Παρασκευή, 25 Ιανουαρίου 2013

Μη μου κάμεις εμένα την πάπια!


Θυμάσαι που σου έλεγα προημερών για το Schloss Nymphenburg, τα θερινά ανάκτορα των Βαυαρών με τους υπέροχους κήπους και τη μπαρόκ μπορντούρα (για μία επανάληψη, εδώ); Λοιπόν μπροστά από την είσοδό τους, υπάρχει μία μεγάλη λίμνη. Και από τη λίμνη αυτή ξεκινά ένα ακόμη μακρύ κανάλι (νοητή προέκταση αυτουνού που σου είχα περιγράψει). Που περιδιαβαίνει όμορφες γειτονιές του Μονάχου και τώρα με το χιόνι, μοιάζει απιστεύταμπολ όμορφο!


Εκεί μέσα στη λίμνη, βολοδέρνουνε διάφοροι κύκνοι και ένα κοπάδι πάπιες. Επειδής όμως το νερό έχει κρυσταλλιάσει (ούτε να διανοηθείς να βάλεις το δάχτυλό σου μέσα), έχουν πάθει και τα ζωντανά, μία σύγχυση!



Για να καταλάβεις, κάποια πλέουν απάνου στη λιμνούλα και κάποια την περιπατούνε!


Ειδικά ετούτη η πάπια, ουχί μόνο έδειχνε να μην κατανοεί την έννοια του πάγου, αλλά επέμενε να ραμφίζει με λύσσα την κρούστα, μπας και ανακαλύψει νεράκι! Μη, της φώναζα, αλλά του κάκου!


Και όσο το έκαμνε αυτό, τόσο περισσότερο καρδιοχτυπούσα ότι με ένα κρακ θα σπάσει ο πάγος και θα την εδούμε να καταβυθίζεται στο μπούζι.



Εντέλει, αφού είδε κι απόειδε, απεφάσισε να αποσυρθεί με όση αξιοπρέπεια της είχε απομείνει, στη χιονισμένη ακτή.



Λίγο πιο πέρα, το υπόλοιπον του καναλιού είχε παγώσει για τα καλά! Και οι χαρούμενοι Μονάχοι (οι κάτοικοι του Μονάχου, ντε) σουλατσάριζαν απάνου του, κάνοντας πατινάζ ή παίζοντας διάφορα παιχνίδια που εμείς βλέπουμε μόνο στους χειμερινούς Ολυμπιακούς και κοροϊδεύουμε, όπως το κέρλινγκ και το χόκεϊ.


Άνθρωποι κάθε ηλικίας, μπαμπάδες, μαμάδες, παπούδες, παιδάκια, είχαν καταλάβει όλοι θέσεις πάνω στον πάγο και διασκέδαζαν με την ψυχή τους. Τα γέλια και οι φωνές, σε ξεσήκωναν κι εσένα και έτοιμος θα ήσουν να φορέσεις τα πατίνια σου και να φας τα μούτρα σου, μαζί τους!


Η χορογραφία μάλιστα, μου θύμησε κάτι πίνακες φλαμανδών ζωγράφων. Του Πίτερ Μπρέγκελ, ας πούμε.


Που ζωγράφιζε φιγούρες σε χιονισμένα τοπία. Και να που ζωντάνευε ο πίνακας μπροστά στα μάτια μου!


Στάθηκα για ώρα και χάζεψα τον κόσμο. Γέλασα κι εγώ με τις γκάφες πάνω στο χιόνι, με τις τούμπες των πιο ατσούμπαλων και τις φιγούρες των πιο επιδέξειων. Κι επιβεβαίωσα για μία ακόμη φορά πως η καλοπέραση δεν είναι θέμα μήτε καιρού, μήτε κουλτούρας. Είναι θέμα διάθεσης. Ωχ, πάει έπεσε η πάπια!

35 σχόλια :

  1. Καλημέρα πτηνό μου... Υπέροχη ανάρτηση όπως πάντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Μίκα! Η πάπια είναι η πραγματική πρωταγωνίστρια της ανάρτησης.
      Είπα ν'αφήσω τον πρώτο ρόλο σε ένα άλλο πτηνό for a change.
      :)

      Διαγραφή
    2. Ξέχασα να σχολιάσω το "απιστεύταμπολ"! Χα, χα, χα!

      Διαγραφή
    3. Πολλές φορές σκέφτομαι ότι αν με διαβάζει κανένας συντηρητικός φιλόλογος, θα πρέπει να βρίζει από μέσα του. :)

      Διαγραφή
  2. Δεν έχω λόγια!!! Πραγματικά, θα ήθελα πολύ να είμαι εκεί!!

    Τρελοτουρίστρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ζούπερ υπέροχα και χαρούμενα! Και εκτός που κάνει κρύο, κάνει και ανεμελιά! Πολλά πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Θέμα διάθεσης όπως το λες, και τέτοια διάθεση ρομαντική και χαρούμενη να συνεχίσεις να έχεις! ;-)
    Όμορφη η βόλτα που μας πήγες, δε μπορείς να φανταστείς πόσο πολύ μου άρεσε ο παραλληλισμός της εικόνας που έβλεπες μα την εικόνα του πίνακα!
    Καλή σου μέρα πτηνό :-)

    υ.γ. Δεν πιστεύω σαν τις πάπιες κι εσύ να σκάλιζες τον πάγο με το χοντροράμφος σου! Αλλά θα μου πεις εσύ ξέρεις από παγόβουνα, σε μια μικρή παγωμένη λίμνη θα μασήσεις; :-Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Μπρέγκελ από τους πιο αγαπημένους μου ζωγράφους. Όχι μόνο στα χιονισμένα τοπία του, αλλά ακόμα και στις φοβιστικές αλληγορίες του.

      υγ. Εγώ δεν σκαλίζω με το ράμφος μου, τον πάγο! Διότι ως πτηνό μπορεί να δηλώνω πολικό, αλλά είμαι λίγο μούφα και προτιμώ τα θερμά ύδατα του Αιγαίου.

      Διαγραφή
  4. Βρε Πιγκου μου,πως τα καταφερνεις να αποτυπωνεις τοση ομορφια σε μερη που δε νομιζω να με ειχαν συγκινησει παλια! Μαλλον το χιονι θα ειναι το ιδανικο σκηνικο, γιατι εγω τα περιδιαβαινα αλλες εποχες του χρονου!
    Αχ ,η καλλιτεχνικη σου κουλτουρα που θυμηθηκες τον Bruegel,ειναι απο τους αγαπημενους μου,με τις μικρες του λεπτομερειες σε καθε σημειο του πινακα!
    Καθε σου φωτογραφια σημερα, θα μπορουσε να γινει poster!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες που με ένα συνειρμό που οδηγεί στον Bruegel, γίνεται η αίσθηση του τοπίου, αρτιστίκ; Χαίρομαι πολύ που σου άρεσαν οι φωτογραφίες!

      Διαγραφή
  5. [φωνή Ελληναράδικη]: Ναι, ρε συ, αλλά αυτοί δεν έχουν τον ήλιο τον δικό μας και τις παραλίες μας και τα νησιά μας, οι κρυόκωλοι !!! Γι' αυτό κι αυτοκτονούν όλοι εκειπέρα. Χοχοχοχοχοχο !!![/φωνή Ελληναράδικη]

    "Η καλοπέραση δεν είναι θέμα μήτε καιρού, μήτε κουλτούρας. Είναι θέμα διάθεσης." Πόσο, μα πόσο δίκιο έχεις, πουλάκι μου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ πως με ξεύρεις, Αγγελική μου! Ειλικρινά, όταν ακούω τέτοια ("είμαστε καλύτεροι, τι να λέμε τώρα!", "δεν ξεύρουν να ζήσουν τη ζωή τους οι κουτόφραγκοι!", "αυτοκτονούνε όλοι μαζικώς που δεν μένουν σε πολυκατοικίες στην Καλλιθέα και την Κυψέλη!" κ.λπ.), μου σηκώνονται τα πούπουλα!

      Διαγραφή
    2. Ναι αλλά όταν υτοί ανακάλυπταν τις μπριζόλες εμείς ήδη είχαμε χοληστερίνη!!!!

      Διαγραφή
  6. Yπέροχες φωτογραφίες!
    Τι ωραιο το Μοναχο!
    Συνέχισε να έχεις καλή διαθεση!
    Φιλια! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι μέσα στη χαρουμενιά οι φωτογραφίες;
      Το Μόναχο είναι όντως πολύ όμορφο!
      Και η διάθεση είναι εκ πεποιθήσεως καλή!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  7. Στη Γερμανία δεν είναι που λόγω χαμηλών θερμοκρασιών και πάγου βάζουν τους κύκνους σε βάρκες και τους μετακομίζουν σε τοποθεσία με λιγότερα προβλήματα;
    Πόσο τυχεροί οι άνθρωποι σε κείνα τα μέρη που αφού έχουν λύσει βασικά και αυτονόητα για τους ανθρώπους θέματα (όχι μόνον δουλειάς και επιβίωσης αλλά π.χ. να τιμωρούνται οι επίορκοι υπουργοί, να πληρώνουν οι φοροφυγάδες, να λειτουργούν οι συγκοινωνίες κλπ. κλπ.) ασχολούνται με την καλοπέραση των παπιών και των κύκνων. ΄Ασε που τις Κυριακές διασκεδάζουν σε πανέμορφα μέρη κάνοντας σπορ, έστω και κέρλινγκ (μπρρρ, τι σαχλαμάρα σπορ) κι όχι στις καφετέριες.
    Αλλά κι εσύ, όμως; Μα, να τριγυρίζεις διαρκώς σε μουσεία, θέατρα, όπερες και να φωτογραφίζεις τοπία αντί να σουλατσάρεις στα μαγαζιά, όπως κάθε νεοέλλην που σέβεται τον εαυτό του και τις παραδόσεις του έλληνα τουρίστα; Tσ,τσ,τσ.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στους δρόμους των γερμανικών πόλεων (όπως και σε άλλες χώρες του "ξενέρωτου" Βορρά), βλέπεις απάνου στα δέντρα ξύλινες φωλιές και ειδικές ταΐστρες. Τις κρεμάνε οι περίοικοι, εθελοντικά! Όταν βλέπει λοιπόν κανείς τέτοιο νιάξιμο και φροντίδα για τα σπουργιτάκια, νομίζω δεν μπορεί παρά να θαυμάσει το υψηλό επίπεδο των κοινωνιών αυτών. Ναι, διότι το επίπεδό μας κρίνεται εντέλει από αυτά που για εμάς δεν έχουν μεγάλη σημασία, αλλά για κάποιους άλλους, φαίνεται πως έχουν.

      Διαγραφή
  8. τι εκπληκτικες φωτογραφιες και αναρτηση!

    ηρθα να σου πω οτι αποφασισαμε για το βιβλιο,
    ''να νιώθεις μπλε να ντύνεσαι κόκκινα'' της Ερσης Σωτηροπουλου

    θα προσπαθησουμε να το αγορασουμε αυριο και να το διαβασουμε σε δυο βδομαδες.. εν τω μεταξυ οτι μας αρεσει, το γραφουμε ειτε σε σχολια κατω απο την αναρτηση που θα κανω, ειτε στο δικο μας μπλογκ

    και βγαλτε και καμμια φωτογραφια.. ξερετε εσεις, βιβλιο, καφες, εσωτερικος ή εξωτερικος χωρος κλπ κλπ

    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ μου αρέσει το κόνσεπτ! Θα κοιτάξω να το πάρω για να συμμετάσχω!
      Πτηνό πολύ ιντελεκτουέλ.
      :)

      Διαγραφή
  9. Αααχχχ πάλι στο Μόναχο με γυρνάς!! Και θυμάμαι το εξής.. στο Olympic stadium τις πάπιες που κυνηγούσα να βγάλω φωτογραφίες!! αχαχαχαχαχα Έχω μπόλικο υλικό απο εκεί, αν δεν έχεις να στο δώσω να ανεβάσεις αναρτησούλα που τα παρουσιάζεις και τόσο όμορφα!! Καλημέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ καλή ιδέα για ανάρτηση! θα βολτάρω κατά κει συντόμως και θα επανέλθω με φωτό και γκόσιπ. Και ναι, θα δώσω τα χαιρετίσματά σου στις πάπιες (σε θυμούνται, να ξεύρεις!).
      Καλημέρα!!!

      Διαγραφή
  10. Ρε τις δόλιες τιε φιλιναδες μου εκεί στα κρύα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ παπίτσα! Μείνε στα ζεστά σου, γιατί οι φιλινάδες σου υποφέρουν!
      Έχεις πολλά φιλιά από το κοπάδι!
      :)

      Διαγραφή
  11. Yπέροχη όπως πάντα ανάρτηση!
    Αλλά βρε παιδί μου αυτά τα αγγλικά σου...!! τςτςτς
    απιστεύταμπολ?
    Ανπιστεύταμπολ παιδί μου!!
    Φιλάκι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γαμώτο! Δεν είμαι καλός στα αντίθετα.
      Πιστεύταμπολ-Ανπιστεύταμπολ
      Παλεύταμπολ-Ανπαλεύταμπολ
      Θα τα γράψω στο τετραδιάκι εκατό φορές για να τα μάθω!!

      Διαγραφή
  12. Παλιά μου είχε κάνει πρόταση γάμου ένας Γερμανός από το Μόναχο.
    Και δεν είχαμε σχέσεις, μη φανταστείς, μικρή ήμουν....
    Πλατωνικός έρωτας!
    Δε δέχτηκα και δεν πήγα τότε Μόναχο, ούτε άλλη φορά!
    Ενώ έχω πάει δυο φορές Γερμανία.....
    Εχω κι εγώ ιστορίες....αλλά όχι τόσο ωραίες φωτογραφίες όπως εσύ πτηνό μου...
    Σε φιλώ:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δηλαδής θέλεις να μου πεις ότι τον απέρριψες και τον άφησες Μόναχο; (έπρεπε να το κάμω το λογοπαίγνιο)
      Είναι πανέμορφη πόλη πάντως και να πας οπωσδήποτε! Έχεις και πάπιες -που είναι τελοσπάντων μεγάλο πλας.

      Διαγραφή
  13. Απιστεύταμπολ όμορφα όλα!!
    Μακάρι να ήμουν πάπια..ή έστω Μονάχη (κάτοικος του Μονάχου)...βέβαια το κρύο δεν το αντέχω, αλλά με τα ελληνικά δεδομένα..εκεί θα είχα και θέρμανση μέσα και τα κατάλληλα ρούχα για έξω..μια χαρά θα ήταν!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, το Μόναχο και θέρμανση διαθέτει παντού και ωραιότατη αγορά να προμηθευτείς τα κατάλληλα ρουχαλάκια. Αλλά και μια-χαρά μισθούς για να πληρώσεις όλα τα παραπάνω, να μπορείς να πατινάρεις χαρούμενος μετά.
      Καλημέρες!

      Διαγραφή
  14. Αχ βρε Πιγκουίνε, δεν σε προλαβαίνω! Πολίτης των πέντε ηπείρων έχεις καταντήσει. Εκεί που διαβάζω για Νέα Υόρκη, τσουπ ξεπηδάς στη Γερμανία, τσουπ πίσω στην Αθήνα, τσουπ εδώ, τσουπ εκεί!

    Σε διαβάζω σταθερά από το κινητό μου, αλλά με την μπέμπα δεν προλαβαίνω να αφήνω σχόλια, ενώ το θέλω! Βρήκα ευκαιρία τώρα που κοιμάται και το εκμεταλλεύομαι (δεν θα κρατήσει για πολύ όμως!)

    Υπέροχο το χιονισμένο τοπίο, να νιώσουμε έστω και διαδικτυακά λίγο τον χειμώνα! Πολύ μου άρεσε αυτή σου η ανάρτηση! Ταιριάζει και σε σένα, Πιγκουίνος ντε, στα χιόνια θα ήσουν, πού αλλού; Χεχε! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πτηνό είναι σε μεγάλες φούριες και δεν βάζει τον τέτοιον του κάτω, με την καμία! Χαίρομαι πολύ που σου αρέσουν οι αναρτήσεις και που σου άρεσε και το χιονισμένο τοπίο!

      Τα πιο ζουζουνοφιλάκια στη μπέμπα σου! (και καλά κουράγια σε εσένα με το τρέξιμο και τη φροντίδα)

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ πολύ, της τα έδωσα χεχε! :)

      Διαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts