Παρασκευή, 18 Ιανουαρίου 2013

Επόμενη στάση: σπηλιά του δράκου


Την προηγούμενη εβδομάδα, είπα να πάρω το μετρό. Οχι το Άγιος Αντώνιος-Άγιος Δημήτριος (μπανάλ!), αλλά το Akalla-Kungstradgarden (πέστο επαναλαμβανόμενα και γρήγορα!). Που μπορεί εκ πρώτης να μη σου ακούγεται ιδιαιτέρως ελκυστικό ως διαδρομή (μα καλά, στο Αkalla;), αλλά θα διαπιστώσεις σύντομα πως πρόκειται για ένα από τα πιο ιμπρέσιβ μετρό του κόσμου.


Το λέμε Tunnelbana (σαν το τραγούδι των Μάπετς: μπανά-μπανά, του τού του τούνελ, μπανά-μπανά, του τού ρου του!) και βρίσκεται στην πατρίδα των ABBA, των ΙΚΕΑ, των SAAB και των ονειρώξεων του κάθε κρυφοπασόκου σοσιαλιστή. Στη Στοκχόλμη, ντε!  


Η οποία στο μπαϊδεγουέι, είναι μία από τις πιο αγαπημένες πόλεις του πτηνού σε ολάκερο τον κόσμο. Όμορφη, γελαστή, ζωντανή! Εντάξει είναι και κομματάκι κρύα αυτές τις μέρες. Έριξε και δύο χέρια χιόνι προημερών, πουντιάσαμε εδώ χάμω.



Γι'αυτό σε έφερα στα τρίσβαθα του μετρό. Για να μη σε κρυώσω. Ε και για να σου δείξω αυτό που οι Σουηδοί υπερήφανα αποκαλούν ως τη "μεγαλύτερη γκαλερί τέχνης του κόσμου".



Εκατό περίπου σταθμοί και 106 χιλιόμετρα δικτύου σε μία πόλη περίπου ενάμιση εκατομμυρίου κατοίκων, δεν θα το πεις λίγο. Αλλά ας μην γελιόμαστε, δεν σε κουβάλησα εδώ για να το μετρήσουμε! Αλλά για να χαζέψουμε παρέα την αισθητική του!



Όλες οι πόζες που έχεις δει μέχρι τώρα είναι από τον κεντρικότερο σταθμό, που ακούει στο όνομα Τ-centralen και κυκλοφορεί στο βαθύ μπλε, με διάφορες απεικονίσεις. Ας πούμε, σε κάποια σημεία, θα δεις φιγούρες εργατών (χελόου, σοσιαλιστικός παράδεισος λέμε!).



Αλλού, πιο απλά -αλλά εξίσου σουπεργουάου- διακοσμητικά στοιχεία, όπως αυτά τα κλαδιά που απλώνονται πάνω στους τοίχους και στην οροφή.



Όπως έχεις ήδη παρατηρήσει, εκτός από τα δάπεδα, οι υπόλοιπες επιφάνειες είναι σαγρέ. Διότι σκέφθηκε ο Σουηδός, γιατί να τον τρίβουμε τον τοίχο και να τρώμε τα νύχια μας; Άστον έτσι ακατέργαστο, όπως τον παρέδωσε το μηχάνημα εκσκαφής και ανέδειξέ τον με έντονα χρώματα και κατάλληλους φωτισμούς να τελειώνουμε!



Τώρα θα μου πεις, δεν είναι μόνο η αρχική ιδέα. Είναι και η τελική διαμόρφωση, η εμπνευσμένη επιλογή χρωμάτων, η καινοτομική αντίληψη. Ναι, είναι όλα αυτά που λες! Όλα αυτά που μπορούν να μετατρέψουν μία απλή πόρτα και ένα παράθυρο, σε αρτίστικ αποτέλεσμα. Που να παραπέμπει και στον Μοντριάν.


Ένας από τους πιο φαντασμαγορικούς (και πέρσοναλ φέιβοριτ) είναι ο βαθυκόκκινος σταθμός στο Solna Centrum -που δεν είναι τόσο κεντρικά, αλλά αξίζει να πας και μόνο για την αίσθηση.


Το κόκκινο της φωτιάς που χύνεται στις επιφάνειες, σου δημιουργεί την πυρακτωμένη εντύπωση της λάβας. Νιώθεις σα να έχεις κατέλθει στα έγκατα της γης.


Ή στη σπηλιά του δράκου, μη-χειρότερα! Καθώς μάλιστα πλησιάζει το τρένο από μακριά με ταχύτητα, νομίζεις πως το ακούς το γιγάντιο ερπετό να βρυγχάται και να βγάζει φωτιές από τα ρουθούνια του!



Και τελοσπάντων αν δεν είσαι αγοράκι και δεν φαντασιώνεσαι δράκους και τέρατα, ο σταθμός προσφέρει λύση και για τη ρομαντική παιδίσκη: κουκλόσπιτα αλά Μπάρμπι, να παίζει με τις φίλες της.


Άλλος σταθμός που μου αρέσει πολύ είναι ο επονομαζόμενος Stadium -που όπως καλά μαντεύεις, βρίσκεται όξω από το Στάδιο που είχε φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς της Στοκχόλμης, τώρα πρόσφατα, το 1912.



Εκεί, οι τοίχοι έχουν μπλέ και κίτρινες διακοσμήσεις, ενώ σε πολλά σημεία, θα βρεις μεγάλα ανάγλυφα γράμματα. Όπως ετούτο το "Μ". Αν φταρνιστείς εδώ, δεν σου λέμε νούμερο, αλλά σου δείχνουμε απευθείας το γράμμα. Σε σκέφτεται η Μαριγώ.


Ή μήπως σε σκέφτεται ο Σούπερμαν;



Φυσικά, όταν έγιναν οι Ολυμπιακοί, μετρό δεν υπήρχε (έγινε πολύ αργότερα, το 1950). Αλλά τιμής ένεκεν δηλαδής, υπάρχει ωραιότατη αναμνηστική πλάκα, να πας να ποζάρεις δίπλα της, να έχεις να λες.


Τελευταία στάση, ο Kungstradgarden (που προσπάθησες πριν να τον διαβάσεις και γελάγαμε μαζί σου!). Εδώ έχουμε πράσινο, κόκκινο και λευκό στα δάπεδα, αλλά μεγάλες εξτραβαγκάντσες στους τοίχους.


Σε πολλά σημεία του σταθμού, εξέχουν διάφορα γλυπτά και ξεγελιέσαι πως βρίσκεσαι σε μία τεράστια γλυπτοθήκη. Ή σκιάζεσαι πως ζωντανεύουν οι τοίχοι και τρέχεις να μπεις σε κάνα τρένο να γλιτώσεις.


Κάθε φορά που μπαίνω στο Tunnelbana, παρατηρώ το εξής: ότι για να κάμεις την καθημερινότητα των πολιτών λίγο πιο ευχάριστη και συναρπαστική, δεν χρειάζονται πολλά πολλά λεφτά. Μήτε πολυτελείς ακρότητες.


Φαντασία χρειάζεται και καλό γούστο. Κι έτσι, με πέντε φιδωτές χρωματιστές καμπύλες, σιάχνεις έναν κόσμο ονειρεμένο και διδάσκεις στους πολίτες σου τι πα να πει δημιουργικότητα και καλαισθησία.

37 σχόλια :

  1. Τώρα εσύ δεν φαντάζεσαι τι απόλαυση είναι να ξεκινάς τη μέρα σου μ'ενα σελφ-μέιντ καπουτσίνο στο χέρι και περιήγηση στο Κουνγκστράντγάρντεν (όχι που νόμιζες πως δεν μπορούσα να το προφέρω χμ). Να'σαι καλά βρε αγόρι. Βοήθησες τα μάλα να ξεκινήσω τη μέρα μου με γούστο και χρώμα σ'αυτή τη γκρίζα χώρα που ζω.

    Τα φιλιά μου στη φωτογραφική μηχανή σου και κυρίως καλό γουήκέντ να έχεις.

    (Μαζί σου τρελλαίνομαι να βανδαλίζω την αγγλιστί μέ ελληνικά γράμματα χι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είπα να χρωματίσω λίγο τη μέρα και πολύ χαίρομαι που σου άρεσε! Το δε σουηδικό, σου βγαίνει αβίαστα: επομένως τον επόμενο καπουτσίνο, προτείνω να τον επιούμε στη Γκάμλα Σταν (την Παλαιά Πόλη) της Στοκχόλμης. Ξεύρω ένα μαγαζί με κάτι μηλόπιτες...

      Διαγραφή
  2. εγω στο μετρο δεν κατεβαίνω σε καμια χώρα!φοβάμαι!!!!αλλά αυτό είναι πράγματι ωραίο!καλημέρα(πολύ βιαστικά,γραφω απο το σχολειο)και θελω πολύ να πάω στη Σουηδία!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και που να σου συζητήσω για τα επιδόματα και την πχιότητα ζωής. Τρέχοντας θα θέλεις να πας! Καλό μάθημααααα....

      Διαγραφή
    2. Τις ευχές μου θα έρθω να στις δώσω στο κονάκι σου! Για να πάρω και γλυκό ντε...

      Διαγραφή
  3. Μμμ σιγά... κάτσε να τελειώσει το μετρό της Σαλονίκης (εδώ κοντά, σε κανα δυο αιώνες) και σου λέω γω... άαααντεεε! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά της Σαλονίκης θα είναι χαλαρά το καλύτερο. Σκόπιμα το καθυστερούμε για να μην κομπλάρουμε τα υπόλοιπα.
      :)

      Διαγραφή
    2. Έχει κολλήσει στο διαγωνισμό για την εγκατάσταση των αυτόματων πωλητών μπουγάτσας και πιροσκί (και πατάτα και τυρί σε λέω)... αλλά μόλις περάσει αυτή η κρίσιμη φάση δε μας σταματά τίποτα!

      Διαγραφή
    3. Χαχαχαχα! Αυτό κι αν θα ήταν καινοτομία!

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα. Τσίου (έτσι γράφεις, κάνε μου λιγάκι τσίου) :))
    Πάντα μου αρέσει ο τρόπος περιγραφής και ξενάγησης σου και οι φώτος...Με κάποιες από τις περιγραφές σου μου έρχεται γέλιο..Να σαι καλά που μας γνωρίζεις τις χώρες του κόσμου (γιατί φυσικά δεν πάμε όλοι παντού, έτσι;)
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τσίου τσίου! Άσε, έχει καταλήξει το μπλογκ μου, ταξιδιωτικό ημερολόγιο.
      Είναι που δεν έχω πολλά ευχάριστα να πω για το εδώθε. Και προτιμώ να μιλάω για το εκείθε.
      Πολύ καλημέρα σου, ντόλφιν!

      Διαγραφή
  5. Αυτό θα πει τρόπος να ξεκινάω την ημέρα, ταξίδι, χρώματα και χαμόγελα! Εγώ αλήθεια γιατί δεν έχω πάει ποτέ στην Στοκχόλμη θα μου πει κάποιος; Κι αν είμαι σοσιαλιστικό πνεύμα!
    Καλημέρα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να πας, με την πρώτη ευκαιρία! Είναι ζούπερ όμορφη πόλη και με πλέντι οφ θινγκς του ντου! Επίσης είναι όλες και όλοι, απίθανα αψηλοί, επομένως αν είσαι ας πούμε γύρω στο 1,80, σε λέμε κοντορεβυθούλη και γελάμε μαζί σου! Αν είσαι παρακάτω, σε κοιτάμε περίεργα (τουρίστας, ε;).

      Διαγραφή
  6. Και εγω που ήμουν περήφανη για τα έργα τέχνης στο δικό μας μετρό.. κατέρρευσες όλο μου τον κόσμο!! χιχιχιχι Εντάξει, αδεν έχω δεί ομορφότερο σταθμό μετρό. Και μόνο να έχεις αυτές τις εικόνες και τα χρώματα για να πας στην δουλειά σου αρκεί για να είσαι παραγωγικός την υπόλοιπη μέρα.
    Ξέρεις τι μου έχεις κάνει τωρα ε?Να μετανιώσω που σε όσα ταξίδια έκανα δεν είχα και εγω την φωτογραφική μηχανούλα μου να αποτυπώνω κάθε τι όμορφο και διαφορετικό. Όχι τίποτα άλλο, μου αρέσει τοσο η φωτογραφία που απορώ πως την πάτησα έτσι... Καλημέρα!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το μετρό της Στοκχόλμης. Κι εμάς καλό είναι, βέβαια. Με τις προθήκες και τα αρχαία του, με τη σχετικά λιτή αισθητική του. Εντούτοις, του λείπει η φαντασία, η τσαχπινιά, το αναπάντεχο. Κάποια πράγματα (όπως η αρχαία κοίτη του Ηριδανού) θα έπρεπε να αναδειχθούν καλύτερα: με χρώματα, με φώτα, με ιδέες. Αλλά εμείς δεν είμαστε για τέτοια, δυστυχώς. Να θάβουμε ξέρουμε, να αναδεικνύουμε, όχι.

      ΥΓ. Πτηνούλι κυκλοφορεί πάντα με τη φωτογραφική του, γιατί ποτέ δεν ξεύρεις τι μπορεί να συναντήσεις στο δρόμο σου! Και ετούτο το μπλογκ είναι (μεταξύ άλλων) πρόσχημα για να μοιράζομαι τις αμέτρητες φωτογραφίες μου μαζί σου!

      Διαγραφή
  7. Πράγματι πολύ ενδιαφέρον αλλά έχω την υποψία ότι σε μένα που είμαι κλειστοφοβική θα φέρει στο προσκήνιο τη φοβία μου.
    Μου κάνει κάτι σαν σπηλιά, σαν τάφος ένα πράμα...
    Δεν θα πάω σίγουρα... κι αν πάω θα δω αν θα το επισκεφθώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παρότι είναι όντως υποβλητικό, δεν είναι περισσότερο κλειστοφοβικό από άλλα μετρό! Το χειροτερότερό σου που δεν σου προτείνω να μπεις με την καμία είναι της Ουάσινγκτον: τρομερά σκοτεινό και πνιγηρό. Βεβαίως κάποιοι σταθμοί και εκεί είναι πολύ εντυπωσιακοί, αλλά γενικά χαρούμενο δεν το λες.

      Διαγραφή
  8. Πτηνούλι...ζηλεύω φριχτά!!!!!
    Θα μου κάνεις τα εισιτήρια για Στοκχόλμη για να μου περάσει;
    ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Στοκχόλμη (και γενικά η Σουηδία) είναι εξαιρετικός προορισμός! Και δεν σου μιλάω για ταξιδάκι. Για μόνιμη εγκατάσταση, σου ομιλώ!
      :)

      Διαγραφή
  9. Καλαμιά στον Κάμπο18 Ιαν 2013, 3:10:00 μ.μ.

    ΄Ολα ωραία μας τα δείχνεις και τα περιγράφεις για το μετρό της Στοκχόλμης.
    Θα ήθελα να πιστέψω ότι είσαι ειλικρινής και όχι κατευθυνόμενος αλλά πιστεύω ότι ωραιοποιείς τα πράγματα.
    Π.χ. κάθε πότε απεργούν οι εκεί εργαζόμενοι, μέρα παρά μέρα, κάθε δυο μέρες,
    τρεις φορές την εβδομάδα, τα Χριστούγεννα, την Πρωτοχρονιά, όποτε βρέχει;
    Πόσο σέβονται οι επιβάτες τον χώρο και τον προσέχουν; Βγάζουν εισιτήρια ή κυκλοφορούν τζάμπα με ένα εισιτήριο όλοι μαζί; ΄Εχουν καθυστερήσεις τα δρομολόγια λόγω κατάληψης του Κέντρου Ελέγχου; Κλείνουν οι σταθμοί λόγω επίσκεψης ξένου ηγέτη (π.χ.Μέρκελ) και συγχρόνως απεργούν και τα λεωφορεία ;
    Γιαυτό σου λέω ότι τα άσχημα μας τα κρύβεις .
    Γιατί μόνο εμείς ζούμε στην ωραιότερη χώρα του κόσμου. Οι άλλες, μεταξύ αυτών και η Σουηδία (πφ!) είναι από εκείνες που έτρωγαν βελανίδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λοιπόν, όταν και όποτε συζητώ με έναν έλληνα για τον τρόπο ζωής στη Σκανδιναβία και το επίπεδο οργάνωσης, αφού στην αρχή εκφράζει το θαυμασμό του (τι λες βρε παιδί μου, αλήθεια δεν υπάρχει εκεί διαφθορά;), εν συνεχεία καταλήγει σε ένα "αλλά δεν βαριέσαι, αυτοί εκεί πάνω δεν έχουν τον υπέροχο καιρό μας και είναι μέσα στη μιζέρια! Γι'αυτό κι έρχονται στην Ελλάδα διακοπές να ξελαμπικάρουν! Γι'αυτό και οι μισοί αυτοκτονούνε!"

      Και τα μόνα δύο πράγματα που ερωτώ αυτούς τους υπερήφανους Έλληνες, είναι:
      (α) Έχεις συγκρίνει τελευταία τα στατιστικά αυτοκτονιών σε Ελλάδα και Σουηδία;
      (β) Αυτοί ζουν μέσα στη μιζέρια, ενώ εσύ όχι;

      Στα λέω Καλαμιά μου γιατί εσύ θα με καταλάβεις: σε αυτήν εδώ τη χώρα, ζούμε όχι κάτω από το λαμπερό μας ήλιο, αλλά κάτω από το λαμπερό μας μύθο.

      Διαγραφή
    2. Καλαμιά στον Κάμπο18 Ιαν 2013, 5:47:00 μ.μ.

      Και φυσικά τυφλωμένοι από το λαμπερό μας μύθο βυθίσαμε τη ζωή μας στη μιζέρια -που πολύ βολικά αποδίδεται στην οικονομική κρίση-ενώ στην πραγματικότητα εδώ και δεκαετίες την χτίζαμε πάνω σε κινούμενη άμμο.Και τώρα ήρθε η σειρά μας να τρώμε εμείς τα βελανίδια και οι άλλοι να φτιάχνουν Παρθενώνες.
      Δεν ισχυρίζομαι ότι οι άλλες χώρες είναι τέλειες και ασφαλώς έχουν προβλήματα αλλά εμείς, για να τις φτάσουμε σε μια άλλη ζωή ίσως, πρέπει ν΄αρχίσουμε από το μηδέν. Προς το παρόν είμαστε πολύ πιο κάτω απ΄αυτό.

      (Μόλις προηγουμένως διάβασα την "καταπληκτική" δήλωση του προέδρου των εργαζομένων ότι "Ο κόσμος θα ταλαιπωρηθεί τώρα, αλλά θα μας ευγνωμονεί μια ζωή που θα διώξουμε την κυβέρνηση". Επίσης το μετρό απεργεί το Σάββατο.)


      Υ.Γ.Επειδή δεν έκανα κανένα σχόλιο για το μετρό της Στοκχόλμης πρέπει να σου πω ότι κοίταζα και ξανακοίταζα τις φωτογραφίες και είχα μείνει άφωνη. Σαν να ονειρευόμουνα.



      Διαγραφή
    3. Αλήθεια είναι. Τη μιζέρια μας, τη χτίσαμε μόνοι μας. Ευτυχώς που θα ανατρέψει ο πρόεδρος των εργαζομένων του μετρό την κυβέρνηση και θα σωθεί η χώρα...

      ΥΓ. Μα δεν είναι υπέροχο; Έργο τέχνης!

      Διαγραφή
  10. Έχω κι εγώ τον ίδιο φόβο με την Νάσια όσον αφορά τα Μετρά και δεν κατεβαίνω ποτέ άντεργκράουντ ούτε κι εγώ. Μια φορά πήρα το Γιουροστάρ για να πάω στην Γαλλία απ' το νησί και κόντεψα να πάθω 7 εγκεφαλικά στη μισή ώρα που βρισκόμουν μέσα σ' ένα αυτοκίνητο, το οποίο βρισκόταν μέσα σ' ένα τρένο, το οποίο βρισκόταν μέσα σ' ένα τούνελ, το οποίο βρισκόταν κάτω από το βυθό της θάλασσας (Παναγιά μου, κόντεψα να πάθω ασφυξία και μόνο που το 'γραψα τώρα !!!)

    Όταν πήγα στην Στοκχόλμη, πριν κάποια χρόνια, την μεγαλύτερη εντύπωση μου την έκαναν οι σάουνες, για να πω την αλήθεια :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ αυτό το γιουροστάρ, πολύ φοβιστικό! Αλλά βολικό βρε παιδί μου. Μπορείς να πας για γουικέντ από το Λονδίνο στο Παρίσι με το αμάξι σου! Δηλαδής πόσο γουάου;

      Διαγραφή
  11. Εγώ πάλι όχι μόνο θα κατέβαινα στο μετρό..μη σου πω άνετα θα ζούσα εκεί..άσε που έχει και ζέστη...πράγμα που δε θα το έλεγα για τα ελληνικά σπίτια πια..να είσαι καλά πτηνό να μας δείχνεις ομορφιές..κι ας είναι και υπόγειες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσε Μαρία μου: πήγα στη Σουηδία και ζεστάθηκε το κοκαλάκι μου! Εντάξει έξω είχε τρομερό κρύο, αλλά στα ινσάιντ, θέρμανση που έσκαγε ο τζίτζικας! Ενώ στην πολυκατοικία μου, ούτε σκέψη για πετρέλαιο...

      Διαγραφή
  12. Μεχρι Μαλμο εχω ελθει μεσω Oresund bridge,και ..εμεινα με τη κατασκευη!Τωρα που ειδα τις φωτογραφιες σου, την επομενη φορα θα ελθω Στοκχολμη!!Και θα ξερω ..και που θα κατεβω,να θαυμασω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να ανέβεις και παραπάνω Afra! Είναι πανέμορφη η Στοκχόλμη! Και στα πάνω της και στα κάτω της!!

      Διαγραφή
  13. Πολύ εντυπωσιακές - καταπληκτικές φωτογραφίες όπως πάντα και για τις περιγραφές σου τι να πω βρε Πιγκουινάκι! Άψογος!
    Η αλήθεια είναι ότι ψιλοφοβάμαι βέβαια, κυρίως με την πυρακτωμένη λάβα στα έγκατα της γης, αλλά να 'σαι καλά για την ξενάγηση, σα να ήμουν εκεί!

    Φιλιά, καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Mary, είναι πολύ γουάου το μετρό! Και αν βρεθείς προς Στοκχόλμη, να κατεβείς στα σίγουρα: ο δράκος που κατοικεί στις στοές, είναι ζούπερ φιλικός και καλοκάγαθος!
      ;)

      Διαγραφή
  14. Απαντήσεις
    1. Την Πόλη ποτέ δεν την αφήνω πίσω μου! Αν κοιτάξεις προσεκτικά εκεί στην κουπαστή της γέφυρας του Γαλατά, ανάμεσα στους ψαράδες, θα δεις ένα πτηνό να ρομαντσάρει αγναντεύοντας το Βόσπορο!

      Διαγραφή
  15. Αχ, η Στοκχόλμη πτηνό μου είναι από τις 3 αγαπημένες μου πόλεις, δεν θα ξεχάσω ποτές την ομορφιά που βίωσα όταν μικρός μικρός πήγα εκεί για σπουδές, δεν θα ξεχάσω την καλαισθησία, την ομορφιά, τα κανάλια, τα κτίρια, το μετρό, τα πάντα... Κι έχω τόσα χρόνια να πάω, νομίζω πως τα πρώτα έσοδα απ τα φανάρια θα πρέπει να τα διαθέσω για εκεί, εκεί, στην αγαπημένη μου πόλη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πανέμορφη η πόλη! Εδώ θέλω να μείνω, πάει και τελείωσε!
      Δεν μας τα έχεις πει αυτά τα περί σπουδών... Χμ!

      Διαγραφή
    2. A ναι, πήγα το 91 για ιατρική, όπως αντιλαμβάνεσαι δεν την τελείωσα ποτές, ο γλυκός Tremens είχε άλλες βλέψεις!!!!

      Διαγραφή
  16. και εκει που πα οκ Ρωμη το χω,πολη το χω,να μια Στοκχολμη...φτου δεν το χω και θελω να παω! Στην πολη δεν πηγα με τις καλυτερες συνθηκες το φχαριστηθηκα περισοτερο σημερα!Υπεροχες φωτ ,ενδιαφερουσες οι επαναληψεις!!!!
    Καλο απογευμα,ωραιες ηταν οι βολτες!
    Y.Γ και αυτο το ανωνυμος ουτε καν διαχωριζει -ος -η χαχαχαχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts