Τρίτη, 1 Ιανουαρίου 2013

Τα καλύτερά μου από τη χρονιά που πέρασε


Πρωτομηνιά, πρωτοχρονιά, πρώτη αρχή του χρόνου! Καλώς τα δεχθήκαμε, χουρέι και μπράβο μας! Μέρα που'ναι αγαπημένε αναγνώστα και χωνεύοντας τον εορταστικό περίδρομο που έχω κατεβάσει, είπα να σταθώ για λίγο και να αναστοχαστώ τα καλύτερά μου από το δώδεκα. Και ξεύρεις κάτι; Το γεγονός πως έχω λίστα με όμορφα πράματα να σου αραδιάσω, είναι από μόνο του χιουτζ επιτυχία. Γιατί ας το παραδεχτούμε, το έτος υπήρξε τζαναμπέτικο και μεγάλος παλιοχαρακτήρας. Στα πρόθυρα φθάσαμε! Να χρεοκοπήσουμε ως χώρα, να καταστραφούμε ως κόσμος, να παρανοήσουμε ως άνθρωποι. Αφού λοιπόν το πτηνό γλίτωσε από τα μέτρα, από τους Μάγιας και από τη νέα ταινία του Παπακαλιάτη, ήλθε η ώρα να κάμει και το δικό του απολογισμό. Ανοίγω το τεφτέρι, έχομεν και λέμε.

Τηλεμαραθώνιος



Και το δώδεκα, πάρα μα πάρα πολύ τηλεόραση. Στα τοπ, θα τοποθετούσα το φοβιστικό American Horror Story με τη σκηνοθετική του βιρτουοζιτέ, το ευφυέστατο Community και το γελαστερό Modern Family. Επίσης μεγαλοπιάστηκα με το Downton Abbey και προσάρμοσα κουδουνάκια δίπλα στο κρεβάτι μου για να καλώ το βαλέ και την καμαριέρα μου, σοκαρίστηκα με την ωμή ειλικρίνεια και το ρεαλισμό του Girls (πάει την τηλεόραση παρακάτω, λέμε!) και είδα κάμποσους εφιάλτες με ζόμπι να με κυνηγάνε σε ερημικές φάρμες και εγκαταλελειμμένα κτήρια (θενκ-γιου-βέρι-ματς Walking Dead -αντίς να μετράω προβατάκια για να κοιμηθώ, μετράω ξεντεριασμένους νεκροζώντανους μη-χειρότερα!). Αν προσθέσεις σε αυτά, το True Blood, το Breaking Bad, το Smash, το Homeland, το The Slap και μερικά ακόμη που ξεχνάω αυτή τη στιγμή, είναι να απορεί κανείς πώς έχω και άλλα πράματα στη λίστα με τα καλύτερα, πέραν της τηλεόρασης.

Αμέρικα, Αμέρικα



Δεν ξεύρω αν ένας μήνας είναι αρκετό διάστημα για να γνωρίσεις μία χώρα σαν την Αμερική. Εντάξει, δεν είναι. Αλλά έκαμα ό,τι καλύτερο μπορούσα. Περπάτησα επτά πολιτείες, επισκέφθηκα μουσεία, παρακολούθησα θεάματα, τριγύρισα σε πόλεις, γνώρισα κωμοπόλεις, συναντήθηκα με ανθρώπους, αναμίχθηκα στο πλήθος, διέσχισα ποτάμια, σκαρφάλωσα σε ουρανοξύστες, αρμένισα σε λίμνες, περπάτησα δάση. Και όσο περίεργο κι αν σου φανεί, ήταν μία εμπειρία διαφωτιστική. Κατάλαβα πράματα. Για τους αμερικάνους, για τον κόσμο, για μένα τον ίδιο. Επιβεβαίωσα ποιος είμαι, στην Αμερική. Και τι θέλω από τη ζωή μου. Κέρδισμένος γύρισα. Πολλαπλώς.

Τέχνη



Ήτανε πάντοτε συνειδητή μου επιλογή η τέχνη. Ήτανε πάντοτε ανάγκη μου. Τη χρονιά που πέρασε λοιπόν, επισκέφθηκα ωραιότατα μουσεία, ενδιαφέρουσες εκθέσεις και μπόλικες γκαλερί -κοινώς δεν έβαλα τον τέτοιον μου κάτω! Αν έπρεπε να ξεχωρίσω κάτι, θα διάλεγα τις εκθέσεις στη Βιέννη για το Έτος του Κλιμτ, την έκθεση για τα videogames στo Smithsonian American Art Museum της Ουάσινγκτον, τα μυθολογικά τέρατα των Beetroot στο Μπενάκη, το DDR στο Ανατολικό Βερολίνο, το Εθνικό Μουσείο της Μπρατισλάβας, το Μουσείο Λαϊκής Τέχνης στη Βαλτιμόρη, το υπέροχο Λαογραφικό στο Μέτσοβο, την έκθεση για το Ναυάγιο των Αντικυθήρων στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας -εντάξει και το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης για λόγους σινιόριτι. Και τώρα που κάθομαι και στα αραδιάζω, σκέφτομαι ότι αυτά είναι ένα απειροελάχιστο κλάσμα των όσων έχω δει μέσα στο δώδεκα. Ειλικρινά, δεν θέλεις να ξεύρεις πόσα πολλά ακόμη!

Παραστάσεις


Χμ, για να σκεφτώ τι μου άρεσε περισσότερο πέρσι... Οι παραγωγές του Εθνικού (η Οδύσσεια, ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου, ο Ορφέας στον Άδη), μου άρεσαν! Και η Νυχτερίδα του Στράους στην Όπερα του Βερολίνου, μου άρεσε! Μη σου πω και το αφιέρωμα στον Αττίκ που ανέβηκε στο Badminton με Ζωζώ Σαπουντζάκη & Νίνα Λοτσάρη (μην ακούσω κιχ) και που είχε τελοσπάντων την πλάκα του! Αλλά πέραν και πάνω από όλα, θα τοποθετήσω αναγκαστικά τις παραστάσεις που είδα στο Μπρόντγουεϊ: την Εβίτα, τον Jesus Christ Ζούπερσταρ, το Everything Goes, τη Marry Poppins και διάφορα άλλα που δεν σου λέω γιατί με πιάνει η απόγνωση όσο σκέφτομαι το πόσα έδωκα για τα εισιτήρια -χαλάλι όμως!

Ελλάδα



Αυτή τη χρονιά πήρα το αμάξι, το γιόμισα βενζίνη (άουτς) και ξεκίνησα εντατικά μαθήματα πατριδογνωσίας. Βρέθηκα σε απόμερα χωριά της Ηπείρου, αγνάντεψα το τριεθνές από τις Πρέσπες, διέσχισα το θεσσαλικό κάμπο, σκαρφάλωσα στα Αμπελάκια, ανέβηκα στις αετοφωλιές του Βίκου, αναρριχήθηκα στα χωριά της κεντρικής Πελοποννήσου, αγάπησα την Καστοριά, βρέθηκα στο Μυστρά και στη Μεσσήνη, στη Δωδώνη και στο Δίον, στο Μέτσοβο και στα Τζουμέρκα. Συνάντησα τη γαλήνη μου στο Πήλιο. Κι ανακάλυψα πως η Ελλάδα που με πληγώνει, είναι η ίδια Ελλάδα που με παρηγορεί κιόλας.

Επιμύθιο

Ήταν δύσκολη χρονιά το δώδεκα. Είναι και η κρίση βλέπεις που τα επιτείνει όλα και αυξάνει τα προβλήματα στη νιοστή. Είδα πολύ κόσμο κατά τη διάρκεια της χρονιάς να βγάζει το χειρότερο εαυτό του. Και ένα να ξεύρεις: τα οικονομικά προβλήματα κάπως μπορείς να τα αντιπαλέψεις (ή έστω να προσπαθήσεις), η γκρίνια και η μιζέρια είναι απάλευτες. Και ναι, υπήρξαν περίοδοι που μιζέριασα κι εγώ. Που δούλευα 14-15 ώρες ημερησίως (ετούτο το τελευταίο τρίμηνο του έτους ας πούμε, δεν θέλω να το ξαναπεράσω πλιζ). Που δεν με έπαιρνε το βράδυ ο ύπνος από την ανησυχία και τα προβλήματα της καθημερινότητας (έχουν και τα πτηνά τα βάσανά τους).

Εντέλει όμως το ερώτημα που με απασχολεί στο τέλος κάθε χρόνου και στην αρχή του επόμενου -και ένεκα της ημερολογιακής σημειολογίας δηλαδή- είναι αν έγινα καλύτερος άνθρωπας. Πιο λειτουργικός. Αν προχώρησα παρακάτω. Αν έμαθα κάτι για μένα και για τον κόσμο. Και η απάντηση είναι νομίζω θετική. Έμαθα πολλά αυτή τη χρονιά. Είτε μόνος μου, είτε -κυρίως- μέσα από τους ανθρώπους που αγαπώ. Σε αυτούς θα ήθελα να αφιερώσω λοιπόν ετούτο το πρώτο ποστ της νέας χρονιάς. Και να τους πω, μέσα από την καρδιά μου, χρόνια πολλά κι ευτυχισμένα.

Καλή χρονιά, αναγνώστα!

26 σχόλια :

  1. Το καλό ντίαρ πινγκουίν είναι ότι μετά από μερικά χρόνια αυτές οι στιγμές θα είναι το μόνο που θα θυμάσαι από το 2012 (γιατί τι άλλο να θυμάσαι δηλαδίς, την τιμή της βενζίνης και τη χωρίστρα του Σαμαρά?), οπότε νομίζω ο απολογισμός σου για το παλιοδώδεκα θα είναι οβερόλ θετικός. Κοινώς, μ'αυτά και μ'αυτά ωραία τα πέρασες μπαγασάκο!

    Σου εύχομαι λοιπόν για το 2013 ακόμη περισσότερα ταξίδια, ακόμη περισσότερη τέχνη, λιγότερη απογοήτευση, καθόλου μιζέρια και πολλή πολλή αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κρατάμε τα καλά, αφήνουμε πίσω μας τα άσχημα και προχωράμε ωριμότεροι στο παρακάτω! Και ναι,αν κάμω τη σούμα, καλή ήταν η χρονιά που πέρασε!

      Σε ευχαριστώ θερμά για τις ευχές! Σε φιλώ και σου εύχομαι κι εγώ πολλές και ενδιαφέρουσες ευχάριστες εμπειρίες μέσα στο δεκατρία!

      Διαγραφή
  2. πτηνό ,εύχομαι φέτος αφού είδες Λοτσάρη(με το που είδα Παραστάσεις σκέφτηκα αμέσως μ'αυτήν να σε πειράξω,αλλά μας έκοψες τη φόρα)ο τέτοιος σου να δει και Ντενίση ,Ζαχαράτο ,Φλωρινιώτη και τους συναδέλφους τους στο εξωτερικό!!αν και υποψιάζομαι πως τους εχεις δει ,οπότε περιμένω αναρτήσεις!!
    καλή χρονιά με λιγότερο άγχος και πολλές βόλτες να ταξιδεύω κι εγώ απο εκεί που θα είμαι ,γιατί η μακρύτερη βόλτα κρατά 5 λεπτα!!!!!
    φιλάκια και καλά κουράγια να σκαπουλάρουμε και το 2013!!!!!
    τσίου τσίου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλές ευχές και από εμένα, αγαπημένη μου Νάσια! Να ´ναι το δεκατρία γουρλίδικο και χαρούμενο και δημιουργικό! Από πλευράς μου, ένα μπορώ να σου υποσχεθώ: πως και αυτή τη χρονιά, θα σουλατσάρουμε παρέα σε ομορφίες και σε εντυπώσεις! Φιλιά!!

      Διαγραφή
  3. Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά αγαπημένη Αθηνά! Με το δεξί η νέα χρονιά!

      Διαγραφή
  4. και του χρόνου ακόμα καλύτερα σου εύχομαι. Καλή χρονιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι mahler! Να μας εκπλήξει όλους ετούτη η χρονιά, θετικά και αισιόδοξα! Σου εύχομαι ολόψυχα, να σε συναπαντήσουν οι πιο ευχάριστες εντυπώσεις!

      Διαγραφή
  5. εμείς εδώ δεν ήρθαμε
    να φά- να φάμε και να πιούμε
    μόνο που σ'αγαπούσαμε
    κι ηρθα- κι ηρθάμε να σε δούμε
    καλή χρονιά σ' αφέντη μας
    καλέ - καλέ μας πιγκουνίο
    να σ' αξιώσει ο θεός
    να κά- να κάνει πάντα κρύο
    (πιγκουνίο σε λέει ο μεγάλος γιος,
    και το κρύο είναι το φυσικό σου περιβάλλον έτσι δεν είναι;)

    Ό,τι ποθείς εσύ... κι εμείς ό,τι ποθούμε περισσότερες = αναρτήσεις σου!!!
    Ουφ! Τα 'πα.
    Καλή χρονιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι ζούπερ καλαντο-τράγουδο είναι ετούτο; Πολύ το εχάρηκε το πιγκούνιο και κοκκίνησε το ράμφος του!
      Τα καλυτερότερα εύχομαι και σε εσάς! Όλο το φάμιλι να είναι γερό και τρσευτυχισμένο, ωσάν διαφήμιση του βιτάμ! Πολλά πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Πολύ όμορφη ανάρτηση Πιγκουίνε μου, και πολύ όμορφη χρονιά πέρασες.
    Αν δεν το πήρες είδηση στο λέω εγώ και πίστεψέ με.
    Εύχομαι όμως το 13 να είναι απείρως καλύτερο για σένα αλλά και για μας έστω και λίγο καλύτερο γιατί εγώ προσωπικά δεν αντέχω να ξαναπεράσω άλλη χρονιά σαν το 12.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το άφησες πίσω σου το δώδεκα, πάμε για πολύ ζούπερ χρονιά! Στο λέω εγώ που αφενός είμαι πτηνό γουρλίδικο και αφετέρου διαθέτω το κληρονομικό χάρισμα! Φιλιά πολλά και όλες μου τις ευχές!

      Διαγραφή
  7. Kαλή χρονιά γλυκό μου πτηνό!!
    Σε ευχαριστώ πολύ που με κόλλησες την ασθένεια του downton Abbey...
    Σήμερα βρίσκομαι ήδη στον τρίτο κύκλο...
    Φιλάκια πολλά και μια μεγάλη αγκαλιά για ζεστό 2013!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω πείσει πολύ κόσμο να δει το downton και όλοι φχαριστημένοι, μου γυρίζουνε! Να το ακούτε το πτηνό σε κάτι τέτοια (χε χε χε)! Φιλάκια πολλά και φχαριστώ για την υπέροχη αγκαλιά!

      Διαγραφή
  8. Καλαμιά στον Κάμπο1 Ιαν 2013, 4:04:00 μ.μ.

    Πτηνό (ή και άνθρωπος) που είδε και κυρίως άκουσε την Λοτσάρη (με Σαπουντζάκη για συμπλήρωμα) και επέζησε και μάλιστα με σώας τας φρένας είναι άξιο θαυμασμού και φθόνου γιαυτό και μόνο.
    Τα λοιπά που περιγράφονται παραπάνω (ταξίδα εντός κι εκτός, όπερες, μιούζικαλ, τέχνες, εκθέσεις και λοιπές εμπειρίες) σιγά καλέ, τι το σπουδαίο έχουν και τα περιλαμβάνεις στον ετήσιο απολογισμό;
    Κι εγώ την χρονιά που πέρασε έχασα κάτι κιλά αλλά δεν το κάνω θέμα (μεταξύ μας μόνο αυτό έκανα το 2012 και ελπίζω να μην τα ξαναπάρω το 2013 γιατί το χθεσινοβραδυνό ξεσάλωμα αυτό δείχνει).

    Πλάκα κάνω, έ! Μπορεί να ήταν και κουραστική η χρονιά σου αλλά κυρίως ήταν απολαυστική και με πολύ-πολύ περιεχόμενο, γνώσεις και εμπειρίες που επειδή τις μοιράζεσαι μαζί μας γίνονται και δικές μας. Εγώ πάντως, πολύ σ' ευχαριστώ γιαυτό.
    Καλή χρονιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Καλαμιά, φχαριστώ που μία ολάκερη χρονιά, κάθεσαι με υπομονή και διαβάζεις τις λογής λογής αναρτήσεις μου και είσαι πάντα τόσο ευγενική στα σχόλιά σου! Εύχομαι ολόψυχα το δεκατρία να σου χαρίσει ευχάριστες συγκινήσεις, όμορφες σκέψεις, ζεστές αγκαλιές και ειλικρινή χαμόγελα! Κι αφού άρχισε με ζούπερ φαγοπότι, έτσι χορτασμένη να σε φθάσει ως το τέλος του! Πολλά πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Αγαπητό πτηνό τι να πω κι εγώ που δεν έχω πάει USA;;
    Ενιγουει, να σου ευχηθώ καλή χρονιά με υγεία αγάπη και δύναμη:)
    Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ σου εύχομαι ευχάριστα ταξίδια εντός και εκτός!
      Υγεία, μπόλικη τύχη, υπομονή και αγαπησιάρικη διάθεση!
      Πολλά φιλιά!!!

      Διαγραφή
  10. Καλέ μου πιγκουίνε, μακάρι και το 2013 να είναι τόσο παραγωγικό όσο και το 2012
    Μπράβο για όλα οσα πρόλαβες να κάνεις και δεν είναι και λίγα ε??????
    Ευχομαι τουχρόνου η αντίστοιχη ανάρτησή σου, να περιλαμβάνει και άλλα εξίσου ενδιαφέροντα πράγματα.
    Καλή Χρονιά φίλε μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλυκιά μου Μαρία, ελπίζω του χρόνου τέτοια μέρα, να έχουμε να αναπολούμε πολλές όμορφες εντυπώσεις ό το δεκατρία! Καλή σου Χρονιά και όλα να σου πάνε όπως τα θέλεις και τα αξίζεις! Φιλιά!!!

      Διαγραφή
  11. Καλή χρονιά εντυπωσιακό πτηνό! Σταρ της μπλογκογειτονιάς! Σε βρήκα αργά φίλε μου και έχασα πολλές υπέροχες καλαίσθητες και ευαίσθητες και σαρκαστικές και τέρμα κωμικές και ποπ και ενημερωτικές και ταξιδιωτικές (αχ) αναρτήσεις! Από τα πιο ´όμορφα μπλογκ που ανακάλυψα φέτος! Να έχεις υγεία, κέφι και διάθεση να τα μοιραστείς πάντα. Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέτοια του λες του πτηνού, μεγαλοπιάνεται και σηκώνει το ράμφος του ως εκεί πάνω!
      Φχαριστώ για τα καλά λόγια, αν και εμείς οι σταρ είμαστε απλά καθημερινά πτηνά σαν όλους τους άλλους (όπως θα έλεγε και η Άτζελα Δημητρίου. Περίπου.)
      Εύχομαι υγεία και ανεξάντλητη όρεξη για βόλτες! Στα εντός μας και στα εκτός μας! Να είσαι καλά, Georgina!!

      Διαγραφή
  12. Να είσαι καλά πτηνούλι και να έχεις μιά ακόμα καλύτερη χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φχαριστώ πολύ πολύ για τις ευχές! Σας φιλώ και σας εύχομαι με τη σειρά μου τα καλυτερότερα για τη νέα χρονιά!

      Διαγραφή
  13. Πτηνό μου λατρεμένο, άρτι αφιχθής από Φτωχομάνα κι έσπευσα να σε διαβάσω και φυσικά να σου ευχηθώ, να σου ευχηθώ οι στιγμές του 13 να είναι ακόμα περισσότερες και πιο θαυμάσιες απ του 12, πάει αυτό, τ αφήκαμε πίσω μας, δεν μας κατατρέχει πια!

    Και ξέβρεις κάτι; θα είναι, θα είναι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σας ευχαριστώ για τις ευχές σας! Σας έχομεν τελοσπάντων και αδυναμία! Τα καλυτερότερα να σας βρουν μέσα στο έτος. Μόνο ευχάριστα να σας έρχονται, εύχομαι! Πολλές καλημέρες!

      Διαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts