Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου 2011

Μέσα στο φρέαρ


Δεν ξεύρω ποιο από τα δύο είναι χειρότερο: το ότι ζούμε μέσα στην ασχήμια ή το ότι έχουμε συμβιβαστεί με αυτό και δεν μας κάμει πια εντύπωση; Εντέλει νομίζω και τα δύο.

Πολλές φορές σκέφτομαι πώς θα ήταν η ζωή μου αν αντί για τις γκρίζες στριμωγμένες πολυκατοικίες της περιοχής που ζω (είμαι κάτοικος του πολύπαθου κέντρου), έβλεπα στην καθημερινότητά μου ωραία κτήρια και πάρκα και πλατείες -να σαν εκείνα που βλέπεις στα εξωτερικά. Δεν θα ήμουν πιο χαμογελαστός; Δεν θα ήθελα να βγαίνω να βολτάρω περισσότερο; Δεν θα έπαιρνα το βιβλιαράκι μου να κάτσω στο πάρκο να ρεμβάσω και να φχαριστηθώ το μεσογειακό ήλιο; Δεν θα πήγαινα να κάμω τζόκινγκ; Δεν θα ξεκινούσα με καλύτερη διάθεση για τη δουλειά κάθε πρωί;

Προχθές κάπου ανάμεσα στη Λένορμαν και τη Λεωφόρο Αθηνών, συνάντησα αυτήν την πολυκατοικία. Και μου έκαμε εντύπωση ο εκτεθειμένος της φωταγωγός, που έχασκε αμήχανα πάνω από μία αλάνα. Ένα άσχημο φρέαρ που δεν έβλεπε πουθενά. Ένα πηγάδι που γύρω του ζουν κάποιοι άνθρωποι που μαγειρεύουν, κοιμούνται και ονειρεύονται. Στάθηκα για λίγο και κοίταξα με πραγματική θλίψη.


Και συνειδητοποίησα ότι μέσα στο φρέαρ υπάρχουν μπαλκόνια, που βλέπουν το ένα το άλλο. Και σε κάποιο από αυτά στεκόταν μία κυρία. Ίσως να'ταν γύρω στα εξήντα. Ίσως και παραπάνω. Στεκόταν ακουμπισμένη στα κάγκελα, περιτειχισμένη με μπετόν. Ζούμαρα την κάμερά μου, λες και προσπαθούσα να διεισδύσω στη στιγμή της και να την καταλάβω.


Τι να κοιτάζει και τι να σκέφτεται; Πώς θα περάσει τις γιορτές της; Τι μαγείρεψε σήμερα; Βγαίνει συχνά σε αυτό το μπαλκόνι;

Έκλεισα τη μηχανή. Και σκέφθηκα ότι η χώρα ολόκληρη βρίσκεται μέσα σε ένα τέτοιο φρέαρ. Άσχημο, γκρίζο και κλειστό. Που δεν βλέπει πουθενά. Και που το χτίσαμε μόνοι μας.   

5 σχόλια :

  1. ναι, είναι άσχημο, αλλά βλέπεις ότι η κυριούλα και οι υπόλοιποι αντιμάχονται την ασχήμια, έχουν στολίσει αυτό το έκτρωμα με γλάστρες, να γλυκάνει λίγο. Έτσι θα κάνουμε όλοι, θα το στολίζουμε με ό,τι μας κάνει κέφι, να γλυκάνει λίγο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ή σαν τους ατενίστας, ρίχνουμε ένα βαψιματάκι και όλα μέλι-γάλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @gerasimos
    ε όχι αγάαααπη μου τόσο μούφες δεν ήμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @tremens, τι να σου κάμει και η γλάστρα; Βέβαια απ'τ'ολότελα...

    @gerasime & @mahler76, οι προκάτ λύσεις από τους λογής λογής πρόθυμους μπορεί να έχουν μία εσάνς αγαθοεργίας, αλλά παραμένουν αποσπασματικές και εκτός πλαισίου -επομένως όχι ιδιαιτέρως αποτελεσματικές. Άλλου τύπου παρεμβάσεις χρειαζόμαστε: όχι ακύρωση του κράτους, αλλά ανασχεδιασμό του.

    Ναι, και μετά ξύπνησα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πόσες φορές έχω πει ότι ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα θέλουν γκρέμισμα και χτίσιμο ξανά από την αρχή! Αυτή η ριμάδα η αντιπαροχή μας κατέστρεψε, δυστυχώς!

    Τι ωραία που θα ήταν να είχε ο καθένας μας το σπιτάκι του με την αυλίτσα του όπως και στο εξωτερικό! Αλλά όχι, έπρεπε τις πόλεις μας να τις επεκτείνουμε σε ύψος και όχι σε μήκος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.