Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2012

Σα να με μύρισε τσουρέκι!


Στη Θεσσαλονίκη, μου αρέσει που βλέπεις ορίζοντα. Που έχει μία άκρη η πόλη και ένα όριο.


Μου αρέσει το κόκκινο χρώμα της κιανοστοιχίας στην Αριστοτέλους. Και τα διακοσμητικά της στοιχεία.


Μου αρέσει που βρίσκεις κατάλοιπα του πρόσφατου παρελθόντος. Δύο γούνες, 29.900 δραχμές. Μόνο!! (και είναι τεχνητές και υπερπολυτελείας...)


Ως και ετούτη η πολυκατοικία-υπερωκεάνιο μου αρέσει. Που σπάει τη συστοιχία των πολυκατοικιών της παραλιακής και σαλπάρει για έναν όψιμο μοντερνισμό.


Τα μπαλκονάκια; Κι αυτά, μου αρέσουν.


Και το απρόσμενο μου αρέσει. Το κακόγουστο και αταίριαστο. Που θα μπορούσες να το πεις και μεταμοντέρνο με έναν τρόπο. Εντάξει.


Α, ξεύρεις τι άλλο; Οι πολυκατοικίες της Ναυαρίνου μου αρέσουν! Που είναι παλιές και αψηλές, αλλά και πολύχρωμες και μποέμικες. Τόσες γενεές φοιτητών έχουνε σκιάσει από κάτου τους, τόσα ερωτευμένα ζευγαράκια έχουνε κάτσει στα πεζούλια αντικρυστά τους.


Μου αρέσουν επίσης τα μυστικά που κρύβονται στα σπλάχνα της. Η κατακόμβη του Αγίου Ιωάννη που σε εκπλήσσει εν τω μέσω της πόλης.


Ακόμα και ο άκομψος τρόπος με τον οποίο έχει εντοιχιστεί η ιστορία, ανάμεσα στις πολυκατοικίες και τη νεοελληνική μπρουταλιτέ. Κι αυτό μου αρέσει.


Και ο αυτοσαρκασμός, το χιούμορ, η αλέγκρα η διάθεση. Η αίσθηση του ευ ζειν (που στις ακραίες τιμές της, αγγίζει την αφασία), κι αυτή μου αρέσει.


Που μπορείς να μυρίσεις τσουρέκι. Και κεμπάπ από το πρωί. Και μπουγάτσα με κρέμα. Και με τυρί. Κι αυτό μου αρέσει. Που μπορείς να βρεις ακόμα κάποιον να ψαρεύει στο πιο κεντρικό σημείο της πόλης.

41 σχόλια :

  1. Και συνεχίζοντας στο χθεσινό mood της καλής μου διάθεσης (ξέβρεις δεν είναι καλό αυτό, δεν έχω τι να αναρτήσω), να συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου, ιδιαίτερα για τις πολυκατοικίες της Ναυαρίνου! Όλο σε κείνον τον πεζόδρομο τον σούρνω τον έρωτα να χαζέψω και να πιω μια γρανίτα βατόμουρο σε ένα καρακιτσάτο αλλά υπέροχο παγωττζίδικο που ισχυρίζεται ότι έχει ΑΛΗΘΙΝΑ ΒΑΤΟΜΟΥΡΑ ΜΕΣΑ!

    Αχ, έχω να πάω 2 βδομάδες και μου χει λείψει, υπομονή την άλλη Παρασκευή σαλπάρω...

    ΥΓ Τις κατακόμβες του Αγ. Ιωάννη τις είδαμε την προηγούμενη φορά που ανέβηκα, έβρεχε κι επέμεινα πολλή ώρα να κατέβουμε επιτέλους να δούμε τι είναι αυτό... καλά κάναμε.

    ΥΓ2 Αυτό που με μαγεύει στη Θεσσαλονίκη είναι ότι κάθε γωνιά της μπορεί να σε εκπλήξει. Αν ήμουν τουρίστας απ το εξωτερικό θα πήγαινα όσο πιο συχνά μπορούσα, πρέπει επιτέλους να τη διαφημίσουν καθώς και η αρχαιολογική υπηρεσία να ανοίξει τα ανεκτίμητα βυζαντινά της εκθέματα, όπως φερ ειπείν τον Όσιο Δαυίδ, όμοιά της δεν υπάρχουν στον κόσμο, έχει έναν απίστευτο πλούτο και είναι κλειστά για το κοινό γιατί λέει δεν έχουν άτομα να τα φυλάνε. Άτομα να ξύνονται όμως έχουν. Πφφφφφφφ (πάει η καλή διάθεση)

    ΥΓ3. καλημέρα πτηνό και συγνώμη για το σεντόνι, πάτησες χορδή πρωί πρωί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κράτησέ το αυτό το mood καλής διάθεσης, διότι σου πάει (πολύ) κι ας υπονομεύει τη συχνότητα των αναρτήσεών σου! :)
      Η Ναυαρίνου είναι το πιο γοητευτικό στέκι της πόλης. Από τότες που ήμουνα μία σταλιά πτηνό, πήγαινα εκεί για να σουλατσάρω και να φάω παγωτό από το μηχάνημα (μα τι του βάζουν και είναι τόσο ζούπερ;) και να χαζέψω το παλάτι του Γαλέριου.
      Όσο για την κατακόμβη του Αγ. Ιωάννη, είναι ένα ακόμη από τα υποτιμημένα ατράξιονς που κρατάει η πόλη στην αφάνεια και για έναν ανεξήγητο λόγο μήτε προβάλει, μήτε αξιοποιεί. Η εγκατάλειψη των υπέροχων μνημείων της Θεσσαλονίκης από το δήμο και την κεντρική διοίκηση, αποτελεί εγκληματική αμέλεια που αποστερεί την πόλη από το μεγάλο τουριστικό της ποτέντσιαλ. Πφφφφφφφφ (πάει και η δική μου καλή διάθεση)
      Ας φάω λίγο τσουρεκάκι να συνέλθω...

      Διαγραφή
  2. Ακόμα ένα καταπληκτικό ποστ από τον Πιγκουίνο! Θενξ μαν!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πτηνό απλώς συντονίζεται στη συχνότητα της πόλης και τραγουδάει τα τραγούδια της. Καλημέρες!

      Διαγραφή
  3. ειναι ξενοδοχείο η πολυκατοικία υπερωκεάνειο :) :)
    την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι και πολύ θα ήθελα να κλείσω κάποια φορά να μείνω εκεί. Για ν'αγναντεύω το Θερμαϊκό (και να κουτσομπολεύω την κίνηση από κάτου).

      Διαγραφή
  4. Ήρθες Θεσσαλονίκη και έφυγες χωρίς μια καλημέρα; Αντρουπίς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήμουνα σβουρηχτός, μη με παρεξηγείς! Την επόμενη φορά θα κανονιστεί και καλημέρα και καφές και βόλτα για εκείνα τα γλυκά που έχεις τάξει! :)

      Διαγραφή
  5. Αυτές οι πολυκατοικίες στη Γούναρη (Ναυαρίνου που λένε οι τουρίστες) κι εμένα ΜΕ αρέσουν πολύ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μη με αρχίσεις στα "με" και στα "σε", διότι η γονιδιακή μου κλίση προς το βορειοελλαδίτικο ιδίωμα θα βγει στην επιφάνεια και δεν θα συμμαζεύομαι. Σε στέλνω πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  6. ευχαριστουμε για το ωραιο φωτογραφικο ταξιδι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παρακαλούμε, παρακαλούμε! Μακάρι να μπορούσα να σας κεράσω και μπουγατσούλα!

      Διαγραφή
  7. Και λίγα είπες, πουλάκι μου ! Να ξαναπάς στη πόλη μου και να περπατήσεις στο Καπάνι, στον Βαρδάρη, στα Λουλουδάδικα και στα Λαδάδικα.

    Να κατεβείς την Βασ. Όλγας με τα πόδια και να θαυμάσεις όλα τα διατηρητέα κτίρια στην διαδρομή. Ν' ανεβείς στην Ανω Πόλη και στις Σαράντα Εκκλησιές και να χαθείς στα καλντερίμια τους.

    Να πας στον Άη Δημήτρη και τις υπέροχες κατακόμβες του.

    Να φας τσουρέκι βουτυγμένο στη σοκολάτα απ' του Τερκενλή, τρίγωνα απ' το Πανόραμα, μπουγάτσα απ' τον Σερραίο.

    Να νιώσεις τον παλμό των ΠΑΟΚτσήδων στην Τούμπα και των Αρειανών στο Χαριλάου (άντε και των Ηρακλειδέων στο Καυτατζόγλειο - όσο παλμό μπορούν να βγάζουν κι αυτοί ;-p).

    Να ανέβεις στον Λευκό Πύργο και να δεις όλη την πόλη πιάτο.

    Να ...

    Να ...

    Να ...

    Όρεξη να 'χεις να γυρνάς μόνο :-) Καλή σου μέρα.

    Να...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στη Θεσσαλονίκη επιστρέφω ξανά και ξανά όλη μου τη ζωή. Και στα Λαδάδικα και στον Βαρδάρη και στην Άνω Πόλη και στην Αρετσού. Έχω μείνει στη Σοφούλη, στη Νέα Κρήνη, στην Τούμπα, στην Καλαμαριά. Με τα καλά της (έχει πολλά) και τ'ασχημά της (έχει κι απαυτά), ασκεί απάνου μου μία γοητεία. Και ξεύρεις γιατί; Διότι σε κάθε ηλικία μου, τη συναντώ αλλιώτικα.

      Στο επανιδείν λοιπόν.

      Διαγραφή
  8. Καλαμιά στον Κάμπο15 Νοε 2012, 12:55:00 μ.μ.

    Κοιτώντας τις φωτογραφίες σου αρχίζω να νοσταλγώ πράγματα και εικόνες που μου άρεσαν και έχω σχεδόν ξεχάσει..
    Εμένα μου άρεσε το fish and chips με καυτερή πιπεριά που αγόραζα στο λιμάνι(ελπίζω να υπάρχει ακόμα), μου άρεσαν τα πατσατζίδικα κι ο πατσάς που στα φοιτητικά μου χρόνια τον τσάκιζα ασυστόλως.
    Επειδή τα έχουμε ξαναπεί ότι δηλαδή η Θεσσαλονίκη των φοιτητικών μου χρόνων μου άρεσε περισσότερο από την σημερινή, θα σου πω δύο από κείνα που επίσης θυμάμαι με νοσταλγία : κάθε που ερχόταν το φοιτητικό έμβασμα το πρώτο που έκανα ήταν να μου κάνω το τραπέζι στο ΄Ολυμπος Νάουσα, πανάκριβο και πολυτελείας για την εποχή (δεν υπάρχει πια) και όταν έβγαινα για ψώνια περνούσα πάντα από την Πατριάρχου Ιωακείμ (ελπίζω να μην θυμάμαι λάθος το όνομα του δρόμου) που την σκίαζαν πανύψηλες ακακίες Κωνσταντινουπόλεως και της έδιναν μία πολύ ευρωπαϊκή ατμόσφαιρα.
    Παρ΄όλο όμως που κάνω την δύσκολη, είμαι σίγουρη ότι τελικά θα προτιμούσα να είχα παραμείνει εκεί μετά το πέρας των σπουδών μου, επειδή η Θεσσαλονίκη...με άρεσε περισσότερο από την Αθήνα.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το έχω ακούσει το Όλυμπος Νάουσα, δεν είχα την τύχη να δοκιμάσω τα καλούδια του, αλλά έχω διαβάσει αναφορές για την ιστορία του (αν θυμάμαι καλά εκεί πρωτοεμφανίστηκε κάποτες και η μικρούλα Νινή Ζαχά). Η Πατριάρχου Ιωακείμ κι εμένα μου αρέσει πολύ! Οι κεντρικοί εμπορικοί δρόμοι, τα ανοίγματα, οι πλατείες και οι βυζαντινές εκκλησίες αποτελούν το φόντο για τους πιο ευχάριστους περιπάτους μου.

      (Εντέλει δεν μου έχεις πει ούτε το τι σπούδασες στη Θεσσαλονίκη...!)

      Διαγραφή
  9. Την Θεσσαλονίκη την έχω δει φευγαλέα μόνο 2 φορές. Δεν την έζησα. Πιστεύω κάποτε να μπορέσω να της αφιερώσω το χρόνο που της πρέπει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την αξίζει την προσοχή σου και τον χρόνο σου! Έχει τόσα πράματα να δεις και να κάμεις στη Θεσσαλονίκη που δύσκολα βαριέσαι. Άσε που αντικειμενικά δηλαδή, δεν υπάρχει πουθενά καλύτερο φαγητό. Εννοώ στον πλανήτη.
      :)

      Διαγραφή
  10. Αυτό το "μου αρέσει που η πόλη έχει μια άκρη και ένα όριο" πολύ με άρεσε καλέ.
    Και εγώ αγαπάω τις πόλις που έχουν ένα όριο,εξ ου και η αγάπη μου για τον......Πειραιά, αν και μένω στην Αθήνα.
    Πρέπει να έχει σχέση με στοιχεία του χαρακτήρα, γιατί παρατηρώ ότι θέλω στην καθημερινότητα μου τα πράγματα να έχουν όρια και ένα τέλος,γιαυτό και συμπεραίνω ότι αντίστοιχα ο χώρος που με περιβάλλει θέλω να έχει και αυτός ένα όριο που θα είναι ορατό και ξεκάθαρο.
    Και τι ομορφότερο και πιο σταθερό από το όριο της..... θάλασσας!

    Να είσαι καλά με τις όμορφες φωτογραφίες που μας κέρασες.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άλλες πόλεις οριοθετούνται με τη θάλασσα, άλλες με τα βουνά, κι άλλες με τίποτα. Ναι, την Αθήνα υπονοώ.
      Χαίρομαι που στάθηκες σε αυτή τη φράση. Και που σε (!) άρεσαν οι φωτογραφίες.

      Διαγραφή
  11. Που το χάνεις πού το βρίσκεις το πιγκουινάκι στην πόλη μου τριγυρίζει!
    Θέλω ξεχωριστό ποστ για Άνω Πόλη που είναι κατα τη γνώμη μου η ομορφότερη περιοχή της Θεσσαλονίκης!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμ σας αγαπάει το πιγκουινάκι. Κι εσάς και την πόλη σας (άσε που έχω εντυπωσιαστεί τώρα που συνειδητοποιώ πόσοι πολλοί φίλοι-αναγνώστες του πτηνού είναι από τη Σαλονίκη)! Στην Άνω Πόλη έχω φάει μία από τις χειροτερότερες βροχές της ζωής μου. Επίσης έχω φάει ωραιότατους κρασομεζέδες!
      :)

      Διαγραφή
  12. Καλαμιά στον Κάμπο15 Νοε 2012, 6:36:00 μ.μ.

    Αγγλική Φιλολογία αλλά για χόμπι(!!!) αφού τελικά δεν το έκανα επάγγελμα.

    (Εγώ τι φταίω αφού δεν με είχες ρωτήσει μέχρι τώρα;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μμμμ, να προσέχω τα γκρίκλις μου δηλαδή! :)

      Διαγραφή
  13. Γεια σου και πάλι, Πιγκουίνε! Να δηλώσω ότι ούτε κι εγώ την έχω ζήσει τη συμπρωτεύουσα αν και έχω ακούσει ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ! Νοσταλγία λοιπόν κι εδώ!/ Μήπως η ανακατωσούρα είναι ο φυσικός χώρος των Ελλήνων; Τι να πω; Καλό Βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α να πας οπωσδήποτε! Και επίσης να προγραμματίσεις δίαιτα στο καπάκι! Διότι το φαγητό, απλώς είναι απαλεύταμπολ τέλειο. Για να μη σου μιλήσω για τα γλυκά...
      Μιαμ μιαμ...

      Διαγραφή
  14. Από τη Γλασκώβη στο Πάπιγκο κι από εκεί στη Θεσσαλονίκη: εσύ δεν είσαι Πιγκουίνος αλλά Πετρίτης (ειδος γερακιού για να παραμείνω στα πτηνά. Λένε ότι είναι το ταχύτερο πουλί αφού φτάνει τα 270 χιλιόμετρα την ώρα!).
    Πολύ μου αρέσουν τα οδοιπορικά σου και η Θεσσαλονίκη, αγαπημένη πόλη αν και μετά τα φοιτητικά χρόνια την έχω επισκεφτεί ελάχιστες φορές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πιγκουινάκος πολύ ταξιδιάρης και σουρτούκος. Αυτός ο πετρίτης είναι να ξεύρεις πολύ φαντασμένο πτηνό! Όποτε με βλέπει, μου ρίχνει πολύ τουπέ-βλέμμα και καλά επειδή είμαι μη πετούμενο πτηνό. Αλλά όπως βλέπεις, δεν περνάει το bullying: άλλος έχει τα φτερά κι άλλος έχει το ράμφος.

      Διαγραφή
  15. τι ήσουν κι εσυ Σαλονίκη? φχαριστω για το σχολιο σου , με αρεσε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω σύντομα να χαίρεσαι τη θέα στο Θερμαϊκό ουχί από το δωμάτιο του νοσοκομείου, αλλά από πολύ πιο ευχάριστο περιβάλλον. Και πάλι, τις ευχές μου για περαστικά!

      Διαγραφή
  16. Εμένα μου αρέσει ο τρόπος που μας ταξιδεύεις σε όσα σου αρέσουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμένα μου αρέσετε εσείς που σας τραβολογάω δεξιά κι αριστερά και δεν διαμαρτύρεστε! :)

      Διαγραφή
  17. Ωραίες φωτογραφίες. Επέτρεψέ μου να προσθέσω ότι η πολυκατοικία-πλοίο είναι το ξενοδοχείο Daios Luxury hotel το οποίο είχα και γω σε μια ανάρτησή μου εκεί http://larissa-town.blogspot.gr/2012/01/blog-post_07.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στην ίδια ανάρτηση είχες και τη μεταμοντέρνα εκκλησία με το παράταιρο καμπαναριό! Τα ίδια πράματα μάς έκαμαν εντύπωση. (μήπως είσαι κι εσύ πτηνό;)

      Διαγραφή
    2. Μπα, μόνο στο όνειρό μου πετάω.

      Διαγραφή
  18. Η αλήθεια είναι οτι μια φορά μόνο έχω περάσει φευγαλέα,αλλά το ταξίδι σου το απόλαυσα ιδιαίτερα...
    καλό ξημέρωμα να χουμε.. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Θεσσαλονίκη -κατά τη γνώμη μου- είναι από τους πιο ενδιαφέροντες τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα. Διότι διαθέτει όλο το πακέτο: μουσεία, αξιοθέατα, περιπάτους, νυχτερινή ζωή, θάλασσα, εξαιρετικό φαγητό! Αλλά φυσικά κανένας φορέας δεν έκατσε να τα αναδείξει όλα αυτά σε μία ολοκληρωμένη τουριστική πρόταση...

      Διαγραφή
  19. Ο Καραγάτσης στο Γιούγκερμαν λέει για τη Θεσσαλονίκη πως μοιάζει με ένα μισουφέγγαρο ριγμένο πάνω στη θάλασσα. Ευτυχώς έχω αυτή την εικόνα στο μυαλό μου και μπορώ και την υποφέρω! Πάλι ήρθες και δεν πήρες για καφέ! Θα θεωρήσω πως σε τρομάζει η πχοιότητα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραία που το λέει ο Καραγάτσης... Μισοφέγγαρο ριγμένο απάνου στη θάλασσα!

      (μεταξύ μας, δεν ξανάρθα! Οι φωτογραφίες είναι από την τελευταία επίσκεψή μου στην πόλη, πριν λίγο καιρό. Απλώς δεν είχα προλάβει να τις αναρτήσω και τις σέρβιρα τώρα με χρονική υστέρηση.)

      Διαγραφή
  20. Πέρασα τα 40 πρώτα χρόνια της ζωής μου στην Καλαμαριά (Σοφούλη, Νέα κρήνη, Χαριλάου) κι όσο κι αν χαμογελώ με τις φωτογραφίες σου, συγκινούμαι και λίγο, παρολαυτά δεν θα ξαναγύριζα ποτέ εκεί: εδώ στην Αθήνα είναι καλύτερα!
    Όλα αυτά που φαίνονται υπέροχα στις φωτογραφίες σου, συνήθως είναι γκρί, υγρά, βρεγμένα. Είσαι κουκουλωμένος και τρέχεις να χωθείς κάπου να ζεσταθείς.
    Ναι, είναι ωραία για μερικές μέρες, για ένα ταξίδι. Αλλά για να μένεις εκεί όχι-για μένα τουλάχιστον :)

    (Στον Τσαρουχά έφαγες? :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Όλγα Χατζηχρίστου30 Νοε 2012, 12:38:00 μ.μ.

    βρε παιδιά! εμείς (οι Θεσσαλονικείς) δε λέμε "σε στέλνω φιλιά"!!! Ήμαρτον!
    Με φιλικούς, βορειοελλαδίτικους χαιρετισμούς,
    Όλγα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts