Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου 2009

Οι δέκα ζουπερότερες τηλεοπτικές σειρές της δεκαετίας

Άμα σε ρωτήσω αν βλέπεις τηλεόραση, θα πεις τσου και με τα δίκια σου, διότι είσαι πολυάσχολος άνθρωπας και γνωστός κουλτούρας. Επιπλέον θα αρχίσεις να μου αραδιάζεις όλα τα επιχειρήματα περί αποβλάκωσης και θα ανακαλέσεις εκείνο το καλόπαιδο τον Γρηγόρη (όχι-δεν-λείπει-από-την-ελληνική-τηλεόραση) Αρναούτογλου να καλεί τους τηλεθεατές να πετάξουν την οικοσυσκευή τους από το μπαλκόνι μη-χειρότερα για να κερδίσουν πλούσια δώρα! Που να στεκόταν ο ίδιος ο Γρηγόρης από κάτω, να έβγαινα πρώτος εγώ και να σου έριχνα ολόκληρο το νεροχύτη, το θερμοσίφωνα, τη σαλονοτραπεζαρία, το πιάνο και ένα παλιό σαμοβάρι με μπορντούρα αγελαδίτσες να δει την Κλάρα να κελαηδάει.

Τι τα θες και τα θυμάσαι όμως; Εσύ έτσι κι αλλιώς την έχεις κλειστή γιατί είσαι ανώτερος άνθρωπας και παρακολουθείς μονάχα τις ειδήσεις με τη Σία Κοσιώνη -άντε και τον Γεωργουσόπουλο σε τσακίρ κέφι.

Βεβαίως οι στατιστικές άλλα λένε για την πάρτι σου (ότι και καλά το 2009 παρακολούθησες κατά μέσο όρο περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά), αλλά εδώ βγάζανε τον Κωστάκη καταλληλότερο πρωθυπουργό, έχεις σταματήσει να τις πιστεύεις. Και θα συμφωνήσω μαζί σου ότι η ελληνική τηλεόραση είναι στα χειροτερότερά της, αν συμφωνήσεις εσύ μαζί μου ότι η αμερικανική τηλεόραση τα τελευταία χρόνια κεντάει.

Δεν ξεύρω για σένα, αλλά εγώ αυτή τη δεκαετία ξόδεψα ώρες, ημέρες και βδομάδες παρακολουθώντας αμερικάνικες σειρές. Ναι, είδα και παπάρες. Αλλά επαιτιακό ποστ είναι, πικρόχολος δεν θα γίνω. Θα σου πετάξω τις δέκα καλύτερές μου για να έχεις κι εσύ να διαφωνήσεις.

Σκρόλαρε τη λίστα από το δέκα προς το ένα και τα λέμε σε λίγο από κάτω.

10. Nip / Tuck

9. Heroes
8. The Simpsons
7. Gossip Girl
6. Rome
5. Six Feet Under
4. Desperate Housewives
3. Gilmore Girls
2. Friends
1. Lost
Αναμενόμενα; Έλα μη μου πεις ότι δεν περίμενες το Lost στην πρώτη θέση ή τα Φιλαράκια στη δεύτερη! Είναι σχεδόν αυταπόδεικτα. Κρος γιουρ φίγκερς για την τελευταία σεζόν του Λοστ γιατί ο πήχης είναι θεοψηλά.

Τις Gilmores δεν τις περίμενες στην τριάδα, αλλά το πτηνό δηλώνει ερωτευμένο με τη Λόρελαϊ (η παρλαπίπα ζούπερ τύπισσα με το κόκκινο πουλόβερ στη μέση της φωτό για εσένα τον άσχετο!), οπότε δεν θα το παρεξηγήσεις.

Οι νοικοκυρούλες στην τέταρτη θέση συνεχίζουν ακάθεκτες και μάλιστα θαρρώ ότι η φετινή σεζόν τους είναι μακράν η καλύτερη (σίγουρα πιο ενδιαφέρουσα από εκείνο το χάλι με τη μαύρη γειτόνισσα και τον αλυσοδεμένο γιο στο υπόγειο).

Το Six Feet Under λίγο πιο κάτω, αλλά εξίσου ζουπερτέλειο με ειλικρινή συναισθήματα και αληθινοπραγματικές διαπιστώσεις. Δεν θα το πεις πουθενά, αλλά δεν το έχω ολοκληρώσει -να έχω κι εγώ καμιά εκκρεμότητα για το μέλλον.

Στην έκτη θέση η Ρώμη: δύο σίζονς ίσον ευκολάκι. Το καθάρισα μέσα σε ένα πενθήμερο και μου άφησε κουσούρι μία τρέλα με τη ρωμαϊκή ιστορία (την οποία έκτοτε ταϊζω όσο μπορώ με βιβλιαράκια -θύμησέ μου να σου προτείνω).

Την αναπάντεχη επιλογή θα τη βρεις στο νούμερο επτά. Δεν είναι deep, ούτε καν αληθοφανές και σίγουρα θα το έχεις ξεχάσει αύριο. Ένα μπάτσο trendy μικρομέγαλα που ζουν το δικό τους Beverly Hills στα '00s, με καμβά τη Νέα Υόρκη και με τον αντίχειρά τους κολλημένο στο κινητό. Μπρέντα, δεν είμαστε πια στη Μινεσότα.

Πολύ στεναχωριέμαι. Μόλις ένα σόου κινουμένων σχεδίων στη λίστα, τη στιγμή που στο σινεμά τα καρτούνς παίζουν παιχνίδι μόνα τους. Οι Simpsons εξακολουθούν να μπήγουν το μαχαίρι στο κόκκαλο, αλλά επέτρεψέ μου να πω ότι αισθητικά παραμένουν (μαζί με όλα τα Family Guy και South Park) σε εύκολες μανιέρες απαίδευτου σχεδίου. Ναι, οι διάλογοι είναι ευφυείς. Αλλά η τεχνολογία σού επιτρέπει σήμερα να δημιουργήσεις παπάδες.

Στις δύο τελευταίες θέσεις, οι πιο αδύναμες επιλογές. Το Heroes οφείλει να τελειώσει επιτέλους διότι επιβαρύνει τη θέση του, το Nip / Tuck βρίσκεται στη λίστα μόνο γιατί είναι εκνευριστικά διακριτό.

Α και κάτι τελευταίο. Δεν έχω δει τους Sopranos, δεν μου αρέσουν τα CSI, δεν είμαι ακόμη πεισμένος για τον Dexter (είμαι πίσω), δεν θυμάμαι καν γιατί έβλεπα το 24, δεν βρήκα καθόλου ενδιαφέρον το Prison Break, δεν γελάω με το 30 Rock, δεν έβαλα το Sex & the City γιατί θεωρώ ότι το γυναικείο κοινό καλύπτεται στη λίστα με το Gossip Girl (under 20) και τις Gilmore (above 20), δεν σκοπεύω να δώσω καμία ευκαιρία στο The Big Bang Theory.

Που έχω βάλει το τηλεκοντρόλ;

12 σχόλια :

  1. Αναγνωρήσιμες όλεςβ οι σειρές αλλά έχω μερικές ενστάσεις:

    1) Το Gossip Girl και το Sex & the City δεν συγκρίνονται. Κακώς θεωρείς οτι το γύναικείο κοινο καλύπτεται απο αυτή την επιλογή. Το ένα είναι μια σαχλαμαρίτσα του σωρού (δες One Tree Hill πχ) και το άλλο αποτελεί δικό του είδος απο μόνο του.

    2) Το Lost σε κάθε σαιζόν γίνεται όλο και χειρότερο μέχρι που τώρα το σενάριο είναι τραβηγμένο απο τα μαλλιά.

    3) Το Dexter είναι μέτριο. Αν σου αρέσουν τα στυνομικά προτίμησε το Νόμος και Τάξη (παλαιά και δοκιμασνένη συνταγή) Κάνε και μια προσπάθεια με το Bones (δεν το έχει δείξει η ελληνική τηλεόραση νομίζω) ίσως να σου αρέσει.

    4) Το Rome ήταν μεγάλη έκπληξη δεν ήξερα οτι υπήρχαν τόσοι φίλοι στην Ελλάδα. Δοκίμασε το The Tudors. Ο Henry τα σπάει! Χαρακτηριστικό δείγμα ανδρικής καφρίλας στον μεσαίωνα. Τα σκηνικά και το σενάριο γενικότερα είναι πολύ φροντισμένα.

    5) Το The Big Bang Theory είναι καλή σειρά. Για κάποιον που λάτρεψεω τα φιλαράκια αλλά τα έχει συχαθεί απο την πολύ επανάληψη, είναι μια καλή επιλογή.

    6) Το Futurama (ίδιοι σχεδιαστές με τους Simpsons) είναι κατά την άποψη μου πολύ πιο προχωρημένο.

    7) Τα '00 ήταν η δεκαετία που όλοι τα σπασικλάκια αποενοχοποιηθήκανε και οι σχεδιαστές anime αποφάσισαν να ρίξουν μερικές μεγαλήστικες σειρές στηνν αγορά. Δες Ergo Proxy αξίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι λες για το How i met your mother? έχω κολλήσει τελευταίως. όντως, ούτε γω γελώ ιδιαίτερα με το 30rock. διαχρονικότατοι οι simpsons, οι friends και το lost.μ' έχεις βάλει σε περιέργεια να ψάξω το six feet under. με το καλό η καινούρια χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @Dellaporta, συμφωνώ για Tudors, Dexter, Futurama. Το Lost έκαμε μία μικρή κοιλίτσα το δεύτερο σίζον (καμία σχέση με τη μπάκα που έκανε το Heroes ή προσφάτως το Flash Forward), αλλά μετά πάτησε γκάζια και εξακολουθώ να το βρίσκω σαγηνευτικά ευφυές. Τα anime έχουν περάσει σε νέα επίπεδα και δικαίως τα αναφέρεις (μουχφ, πρέπει να σιάξω κι άλλη λίστα). Το Ergo Proxy μου άρεσε πολύ. Το πτηνό παραδέχεται αστοχία που δεν περιέλαβε το Sex & the City.

    @An-Lu, άπειρες ώρες όμως! Και καλά οι σειρές που έχουν μία αρχή και ένα τέλος (βλ Tudors, Rome). Εκείνες που σκοτώνουν το πτηνό είναι οι ατελείωτες που το κάνουν πρώτα τζάνκι και μετά δεν λένε να ολοκληρωθούν. Kill the cheerleader to save the bird!

    @Marcella, το Six Feet Under δοκίμασε το και θα μη θυμηθείς. Το How I Met Your Mother είναι συμπαθητικό, αλλά δεν συγκλονίζεται το πούπουλο. Χρόνια Πολλά και σε σένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. μόνο το Gossip δεν ξέρω. Τα άλλα τα έχω λιώσει!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. μόνο το Gossip δεν ξέρω. Τα άλλα τα έχω λιώσει!!!
    Επιτέλους και μια λίστα για την δεκαετία που με αφορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @mahler76, εμένα με έχουνε λιώσει. Πτηνό πάσχει από τηλεθέαση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΚΑΛΕΕΕΕΕΕ!!!!
    Θα σε μαλώσω εσένα χρονιάρες μέρες, είναι δυνατόν να μην έχεις καν στη λίστα το IT Crowd? Την πιο αστεία σειρά έβερ λέμε;;;;
    Και το How i met your mother που είναι καλέ; Αμ το Ghost Whisperer? Τίποτα; Μα μόνη μου τα παρακολουθώ ολα αυτά στον πλανήτη γη καλέ; Καλέ πείτε μου κι εμένα;
    Βρε εξωγήινε, μήπως έφαγες το πτηνό για γαλοπούλα και άφησες στη θέση του κάποιον άλλον να ανεβάζει ποστ επειδή έκανα παράπονα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Rome? Ουτε που το ξερω
    Six Feet under? Γιαααακ
    Lost Just Sucks, ολα τα υπολοιπα οκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Nip Tuck έχω δει νομίζω μέχρι τον 4ο ή 5ο κύκλο, Six Feet Under μόνο τον 1ο, είχε πολλά επεισόδια, 12 νομίζω, κρατάγανε πάνω από μια 1 ώρα, ολιγον τι κουραστικό και αργό μου φάνηκε. Μετά μανίας Gossip Girl, Sex and the City overdose, το ξέρω σχεδόν απ' έξω, στις επαναλήψεις γνωρίζω την επόμενη σκηνή, weird έτσι? Dexter παρακολουθώ όποτε μπορώ στο ΣΚΑΙ, το βάζει ολίγον τι αργά και με παίρνει ο ύπνος. Το Rome το είδα λίγο πριν γεννήσω, άριστη σειρά, περιμένω προτάσες (sic) για βιβλία για τη Ρώμη, είμαι κι εγώ αρρωστάκι με το θέμα. Τι άλλο έβλεπα? Friends, αλλά το βαρέθηκα, είναι λίγο "καμμένη" σειρά πλέον. Ωραίες Αμερικανιές βάζει το Foxlife της Νova, και Private Practice. Το 24 και το Prison Break με κούρασαν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Σιγανοπαπαδιά, το IT Crowd είναι όντως χαχανιστικό. Το How I Met your Mother το βλέπω κι εγώ: ευχάριστο μεν, όχι κάτι που θα μου έλειπε αν το έχανα δε.

    @x-oyranoy, Lost rules! Τηλεοπτική σπαζοκεφαλιά.

    @Pink_Fish, ευτυχώς που δεν έχω Nova (γιατί θα είχα εντοιχισθεί στην πολυθρόνα). Ωραίο βιβλίο για τη Ρώμη είναι οι "Ρωμαίοι" του Ίντρο Μοντανέλι (ευκολοδιάβαστο και κατατοπιστικό).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μπορεί με τα νταχτιροτράγουδα να μην τα πάω καλά, αλλά με τις σειρές, όλο και κάτι γίνεται :) Έχουμε χαλάσει κάμποσες ώρες για κατέβασμα και λιώσιμο στην Τιβι.

    Από αυτά που βάζεις στη λίστα σου, κάποια δεν τα ήξερα (όπως το Rome), κάποια δε μου άρεσαν (όπως το nip tuck και το lost - υπάρχουμε κι εμείς που δεν το αντέξαμε τι να γίνει), κάποια τα βαρέθηκα (όπως τις νοικοκυρές).
    Η Λόρελάι όμως είναι αγαπημένη και άνετα θα της έδινα τη δεύτερη θέση (μετά τα φιλαράκια, που μπορεί να "κάηκαν" αλλά δεν παύουν να είναι η καλύτερη σειρά).

    Δεν ξέρω αν δεν έχουμε τα ίδια γούστα, αλλά sτο Big Bang Theory εγώ θα έλεγα να δώσεις μια ευκαιρία τουλάχιστον. Έχω γελάσει απίστευτα.

    Εγώ προσωπικά θα έβαζα μέσα στη λίστα μου τον καινούριο Dr Who, αλλά έτσι είμαι εγώ, sci-fi τύπος :)

    Με έβαλες σε σκέψεις τώρα να φτιάξω κι εγώ μια λίστα :) Δύσκολο με τόσες που έχουμε δει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts