Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2013

Η Άνοιξη απάνου από την Καρύταινα!


Το πτηνό έδωκε ραντεβού με την Άνοιξη σε ετούτο δω το λόφο -που κάποτες ο Καζαντζάκης είχε αποκαλέσει "Τολέδο της Ελλάδος"! Επειδής το τασκ ήτο τσάλεντζινγκ, φόρεσα το σπορτεξάκι μου, έβαλα το γυαλί ηλίου και το καπελάκι, ανασκουμπώθηκα και άρχισα τον ανήφορο.


Τριγύρω σύννεφα και στη μέση λαμπερός ο βράχος της Καρύταινας. Αστράφτανε οι πέτρες, γυαλίζανε τα κεραμοσκεπή αρχοντικά!


Μ'αρέσει η ησυχία που έχει ετούτος ο οικισμός. Τριγύρισα μέσα στα καλντερίμια του, μέτρησα τις βυζαντινές του εκκλησιές, εξετίμησα το γαλήνιο ακούμπισμά του στο τριγύρω φυσικό τοπίο.


Από τα Βυζαντινά χρόνια μέχρις και το χίλιαεννιακόσιατριάνταοχτώ, γραφότανε με ύψιλον. Ύστερα το ελληνικό κράτος απεφάσισε να την απλοποιήσει -προς μεγάλη χαρά του ανορθόγραφου γεωγράφου. Εντούτοις το πτηνό με ύψιλον την έχει στο μυαλό του, με ύψιλον σου τη γράφει.



Κι έχω και σκεπτικό: ένας τόπος τόσο υψηλός, με ύψιλον μόνο μπορεί να γραφτεί, ποτέ με γιώτα. Δεν συμφωνείς;


Φθάσαμε στο μονοπάτι που οδηγεί στο κάστρο. Ελπίζω να είσαι φιτ γιατί έχουμε ανήφορο!


Μην κοιτάς κάτου, μόνο μπροστά! Είναι τουλάχιστον βατό το μονοπάτι και καλοσιαγμένο.



Λίγο πριν την κορφή, να πάρουμε μία ανάσα στην εκκλησία της Παναγιάς. Έχεις μπει μέσα; Α, έλα να μπούμε, είναι υπέροχο σου λέω, αξίζει.



Μ'αρέσει που'ναι χρωματιστή. Που έχει ξύλινο τέμπλο με πράσινα και χρυσαφιά. Μ'αρέσουν και οι εικόνες της. Που'ναι πορτοκαλοκόκκινες.



Και ο σταυρός μ'αρέσει. Που'χει δράκους ναζιάρικους στη βάση του, να βαστούν εικόνες!



Και οι τοίχοι, που'ναι βαμμένοι λευκοί και προς τα πάνω γαλάζιοι. Σαν πίνακας είναι, σαν έργο τέχνης.


Και οι κολώνες είναι γουστόζικες. Με ζούπερ διάκοσμο, κοχλιδωτό, με λουλουδάκια. Που καθένα τους είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.


Άντε τον εφάγαμε το γάιδαρο (έκφραση λιγάκι ύποπτη και ίσως κυριολεκτική μετά τα τελευταία διατροφικά σκάνταλς), λίγη ανηφόρα μάς έμεινε ακόμα και φθάσαμε!



Όπως τα περισσότερα εν Ελλάδι φραγκικά κάστρα, έτσι κι ετούτο, δεν έχει τίποτις σπουδαίο στο εσωτερικό του. Πέτρες αφημένες, καναδυό δέντρα και αγριόχορτα.



Εντάξει, υπάρχουν και κάτι ερείπια κτηρίου, αλλά δεν είναι μήτε φροντισμένα, μήτε αναδεικνύονται. Άχου μη στεναχωριέσαι και μη μουτρώνεις πως ανεβήκαμε τόσο δρόμο για το τίποτα. Έλα, κοίτα κάτω.



Δεν αξίζει και μόνο γι'αυτήν την εικόνα η ανάβαση; Να'χεις να λες ότι είδες αεροπλανικώς την Καρύταινα και την έβγαλες πανοραμίκ φωτογραφία; Μια ζωγραφιά! Από τα ομορφότερα χωριά της ηπειρωτικής Ελλάδας!


Αλλά για κοίτα κι από την άλλη! Ναι, γι'αυτό ανεβήκαμε! Μπροστά σου η κοιλάδα της Μεγαλόπολης. Τυλιγμένη μέσα στα σύννεφα. Με τα εργοστάσια της ΔΕΗ να καπνίζουν αρειμανίως.


Εδώ θα περιμένω την Άνοιξη. Κι αν ήταν δύσκολος χειμώνας, κι αν έβρεξε κι αν βρόντηξε κι αν πάγωσε τα πάντα, εγώ μια φορά τον βλέπω τον ήλιο. Κι ας χρειάστηκε να σκαρφαλώσω πιο πάνω από τα σύννεφα.

38 σχόλια :

  1. δεν αντέχω άλλο!δεν ξανάρχομαι απο εδω πτηνό,στο λέω!!τα πιο αγαπημένα μου μέρη είναι τα ορεινά της Ηλείας -Αρκαδίας !κάθε Σαββατοκύριακο εκεί ήμουν! Μου αρέσει να βολτάρω εκεί και να πηγαίνω απο το ένα χωριό στο άλλο περπατώντας!
    αχ! έχω περάσει υπέροχα εκεί ,αν με εννοείς χαχαχαχα
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άκου "δεν ξανάρχομαι από εδώ"! Εγώ που τα αναρτώ αυτά τα μέρη για να σε φχαριστήσω και ιδού πώς μου το ξεπληρώνεις! Πολύ καλά λοιπόν, τέλος στα αφιερώματα Ηλείας-Αρκαδίας! Μόνο στην ιδική μου πατρίδα θα σε πηγαίνω εφεξής, στη Βόρεια Ελλάδα! (και στην Ανταρκτική, ως πτηνό των πάγων)
      Καλημέρα και καλό σουκού! Είδα και τα πηγαινέλα του καλού σου, θα'ρθω να σχολιάσω, δεν γλιτώνεις!

      Διαγραφή
  2. Βρε ήσουνα στα μέρη μου και δεν ήλθες για καφέ?
    Θα σε μαλώσω? Εκεί γενεθλίασα το τριήμερο που μας πέρασε...
    Τα καλοκαίρια στο χωριό κάνουμε ανταλλαγές πληθυσμού με το διπλανό χωριο... έρχονται σε μας γιατί είμαστε πιο "κοσμικοί" με τα ουζερί και τις καφετέριες και μεις πάμε εκεί για τα σουβλάκια καλαμάκια που έχει στο προαύλιο της εκκλησίας.
    Είναι το MUST της Καρύταινας!
    χιχιχιχι!
    Καλημερούδιααααααααα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ούτε μία πρόσκληση δεν έλαβα, ούτε ένα "έλα να σε φιλέψουμε πτηνό, να σε ταχταρίσουμε, να σε κεράσουμε έναν καφέ και ένα παξιμάδι"! Και που είναι το κομμάτι μου από το μπέρθντεϊ κέικ σου, παρακαλώ; Ε;
      Άντε σε συγχωρώ γιατί σε αγαπάω. :)
      Και ναι, είναι υπέροχη η Καρύταινα. Εμένα με γαληνεύει.

      Φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
  3. ok αφού έβγαλα την τσίμπλα από το μάτι απεφανθηκα: Nαι θα σε μαλώσω!! (το ερωτηματικό μπήκε αντί για το θαυμαστικό την ώρα που χασμουριόμουν... :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Όλο με μαλώνεις, με μαλώνεις
      Άντε κι υ-στερά το μετανιώνεις"

      :)

      Διαγραφή
  4. Kαλά που έδειξες τα σκαλοπάτια!!!!Μόνο αν θα είχα κάνει τάμα, θα ανεβαινα τόσα σκαλοπάτια. Πα πα πα δεν πρόκειται, μόνο αν ήμουνα πτηνό σαν και εσένα, που δεν είμαι.
    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι αυτά που σου έδειξα, είναι μερικά μόνο από τα σκαλιά που πρέπει ν'ανεβεί κανείς! Σου μιλώ για ενισχυμένο δείκτη δυσκολίας. Εννοείται ότι το πτηνό που είναι εξαιρετικά γυμνασμένο, ανέβηκε με δύο δρασκελιές και χωρίς να λαχανιάσει καθόλου -λέμε τώρα!

      Καλημέρες Μαρία!

      Διαγραφή
  5. Τέλειο πανέμορφο μέρος μέχρι και στο πεντοχίλιαρο (όποιος το θυμάται) την είχαν.
    Ωραία βόλτα μας έκανες πτηνούλι να' σαι καλά, ωραίο ξεκίνημα μέρας!
    Γκουντμόρνινκγ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμ το θυμάμαι στο πεντοχίλιαρο. Και νομίζω -προς μεγάλη μου χαρά- ότι έγραφε την Καρύταινα και με ύψιλον. (κολλήματα που έχουμε εμείς τα πτηνά...)
      Χαίρομαι που σου άρεσε η βόλτα! Είπα να πάρω τα βουνά, τώρα που μπαίνει ο Απρίλης από βδομάδας...
      Φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
  6. Μούρλια είναι πτηνούλι μου! Προσεχώς και Λαγκάδια, έτσι;!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τι όμορφη πρωινή βόλτα. Φοβερή ανάρτηση και σούπερ το κλείσιμό σου...

    "Εδώ θα περιμένω την Άνοιξη. Κι αν ήταν δύσκολος χειμώνας, κι αν έβρεξε κι αν βρόντηξε κι αν πάγωσε τα πάντα, εγώ μια φορά τον βλέπω τον ήλιο. Κι ας χρειάστηκε να σκαρφαλώσω πιο πάνω από τα σύννεφα."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμ σ'ένα τέτοιο μέρος, μία τόσο λαμπερή ημέρα, δεν θα μπορούσα παρά με αισιοδοξία να κλείσω! Άλλωστε, το πτηνό είναι οπτιμίστικ και εκ πεποιθήσεως!

      Πολλές γελαστές καλημέρες!

      Διαγραφή
  8. Υπεροχο το οδοιπορικο σου! Τα σεβη μου. Εισαι απιθανος. Και οι φωτος, σουπερ ντουπερ γουαου :) Μα πως στο καλο εχεις χρονο για τοσες βολτες κ εκδρομες κ εγω δεν εχω;;; Ζηλευω. Να το ξερεις! Αλλα θα μου πεις, δεν εχεις ακομη πιγκουινακια. Οταν αποκτησεις με το καλο, κ αν θελεις φυσικα, τοτε θα μας γραφεις για μπιμπερο κ μπειμπιλινο :) Ενα ανοιξιατικο φιλι στο φτερο σου στελνω (πολυ γελασα με τον γαιδαρο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου αρέσουν οι βόλτες μου και οι φωτό. Αφού δεν προλαβαίνεις με τις υποχρεώσεις, έχει αναλάβει το πτηνό τα σουρταφέρτα σου και τις εκδρομές σου! Έστω και διαδικτυακώς, ό,τι μπορούμε κάμουμε!

      Φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
  9. Τι υπέροχες εικόνες!!
    Άξιζε ο δρόμος που "κάναμε"...δεν έχω πάει ποτέ και μαγεύτηκα από την ομορφιά..!!
    Καλή σου μέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στην πρώτη ευκαιρία, να πας και να ανέβεις! Λίγη επιμονή θέλει για τ'ανέβασμα, αλλά θα σε αποζημιώσει! Και ο οικισμός κάτω, υπέροχος!

      Καλημέρες Μαρία!

      Διαγραφή
  10. Όχι μόνο ήρθες από τα μέρη μας (μεγάλη μας τιμή;!), αλλά μας έδωσες μια άλλη όμορφη προοπτική των εικόνων γύρω μας! Για άλλη μια φορά εξαιρετικές φωτογραφίες!
    Καλημέρα αγαπητό πτηνό :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήρθα από τα μέρη σας και εισέπνευσα γαλήνη κι ηρεμία.
      Μακάρι οι φωτογραφίες μου να αποτυπώνουν έστω και λίγη από την ομορφιά του τόπου σας!
      Καλημέρες Fri!

      Διαγραφή
    2. Μα το αναρωτιέσαι; Είναι πανέμορφες!

      Διαγραφή
  11. Και τι δουλειά κάνεις ρε Γκρούεζα;;;... σόρυ, πτηνό ήθελα να πω...
    Πώς τα καταφέρνεις και εκδράμεις διαρκώς και μας έχεις κάνει το νεύρο κρόσσι;
    Κάθε φορά που σε διαβάζω λέω... "δε μπορεί, θα μπαστακωθεί τώρα κάπου, να συζητήσουμε περί κρίσης και συναφών θεμάτων", αλλά φευ!... Από Ευρώπη σε ορεινή Αρκαδία κι απ' την Πόλη στις πόρτες της Ύδρας.

    Είσαι άψογος. Δεν ξέρω με τι ασχολείσαι επαγγελματικά, αλλά αυτά εδώ είναι άρτια απ' όλες τις απόψεις. Μπράβο σου!!!

    (Α, και περιμένω βορειοελλαδίτικες διαδρομές. Αγαπάω βόρεια Ελλάδα!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι πτηνό σουρτούκικο -τα'χουμε πει! Και που να δεις πού έχω να σε πάω τις επόμενες εβδομάδες και τους επόμενους μήνες. Δέσε τη ζώνη σου, μόνο αυτό έχω να πω! :)

      Χαίρομαι που σου αρέσουν οι αναρτήσεις. Είναι ο κόσμος με τα δικά μου μάτια, ετούτο το μπλογκ! Και επειδής είμαι περίεργος (βέρι κιούριους) και τα πάντα με ενδιαφέρουνε (αλλά τα πάντα!), μοιάζουν και οι αναρτήσεις μπερδεμένες φύρδην μίγδην. Αλλά όλες, εγώ είμαι!

      Τη Βόρεια Ελλάδα την έχω προς το παρόν, ριγμένη. Υπόσχομαι σύντομα να την αποκαταστήσω!

      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  12. Πιγκου μου,και μονο για τη φωτογραφια με τη κοιλαδα της Μεγαλοπολης τυλιγμενη στα συννεφα ,αξιζε το τεστ κοπωσεως!!
    Οντως, καποιες λεξεις ή τοπωνύμια κουβαλωντας συνειρμικο και συναισθηματικο βαρος ειναι προτιμοτερες με τη παλια τους γραφη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Afra μου, η αλήθεια είναι ότι μαγεύτηκα κι εγώ από τη θέα! Ξέχναγε κανείς εκεί απάνου τα εγκόσμια και χανότανε το βλέμμα του στα επουράνια!

      Την καλησπέρα μου και καλό σουκού να'χεις!

      Διαγραφή
  13. Λατρεύω Ελλάδα!

    ντραν ντρουν (ήχος από μπουζουκάκι για κλείσιμο)

    Δεν θα σχολιάσω τίποτις άλλο διότι μίλησαν οι εικόνες μόνες τους!

    Καλημερούδια πιγκουινάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και η Ελλάδα σε λατρεύει.
      (αν και δεν το δείχνει πάντα)

      Την καλησπέρα μου γλυκό μελοκάνελλο!

      Τσίου!

      Διαγραφή
  14. Να μπει η άνοιξη για τα καλά να αρχίσεις τις περιηγήσεις στα νησιά και τα παράλια! Έχει τη χάρη του κ το βουνό δεν λέω, αλλά είναι πολύ κουραστικό βρα παιδί μου!Μπράβο σου πάντως που ανέβηκες! Καλό σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α το'χει η μοίρα μου (και η περιέργειά μου): μη δω ανηφόρα, βράχο, λοφίσκο, ύψωμα, επισκέψιμο καμπαναριό, τρούλο ή οτιδήποτες με άπειρα σκαλιά -αμέσως να το ανέβω για να δω τι έχει απάνου!
      Το λες και διαστροφή.

      Καλό σουκού και σε σένα! Ζούπερ να περάσεις κι ας είναι μία ώρα λιγότερο... (κλαψ!)

      Διαγραφή
  15. Καλαμιά στην κάμπο29 Μαρ 2013, 4:10:00 μ.μ.

    Δεν φταίω εγώ που επαναλαμβάνομαι αλλά η Πελοπόννησος είναι το ωραιότερο μέρος της Ελλάδος, ειδικά η Αρκαδία (Γορτυνία) και φυσικά η Μεσσηνία (Καλαμάτα και τα πέριξ της).
    Το αγαπημένο μου πτηνό το γνωρίζει αυτό καλά και γιαυτό τριγυρίζει σ΄εκείνα τα μέρη τις καλύτερες εποχές του χρόνου.

    (Ακόμα και η καμινάδα της ΔΕΗ έχει μια επιβλητική γοητεία).

    Ερώτηση περίεργης αναγνώστριας : το πτηνό κάθεται καθόλου στο σπίτι του ή συνεχώς βολτάρει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Πελοπόννησος έχει πάρα πολλές ομορφιές και πολλά της μέρη, μπαίνουν και στο προσωπικό μου τοπ-20 -αν και νομίζω πως οι περισσότερες θέσεις της λίστας καταλαμβάνονται από νησιά. Θα είχε ενδιαφέρον πάντως ένα τέτοιο κάουντ ντάουν -έχω σκεφθεί πολλές φορές να το κάμω, απλώς έχω 3-4 μεγάλες ελλείψεις και θέλω να τις καλύψω, πριν αποφανθώ!

      Απάντηση πτηνού σε περίεργη αναγνώστρια: το πτηνό -δεν θα το πιστέψεις- είναι μεγάλος σπιτόγατος! Και του αρέσει πολύ να μένει στην πολυθρόνα του αγκαλιά με το βιβλιαράκι, τις εφημερίδες του και ν'ακούει ωραίες μουσικές. Ή να χουζουρεύει στον καναπέ και να παρακολουθεί παλιές αμερικάνικες ταινίες και μαραθώνιους σειρών. Εκείνο που βασικά με κινητοποιεί για βόλτες και σουρτουκέματα είναι η ακόρεστη περιέργειά μου. Η ζωή είναι πολύ μικρή και ο κόσμος έχει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον...

      Καλό σουκού!

      Διαγραφή
  16. Πόση ομορφιά μπορούν να αντέξουν τα μάτια του ανθρώπου. Κι όλα αυτά σ'ένα απλό Ελληνικό χωριό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Καρύταινα είναι από τους πιο όμορφους οικισμούς στην Ελλάδα!
      Είναι και το τριγύρω τοπίο που κάμει το μέρος συγκλονιστικό!

      Διαγραφή
  17. Υπέροχες φωτογραφίες !!!!!!
    Η Ελλάδα όπου και να πάς είναι μια απέραντη ομορφιά....
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλήθεια σου άρεσαν οι φωτό; Πολυ χαίρομαι γιατί ανέβηκα πολύ ανηφόρα για να τις βγάλω!
      Πολλά φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
  18. δεν έχω πάει ποτέ. πως
    τα κατάφερες όμως και μας έκανες όλους να θέλουμε να την επισκεφθούμε;;;
    τα σπίτια εκπληκτικά. δεν περίμενα τόση γραφικότητα!
    και ο δρόμος για το κάστρο και η θεα, σε αφήνουν με το στόμα ανοικτό.
    η δε εκκλησία, φοβερή!
    ευχαριστούμε πιγκουινάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι εξαιρετική η Καρύταινα! Στην πρώτη ευκαιρία, να πας κατά κει, αξίζει!
      Και ν´ανασκουμπωθείς για ν´ ανέβεις και στο κάστρο!
      Η θέα από πάνου είναι συγκλονιστική! Κι αν ο καιρός είναι ανοιχτός, βλέπεις όλον τον κάμπο της Μεγαλόπολης! Ηρεμεί κανείς εκεί, σταματάνε να τον απασχολούν τα επίγεια και χάνεται στα επουράνια!
      Πολλά φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
    2. ευχαριστούμε.!!

      Διαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts