Παρασκευή, 8 Μαρτίου 2013

Ήθελα νάμουν τσέλιγκας


Έμπασα τα πρόβατα ναράξουνε στη στάνη, 
εντύθηκα, επλύθηκα, έβαλα και κουλώνια 
και μια και δυο ροβόλησα στο τσέντρο της Αθήνας, 
κάποιο μπουλούκι για να ιδώ να παίζει ένα έργο. 

Αίντε να μπω, άιντε να ιδω, άιντε και να καθήσω, 
στο εθνικό το θέατρο, με κάποια στενοχώρια: 
δεν είμ'ιγώ για ειδύλλια, δεν ειμ'ιγώ για δράμα. 
Που μου'ρθε να κουβαληθώ, τη Γκόλφω να γνωρίσω;


Σαν άρχισ'αναθάρρησα, τι'ναι τούτ εδώ το πράμα; 
Κι όμορφο κι έξυπνο, μίλησε στην καρδιά μου! 
Κι γέλασα κι δάκρυσα, σου λέγω από τα λίγα, 
το πιο καλό, το πιο ζεστό, το πιο ωραίο δράμα

Με έστειλε στις ρεματιές, με κέρασε ιδέες
Μου έδειξε χαραμαδιές, φως απ'ολούθε είδα
Ελληνικό κι ανθρώπινο! Κι ας φέρει φουστανέλα,
καθόλου να μην το σκεφτεις, άκου στο λέω, έλα!


Και τσι ουραία παίζανε, σα νάτανε αγρίμια
εσκαρφαλώναν τα βουνά, αντηλαλούσε ο τόπος
σκηνουθεσία φουβερή, δεν έχω λόγια λέμε
κι η Φωτοπούλου άξια, μεγάλη θεατρίνα

Η Γκόλφω νια, να δίνεται με τι χαρά στουν Τάσο
αλλά εκείνος διάλεξε την τριχουτή Σταυρούλα
που είχε πρόβατα πουλλά, κόρη του Γιάννου ήταν
την εκατάρα της με μιας του έδωκε η Γκόλφω

Μα ύστερα μετάνιουσε, τόσο τον ηγαπούσε
τους βλέπουμε μεσήλικες, τους βλέπουμε γερόντια
ναναζητούν το θάνατο, ναναζητούν κι αγκάλη
γιατ' είν'η αγάπη βάλσαμο, τρέξε ωρε Τάσο, τρέξε!

Η καλύτερη θεατρική παράσταση εφέτος (αλλά μακράν!) φοράει μαύρη φουστανέλα. Και σου μιλάει για τον Έρωτα, για το Συμφέρον, για την Ωριμότητα, για την Πατρίδα και για Εσένα τον ίδιο. Μην κολλήσεις στο βουκολικό. Είναι τόσο αποδομημένο και μοντέρνο και έξυπνο, που δεν θα το πιστεύεις πόσο πολύ θα σου αρέσει. Εμπιστεύσου με και πήγαινε. Στο Εθνικό.

Το βίδεο παρακαλώ.

27 σχόλια :

  1. εγώ θαυμάζω και την αντοχή των μεγαλων σε ηλικία ηθοποιων να παίζουν !και σίγουρα δεν είναι μόνο για χρηματα τώρα αλλά απο την αληθινή αγάπη τους για το θέατρο!
    Καλημέρα,καλό Σαββατοκύριακο!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. προσπαθω να συνέλθω απο το χτεσινό βουκολικό γλέντι!!

      Διαγραφή
    2. Εξαιρετικός ο Βογιατζής, εξαιρετική και η Αλεξανδράκη, δίνουν μία πολύ ανθρώπινη και συγκινητική εκδοχή της Γκόλφω και του Τάσου σε πιο προχωρημένη ηλικία. Νάσια, όταν με το καλό έλθεις Αθήνα, βάλτο στο πρόγραμμα. Θα με θυμηθείς!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα!

    [..]Μου έδειξε χαραμαδιές, φως απ'ολούθε είδα
    Ελληνικό κι ανθρώπινο![..]


    Χρειαζόμαστε χαραμαδιές και φως... κι έργα ανθρώπινα και σ' ευχαριστούμε για την πρόταση, καλό πτηνό!
    (Έκτακτη κι ευρηματική η παρουσίαση που μας έκανες!!!)

    Φιλιά! ❀~✿


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι αν είμ'ιγώ κλεφτόπουλο, κι αν είμ'πουλερικούλι
      Εμπιστευθείτε με σ'αυτό, πηγαίνετε να ιδείτε
      την Γκόλφω και τον Τάσο της, γλυκό ως το μεδούλι

      Φιλιά από τα πρόβατα! :)

      Διαγραφή
    2. Χαχαχα! Δεν παίζεσαι λέμε! Ανπέχταμπλ!!!!!!!

      Διαγραφή
  3. Καλήμερα αγαπητό πτηνό,

    Είναι από τις παραστάσεις που ήθελα να δω και σκεφτόμουν το βουκολικό του πράγματος...έψαχνα να βρω κάναν άνθρωπο που πήγε και δεν τον έβρισκα!
    Ε βρήκα πτηνό , το ίδιο και καλύτερα κάνει...
    Μου έφτιαξες τη μέρα, γιατί θέλω παραστάσεις που έχουν να μου δώσουν κάτι! Θα χαλάσω από αυτά που δεν έχω, θέλω να πω χαλάλι και όχι να μετανιώσω την ώρα και τη στιγμή, δεν με παίρνει πια!
    Σε ευχαριστώ που μοιράστηκες μαζί μας τον ενθουσιασμό σου!

    Να έχεις μια όμορφη μέρα!

    Τσίου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωρέ να πας, μη φοβηθείς κι ας είναι του βουκόλου
      Είναι καλό, είν΄άριστο, δεν είν'έργο του κ..........!

      Φιλιά απ'τη στάνη!

      Διαγραφή
  4. Κι έγραψες και τους...στίχοι ???.....Μπράβο σου πολυταλαντούχο πτηνό. Η Γκόλφω από τα αγαπημένα έργα (καθ'ότι παλαιά η θεατρόφιλη). Θα ψήσω καμιά παρέα να πάμε να το δούμε. Εμπιστεύομαι το γούστο σου, τις κριτικές και τις προτάσεις σου. Ευχαριστούμε πιγκουίνε. Καλημέρα και πολλά φιλιά....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να πας και περιμένω εντυπώσεις! Τ'ομολογώ πως δεν το'χα πολυπροσέξει το κείμενο και μ'άρεσε εξαιρετικά πολύ. Ιδίως οι μονόλογοι της Φωτοπούλου, είναι ανατριχιαστικά καλοί!

      Πολλά φιλιά από το Δημητρώ και απ'το Γιάννου!

      Διαγραφή
  5. Με εξέπληξες!!!!! Και ποιητής;;;;; Είσαι το πρώτο διανοούμενο πτηνό που γνωρίζω :)

    Όσο για την παράσταση, μακάρι να βρω χρόνο να πάω για κανα ποτάκι πρώτα (να ξελαμπικάρω) και μετά θα πήγαινα να το δω να στοχαστώ :)

    Τσίου τσίου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σιγά σιγά ωρέ τα ξεδιπλώνω τα ταλέντα μου! Αν πας στην παράσταση, μετά θα πιεις κι ένα ποτηράκι στην υγεία μου! :)

      Τσίου!

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα!
    Μια παράσταση που θα ήθελα να δω, αλλά μάλλον δε θα τα καταφέρω..
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι να τα καταφέρεις! Είναι το (καλό) θέατρο, βάλσαμο! Ειδικά σήμερα με όλη αυτήν την περιρρέουσα βλακεία.

      Τσίου!

      Διαγραφή
  7. Λυδια Φωτοπουλου .. την εχω δει και σε δραμα (στον Ιψενικο πρωτομαστορα Σολνες και στον Ορφεα στον Αδη ,σκηνοθεσια Weber),αλλα και σε κωμωδια(Τι ειδε ο μπατλερ)!.Και στα δυο εξαιρετικη!
    Αλικη Αλεξανδρακη ,παντα δευτεροι ρολοι που παντα τους απογειωνει! Περισυ στο Ο δρομος περνα απο μεσα με Φερτη,ηταν καταπληκτικη!!
    Θα παω ευχαριστως,αν μπορεσω, μονο και μονο γι αυτες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι εξαιρετική περίπτωση η Φωτοπούλου. Κι εγώ όπου την έχω δει, τη βρήκα τρομερά ενδιαφέρουσα. Ο Ορφέας στην Άδη, μου άρεσε κι εμένα πολύ -το Εθνικό τα τελευταία χρόνια και επί Χουβαρδά, μας έχει προσφέρει διαμαντάκια!

      Όσο για την Αλίκη Αλεξανδράκη, θα την εδείς και θα θαυμάσεις το μέτρο και την απλότητα με την οποία προσεγγίζει το ρόλο της.

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
    2. Για τη σκηνοθετικη προσεγγιση στο "το πενθος ταιριαζει στην Ηλεκτρα"
      εχω ακουσει διφορουμενες γνωμες και το σκεπτομαι,παρα το δυνατο καστ!

      Διαγραφή
  8. Καλαμιά στην κάμπο8 Μαρ 2013, 4:14:00 μ.μ.

    Εύγε, παιδί μου Πιγκουίνε. Πολύ ωραίοι οι στίχοι σου για να εκφράσεις τα συναισθήματά σου για το βουκολικό τούτο έργο.
    Είναι εμφανές πόσο πολύ σου άρεσε και πόσο επηρρεάστηκες
    Ελπίζω ότι δεν θα αρχίσεις να κυκλοφορείς με φουστανέλα και τσαρούχι.:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμ, τα όμορφα πρέπει να τα μοιραζόμαστε! Ξεύρεις, Καλαμιά μου, εφέτος, στις αθηναϊκές θεατρικές σκηνές, γίνεται κάτι το εξαιρετικό: γιομάτες αίθουσες, κόσμος που συζητάει τις παραστάσεις, έργα μοντέρνα και έργα του κλασικού ρεπερτορίου που ανατέμνουν την εθνική μας ταυτότητα και τις κακοδαιμονίες μας. Κι είναι παρήγορο πως υπάρχει όλος αυτός ο κόσμος που διψάει για τέχνη και για θεατρικό πολιτισμό.

      Την καλησπέρα μου και φιλιά από τη στάνη!

      Διαγραφή
  9. Καλαμιά στην κάμπο9 Μαρ 2013, 2:44:00 μ.μ.

    Μην είδες βάρκες στο βουνό
    κι έλατα στ΄ακρογιάλια;
    Πάπιες να βόσκουνε σανό,
    λύκους να τρων΄στραγάλια;

    Δεν είδα βάρκες στο βουνό
    κι έλατα στ΄ακρογιάλια,
    πάπιες να βόσκουνε σανό,
    λύκους να τρων΄στραγάλια.

    ΄Ενα Πιγκουινόπουλο είδα να ροβολάει
    την Γκόλφω και τον Τάσο στο θέατρο να δει,
    μ΄αυτό το κωμειδύλλιο να κλαίει και να γελάει.
    Τσέλιγκας να αισθάνεται. Και όχι πια πουλί.

    (΄Οχι δηλαδή που νόμιζες ότι μόνο ένα πτηνό γράφει στίχους.Ποιητική φλέβα έχουν και οι καλαμιές. Μόνο 2 24ωρα μου πήρε να το... τελειοποιήσω. Χαχαχαχα.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή μου Καλαμιά, πεντάμορφή μου φίλη
      τον οίστρο σου εθαύμασα, τις λέξεις μες τα χείλη
      Πτηνούλι χαίρεται πολύ που το καμες παρέα
      Τα σχόλια κι η συντροφιά σου είναι παντ´ωραία!

      (Είναι απόσπασμα από τη νέα μου ποιητική συλλογή ¨ένα πτηνό στη στάνη¨)

      Διαγραφή
  10. Με το μπαρδόν... οι φωτογραφίες είναι δικές σου; Nαι;
    Kαι το έμμετρο αφιέρωμα επίσης;
    Αμ καλά σου λέω εγώ ότι χαραμίζεσαι!
    Tουλάχιστον ζήτησες τίποτα ποσοστά με τέτοια παρουσίαση που τους έκανες;-)

    Για την παράσταση, ούτε που... αλλά μετά την πτηνο-παρουσίασή σου, νομίζω πως θα...
    Tα σέβη μου καλλιτέχνη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το έμμετρο ολόδικό μου, οι φωτό όχι! Παρότι το πτηνό είναι δεινός καλλιτέχνης του φακού, δεν με άφηκαν να τους σιάξω εγώ τις προμόσιοναλ πόζες τους! Μήτε ποσοστά, μήτε τίποτα, τσάμπα κόσμο τους στέλνω!
      Ταπεινός υπηρέτης της τέχνης, είμαι!

      ;)

      Διαγραφή
  11. Καλημέρα Πιγκουνίε μας!
    Ευχαριστούμε για την πρόταση.
    Δεν ξέρω αν θα μπορέσω να πάω σε αυτή την παράσταση. Διαβάζοντάς σε νιώθω σαν να πήγα. Εκεί που πήγα και λάτρεψα τρελά ήταν η Αγία Ιωάννα των Σφαγείων... Απίστευτα ταλέντα έχουμε, απίστευτα... Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. η Αλεξανδράκη δεν έκανε τη φωνή της Βάντας στον Σπορ Μπίλυ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως ναι! Μα τί πήγες και θυμήθηκες; Χαχαχα!

      Διαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts