Τετάρτη, 6 Φεβρουαρίου 2013

Στο φακό του David LaChapelle



Εμένα οι εκθέσεις φωτογραφίας δεν μου γιομίζουνε το μάτι. Διότι μεταξύ μας θεωρώ ότι δεν είναι ακριβώς τέχνη η φωτογραφία, αλλά πιότερο τεχνική. Άσε που είμαι φαντασμένος και έχω αρχίσει και ο ίδιος τα κολπάκια με την κάμερα, με τα ίνσταγκραμ και τα λογής λογής εφέ (θύμησέ μου να σου δείξω κάποια στιγμή) -που σημαίνει ότι περνιέμαι για περισπούδαστος φωτογράφος από μόνος μου, θενκ γιου βέρι ματς! Εντούτοις βρέθηκα προχθές σε μία από τις πιο πολυσυζητημένες εκθέσεις φωτογραφίας γκλόμπαλι και μου έφυγε η μαγκιά!



Το Μουσείο Φωτογραφίας της Στοκχόλμης (το λέμε Fotografiska), φιλοξενεί μεγάλη αναδρομική έκθεση του David LaChapelle. Που αν δεν τον ξεύρεις, θα σου πρότεινα να τον εμάθεις, γιατί είναι ζούπερ διάσημος και πολύ θα εντυπωσιάσεις το παρεάκι αν του ξεφουρνήσεις τον LaChapelle ως αγαπημένο φωτογράφο και δεν μείνεις στα κλισέ Helmut Newton και Annie Leibovitz.


Λοιπόν η πρώτη ενότητα της εξποζισιόν, έχει ως θέμα τη θρησκεία. Μη φανταστείς όμως τίποτις θεούσες, εκκλησιές, κομποσκοίνια και τον Όσιο Ονούφριο τον Παρηγορητή -δηλαδή Τζίζας! Όχι ακριβολογώ: τον Ιησού εικονίζει ο καλλιτέχνης, να περιπατεί ανάμεσα σε πολύ σύγχρονους ανθρώπους.



Και να κάμει παρεμβάσεις. Να όπως εδώ, που παρεμβαίνει υπέρ δεσποινίδος ελαφρών ηθών, την οποία πήγαν να συλλάβουν οι πολισμάνοι για παράνομη στάθμευση -στο πεζοδρόμιο. Ο αναμάρτητος, πρώτος το πρόστιμο βαλέτο.



Εν συνεχεία, τον εβλέπουμε σε ημιυπόγειο στα Κάτω Πατήσια, όπου συνωστίζονται σε στρωματσάδα όλης της γης οι κολασμένοι. Αλλά υπάρχει ελπίδα!



Ακόμη και για την ακαμάτρα νοικοκυρά-μανικιουρίστα που έχει αφήσει το κατσαρόλι και προσφέρει τας υπηρεσίας της, φορώντας αποκλειστικά τα Βικτόρια'ς σίκρετ και κάμποσο πατσουλί. Τι εννοείς δεν κατάλαβα τίποτα από τη φωτογραφία;


Κι αν αυτή η Πιετά (όχι πιέτα, μη γίνεσαι αστείος) έχει έναν έντονο συμβολισμό, με τις λάμψεις ολούθε και το (φαινομενικά) αθώο νήπιο να σχηματίζει τη φράση Heaven to Hell...


...φανταζομαι ότι σε ετούτη την εκδοχή, σε χάνω. Διότι μπορεί κάποιοι να ισχυρίζονται ότι ο μακαρίτης ο Μάικλ ήταν θεός, αλλά για Πιετά, δεν τον έχεις. Για πλισέ, ίσως. Το δύσκολο σε αυτήν την πόζα ήτανε πάντως να στηρίξουνε τη μύτη στη θέση της. Σα να λέμε, θρίλερ. 



Κι αν έδωκες τα ρισπέκτ σου στον Μάικλ που πόζαρε για τον LaChapelle και σε τόσο απροσδόκητη πόζα, βάζω στοίχημα ότι θα ενθουσιαστείς με την επόμενη ενότητα που έχει ως θέμα της τα σελέμπριτις. Βάζω μάλιστα στοίχημα ότι θα εκπλαγείς με το πόσοι διάσημοι έχουν ποζάρει σε στιλιζαρισμένα ενσταντανέ -πτηνό περιμένει τηλεφώνημα από LaChapelle για δικό του πορτρέτο. 



Η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ παίρνει το σεξ εντ δε σίτι πάνω της. Επόμενη στάση, Κατεχάκη.


Εδώ ο LaChapelle εικονογραφεί το βαθυστόχαστο στίχο "My loneliness is killing me (and I), I must confess, I still believe (still believe), When I'm not with you I lose my mind, Give me a sign, Hit me baby one more time". Ο κούνελος κάτω αριστερά ζητάει απεγνωσμένα βοήθεια.


Ούσα ετών σαρανταέξι, η Πάμελα Άντερσον δεν βγήκε εψές από τ'αυγό -αλλά κι αν μοιάζει σήμερα λίγο σιτεμένη, η γριά η κότα έχει το ζουμί (εμένα ανέκαθεν μου γυάλιζε η Παμ -εν προκειμένω βέβαια φταίει και το τζάμι μπροστά από τη φωτό).



Σκοτεινή και σκιαχτικά προφητική, η φωτό με τη Γουίτνεϊ Χιούστον. Σε μία καρέκλα, με ένα λευκό φόρεμα και σε στάση προσευχής. Σκέαρι. Μπατ νάις.


Αυτή είναι μία από τις αγαπημένες μου. Πρώτον, διότι δίνω χίλια μπράβο στον Αράκι που έκατσε να φωτογραφηθεί με τον πισινό όξω. Δεύτερον, διότι ένα ράπισμα του χρειαζόταν. Τρίτον, διότι είναι δαιμονικά έξυπνη ιδέα να στήσεις τον απόλυτα σαδομαζώχ ιάπωνα φωτογράφο σε τέτοια πόζα! Που αν δεν ξεύρεις τον Αράκι, να τον αναζητήσεις στο νετ -αν είσαι βέβαια τίποτις συντηρητικούρας, έχε κοντά και κάνα λαξατανίλ γιατί θα σου'ρθει η σκοτοδίνη.


Ο Έμινεμ θέλει να μας πείσει ότι είναι προικισμένος καλλιτέχνης. Σε ένα είδος μουσικής, γιομάτο μαύρους. Άσε μας ρε αγόρι μου, το φτυαράκι σου και σε άλλη παραλία.


Ζήλεψε ο Ντέιβιντ τις γυμνόστηθες Ουκρανές και σκέφτηκε να κάμει μία τόπλες διαμαρτυρία για τις τιμές του πετρελαίου θέρμανσης. Ούτε στη δικιά τους πολυκατοικία ανάψανε φέτος τα καλοριφέρ και έχει πουντιάσει το κοκαλάκι της Βικτόριας. Είναι που'ναι λιπόσαρκη, κυκλοφορεί με την παλτοκουβέρτα μέσα στο σπίτι η δόλια.


Κι εδώ, η Lady Gaga ζει τον δικό της γερμανικό εξπρεσιονισμό. Γενικά -και με αφορμή ετούτο το κομψοτέχνημα- πρέπει να το παραδεχθείς πως ο LaChapelle είναι μάστορας του στιλιζαρίσματος και της εικόνας. Παίζει έξυπνα με το έσενς του κάθε σελέμπριτι και το αναπαράγει με ένα φορμαλισμό που είναι και αναγνωρίσιμος και πρωτότυπος ταυτόχρονα. 


Οι φωτογραφίες της έκθεσης ήταν σε διάσταση έξτρα-έξτρα λαρτζ και με ωραίο φωτισμό που τις αναδείκνυε μέσα στις -κατά τα λοιπά- σκοτεινές αίθουσες. Και όσο προχωρούσα και χάζευα, τόσο περισσότερο ανέβαινε το εξάιτμεντ και τόσο περισσότερο τον παραδεχόμουν τον τύπο. Αλλά εξετίμησα και το Fotografiska, που του αφιέρωσε όλες του τις αίθουσες (πρώτη και μοναδική φορά που το κάμει για ένα φωτογράφο, κατά δήλωσή του, το Μουσείο), επιτρέποντάς του να ξεδιπλώσει μία σειρά από διαφορετικά και ελαφρώς αιρετικά κόνσεπτς.


Και επειδής εγώ τους ενθουσιασμούς μου θέλω να τους μοιράζομαι και έχω να σου δείξω ένα ζίλιον φωτογραφίες ακόμα (πιο ψαγμένες και με περιεχόμενο), θα σκαρώσω και δεύτερο ποστάκι -μεγάλη η χάρη του LaChapelle! Γιες, του μπι κοντίνιουντ.

35 σχόλια :

  1. Είσαι ο δεύτερος που μου μιλάει για αυτή την έκθεση αυτό τον καιρό! Πολύ πέραση έχει!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ ζούπερ η έκθεση! Και στον αρχικό μου ενδοιασμό αν η φωτογραφία είναι τέχνη, έρχεται ο LaChapelle και μου δίνει μία αποστομωτική απάντηση!

      Διαγραφή
  2. Ούτε τον LaChapelle ήξερα ούτε τον Αράκι, πόσο όμως εντυπωσιάστηκα... Νά' σαι καλά πτηνό μου που μας παρουσιάζεις τόσο ενδιαφέροντα πράγματα κάθε φορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τον LaChapelle κι εγώ τον καλογνώρισα μέσα από αυτήν την έκθεση. Για τον Αράκι, σε παραπέμπω ενδεικτικά εδώ: http://artpages.org.ua/index.php?option=com_datsogallery&Itemid=104&func=viewcategory&catid=90

      (και μπαίνεις με δική σου ευθύνη -το πτηνό δεν είδε, δεν ξεύρει!)

      Διαγραφή
  3. Πραγματικά εντυπωσιακές οι φωτογραφίες αλλά και το στήσιμο. Η φωτό με τη δόλια Whitney με συγκλόνισε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η κακομοίρα η Γουίτνεϊ και ο κακομοίρης ο Μάικλ... Όσοι λένε ότι η ποπ της δεκαετίας του '80 έχει πεθάνει, μιλούν κυριολεκτικά.

      Διαγραφή
  4. Ενδιαφέρον αρκετά. Λίγο με ξενίζει κάπου αλλά μπορώ να σταθώ στην κάθε μία για να την αναλύσω. Πράγμα που σημαίνει τέχνη.... στις περισσότερες απ' αυτές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς όπως το λες -είναι φωτό που μπορείς να τις συζητήσεις. Και παρά το επιτηδευμένο στυλιζάρισμα (φαντάζομαι πέφτει θεόμουρλο φότοσοπ), το τελικό αποτέλεσμα είναι πολύ ιμπρέσιβ.

      Διαγραφή
  5. Ωραίες οι φωτογραφίες και γενικά το κονσεπτ!
    Καλημερουδια πτηνό!
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν! Κι εμένα με εντυπωσίασαν πολύ. Και από τεχνικής απόψεως και ως ιδέες. Γουέλ νταν, μεσιέ LaChapelle!

      Διαγραφή
  6. Πολύ μου άρεσε πιγκουινάκι αν και ομολογώ αυτές με τον Χριστούλη μου έκατσαν κάπως..βαριές. Έχω να σου πω δε, οτι η φωτό με την κυρία στα μπλέ να κρατάει τον Χριστούλη αγκαλίτσα και το μωράκι να παίζει με τους κύβους, δεν μοιάζει με την Μενεγάκη όταν είχε μαλλί αφάνα? Έχει πετάξει και το μισοβύζι έξω όπως συνηθίζει! Όχι πές μου αν έχω άδικο!!! :P

    Καλημερούδια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Που για να στο κάμω ακόμα πιο εξτρίμ, να σου πω ότι μάλλον η κιουρία στην οποία αναφέρεσαι στη φωτό ήταν κάποτες κύριος. Νομίζω η Μενεγάκη δύσκολα θα σου ξαναμιλήσει, μετά από αυτό σου το σχόλιο!

      (και όχι δεν έχεις άδικο!!!) :P

      Διαγραφή
  7. Ώπα! Εδώ τα χαλάμε! Θα διαφωνήσω μαζί σου με το ότι η φωτογραφία δεν είναι τέχνη. Έχει πάρει και αριθμό. Είναι η 8η τέχνη.
    "Η τέχνη βασίζεται στην εμπειρία και στο ταλέντο. Αποτελεί έναν ευρύτερης ερμηνείας όρο που χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε την διαδικασία, της οποίας προϊόν είναι κάτι το μη φυσικό, το οποίο ακολουθεί τους κανόνες του δημιουργού. Κατά συνέπεια όροι με κοινή ρίζα όπως τεχνικό, τεχνίτης, καλλιτέχνης αποδίδονται σε ανθρώπινες δημιουργίες, τρόπους έκφρασης και δραστηριότητες αυθαίρετες με τη ροπή του φυσικού κόσμου"

    Τώρα, σχετικά με την έκθεση, είναι πολύ ευφάνταστη και πρωτότυπη, ωστόσο όχι του γούστου μου. Το γούστο άλλωστε είναι κάτι το υποκειμενικό. Πες με κακόγουστη. Στο συγχωρώ :) Πάντως (για να ολοκληρώσω αυτό που θέλω να πω), παρόλο που είναι κακόγουστη η έκθεση (για το δικό μου προσωπικό γούστο) δεν πάει να είναι τέχνη (κακοτεχνία μεν, τέχνη δε). Και ο καλλιτέχνης εδώ φαίνεται να κατέχει πολύ καλά ΚΑΙ την "τέχνη" του φωτομοντάζ (πολυτάλαντος). Anyway...θεωρίες πρωί πρωί...

    Θα μου λύσεις όμως μια απορία; Πιλότος είσαι; Δεν εξηγείται αλλιώς το να βρίσκεσαι από πόλη σε πόλη ανά την Ευρώπη μέσα σε χρόνο d-t.

    Την καλημέρα μου πτηνούλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν μου δίνουν ορισμούς, δεν μπορώ ν'αντισταθώ. Αξέπτεντ λοιπόν και η φωτογραφία ως τέχνη. Και τα κόμικς, που είναι η ένατη (πτηνούλι έχει δύο ντουλάπες γιομάτες και συνεχίζει να συλλέγει με ενθουσιασμό!).

      Τώρα, όπως λέει και η γνωστή φράση, περί γούστου... κολοκυθόπιτα! -που δηλαδής ποτέ δεν την κατάλαβα αυτή τη φράση, δεδομένου ότι η κολοκυθόπιτα για εμένα είναι μεγάλο λάικ! Άχου και που να δεις τις υποδέλοιπες φωτογραφίες που θα κοτσάρω σε επόμενη ανάρτηση!!! Χεχεχε! Πτηνό προβοκατέρ!

      Πολλές πολλές καλημέρες!

      Διαγραφή
    2. Ώπα. Πάλι θα σε διορθώσω. Το νούμερο 9 το έχει "καπαρώσει" ο κινηματογράφος. Τα κόμικς είναι χωρίς νούμερο (προς το παρόν τουλάχιστον).

      Σχετικά με την κολοκυθόπιτα, πολλά λάικς και η αφεντιά μου! Και ειδικά όπως την κάνει η μαμά μου με καρύδια και σταφίδες είναι σκέτη μούρλια.

      Πτηνό,πτηνούλι, πτηνάκι, δε μου απάντησες όμως στην ερώτηση. Πετάς στα αλήθεια; (όχι στα σύννεφα! Πάνω από τα σύννεφα. Πιλοτάρεις αεροπλανάκι;)

      Την καλημέρα μου και πάλι
      (πολύ σε πάω!)

      Διαγραφή
    3. Ε λοιπόν επειδής έπεσες σε ένα από τα πιο αγαπημένα μου χόμπις, θα σε διορθώσω κι εγώ (για να μάθεις): τα κόμικς είναι η ένατη τέχνη και ο κινηματογράφος η έβδομη! Σου παραθέτω και το απόσπασμα από τη Γουικιπίντια (διότι πτηνό λατρεύει παραπομπές):

      "Καλές τέχνες: Αρχιτεκτονική, Γλυπτική, Ζωγραφική, Ποίηση, Μουσική, Χορός, Κινηματογράφος (έβδομη τέχνη), Οπτικοακουστικές Τέχνες. Επίσης, Θέατρο, Όπερα, Λογοτεχνία, Χαρακτική, Φωτογραφία (όγδοη τέχνη), Κόμικς ( ένατη τέχνη)."
      (http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%AD%CF%87%CE%BD%CE%B7)

      Όσο για το ερώτημα, πιλότος δεν είμαι, αν και θα μου πήγαινε η στολή -πτηνούλι δουλεύει στη γη. Τα μυαλά του είναι που πετάνε στα σύννεφα!

      Και τώρα ας περάσουμε στο κυρίως θέμα: πότε θα σιάξει η μαμά σου κολοκυθόπιτα;

      Διαγραφή
  8. Κι εγώ κακόγουστη είμαι..δε θαύμασα καμία, αντίθετα μερικές με αηδίασαν κιόλας..τώρα τι να πω κι άλλα πράγματα με αηδιάζουν, αλλά τέχνη δεν τα λες..χαχα..
    Πάντως θέλω να δω και τις υπόλοιπες...έτσι από περιέργεια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ο LaChapelle από τις περιπτώσεις που ή λατρεύεις ή μισείς. Πραγματικά, δεν ξεύρω πώς θα σου φανούν οι υπόλοιπες που είναι πιο προχώ! Τρέμω στη σκέψη! Χα χα χα!!

      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Καλαμιά στον Κάμπο6 Φεβ 2013, 4:09:00 μ.μ.

    Δεν τρελλάθηκα γιατί προτιμώ η φωτογραφία να αποτυπώνει τυχαία και απροσδόκητα πράγματα και όχι στημένα και σκηνοθετημένα. Αλλά ένας φωτογράφος που καταφέρνει να δείξει όμορφη την Σάρα Τζέσικα είναι σίγουρα μεγάλος καλλιτέχνης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κουκλίτσα η αλογομούρα, η αχώνευτη, η το'να μου μυρίζει / τ'αλλο μου βρωμάει! Όντως εδώ καμία σχέση με το τυχαίο και το απροσδόκητο. Καραστημένο και σκηνοθετημένο, το αποτέλεσμα. Και τίγκα στην επεξεργασία και το σπέσιαλ εφέ. Τον εντυπωσιασμό, τον καταφέρνει. Το δικό μου ερώτημα είναι αν μπορεί να καταφέρει και τη διαχρονικότητα. Διότι όσο βλέπω π.χ. τις φωτό του Helmut Newton, τόσο λιγότερο μου αρέσουν και μου μοιάζουν ξεπερασμένες και ασήμαντες. Μπορεί πάλι απλώς εγώ να μεγαλώνω και να γίνομαι περίεργος...

      Διαγραφή
  10. Ελα,Πιγκου μου ...που δεν ανεγνωρισες τη Μαρια τη Μαγδαληνη που επλυνε τα πόδια του Ιησου με μυρο και τα σκουπισε με τους βοστρυχους της!Κι εγω δεν ημουν καλη στα Θρησκευτικα αλλα αυτο το καταλαβα!!Που μετα ,για να σε παω πιο περα ο da Vinci την εβαλε νοητα να καθεται στα αριστερα του στο Μυστικο Δειπνο!
    Παντως ο φωτογραφος ευρηματικος μεν ,αιρετικος δε!!
    Κι ο Νιουτον με τα φετιχιστικα ασπρομαυρα γυμνα του(που ειδα και στη Στεγη φετος),μη φαντασθεις οτι με τρελανε!Απαξ και τα δεις, τα ειδες!
    Εσυ παντως να βλεπεις και να μας δειχνεις..καπου να βρουμε το στιγμα μας κι εμεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την εκατάλαβα τη Μαρία Μανταλένα, αλλά η δική μου εκδοχή είχε περισσότερη ίντριγκα με τη μανικιουρίστα και το κατσαρόλι. Όσο για τον Νιούτον, όπως είπα και στην Καλαμιά, όσο περνάει ο καιρός, τόσο περισσότερο ξεθωριάζει το φωτογραφικό του στίγμα (κατ'εμέ πάντα). Για να δούμε και τον LaChapelle, που είναι μεγάλος σταρ και στα πολύ απάνου του.

      Διαγραφή
  11. Kαλησπέρα,
    Εγώ πάλι δε θ΄αναλύσω τις φωτογραφίες ούτε θα κρίνω τον καλλιτέχνη γιατί έχω κουραστεί με τις ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ και τις ΚΡΙΤΙΚΕΣ γενικότερα!
    (΄Ελεος πια..αυτή η χώρα γέμισε με αναλυτές και κριτικούς!!)
    Κάποια πράγματα ας τ΄απολαύσουμε χωρίς να τ΄αναλύουμε...

    Πολυταξιδεμένε μου, σ΄ευχαριστώ που μας γεμίζεις εικόνες από τόπους μακρινούς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΛΟΛ! Χαίρομαι πολύ που σου αρέσουν οι φωτό!
      Εγώ ευχαριστώ. Που με παρακολουθείτε στις βόλτες και τα ο,τινάναι μου.
      Την καλησπέρα μου!

      Διαγραφή
  12. Με την εισαγωγή μ'εκανες να ψάχνω τι και πως το instagram. Θα το εξερευνήσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το ψάξεις, κάμει θαύματα! Πτηνούλι δεν το χρησιμοποιεί ακόμα στο μπλογκ του, για να μην κομπλάρει τους επαγγελματίες φωτογράφους...
      Χε χε χε!

      Διαγραφή
    2. Πτηνούλι με έχεις κερδίσει!

      Διαγραφή
    3. :)

      Πολλά πολλά (ΠΟΛΛΑ) φιλιά!

      Διαγραφή
  13. αυτός ο συμβολισμός σε ποίηση ,πεζογραφία ,φωτογραφία ,θεατρο ,πολύ με κουράζει!!!πες ανθρωπέ μου ότι θες ίσα και σταρατα και μη μας κανεις το γυρο της γης!!!και φυσικά ψηφιζω Ντέιβιντ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχαχα! Ντέιβιντ που δεν χρειάζεται επεξηγήσεις και περισπούδαστες αναλύσεις, ε;
      Να το πω στη Βικτόρια, να δω πώς θα ξεμπλέξεις καημένη μου...

      Διαγραφή
  14. WOW πτηνό μου, μ'εντιπωσίασες πολύ!!!!!!
    Να έχεις ένα όμορφο βράδυ:))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα θαυμαστικά στον φωτο-άρτιστ! Το πτηνό απλώς παρατηρεί και σχολιάζει!
      Καλό βράδυ και σε σένα, serenata!

      Διαγραφή
  15. Αν η αγαπημένη σου φωτογραφία είναι αυτή με τον Araki, μάλλον δε ξέρεις τον Araki. Γιατί σου λέω αρκετά σίγουρα οτι δεν είναι ο εικονιζόμενος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ θερμά για την ευγενική διόρθωση. Ο καημένος ο Αράκι δεν επόζαρε εντέλει. Μπερδεύτηκα ο καψερός από το αφημένο βιβλίο και το όλο κόνσεπτ της πόζας. Το έψαξα (όχι για να μη λες) και τιτλοφορείται "Benedikt and Angela Taschen". Εικάζω, των γνωστών εκδόσεων.

      Ευχαριστώ και πάλι θερμά! Μου αρέσουν οι διορθώσεις, βελτιώνομαι!

      Διαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts