέσα σε ένα σενάριο, απαλλαγμένο από τους περιορισμούς και τις συμβατότητες του χώρου και του χρόνου.

Ναι, είμαι fan του Frank Miller. Μου αρέσει το σκίτσο του. Μου αρέσουν τα ανατρεπτικά του σενάρια που σου κλείνουν το μάτι. Μου αρέσει η αφηγηματικότητα των καρέ του. Μου αρέσει που ενώ το παίζει αντιεμπορικός, πουλάει σαν τρελός! Μαγκιά του!

Η ταινία; Άψογη! Σαν να διαβάζεις το comic. Πιστότερη προσαρμογή δεν έχω ξανα-ματαδεί! Λέξη-λέξη, σεκάνς-σεκάνς, σκίτσο-σκίτσο! Νευρική σκηνοθεσία, επιτήδειες γωνίες λήψης, καλοκουρδισμένο cast, καταιγιστική δράση, σκοτεινοί χαρακτήρες, στυλιζαρισμένη βία, επιβλητική φωτογραφία, ψηφιακή πανδαισία του ασπρόμαυρου με μετρημένες πινελιές χρώματος (που ακολουθεί το comic). Απλώς αριστούργημα.

Γενικά: Έρχεται να επαναπροσδιορίσει τον ορισμό του film noir, προσγειώνοντάς το στον 21ο αιώνα. Το ερώτημα είναι: Γουστάρεις; Αναδιατυπώνω: Αντέχεις;

Βαθμός: Αν δεν έχεις διαβάσει το comic, 9 (διότι μπορεί να σε σοκάρουν οι βίαιες σκηνές). Αν έχεις διαβάσει το comic, 10 (διότι «αποδέχεσαι» τη βία σε αναφορά με τη χάρτινη δράση).

6 σχόλια :

  1. Θέλεις να αναδημοσιεύεις ότι γράφεις εδώ (κριτικές ταινιών) και στο Cine Blog; Τώρα αν δεν κατάλαβες σου έκανα πρόταση...

    Είδα το Sin City τον Απρίλη και μου άρεσε πάρα πολύ, ναι γουστάρω (έχω διαβάσει το κόμικ και πιστευώ ότι είναι η καλύτερη μεταφορά κόμικ που έχει γίνει δημιουργώντας ένα προηγούμενο με την, θρησκευτική σχεδόν, πιστότητα του σκηνοθέτη στα σκίτσα του καλλιτέχνη Miller), ναι αντέχω, το βρήκα disturbingly sexy and almost poetic και μόλις τελείωσε πήγα σπίτι και κατέβασα το τραγούδι (the Cells). Ειδική μνεία στις ερμηνείες των Rourke και Del Toro που έγραψαν, και στα θεϊκά γυναικεία κορμιά.

    ΥΓ Εγώ πάντως αν προωθούσα την ταινία στην αφίσα θα έβαζα το πιτσιλισμένο με αίμα μούτρο της Miho.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σαν αφίσα θα έβαζα τον Μαρβ με την Γκόλντι στο κρεβάτι.

    Άντε να δούμε και το Hell And Back.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. αρκετά καλή ταινία (με τίποτα όμως δεν θα τις έβαζα 9-10 στα 10). Σίγουρα απο τις καλύτερες μεταφορές κόμικ που έχω δεί. Θεωρώ άτυχη την επιλογή του B. Willis στη θέση του αδιάφθορου 70χρονου μπάτσου. Κατα τη γνώμη μου οι (κατα τα άλλα μέτριοι) σκηνοθέτες έδωσαν περισσότερη βάση στη βία παρά στην ατμόσφαιρα. Αυτή η λεπτομέρια αφήνει λάθος γεύση σε αυτούς που αποχωρούν απο το σινεμά.

    Πολύ καλοι διάλογοι και άψογη μουσική επένδυση.

    Ελπίζω το επόμενο να είναι καλύτερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. hey guys I was not planning to watch this movie but I will. Soon.

    I 'll be back ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts