Τρίτη, 28 Αυγούστου 2012

Έφαγα ένα ωραιότατο χαστούκι!


Πριν από κάμποσους μήνες, διάβασα για ένα βιβλίο του ομογενή συγγραφέα Christos Chiolkas που τιτλοφορείται "The Slap" (όπως λέμε χαστούκι, σκαμπίλι, ξανάστροφη) και έχει κάμει μεγάλο σαξές στην Αστραλία. Επειδής είμαι πάντα περίεργος για τα ξενιτεμένα αδέρφια και την οπτική τους, διάβασα εν περιλήψει το στόρι και μου φάνηκε ενδιαφέρον ανάγνωσμα. Αλλά μετά συνειδητοποίησα ότι κυκλοφορεί σε μέγεθος τούβλου (τύπου εξακόσιες τόσες σελίδες) και είπα από μέσα μου, ό,τι λέω σε τέτοιες περιπτώσεις για να αναβάλω κάτι στο φορέβερ: "ε ας περιμένω να βγει σε ταινία".


Έλα όμως που βγήκε. Όχι ακριβώς σε ταινία, αλλά σε μίνι σειρά οκτώ επεισοδίων. Που το λες εκτιμητέο. Αφενός ως προσφορά στον τεμπέλη αναγνώστη που δεν θέλει να διαβάζει ζίλιονς σελίδες και αφετέρου ως προσφορά στον τεμπέλη τηλεθεατή που δεν θέλει να βλέπει ζίλιονς επεισόδια σε δεκάξι σίζονς (έλεος δηλαδή). Επειδής λοιπόν ένα σήριαλ οκτώ επεισοδίων είναι αυτό που λέμε "ευκολάκι", το άρχισα ένα απόγευμα Τρίτης που είχα ξεμείνει από διάθεση για οτιδήποτε άλλο. Και κόλλησα άσχημα, περνώντας δύο συνεχόμενα ξενύχτια για να το ξεκάμω.



Η υπόθεση είναι φαινομενικά απλή. Σε ένα οικογενειακό μπάρμπεκιου στη Μελβούρνη (σε σπίτι ενός έλληνα ομογενή), ανάμεσα στους καλεσμένους είναι ένα ζευγάρι με το μικρό παιδάκι τους, το οποίο είναι ό,τι πιο κακομαθημένο και ανάγωγο έχεις δει. Το σατανικό νήπιο βρίζει, χτυπάει, καταστρέφει ξένα πράματα και κάμει λογής λογής αγριότητες. Αλλά επειδής οι γονείς -που είναι του εναλλακτικού, της μοντεσοριανής σχολής και ψηφίζουν εξωκοινοβουλευτική αριστερά- δεν αντιδρούν καθόλου, αναλαμβάνει δράση ένας ελληνικής καταγωγής καλεσμένος που του δίνει ένα γερό χαστούκι -ν'αγιάσει το χέρι του! Και γίνεται ο κακός χαμός: με τη μάνα του παιδιού να απειλεί με μηνύσεις, τους μισούς καλεσμένους να την υποστηρίζουν και τους άλλους μισούς να αναγνωρίζουν ελαφρυντικά για το χαστούκι.



Κάθε ένα από τα οκτώ επεισόδια επικεντρώνεται σε ένα διαφορετικό πρόσωπο από τους παριστάμενους στο συμβάν και με αφορμή το χαστούκι, ρίχνουμε ματιές σε οκτώ ζωές. Πέραν ότι θα βρεις τις ιστορίες όλων εξαιρετικά ενδιαφέρουσες (με κάποιες θα ταυτιστείς, κάποιες άλλες θα σε συγκινήσουν, κάποιες θα σε εκνευρίσουν αφάνταστα και θα θέλεις να τους αρχίσεις κι εσύ στα χαστούκια), υπάρχουν τουλάχιστον δύο επεισόδια που συζητούν την ελληνική ψυχοσύνθεση με μία οξυδέρκεια και μία ειλικρίνεια που θα σε καθηλώσει. Θα βρεις εκεί στοιχεία από την καθημερινότητά μας, χαρακτηριστικά του νεοέλληνα που τον κάμουν ικανό για το χειρότερο και το καλύτερο. Και στο τέλος θα υποκλιθείς στην πραγματικά υψηλής πχιότητας τηλεόραση. Διότι ναι, με αφετηρία το μυθιστόρημα του Τσιόλκα, η αυστραλιανή τιβί περνάει σε μεγαλύτερη πίστα, στο δρόμο που χάραξαν οι Αμερικάνοι και οι Άγγλοι.



Και αφού ολοκλήρωσα τη σειρά, ο ενθουσιασμός με οδήγησε υποχρεωτικά και στο βιβλίο (ανάποδος άνθρωπας). Και στο προτείνω κι αυτό ανυπερθέτως. Γιατί πέραν που είναι συναρπαστικό ως ανάγνωσμα, συνιστά μία ιδιοφυή πραγματεία πάνω στην ανθρώπινη φύση. Και νομίζω πως θα σου υπενθυμίσει και πράματα δικά σου, θα σου μιλήσει και για δικές σου σκέψεις και προβληματισμούς. Πτηνό προτείνει σπάνκινγκ, ανεπιφύλακτα!

22 σχόλια :

  1. Αχ τι μου κάνεις βρε πτηνό...πού να τρέχω τώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο, μπράβο, περιμένω και άλλες κριτικές, έχω στερέψει απο βιβλία με ενδιαφέρον. Προτάσεις πάντα ευπρόσδεκτες.
    καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ελα ρε φίλε! Θα το ψάξω ανυπερθέτως! Το σήριαλ εννοείται...
    Καλή σου μέρα πτηνό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @An-Lu, αξίζει τον κόπο, τρέξε! :)

    @maria, το πτηνό είναι πάντοτε πολύ κοντά στο καλό βιβλίο. Για του λόγου τ'αληθές μπορείς να ανατρέξεις και εδώ: http://pigkouinos.blogspot.gr/2008/04/o.html

    @Georgina Kassavetes, να το ψάξεις το σήριαλ, είμαι βέβαιος ότι θα σου αρέσει. Και πολύ μάλιστα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εμένα που δε με τρομάζουν τα μεγάλα βιβλία, θα είχα διαβάσει πρώτα το βιβλίο.
    Ανάποδος άνθρωπος είσαι πτηνό μου...
    Και αφού η γατούλα είναι μεγάλη βιβλιοφάγος, θα ψάξω το βιβλίο...αφού το προτείνεις κι εσύ..!!
    Ευχαριστώ για την πρόταση, βιβλίο-σειρά!!!
    Φιλάκια:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. μα πότε βγήκαν βιβλιο και σειρά και δεν πήραμε είδηση!!!εσυ που τα ξετρυπώνεις;τι πουλί είσαι εσύ!!!!!
    έχω δώσει κι εγω ανάποδη πριν χρόνια κι ακόμα έχω τύψεις....νομίζω η σφαλιάρα είναι ένα απο τα χειρότερα που μπορείς να κάνεις σε παιδί...βέβαια και τ'αδέρφια μου που έφαγαν αρκετές(εγω νέβερ)μια χαρά άνθρωποι είναι τώρα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλαμιά στον Κάμπο28 Αυγ 2012, 2:36:00 μ.μ.

    Ν΄αγιάσει το χέρι αυτουνού που έδωσε τον φούσκο.Ταυτίζομαι μαζί του. Ξέρεις πόσοι θα ευχόμασταν να μπορούσαμε να χαστουκίσουμε τα περισσότερα μούλικα που μας περιτριγυρίζουν αλλά και τις μαμάδες τους που τ΄αφήνουν ασύδοτα;
    Σχετικά με το βιβλίο, το σημειώνω και άμα μ΄αρέσει δεν με πειράζει να έχει και χίλιες σελίδες αρκεί να σηκώνεται το βάρος.
    (Απ΄ό,τι διαβάζω στην Wiki στο βιογραφικό του συγγραφέα δεν αναφέρει πουθενά ότι έχει ελληνικές ρίζες. 'Η και οι γονείς του έχουν γεννηθεί στην Αυστραλία ή είναι άλλος ένας "περήφανος" για την ελληνική του καταγωγή).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @serenata, εντάξει το σωστό είναι να αρχίζει κανείς από το βιβλίο, αλλά έχω γίνει μεγάλο τεμπελόνι τελευταία και θέλω να μου τα γυρίζουνε όλα σε ταινίες/σειρές. Ή ακόμα καλύτερα, σε καρτούν.

    @nasia, πτηνό είναι κατά σωματικής βίας ασυζητητί. Εντούτοις θεωρεί ότι τα παιδιά χρειάζονται κανόνες και πειθαρχία. Πάντως προτείνω σε όλους να δουν την επίμαχη σκηνή στο σήριαλ (είτε να τη διαβάσουν στο βιβλίο) και να πάρουν θέση: δικαιολογείτο το χαστούκι; Είναι καλό case study.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @Καλαμιά στον Κάμπο, σωστά το εντόπισες: ο Τσιόλκας δεν δηλώνει Έλληνας. Εμένα μου είχε κινήσει την περιέργεια από μία συνέντευξη που είχε δώσει κάποτες στο Βήμα (http://www.tovima.gr/books-ideas/article/?aid=368658). Κάποιες απαντήσεις με ξένισαν, κάποιες τις βρήκα ενδιαφέρουσες, κάποιες με εκνεύρισαν κιόλας. Αλλά πέραν του πόσο συμπαθής ή αντιπαθής μπορεί να είναι, το "Χαστούκι" του είναι εξαιρετικά ευρηματικό και διεισδυτικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Βγαίνουν σε ελληνική μετάφραση ή όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μόλις είδα το πρώτο επεισόδιο! Κρίμα που θα ξυπνήσει ο μικρός και δε μπορώ να κάτσω να το δω μονορούφι! Φίλε μου σ' ευχαριστώ!!!
    Σε καμία περίπτωση δε δέρνουμε ούτε μαλώνουμε ξένα παιδιά. Κατηγορηματική σε αυτό. Επομένως δεν συμφωνώ με το χαστούκι. Αλλά ο,τι η μάνα και ο πατέρας δείχνει τόση ανοχή που αγγίζει τα όρια της υπεροψίας απέναντι στους άλλους γονείς και τα παιδιά τους, κι αυτό με δυσαρεστεί πολύ. Νομίζω το χαστούκι έπρεπε να το φάει ο πατέρας του παιδιού και να το μεταφέρει στη μάνα που φαίνεται άνθρωπος δίχως κρίση δική της και εύκολη σε χειρισμούς!
    Τα όρια δεν μπαίνουν χωρίς τιμωρία. Το χαστούκι είναι πολύ ταπεινωτική χειρονομία και δεν το συνιστώ παρά μόνο για ακραίες περιπτώσεις και σε ενήλικες! Εμένα όποτε μου δόθηκε η ευκαιρία το κατάφερα το χαστουκάκι μου! Ωραίες εποχές!
    Μια στον κώλο στα πολλά ζόρια και ολιγόλεπτη τιμωρία που θα τη διαδεχθεί κουβέντα για να καταλάβει το παιδί, θα ήταν κάτι που θα έκανα αν ήμουν σε αυτό το μπάρμπεκιου και το παιδί μου είχε σαλτάρει τόσο, από την πολλή ζάχαρη! Θηλάζω ακόμα αλλά σε καμιά περίπτωση δε θα σκεφτόμουν να τον επιβραβεύσω μετά από τόσες καφρίλες. Ακόμα και σε αυτό είναι λάθος η Μις πασιφίστρια!
    Α δεν πάω καλά! Πωρώθηκα!Πάω να δω και το υπόλοιπο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @island, αν εννοείς για το βιβλίο, έχει κυκλοφορήσει στα ελληνικά από τις εκδόσεις Ωκεανίδα. Αν πάλι εννοείς την τηλεοπτική σειρά, κυκλοφορεί στις πιάτσες του διαδικτύου με ελληνικούς υπότιτλους, αλλά δεν είδα και δεν ξεύρω τίποτα.

    @Georgina Kassavetes, συμφωνώ ότι σε τέτοιες περιπτώσεις, η επίπληξη πρέπει να κατευθύνεται στους γονείς του σκασμένου. Που συνήθως όμως είναι μουλάρια και είτε θα προχωρήσουν σε μία ράθυμη παρατήρηση προς το φιντάνι τους, είτε που θα στο παίξουν βαρύ πεπόνι και τάχα-μου θιγμένοι από την παρέμβασή σου στην ελευθεριάζουσα παιδαγωγική τους προσέγγιση.

    Η σειρά πάντως είναι απόλυτα εθιστική! Είμαι βέβαιος ότι θα θέλεις να μου συζητήσεις και τα υπόλοιπα επεισόδια μόλις τα δεις... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σίγουρα θα το δω και μετά θα το διαβάσω...αν το φέρει γρήγορα η δανειστική βιβλιοθήκη που πάω θα το διαβάσω γρηγορότερα (είναι ήδη μακριά η λίστα με όσα θέλω να αγοράσω)...για το χαστούκι θα συμφωνήσω με τη Georgina..έπρεπε να το φάνε οι γονείς...αυτοί φταίνε για όλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μετά από αυτό τα είδα όλα!!!
    Τι να πρωτοσχολιάσω δεν ξέρω...
    Φίλε μου κόλλησα τόσο που τα είδα όλα...τέτοια κατάντια!
    Θα πάρω το βιβλίο οπωσδήποτε. Να μη βρίσκεις άνθρωπο να συμπαθήσεις σε αυτή τη σειρά, ούτε με κάποιον να θες να ταυτιστείς, ούτε να μπορείς να διαχωρίσεις τη θέση σου! Πολύ δυνατός συγγραφέας!!!
    Ευχαριστώ πολύ πιγουινε!!! Μου χάρισες μεγάλη συγκίνηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @me(maria), οι άνθρωποι που δανείζονται βιβλία από βιβλιοθήκες έχουν τον απόλυτο θαυμασμό μου! Πρώτον, διότι σημαίνει ότι αγαπούν το διάβασμα και δεύτερον, διότι σημαίνει ότι δεν είναι παλιοεγωιστές σαν εμένα, που για να διαβάσω ένα βιβλίο πρέπει να είναι ολόδικό μου αγορασμένο.

    @Georgina Kassavetes, χεχεχε, πτηνό σού τσάκισε Τρίτη βράδυ! Είναι πολύ εθιστικό και θέλεις να το δεις όλο -κι εγώ αυτό έπαθα. Από τους χαρακτήρες πάντως, πτηνό θα έκαμε παρέα με Έκτορα και Ανούκ. Ειδικά Ανούκ, πολύ φίλη μου! Εκείνη που πραγματικά είναι μισητή και ήθελα να τη σκοτώσω είναι η σιχαμερή Ρόζι και εκείνος ο γελοίος ο άντρας της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ε ναι λοιπόν, θα το κατεβάσω αμέσως μόλις τελέψω το True Blood και το Κilling...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Η ελληνική έκδοση από Ωκεανίδα:

    http://bit.ly/SPjFR8

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @tremens, εγώ τα έχω τερματίσει τα δικά σου (Killing μεγάλη ανατροπή τελευταίο επεισόδιο, δεν σου λέω τίποτα μην επιμένεις και True Blood, πόσο πιο κουλ είναι η Τάρα με κυνόδοντες;). Επομένως τώρα είμαι έτοιμος για νέα αμερικάνικη τηλεοπτική σεζόν.

    @Nikos, θένκ γιου, τελείως ξέχασα να βάλω κάνα λινκ. Εντάξει, δεν είμαι και υπέρ της γκρίζας διαφήμισης. Να με πληρώσετε, να σας διαφημίσω ως και το καπιλαρίν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Γιατί η μαμά Κούλα? Πωπω τι μορφή κι αυτή?
    Επιγραμματικά:
    Ροζι ξύλο αλύπητο!
    Γκάρυ κλωτσιές στο στομάχι!
    Χάρρυ πέταμα σε γειτονικό γαλαξία!
    Κούλα εξορκισμό!
    Αλλά και οι άλλοι δεν πάνε πίσω ε... Όλοι οι χαρακτήρες έχουν εμετική πλευρά όταν τους τεντώνεις αλλά δεν επικρατεί της λογικής και της ευαισθησίας.
    Απλά αυτοί οι τέσσερις έχουν την ασχήμια στον υπερθετικό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ο ελεύθερος χρόνος μου αυτή την περίοδο είναι ανύπαρκτος..παρόλα αυτά βρίσκομαι ήδη στα μισά του τρίτου επεισοδίου...κοιμάμαι λιγότερο βέβαια, αλλά αξίζει τον κόπο!!
    Όσο για τη δανειστική βιβλιοθήκη..
    είχα και έχω τα θεματάκια μου..τα ήθελα κι εγώ όλα δικά μου..τελικά συμβιβάστηκα με το να αγοράζω όσα μου αρέσουν πολύ..διαφορετικά θα έπρεπε να δουλεύω μόνο για τα βιβλία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @Georgina Kassavetes, Ρόζι και Γκάρι έχουν τον απάλευτο μέσα τους. Ο Έκτορας δεν είναι όμως κακός -εντάξει πήγε να παραστρατήσει, αλλά ανθρώπινο. Και το μετάνιωσε την ίδια στιγμή. (ενώ η άλλη η μουλάρα η γυναίκα του, "δις τέριμπολ μαύρη" που έλεγε και η Κούλα...). Ο Χάρι δεν είναι τρελός ελληνάρας; Τόταλι υπαρκτός! Γενικά όλοι αυτοί οι τύποι υπάρχουν και αυτό είναι το εντυπωσιακό: ότι είναι αναγνωρίσιμοι!

    @me(maria), ελπίζω ότι σου αρέσει! Κι εγώ με ξενύχτι το έβγαλα, αλλά είχα πάθει εθισμό και δεν μπορούσα να το εγκαταλείψω στη μέση. Καλά κουράγια με τις λοιπές υποχρεώσεις...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts