Τρίτη, 5 Φεβρουαρίου 2013

Να σε κεράσω έναν καφέ;


Δεν ξεύρω για σένα, αλλά εγώ έναν καφέ τον χρειάζομαι. Αλλά επειδής ως γνωστόν το πτηνό είναι ξιπασμένο και πολύ μεγάλη σνομπαρία, δεν θα σε κεράσει σε τίποτις φλοκαφέ και λοιπούς μπίθουλες, αλλά θα σε πάει στην αριστοκρατία να μεγαλοπιαστείτε. Ποιο Κολωνάκι και ποιο Da Capo; Στη Βιέννη θα πάμε! Θα φάμε γλυκά, θα διαβάσουμε εφημερίδες, θα κουτσομπολέψουμε τους τριγύρω, θα περάσουμε ζούπερ.


Εμένα ο καφές, μου αρέσει πολύ και σε όλες τις μορφές του. Όταν ήμουν μικρός, κάθε που έφερναν οι γονείς μου από το καφεκοπτείο, φρεσκοκαβουρντισμένο καφέ, έχωνα τη μύτη μου μέσα στο σακουλάκι και ρουφούσα το άρωμά του. Στις πανελλαδικές εξετάσεις, με τα ξενύχτια και το άγχος, γνωρίστηκα με τον νες και τον φραπέ, που έχουν παραμείνει μέχρις τα σήμερα αχώριστοι φίλοι μου (κι ας είναι βαριοί και μπρουτάλ). Αργότερα στο Μιλάνο, έμαθα να πίνω και τον εσπρέσο (που δεν τον είχα σε μεγάλη υπόληψη μέχρις τα τότε, γιατί μου τελείωνε γρήγορα και μου φαινόταν τσίπικος). Στο πάρκο Γκιλντίζ της Πόλης, η καταρρακτώδης βροχή με έμπασε σε ένα καφέ που ήπια έναν ευωδιαστό τούρκικο (πέστον εσύ ελληνικό, δεν θα τα χαλάσουμε) και παρότι τον εθεωρούσα παπουδίστικο, τον εξετίμησα εξάφνου και αυτόν. Και έγινε επίσης, αγαπημένος.



Ο σερβιτόρος έφερε τον κατάλογο με το παλιακό, σκληρό, κόκκινο εξώφυλλο. Από καφέ ξεύρω τι θέλω, δες και τι γλυκό να πάρουμε.


Το σέρβις ταχύτατο! Οι σερβιτόροι είναι ντυμένοι με μαύρα γιλέκα και στενά σακάκια, εντελώς ντεμοντέ -αλλά είναι κομμάτι του εξπίριενς. Βλέπεις το Cafe Central δεν σου πουλάει μόνο καφέ, αλλά και ιστορία. Εδώ εσύχναζε ο Τρότσκι. Και ο Λένιν! Και ο Φρόιντ! Και ο Χίτλερ! Δηλαδής, δεν υπάρχει κάτι πιο λέτζεντέρι, όταν μιλάμε για καφέ.


Κάτσε να πιω μια γουλιά, να κατακάτσει ο αφρός. Να πάρω μία πηρουνιά από το Apple Strudel σου; Μμμμμμμ, λιώνει στο στόμα!


Άντε, μπορείς να δοκιμάσεις κι εσύ λίγο από την τσόκο-ηδονή μου. Που παίζει να είναι από τα πιο γουάου γλυκά στο σύμπαν (αν εξαιρέσεις το κιουνεφέ στην Πόλη και κάτι τάρτες που σιάχνουν στο Δέλτα του Κενταύρου). Απαλεύταμπολ απολαυστικό!


Στέκομαι κι αναπνέω την εμπειρία. Η κλασική αρχιτεκτονική του χώρου, ο κόσμος τριγύρω που απολαμβάνει τα ντιζέρτς του και ρουφάει τους καφέδες του, ο ήχος από σελίδες εφημερίδων, τα θορυβώδη κους κους από τις παρακείμενες παρέες, οι σερβιτόροι που σουρταφέρνουνε τα τραπέζια, τα φαντάσματα του Τρότσκι και του Λένιν. Αν προσθέσουμε την καλή δική σου παρέα και τη συμπαθητική μας διάθεση, έδεσε το μίγμα. 


Εδώ καταλαβαίνω κάθε φορά γιατί η Βιέννη θεωρείται πρωτεύουσα του καφέ. Εδώ αφήνομαι κι εγώ, στην απόλαυσή του. Τι λες, ίδιο τραπέζι, ίδια ώρα και αύριο;

32 σχόλια :

  1. Φαντάστικ! Η απόλυτη εμπειρία καφέ.... Μπορώ να ρωτήσω πόσο ήταν το "καμπανίδι" εκεί ή θα χαλάσω την ατμόσφαιρα?? Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι καφέδες σε πολύ λογικές τιμές -ναι, φθηνότεροι από το Γκρίχελαντ. Τα γλυκά από έξι έως οκτώ ευρώ. Αλλά μη σε νοιάζει, είπαμε εγώ κερνάω σήμερα!
      :)

      Διαγραφή
  2. Ρε συ όλο σουλατσάρεις. Πόθεν έσχες;΄Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, μη μου ξεγελιέσαι: πτηνό δουλεύει ολημερίς και νον-στοπ. Κι ας μην του πολυφαίνεται! Καλημέρες!

      Διαγραφή
  3. και να θέλω να αγιάσω δεν μπορώ. Πρωί πρωί με τα γλυκά στη μούρη, τι να σου κάνω και εγώ , αδυναμίες είναι αύτές.
    καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσε με κι έχω πάρει σχεδόν 3,5 κιλά από το Δεκέμβρη! Αλλά αμαρτία είναι να πάμε στο Cafe Central και να μη φάμε ένα γλυκάκι!
      Πολλά φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα, Πιγκουίνε!

    Δεν το παίζω υπεράνω, αλλά πιο πολύ από τον καφέ (που λατρεύω) και τα γλυκά (τι πειρασμός το strudel!!!) με μάγεψε το περιβάλλον! "Δαγκωτό" Ναι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ήξευρα ότι θα την εκτιμήσεις την εστέτ διάθεση και τη νοστάλτζικ ατμόσφαιρα! Κι αν αρκετοί από τους πελάτες είναι τουρίστες, θα βρεις και κάμποσους βιεννέζους που επισκέπτονται σταθερά το καφέ εδώ και δεκαετίες!

      Διαγραφή
  5. Αααα πτηνό μου, δε λέω αγαπάμε Βιένη...
    Ειδικά για τα στρούντελ και πολλά που έχει να μας δείξει.
    Αλλά για καφέ θα πήγαινα ή Ιταλία..ο καλύτερος εσπρέσο/καπουτσίνο.....
    Η Γαλλία ο καλύτερος καφέ ω λαι.....
    Δε συμφωνείς;;χαχα

    Πολλά πολλά φιλάκια και καλημέρες :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, ιτάλια, ντόλτσε βίτα, καπουτσίνο ντελιτσιόζο! Να σουλατσάρει κανείς στις πιάτσες της Ρώμης και να σταματάει στα καφέ για να ξαποστάσει και να απολαύσει τον εσπρέσο του μαζί με κάνα ντολτσίνο!

      Πτηνό λατρεύει Ιταλία!

      Διαγραφή
    2. Ιτάλια Ιτάλια, Μιλάνο, Τζόρτζιο Αρμάνι θεός!!!!!!!

      Διαγραφή
    3. Το Μιλάνο κι εμένα μου αρέσει πολύ! Κι ας το βρίσκουν κάποιοι αντιπαθητικό και γκρίζο, είναι από τις πόλεις που άνετα με αφήνεις και ζω μόνιμα. Το μεγάλο κατάστημα του Αρμάνι, εμπειρία.

      Διαγραφή
  6. σα δεν ντρέπεσαι!!!!θα σε κανονίσω όμως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν εννοείς ότι σκοπεύεις να με ανεβάσεις στη ζυγαριά, μετά τα γλυκάκια που έφαγα, είσαι πολύ μοχθηρή!
      (αλλά εγώ σε αγαπάω άιδερ γουέι)
      :)

      Διαγραφή
  7. Αααααα, έχω πιει κι εγώ καφέ εκεί !!! Εντελώς απιστεύταμπλ χλίδα !!! Είχαμε πάει 7-ήμερη με την Γ' Λυκείου Βουδαπέστη-Μπρατισλάβα-Βιέννη (ναι, είμαστάνανε πρωτοπόροι από τα μικρατά μας εμείς οι πτωχοί πλην τίμιοι κάτοικοι Δ. Προαστείων Θεσ/νίκης και φτύσαμε Ρόδο, Κρήτη, Κέρκυρα που πήγαιναν οι υποδέλοιποι και την κάναμε για τας Ευρώπας) και μας πήγαν και στο Cafe Central μεταξύ άλλων αξιοθεάτων. Σαν τους χάνους χάσκαμε, οι βλάχοι που κατεβήκαμε απ' τα βουνά !!!

    Μα και ολόκληρη η Βιέννη ... πόσο όμορφη πόλη είναι !!! Πόσο πολιτισμό αναδίδει ακόμα και σήμερα !!! Τρεζ αγαπαημένη πόλη !!!

    Α, κι αφού σ' αρέσει ο καϊφές (όπως μ' αρέσει κι εμένα), να έρθεις να σε κεράσω κι εγώ έναν καφέ εδώ: http://www.bettys.co.uk

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά, τρέχοντας έρχομαι. Είδα τα τζιντζερ μπίσκουιτς και τα κέηκς και τις πουτίγκες και λιγώθηκα το κακόμοιρο πτηνούλι. Πες στην Μπέτι να βάλει τον καφέ στο μπρίκι κι έφθασα!!!

      (ώστε στας Ευρώπας από παιδιόθεν λοιπόν! χμ!)

      Διαγραφή
    2. Εκ γενετής, πουλάκι μου ! Στην Γερμανία γεννήθηκα, ας είν' καλά ο Καραμανλής που έστελνε εργατικό δυναμικό στην Γερμανία κι έστειλε και τους γονείς μου - χαχαχαχαχαααα !!! Την Ευρώπη στο αίμα μου την έχω !!!

      Διαγραφή
    3. Εθνάρχης, εθνάρχης!!! Χα χα χα!
      Είδες βρε που σε έκαμε ιντερνάσιοναλ, ακόμα δεν γενήθηκες;
      Πάντως εγώ, αυτήν τη Γερμανία μέσα σου, πολύ την εκτιμώ!
      :)

      Διαγραφή
  8. Προσφάτως που πήγε φίλη μου στο sacher (περίφημη ιστορική καφετέρια) της Βιέννης μου είπε ότι ο καπουτσίνο κόστιζε 2,5 ευρώ μόνο.
    Την πρώτη φορά που είχα πάει μου είχε φανεί πανάκριβη σε όλα η Βιέννη.
    Τη δεύτερη φορά πριν περίπου 4 χρόνια λογικότατη έως φθηνότερη από την Αθήνα.
    Ευχαρίστως έφευγα αυτή τη στιγμή να πάω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ το Sacher με τις υπέροχες σάσερ τόρτε! Κι εκεί πηγαίνω, μη νομίζεις. Είναι λιγάκι τσιμπημένα τα γλυκά (κυρίως το ομώνυμο -διότι πως να το κάμουμε, όταν έχεις τελοσπάντων πατεντάρεις γλυκό με την επωνυμία σου, το βαράς στην τιμή), αλλά οι καφέδες είναι κάπου εκεί: στα 2,5-3 ευρώ.
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  9. Ααα...ετσι σε θελω, η απολυτη απολαυση του καφε απαιτει και το αναλογο περιβαλλον!!Στην ιδανικη καφεποσια,ολες οι αισθησεις πρεπει να βρισκονται σε διεγερση!!Αληθεια, καποτε υπηρχε ενας πιανιστας εκει,και ενας κυριουλης(ομοιωμα) καθημενος..προ 20 ετιας μιλαω,υπαρχουν αραγε;;
    Οσο για καφε ,σπανια τον απολαμβανω στο εξωτερικο, γιατι ειμαι του ελληνο-τουρκικου,αλλα αφου μας προσκαλεις θα τιμησω μια σοκολατα!!Τα χανω εγω κατι τετοια;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και ο πιανίστας είναι πάντα στη θέση του και ο κυριούλης ομοίωμα φάτσα με το που μπαίνεις (και κάθε φορά σκιάζομαι που τον περνάω για πελάτη και ύστερα συνειδητοποιώ ότι είναι κούκλα) και οι ίδιοι σερβιτόροι, μη σου πω! Όταν είναι καλή η συνταγή, δεν αλλάζεις το παραμικρό!
      Έχω ήδη παραγγείλει τη σοκολάτα σου. Του είπα να βάλει και μπόλικη σαντιγί από πάνου!

      Διαγραφή
  10. Διπλό εσπρεσάκο κι ένα απφελ στρούντελ σαν κι αυτό και θα έχουμε να λέμε μέχρις Δευτέρας Παρουσίας λατρευτό πτηνό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι και πολυλογάδικο, το άτιμο! Έχω να σου πω, ένα ζίλιον πράματα!
      (άσε τα όσα έχω να σε ρωτήξω για την Υπερκαυκασία -ξεύρεις εσύ!)

      Διαγραφή
  11. Καλαμιά στον Κάμπο5 Φεβ 2013, 3:40:00 μ.μ.

    Αχ,πόσο αλλά πόσο σε ζηλεύω!΄Οχι που τρως γλυκά και πίνεις καφέ στην Βιέννη (που εδώ που τα λέμε κι αυτό αξιοζήλευτο είναι) αλλά που πίνεις καφέ, γενικά.
    Είμαι από την σπάνια (όχι με την καλή έννοια)ράτσα ανθρώπων που αν πιουν καφέ το πρωί θα καταφέρουν να κοιμηθούν τα χαράματα της επομένης κι αν πιουν καφέ το απόγευμα θα πέσουν στο κρεβάτι κυνηγώντας τον ύπνο δυο μέρες μετά.
    Ό,τι και νάναι ο καφές.Νες, ελληνικός, καπουτσίνο, εσπρέσσο ακόμη και μαύρο τσάι.
    Με τα γλυκά νόου πρόμπλεμ. Και το στρούντελ και τη σοκολατίνα και ό,τι προκύψει ευχαρίστως να το σκίσω, ας είναι κι εδώ αντί στη Βιέννη με ...τσάι του βουνού,όμως. Χαχαχαχα!!

    (Είσαι σίγουρος όμως ότι αυτό στην φωτό είναι apple strudel και όχι cheese and milk strudel, δηλ. " milchrahmstrudel" ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσε Καλαμιά κι εμένα με ξυπνάει ο καφές. Και το μεν πρωί είναι χρήσιμη η επίδρασή του απάνου μου, το δε απόγευμα, χιουτζ πρόμπλεμ. Γι'αυτό και δεν θα ιδείς ποτέ το πολυαγαπημένο σου πτηνό να πίνει καφεδάκι μετά τις 17:30. Αλλά ποτέ! Διοτι γενικά το ξενύχτι δεν μου αρέσει -φαντάσου το αθέλητο ξενύχτι! Πτηνούλι θέλει να κοιμάται με τις κότες και τα λοιπά πτηνά της συνομοταξίας του (ήτοι κατά τις 11:30 μάξιμουμ) και ξυπνάει από το πρώτο χάραμα (ήτοι κατά τις 06:00). Χειμώνα-καλοκαίρι, καθημερινές κι αργίες. Έχει προσαρμοστεί λοιπόν και ο καφές σε αυτά τα ωράρια.

      (τέτοιο που λες ήταν το στρούντελ! Διότι η αλήθεια είναι ότι εγώ είχα παραγγείλει τη σοκολατίνα! -αλλά αετίσιο το μάτι σου όμως!)

      Διαγραφή
  12. ΟΚ! ΄Ιδιο τραπέζι,ίδια ώρα αύριο και μεθαύριο και την άλλη...
    ...σε περίπτωση που αργήσω να μου παραγγείλεις αυτό το ΣΟΚΟΛΑΤΕΝΙΟ ! ! !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το έχω ήδη παραγγείλει, μην αργήσεις γιατί θα αναγκαστώ να το φάω!
      :)

      Διαγραφή
  13. Ναι βρε συ Πιγκουινάκι!!! Να με κεράσεις!!! Έχω να πιω έναν καφέ με την ησυχία μου εδώ και 18 μήνες (παρά 6 μέρες!). Σήμερα (KAI) για αυτό το θέμα έγραφα! Εσύ από ό,τι βλέπω όχι μόνο πίνεις καφέ αλλά τον απολαμβάνεις κιόλας σουλατσάροντας ανά την Ευρώπη. Τις προάλλες Μόναχο, τώρα Βιέννη...Καλά να περνάς πτηνούλι!

    Χάρηκα για τη γνωριμία
    Ασπασία (aka Daeira mommy) από το My Lovable Baby

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κουράγιο Άσπα, στην πρώτη ευκαιρία θα τον πιούμε τον καφέ! Και με το γλυκάκι μας και με το κουλουράκι μας και με το κουσκουσάκι μας! Κερνάω είπαμε!

      Κι εγώ χάρηκα! Τα φιλιά μου στη Δάειρα!

      Διαγραφή
    2. Θα χαρεί αν της πω ότι της στέλνει φιλιά ένας Πιγκουίνος! Αγαπάει τα πιγκουινάκια :) Χαχαχα!

      Καλημέρα και πάλι!

      Διαγραφή
  14. Αλήθεια τη σχέση έχεις με την Πόλη? Αυτό το "ξεύρω" το έλεγε η γιαγιά μου ήλθε με τους γονείς της από κείνα τα μέρη!

    υγ τα γλυκά σου με πέθαναν, ο καφές όχι τόσο γιατί κάθε πρωί φτιάχνω ένα τσαχπίνικο καπουτσίνο όνειρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts