Τρίτη, 12 Μαρτίου 2013

Σας είπα πόσο σας αγαπώ;



Από τοσοδούλι πτηνό, ήμουν πολύ της τηλεόρασης. Κι όταν σου μιλάω για παλιά, εννοώ το όταν ήμουν τριών και τεσσάρων ετών -στο ασπρόμαυρο και στο άιντε σήκω ν'αλλάξεις κανάλι! Τα Τετράγωνα των Αστέρων είναι μία από τις πρώτες εκπομπές που θυμάμαι. Με την πάντοτε χαμογελαστή και ευγενέστατη Μαρία Αλιφέρη να θέτει ερωτήσεις στους καλεσμένους που ήσαν ακροβολισμένοι απάνου στη σκαλωσιά μη-χειρότερα και με σκοπό να κάμνουν οι παίκτες τρίλιζα.


Έβλεπα εψές το παραπάνω απόσπασμα στο γιουτιούμπ και είπα για ιδές πόσο διαφορετική ήταν η Ελλάδα πριν τριάντα χρόνια. Πρώτον, το γράμμα του κυρίου Γεωργίου Σταματάκη συνταξιούχου χημικού, που έστειλε ποίημα για να εκφράσει το θαυμασμό του στην εκπομπή κι ας πάει και το παλιάμπελο, το διαβάσαμε όν-έρ και καθόλου δεν νοιαστήκαμε για τον πολύτιμο τηλεοπτικό χρόνο.  Δεύτερον, οι εστεμμένες της εποχής: αμήχανη ομορφιά μεν, αλλά να που έκατσαν να συμμετάσχουν σε τηλεπαιχνίδι γνώσης! Τρίτον, οι παίκτες: το ζεύγος Ρασιά από τη Σπάρτη (από το Γεωργίτσι της Σπάρτης), ο κ. Μιχαηλίδης, ιδιωτικός υπάλληλος και η κα Μιχαηλίδου, υπάλληλος ΟΤΕ. Άλλη Ελλάδα ρε παιδί μου! Τέταρτον, αυτό με το άζωτο. Που εμένα με εξέπληξε: άκου τι μαθαίνει κανείς! Για να μη σου πω για την πιο διαδεδομένη αντισυλληπτική μέθοδο στην Ιταλία, που τρως τη σκορδαλιά και σου κόβεται η χαρά για φίκι φίκι.

Αλλά πάν'απ'όλα η ίδια η Αλιφέρη. Αξιοπρεπής, άμεση, σεμνή και πολιτισμένη. Το συγκρίνω με τη σημερινή κατάντια της τηλεόρασης και σκέφτομαι: αλήθεια, είναι τόσο δύσκολο να κάμουν μία σκαλωσιά και να βρουν έναν άνθρωπο να ρωτάει πέντε πράματα για να έχει κάτι να βλέπει ο κοσμάκης και να μαθαίνει; Τριάντα χρόνια μετά και η τηλεόραση έχει γιομίσει τηλεμάρκετινγκ, τούρκικα σήριαλ και Ανίτες Πάνια. Τότε η Αλιφέρη σε αποχαιρετούσε με ένα γελαστό "σας αγαπώ", σήμερα η Πάνια χτυπάει το πιατίνι για να περάσει το παρατράγουδο νούμερο πέντε. Ξεύρεις, είναι κι αυτό μία πτυχή της έκπτωσης που ζούμε στην καθημερινότητά μας. Της φτήνιας που πλήττει την αξιοπρέπειά μας.


Άλλες εποχές θα πεις, δεν ήταν και τότες όλα καλά! Προφανώς και όχι. Αλλά κάποια ήσαν σίγουρα καλύτερα και πιο ουσιαστικά. Ακόμα και μέσα στην αλαφράδα τους. Μεγαλώνω, αναγνώστα. Αρχίζω να νοσταλγώ το παρελθόν, δεν είναι αυτό από τα βασικά συμπτώματα; Καλά τα μπλογκς, τα φέιζμπουκς, τα τούιτερς και τα ψηφιακά μπουκέτα, αλλά καθόλου δεν μας διευκόλυναν στο να χαμογελάσουμε ο ένας στον άλλον και στο ν'απλώσω το χέρι βρε αδελφέ, για να πιάσω το δικό σου.

Ε λοιπόν κι αν δεν σας το λέει κανένας πια χαμογελώντας και ανοίγοντας την καρδιά του, θα σας το δηλώσω εγώ απερίφραστα αναγνώστες του πτηνού:

Σας αγαπώ!

35 σχόλια :

  1. Α, η υπέροχη Μαρία Αλιφέρη, γεμάτη γλύκα και η ατάκα της θα μείνει στην ιστορία!
    Καλημέρσα πτηνό μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το Μαράκι το θυμάμαι και στην Κραυγή των Λύκων, να παίζει την τυφλή και ν'αγωνιούμε όλοι στην οικογένεια αν θα γκρεμοτσακιστεί όταν κατέβαινε τη σκάλα! Που τι το θέλεις το δίπατο νεοκλασικό, καλή μου: πάρε ένα φλατ σπίτι να μην καρδιοχτυπούμε κι εμείς οι θεατές!
      Καλημέρα tremens!

      Επίσης: σας αγαπώ!

      Διαγραφή
  2. εγω χάζευα τα μαλλια της ,προσπαθουσα να κάνω τις μπούκλες της!!!!
    τωρα δε βλέπω καθολου TV,μόνο κανα 2 σειρές....
    καλημέρα πτηνό!
    (το άνεργο αγόρι ,που έγινε εργαζομενο ,απο τι ωρα ξυπνησε;;μου έπιασε το στασίδι σήμερις)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χε χε χε, 6.30 ξυπνάω, εργάζομαι πια, χε χε χε!

      Διαγραφή
    2. Η μπούκλα "Μαρία Αλιφέρη", φαντάζομαι ότι έκαμε θραύση εκείνη την περίοδο! Αλλά είχε μία ευγένεια και μία αξιοπρέπεια το πράμα, δεν ήταν κενό και ψεύτικο...

      Νάσια το working boy ξυπνάει από τ'αξημέρωτα πια και του εύχομαι να πάνε όλα ζούπερ με τη νέα δουλειά! Άντε ν'ακούμε και τίποτις θετικό, όχι μόνο μαύρη μιζέρια! (Άσχετο, αλλά το πτηνούλι σας τρώει όλους: ξυπνάει στις 06:10!)

      Πολλά φιλιά!

      Επίσης: σας αγαπώ!

      Διαγραφή
    3. 06.00 ξυπνάω ,αλλά σημερα δε σε έβλεπα στη λιστα ιστολογίων μου!

      Διαγραφή
    4. Όλοι πρωινοί είμαστε βλέπω, εξού και τόσο προκομμένοι (!!!)
      Την πιάνεις τη μέρα καλύτερα αν την αρχίσεις από το πουρνό!

      Φιλιά! (σας αγαπώ!)

      Διαγραφή
  3. Αν και την εκπομπή δεν τη θυμάμαι διότι είμαι πολύ μικρή (εδώ γελάνε και οι καμήλες), είμαι κι εγώ παλαιάς κοπής και σα να μη χωράω πολύ άνετα στη νέα εποχή. Αλλά από μικρή έτσι ήμουν, παλιομοδίτικη. Τα πολλά βιβλία θα φταίνε, μ΄έφαγε η Τζέιν Όστιν και ο Ντοστογιέφσκης. Άμα κάνω παιδί πόκεμον και πολύ του είναι, για να συμβαδίζει...

    Καλημέρες και μουτς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόκεμον; Μη σου πω Στρουμφάκια! Μη σου πω αποκλειστικά Τομ και Τζέρι! :)
      Ο Ντοστογιέφσκης και ο Τολστόης μια χαρά αναφορές είναι! Είδαμε και τις μετέπειτα γενιές που τα μόνα τους ρέφερενς είναι το Κλικ και το Νίτρο.
      (Θε-μου, έχω γίνει πολύ γερο-παράξενος!)

      Καλημέρες!

      Επίσης: σας αγαπώ!

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα, Πιγκουίνε!

    Είχαμε... και τι δεν είχαμε! "Παλιοσειρά" εγώ, θυμάμαι κι άλλα... Σειρές βασισμένες σε διαμάντια της λογοτεχνίας, με σεβασμό στα έργα των συγγραφέων. Δουλειές άρτιες, σοβαρές.
    Ενδεικτικά: "Εκάτη" (Κοσμάς Πολίτης), "Αστροφεγγιά" (Ι.Μ. Παναγιωτόπουλος), "Ο Συμβολαιογράφος" (Αλ. Ραγκαβής), "Η δασκάλα με τα χρυσά μάτια" (Στρατής Μυριβήλης).
    Είχαμε και το "Κάνε ό,τι κάνω" βέβαια, επίσης με παρουσιάστρια την Αλιφέρη, ε... όχι κι από τις καλύτερες στιγμές της ίδιας αλλά και της -τότε- τηλεόρασης (σε σχέση, πάντως, με τα μετέπειτα "ψυχαγωγικά", μπορώ να πω ότι φτάνει κανείς και σε σημείο να το νοσταλγεί!)

    O tempora, o mores καλό μου πτηνό...

    Καλημέρα και φιλιά! ❀~✿

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είχε μία πχιότητα το αποτέλεσμα τότες. Ακόμα και στις περιπτώσεις που ήταν αμήχανο κι ερασιτεχνικό και λίγο πρόχειρο. Εγώ τα πρώτα που θυμάμαι είναι ο "Χριστός Ξανασταυρώνεται", η "Μεθυσμένη Πολιτεία", η "Λωξάντρα" και το έπικ "Ορκιστείτε Παρακαλώ". Πολλές καλημέρες με νοσταλγία.

      Α και επίσης: σας αγαπώ!

      Διαγραφή
  5. Κι εμείς σ'αγαπάμε βρε πτηνό, γιατί μας φτιάχνεις τις μέρες μας! Σ'ευχαριστώ!

    Φιλιά απ'τη χιονισμένη (ναι ναι, μες το Μάρτη, μακάρι να'ναι το τελευταίο χιόνι, φτάνει πια!) Γερμανία. ματς μουτς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι ωραία με το χιόνι! Στην γλυκιά πατρίδα πάλι, έχει λιακάδες και ζέστες και χαρά Θεού! Έχω φορέσει κι ένα πουλοβεράκι σήμερα, έσκασα!

      Και ω ναι: σας αγαπώ!

      Διαγραφή
  6. Απαντήσεις
    1. Ευαγγελία, αυτές οι αναφορές είναι που μας υπενθυμίζουν ότι υπάρχει και μια άλλη Ελλάδα εκεί έξω. Του χαμόγελου, της αθωότητας και της νοσταλγίας.

      Γι'αυτό κι εγώ: σας αγαπώ!

      Διαγραφή
  7. Τότε χωρίς να βλέπουμε ώωωρες τηλεόραση, βλέπαμε τηλεόραση..βλέπαμε θέατρο, αξιόλογες σειρές και παιχνίδια σαν αυτό που όλη η οικογένεια μαζί παρακολουθούσε κάθε Κυριακή..τώρα δεν μπορείς να δεις τηλεόραση ακόμα κι αν θες...τι να δεις?
    Η αθωότητα της τηλεόρασης πέρασε στο παρελθόν μαζί με το "σας αγαπώ"..
    Όχι φαντάζεσαι την Πάνια που λες κι εσύ να μας αγαπάει?..δε θέλω!!!..ανατριχιάζω!
    Κι εμείς σε αγαπάμε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σκιάχτηκα με την εικόνα της αγαπησιάρας Ανίτας! Α πα πα!
      Όντως δεν έχει τίποτα να δεις η τηλεόραση σήμερα. Αμ μένει τόσος κόσμος στο σπίτι του λόγω έλλειψης χρημάτων, αμ είναι αναγκασμένος να βλέπει τούρκικα σήριαλ και σε όγδοη επανάληψη εκπομπές μαγειρικής.

      Α και μην το ξεχάσω, κρίμα είναι: σας αγαπώ!

      Διαγραφή
  8. Και εμείς σε αγαπάμε λατρεμένο Πιγκουινάκι. Τόσο πολύ που σου δίνουμε και βραβεία :) Δες εδώ:
    http://my-lovable-baby.blogspot.gr/2013/03/emotions-thoughts-2-1-1.html

    Όσο για την κατάντια της TV, έχεις απόλυτο δίκιο. Εγώ την έκοψα όταν έγινα blogger :)
    Σε φιλώ στη φτερούγα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γουάου, έχω και βραβείο; Σας αγαπώ, σας αγαπώ, σας αγαπώ! Φοράω το καλό μου το φράκο και έρχομαι να το παραλάβω.

      Όσο και να την κατηγορώ πάντως, την τηλεόραση εγώ δύσκολα την κόβω. Με το που γυρίζω σπίτι, από τις πρώτες κινήσεις μου είναι να πιάσω το τηλεκοντρόλ. Την έχω και παίζει σχεδόν συνέχεια (ενίοτε και στο σιωπηλό).

      Α και τέλος, σε περίπτωση που δεν έγινα ήδη σαφής: σας αγαπώ!

      Διαγραφή
  9. Christina Serrouka :Λατρεύω τα πτηνά και ιδιαίτερα τα πιγκουινάκια !!!!!Kαλημερούδια σας !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστίνα, και οι πιγκουίνοι σε λατρεύουμε! Αλλά πολύ!

      Και τελοσπάντων: σας αγαπώ!

      Διαγραφή
  10. Τι γλυκό πιγκουινάκι..Ευχαριστούμε που μας θεωρείς δικούς σου και μας δείχνεις την αγάπη σου.. Τσίου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες; Μέσα στη γλύκα είμαι σήμερα και εις πείσμα της περιρρέουσας γκρίνιας και κακομοιριάς.

      Ε λοιπόν ναι, σας αγαπώ!

      Διαγραφή
  11. Αξιοπρέπεια... αξία χαμένη στις μέρες μας... παρωχημένη αντικατεστημένη από την φτήνια και την έκπτωση της ηθικής που διανύουμε σα λαός.
    Η γυναίκα αυτή όσο κλισέ κι αν ακουγόταν το Σ'αγαπώ της ήταν γεμάτη θετική ενέργεια με μια πολύ όμορφη αύρα που όλο αυτό το υποστήριζε!
    Δεν ήταν ένα κούφιο "σ'αγαπώ" όπως τόσα που ακούμε γύρω μας...
    Εκτός του ότι ήταν άνθρωπος πνευματώδης ήταν και πολύ φιλόζωη... άνθρωπος δηλαδή με πολύ εκλεπτυσμένα συναισθήματα και γι'αυτό η λεπτοφυής της ενέργεια διεισδούσε μέσα μας και μας φώτιζε.
    Καλή σου μέρα πτηνό μου!
    Για μια ακόμη φορά χαίρομαι που είμαι εδώ ... :)
    Φιλάκια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ χαίρομαι που είσαι εδώ! Και που προσέθεσες στη συζήτηση για την Αλιφέρη το ότι ήταν φιλόζωη. Είναι όντως ένδειξη ευαισθησίας.

      Και στα σίγουρα να ξεύρεις πως: σας αγαπώ!

      Διαγραφή
  12. Η αγαπη ειναι διαδικασια και δραση!!Μας προσφερεις τις γνωσεις και το χιουμορ σου, και εμεις,επενδυοντας στη προσπαθεια, απολαμβανουμε στιγμες χαρας..μη σου πω ψυγματα ευτυχιας!!
    Οπως θα ελεγε και ο καθηγητης σου στο Γυμνασιο ειναι μια χημικη αντιδραση αμφιδρομη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέτοια μου λέτε και είναι να μην σας αγαπώ; Κάθε μου ποστ, ένα "σας αγαπώ" είναι.
      (πτηνούλι σε πολύ τρυφεροαγαπησιάρικη διάθεση λέμε!)

      Φιλιά πολλά!!!

      Διαγραφή
  13. Καλαμιά στην κάμπο12 Μαρ 2013, 2:52:00 μ.μ.

    Τα Τετράγωνα των Αστέρων δεν ήταν κι απ'τις αγαπημένες μου εκπομπές ούτε και η Αλιφέρη μου άρεσε ιδιαίτερα αλλά ήταν καλή για την εποχή της.
    Δεν ξέρω αν μου λείπει εκείνη η τηλεόραση όμως εκείνο που μου λείπει σίγουρα είναι οι εκπομπές γνώσεων που έχουν εξαφανιστεί τελείως σήμερα. Στις ξένες χώρες π.χ. το Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος συνεχίζει ακάθεκτο κι εδώ δεν έμεινε παρά ελάχιστα.
    Κάτι πήγε να κάνει το Μέγκα με το Money Drop αλλά πήγε άπατο αφού έβαλε έναν κατ΄εξοχήν αμόρφωτο να το παρουσιάζει.
    Εδώ παιδί μου, τούρκικα σειρές, κουτσομπολίστικες εκπομπές που νομίζουν ότι είναι η ΄Οπρα, επαναλήψεις, πρωινές δήθεν πολιτικές και ενημερωτικές αηδίες, πρωινές επίσης δήθεν ψυχαγωγικές και όπου νάναι θα νοσταλγήσουμε την εποχή της παντοδυναμίας της ΕΡΤ. ΄Ηταν λίγο χαζούλα, λίγο πρόχειρη είχε λίγη ποικιλία γενικά λίγη σε πολλά αλλά δεν ήταν χυδαία, δεν ήταν κουτσομπόλα, δεν ήταν κίτρινη. Και είχε μια αθωότητα του ανήλικου που τώρα πια δεν υπάρχει όχι μόνο στην τηλεόραση αλλά ούτε στα ανήλικα τα ίδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το Ποιος Θέλει να Γίνει Εκατομμυριούχος ήταν από τις πιο αγαπημένες μου εκπομπές! Και γενικά τα τηλεπαιχνίδια (ειδικά τα παιχνίδια γνώσεων)! Και ο Τροχός της Τύχης, και ο Καλύτερος Κερδίζει και ο Πιο Αδύναμος Κρίκος με την Έλενα Ακρίτα και το Ομιλείτε Ελληνικά με την Κανέλλη. Ακόμα και το Ρουκ Ζουκ μού άρεσε, που'μουν φοιτητής τότες και γύρναγα από τη Σχολή ή τη βιβλιοθήκη και το χάζευα καθώς έτρωγα το μεσημεριανό μου! Όσο για το Money Drop ακριβώς όπως το λες: ε δεν αναθέτεις τέτοιου είδους παιχνίδι στον αμόρφωτο και ακαλλιέργητο, δηλαδής έλεος!

      Η τελευταία σου φράση, έγραψε!

      Και για ένα πράμα να είσαι βέβαιη: σας αγαπώ!

      Διαγραφή
  14. Bραβείο νάμπερ του! Για να δεις πόσο σ' αγαπάμε. Εδώ και αρκετό σε περιμένει...
    http://skepseisepi6.blogspot.gr/

    Τέλειο το αφιέρωμα. Νοσταλγικό και ...αγαπησιάρικο.
    Να'σαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βροχή τα βραβεία σήμερα!
      Υπόσχομαι να απαντήσω με ένδεκα πράματα τουνοουασμπέτερ (και υπόσχομαι πολύ πούπουλο)!

      Ε λοιπόν ναι, σας αγαπώ!

      Διαγραφή
  15. Άλλες εποχές οντως..και πιό σεμνές, ακόμα και οι εστεμμένες της τότε εποχής όπως πολύ σωστά είπες. Τώρα βλέπεις την κάθε.. να μην πω.. να βγαίνει στα κανάλια όσο πιο πρόστυχα μπορεί για να προκαλέσει. Να μην πω για τα τηλεπαιχνίδια που λείπουν και αυτά!

    Πολύ όμορφη ανάρτηση πτηνό μου! Πάντως εγω το παιχνιδάκι αυτό δεν το θυμάμαι! Μάλλον ημουν μικρούλα τότε που παιζόταν!

    Καλό βράδυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ μελοκανέλλα μου, δεν ήσουν μικρή: αγέννητη ήσουνα! :)
      Πολλά πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  16. Τζόνσον ο αλογόμυγας13 Μαρ 2013, 2:29:00 π.μ.

    Η Αλιφέρη είχε υπερπροβληθεί και σαφώς ήταν υπερεκτιμημένη. Προσωπικά θυμάμαι το Παρασκήνιο, το Μονόγραμμα και το Θέατρο της Δευτέρας. Και από τις σειρές, το Χριστός ξανασταυρώνεται και τη Λωξάντρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το Παρασκήνιο και το Μονόγραμμα τρομερή πχιότητα. Με έβαζαν οι γονείς μου και τα έβλεπα από τα μικράτα μου, γι'αυτό βγήκα έτσι κουλτουροπτηνό. Και το Θέατρο της Δευτέρας, αγαπημένη συνήθεια. Όχι τώρα που Δευτέρα βράδυ έχει μόνο το Θέατρο του Παραλόγου με τον Πρετεντέρη...

      Διαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts