Τρίτη, 4 Σεπτεμβρίου 2012

Γεια σου ρε Μπάτμαν ήρωα!



Ας είμαστε ειλικρινείς, ο Μπάτμαν δεν είναι και ό,τι πιο έξυπνο έχεις συναντήσει σε κόμικ. Έναν τύπο που μήτε ρίχνει ακτίνες από τα μάτια του, μήτε γίνεται αόρατος, μήτε πετάει, αλλά επιμένει να ντύνεται νυχτερίδας (μπέρτα-μάσκα-μπότα) και να τριγυρνάει τις μεταμεσονύχτιες ώρες, δεν τον ελές ζουπερήρωα, αλλά μάλλον ζαβό. Διότι μεγάλε, είσαι εκατομμυριούχος, νέος, ωραίος, πράσινα μάτια, κάτσε στην έπαυλή σου και μη μας ζαλίζεις τον έρωτα, έχουμε τα προβλήματά μας, έχουμε κι εσένα. Επειδής λοιπόν δεν μου γέμιζε το μάτι η περίπτωσή του, σπανίως τον εδιάβαζα και σχεδόν πειθαναγκαστικά έβλεπα τις ταινίες του. Μερικές απευθείας στο βίδεο. Ποιος εγώ, που έχω τρεις ντουλάπες κόμικς!


Και μετά ήλθε ο Νόλαν (ο σκηνοθέτης/σεναριογράφος που πέφτουν τα στούνιο καταγής και τονε προσκυνάνε) και σου έσιαξε μία κινηματογραφική τριλογία, αλλιώτικη και προχώ, εκκινώντας από τη συλλογιστική "ας πάρουμε βρε το Μπάτμαν και ας τον βάλουμε σε έναν πιο ρεαλιστικό κόσμο, να δούμε αν θα του κάμει κούκου". Και δεν ξεύρω για τον Μπάτμαν, έκαμε όμως σίγουρα κούκου στο κοινό, που πολύ του άρεσε ετούτη η σκοτεινή και ωμή εκδοχή του ήρωος.

Επίσης, οι ταινίες της τριλογίας βραχυκύκλωσαν τους κριτικούς (που και μόνο γι'αυτό, ρισπέκτ στο Νόλαν), καθώς είχαν συνηθίσει να ταξινομούν τους ζουπερήρωες στην κατηγορία "Κάντι Κάντι" και να τους στολίζουν με προειδοποιήσεις τύπου "μόνο για παιδιά", "κατώτερο από το Καλημέρα Ζωή του Φώσκολου", "προς Θεού, εμείς βλέπουμε μόνο Ταρκόφσκι" και τέτοια. Αλλά εδώ αντίς για μπουνίδι και ειδικό εφέ, τους σερβιρίστηκαν ταινίες πολιτικού (!) περιεχομένου με διφορούμενες αναφορές (στον καπιταλισμό, στην αναρχία, στην Αμερική, στο σύστημα ας ε χόουλ, στη θεια μου τη Χρυσούλα που θεωρεί ότι το παστίτσιο γίνεται με το ψιλό το μακαρόνι) που αφενός τους αιφνιδίασαν και αφετέρου τους άφησαν με την απορία τι θέλει να πει ο ποιητής.


Με το "The Dark Knight Rises" λοιπόν, ολοκληρώνεται το έπος. Και για να πούμε τη σκάφη σκάφη και τον Μπάτμαν, Μπάτμαν, η ταινία έχει πολλές αρετές! Πρώτον, διαθέτει υποβλητική σκηνοθεσία. Δεύτερον, έχει ένα αρκετά κομπλικέ σενάριο που σε κρατάει αλέρτ και παρά τις 3 σχεδόν ώρες που διαρκεί. Τρίτον, διαθέτει την Αν Χάθαγουεϊ σε μία από τις πιο ενδιαφέρουσες εκδοχές της Κάτγουμαν έβερ (πολύ καλύτερη από το Χάλι Μπέρι, πιο σμουθ από τη Μισέλ Πφάιφερ -εντάξει η Έρθα Κιτ είναι εκτός συναγωνισμού).

Έχει όμως και αδυναμίες, με σημαντικότερη την εξής: είναι πολύ φλύαρη γαμώτο! Μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα. Και ξανά μπλα, μπλα, μπλα! Που τζίζας δηλαδή ρε μεγάλε, είσαι ο Μπάτμαν όμως! Ρίξε μία μπουνιά να τελειώνουμε, δεν σε φέραμε να μας το επιχειρηματολογήσεις. Και τελοσπάντων, έλεος με τις τρίωρες διάρκειες. Όπως και να το κάμουμε, δεν έχεις το "Πόλεμος κι Ειρήνη" ως θέμα, τον τύπο με τη μπέρτα έχεις! Και μπορεί να μην έκαμα τα μαλλιά μου πλεξούδες από τη βαρεμάρα (γιατί είχε δράση και προσπαθούσα να παρακολουθήσω το σενάριο), αλλά δεν μου δικαιολογήθηκε με τίποτα η ανάγκη για τέτοια διάρκεια.


Και το άλλο που εμένα με ενόχλησε, είναι η τελική αποκάλυψη του ποιος ήταν πίσω από όλα αυτά. Που δεν θα σου πω, γιατί μπορεί και να θες να το δεις! Μονάχα θα σου γκρινιάξω πως εμένα καθόλου δεν με έπεισε η τελική αποκάλυψη! Και σε κάτι τέτοια, εκνευρίζομαι! Διότι από τα χειρότερα που μπορείς να μου κάμεις είναι να μου δώκεις ταινία όπου όλη η δράση και το σενάριο να με πηγαίνουν στο τρεχαγύρευε και εντέλει να μου παρουσιάσεις ως αρχικακό τον ντελιβερά που είχε φέρει τις πίτσες στον πρωταγωνιστή στη δεύτερη σκηνή. Που ανάθεμα την ώρα που παρήγγειλε πίτσα φαν, ας έπαιρνε σουβλάκια!

Τελοσπάντων, γενικά δεν θα του έβαζα κακό βαθμό. Ίσως ένα εξάρι. Άντε εφτάρι, ας φανώ γαλαντόμος, τζάμπα είναι! Πάντως άσχετο, κάθε που τελειώνει μία τέτοια τριλογία, τετραλογία, πενταλογία ή πολυλογία (Χάρι Πότερ), νιώθω μία γλυκιά ανακούφιση. Ουφ, πάει κι αυτό!

15 σχόλια :

  1. Oυφ πτηνό μου, τελικά ο ντελιβεράς εκτός από φαντασίωση είναι και ο κακός της υποθέσεως; Εμένα γιατί μου έρχονται συνέχεια κάτι Πακιστανά στο μαύρο τους το χάλι;

    Θα βάλω τη μπέρτα και θα φυσάει μου φαίνεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πτηνό να γίνεις κριτικός κινηματογράφου!!!τέλεια τις αναλύεις τις ταινίες !
    καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σίγουρα τελείωσε? Την ταρίχευσαν την παλιονυχτερίδα και την διακόσμησαν στην κουρτίνα του σαλονιού? Επιτέλους!
    Θα τη δω αν και σ' αυτό το στυλ μου αρέσουν οι αφέλειες! Η πιο εκνευριστική ταινία που είδα έβερ είναι "ο πιανίστας". Γενικά μου αρέσουν πολύ τα έπη του ολοκαυτώματος και με συγκινούν, αλλά αυτήν την κατσαρίδα που δεν ψοφολογούσε με τίποτα, ήθελα στο τέλος να την πατήσω κάτω! Μα να επιμένει να ζει μετά από τόσες συμφορές που τον βρήκαν? Και να μην τα παίρνει στο κρανίο???? Ασε το θυμάμαι και συγχύζομαι εκείνο το τέλος! "Βάρα τον" τον θρασύδειλο φώναζα στο φινάλε! Όταν γλύτωσε κι από αυτή την ειρωνεία πραγματικά τσατίστηκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Kαλημέρα πτηνό!
    Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω ε?
    Ο ΒΑΤΜΑΝ μου είναι πολύ πιο αγαπημένος από άλλους ήρωες και ξέρεις γιατί?
    Γιατί δεν είναι κάποιο μεταλλαγμένο έργαστηριακά φτιαγμένο φρικιό που με διάφορα τρικ και υπερφυσικές δυνάμεις ενθουσιάζει το κοινό και νικά τους κακούς.
    Είναι ένας κανονικός σαν όλους άνθρωπος και το μήνυμα που περνάει σε όλους μας ότι ο καθένας μας μπορεί να γίνει ήρωας αν βγάλει τον ΒΑΤΜΑΝ που κρύβει μέσα του!
    Καλημέραααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα, καλό μήνα, και καλό φθινόπωρο πτηνό! Είσαι σπίτι ή ακόμα λιάζεσαι; Εγώ πάντως λέω να εισάγω νέα μέθοδο εξέτασης των φοιτητών μου σε beach bar :-Ρ

    Καλά τα λες για τον νυχτεριδάνθρωπο, είσαι λαμπρό πτηνό εσύ ;-)
    Θα τη δω νομίζω την ταινία, πάει με το από το καλοκαίρι έρχομαι και στην κορφή κανέλα διάθεση που έχω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλαμιά στον Κάμπο4 Σεπ 2012, 2:57:00 μ.μ.

    Εγώ από κόμιξ μόνο Αστερίξ και Λούκυ Λουκ, Πίνατς και Τσάρλι Μπράουν, άντε και λίγο Τεν-Τεν. Nichts anderes.
    Ούτε Μπάτμαν ούτε Σπάϊντερμαν ούτε Σούπερμαν.
    Επομένως δεν τα βλέπω και στο σινεμά και δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη.
    ΄Ομως η θεία Χρυσούλα είναι πολύ φάουλ με το ψιλό μακαρόνι στο παστίτσιο- ευτυχώς που δεν το κάνει με κριθαράκι.Πες μου ότι φτιάχνει και το μουσακά με κολοκύθι και πατάτα αντί για μελιτζάνα και είναι σαν να με σκοτώνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Βασικά πρόκειται για έναν ήρωα που βασίζεται κυρίως στα μηχανολογικά καλούδια και όχι στη φυσική του δύναμη ή ικανότητα όπως πχ ο Superman.
    Προσωπικά προτιμώ τον Superman αλλά η τριλογία Batman, όπως ίσως διάβασες και στο blog μου, είναι απλά τέλεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @tremens, λολ! Εντέλει ο ντελιβεράς και η νοσοκόμα είναι οι πιο γιουνιβέρσαλ ρόλοι. Μπορούν να παίξουν από θρίλερ μέχρι τσόντα.

    @Nasia, όντως. Καμία δουλειά δεν είναι ντροπή! :)

    @Georgina Kassavetes, τελείωσε η τριλογία αλλά δεν παίρνουμε και όρκο, διότι έτσι λέγαμε και μετά το Σπάιντερμαν 3 και τσουπ, βγάλανε και νέα ταινία! Όσο για τον Πιανίστα, ν'αγιάσει το στόμα σου! Τι μπαρούφα! Τι δηθενιά! Ευτυχώς που έχω κι εσένα, γιατί λούζω με χολή κάτι τέτοιες μπαλαφάρες και πέφτουν όλοι να με φάνε ότι δεν είμαι της πχιότητας! Ποιος, εγώ που μεγάλωσα με Φάνι και Αλέξανδρο και Λα Στράντα. Εντάξει και με τα Στρουμφάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ΛΙΑΚΑΔΑ, το καταλαβαίνω και το σέβομαι! Εγώ πάλι είμαι του μεταλλαγμένου και της εξτραβαγκάντσας. Με τη λογική ότι αν μου σερβίρουνε ζουπερήρωα, τονε θέλω να φυσάει κυκλώνες, να μετακινεί βουνά και να φταρνίζεται αστραπές! Τουλάχιστον! :)

    @Fri, μπα γυρίσαμε από την Κρήτη; Λίγο ακόμη και θα σας στέλναμε το Χριστουγεννιάτικο Δέντρο δηλαδής! Χεχεχε! Να περνάτε καλά και εύχομαι ομαλή επάνοδο στην καθημερινότητα. Για το καλό των φοιτητών δηλαδή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Καλαμιά στον Κάμπο, ο μουσακάς με την πατάτα και το κολοκύθι είναι τεράστιο φέιλ. Είναι σαν τη πίτσα με αντζούγιες. Σαν τη σπανακόπιτα χωρίς φέτα. Σαν τα μπιφτέκια από σόγια. Αν σέβεσαι τη γεύση σου, δεν τα τρως. (άσχετο: έχω σακουλευτεί ότι το κατέχουμε το τόπικ μαγειρική. Πότε θα στείλουμε στο φτωχό και πεινασμένο πτηνό, ταπεράκι με λιχουδιές;)

    @Gyro, συμφωνώ απόλυτα πως η τριλογία του Νόλαν είναι η καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη κινηματογραφική μεταφορά υπερηρωικού κόμικ, έβερ! Μαζί με το X-Men II και το Spiderman II, η πιο δυνατή πεντάδα δράσης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Chronicle

    http://www.imdb.com/title/tt1706593/

    περιμένω κριτική και γι' αυτό...Εμένα πολύ με άρεσε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλαμιά στον Κάμπο4 Σεπ 2012, 10:16:00 μ.μ.

    Σωστά σακουλεύτηκες.
    ΄Οταν θάρθει κείνη η ώρα θα επιλέξεις (ελληνική,ιταλική,κινέζικη, ουγγαρέζικη,τούρκικη,ινδική, μεξικάνικη, ανατολίτικη κ.ά.) και θα το στείλω το ταπεράκι με το Δέμα του Φοιτητή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Χιχι, επανήλθαμε, κρατήστε το δεντράκι :-Ρ
    Ευχαριστώ για τις ευχές! Για το καλό των φοιτητών... ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @Georgina Kassavetes, το πέρασα πολύ στο ντούκου αυτό το Chronicle όταν είχε βγει και δεν πήγα να το δω. Αλλά αφού το λες, θα τσεκαριστεί άμεσα!

    @Καλαμιά στον Κάμπο, ανατολίτικη και μεξικάνικη είναι τα δύο αγαπημένα του πτηνού. Επίσης δεχόμαστε όλων των ειδών τις πίτες! Και τα ζυμαρικά είναι ευπρόσδεκτα, σε κάθε μορφή. Α και από γλυκά, καρυδόπιτες και του ταψιού. Πτηνούλι πεινάει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εγώ απλά θα συμφωνήσω με τη Νάσια... Από ταινίες του είδους έχω μεσάνυχτα...τις αποφεύγω και με αποφεύγουν!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts