Πέμπτη, 7 Ιανουαρίου 2010

Που πας όταν κοιμάσαι; Θέλω να'ρθω κι εγώ!

Δεν είμαι ο πιο εύκολος άνθρωπας στον ύπνο. Πρέπει να μου έχεις αφήσει ανοιχτή την τηλεόραση (κατά προτίμηση σε εκπομπή διαλόγου με τη Βίκυ Φλέσσα), να μου εξασφαλίσεις ικανό χώρο για να στριφογυρίσω κάμποσες φορές γύρω από τον άξονά μου, να μην έχω φάει κεμπάπ από μοσχαρίσιο κρέας και να μην έχω προγραμματισμένο για την επόμενη ημέρα ταξίδι με πλοίο, επίσκεψη σε οδοντίατρο ή συνάντηση με δικηγόρο. Και το πιο βασικό: να μην χρειάζεται να κοιμηθώ (για να είμαι ας πούμε φρέσκος για μία συνάντηση το επόμενο πρωί ή για αναχώρηση), γιατί τότε δεν υπάρχει περίπτωση να κλείσω μάτι όλη νύχτα!

Όλα τα παραπάνω είναι αναγκαία, αλλά όχι ικανά.

Στην περίπτωση εκείνη που δυσκολεύομαι πραγματικά να κοιμηθώ, παραδίδομαι σε ευχάριστες σκέψεις. Τις οποίες και κλιμακώνω!

Ξεκινάω ας πούμε με το απλό, καθημερινό σενάριο ότι κερδίζω το τρίδυμο πρωτοχρονιάτικο λαχείο και μετακομίζω μόνιμα στα Μπόρα Μπόρα σε μία ζουπερλούξ βίλα με ελικοδρόμιο και ιδιωτική παραλία. Αν δεν έχω ακόμη κοιμηθεί και παρά την εξαντλητική ξενάγηση στα τριανταδύο δωμάτια της βίλας, καταφθάνει στην παραλία σκάφος με τη Βίκυ Καγιά και τις υποψήφιες του Next Top Model για καλλιτεχνική φωτογράφηση του Πεντχάουζ. Αν και πάλι δεν λέει να με πάρει ο ύπνος, μαθαίνω ότι ο απόπλους από την παραλία μου, απαγορεύτηκε για τους επόμενους δεκαεφτά μήνες και τα κορίτσια θα μείνουν στη βίλα μου γιατί και που να πάνε με τέτοιον παλιόκαιρο και χωρίς δεύτερη αλλαξιά από το μπικίνι που φοράνε.

Still sleepless? Προσγειώνεται εξωγήινο σκάφος στο ελικοδρόμιό μου και είμαι έτοιμος να υπερασπίσω τον πλανήτη από τα κακά άλιενς, γεγονός που αυτομάτως με αναδεικνύει σε ιντερνάσιοναλ σελέμπριτι, λαστ άξιον χίροου και Πρόεδρα των Ηνωμένων Πολιτειών.

Δεν κλείνει το μάτι ούτε με αυτό; Ανοίγει η πόρτα του σπέισιπ, βγαίνουν από μέσα η Μέγκαν Φοξ, η Εύα Μέντεζ και η Μαρίσα Μίλερ και ενώ προσπαθούμε όλοι να καταλάβουμε τι διάολο έχει συμβεί, τα κορίτσια αποφασίζουν να μείνουν κι αυτά για πάντα μαζί μου στη βίλα, γεγονός που βγάζει τη Βίκυ από τα ρούχα της (κυριολεκτικά) και την κάμει να επιτεθεί με μανία στη Μέγκαν και να λασποκυλιστεί μαζί της στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο που υπάρχει δίπλα στην πισίνα και αριστερά από το τζακούζι.

Εάν το πράμα έχει χοντρύνει τόσο, τότε είναι που δεν μπορώ να κοιμηθώ με τίποτα, γιατί έχω και αγωνία ποια θα με κερδίσει. Η Βίκυ ή η Μέγκαν;

Και φυσικά σε αυτόν τον ονειρικό κόσμο, είμαι και ο ίδιος πολύ ζούπερ τυπάς με τις μεγάλες μου τις πλάτες, το θεληματικό μου το πηγούνι, το σιξπακ μου και τα γκριζοπράσινα μάτια μου. Που με βλέπεις δίπλα στην Εύα Μέντεζ και την ε-λές και τυχερή.

Άβαταρ το λένε και είσαι εσύ αλλιώς.

Ή ο Κάμερον με πολλά λεφτά.

Όταν είχανε πει ότι θα είναι εμπειρία, στο ομολογώ δεν το είχα πιστέψει. Αλλά από τη στιγμή που φοράς τα γυαλιά και βλέπεις το ψηλόλιγνο γαλάζιο πλάσμα να τρέχει μέσα στα λιβάδια ή να εξερευνά τη ζούγκλα του πλανήτη Πανδώρα, σηκώνεις ψηλά τα χέρια (σ'είχα δίπλα μου στ'αστέρια) και παραδίδεσαι άνευ όρων στo θείο Κάμερον.

Ο πρωταγωνιστής κοιμάται και ζει μίαν άλλη ζωή. Και μαζί του εσύ -χωρίς να έχεις καπνίσει τίποτα παράνομο- βλέπεις ψυχεδελικά χρώματα, περπατάς σε πρωτοφανέρωτα τοπία και συναντάς αλλόκοτα πλάσματα. Αν κάμεις το λάθος και πας να το δεις σε αίθουσα που δεν παίζει θρι-ντι, είσαι ΤΝΤ (totally not trendy) και μεγάλο κοροϊδάκι, τύπου σε πετυχαίνουμε στο δρόμο και γελάμε μαζί σου.

Και τώρα ήρθε η ώρα να σε σοκάρω γι'αυτό βαστήξου στην καρέκλα: η ταινία είναι μέτρια! Πιο συγκεκριμένα, της βάζω ένα εξαράκι. Σε έχω χάσει ή είσαι ακόμη στο ακουστικό σου;

Θα εξηγηθώ. Όταν είχες πρωτοδεί τον Τιτανικό πριν ένα ζίλιον χρόνια στο σινεμα, τι είχες πει; Θα στο θυμήσω εγώ γιατί σε θυμάμαι: γουάου, είχες πει! Τα μεγέθη σε είχαν παρασύρει. Μαζί σου παρασύρθηκαν και οι κριτικές. Και τα Όσκαρς.

Τώρα το δείχνει καμιά φορά η τηλεόραση και ούτε να το φτύσεις. Που δεν πα να καρφωθεί στο παγόβουνο η μαούνα; Που δεν πα να γίνει ψαροπλαγκτόν ο Λεονάρντο; Που δεν πα να φορέσει η Όλγα Τρέμη την καρφίτσα της Κέητ και να βγει να σου πει μια δημοσκόπηση; Δεν σου καίγεται καρφάκι!

Το ίδιο θα συμβεί και με τούτο, άκου το σοφό πτηνό που στα λέει και θυμήσου τα λόγια του! Καταπληκτικό θέαμα μεν, μετριότατη ταινία δε. Και όταν κατακάτσει ο (δικαιολογημένος) ενθουσιασμός, θα δεις που θα συμφωνήσεις μαζί μου.

Οι οικολογικές ευαισθησίες και η μεταφυσική διάσταση της σχέσης μας με τη φύση μπορεί να είναι τρέντι, αλλά αν είσαι ταινία χρειάζεσαι κάτι παραπάνω από την αντίσταση στις μπουλντόζες για να χτίσεις το case σου.

Αρχίζω να χώνω. Το στόρι με τις δήθεν new age προεκτάσεις είναι τελείως προσχηματικό. Απλώς εξυπηρετεί το σκηνοθέτη στο να σε ξεναγήσει στις μαγικές εικόνες του πλανήτη. Ο κακός μπουλντόζας είναι αδικαιολόγητα ουγκ, ακόμα και για τα δεδομένα ενός ποπκορν μπλοκμπάστερ: εντάξει και ο Κακλαμάνης έχει ρίξει δέντρα, δεν γρύλιζε ταυτόχρονα! Οι δευτερεύοντες χαρακτήρες (όπως π.χ. ο αδελφός της Φοίβης από τα Φιλαράκια, η Άννα-Λουσία από το Λοστ) είναι απλοϊκοί και σε απασχολούν μόνον ώσπου να καταλάβεις που τους έχεις ξαναδει. Η Σιγκούρνι Γουίβερ από τότε που δεν ζει μέσα της το άλιεν, είναι μπόρινγκ, ενώ και το πρωταγωνιστικό δίδυμο ξεδιπλώνει ένα απόλυτα προβλέψιμο λαβστόρι που αν δεν είχε γαρνιριστεί με όλο το σπέσιαλ εφέ του κόσμου, θα σε αφορούσε όσο το έκτακτο συνέδριο του Σύριζα. Ίσως και λιγότερο.

Θα αλλάξει το Άβαταρ την ιστορία του κινηματογράφου; Όχι, καθεαυτή η ταινία δεν θα αλλάξει απολύτως τίποτα!

Το θριντί και οι νέες τεχνολογίες είναι που θα αλλάξουν τα πάντα! Ο κινηματογράφος θα είναι πλέον έτσι, προσπαθώντας να σου προσφέρει ένα έξτρα μπένεφιτ. Διότι τους έχεις σπάσει και τα νεύρα που έμαθες να κατεβάζεις όλες τις ταινίες από το ίντερνετ και δεν σε προλαβαίνουν.

Σε καμιά δεκαετία από σήμερα, όταν θα έχεις δει άλλες διακόσιες τέτοιες ταινίες και (χόουπφουλι) κάποιες εξ αυτών θα έχουν και στόρι που θα είναι γουόρθ τέλινγκ και δεν θα μένουν στο επίπεδο "κοίτα τι μπορώ να σου φτιάξω με τα κομπιούτερς μου", τότε το Άβαταρ θα σου φαίνεται παλιακό και ανούσιο.

Ερώτημα: αν φορέσω στον ύπνο μου αυτά τα γυαλιά που μου έδωκαν στο σινεμά, θα βλέπω τη Βίκυ και τη Μέγκαν θριντί;

12 σχόλια :

  1. It's not how you see them that counts, 3d or not, it's what they are doing together. The 'story', as you said, not the special effects! :)
    Happy new year!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλή χρονιά (και χρόνια πολλά για την εορτή σου αν ενθυμάμαι καλά).
    Συμφωνώ με τα περισσότερα από όσα λες!
    Πράγματι έτσι είναι. Αν και δεν ξέρω πόσο εύκολα κάποιος θα αντιγράψει με την νέα τεχνολογία τις εικόνες που φαντάστηκε ο Καμερον.
    Αλλά μέχρι να βγουνε και επόμενες ταινίες σε αυτό το στυλ... εγω λέω να την ξαναδω την ταινία κανα 2 φορές ακομη... και ναι να ονειρευτώ ταξιδεύοντας σε τέτοια υπέροχα μέρη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. μωρ' τι ναι τούτα τα Γκόλουμ που γέμισαν την οθόνη μου? Γιατι το σινεμά γίνεται όλο και πιο κουλό διζ ντειζ? Προτιμώ να ξαναδώ το Μπακαλόγατο παρά να πάω να δω θεόκουλες ταινιες και να πληρώσω και το θρι ντι για Καρτιέ. Και μη χειρότερα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @x-oyranoy, αν αφαιρέσεις τα εφέ, φοβούμαι ότι δεν μένει τίποτα.

    @Apotheosis, now that we've got the technology, we need better stories to make the most out of it. Happy new year 2u too.

    @philos, φχαριστώ για τις ευχές. Εγώ περιμένω τη στιγμή που θα φθάσουν αυτές οι τεχνολογίες στα χέρια του Τιμ Μπάρτον! Ή των ευφάνταστων τύπων εκεί στην Pixar. In the meantime, εννοείται ότι θα την ξαναδούμε την ταινία!

    @Pink_Fish, τώρα που είπες γκόλουμ, μία πραγματικά κάτσι ιδέα θα ήταν να αναλάβει ο Πήτερ Τζάκσον να ξαναγυρίσει τον Άρχοντα σε τρισδιάστατη βερσιόν! Γουάου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τώρα κατάλαβες γιατί όταν αρχίσαν οι μάχες, εμένα με είχε πάρει ο Μορφεύς, ΠΑΡΟΛΟ το θρίντι ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Πενγκουιν: και τώα που τα προσέχω λίγο καλύτερα, μωρ τι μύτες είναι τούτες? Με φαλτσέτα τις έχουνε "πάρει" στις γωνίες? ΤΙ κουλαμάρες πληρώνουμε για να δούμε και υποτίθεται ότι αυτό είναι το σινεμά του μέλλοντοζζ? Όχι ρε συ, θα κάτσω να δω Ντόρις Ντει, απλά και νοικοκυρεμένα πράγματα. Τα Άβαταρ και Ξάβαταρ να τα δείτε εσείς οι Ιλουμινάτι, άντε από δω! Δηλαδή, ότι δήθεν και τάχα μου ψαγμένο εγώ πρέπει να το καταλάβω ? Αν είναι έτσι, καλύτερα να δω το "Σολάρις" και όχι κάτι που θέλει να γίνει το "Σολάρις" των '00s

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μα ούτε γι αυτη δε με περίμενες;;; Καλέ δεν έμεινε ταινία να δουμε παρέα!

    Πάντως έχει γίνει χαμός, όλοι είναι κατενθουσιασμένη με το Avatar, από το τρέιλερ που είχα δει πριν καιρό δεν υπήρχε περίπτωση να πάω να τη δω, αλλά τώρα που λυσσάξανε όλοι κι εσύ το έθαψες ε αξίζει τον κόπο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλέ τι έγραψα η ξανθιά;;;

    κατενθουσιασμέν-οι εννοούσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @An-Lu, οι μάχες ήταν μάλλον το πιο μπόρινγκ και προβλέψιμο σημείο της ταινίας, οπότε μπορεί και να είχαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον τα όνειρα που είδες εσύ.

    @Pink_Fish, μη λες μεγάλα λόγια διότι με τη σύγχρονη τεχνολογία μπορεί να δεις σύντομα την (ψηφιακή) Ντόρις Ντέι να παίζει τον αστρονάφτη στο σίκουελ του Σολάρις.

    @Σιγανοπαπαδιά, να το δεις το εργάκι -ωραιότατα θα περάσεις! Αλλά μην μου στεναχωριέσαι: σου έχω ωραιότατη επιλογή να δούμε παρέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Uhm, I was talking about Vicky and Megan, not Avatar!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts