Τρίτη, 19 Φεβρουαρίου 2013

Ο Άγγελος πάνω απ'το Καστέλο.


Έχει διατελέσει μαυσωλείο, μεσαιωνική ακρόπολη, φυλακή και κατοικία -δηλαδής σα να λέμε μούλτιπλεξ ένα πράμα. Αλλά το όνομά του το χρωστάει σε μία πολύ γκραντιόζα εμφάνιση που έκαμε από πάνου του ο Αρχάγγελος Μιχαήλ, τώρα πρόσφατα, το 590 μ.Χ. Με άρπες, σάλπιγγες, άλογα, φτερά, αγγελάκια, μπαλέτα -μία υπερπαραγωγή, σου λέω! Εσύ βέβαια μπορεί να μην τον είδες, αλλά τον είδε ο πάπας Γρηγόριος ο Μέγας. Ο οποίος θαμπωμένος από το θέαμα, απεφάσισε να μετονομάσει το μπίλντινγκ σε Καστέλ Σαντ Αντζελο. Μεγάλη η χάρη του.



Στην εσωτερική αυλή, ο κόσμος είναι πάντοτε αρκετός. Κι ενώ οι ουρανοί ήταν έτοιμοι να πετάξουν απάνου μου ουχί τα χερουβείμ, αλλά καρεκλοπόδαρα μη-χειρότερα, στάθηκα στην ουρά για να πάρω το μπιλιέτο μου. Δεν έχει σταματήσει να βρέχει αυτές τις μέρες, μουλιάσαμε πια!



Το Καστέλ Σαντ Άντζελο έχει αυτό το απροσδιόριστο που δεν ξεύρεις αν είναι αρχαίο ή μεσαιωνικό ή αναγεννησιακό ή σύγχρονο. Καθώς εισέρχεσαι στους σκοτεινούς διαδρόμους του και περιδιαβαίνεις τις αίθουσες με τα εκθέματα, σουλατσάρεις ανά τους αιώνες και συνομιλείς με ρωμαίους αυτοκράτορες, πάπες, κατακτητές και βαρυποινίτες που έχουν αφήσει την τελευταία τους πνοή στα μπουντρούμια.


Εδώ φυλάχθηκαν οι στάχτες του Αδριανού -του δεύτερου πιο ιμπόρταντ αυτοκράτορα μετά τον Ιούλιο Καίσαρα- από δίπλα και οι στάχτες της γυναίκας του, Σαβίνας. Και επειδής αποδείχθηκε βολικό το μέρος, ακολούθησε πληθώρα αυτοκρατορικής στάχτης και μπούρμπερης.


Αργότερα, το μέρος συνδέθηκε με την Αγία Έδρα. Και δεν το εννοώ μεταφορικά, αλλά εντελώς κυριολεκτικά: σκάψαμε τούνελ και το συνδέσαμε υπογείως. Επόμενη στάση, Αμπελόκηποι! Για να μπορεί ο Πάπας στα δύσκολα, να γίνει μπουχός κι ενώ οι οχτροί του τον εψάχνουνε στο Βατικανό, εκείνος να έχει ταμπουρωθεί στο Καστέλ Σαντ Άντζελο.



Το μπίλντινγκ είναι ελαφρώς χαωτικό. Μπαίνεις από πόρτες, διασχίζεις εσωτερικές αυλές, βγαίνεις σε μπαλκόνια, ανεβαίνεις σκάλες, μπουκάρεις σε δωμάτια, ξαναβγαίνεις σε ταράτσες. Ένα τζι-πι-ες το θέλεις.


Αλλά κάθε σου στροφή, σε αποζημιώνει. Με θέα προς κάθε κατεύθυνση. Ακριβώς κάτω από το Καστέλ Σαντ Άντζελο, υπάρχει το ομότιτλο Πόντε. Το γιοφύρι ντε. Που με τόσα αγάλματα αγγέλων, αγίων και οσίων, πιο μπαρόκ δεν έχω.


Μου αρέσει να παρατηρώ τον κόσμο να πηγαινοέρχεται στο Πόντε. Ειδικά τώρα με τη βροχή. Μου αρέσει που οι φιγούρες συνοδεύονται από μολυβιές πάνω στο πλακόστρωτο.


Από την άνω ταράτσα, μπορείς να αγναντέψεις ολάκερη τη Ρώμη. Ο Άγιος Πέτρος μοιάζει να περιμένει με κάποια βαριεστημάρα το νέο Πάπα. Του'ρθε και λίγο απότομη η παραίτηση του προηγούμενου. Σε λίγες ημέρες, από εδώ θα φανεί ο λευκός καπνός.


Αλλά και προς την πλευρά του Τίβερη, η θέα είναι μαγευτική. Οι αυστηρές, πέτρινες γέφυρες αντανακλώνται στα θολά νερά του ποταμού.


Δύο κυρίες απολάμβαναν το αγνάντι, όπως εγώ. Και καθώς ήταν απορροφημένες στο να αναγνωρίσουν τα κτήρια και τις ιστορικές περιόδους της πόλης, άδραξα κι εγώ την ευκαιρία για ένα φωτογραφικό παιχνίδι με τις ομπρέλες τους.


Εδώ οι ομπρέλες και ο Άγιος Πέτρος.


Μα ούτε να μου πόζαραν πια! 



Κατηφορίζοντας στάθηκα και χάζεψα λίγο τα κανόνια και τις πέτρινες οβίδες. Δεν ξεύρω γιατί, αλλά κάθε φορά που βλέπω τέτοια οβίδα, σκέφτομαι το Μπανγκς Μπάνι και τον Σαμ τον Πειρατή να ανταλλάσσουν κανονιοβολισμούς. Μη μου κουνάς εμένα το κεφάλι και μου γκρινιάζεις περί πχιότητας.


Ορίστε, θα σου θυμηθώ λοιπόν και την Τόσκα. Του Πουτσίνι. Που από ετούτη εδώ την ταράτσα αυτοκτόνησε στην τελική σκηνή της όπερας. Σε ρούμπωσα; 


Τα σύννεφα σκοτείνιασαν ακόμα περισσότερο και όλοι έσπευσαν να εγκαταλείψουν το Καστέλο για να προστατευθούν σε κάποιο από τα απέναντι καφέ. Καθώς διέσχισα την Πόντε Σαντ Άντζελο, κοίταξα την πετρωμένη μορφή ενός αγγέλου. Ήταν σχεδόν εξωπραγματική.

Τη λατρεύω ετούτη την πόλη και με όλους τους καιρούς της. Ακόμα κι όταν ο σταχτί ουρανός βάφει με ώχρες και γαιώδη καστανοκόκκινα τα κτήρια, τους δρόμους και τ'αγάλματα. Ακόμα κι όταν ο Τίβερης παίρνει αυτό το βαθύ πράσινο, ελαιώδες χρώμα του. 

39 σχόλια :

  1. μα τι ρομαντικό πτηνό που είσαι!!
    εμένα τα αγάλματα και τα τεράστια κτίρια και μάλιστα τα παλαιά ,με ψυχοπλακώνουν πολύ!!!όποτε τα επισκέπτομαι ,δε νιώθω καλά ,αλήθεια!
    και οι φωτο που έβαλες είναι μες στο σύννεφο,μου φαίνεται πως θα πέσει ο Σαν Άντζελο να με πλακώσει!!!
    καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Buongiorno signora! Μη μου ψυχοπλακώνεσαι, λα βίτα ε μπέλα ακόμα και υπό καταρρακτώδη βροχή. Έχει και η μουνταμάρα, τη σαγήνη της!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα, Πιγκουίνε!

    Ωραία μάς ταξίδεψες πρωί πρωί και σηκώνω τα μάτια κι αντί για τον Τίβερη βλέπω τα... τριγύρω μου!... Ωραίο πράγμα είν' αυτό τώρα;!...
    Aισθάνθηκα κι εγώ ότι "(...) μπήκα από πόρτες, διέσχισα εσωτερικές αυλές, βγήκα σε μπαλκόνια, ανέβηκα σκάλες, μπουκάρισα σε δωμάτια, ξαναβγήκα σε ταράτσες.(...)
    Πολύ ατμοσφαιρική η σημερινή περιήγηση!...

    (Αντίθετα με τη Νάσια... με μαγεύουν τέτοιοι χώροι...)

    Φιλιά, Πιγκουίνε! ❀~✿

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ciao bella! Σόνο μόλτο κοντέντο που σου άρεσε η πρεζεντατσιόνε του καστέλο!
      Είναι η Ρώμη, ούνα τσιτά μεραβιλιόζα. Κι αυτός ο Τίβερης, παρότι σχεδόν ποτέ διαυγής, ασκεί απάνου μου μεγάλη γοητεία.

      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Την αγαπώ τη Ρωμη αλλά η μεγάλη μου λατρεία είναι η Φλωρεντια...!!! Αχχχ... όνειρο ζωής να πάω εκεί... και τώρα που έχω ελεύθερο χρόνο δεν εχω χρήμα...#$%$&*

    Βλέπω τις ομπρέλες των Ιταλίδων... τόσο μίνιμαλ που κραυγάζουν chiquness...
    Μα να μην έχουν μια κινέζικη με λουλουδάκια, σχεδιάκια και λοιπά σκατολοίδια?
    Είναι δυνατόν να κρατούν μονόχρωμες? (ευτυχώς για σένα γιατί η φωτογραφίες σου δε θα ήταν τόσο όμορφες...)

    Σε φιλώ...
    Χμμ... μου θύμισε Μάλτα το όλο κτίριο... αν δεν έχεις πάει χάνεις πτηνό μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α Φιρέντσε, άλλη μεγάλη μου αγάπη. Να σουλατσάρω στα αναγεννησιακά δρομάκια της, να τρώω τζελάτο και να απολαμβάνω την τέχνη ολούθε τριγύρω μου.

      Οι ομπρέλες μού άρεσαν κι εμένα πολύ. Ευτυχώς που δεν με πήραν χαμπάρι να με αρχίσουν στις ομπρελιές, να γίνει το πτηνό μπλε-μαρέν!

      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  4. μα που πήγαν οι τρόποι μου? Buogiorno carino! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Buongiorno carina! Baci! (=όχι "μπάτσοι", γουρούνια, δολοφόνοι ντε! Φιλιά! Πολλά πολλά φιλιά!)
      :)

      Διαγραφή
  5. και διάβαζα, διάβαζα, λέψ την Τόσκα δεν θα την αναφέρει. Πτηνό μου σε λατρεύω:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα! Το ήξευρα ότι εσύ ειδικά θα το εκτιμούσες το ρέφερενς! Μα τι ωραία και δραματική σκηνή, κε φινάλε πασιονάτο! Μια τέτοια μουντή μέρα κατακρημνίστηκε και η Τόσκα!

      Buongiorno carino!

      Διαγραφή
  6. Εκεί δεν πήγα...Πρέπει να ξαναπάω Ρώμη.. Εχω τόσα να δω ακόμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι πως κι εγώ την πρώτη φορά που πήγα στη Ρώμη, το είχα σνομπάρει το μπίλντινγκ. Μπροστά στα τόσα άλλα ατράξιονς, φαίνεται πολύ θλιμμένο και βαρύ -δεν σε προδιαθέτει εύκολα, τον τουρίστα! Αλλά έχω ανακαλύψει πια τη γοητεία του και σου το προτείνω να πας ανυπερθέτως.

      Baci!

      Διαγραφή
  7. Υπέροχο το Καστέλο Σαντ Άντζελο και κούκλα η Ρώμη (το τελευταίο ταξίδι που αξιώθηκα να κάνω στο εξωτερικό), εξαιρετικές και οι φωτογραφίες σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι η Ρώμη, μαγική. Και δεν είναι μόνο τα δρομάκια της, τα κτήρια, οι φοντάνες και τ'αγάλματα. Είναι αυτή η αίσθηση της ντόλτσε βίτα που τη διαπνέει και σε παρασύρει να δεις τη ζωή διαφορετικά!

      Baci!

      Διαγραφή
  8. Ωραία η Ρώμη, αλλά σα να με έριξε λίγο το φωτογραφικό υλικό. Μια μουντάδα. Όμορφα βέβαια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μη μου πέφτεις με τη μουντάδα! Χειμωνιάτικος καιρός είναι, θα περάσει!
      :)

      Διαγραφή
  9. Που να προλάβω, με πονάνε και τα πόδια μου, απο το Κρανίδι που βολτάριζα ωραία και καλά ξαφνικά με πας στη Ρώμη. Ωραια η Ρώμη δεν λέω αλλά εγώ θα πάω βόλτα στη Φλωρεντία και μετά Κατω Ιταλία και βλέπουμε.
    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι πολύ γρήγορος εγώ στα πηγαινέλα μου! Και η Φλωρεντία όμως. Και η Κάτω Ιταλία. Όλη η χώρα όμορφη είναι και ενδιαφέρουσα. Φορτωμένη με ιστορία και τέχνη.

      Baci!

      Διαγραφή
  10. Καλαμιά στον Κάμπο19 Φεβ 2013, 1:01:00 μ.μ.

    Τι σούπερ σόνικ πτηνό είναι αυτό! Από το ταπεινό Κρανίδι στην μεγαλοπρεπή Ρώμη. Και η ατμόσφαιρα της πόλης όμορφα νωπή και γκρίζα.
    Αν και φανταζομαι ότι θα είναι βάσανο να ταξιδεύεις και να βρέχει.
    Αλλά πώς και δεν έχει φωτογραφίες από μέσα, δεν άφηναν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τίποτα δεν σου ξεφεύγει: δεν έχω φωτό από μέσα, γιατί απαγορεύεται. Που μπορεί και να είναι για καλό βέβαια, διότι αλλιώς θα σε είχα φλομώσει στο ιερατικό άμφιο, την ταπισερί και τη σαλονοτραπεζαρία. Τη Ρώμη εγώ, την συναντάω συνήθως στο τελείως ηλιόλουστο και ζεστό της. Γι'αυτό και μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση το μουντό και πιο υγρό της πρόσωπο, αυτές τις μέρες!

      Baci!

      Διαγραφή
  11. Τι ωραίααααα!!! Και πόσο πιο όμορφη με την βροχούλα!! Μου ξέφυγε εμένα και βρέθηκα μόνο στην Φλωρεντία η οποία πιγκουινάκι μου ομολογώ με είχε μαγέψει! Πολλές αναμνήσεις απο εκεί! Έμενα έξω απο Φλωρεντία, περιοχή Μοντεκαντίνι! Αμέ,όλα τα θυμάμαι βλέπεις.. Και λίγο έλειψε να με υιοθετήσουν ενα ζευγάρι ιταλών που έμεναν σε ένα αρχοντικό αποκομμένο απο τον κόσμο, ψηλά σε ένα βουνό και το είχα ερωτευτεί πολύ αυτό το αρχοντικό! Κάθε γωνιά και έργο τέχνης μιας και ο ένας ήταν γλύπτης και η αλλη ζωγράφος! Εκεί έπρεπε να σε είχα να βγάζεις φωτός.. και όπως καταλαβαίνεις ακόμα μια φορά μετανιώνω την ώρα και την στιγμή που δεν είχα κρατήσει ντοκουμέντα!

    Ααααχχχ Φλωρεντία άτιμη..με συγκίνησες με την ανάρτηση διότι με ταξίδεψες μακριά.. (δεν λέω και ο αρχάγγελος κούκλος, και τα ποταμάκια, και οι κυριούλες-μοντέλα-ομπρέλες-και τα κανόνια του μπαγκς μπανυ, όλα τέλεια!! αλλα θυμήθηκα εκείνο το αρχοντικό...)

    Καλημερούδια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι σειρά μου να ζηλέψω: Φλωρεντία; Αρχοντικό; Φιλόξενοι οικοδεσπότες; Γλυπτική και ζωγραφική; Θέλεις να με λιγώσεις εντελώς; Μόλις περιέγραψες το όνειρο ζωής μου! Σνιφ σνιφ! Που να'χα ένα τέτοιο σπίτι και να ασχολιόμουν μόνο με τις τέχνες μου, αντίς να δουλεύω ολημερίς για το ψωμάκι μου. Μπουχου-χου! (κλαίω)

      Baci!

      Διαγραφή
    2. Αστα και εγω κλαίω κάθε φορά που θυμάμαι.. ειλικρινά θα είχες μαγευτεί απο το όλο σκηνικό! Το σπίτι τους η φύση και ο θεός. Στην μέση του πουθενά, στο τέρμα του βουνού, χωρίς συνέχεια ο δρόμος. Ο κήπος τους το δάσος το ίδιο.. Ακόμα και τα πιάτα που φάγαμε ζωγραφισμένα στο χέρι απο την ίδια οικοδέσποινα, μια κυρία γλυκύτατη με στύλ γερασμένης μπριτζιτ! Επρεπε να είχα κρατήσει επαφές.. αλλα ηταν βλέπεις σε πλαίσια "επαγγελματικού δείπνου"..

      Διαγραφή
  12. Μα κε ρομάντικο !!!!
    Σήμερα που βρέχει διαβάζω για το Σαντ Αντζελο και μούρχεται να κάνω μια να σηκώσω το τηλέφωνο να κλείσω ένα εισητήριο για ...Αγία Εδρα...
    Υπέροχη η πρεζαντασιόνε πτηνό μου αγαπημένο...ονειρεμένη και μαγική η Ρώμη.
    Αλλά κι η Φλωρεντία που λέει το Μελοκάνελλο...
    Ευχαριστώ για τις εικόνες
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σι, μόλτο ρομάντικο! Είναι η άτιμη η Ρώμη, ένα αριστούργημα!
      Να κλείσεις εισιτήριο στην πρώτη ευκαιρία! Μου είπε και ο Πάπας ότι σε περιμένει!

      Baci!

      Διαγραφή
  13. Μα τι ωραίες φωτογραφίες!
    Μου αρέσει πολύ η οπτική τους γωνία και ειδικά οι λεπτομέρειες, που σας καθιστούν ...φωτογράφο των μικρών πραγμάτων! Σημαίνουν πολλά: ευαισθησία, γούστο, καλλιέργεια, χιούμορ κλπ.κλπ.

    Μα τι δουλειά κάνετε, που σας επιτρέπει να ταξιδεύετε τόσο συχνά, με ζέστη και με κρύο και να πεθαίνουν από τη ζήλια τους κάτι άτομα σαν κι εμένα, που τώρα έχουν μεν χρόνο, πλήν όμως όχι χρήματα;
    (Ακυρη η αδιακρισία μου!)


    κ.κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γκράτσιε τάντο περ βουόι κομπλιμέντι! Πτηνούλι κάμει συχνά φόκους γιατί μέσα από τις λεπτομέρειες, κατανοεί καλύτερα τα πράματα. Και τα κρατά πιο εύκολα, στη μνήμη του.

      Ελπίζω εκτός από χρόνο, να αποκτήσετε συντόμως και χρήματα (αν και όπως ξεύρω, είναι αντιστρόφως ανάλογα τα δυο τους!) και να κάμετε ζούπερ ταξίδια, ως τα πέρατα του κόσμου! Όσο για το επάγγελμα, δεν είναι τίποτις το φαντεζί και το γουάου. Και παρότι δεν του πολυφαίνεται, το πτηνό είναι ένας σκληρά εργαζόμενος της βιοπάλης.

      :)

      Διαγραφή
  14. Αχ αυτή η Ρώμη... Αρχές Δεκέμβρη του 2009 είχα πάει και είχε την ίδια μουντάδα και μελαγχολία ο ουρανός και τότε. Πόσα μου θύμησες... Και εκείνο το σουλάτσο στους χριστουγεννιάτικα στολισμένους πεζοδρόμους της Φλωρεντίας, με το παγωτό στο χέρι και το ψιλόβροχο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φαντάσου ότι ως κι εγώ που καθόλου δεν το τρώγω το παγωτό (ναι, αλήθεια!), στην Ιταλία το λιγουρεύομαι πάντα και όλο και παίρνω κάνα τζελάτο να δοκιμάσω.

      Πολλά πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  15. Ρε πιγκουίνε, πετώντας πήγες από την Αργολίδα στη Ρώμη;
    Θα μου πεις...πτηνό είσαι, πώς θα πας; Περπατώντας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παρότι υποτίθεται ότι εμείς οι πιγκουίνοι δεν πετάμε, εγώ γίνομαι εύκολα πετούμενος. Με βάζεις σε ένα αεροπλάνο, με δένεις με τη ζώνη, μου δίνεις και κάτι να μασουλάω για να μη βουίζουνε τ'αυτιά μου και μη στραβώσει το ράμφος μου και βουυυυυυυυρ! Τόσο απλά!

      :)

      Διαγραφή
    2. Εντάξει, δίκιο έχεις. Και οι γαλοπούλες πτηνά είναι και δεν πετάνε...

      Το βρήκα!!!!!!!!!!!! Είσαι αεροσυνοδός!!! Φροντιστής δηλαδή (αφού είσαι πιγκουίνος και δεν είσαι πιγκουίνα). Και πήγες Ρώμη στα πλαίσια της τελευταίας πτήσης σου.
      Όμως τι δουλειά έχεις να πας στο Κρανίδι με αεροπλάνο; Ουφ! Γρίφος!

      Το βρήκα!!! Είσαι ένας αεροφροντιστής με καταγωγή από το Κρανίδι και πήγες βίζιτ για να δεις τη φαμίλια. Για πες, για πες...έπεσα σε κάτι μέσα;

      Διαγραφή
  16. Στα 4-5 ταξιδια μου στη Ρωμη(μονο το ενα για αναψυχη, τα υπολοιπα στα πλαισια εργασιας),ποτε δε σκεφτηκα να επισκεφτω το εσωτερικο του Καστελλο.Μου αρκουσε η γνωση του κυκλικου αναγνωρισιμου κτισματος διπλα στη Βασιλικη του Αγιου Πετρου!
    Α και οι νυκτερινες φωτογραφικες ληψεις στο γιοφυρι.
    Αμα παιδι μου ,δε πας σωστα προετοιμασμενος,δεν εχεις τη ..πετρια της εξονυχιστικης γνωσης,ή το σωστο ξεναγο,περιοριζεσαι στην αναζητηση ιταλιανικης ατμοσφαιρας ,χρωματων και αρωματων.Αλλωστε μετα τοσα χρονια ολα τα καστελα,τα καστρα και οι εκκλησιες εχουν γινει στο μυαλο μου, αχταρμας!
    Και να σου πω και κατι τελευταιο ...χαιρομαι να τα βλεπω μεσα απο τα ματια τα δικα σου!Εστιαζεις καλυτερα!Το οπτικο σου ζουμ εχει περισσοτερα Χ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να ξεύρεις ότι το Καστέλο, σου κρατάει μούτρα που τόσες φορές έχεις περάσει και μία επίσκεψη δεν του έχεις κάμει. Αφού έφθασε να μου πει ότι την επόμενη φορά που θα είσαι Ρώμη και να θέλεις να πας, θα κανονίσει να είναι κλειστό! Προσπάθησα βέβαια να το ηρεμήσω κάπως, του είπα τα καλύτερα για εσένα και έχει λίγο μαλακώσει.

      Πάντως αυτό με όλα τα καστέλα, τα κάστρα και τις εκκλησίες που γίνονται αχταρμάς, το παθαίνω συχνά κι εγώ. Γι'αυτό προσπαθώ να συνδέω τα πάντα με διάφορες λεπτομέρειες, για να τα θυμάμαι καλύτερα. Εξού και το ζουμάρισμα!

      Πολλά πολλά (πολλά) φιλιά!

      Διαγραφή
  17. Αχ πτηνό μου, μα ταξίδεψες όχι μόνο στην λατρεμένη μου πόλη αλλά και στο καστέλο που αγαπώ τόσο πολύ. Το ρούφηξα σα βιταμίνη, σαν πορτοκαλάδα δροσερή αυτό το ποστ, το χα ανάγκη αυτό το ταξίδι.

    και η γέφυρα των αγγέλων, αχ αυτή η γέφυρα... σ ευχαριστώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε αγαπά και το καστέλο, μου το'πε! Ελπίζει μάλιστα να σε δει σύντομα εκεί, σε ρομάντικ τριπ, τώρα που μπαίνει η άνοιξη και θα'ναι του καιρού κατάνυξη! Απείλησε μάλιστα πως αν δεν πας εσύ, θα έρθει εκείνο!
      Που καθόλου δεν το θες να σου κουβαλιέται και να πρέπει να το φιλοξενήσεις -είναι και ανοικονόμητο!

      Baci!

      Διαγραφή
  18. Μα έλεγα κι εγώ, αυτό το πτηνό μόνο στη Βόρεια Ευρώπη πηγαίνει; Λίγο πιο νότια δεν θα κατέβει; Φαίνεται θα περίμενες να κρυώσει λίγο ο καιρός, αλλιώς δεν εξηγείται! Οι φωτογραφίες σου καταπληκτικές όπως πάντα και το Castel Sant' Angelo μοναδικό. Μου άρεσαν ιδιαίτερα αυτές με τις κυρίες με τις ομπρέλες και αυτή με τον Άγγελο στο συννεφιασμένο φόντο. Το ήξερες ότι τα 10 αγάλματα των Αγγέλων που βρίσκονται στην Ponte Sant' Angelo είναι έργα μαθητών του Bernini και φτιάχτηκαν υπό τις οδηγίες του; Και ότι κάθε ένας από τους Αγγέλους φέρει ένα από τα όργανα του μαρτυρίου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν το ήξευρα αυτό με τους αγγέλους! Και επειδής πολύ εντυπωσιάστηκα, θα επιστρέψω να πάω να τους φωτογραφίσω και τους υπόλοιπους εννιά, να τους κάμω συλλογή! Πτηνούλι λατρεύει κάτι τέτοιες τρίβια λεπτομέρειες και πολύ σ'ευχαριστεί!

      Baci!

      Διαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts