Δευτέρα, 29 Απριλίου 2013

April is the cruelest month


Είναι που δεν ζούσε στην Ελλάδα. Είναι που δεν κατέβηκε προχθές μαζί μου στο Καβούρι. Είναι που η δική του χώρα ήταν έρημη και πάσχιζε με κόπο ν'ανθίσει. Αλλιώς θα είχε και ο T.S.Eliot σε μεγαλύτερη υπόληψη τον Απρίλη. Δεν εξηγείται αλλιώς τόσο μένος με το συγκεκριμένο μήνα.


Κάτι τέτοιες κουλτούρες σκεφτόμουν, καθώς βολτάριζα δίπλα στη θάλασσα. Κι απολάμβανα το μεσογειακό φως και τη ζέστη. Το τριγύρω μου σε μία παραληρηματική χαρά: χαιρετιόντουσαν οι ακτές, αγκαλιαζόντουσαν οι πέτρες, ξανανταμώνανε τα χρώματα στις θάλασσες. Στο βάθος έβλεπες και την Αίγινα να σου χαμογελάει. Πάει άνοιξε ο καιρός, άρχισε το εξτέντεντ γκρικ σάμερ -τη βγάλαμε και φέτος!


Κι αν άλλες χρονιές, με άκουγες να σου γκρινιάζω για τις πρώιμες ζέστες και να σιχτηρίζω που πρέπει να κατεβάσω τα καλοκαιρινά από τόσο νωρίς, εφέτος ως και χαρούμενος είμαι γι'αυτήν την αλλαγή σκηνικού.



Κι αυτό γιατί βλέπω τις τελευταίες μέρες με ικανοποίηση, να ξεχύνεται παντού ο κόσμος: σε πλατείες, σε εμπορικούς δρόμους, σε ακρογιάλια, σε ραχούλες. Ακόμα και στα μπαλκόνια βλέπω κάμποσους. Ξετρυπώνουν μέσα από τα διαμερίσματά τους μπουχτισμένοι. Για μία ανάσα, βρε παιδί μου. Κάτω από το λαμπερό ήλιο.


Έφερε αυτό το αναπάντεχο θέρος, μία κάποια παρηγοριά μέσα στην τόση μιζέρια που μας κατατρώγει και μας τυραννά.


Όχι πως θα λύσει κανένα από τα προβλήματά μας ο καιρός. Όχι πως θα αλλάξει κάτι επί της ουσίας και θα γίνουμε λαός πιο χαρούμενος και -φευ- πιο προκομμένος. Ίσα ίσα που για πολλούς, αφορμή είναι το καλοκαίρι για να μεταφέρουν την αφασία τους στην ξαπλώστρα και να αφεθούν στη φωτοσύνθεση.


Αλλά όσο κι αν δεν θέλω κατά καιρούς να το παραδεχθώ, της πάει αυτής της χώρας το καλοκαίρι. Της ταιριάζουν τα λαμπερά γαλάζια και τα λευκά. Της ανοίγουν τους ορίζοντές της.


Μετά από ένα σχεδόν αδιάκοπο σερί αρκετών μηνών, την προηγούμενη εβδομάδα δεν σου έγραψα ούτε μισή λέξη. Δεν είναι ότι δεν είχα να σου πω -με ξεύρεις πόσο την τρώγω τη γλιστρίδα. Αλλά να, είχα κι εγώ την ανάγκη να ξεσκάσω. Να βολτάρω, να δω φίλους, να πάω για τρέξιμο, να περπατήσω σε εξοχές, ν'ασχοληθώ με μένα. Και να ξανασιάξω την καθημερινότητά μου.


Ήρθε κι η αλλαγή του καιρού απάνου στην ώρα. Για να προγραμματίσω πράματα, να ξανασκεφτώ τα θέλω και τα μπορώ μου. Εντάξει μην τρομάζεις, δεν με βάρεσε ο ήλιος στο κεφάλι: απλώς αναθερμάνθηκε η όρεξή μου για ξεκινήματα. Και για νέες διαδρομές. (αναγνώστης: "Παναγιά-μου, που θα μας τρέχει πάλι!")



Με τούτα και με κείνα, μου έφτιαξε η διάθεση. Καλοκαίριασε και μέσα μου. Με όσους διασταυρώθηκα στον περίπατό μου, ανταλλάξαμε χαμόγελα. Με κάποιους, καλημεριστήκαμε κιόλας. Ρε μπας και έπαθαν οι συμπολίτες μου ομαδική παράκρουση; Σε τέτοιες ευγένειες, δεν με είχαν συνηθισμένο!


Πουλάκια τιτίβιζαν στα πεύκα, κάποιοι τσαλαβουτούσαν τα πόδια τους στη θάλασσα και θ'ορκιζόμουν πως άκουσα και τα πρώτα μου τζιτζίκια για φέτος! Δηλαδής πιο καλοκαιρινός Απρίλης, δεν υπάρχει.


Γιατί στις γράφω όλες αυτές τις αμπελοφιλοσοφίες, αναγνώστα; Μα για να σε γιομίσω κι εσένα αισιοδοξία. Να σου πω πως έχει ο καιρός γυρίσματα. Πως κι αν ακόμα περνάς δύσκολα ή δεν είναι τα πράματα όπως τα θες, προσπάθησε να καλοκαιριάσεις γιατί η ζωή είναι μικρή και είναι κρίμα να την περνάς σε έρημες χώρες με σκληρούς Απρίληδες. Στα λέω εγώ, στα λέει και ο καιρός.


Άνοιξε τα παράθυρά σου λοιπόν και επέτρεψε σε αυτό το εξαγνιστικό φως να σε παρηγορήσει. Τυλίξου μέσα στο γαλάζιο, άσε το λευκό να βάψει τους τοίχους σου. 


Κι αν δεν μπορεί αυτή η πατρίδα να μας δώκει τα όσα μας έταξε και όσα μας αξίζουν, τουλάχιστον ας τραγουδήσουμε τις λιακάδες της. Σεργιανίζοντας στο Καβούρι, σκέφτηκα πως μόνο τραγουδιστική μπορεί να είναι και η απάντηση που μπορεί να δοθεί προς το στίχο του T.S.Eliot: "Απρίλη μου ξανθέ και Μάη μυρωδάτε, καρδιά μου πως αντέ, καρδιά μου πως αντέ-χεις, μέσα στην τόση αγάπη και στις τόσες ομορφιές!"

35 σχόλια :

  1. Ύμνος στην αισιοδοξία και την θετική ενέργεια!
    Να σαι καλά penguin!

    Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ καλημέρα σου! Είπα να αισιοδοξήσουμε λίγο, να γελάσει το χειλάκι μας, να γιομίσει η οθόνη μπλε και πράσινο με χαρούμενες φωτό.
      Όλοι το'χουμε ανάγκη πια, πόσο ν'αντέξουμε τη μιζέρια;

      Φιλιά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  2. Αυτό είναι post για ξεκίνημα της εβδομάδας, εύγε πτηνό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ καλημέρα σου tremens! Τώρα που έσιαξε ο καιρός, πάρε το ποδήλατο και φύγε για τ'αδύνατο! Να περνάς ζούπερ, σου εύχομαι!

      Διαγραφή
    2. Και χαίρομαι εξαιρετικά πολύ που σε ξανακούω...
      :)

      Διαγραφή
  3. καλημέραααααααααααααααααααααααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλημέρααααααααααααααααααααααααα! Παρατεταμένη και χαμογελαστή!
      Και γιατί να μην είναι; Διότι βλέπεις κάποιοι (ονόματα δεν λέμε) έχουν δεκαπενθήμερες διακοπές το Πάσχα και μπορούν να λιάζονται και να χαίρονται με την ησυχία τους... :)

      (Ζούπερ να περνάς με όλο το φάμιλι παρέα!)

      Διαγραφή
  4. Ιν δε μίνγουαϊλ, ο καιρός στο Άμπου Ντάμπι μας έχει ταράξει στη συννεφιά και το ψιλόβροχο... Ήρθαν τα πάνω κάτω δηλαδίς! Οπότε το χρειαζόμανε το ποστ, μου μύρισε θάλασσα και άνοιξη ελληνική, ααααααχ, να ΄σαι καλά πτηνούλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χθες το έβλεπα στον καιρό και εντύπωση μού έκαμε! Έχει η Αθήνα και η Κωνσταντινούπολη κάτι τριαντάρια και στο Άμπου Ντάμπι και το Ντουμπάι, εικοσιπέντε! Τα ύστερα του κόσμου... Αμ θα σας έρθει και κατά κει, μη μου βιάζεσαι!

      Καλημέρες Astero!

      Διαγραφή
  5. Καλημέρα!!!!! Αύριο φεύγω!!!!!!!!!!! Καλό Πάσχα να έχουμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και καλή βδομάδα!!!!!!
      Στο καλό και να περάσεις ζούπερ τέλεια!!!!!
      Θέλω εντυπώσεις και φωτό και σχόλια και κάνα κόκκινο αυγό για να τσουγκρίσουμε μετά για το καλό!!!!!!
      Φιλιά!!!!!!!

      Διαγραφή
  6. Όλοι οι Απρίληδες της Ελλάδας είναι σίγουρο πως σου λένε το μεγάλο τους ευχαριστώ για τον ύμνο που τους έπλεξες.
    Να έχεις Καλό Πάσχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ αυτός ο Απρίλης που έφερε τις ζέστες και τις λιακάδες, μεγάλο ξεμυάλισμα και που να βρει κανείς τα κουράγια να δουλέψει! Με υπερπροσπάθεια το παλεύω!
      :) Να περνάς ζούπερ!

      Διαγραφή
  7. Αααα,τι όμορφο ποστ!

    Καλό Πάσχα και φιλάκια. :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι το πρώτο οφίσιαλι καλοκαιρινό ποστ του πτηνού!
      Βάζω το μαγιουδάκι μου, φοράω τα μπρατσάκια μου και είμαι έτοιμος για πλάτσα πλούτσα! Ναι, εγώ που είμαι κατά βάση χειμερινό πτηνό!

      Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου!

      Διαγραφή
  8. Επίτηδες το κάνετε όλοι για να μου σπάσετε τα νεύρα μετά την τελευταία μου ανάρτηση, ε ;;; Ειδικά η φράση σου "η ζωή είναι μικρή και είναι κρίμα να την περνάς σε έρημες χώρες με σκληρούς Απρίληδες", μαχαιριά στην καρδιά μου ήταν !!!

    Αλλά πού θα πάει ;;; Δεν θα 'ρθει κι εδώ σε μας το ... ... ... μπιούτιφουλ Μπρίτις σπρινγκ ;;; Θα σας ταράξω στις φωτογραφίες για το πόσο όμορφη είναι η άνοιξη στην Αγγλία ! Μπου χουουουου !!! Κι ας έρθει τον Ιούλιο !!! Κλαψ ! Κι ας κρατήσει μόνο μια βδομάδα ! Λυγμ !!! :-(

    [σκύβω το κεφάλι λυπημένη κι απομακρύνομαι κλωτσώντας περίλυπα τα βοτσαλάκια της παραλίας καιρουφώντας την μύτη μου]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χε χε χε! Καθόλου μη μου διαμαρτύρεσαι, έχει ο κάθε τόπος την ομορφιά του -και το Γκρέιτ Μπρίτεν είναι τίγκα στις ομορφιές και τις τσαχπινιές, μη-με-κολάζεις κι είμαι έτοιμος να σου ρθω για μπρίτις σπρίνγκ-μπρέικ! Ως γνωστόν, το πτηνό λατρεύει το νησί και ιδίως τη Σκωτία και του τρέχουνε τα σάλια κάθε φορά που τη σκέφτεται! Θέλω χάιλαντς λέμε! Και Λονδινάκι! Και Εδιμβούργο! Και Μπαθ! (αν δεν τα καταφέρω, θα πέσω να κάμω ένα μπαθ στο Καβούρι).

      Φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
    2. Αυτά είναι ξεπερασμένα !!! Εδώ σ' εμένα να έρθεις, στο Leeds. Να σου δείξω τις ομορφιές του Yorkshire. Να σε πάω στα καταπράσινα Yorkshire Moors όπου άμα κοιτάξεις καλά-καλά μπορεί να δεις και κανένα Χόμπιτ να σου κλείνει το μάτι ;-), στις όμορφες παραλίες (εντάξει, είπαμε ... σαν την Χαλκιδική δεν έχει !) του East Riding of Yorkshire (Whitby, Scarborough, Bridlington, Filey), να βολτάρουμε στα καλντερίμια του York όπου ανακηρύχθηκε αυτοκράτορας ο Μεγ. Κωνσταντίνος και να σου δείξω τον καθεδρικό του ναό.

      Και μετά θ' ανηφορήσουμε μαζί για Σκωτία, γιατί είπαμε: αγαπάμε Σκωτία τρελά !!!

      Διαγραφή
  9. Πιγκουινάκι μου πόσο μου έλειψαν τα ταξιδάκια σου όλο αυτό τον καιρό που ήρθαν τα πάνω κάτω! Και χαίρομαι που ήρθα για να ευχηθώ, να κάνω ένα τελευταίο ταξιδάκι μαζί σου πριν εξαφανιστώ για τις γιορτές, και έπεσα σε τόσο όμορφες εικόνες και προπάντων τόσο αισιόδοξα μηνύματα! Μου έφτιαξες την διάθεση!

    Να εχεις μια όμορφη ημέρα,καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα σου εύχομαι! Να τα περάσεις τέλεια!

    Σε φιλώ γλυκά <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σου εύχομαι κι εγώ μέσα από την καρδιά μου, να περάσεις όσο καλύτερα γίνεται, μετά από τα όσα σε βρήκαν! Να ξεκουραστείς, να ανασυγκροτηθείς και να μου γυρίσεις χαμογελαστή και αισιόδοξη.

      Τα φιλιά και τις καλημέρες μου!

      Διαγραφή
  10. Πιγκου μου,μας ελλειψαν οι καλημερες σου!!Σημερα ομως με τη χαμογελαστη σου αναρτηση μας εφτιαξες τη μερα, τη βδομαδα, το μηνα!!Θα πανε ολα καλα ή θα τα φιαξουμε εμεις καλα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Afra μου, κι εμένα μου λείψατε! Αλλά ξεμυαλίστηκα με τις λιακάδες και δεν έλεγα να κάτσω στο πισί να γράψω ούτε φράση!

      Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου! Όπως τα λες: θα πάνε όλα καλά ή θα τα φτιάξουμε εμείς καλά!

      Διαγραφή
  11. "...η ζωή είναι μικρή και είναι κρίμα να την περνάς σε έρημες χώρες με σκληρούς Απρίληδες.."..έτσι ακριβώς όμως!!
    Δεν καλοκαίριασε ακόμα κι αυτό είναι το θετικό...έφυγε ο χειμώνας για τα καλά κι αυτό είναι θετικότερο!!..όπως είπες κι εσύ τα καταφέραμε και φέτος..
    Ακόμα και μέσα στα χάλια που ζούμε όλοι μας, πως μπορείς να κρατήσεις την ψυχή σου να μην κάνει εκείνο το άλμα κάθε Απρίλη?
    Μόνο και μόνο το φως που αλλάζει τα πάντα και οι μυρωδιές μιας γης που γεννιέται από την αρχή, φτάνουν..
    Βέβαια εγώ αγαπώ τον Απρίλη για έναν ακόμα λόγο...πιο προσωπικό!!
    Πολύ μου άρεσε η αισιοδοξία σου...φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζούπερ αγαπησιάρης μήνας ο Απρίλης. Είναι η αναγέννηση της φύσης πολύ καθησυχαστική. Και διδακτική για τη ζωή μας. Πτηνούλι σε φιλοσόφικαλ μουντ!

      Να είσαι καλά και να περνάς τέλεια, γιομάτη αισιοδοξία και χαμόγελα!

      Διαγραφή
  12. Καλαμιά στην κάμπο29 Απρ 2013, 3:09:00 μ.μ.

    Ωραία τα λουλουδάκια και τα μεθυστικά αρώματα από τα ανθισμένα εσπεριδοειδή αλλά εμένα αυτή η εποχή δεν μου πολυαρέσει και επειδή είμαι λίγο -έως αρκετά- ανάποδη αλλά και επειδή με το που κάθεται για τα καλά η άνοιξη δύο τινά συμβαίνουν :
    1)είναι η εποχή του "αρχίζω δίαιτα επειγόντως για να βγω με το μαγιό το καλοκαίρι" και
    2)είναι η εποχή, ιδίως όταν μένεις στην εξοχή όπως εγώ, που σε θυμούνται και "πετάγονται για καφεδάκι" (ποτέ μόνο γιαυτό) τα Σαββατοκύριακα και μάλιστα απρόσκλητοι, όλοι εκείνοι που συνήθως σε ξεχνούν τις άλλες εποχές

    (Μ΄αρέσει όμως που εσύ είσαι τόσο αισιόδοξος, ποιητικός και ανοιχτόκαρδος. ΄Ετσι επηρεάζεις θετικά και εκείνους που λίγο ήθελαν να σου θυμώσουν που εξαφανίστηκες)



    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτές οι εποχές είναι που μ'αρέσουν. Η άνοιξη και το φθινόπωρο. Οι μεταβατικές. Που κινούνται τα πράματα. Που αλλάζουν μορφή. Έχει και φιλοσοφικές προεκτάσεις η προτίμησή μου αυτή, αλλά ας μην το βαρύνω -έχει και ζέστη!

      Τη δίαιτα την έχω αρχίσει κι εγώ, εδώ και καμία βδομάδα και ζω μία στέρηση. Άσε που έχω αρχίσει πάλι συστηματικά και την άθληση (τρέχω και δεν φθάνω στο κυριολεκτικό του).

      Και δεν ξεύρω αν το κατάλαβες αλλά όλη η αισιοδοξία, το χαμόγελο και το χαχαχούχα ήταν κόλπο για να μη μου θυμώσεις που εξαφανίσθηκα. Χε χε χε! Τα φιλιά μου!

      ΥΓ. Χμ, μήπως να πεταγόμουν προς εσένα για κάνα καφεδάκι το σουκού; :)

      Διαγραφή
  13. ελλάς=φωτεινή πέτρα!

    τι άλλο θα περίμενε κανείς;
    κοντέψαμε να μουχλιασουμε με τη συννεφιά και τις βροχές. βγάλαμε βρύα και λειχήνες. καιρος για ήλιο, ζέστη, θάλασσα...

    καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έβρεξε πολύ εφέτος, όντως! Αλλά έχει και τα καλά του το πράμα: πρώτον, έχουμε νερό να πίνουμε (τίγκα οι λίμνες) και δεύτερον, έχει ποτιστεί καλά το χώμα και έχει ανθίσει παντού με αποτέλεσμα να μοσχοβολάει ο τόπος!!

      Ζούπερ!!!

      Διαγραφή
  14. Mπράβο πτηνούλι αισιοδοξία και μια διαφορετική οπτική στα πράγματα!
    Επιτέλους ας κοιτάξουμε και λίγο δίπλα μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού μας χαμογελάει ο καιρός, ας χαμογελάσουμε και ο ένας στον άλλον!
      Να ξορκίσουμε τη μιζέρια, Έλενα! Φτάνει πια με τη γκρίνια μας και το σουξουμούξου. Εξού και κότσαρα ωραίες γαλαζο-λαμπερές φωτογραφίες με θάλασσες από το Καβούρι!

      Φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
  15. Πόσα χρόνια έχω να κατέβω Καβούρι...
    Να'σαι καλά... μου ξύπνησες τόσες όμορφες αναμνήσεις... :)
    φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μμμμ, είναι πολύ όμορφα! Έχουνε σιάξει και ωραίους περιπάτους!
      Στην πρώτη ευκαιρία να κατέβεις! Αλλά να πας πρωί, μετά πλακώνει κόσμος!

      Τα φιλιά και τις καλημέρες μου!

      Διαγραφή
  16. Αν κάτι υπάρχει στην Ελλάδα που μπορεί να μας 'σώζει' είναι όλα αυτά που περιγράφεις, ήλιος, φως, θάλασσα. Εμπρός για τα πλατιά χαμόγελα λοιπόν! :-)
    Καλησπέρα αγαπημένο πτηνό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς Fri! Ήλιος, μεσογειακό φως και σμαραγδένια θάλασσα.
      Ν'ανοίξει το μάτι μας και η διάθεσή μας.

      Πολλές χαμογελαστές καλημέρες!

      Διαγραφή
  17. Πιγκουινάκι μου καλή σου μέρα....Είχα αρχίσει να αναρρωτιέμαι που χάθηκες.Υπέροχες οι φωτογραφίες σου καθώς και τα λόγια που τις συνοδεύουν. Με βρίσκεις απολύτως σύμφωνη. Αξίζει και μόνο για αυτά τα χρώματα να παλέψουμε. Δες αν δεν βαριέσαι εδώ: http://lolipopfamily.blogspot.gr/2013/03/blog-post_16.html
    Όσο για τον Απρίλη που τελειώνει...άστα. Θα συμφωνήσω με τον T.S. Eliot Γιατί; Δες και εδώ: http://lolipopfamily.blogspot.gr/2013/04/blog-post_30.html Καλή Μεγαλοβδομάδα πτηνούλι και ότι και να κάνεις να περάσεις ζούπερ !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts