Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου 2012

Ελλάδα άνωθεν


Με το που μπήκα στο αεροπλάνο, η αεροσυνοδός της Aegean έσπευσε να με καλημερίσει με ένα λαμπερό χαμόγελο. Πριν προλάβω να καλοκάτσω και να σιάξω το κάθισμά μου, μου προσέφεραν καραμελίτσα και αρωματικό μαντιλάκι. Έβγαλα το βιβλιαράκι μου και άρχισα να διαβάζω. Το αεροπλάνο πήρε ύψος και από το παράθυρο φάνηκε το λιμάνι του Ηρακλείου και ο ανοικτός κόλπος της Αμμουδάρας. Λίγο πιο πέρα το μικρό νησάκι που βρίσκεται ανοιχτά του κόλπου. Η θάλασσα ήταν ήρεμη και ο ήλιος λαμποκοπούσε στα πρασινογάλαζα νερά. Τουλάχιστον θα έχουμε καλό ταξίδι, σκέφθηκα.

Δοκίμασα να επιστρέψω στο βιβλίο μου. Διάβασα μισή σελίδα και το βλέμμα μου ασυνείδητα δραπέτευσε και πάλι προς το παράθυρο. Μία συστάδα από νησιά, αφημένα μεσοπέλαγα με τα βουνά τους, τους όρμους και τις παραλίες τους. Προσπάθησα να μαντέψω τη γεωγραφία τους. Σε τούτο έχω πάει, σ'εκείνο το'χω σκοπό του χρόνου! Άχου δες και το πιο πέρα τι εύμορφο που είναι! Μικροσκοπικά σπιτάκια σε πάλευκους οικισμούς καρφιτσωμένα απάνου στα βράχια.

Τα γαλάζια του Ελύτη, τα παστέλ του Οικονόμου, τα γαιώδη του Τσαρούχη. Οι μελωδικές ριπές του Μάνου και του Μίκη. Ο ρόχθος της θάλασσας, οι χαρακιές των καραβιών, το χρυσοπράσινο της ελιάς, τα βότσαλα και οι πέτρες, οι κολόνες και οι σκέψεις, οι αύρες του θυμαριού, ο νόστος για τον άλλον. Αυτά είναι τα συστατικά της ιδικής μου της πατρίδας. Κι αν με ρωτήσουνε ποτές, αυτό εγώ θα τους πω.

Έκλεισα το βιβλίο και παραδόθηκα στην ομορφιά. Τι κρίμα που μόνο απ' εκεί αψηλά μπορείς να δεις εντέλει την αλήθεια αυτού του τόπου.

11 σχόλια :

  1. Τι σας έχω εδώ;
    Εικόνες από το ίδιο ακριβώς ταξίδι, με τις ίδιες σκέψεις. Το μόνο που διαφέρει είναι η αεροπορική εταιρεία. ;-)

    http://tsalapetinos.blogspot.com/2009/10/blog-post_25.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η ομορφιά της και από ψηλά και από κάτω είναι απαράμιλλη. Ειδικά στον αέρα, πάνω απ τα νησιά σου κόβεται η ανάσα. Θα θυμάμαι μέχρι τα βαθιά γεράματα - που δεν αργούν - αυτό που αντίκρυσα το χειμώνα του 92 όταν φανταράκι στη Σάμο μετρούσα από το αεροπλάνο τα νησιά του Αιγαίου χιονισμένα. Όλα. Τη Μύκονο, την Πάρο, την Άνδρο. Ίσως το ομορφότερο θέαμα που έχουν αντικρύσει τα μάτια μου...

    Καλημέρα αγαπημένο πτηνό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @Τσαλαπετεινέ, τα μεγάλα πνεύματα (και τα έξυπνα πουλιά) συναντώνται.

    @tremens, υπέροχο ακούγεται! Έχει και το φανταρικό τα (ελάχιστα) καλά του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. :)

    Oλα από ψηλά φαίνονται πιο όμορφα.
    Μη σας κακοφανεί αλλά εξίσου πανέμορφη είναι και η Τουρκία από ψηλά... γενικά το Αιγαίο... οι δαντελωτές του παραλίες είτε ανήκουν σε μας είτε αλλού είναι πραγματικά υπέροχες...

    Εμείς τα κοριτσάκια που δεν έχουμε φανταρικό γμτ? Και τελευταία μου'χουνε λείψει τόσο πολύ τα ταξίδια με το αεροπλάνο... :(

    Πολλές καλησπέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και ποιητής το πτηνό! Πολύ ωραίο ποστ! Σίγουρα από ψηλά όλα μοιάζουν πιο όμορφα! Η καλύτερή μου σε μια πτήση είναι τα λεπτά ακριβώς μετά την απογείωση και πριν την προσγείωση! Ή όταν η πτήση είναι τέτοια που σου επιστρέπει να βλέπεις λεπτομέρειες από τον κόσμο από κάτω σου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Είναι τόσο όμορφες εικόνες που σου φέρνουν δάκρυα στα μάτια.
    Νάσαι καλά Πιγκουίνε, μου έφτιαξες τη μέρα.

    Υ.Γ.ΕΝΑΣ είναι ο κάμπος που τον βλέπεις και λαχταράς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλαμιά στον Κάμπο19 Ιαν 2012, 3:46:00 μ.μ.

    Το προηγούμενο σχόλιο είναι δικό μου.Δεν ξέρω γιατί μου έφαγε την υπογραφή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ΛΙΑΚΑΔΑ, καλό είναι πότε-πότε εκτός από τις (πολλές) ασχήμιες αυτής της χώρας, να υπενθυμίζουμε (στον εαυτό μας) και τις ομορφιές της.

    @DaNaH, όντως η στιγμή της απογείωσης-προσγείωσης είναι η καλύτερη για να χαζέψεις τα σπιτάκια, τα αυτοκινητάκια, τα δρομάκια, τα προβατάκια. Θυμάμαι παλιά στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, που πέρναγε το αεροπλάνο ξυστά πάνω από τη Γλυφάδα κι έβλεπες την αγορά και τον κόσμο.

    @Καλαμιά στον Κάμπο, ακόμα και το πτηνό που δεν είναι ευσυγκίνητο, το πιάσανε τα ζουμιά με το βιντεάκι μη-χειρότερα. Στον κάμπο πότε θα με καλέσετε να έρθω να βοσκήσω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τι κρίμα που μόνο από ψηλά μπορείς να τη δεις και να τη λαχταρήσεις. :|

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλαμιά στον Κάμπο19 Ιαν 2012, 10:25:00 μ.μ.

    Καλέ,βοσκάνε οι Πιγκουίνοι;
    Εγώ ήμερα ότι προτιμούν το ψάρεμα.
    Αλλά στον κάμπο σου έχουμε και πράσινο και θάλασσα κι ας πιστεύουν κάποιοι ότι είναι ξεραΐλα και ίσωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλαμιά στον Κάμπο19 Ιαν 2012, 10:26:00 μ.μ.

    ΄Ηξερα όχι ήμερα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts