Τρίτη, 9 Απριλίου 2013

Παίζουμε Ναυμαχία;


Στ'ανοιχτά ετούτων των στενών το 1571 (δεν ζούσες), έγινε μία από τις πιο έπικ ναυμαχίες όλων των εποχών ανάμεσα σε Δύση και Ανατολή, σε Χριστιανισμό και Ισλάμ. Βάλε το ζακετάκι σου γιατί κάμει ακόμη λίγη ψύχρα, το πτηνό σε έφερε στην ανοιξιάτικη Ναύπακτο. Θα περπατήσουμε χέρι-χέρι στο γραφικό λιμανάκι, θα φάμε, θα κουτσομπολέψουμε, θ'αγναντέψουμε τον Πατραϊκό κόλπο, ζούπερ θα τα περάσουμε.



Η Ναύπακτος είναι κλάσικ στάση για καφέ αν είσαι (α) ερωτευμένος μηχανόβιος, (β) φοιτητής στην Πάτρα, (γ) περαστικός προς Ήπειρο ή (δ) σουρτούκικο πτηνό. Επειδής το σημείο προσφέρεται για ρομαντσάδες και αραλίκια, έγινε στέκι των Δωριέων και το Λοκρών από το θεόπαλια -μη σου πω και από το 1100 π.Χ. (πάλι δεν ζούσες -όλα τα ωραία έχεις χάσει!)


Θυμάσαι εψές που σου έλεγα για τον Σουλεϊμάν και τη Ρωξελάνη/Χουρέμ; Ε λοιπόν, το σήριαλ έχει και σίζον νάμπερ του. Ο γιόκας τους και διάδοχος Σελίμ ο Β' το 1570 εκστράτευσε κατά την Κύπρου -και χωρίς να έχει προβλέψει ότι το νησί είναι γιομάτο φυσικό αέριο και τραγουδίστριες- και σφαγίασε τους Ενετούς που το'χαν και το χαίρονταν. Ένα χρόνο αργότερα, τσαντισμένοι οι δυτικοί με την επεκτατικότητα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας ένωσαν τις δυνάμεις τους και ο χριστιανικός στόλος που σχημάτισαν, συγκρούστηκε με τον οθωμανικό στα ανοιχτά της Ναυπάκτου. Καταλαβαίνεις ότι δεν έμεινε ούτε κουπί.



Η ναυμαχία ήταν σφοδρή και η καταστροφή του οθωμανικού στόλου, σχεδόν ολοσχερής! Για να καταλάβεις, από τα διακόσια εβδομήντα τόσα πλοία, τη γλίτωσαν μόνο καμιά τριανταριά και διέφυγαν κακήν κακώς. Πάνω όμως που είπαν "φιου, φτηνά τη γλιτώσαμε παιδιά!" έπεσε και μία κακοκαιρία απάνου τους (και μετά λες το Μητσοτάκη γκαντέμη) και έμεινε μονάχα μία αλγερινή ναυαρχίδα. Όταν εντέλει έπιασε ασφαλές λιμάνι, το πλήρωμα της ναυαρχίδας πήγε όλο μαζί και έπαιξε τζόκερ.



Στη ναυμαχία συμμετείχαν και διάφορα σελέμπριτις, με πιο σημαντικό τον Θερβάντες. Ναι, του Δον Κιχώτη. Ο οποίος μνημόνευε για χρόνια την εμπειρία του από την επική εκείνη σύγκρουση, η οποία μεταξύ άλλων, του αχρήστευσε το αριστερό χέρι.



Στον πρόλογο του δεύτερου μέρους του Δον Κιχώτη, ο Θερβάντες με περηφάνια αναφέρεται στη ναυμαχία λέγοντας πως είναι η πιο ένδοξη που είδε και θα ιδεί ποτέ ο κόσμος! Η αλήθεια είναι πως το αποτέλεσμα δεν ήταν εντέλει και τόσο δραματικό για τους Οθωμανούς: τους έκοψε μεν τη φόρα στον αγώνα για κυριαρχία επί της Μεσογείου, αλλά σύντομα αποκατέστησαν το στόλο φτιάχνοντας μπράντ-νιου μπόουτς. Εντούτοις, δυσκολεύτηκαν να τα επανδρώσουν καθώς είχαν χάσει μία γενιά ολάκερη από έμπειρους ναυτικούς, ενώ απώλεσαν και τα κανόνια που έφεραν τα πλοία τους.



Πριν προλάβεις να χαρείς, να σου πω επίσης ότι πολλοί από τους νεκρούς της οθωμανικής πλευράς ήταν Έλληνες -είχαν στρατολογηθεί υποχρεωτικώς. Επίσης όπως καλά έχεις μαντέψει, το σύγχρονο ελληνικό κράτος ουδέποτε ασχολήθηκε σοβαρά με τον αρχαιολογικό θησαυρό που κρύβουν αυτά τα νερά, επομένως δεν έχουμε τίποτα και σε κανένα μουσείο σχετικά με την εν λόγω ναυμαχία.



Σκαρφάλωσα στα τείχη και αγνάντεψα απέναντι την Πελοπόννησο. Αναλογίστηκα τα τρεις χιλιάδες χρόνια ιστορίας που πέρασαν από ετούτον τον τόπο.



Από τους αρχαίους Δωριείς που έσιαχναν εδώ σχεδίες για να περάσουν απέναντι (Ναύπακτος = ναύς+πήγνυμι, δηλαδής κατασκευή πλοίων) μέχρι τους σύγχρονους νεοέλληνες που πίνουν τον καφέ τους και λιάζονται στο γραφικό λιμανάκι, έχουν μεσολαβήσει τα χίλια μύρια βάσανα. Πόλεμοι, πολιορκίες, σεισμοί, οικονομικές κρίσεις και δεν συμμαζεύεται.



Κι ύστερα σήκωσα το βλέμμα μου και εθαύμασα το άγαλμα του Γιώργου Ανεμογιάννη. Που το 1821 με αυτοθυσία οδήγησε εδώ ένα πυρπολικό κατά του τουρκικού στόλου. Τα κατάφερε μεν, αλλά ο ίδιος έπεσε στα χέρια των Οθωμανών και είχε άσχημο τέλος. Το απανθρακωμένο του σώμα κρεμάστηκε για μέρες στο κάστρο της Ναυπάκτου προς γνώση και συμμόρφωση των επαναστατών Ελλήνων.



Με τούτα και με κείνα, σε γονάτισα στην ιστορία! Μη μου αγχώνεσαι αναγνώστα, θα κάτσουμε να τσιμπήσουμε και το κατιτίς μας. Θες το θαλασσινό αεράκι, θες οι μοσχοβολιές της άνοιξης, θες που είμαι και κοιλιόδουλο ως πτηνό, πείνασα κι εγώ.



Κοιτάζω αριστερά, κοιτάζω δεξιά (είμαι και σκαρφαλωμένος στα τείχη και έχω θέα!), εντοπίζω το αγαπημένο εστιατόριο "Κουζίνα". Ναι, της Μαρίας Λόη. Σιγά μην σε πάω σε τίποτις δευτεράντζες.


Το Μαράκι έχει μετοικήσει πλέον στο Ουάσινγκτον ΝτιΣι -μαγειρεύει του Ομπάμα- αλλά το μαγαζί συνεχίζει την παράδοση και σε πληροφορώ πως επιβεβαιώνει πλήρως τη φήμη του!


Ήπια το κρασάκι μου, έφαγα τη σαλατίτσα μου.


Πήρα και τα ωραιότατα κανελόνια μου με κιμά και νιφάδες παρμεζάνας, έκαμα ένα στομαχάκι ταράτσα!


Για να χωνέψω, εροβόλησα για μία τελευταία βόλτα στο λιμανάκι. Δεν είχε πολύ κόσμο, έπεφτε και ο ήλιος, όλα γίνονταν ακόμα πιο ειδυλλιακά.


Ένας ηλικιωμένος κύριος βόλταρε στην παραλία και μου πόζαρε για καναδυό πολύ αρτιστίκ φωτογραφίες. Στην πρώτη φαίνεται ξωπίσω του μακριά η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.



Και στη δεύτερη, αχνοφαίνεται το Παναχαϊκό Όρος.


Ναυμαχίες, συγκρούσεις, συναντήσεις πολιτισμών, γεύσεις, θάλασσες, θυσίες, πίκρες, ηρωικές στιγμές: είναι εντυπωσιακό πόσα πολλά μπορεί να κρύβει ένας τόπος. Κι ύστερα έρχεται αυτός ο καθησυχαστικός γαλάζιος ουρανός και τα σκεπάζει όλα. Μετά τη φοβερή ήττα που υπέστη ο Σελίμ -ο γιός του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς και της Χουρέμ, υπενθυμίζω (για να σου κάμω και τη διασύνδεση με το σήριαλ που το'χεις πρόσφατο)- η στάση του έναντι των χριστιανικών πληθυσμών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, άλλαξε άρδην. Η χρήση της ελληνικής γλώσσας φαίνεται πως απαγορεύθηκε σε κάποιες περιοχές, ενώ ιστορικές πηγές αναφέρουν και εκτεταμένα αντίποινα ή έστω, κλίμα τρομοκρατίας έναντι των ελληνικών κοινοτήτων. 


Από το Σουλεϊμανιγιέ της Κωνσταντινούπολης μέχρις το μικρό ενετικό λιμανάκι της Ναυπάκτου, το πτηνό ακολουθεί το νήμα μίας ιστορίας που ελάχιστα διδασκόμαστε, αλλά την οποία θα άξιζε να μνημονεύουμε. Γιατί μεταξύ άλλων δείχνει πως ετούτος ο τόπος έγινε συχνά πεδίο μάχης υπέρτερων δυνάμεων, οι οποίες ερήμην μας προσδιόρισαν την τύχη μας. Και ανεξαρτήτως του ποιος νίκησε, στο τέλος εμείς ήμασταν οι χαμένοι.

49 σχόλια :

  1. καλέ ποιος σου είπε ότι δε ζούσα; τη μετεμψύχωση την έχεις ακουστά!στη ναυμαχία ο καπετάν Γιώργης ήμουνα ,4ο πλοίο δεξιά!(τέτοια έγραφα του Λιαντίνη και πήρα το μάθημα πρώτη πρώτη ,λίγο πριν εξαφανιστεί ,οι υπόλοιποι κόπηκαν ...του είχα γράψει επίσης πως ελπίζω στην επόμενη ζωή μου να μην κάνω τα ίδια λάθη που έκανα στην τωρινή ,αμέ,κατεβατό ολόκληρο ειχα γραψει ,απο το βιβλίο δεν ειχα διαβασει λέξη!)...μπράβο πτηνό ,ωραία τα λες!Έχω φάει τη Ναύπακτο με το κουτάλι εγώ...της Λόη το μαγαζί το σνομπάριζα ,είμαι σνομπαρία ναι!
    τι να σκεφτόταν κι αυτός ο παππούς στη βόλτα του ,πολύ με προβληματίζουν μοναχικοί περιπατητές!
    καλημέρα! απο τις πανέμορφες εικόνες σου στο υγρό σχολείο τώρα.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμ, άμα διάβαζε τέτοια ο άνθρωπος - Θεός σχωρέσ'τον - πώς να μην πάρει τα βουνά να εξαφανιστεί από προσώπου γης ;;;

      ;-p

      Καλημερούδια και στους δυο ! xxx

      Διαγραφή
    2. χιχιχιχιχι αλήθεια λέω και πρώτη φορά το έκανα αυτο σε γραπτο και στο τέλος τον παρακαλούσα να με περάσει χαχαχαχα

      Διαγραφή
    3. Αυτός ο Λιαντίνης, πολύ μπροστά από την εποχή του -και σου μιλώ σε αστρικά χρόνια! Τη Λόη όμως γιατί την εσνόμπαρες την κακομοίρα; Εγώ που είμαι καχύποπτος και πολύ διστακτικός σε γαστρονομικές δηθενιές, σε διαβεβαιώ ότι η "Κουζίνα" έχει μια χαρά φαγητό και σε σχετικά φυσιολογικές τιμές! Όταν ξαναπάμε στη Ναύπακτο, εκεί θα σου κάμω το τραπέζι.

      Φιλιά και καλησπέρες (κι αυτό με το ότι έγραψες αδιάβαστη, κάμω ότι δεν το έμαθα! χε χε χε!)

      Διαγραφή
    4. σίγουρα είναι καλό το εστιατόριο ,αλλά σνομπάρω τις διασημότητες μέσω TV!έχω κι εγώ τα ψυχολογικά μου...
      ναι ,αλλά για να με περάσει κάτι θα έγραφα...η Φιλοσοφία δε θέλει πολύ σκέψη χαχαχα

      Διαγραφή
  2. Ήμουν σίγουρη ότι το σύγχρονο ελληνικό κράτος ουδέποτε ασχολήθηκε (έχουμε και το παράδειγμα του Κωνώνειου τείχους, το διασωθέν μέρος του οποίου... επιχωματώθηκε επί χούντας!...) Μοιραία έφερα στο μυαλό μου την παλαιότερη ανάρτησή σου Η ιστορία ανάποδα και... εε, άνθρωπος είμαι κι εγώ, "πήρα ανάποδες"!

    Οι φωτογραφίες μαγευτικές, νομίζω "της πάει" κι ο καιρός αυτός, της Ναυπάκτου ("στα σημεία" μου έφερε στο μυαλό και το Γαλαξίδι).

    Την "Κουζίνα" δεν την σχολιάζω, τι να πω (και να μην ντραπώ!) ότι ευχαρίστως θα την "τσάκιζα" τη σαλατούλα ακόμη και τώρα, πρωί-πρωί;!

    Φιλιά πολλά, καλό μου πτηνό!
    ✽~✽~✽

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι φωτογραφίες μού άρεσαν κι εμένα πολύ! Και όντως φέρνει σε Γαλαξίδι.
      Εκείνη η ανάρτηση περί της ιστορίας στο ανάποδό της, ήταν μία δύσκολη ανάρτηση. Αλλά σε προσωπικό επίπεδο, μία διδακτική εμπειρία!

      Η Κουζίνα είναι γιάμι, επομένως αν τυχόν βρεθείς Ιωάννα κατά Ναύπακτο μεριά, στην προτείνω!

      Τα φιλιά μου και τις καλησπέρες μου. (Πάω να διαβάσω για το Κωνώνειο τείχος...)

      Διαγραφή
  3. Ευτυχώς που μας ταξιδεύεις ιστορικά και φωτογραφικά παντού.Τι θα' κανα χωρίς εσένα πτηνό μου!!!

    Υ.Γ. Οι φωτογραφίες σου είναι απόλυτα ανταγωνιστικές ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χε χε χε! Για απόλυτα ερασιτέχνης της φωτογραφίας, όλο και κάτι κουτσοκαταφέρνω...
      Τα φιλιά και τις καλησπέρες μου!

      Διαγραφή
  4. Μα τι αρτιστίκ πτηνό είσαι εσύ βρε παιδάκι μου! Υπέροχες οι φωτογραφίες, υπέροχη και η ξενάγηση -αν και τη Ναύπακτο την έχω επισκεφθεί 2-3 φορές στα μικράτα μου, οπότες έχω φερτσ χαντ εξπίριενς- αλλά η αλήθεια είναι ότι με την κατάντια αυτής της χώρας με πιάνει πάντα μια στεναχώρια. Και δεν αναφέρομαι στην κρίση, αυτή δεν είναι του χεριού μας. Αλλά τόση ιστορία, τόσος πολιτισμός, τόσες κακουχίες, για να καταλήξουμε να προσκυνάμε Πόρσε και τραγουδιάρες... Τι να πω γι' αυτόν το λαό, φταίει το γονίδιο, φταίει η ρότα της ιστορίας, δεν ξέρω. Καλά λέει ο ποιητής, "όπου κι αν ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι όμορφη η Ναύπακτος (τουλάχιστον το λιμανάκι της, γιατί παραμέσα... χμ!), εξού και γράφει καλά στον ερασιτεχνικό φακό μου. Η κατάντια της χώρας είναι απερίγραπτη. Και τόση ιστορία, τόσος πολιτισμός, φαίνεται πως τίποτα δεν μας εδίδαξε -ανεπίδεκτοι μαθήσεως αποδειχθήκαμε οι νεοέλληνες!

      Φιλιά και καλημέρες, καλή μου Astero!

      Διαγραφή
  5. Οι φωτογραφίες σου είναι απίστευτες, το φως, τα χρώματα, οι γωνίες...με μάγεψες!
    Μπράβο πιγκουίνε μου..για άλλη μια φορά μας πρόσφερες, ένα όμορφο ταξίδι με τον δικό σου αξεπέραστο τρόπο...
    Σ ευχαριστούμε...καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσαν και οι φωτογραφίες και η βόλτα!
      Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου!

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα Πιγκουινε μου. Το έχεις και πολύ μάλιστα και με την ιστορία, για την φωτογραφία τα έχουμε πει παλαιότερα. Αν είχαμε λίγους σαν και εσένα δάσκαλους ιστορίας, δεν θα είμαστε ένας ανιστόριτος λαός.
    Για μιά ακόμα φορά respect.
    φιλιά
    Νάσια έτσι γράφεται το ανιστόριτος?? μάλλον όχι ε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσε τη Νάσια...έχει μάθημα τώρα...ανιστόρητος είναι. Φιλιά.

      Διαγραφή
    2. maria αν αποφασίσεις να δώσεις εξετάσεις στη γλωσσολογία και περάσεις απο Μπαμπινιώτη ,ανιστόρητος θα το γράψεις...αν θέλεις να το γράψεις σε μένα γράψ'το όπως σε βολεύει ...α ! φιλάκια και ευχαριστώ και την ElenArt που με σκέφτεται!

      Διαγραφή
    3. Και καλά να είναι κανείς ανιστόρητος -αλλά και ανορθόγραφος; Χα χα χα χα!!!!
      Μαρία μου, ξαναδιαβάζω μετά από καιρό κάποιες αναρτήσεις μου, εντοπίζω ορθογραφικά λάθη (αστραφτερά μαργαριτάρια!) και εκνευρίζομαι αφάνταστα! Ευτυχώς που είστε όλοι (περιλαμβανομένης της Νάσιας) ευγενικοί μαζί μου και μου συγχωρείτε τις αβλεψίες...

      Φιλιά και καλημέρες και στις τρεις σας!

      Διαγραφή
  7. 'Εχω πάει Ναύπακτο (μετά διανυκτερεύσεως μάλιστα). Έκανα τις βόλτες μου στο βενετσιάνικο λιμάνι, έφαγα τα μεζεδάκια μου (η Λόη δεν είχε ανοίξει ακόμα την κουζίνα της...)περάσαμε εξαιρετικά. Μου άρεσε πολύ το μάθημα ιστορίας σε σύνδεση με το χτεσινό. Να...είδες τί μας κάνουνε οι ιστορικές σειρές ???...μάθαμε ότι τον αιώνα που κυριαρχούσε ο Σουλεϊμάνογλου και οι (άχρηστοι) διάδοχοί του, έγινε και η Ναυμαχία της Ναυπάκτου, όργωνε τις θάλασσες ο Μπαρμπαρόσα και μεγαλουργούσε ο Μιμάρ Σινάν. Μαζί σου και με τη Βικιπαίδεια κάνω αυτό που λέγεται "Δια Βίου Μάθησις"..ή Γηράσκω αεί διδασκομένη...αλλά δεν μου αρέσει καθόλου το "γηράσκω" χα χα χα. Οι φωτό πανέμορφες. Ξανάζησα τις στιγμές μου εκεί. Να είσαι καλά πιγκουϊνάκι, πολλά φιλιά.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ετούτο το ποστ -όπως καλά κατάλαβες- ήταν σετάκι με το προηγούμενο για το Σουλεϊμανιγιέ! Κάθε αφορμή για να μάθω ή να θυμηθώ κάτι, χρήσιμη και ευπρόσδεκτη είναι! Χαίρομαι πολύ πολύ που και για σένα, ισχύει το ίδιο!

      Σε φιλώ και σε γλυκοκαλημερίζω!

      Διαγραφή
  8. Πανέμορφη η Ναύπακτος !!! Όταν - προ ολοκλήρωσης της Εγνατίας οδού - κάναμε την διαδρομή Ηλεία-Θεσσαλονίκη ή τ'ανάπαλιν, πάντοτε κάναμε στάση για καφέ εκεί. Τώρα το ταξίδι το κάνουμε μέσω των ζούπερ-γουάου Ελληνικών μότοργουέιζ, Ιονίας οδού (άσχετο που παραμένει μισοτελειωμένη εδώ και αιώνες) και Εγνατίας οδού, με στάση για καφέ στην Αμφιλοχία (αναμένω ανάρτησή σου για την πανέμορφη Αμφιλοχία) και για πιπί στα Γιάνεννα (γιατί άπαξ και μπεις στην Εγνατία χωρίς να έχεις πάει τουαλέτα πριν, τον ήπιες κανονικότατα !!!)

    Τώρα, όσον αφορά την ιστορία του τόπου, την γνώση της, την αξιοποίησή της κτλ., ας μην μιλήσουμε καλύτερα ... ... ... Πίκρα μεγάλη !!! :-/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραιότατη η Ναύπακτος, θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να έχει εξελιχθεί σε σημαντικό τουρίστικ ντεστινέισον. Ωραιότατη και η Αμφιλοχία, έχω σταματήσει ουκ ολίγες φορές για καφέ! Αυτό πάλι με την Εγνατία και την αδυναμία να σταματήσεις πουθενά για πιπί κι ένα νερό, μία κοκακόλα, μία γκαζόζα βρε-αδελφέ, είναι απλώς απερίγραπτο! Ωραίος δρόμος δεν λέω, με την απλωσιά του, με τα τούνελ του, με τις γέφυρές του, αλλά ο εφιάλτης του ανθρώπου με συχνοουρία!

      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Τι όμορφα που συνδυάζεις τα κείμενα με τις φωτογραφίες! Την ευχαριστήθηκα την ανάρτηση και την βόλτα στην Ναύπακτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε! Πάει σετάκι με την προηγούμενη ανάρτηση...
      :)

      Καλημέρες!

      Διαγραφή
  10. Πριν δυο μηνες περιπου ,περασαμε απο τη Ναυπακτο,σταματησαμε για λιγο και κατεβαινοντας στα τειχη,περασαμε στο χωρο δεξια που ειναι ο Θερβαντες(μου εκανε εντυπωση το μικροσκοπικο αγαλμα του)! Προσπαθωντας να διαβασουμε τις μαρμαρινες επιγραφες- αφιερωματα διαφορων πρεσβειων των εμπλεκομενων στη ναυμαχια κρατων,συναντησαμε εμποδιο τα θαμνωδη που φαινονται και στη φωτογραφια σου!
    Καθησε λοιπον ο ανδρας μου και τα καθαρισε οσο μπορουσε με τα χερια το επι μιση ωρα,μονολογωντας οτι θαρχονται οι ξενοι να θαυμασουν το πολιτιστικο παρκο Θερβαντες και θα βλεπουν την αφροντισια!Πιστευε οτι οι υπευθυνοι θα εβλεπαν την επομενη την ερασιτεχνικη χειρωνακτικη εργασια και θα συνετιζονταν!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεγάλο (αλλά τεράστιο) ρισπέκτ στο σύζυγο! Και μεγάλη (τεράστια) θλίψη για αυτό το κράτος που δεν μπορεί ούτε στο τόσο να διαφυλάξει και να αναδείξει τις ομορφιές του τόπου. Ουφ!

      Καλημέρες (και σε εσένα και στο σύζυγο!)

      Διαγραφή
  11. Καλαμιά στην κάμπο9 Απρ 2013, 2:55:00 μ.μ.

    Κύριε, κύριε, τι ωραία που τα είπατε πάλι!!!!
    Τώρα έχω την επιθυμία και να ξαναδιαβάσω λίγο ιστορία αλλά και να επισκεφτώ κανονικά και επισήμως τη Ναύπακτο που την είχα δει από μακριά ένα καλοκαίρι και επειδή έκανε πολλή ζέστη δεν είχα ούτε την αντοχή ούτε την επιθυμία να πλησιάσω και να την εξερευνήσω. Το ίδιο είχα πάθει κάποτε και με την Καστοριά που λόγω της αφόρητης ζέστης μίσησα και τη λίμνη και την πόλη και τα φασόλια και τις γούνες.

    Τελικά αυτό που κάνεις εσύ, δηλαδή να επισκέπτεσαι χειμώνα τους καλοκαιρινούς προορισμούς είναι πιο αποτελεσματικό και περισσότερο χρήσιμο.
    Καλοκαίρι στα ορεινά και χειμώνα στα παραθαλάσσια, αν θέλει κανείς να απολαύσει απερίσπαστος τις πραγματικές ομορφιές ενός τόπου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να ξαναπάς στη Ναύπακτο, είναι όμορφο το λιμανάκι της. Κι έχει από πάνου και ωραιότατο κάστρο που ανεβαίνεις και αγναντεύεις όλον τον Πατραϊκό! Εγώ είμαι όντως ανάποδο πτηνό: μου αρέσουν πολύ τα παραθαλάσσια το χειμώνα. Οι συννεφιασμένοι ουρανοί είναι πιο ενδιαφέροντες στο καθρέπτισμά τους στη θάλασσα!

      Α, και να πας ξανά και στην Καστοριά -αλλά όχι καλοκαίρι! Για μένα είναι από τις ομορφότερες πόλεις της Ελλάδας (έχει και τις ασχήμιες της, αλλά εντάξει!). Πάει και τελείωσε: ν'ανοίξει λίγο ο καιρός και θα σε πάω εγώ βόλτα κατά κει να σου αλλάξω γνώμη! :)

      Φιλιά!

      Διαγραφή
  12. Εμένα από απέναντι που σου έγνεψα με είδες ή σε εμπόδιζαν τα σύννεφα; :-)
    Για άλλη μια φορά καταπληκτικές οι εικόνες σου (μέσα από τις φωτογραφίες και τα λόγια)! Έχω πάει στην Ναύπακτο, μα από αυτήν την ανάρτηση μου φάνηκε 'καινούρια'...
    Την καλησπέρα μου στο αγαπημένο πτηνό :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ώστε εσύ ήσουν που μου κούναγες το μαντήλι; Την επόμενη φορά θα σου έρθω για καφέ!

      Πολλά φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
  13. Αμα λέω εγω οτι είχα μπλέξει με άχρηστους ανθρώπους με λέγανε και υπερβολική.. τόσα ταξίδια Ναύπακτο και ο αχαίρευτος (ο πρώην ντε) δεν μου έκανε τούρινγκ ούτε μου είπε κανα ιστορικό συμβάν. Το μόνο που τον ένοιαζε το καφεδάκι στο λιμανάκι και τα καρναβάλια. Καλά έκανα και τον σούταρα τελικά.. (συγχίστηκα)

    Και πως να μην συγχιστώ, οταν βλέπω τόσες φωτογραφίες, διαβάζω τόσα όμορφα ιστορικά συμβάντα και νιώθω λες και πάω εκεί για πρώτη φορά, μου λες? Που κακό χρονο να έχει.. ούτε στην ΚΟΥΖΙΝΑ δεν φάγαμε, και ούτε καν γνώριζα την ύπαρξή του..

    Πάω να πιω κανα χαλαρωτικό να ηρεμήσω. Και επειδή υποψιάζομαι θα περάσει βόλτα από εδω ο γάτος μου, πες του να μην τολμήσει και δεν με ξεναγήσει και να μου πει και τίποτα ιστορικό για τον τόπο του. Γιατί θα την πληρώσει εκείνος την νύφη! Ορίστε μας!

    **Υπέροχο το ταξιδάκι και καταπληκτικές φωτογραφίες, ειδικά αυτές με τον γεράκο!! Καλό απόγευμα! Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αίσχος και ντροπή του, του αχαϊρευτου! Και του άξιζε εντελώς να γίνει "πρώην". Αυτό που πάνε πολλοί σε ένα μέρος και την αράζουν μόνο για καφέ, χωρίς να ασχοληθούν στο παραμικρό με τα τυχόν αξιοθέατα ή την ιστορία του και χωρίς να προσπαθήσουν να κατανοήσουν τη φυσιογνωμία του τόπου και των κατοίκων του, εμένα μου φαίνεται αδιανόητο.

      Ευτυχώς που υπάρχει ο γάτος σου και όλα αυτά είναι παρελθόν! Ε μα πια!

      Φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
  14. Tην έχω κάνει άπειρες φορές αυτη τη βόλτα πτηνούλι καθώς η καταγωγή από μπαμπά, Τρίκορφο city πάνω απο την Ναύπακτο καλέ, γιου νοου παπαροκάδες;Εκεί!
    Είναι υπέροχο το λιμάνι αν και το έχουν βανδαλίσει λίγο τα μαγαζιά.
    Τέλος πάντων πολύ μου άρεσε που με ξαναπήγες βολτιτσα!
    Να 'σαι καλά!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α ώστε από εκεί κατάγεσαι! Παπαροκάδες μεγάλα σελέμπριτις!
      Έχουνε κάμει το Τρίκορφο, πολύ χοτ-σποτ! :)

      Φιλιά και καλημέρες, Έλενα!

      Διαγραφή
    2. Δεν θα το σχολιάσω για τους παπαροκάδες γιατί δεν θέλω να βρίσω πρωί πρωί.
      Τέλος πάντων.
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  15. δ6...

    α δεν έννοούσες το παιχνίδι;
    πολύ καλή η ανάρτησή σου!
    και όντως σκίζεις στην ιστορία!
    μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι καλός στην ιστορία, στο τέτρις και στο τάβλι.
      Επίσης, σκίζω στο σουντόκου!
      :)

      Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου!

      Διαγραφή
  16. Υπέροχες φωτογραφίες!! Μπράβο!! Μας ταξιδεψες!!! Καλησπέρααααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν!!! Καλημέρααααα!

      Διαγραφή
  17. αγαπω πολυ το ναυπλιο, και εχω φαει και εγω κειιιι
    ειμαι και γω καλοφαγας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, γλώσσα λανθάνουσα την αλήθεια λέγει. Το Ναύπλιο πολύ φχαριστημένο μαζί σου, αλλά η Ναύπακτος δεν σου μιλάει πια!

      Διαγραφή
  18. Υπέροχη ανάρτηση όπως πάντα!
    Καταπληκτικές φωτογραφίες με καλύτερη για μένα την πρώτη στην κορυφή.
    Κρίμα που δεν είχε λιακάδα θα είχαν άλλο χρώμα οι φωτογραφίες σου.
    Νομίζω ότι έχεις Olympus... έτσι μου βγαίνει από τα χρώματα που βλέπω... από τον τόνο που έχουν οι φωτογραφίες σου... κάνω λάθος?
    Τεσπα. Εχασες το καλύτερο: Να δεις την υπέροχη πανοραμική θέα του λιμανιού από ψηλά, από το κάστρο! Aλλά βέβαια που μυαλό για αναβάσεις? Στο φάγανε τα κανελλόνια!!

    Μάκια γλυκό μου πίνγκου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα μου άρεσαν πολύ οι φωτογραφίες με τον κύριο -την είδα πολύ αρτίστας και του έκαμα κάτι ξεγυρισμένα ζουμ. Δεν έχω Olympus, αλλά Sony! Και όχι να το παινευτώ (!), αλλά δεν είναι η μηχανή που κάμει τη διαφορά αλλά ο φωτογράφος! Μπου-χα-χα-χα!!!

      Στο κάστρο θα σε πάω βόλτα σε άλλη ανάρτηση, όταν δεν θα έχουμε φάει κανελόνια!

      Καλημέρες Λιακάδα!

      Διαγραφή
  19. Υπέροχη ανάρτηση...αλλά δεν σου λέω και τίποτα καινούργιο, πάντα έτσι κάνεις!!!
    Στη Ναύπακτο ήμουν τον Νοέμβρη και καταχάρηκα την εκδρομούλα.
    Είναι από τα πολύ όμορφα μέρη να "ζήσεις"¨την ατμόσφαιρά της....
    Φιλάκια πτηνούλι μου
    Καλές πτήσεις !!!
    Σόφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σόφη μου, είναι υπέροχη βόλτα η Ναύπακτος -παρότι το πραγματικά όμορφο σημείο της είναι σχετικά μικρό.
      Φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
  20. Πάλι κοντά μου ήσουν...δε με φώναζες να φάμε μαζί?
    Το λιμάνι της Ναυπάκτου πάντα με γοήτευε...το παραμέσα της πραγματικά δε λέει και πολλά...αλλά αυτό το λιμάνι!!..σου μιλάει η ιστορία εκεί!!
    Οι φωτογραφίες σου αξεπέραστες..οι περιγραφές σου και οι ιστορικές αναφορές πλεγμένες τόσο όμορφα που πάω στοίχημα πως αν ήσουν καθηγητής όλα τα παιδιά θα ήξεραν ιστορία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλο σε γυροφέρνω! Το λιμανάκι της Ναυπάκτου είναι καταπληκτικό -το παραμέσα δεν λέει τίποτα! Τα΄χουμε καταφέρει κι εδώ να στήσουμε μία πόλη-καφρίλα.
      Αν ήμουν καθηγητής, θα ήξευραν όλα τα παιδιά ιστορία; Χα χα χα χα! Γελάω με νόημα...

      Καλημέρες!

      Διαγραφή
  21. Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς;! Τα θέματά σου; Τις φωτογραφίες σου; Τα κειμενάκια με τις όμορφες πινελιές σου; Τι; Όλα συνθέτουν ένα υπέροχο αποτέλεσμα. Μεγάλη μου χαρά να περνάω απ' τον μαχαλά σου, πτηνό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts