Δευτέρα, 15 Οκτωβρίου 2012

Είσαι καλεσμένος στο Downton Abbey -φόρα κάτι επίσημο!


Αν με ρώταγες ποια είναι η καλυτερότερη σειρά των τελευταίων χρόνων, θα δυσκολευόμουν πολύ να σου επιλέξω! Πρώτον, διότι πτηνό βλέπει σειρές με το τσουβάλι και δεύτερον, διότι ο πήχης έχει ανέβει τόσο ψηλά πλέον που δεν ξεύρεις τι να πρωτοδιαλέξεις: το ζούπερ εμπνευσμένο Community ή το γλυκόπικρο How I Met Your Mother; Το αριστοτεχνικό Breaking Bad ή το καυστικό Newsroom; Τον ατμοσφαιρικό Wallander ή το νευρωτικό Homeland; Φαντάζομαι ότι όλα τα παραπάνω, θα φιγουράριζαν στις κορυφαίες θέσεις της λίστας μου. Σε περίοπτη όμως θέση, θα σου έβαζα ετούτο το βρετανικό κομψοτέχνημα!


Και θα μου πεις, εντάξει, δράματα εποχής έχουμε δει καν και καν στον κινηματογράφο! Και τελοσπάντων το τόπικ "πλούσιοι αριστοκράτες του σαλονιού / φτωχές δουλάρες του υπογείου", έχει απασχολήσει πλειστάκις τη μυθοπλασία, από τον Τζακ και την Ρόουζ του Τιτανικού, μέχρι τη Ρένα Βλαχοπούλου και τον Βασίλη Αυλωνίτη στο Λαός και Κολωνάκι ("όλοι το ίδιο είμαστε, σ'ετούτο τον κοσμάκη").


Εντούτοις το Downton Abbey παίρνει το πολυφορεμένο κονσεπτ και του αλλάζει πίστα. Διότι εδώ δεν σου μιλάω για μία απλή ταινία του Άιβορι, εδώ σου έχω ένα από τα πιο καλοδουλεμένα και εικαστικώς άρτια θεάματα που έχεις ματαδεί! Εξαίσια σκηνοθεσία, τρομερή έμφαση στη λεπτομέρεια (κοστούμια, σκηνικά, προφορά, ιστορικό μπαγκράουντ κ.λπ.) και ένα σενάριο που σε τραβάει από το μανίκι και σε κάμει φαν με το καλημέρα σας. Σε όλα, δέκα με τόνο!


Πέραν όμως των τεχνικών του χαρακτηριστικών, η κορυφαία του αρετή βρίσκεται αλλού: είναι το υποκριτικό βιρτουοζιτέ των πρωταγωνιστών, που κάνει το Downton Abbey μία από τις καλυτερότερες σειρές έβερ. Με πρώτο βιολί τη Μάγκι Σμιθ (ρισπέκτ λέμε!), το καστ παραδίδει μαθήματα μέτρου και συνέπειας και εσύ σχεδόν νομίζεις ότι παρακολουθείς θεατρική παράσταση στο Γουεστ Εντ του Λονδίνου! Δικαίως όλα τα βραβεία, δικαίως τα ρεκορ τηλεθέασης σε Αγγλία και ΗΠΑ, δικαίως και ο κομπασμός της ΝΕΤ που εδώ και κάνα μήνα σε έχει ψοφήσει στο τρέιλερ, προαναγγέλοντας την αποψινή πρεμιέρα της σειράς. Κι αν επιμένουν κάποιοι να μας ταϊζουν με τον Σουλεϊμάν και τη Σιλά, ας επιστρέψουμε όσοι μπορούμε και θέλουμε, στην πχιότητα που μας αξίζει. Μια φορά, το πτηνό σιδέρωσε το φράκο του και ετοιμάζεται να το δεξιωθούν καθόπως του ταιριάζει!


25 σχόλια :

  1. μου αρέσουν αυτές οι σειρές και αφού μου το επιβεβαιώνεις κι εσύ πτηνό τρέχω για τουαλέτα!θα το δω σίγουρα!!!
    τσίου τσίου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να ραφτείς ειδικά για την περίσταση, διότι ο εστετισμός είναι άποψη! Τι κι αν μας έχει πλακώσει η μαύρη θλίψη, ας μεγαλοπιαστούμε εστώ και κατά φαντασία...

      Διαγραφή
  2. Πόσο δίκιο έχετε πτηνό!
    Έχω ολοκληρώσει τους δύο πρώτους κύκλους της σειράς και περιμένω να αυγατίσουν τα επεισόδια από τον τρίτο γιατί με τον κ. Μήτσο δεν βλέπουμε μόνο ένα την φορά, αλλά δύο ή και τρία. Και να φανταστείτε ότι ήμουν πολύ διστακτική όταν την ξεκίνησα. Τώρα είμαι φαν!
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε χορταστικές δόσεις το είδα κι εγώ (δυο-δυο τα επεισόδια) και πολύ το είχα απολαύσει. Να φθάσεις και στον τρίτο κύκλο, για να ιδείς την Σίρλεϊ Μακ Λέιν να σκάει μύτη ως αμερικάνα γιαγιά και να ανταλλάσσει ατάκες με τη Μάγκι Σμιθ.

      Διαγραφή
  3. Kαλημέρα πτηνό!
    Καλά που με ενημέρωσες για να ξαραχνιάσω την τηλεόραση για απόψε...!
    Οποιος βλέπει Σουλεϊμαν και Αισέ κλπ βλακείες είναι άξιος της μοίρας του, κι αυτό ισχύει και για τη μαμά μου και την αδελφή μου!!
    Ηταν ανάγκη να μου κουνήσεις κόκκινο πανί πρωϊνιάτικα?
    Φτιάχτηκα τώρα...
    Πάω να τσουτσουίσω αλλού...
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να την ξαραχνιάσεις την τιβί, διότι νομίζω πολύ θα σου αρέσει! Άσε που μπορείς να βάλεις και τη μαμά σου και την αδελφή σου να το βλέπουν και να περάσετε κουόλιτι τάιμ ολ-τουγκέδερ μπροστά από την οθόνη!

      Διαγραφή
  4. Καλαμιά στον Κάμπο15 Οκτ 2012, 9:48:00 π.μ.

    Από την στιγμή που είδα το τρέιλερ της ΝΕΤ για τις καινούργιες της σειρές περιμένω πώς και πώς νάρθει η ώρα που θα ξεκινήσουν.
    Χωρίς να ξέρω λεπτομέρειες για την σειρά αυτή και μόνο που βλέπω να παίζει η Μάγκι Σμιθ είμαι σίγουρη ότι θα είναι αριστούργημα.
    Αν θυμάμαι καλά την είχα πρωτοδεί στην ΄Ανοιξη της Τζιν Μπρόντι και από τότε όταν διαβάζω ότι σε κάποιο έργο παίζει η Μάγκι Σμιθ είμαι σίγουρη ότι θα είναι εξαιρετικό.
    Εννοείται ότι λατρεύω τις αγγλικές ταινίες και σειρές εποχής, όχι μόνο γιατί είναι άρτια γυρισμένες με έμφαση στις λεπτομέρειες, όπως λες κι εσύ, αλλά γιατί καταφέρνουν να σε μαγεύουν αλλά και να σε πείθουν. Σαν να ζεις αυτό που βλέπεις! Το τονίζω γιατί νομίζω ότι μόνον οι ΄Αγγλοι μπορούν να το καταφέρουν
    αυτό, σε αντίθεση με τα ταινίες και σειρές εποχής των Γάλλων ή των Αμερικανών.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από τα καινούργια της ΝΕΤ, το Downton Abbey είναι μακράν το καλύτερο. Σε παρόμοιο κονσεπτ ("πλούσιοι αριστοκράτες και πτωχό υπηρετικό προσωπικό") είναι και το Upstairs / Downstairs που δε'ν'κακό, αλλά δεν το λες και αριστούργημα. Επίσης, μείνε μακριά από το Parade's End -δεν βλέπεται με την καμία!

      Διαγραφή
  5. Ξέρεις πόσες φορές αναρωτήθηκα για αυτό?
    Να το κατεβάσω ή όχι?
    Πόσες φορές στεκόμουν και κοίταζα την οθόνη με το βλέμα του ψαριού μέχρι να πάρω απόφαση?
    Τώρα μόλις την πήρα...α όλα κι όλα...θα εμπιστευτώ το πτηνό...
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμπιστεύσου το πτηνό και δεν θα το μετανιώσεις! Σου μιλώ για κομψοτέχνημα, καλοδουλεμένο στις λεπτομέρειες και στο χρώμα που σου ταιριάζει (ούτε ντίλερ να'μουνα!)

      Διαγραφή
  6. Δεν έχω παρακολουθήσει σειρά ποτέ στη ζωή μου. Μου είναι αδύνατον να πρέπει κάποιες μέρες, συγκεκριμένες ώρες να είμαι μπροστά στη τηλεόραση και να περιμένω.
    αλλά σίγουρα αυτή τη σειρά θα την δώ οπωσδήποτε.
    καλημέρα και καλή βδομάδα πιγκουινάκι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι εννοείς δεν έχεις παρακολουθήσει σειρά ποτέ στη ζωή σου; Ούτε μία Δυναστεία, ούτε ένα Χαρτ και Χαρτ, ούτε τους Άγγελους του Τσάρλι; Μήτε καν την "Κραυγή των Λύκων" με τη Μαρία Αλιφέρη τυφλή να σωριάζεται από το κεφαλόσκαλο; Ντροπή! Πρέπει οπωσδήποτε να ξεκινήσεις το χόμπι και το πλέον κατάλληλο είναι ετούτο το σήριαλ που δεν έχει και πολλά επεισόδια, επομένως δεν θα σε κουράσει στο παραμικρό!

      Διαγραφή
  7. Αχ αχ, καταπληκτική σειρά, την άρχισα κι εγώ το Σεπτέμβρη κι είδα δυο σεζόν με το καλημέρα σας (καλά είναι κι 6-7 επεισόδια η κάθε μία μόνο βέβαια)

    Η πλάκα είναι ότι είναι απ'τις λίγες σειρές που αγαπώ όλους τους χαρακτήρες όσο εκνευριστικοί και να 'ναι. Άσε που η βρετανική προφορά τερματίζει μ'αυτή τη σειρά.

    Δαγκωτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλοι οι χαρακτήρες είναι πολύ χαριτωμένοι και νομίζω αυτό είναι τρελή επιτυχία του σεναριογράφου και του σκηνοθέτη. Ακόμα και οι πιο σχηματικά "κακοί" (όπως η Ο'Μπράιαν) έχουν το ενδιαφέρον τους και θέλεις να τους βλέπεις. Η βρετανική προφορά, απλώς άπαιχτη!

      Διαγραφή
  8. να το κατεβασω δηλαδη? ημουν σχεδον ετοιμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το κατεβάσεις και να το ιδείς! Αν σου αρέσουν έστω και λίγο, τα εποχής, εδώ θα πέσεις κάτω και θα παραληρείς! Τηλεόραση στα βέρι μπεστ της!

      Διαγραφή
  9. έξωμη τουαλέτα-τσεκ
    σατέν γάντια-τσεκ
    σατέν γοβάκια-τσεκ
    ...μόνο εκείνη την τιάρα μου...
    ...μήπως την είδε κανείς ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για τη σωστή επιλογή τιάρας (για γάμο, δεξίωση, χοροεσπερίδα), σου έχω τον ιδανικό οδηγό αγοράς: http://www.weddingplan.gr/nufi/axesouar/ti_xreiazetai_na_xereis_prin_agoraseis_tiara.html

      Διαγραφή
  10. (Aχαχαχα, μα την Κραυγή των Λύκων πού την θυμήθηκες?!...)

    Να προτείνω μερικές ακόμα σειρές, κατά τη σειρά που έχουν στην εκτίμησή μου:
    Vera (Stanhope): μόνο 8 επεισόδια, δυστυχώς, αλλά υπέροχα, το καθένα μια αυτοτελής 90λεπτη ταινία.
    Sherlock: με τον Benedict Cumberbatch, μόνο 6 επεισόδια, πάλι δυστυχώς.
    Εlementary: την Πέμπτη θα βγει το 3ο επεισόδιο, πάλι Σέρλοκ, πάλι πολύ καλή σειρά.
    Χμ, λέω να αναφέρω και το Game of the thrones, αν και δεν ξετρελάθηκα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Sherlock κι εμένα μου άρεσε πολύ (αν και εξακολουθώ να βρίσκω τον πρωταγωνιστή, αχώνευτο!) και το Elementary δεν το έχω ξεκινήσει ακόμα (αλλά το έχω στα προσεχώς). Το άτιμο το Game of Thrones όσο και να επιμένουν όλοι, εμένα κούκου δεν μου έκαμε! Και του έδωσα πολλές ευκαιρίες, αλλά δεν.

      Διαγραφή
  11. Καλαμιά στον Κάμπο15 Οκτ 2012, 11:19:00 μ.μ.

    Μόλις τελείωσε το πρώτο επεισόδιο. Συναρπαστικό. Τέτοια μ΄αρέσουν.
    Ξετρελλάθηκα.
    Και χωρίς καμμία διακοπή για διαφημίσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήμουν βέβαιος ότι θα σου αρέσει. Όσο πάει γίνεται και καλύτερο! Σε πεντέξι επεισόδια, θα έχεις εθιστεί, να μου το θυμάσαι.

      Διαγραφή
  12. Υπέροχη σειρά...Τι κρίμα που την παίζει στην Ελλάδα η ΝΕΤ.

    Αναρωτιέμαι τι άλλο/ποιές άλλες σκηνές θα κόψουν;
    Εσύ τι θα τους πρότεινες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να πω; Από όλες τις σειρές που έχω δει στη ζωή μου, δεν θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ ότι θα έβρισκε κάποιος λόγο για να κόψει κάτι από το Downton Abbey. Είναι να μην πιάσει ο άσχετος το ψαλίδι -ως και το μάτι μπορεί να σου βγάλει!

      Διαγραφή
  13. Έχεις δίκιο κι εγώ το αγαπώ... Και κομμένο, απ' το Σιλά χίλιες φορές καλυτερότερο είναι! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts