Τετάρτη, 13 Φεβρουαρίου 2013

Βρε τους Άθλιους!



Όταν παίρνεις ένα τόσο αρχετυπικό μυθιστόρημα όπως οι "Άθλιοι" και το επενδύεις με υψηλής πχιότητας μουσική (που του φοράει με τον πιο έξυπνο τρόπο, θεάτρικαλ δομή και δραματουργικές κορυφώσεις), τότες έχεις ένα αστραφτερό διαμάντι στα χέρια σου. Το να καταφέρεις να μετατρέψεις αυτό το διαμάντι σε εντελώς μέτρια ταινία για να περνάει η ώρα, είναι έπικ φέιλ και δηλαδής, ντροπή σου κύριε σκηνοθέτα, καλύτερα να το αναθέταμε στον Παπακαλιάτη να βλέπαμε και καμία ντιζαϊνάτη κουζίνα.


Και έχω λόγο που γκρινιάζω. Διότι τo Les Miserables είναι μία από τις δυοτρείς καλυτερότερες παραστάσεις που έχω δει στη ζωή μου -πήγα σχεδόν ανυποψίαστος πριν λίγο καιρό κι έφυγα εκστασιασμένος, συγκινημένος, οβεργουέλμντ από συναισθήματα, εικόνες και μουσικές (για λεπτομέρειες εδώ). Επομένως όπως καταλαβαίνεις, περίμενα με ανυπομονησία την ταινία και θεωρούσα (όπως αποδείχθηκε, αδίκως) ότι δηλαδής με αυτήν την πρώτη ύλη, δεν μπορεί παρά να βγάλεις μάστερπις στη μεγάλη οθόνη.



Αλλά δεν. Το πρώτο του θεματάκι είναι το πρωταγωνιστικό δίδυμο -αφιέρωμα στην Ωκεανία. Και πες ο Χιου Τζάκμαν ο Αστραλός, κάτι κουτσοκαταφέρνει και υποτυπωδώς στέκεται ως Ζαν Μπελζάν (Γιάννης Αγιάννης ντε!). Ο Ράσελ Κρόου ο Νεοζηλανδός όμως, ο αταλάντου και αχωνεύτου γωνία, μήτε να παίξει μπορεί, μήτε να τραγουδήσει. Με αποτέλεσμα να ακους μία ασθματική βρογχίτιδα, κάθε που εμφανίζεται στην οθόνη και να παρακαλάς να του κλείσει ο λαιμός θε-μου για να ησυχάσει το κεφάλι μας! Διότι εντάξει, είπαμε να προσλάβουμε κάνα σελέμπριτι, να κάνουμε ντόρο να έρθουν και οι θεατές, αλλά ένα στοιχειώδες κάστινγκ, τον περνάμε και τον διάσημο. Και τελοσπάντων αφού επιμένουν στην Ωκεανία, ας βάζανε κάνα καγκουρό να παίξει τον Ιαβέρη -από τον κάγκουρα, καλύτερο θα ήταν!


Το δεύτερο θεματάκι είναι οι γενικότερες ερμηνείες των τραγουδιών. Που απεφάσισε ο σκηνοθέτης (κατάρα την ώρα και τη στιγμή) να είναι λάιβ και όχι προ-ηχογραφημένες, όπως σε όλα τα μιούζικαλς από αρχής κόσμου. Με αποτέλεσμα να ακούς αναπνοές, λαχανιάσματα, στονιαρίσματα και φάλτσα που καταστρέφουν τα περισσότερα από τα τραγούδια σε βαθμό μη-αναστρέψιμο. Δηλαδής έλεος, εδώ η Αγγελική Ηλιάδη και η Πάολα σιάχνουν τις φωνές τους με το μηχάνημα για να ακούγονται, δεν θα σιάξεις την Αν Χάθαγουεϊ και θα τη στήσεις σε ένα μονοπλάνο να σου πει το τραγούδι απνευστί; Κι εγώ τη μισώ, αλλά όχι τόσο για να της το κάμω αυτό.

Θα μου πεις, έτσι ακριβώς κερδίζονται τα όσκαρς, με κάτι τέτοιες δηθενιές. Αλλά για να το διασκεδάσουμε και λίγο το πράμα, σου έχω την κατάλληλη παρωδία. Με μία τύπισσα που διακωμωδεί το παίξιμο / ερμηνεία της Χάθαγουέι και επιπλέον, τραγουδάει και καλύτερα από αυτήν.



Ακόμα γελάω.

Τέλοσπάντων, να πω και καμιά καλή κουβέντα, οι δεύτεροι ρόλοι είναι συμπαθητικοί (μπορούν άξουαλι να τραγουδήσουν τα παιδιά, χωρίς το άσθμα του Ράσελ Κρόου και τις υπερβολές της Χάθαγουεϊ) και προς το τέλος, το πράμα λίγο βελτιώνεται. Αν δεν έχεις ήδη δαγκώσει την μπροστινή σου από τα νεύρα.


Το άλλο μεγάλο φέιλ της ταινίας βέβαια είναι το ανεκδιήγητο ζεύγος Κοέν (όπως λέμε Μπόρατ) και Μπόναμ Κάρτερ (όπως λέμε Τιμ Μπάρτον). Οι οποίοι παίζουν το Θερναδιέρο και τη σύζυγο, αλλά αισθητικά νομίζεις ότι βγήκαν από την Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων. Ειδικά η Μπόναμ Κάρτερ, ας σταματήσει να παίζει τον ίδιο ακριβώς ρόλο με το μαλλί μάγισσας και το γλαρό το μάτι, παντού. Και το Μάικ το Φασολάκη να τη βάλεις να παίξει, πάλι έτσι θα βγει.


Ξεύρω ότι τα μιούζικαλς γενικά δεν είναι το στυλ σου (στην Ελλάδα δεν αρέσουν καθόλου) και εν γνώσει μου, σου κατεβάζω τα εξπεκτέισονς χαμηλά για ετούτη την τόσο αφελή κινηματογραφική εκδοχή των Miserables. Απλώς επιμένω, ότι ακόμα κι αν το τραγουδιστό δεν το πολυ-αντέχεις και είσαι της πρόζας, αν ποτές βρεθείς σε κάνα Λονδίνο, να το βάλεις αψηλά στις προτεραιότητές σου. Ναι, πιο αψηλά από το Λάντον Άι. (μπαϊδεγουέι η ταινία βγαίνει αύριο στις ελληνικές αίθουσες, αν είσαι περίεργος να δεις πού θα πάνε στράφι εφέτος μερικά όσκαρς, πήγαινε να τη χαζέψεις).

35 σχόλια :

  1. Αμ έβαλα ξυπνητήρι να προλάβω την Κασιώτισσα!!!

    Παλαιός λάτρης των musicals, ιδιαίτερα των τεράστιων υπερπαραγωγών του παρελθόντος με υπέροχους ηθοποιούς και εξαιρετικές φωνές, δεν αντιλαμβάνομαι γιατί πρέπει όοοοολοι να τραγουδούν. Υπάρχουν χιλιάδες αξιόλογων ηθοποιών που μπορούν πραγματικά να τραγουδούν και χιλιάδες ευρήματα για διόρθωση εκείνων που δεν δύνανται... τς τς τς, λέω να μην το δω και συγχιστώ μετά το άρθρο σου αγαπημένο πτηνό!

    καλημερούδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δεν παιζωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωω!!!!!!!!!!!!εγω σου εγραφα Καλημερα αναγωγε γι αυτο άργησα !

      Διαγραφή
    2. Καλημέρα κουκλάρα μου, τσάμπα θα πήγαινε το ξύπνημα απ τις 6.30;;;

      Διαγραφή
    3. Ζουπερτεράστιες καλημέρες και στους δυο σας! Γκουντμόρνινγκ και μπονζούρ!

      Πιο πρωί δεν υπάρχει. Ειδικά εδώ στην γκρικ τάιμ-ζόουν, που οι περισσότεροι ξυπνάνε μετά τις 10 και μισή, είμαστε σχεδόν σκιαχτικοί που καθόμαστε και πιάνουμε το τσατ από τις επτά μη-χειρότερα.

      Τρεμενς, να το δεις το ταινιάκι (αν και το υποκοριστικό δεν συνάδει με την τρίωρη διάρκεια), μπορεί να το θάβω, αλλά ακόμη και σ'αυτήν την κάκιστη μεταφορά του, ένα ενδιαφέρον το διατηρεί.

      Διαγραφή
  2. πριν λίγο καιρό τα παιδιά της Γ Λυκειου την κατεβασαν απο το ιντερνετ και την ειδαν γιατί το διδασκονται αλλά δεν πήγα να το δω οπότε δεν εχω άποψη,αλλά επειδη εμπιστευομαι ταγούστα σου δε θα το δω ,παρα μόνο σε DVD ,να συγκρινουμε κριτικές χαχαχα...οι παρωδιες πάντα ειναι υπέροχες και χτυπούν τη λεπτομέρεια της λεπτομέρειας ω λεπτομέρεια χαχαχα

    καλημέρα και τσιου τσιου πτηνό!

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ Τ ρ ε μ έ ν ς !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και μποντζόρνο, αγαπημένη Νάσια!

      Να το ζητήσεις να σου το δώκουνε να το δεις. Και μόνο για να δεις τη σκηνή που τραγουδάει η Χάθαγουέι και να τη συγκρίνεις με την παρωδία, να γελάς μέχρι μεθαύριο! Τι υπέροχο βιβλίο όμως. Κάθε φορά το σκέφτομαι: αξεπέραστο! Κοινωνική βίβλος! Χαίρομαι που τα παιδιά που λες, το διδάσκονται.

      Πολλά, πολλά, πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Aaaa me apogoitefses ptino, eixa great expectations gia tin tainia.
    Ektos apo ti Hathaway pou me nevriazei m' afto to vlemma Bambi (to elafi oxi o sougias) kai to souloupi kamilopardalis.

    Telos pandon tha to do anyway, para ti Hathaway (poiitkos oistros proiniatiko) kai o Allah voithos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσε Αστέρω μου, κι εγώ πολύ απογοητεύτηκα. Ειδικά όταν άκουσα το αγαπημένο "Master of the House" στην άψυχη εκδοχή του από τον Σάσα Μπάρον Κοέν και το "One more day" με την ασθματική βρογχίτιδα του Ράσελ Κρόου.

      Όταν το δεις, περιμένω εντυπώσεις!

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα,

    Δεν ξέρω εάν θα πάω να δω τη ταινία (πως άλλωστε και τη ζουζού μου τι θα την κάνω?) αλλά ξεράθηκα από τα γέλια με τη περιγραφή... Χαχαχα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είπα να το διακωμωδήσω λίγο τα πράμα, γιατί πολύ στα σοβαρά το έχουνε πάρει οι συντελεστές (και λόγω των υποψηφιοτήτων για τα όσκαρς).
      Πολλές καλημέρες!

      Διαγραφή
  5. By the way γιατί μου χτυπάει ο avast (ότι και καλά αποκλείστηκε κακόβουλο url) τώρα και δύο ημέρες κάθε που μπαίνω στο πινγκουινόσπιτο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχω ιδέα! Μην έχει γίνει το πτηνό, απαγορευμένο σάιτ; Μην είναι η γρίπη που σούρνεται αυτές τις μέρες; Μην φταίει κάποια ρύθμιση στο Avast;
      Αν έχει και κάποιος άλλος, παρόμοιο πρόμπλεμ, ας το καταθέσει να δω τι μπορώ να κάμω (και αν μπορώ να κάμω κάτι δηλαδής...).

      Μίκα, εγώ κακόβουλος ποτές, στ'ορκίζομαι!
      :)

      Διαγραφή
    2. Είχα πτηνούλι μου με το δικο μου, το πετούσε σε εμένα κάθε φορά που έμπαινα στο μπλογκ μου και τελικά αφαίρεσα το μπλογκ ρολ απο το πλαι του μπλογκ μου που έδειχνε ποια μπλογκ ακολουθω και ηρέμησα. Σίγουρα κάποιο κόλλημα του μπλογκερ είναι, οπότε αν θες το αφαιρείς προσωρινά να μην ταλαιπωρείς τους αναγνώστες σου!!

      Καλημέρα!!

      Διαγραφή
    3. Έχω ήδη επικοινωνήσει με το Avast! και μου είπαν ότι το δουλεύουν (!). Ελπίζω να μου βρουν σύντομα μία λύση, διότι θα τους αρχίσω στις ραμφιές!

      Διαγραφή
  6. Αυτό το έχεις δει να φανταστώ
    http://www.imdb.com/title/tt0119683/
    Μια από τις αγαπημένες μου ταινίες και μάλλον θα σε αποκαταστήσει κινηματογραφικά.
    Φυσικά θα δω αυτή που προτείνεις κυρίως γιατί θέλω να δω έπειτα την παρωδία! Ααχαχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το'χω δει, Georgina. Και καθόλου κακό δεν είναι. Αλλά η δική μου αδυναμία είναι το μιούζικαλ Les Miserables με τις καταπληκτικές μουσικές του! Που με είχε συναρπάσει ως θεατρική παράσταση. Εξού και στεναχωριέμαι που ξέπεσε σε τέτοια κινηματογραφική μεταφορά.
      Να το δεις, θα γελάσεις απίστευτα με την παρωδία μετά.

      Διαγραφή
  7. Ευχαριστώ που έκανες τόσο αναλυτική εξήγηση της "αποτυχίας" γιατί καιρό για χάσιμο δεν έχουμε...
    Επίσης και λεφτά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πτηνό λειτουργεί προ-άκτιβ για τον ανυποψίαστο και αθώο θεατή που θα έχει παραμυθιαστεί με τις εβδομηνταδύο υποψηφιότητες για όσκαρς και -νομίζω- θα απογοητευθεί από ένα αποτέλεσμα που δυσφημίζει το ορίτζιναλ θεατρικό αριστούργημα!
      Καλημέρες!

      Διαγραφή
  8. χμμμ κι εμείς για σινεμά δεν θα δίναμε λεφτά ούτως ή άλλως..Το έχω κατεβάσει και προσπάθησα να το δω..αλλά στο πρώτο μισάωρο με πήρε ο ύπνος...Οπότε είναι μάλλον φυσιολογικό.Να μην ανησυχώ ε;;καλή σου μέρα!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοίτα, αφού κοιμήθηκες και παρά τις αγριοφωνάρες του Ράσελ, εμένα δεν με ανησυχεί το γούστο σου (μα καθόλου!), αλλά η κόπωσή σου! Το δεύτερο μισό πάντως είναι καλύτερο. Όχι το λέω, μήπως έχεις τίποτις αυπνίες κάποια νύχτα...
      :)

      Διαγραφή
    2. Λέω κάποια στιγμή να το ξαναπροσπαθήσω !! Ευχαριστώ πουλάκι μου!! :)

      Διαγραφή
  9. Πιγκου μου,αμα εχεις δει τους αθλιους με Liam Neeson και Geoffrey Rush εστω και τη τηλεταινια με Depardieu και Malkovich, αλλα και τη θεατρικη αποδοση στο Queen's....εε! ..πλεον εχεις μετρο συγκρισης!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χεχεχε! Δυστυχώς έχομεν μέτρο σύγκρισης. Εξού και βγάζουμε φάουλ την ταινία. Εκείνο που με εκνευρίζει εμένα ξεύρεις ποιο είναι: ότι ας πούμε η Χάθαγουέι το είχε σίγουρο το όσκαρ από πέρσι γι'αυτόν το ρόλο. Μα τέτοια σιγουριά; Κάτσε βρε καλή μου, να σε δούμε και (κυρίως) να σε ακούσουμε και μετά το συζητάμε.

      Διαγραφή
  10. Συμφωνώ με την AFRA πιο πάνω. Όνειρο ζωής να δω το θεατρικό στο Λονδίνιουμ κάποια στιγμή (δεν το ΄χω καταφέρει ακόμα). Αυτό το βερσιόν δεν θα το δω λόγω κάστινγκ (εξαιρείται ο Χιου Τζάκμαν, δια τον οποίο ένα τόσο δα μικρό σοφτ σποτ το ΄χω, όσο να πεις).

    Αλλά να πάω να δω μία ταινία με τον Ράσελ Κρόου (πόσο πετυχημένη η περιγραφή σου ως "αταλάντου και αχωνεύτου γωνία" - πέθανα στα γέλια !!!), την Αν Χάθαγουέι, τον Σάσα Μπάρον Κόεν και την Χέλενα Μπόναμ Κάρτερ να ξελαρυγγιάζονται ... ... ... όχι, ευχαριστώ δεν θα πάρω !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να πας και να το δεις στο Λονδίνο σού εύχομαι και σύντομα! Είναι βρε παιδί μου αυτοί οι άγγλοι, υπέροχοι πάνω στο θεατρικό σανίδι! Οι καλυτερότεροι ηθοποιοί του κόσμου.

      Διαγραφή
  11. Φαίνεται πως είμαι η μοναδική στην ομήγυρη, που δεν συμπαθεί (σκυλοβαριέται) τα μιούζικαλ -πλην του "Χορεύοντας στο σκοτάδι".

    Για μένα η καλύτερη εκδοχή των Αθλίων είναι εκείνη με το Ζαν Γκαμπέν (1957).
    Πολύ σπουδαίος ηθοποιός και αξέχαστες οι σκηνές στους υπονόμους του Παρισιού.

    Να έχετε μια πολύ καλή μέρα -κι ας βρέχει, όσο θέλει.
    Επιτρέψτε μου ένα μίνι δωράκι:

    http://www.youtube.com/watch?v=Aj7DPK1C500


    κ.κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπέροχος ήταν ο Ζαν Γκαμπέν (σπουδαίος ηθοποιός / βοηθούσε και το φιζίκ).
      Καθόλου μην απολογείσθε αγαπητή για την απέχθεια προς τα μιούζικαλ. Περί γούστου, αντίρρησις καμία!

      Και υπέροχο το δωράκι σας! Ζουπεργουάου το ηχητικό εφέ που πετυχαίνουν! Μία υπέροχη, ανθρώπινη βροχή.
      Ξεύρετε έχω κατεβάσει μία εφαρμογή που σου παίζει διάφορους ήχους για να ηρεμήσεις και να συγκεντρωθείς. Ανάμεσα στους ήχους, έχει τον παφλασμό των κυμάτων και τον ήχο της βροχής. Ενώ γενικά τα γελάω κάτι τέτοια και τα κοροϊδεύω (τύπου φενγκ σούι, χρώματα, νιρβάνες και τέτοια), το συγκεκριμένο το βάζω να παίζει καμιά φορά και το απολαμβάνω.

      Διαγραφή
  12. Τράτζικ μπορώ να πώ! Θα συμφωνήσω μαζί σου πτηνούλι!

    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλλά εντελώς όμως!
      Χαίρομαι που συμφωνείς και που δεν είμαι εγώ γκρινιάρης και ανάποδος άνθρωπας.

      Διαγραφή
  13. Καλαμιά στον Κάμπο13 Φεβ 2013, 2:19:00 μ.μ.

    Εμένα μου άρεσαν οι παλιές ταινίες-μιούζικαλ. "Ωραία μου Κυρία","Η Μελωδία της Ευτυχίας", "Μαίρη Πόπινς" δηλ. ό,τι γυαλίζει σ΄ένα παιδάκι.
    Τώρα πια μάλλον μ΄εκνευρίζει να παρακολουθώ μια σκηνή και ξαφνικά ο τύπος ή η τύπισσα να το γυρνάει στο τραγούδι, εκτός αν είναι σε ταινία του Μπόλιγουντ.

    Το τραγούδι παρωδία είναι πιο αστείο χωρίς ήχο.

    (Ερώτηση περίεργης αναγνώστριας που θέλει να τα ξέρει όλα :Εσύ πού την είδες την ταινία αφού δεν έχει βγει ακόμη στον κινηματογράφο;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ μου αρέσουν τα παλιά μιούζικαλς. Και γενικά οι κλασικές ταινίες εκείνης της περιόδου. Ήταν σπουδαίες βρε παιδί μου. Ακόμα και οι πιο αφελείς εξ αυτών, είχαν να σου αφηγηθούν μία ενδιαφέρουσα ιστορία. Με χαρακτήρες. Και ένα δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης. Ενώ σήμερα, το τίποτα: τα άβαταρ και τα βαμπίρ. Τέλοσπάντων πάλι γερογκρινιάρης γίνομαι.

      (Απάντηση προς περίεργη αναγνώστρια: Στην Ελλάδα βγαίνει αύριο η ταινία. Αλλού όμως παίζεται εδώ και πολλούς μήνες. Κι αφού το πτηνό είναι στο απανταχού και στο περαδώθε, τα βλέπει κάτι τέτοια όταν τα πετυχαίνει!)

      Διαγραφή
  14. Εμένα...μη με μαλώσεις...αλλά μου άρεσε η Χάθαγουει.....μέχρι σήμερα.
    Τι φρίκη ήταν αυτό;;
    Δεν άντεξα να ακούσω όλο το τραγούδι, σέρνονται κι εγκεφαλικά.....

    Οκ μετά απ' όσα διάβασα και όσο άκουσα ΔΕ θα πάω να δω την ταινία.

    Φιλάκια πολλά πτηνό μου, καλό σου βράδυ:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντάξει για να είμαι δίκαιος, υπάρχουν ταινίες στις οποίες κι εμένα μού άρεσε η Χάθαγουέι.
      Ας πούμε ως Κατ-γούμαν στον τελευταίο Μπάτμαν, ήταν μία ανέλπιστα ευχάριστη έκπληξη (!)

      Φιλάκια σερενάτα μου! Καλό βράδυ και σε σένα!!

      Διαγραφή
  15. Θέλω να το δω..παρόλα όσα γράφεις και παρόλο που σε εμπιστεύομαι απόλυτα!
    Τι έπαθα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βεβαίως και να το δεις! Όπως ξεύρεις, το πτηνό είναι πολύ υπέρ του να βλέπει και να δοκιμάζει κανείς πράματα. Ακόμα και κάτι που δεν είναι πολύ σπουδαίο, μπορεί να σου δώκει έναυσμα για σκέψη ή για αναζήτηση άλλων πραγμάτων. Και εντέλει, χρήσιμο να σου αποδειχθεί!
      Φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts