Τετάρτη, 21 Δεκεμβρίου 2011

Λυπάμαι, τα Χριστούγεννα φέτος αναβάλλονται!


Στην κεντρική στοά Σπυρομηλίου, η Μαίρη Πόππινς, ο Άγιος Βασίλης και ο Πινόκιο -που ίπτανται πάνω από τα κεφάλια των διερχόμενων- σώζουν κάπως τα προσχήματα. Μίας καταθλιπτικής Αθήνας που τα φετινά Χριστούγεννα, στερείται παντελώς διάθεσης για εορτασμούς.



Ένας μολυβένιος στρατιώτης στέκεται λίγο αμήχανος και με το στόμα ανοιχτό. Φαντάζομαι ότι αλλιώς τα περίμενε κι αυτός τα δικά του Χριστούγεννα. Αλλά τού κλήρωσε η μνημονιακή Ελλάδα της μιζέριας, αντίς ας πούμε μία ολοστόλιστη Βιέννη ή μία παραμυθένια Πράγα. Γκαντέμης!  


Τα μόνα χαμόγελα που βλέπεις είναι ζωγραφιστά, στα πρόσωπα κοκκινοσκούφηδων καλικάντζαρων, στις προθήκες του Public. Ο κόσμος κι εκεί σαφώς λιγότερος από άλλες χρονιές. Ψωνίζει απρόθυμα, σχεδόν πειθαναγκαστικά. Η κυρία που βρισκόταν μπροστά μου στην ουρά του ταμείου, ρώτησε τουλάχιστον τρεις φορές την υπάλληλο για το συνολικό ποσό που έπρεπε να πληρώσει. Είχε πάρει δύο παιδικά βιβλία και ένα αυτοκινητάκι. Με απογοήτευση και μία συστολή έβγαλε τα χρήματα από το πορτοφόλι της.


Η Χριστουγεννιάτικη Αθήνα δεν έχει καμία διαφορά από τη μη-Χριστουγεννιάτικη Αθήνα. Οι ίδιοι είμαστε, με τα ίδια προβλήματα. Με μερικά φτηνιάρικα φωτάκια να κρέμονται πάνω από τα ξεφτισμένα μας όνειρα. Το βλέπεις στα αγέλαστα πρόσωπα των περαστικών, το βλέπεις στα κλειστά μαγαζιά με τα κατεβασμένα ρολά, το βλέπεις σε μία πόλη όπου εορτασμοί πια δεν χωρούνε. Ούτε δέντρο δεν έχουμε πλέον! Πρώτα κάψαμε τ'αληθινά μας δέντρα, ύστερα κάψαμε και τα ψεύτικα. Κι απομείναμε άδεντροι πια, να κοιτιόμαστε και να λυπάται ο ένας τον άλλον.  


Στην Ερμού, οι άνθρωποι πηγαινοέρχονται ωσάν τα ζόμπι. Λες και ξυπνήσαμε με ένα κεφάλι καζάνι μετά από τρομερό μεθύσι χρόνων. Όλοι ψάχνουν να βρουν τα Χριστούγεννα μπας και διασκεδάσουν τις αγωνίες τους για λίγο. Αλλά Χριστούγεννα πουθενά!

Μία τσιγγάνα πουλάει μπαλόνια στη γωνία με τη Βουλής. Από πάνω της μία κίτρινη πινακίδα καλεί τον κάθε απελπισμένο να πουλήσει τα χρυσαφικά και τα κοσμήματά του. Ο Fokas προσφέρει δώρο 10 ευρώ με κάθε 50 που ψωνίζεις. Το συντριβάνι μπροστά έχει παραδοθεί στην αναρχία. Εικόνες μίας πόλης σε βαριά κατάθλιψη.


Κι ύστερα έκαμα μεταβολή και γύρισα σπίτι. Δεν την αντέχω άλλο τη μιζέρια. Μπορώ έστω και για λίγο να κάμω διάλειμμα από τα προβλήματα; Να μην ακούω την Τρέμη και τον Πρετεντέρη θέλω. Να μην βλέπω τον Βενιζέλο. Να μην ακούω την Τρόικα και τους στόχους της. Μπορώ; Δεν θέλω να βλέπω τις φάτσες τους, πειράζει; Δεν αντέχω άλλο να τρομάζω. Με τη δουλειά, με την εγκληματικότητα, με τους φόρους, με το μέλλον μου, με την αγωνία για τα προς το ζην. Δεν φταίω σε τίποτα, αν θέλεις το πιστεύεις. Σε τίποτα.

Άναψα τα φωτάκια του δέντρου μου, κάθισα ανακούρκουδα στο πάτωμα και χάζεψα τις χρυσαφένιες μπάλες. Κι έτσι κάπως τ'αποφάσισα. Ότι κι αν φέτος τα Χριστούγεννα αναβλήθηκαν, εγώ Χριστούγεννα θα κάμω.


Διότι κι αν ακόμα η χοντρή φράου Ανγκέλα δεν θέλει να με δει να χαμογελάω, έχω τη δική μου χοντρή Αγγέλα να μου χαμογελάει και να μου ψιθυρίζει τα χρόνια της πολλά.

11 σχόλια :

  1. Ας το γιορτάσουμε μέσα απ την ψυχή μας με ανθρώπους αγαπημένους, τι κι αν δεν στόλισε δέντρο ο Καμίνης; Στολίσαμε εμείς στα δυαράκια μας

    Υ.Γ. Κι εγώ έχω μια χοντρη Αγγέλα να μου χαμογελά απ το δεντρο μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θέλω κι εγω μια χοντρη Αγγέλα για το δεντρο μου ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 'Να μην ακούω την Τρέμη και τον Πρετεντέρη θέλω. Να μην βλέπω τον Βενιζέλο. Να μην ακούω την Τρόικα και τους στόχους της. Μπορώ; Δεν θέλω να βλέπω τις φάτσες τους, πειράζει; Δεν αντέχω άλλο να τρομάζω.'

    Στο χέρι σου (στην κυριολεξία) είναι. Κλείστη τη ρημάδα την τηλεόραση. Εγώ από τότε που την έκλεισα βρήκα την... υγειά μου. ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. φέτος θα περάσουμε περισσότερο φτωχικά, σίγουρα όμως ουσιαστικότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πού την πήρες τη χοντρή αγγέλω?

    Είμαστε η προσωπογραφία της κατάθλιψης. Τα Χριστούγεννα θα τα βρω όπως και πέρσι στο γέλιο και τα μάτια των παιδιών :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @tremens, σωστά το λες: οι άνθρωποι που αγαπάμε είναι οι γιορτές μας.

    @An-Lu, και να σκεφτείς ότι την είχα αγοράσει από τη Γερμανία. Τυχαίο;

    @gerasimos, και που την κλείνω τη ρημάδα, νομίζω ότι αντηχούν στ'αυτιά μου πια όλοι τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @mahler76, αυτό προσπαθώ να εξηγήσω σε γνωστούς και φίλους όταν τους ανακοινώνω ότι φέτος δεν θα τους κάμω δώρα, αλλά θα τους προσφέρω τις ουσιαστικές μου ευχές! :)

    @renata, μόνο τα παιδιά (δικαιούνται να) είναι χαρούμενα, γιατί ελπίζω ότι αυτά τουλάχιστον κάπου στο απώτερο μέλλον θα ζήσουν να δουν μία καλύτερη Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εγώ πάλι λέω να πάω ένα θεατράκι σήμερα;-)

    Η τηλεόραση ανοίγει πλέον αυστηρά για Αμερικάνικες σειρές!

    Καλά Χριστούγεννα σε όλους μας!!!

    ΥΓ. Η αγαπημένη χοντρή Αγγέλα στολίζει και το δικό μου δέντρο και φέτος ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @mADman, χαίρομαι που η Αγγέλα έπιασε τόπο (no offense Αγγέλα!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. TEEEEEEEEEEEEΛΕΙΑ η Αγγέλα σου!!!

    Καλές γιορτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Έτσι ακριβώς! Στο χέρι μας είναι να περάσουμε καλά και να αφήσουμε απ'έξω αυτούς που μας θέλουν θλιμμένους και προβληματισμένους!

    Πιο μίζερα Χριστούγεννα δε νομίζω να'χει βιώσει ούτε αυτή η χώρα ούτε ο καθένας μας προσωπικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.