Παρασκευή, 24 Μαΐου 2013

Έμεινα Άφυτος!


Στα κανονικά μου εγώ δεν μπαίνω στη θάλασσα αν δεν πάει Ιούνης. Μη σου πω και Ιούλης. Κατά τα μέσα του καλοκαιριού δηλαδής. Όταν οι υποδέλοιποι έχουν περάσει δυο χέρια χρώμα στο κορμί τους, τότες είναι που σκάω μύτη, στο λευκό που ξεχωρίζει. Και επειδής δεν μένω και πολύ στον ήλιο, προς το τέλος του καλοκαιριού, να'χω πάρει ένα ροδοκόκκινο και ζήτημα είναι. Για μαύρισμα, ούτε κουβέντα! Βλέπεις, είμαι αρκετά ανοιχτός -και δεν το εννοώ μόνο με την έννοια του όπεν μάιντεντ.



Μεγάλη υπέρβαση θα το πεις λοιπόν που εφέτος, ξεκίνησα τα μπάνια από τις αρχές. Όχι Ιούνη, αλλά Μαϊου μη-χειρότερα. Αντίς να πλέξω το μαγιάτικο στεφάνι, πήρα τα μπρατσάκια μου και τα κουβαδάκια μου και ξεχύθηκα στας παραλίας της Χαλκιδικής. Στην Κρυοπηγή, αν έχεις ακουστά. Πρώτο πόδι. Που παρότι προσπάθησε να με φοβερίσει με τ'όνομά της, δεν ήταν και τόσο κρύα εντέλει αυτή η πηγή -καλά, δεν ήταν και ζεστή γιατί θα τη λέγαμε Θερμοπηγή, χελόου! Έτσι κάπως βρέθηκα φέτος, ανήμερα Πάσχα, αντίς να σουβλίζω τον οβελία (ζαμέ τέτοιες μπρουταλιτέ εγώ στο φαγί μου), να πλατσουρίζω χαρούμενος στο απέραντο γαλάζιο.



Τσου, οι φωτογραφίες δεν είναι από την εν λόγω παραλία -διότι είχα ξεχάσει τη φωτογραφική στο πορτ μπαγκάζ και οι δέκα ρώσοι τουρίστες που ήταν εκεί με τις κοιλούμπες, τις καδένες, τους χρυσούς σταυρούς και τις Σβετλάνες συζύγους, δεν είναι πλέζαντ θέαμα έτσι κι αλλιώς. Οι φωτό που σου μοστράρω είναι από την Άφυτο. Όπου κατέλυσα μετά το μπάνιο, για να θαυμάσω τη θέα στον Τορωναίο Κόλπο, να φάγω το μπιφτεκάκι μου και να πιω έναν καφέ βρε παιδί μου, να πάνε κάτου τα φαρμάκια -διότι μπάνια, βόλτες, μάσες, ξάπλες, πόσα ν'αντέξει κανείς;


Μετά από το ωραιότατο γεύμα μου στην πλατεία του χωριού, είπα να κάμω και μία βόλτα. Να εξερευνήσω το μέρος, να γνωριστώ με τους κατοίκους, να μοιράσω αυτόγραφα, τα γνωστά.


Η Άφυτος λοιπόν μου άρεσε πάρα πολύ. Πρώτον, διότι ως μέρος ανυψούται, είναι ευάερη, ευήλια και διαθέτει ορίζοντες. 



Δεύτερον, διότι έχει διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό το παραδοσιακό της χρώμα. Πέτρινα σπίτια, καλντερίμια, καμινάδες και κεραμοσκεπές.


Και τρίτον, διότι στα όποια ιντεράξιονς είχα με τους κατοίκους, ήσαν όλοι ευγενέστατοι και φιλικοί και καλοί επαγγελματίες με τον τουρίστα (μουά).


Το μέρος διαθέτει και ωραιότατο -καθ'όπως έμαθα- λαογραφικό μουσείο.


Το οποίο στεγάζεται σε ένα εντυπωσιακό διώροφο της οικογένειας Αλευρά.


Δυστυχώς η ώρα ήταν περασμένη και το μουσείο κλειστό, επομένως δεν μπορώ να σου δείξω μήτε τις φορεσιές, μήτε την παραδοσιακή οικοσυσκευή, μήτε τα γεωργικά εργαλεία που εκτίθενται εδώ.


Μπορώ όμως να σου δείξω το λουλακί μπαλκόνι του που στέκεται χαριτωμένα απάνου στα δοκάρια. Όπως θα παρατήρησες και από την επιγραφή, το κτήριο είναι του 1889! Επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, για να μην ξεχνιόμαστε.


Η ιστορία του μέρους είναι θεόπαλια και φθάνει στο 3.000 π.Χ. παρακαλώ! Επειδής δεν είσαι μόνο εσύ που εξετίμησες τις παραλίες και τις θέες, ήρθε εδώ ο αρχαίος και έσιαξε πόλη διόλου ευκαταφρόνητη. Κατά τους Περσικούς Πολέμους, συνεισέφερε μάλιστα με τα δικά της πλεούμενα, ενώ αργότερα έκαμνε αίτηση και εντάχθηκε στην Αθηναϊκή Συμμαχία.


Σήμερα η Άφυτος είναι ίσως ένας από τους ομορφότερους οικισμούς της Χαλκιδικής, καθώς σε αντίθεση με άλλα χωριά και παραθαλάσσια θέρετρα, δεν έχει παραδοθεί εντελώς στην κακογουστιά της προκάτ μεζονέτας και του θεσσαλονικιώτικου νεοπλουτισμού. Περπατώντας τα καλντερίμια, συνειδητοποίησα πόσο σημαντικό για την αισθητική της είναι το πλακόστρωτο στους δρόμους -καμία σχέση με την ακαλαίσθητη και καυτή κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, άσφαλτο. Μακάρι να συνέχιζαν και εδώ την πλακόστρωση λίγο πιο πέρα από το κέντρο του οικισμού.


Τελευταία στάση μου, η εκκλησία. Παραδοσιακή κι αυτή, με λιτές γραμμές. Όπως ακριβώς θα έπρεπε να είναι οι εκκλησιές.


Μπήκα στον προθάλαμο και άναψα ένα κεράκι. Έτσι για να μη λες ότι είμαι τελείως γρουσούζης με τις θρησκείες και τα κυρελέησον. 


Και κάπως έτσι έφυγα χαρούμενος από ετούτο δω το μέρος. Και υποσχέθηκα στον εαυτό μου πως κάποτες θα ξαναγυρίσω. Με πολυήμερη άδεια, έναν πάκο βιβλία και διάθεση να αφεθώ στους ήσυχους και ξεκούραστους ρυθμούς του. Στα υπόψην λοιπόν! Άσχετο, εσύ ξεκίνησες μπάνια;

27 σχόλια :

  1. ζήλεψααααααα !!!!!! το ξεύρεις πως εχω το Αιγαίο στα πόδια μου ,αλλά τώρα που είδα τις φωτό σου ,μου λείπει λίγο η ''χλιδή'' των τουριστών ! κάθε μέρα μόνη στις ακρογιαλιές ,θέλω λίγο να έχω το κατιτίς να σχολιάσω βρε παιδί μου και οι Ρωσίδες έχουν πολύ χάζι ... ή οι πλούσιες γεροντο -ζωντο-χήρες με τα τεκνά παραμάσχαλα ή οι νεόπλουτοι Έλληνες μετανάστες που έρχονται για διακοπές και οι κιουρίες φωνάζουν όλο Αμερικάνικη προφορά τα βλαστάρια τους στην παραλία '' Τζοοοοοοοον καμ χίαρ''....ή τους υπεύθυνους στην παραλία που έρχονται και σου κάνουν παρατήρηση να μην σκάβουν τα παιδιά σου στην άμμο και γκρεμοτσακιστεί κανένας παππούς ή τις χοντρούλες με τα μικροσκοπικά μπικίνι τους ή κάτι μεσήλικες με το μαγιό-σλιπ.....

    μιλάμε για ερημιάααααα εδώ,βαρέθηκαααααααααααα

    τσίου τσίου τσίου τσίιιιιιιιιιιιιιιιου !



    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ άλλοι την εψάχνουνε την ερημιά για ν'απολαύσουν το γαλάζιο κι εσύ (αχάριστη!) την εσνομπάρεις. Πρέπει να σε είχα από μία πλευρά το περασμένο Σουκού στην παραλιακή της Βουλιαγμένης-Βάρκιζας, να ιδείς μιλιούνια τον κόσμο (μήτε σπιθαμή παραλίας ν'απλώσεις πετσέτα ή τραχανά), να πεις "έλεος, δώστε μου πίσω την ερημιά μου".

      Τσίου! Και μπλουμ!

      Διαγραφή
  2. κατά τη γνώμη μου είναι το πιο όμορφο χωριό της χαλκιδικής.
    τέσσερις ημέρες που πέρασα εκεί, ήταν υπέροχα.
    είναι γραφικό μέρος με όμορφη παραλία και θέα. ένα κάτι με τη θέα το έχω!
    και το καλοκαίρι, έχει και κόσμο καλό!

    κρίμα που δε θα ξαναπάω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πανέμορφο το χωριό. Πολύ πιο γραφικό και ήσυχο από τα λοιπά θέρετρα της περιοχής. Κι αυτή η θέα, αχ αυτή η θέα!
      Αλλά για να έχουμε καλό ερώτημα: γιατί δεν θα ξαναπάς;

      Τσίου! Και μπλουμ!

      Διαγραφή
  3. Kαλημέρα..τα θαλασσινά πλάσματα της μπλογκογειτονιάς , συγχρονίστηκαν! ούτε συνεννοημένοι να ήμασταν!! καλοκαιρινή ανάρτηση εσύ , καλοκαιρινή και γω -αν θέλεις και σε βγάλει ο δρόμος σου στα μέρη μου κόπιασε να την δεις :) λάτρεψα τις φώτος με το σπιτάκι μου, τη θαλασσίτσα! Μήπως είδες και κανά δελφινάκι να πλατσουρίζει; Και γω καθε χρονο παρόλο δελφινάκι δε ξεκινώ τα μπανάκια μου στο σπιτάκι μου μόλις μπει το καλοκαιράκι..πιο μετά πηγαίνω και πλατσουρίζω και γω χαρούμενο στο φυσικό μου περιβάλλον :) Πολύ μου αρεσε η αναρτηση σου και οι φωτος σου που μας ξεναγεις στον Αφυτο..πρωτη φορα ακούω αυτό τον τόπο..λεω και γω τι να εννοεί ο πιγκουινάκος με τον τίτλο;; Καλοκαιρινές δελφινοκαλημέρες και τσίου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάει και τελείωσε, μπήκαμε σε καλοκαιρινό μουντ! Κι είναι το άτιμο το γαλάζιο, πολύ θελκτικό! Άσε που με όλα όσα συμβαίνουν τριγύρω, το'χουν όλοι ανάγκη ένα πλατσούρισμα, να ξεδώσουν και να ξεχαστούν. Και δεν ξεύρω για εκεί, αλλά εδώ οι παραλίες κάθε σουκού είναι γιομάτες κόσμο! Άντε λοιπόν, καλές μας βουτιές!

      Τσίου! Και μπλουμ!

      Διαγραφή
    2. ουπς..τωρα το είδα, τι έγραψα στην αρχή..αντί συντονίστηκαν, εγραψα συγχρονίστηκαν :)

      Διαγραφή
  4. Πτηνούλι μας έκανες να σκάσουμε από την ζήλεια πρωί πρωί.
    Να είμαι στη δουλειά και να βλέπω τέτοιες ομορφιές.
    Δεν έχω κάνει μπανιο ακόμα αλλά είναι στα άμεσα σχέδια.
    Οι ορίζοντες μου αρέσουν και εμένα.
    Το καλύτερό μου.
    Θα μου άρεσε πάρα πολύ σίγουρα το μέρος ευχαριστούμε για την ξεναγηση.
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πτηνό είπε να πετάξει λίγη αλμύρα στο μπλογκ του σήμερα.
      Είναι το καλοκαίρι ξεσηκωτικό και -νομίζω- όλοι έχουμε φέτος πάρα πολύ μεγάλη ανάγκη να ξεδώσουμε. Γι'αυτό και δεν πρόλαβε να ζεστάνει ο καιρός και ξεχύθηκαν όλοι στις παραλίες.
      Η Άφυτος είναι πραγματικά πολύ γραφική και συμπαθητική.
      Αν τυχόν βρεθείς κατά κει, να κάμεις μία επίσκεψη.

      Τσίου! Και μπλουμ!

      Διαγραφή
  5. Έμεινα άφατη με την Άφυτο!

    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες τι όμορφη που είναι;
      Αξίζει τον κόπο να την εντάξει κανείς στα πλάνα διακοπών του.
      (ορίστε, κάμω και τζάμπα τουριστική διαφήμιση -που θα'πρεπε κανονικά να με ταϊζουν τζάμπα τα μπιφτέκια μου για τέτοια προμόσιονς)

      Τσίου! Και μπλουμ!

      Διαγραφή
    2. Ααααααααχ ναι, μόνο που εμείς δεν... Διαθέτομεν υπερήλικη μητέρα και αντιλαμβάνεσαι...

      Διαγραφή
    3. Αντιλαμβάνομαι. Θέλει υπομονή και κουράγιο το πράμα.
      Ελπίζω να τα καταφέρεις έστω και για λίγο να ξεφύγεις...

      Διαγραφή
  6. Και εγώ είμαι του ροδοκόκκινου στο τέεεεελος του καλοκαιριού! Θέλω τον μισό ήλιο για να πάρω χρώμα. Τα τελευταία χρόνια όμως που πάω κολυμβητήριο στο Πανόραμα βγαίνουμε μετά το άκουα αερόμπικ στις ξαπλώστρες με τις κυρίες και προσωπικά ψήνομαι ένα τέταρτο από τη μια και ένα τέταρτο από την άλλη πλευρά οπότε παίρνω ένα ανεπαίσθητο χρωματάκι.
    Εγώ δεν άρχισα ακόμη τα μπάνια. Δεν με πειράζει η κρύα θάλασσα. Υπήρξα και χειμερινή κολυμβήτρια.
    Κλείνοντας θα επαναλάβω το χιλιοειπωμένο από τους Θεσσαλονικείς: Σαν την Χαλκιδική δεν έχει. Που για να πω τη μαύρη αλήθεια μου δεν ξέρω αν το υιοθετώ έτσι που πήζουν και οι παραλίες αλλά κυρίως ο δρόμος προς Χαλκιδική κάθε ΠΣΚ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το μποτιλιάρισμα, μην μου το συζητάς: εφιάλτης. Βέβαια, σου έχω και αντίστοιχο εφιάλτη με το μποτιλιάρισμα από το κέντρο προς την παραλιακή της Αθήνας. Όλα για μία θέση στην παραλία. Να λιαστούμε, μπας και ξορκίσουμε τη μιζέρια μας και ξεχαστούμε λιγουλάκι.

      Άντε, καλές βουτιές (σε κολυμβητήρια και θάλασσες) και καλό ροδοκοκκίνισμα!

      Τσίου! Και μπλουμ!

      Διαγραφή
  7. Δε θα φανταζόμουν ποτέ ότι αυτό το Πάσχα θα βρισκόμασταν και οι δυο στη Χαλκιδική (εγώ στο τρίτο πόδι, εσύ στο πρώτο)! Ναι, η Άφυτος ξεχωρίζει για τους λόγους που πάνω κάτω είπες. Για τους ίδιους λόγους θα σου συνιστούσα την Αρναία, καθ'οδόν για το τρίτο πόδι, μπαίνοντας στην εκκλησία της οποίας έχεις τη μοναδική αίσθηση να βλέπεις μέσα από διάφανο χοντρό γυαλί που καλύπτει σχεδόν όλο της το δάπεδο, αρχαία που βρέθηκαν εκεί όταν οικοδομήθηκε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες; Κοντά σεργιανίζαμε (ένα πόδι πάνω, ένα πόδι κάτω!). Την Αρναία, τη θυμάμαι νοερώς όταν είχα πάει πιτσιρίκος πριν από -γκουχου γκούχου- κάμποσα χρόνια. Στα σχέδιά μου είναι μία πιο διεξοδική βόλτα στη Χαλκιδική -να ιδώ πότε θα τα καταφέρω.

      Διαγραφή
  8. 5 λέξεις μόνο από μένα (πέρασα βιαστικά να πω ένα χελλόου κι ένα σι γιου λέιτερ ταυτόχρονο): ΣΑΝ ΤΗΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΉ ΔΕΝ ΕΧΕΙ !!!

    Σου εύχομαι να ξαναπάς σύντομα και πού ξέρεις ... μπορεί να είμαι κι εγώ εκεί με τα μπρατσάκια μου και τα κουβαδάκια μου ! :-)

    Πι.Ες.: Αν και όταν ήμανε μικρή σ' αυτήν την ρημάδα την Κρυοπηγή με τσίμπησε τσούχτρα κι οι τσιρίδες μου ακούστηκαν από Θράκη μέχρι Φλώρινα και Βόλο κι είχα το σημάδι της μέδουσας στο πόδι μου για χρόνια, οπότε την συγκεκριμένη παραλία δεν την επισκέφτηκα έκτοτε.

    Πι.Ες2.: 5 λέξεις είπα θα γράψω, σεντόνι κατέληξε !!! Άντε, φεύγω. Μπάααααααιιιιι !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε λοιπόν είναι γεγονός: σαν την Χαλκιδική δεν έχει! Το πιστοποιούν ενάμιση εκατομμύριο Θεσσαλονικείς! :)
      Και μπόλικοι ρώσοι και βαλκάνιοι τούριστες!

      Η τσούχτρα στην Κρυοπηγή ήταν εκεί και μου είπε να σου μεταφέρω την ειλικρινή της συγνώμη για την αναστάτωση που σου προκάλεσε. Ήταν μία εξαιρετικά ατυχής κίνηση εκ μέρους της και λυπάται πραγματικά.

      :)

      Τσίου! Και μπλουμ!

      Διαγραφή
  9. Πανέμορφο μέρος!!!
    Αν πήγαινα διακοπές φέτος, αυτή η ανάρτηση θα ήταν ο οδηγός μου!!..μου άρεσε πολύ!!
    Μπάνια δεν ξεκίνησα ακόμα...όταν ξεκινήσω θα κάνω πανηγυρική ανάρτηση να το γιορτάσω..χαχα!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, είναι όντως πολύ όμορφο το μέρος!
      Αξίζει τον κόπο, αν θέλει κανείς να συνδυάσει καταπράσινους λόφους, γαλάζια νερά, καλό φαγητό και σχετική ηρεμία.
      Άντε, σου εύχομαι να κάμεις σύντομα διακοπές και να βρεθείς σε όμορφα μέρη σαν ετούτο!

      Διαγραφή
  10. Καλαμιά στην κάμπο24 Μαΐ 2013, 2:34:00 μ.μ.

    Εύγε, παιδί μου Πιγκουίνε! Μετά τις θείτσες της Βιέννης, μας έφερες στα ίσια μας με τις κρυστάλλινες παραλίες, τις κατάφυτες πλαγιές, τα πλακόστρωτα δρομάκια και τα πέτρινα πανέμορφα σπίτια. Δεν έχω πάει ποτέ στη Χαλκιδική και θα αρκεστώ στις δικές σου περιγραφές και εντυπώσεις που έχεις, όπως έχουμε ξαναπεί, μεγάλη ικανότητα να τις κάνεις και δικές μου.
    Εγώ δεν έχω πάει ακόμα για μπάνιο. Το νερό είναι ακόμα κρύο εδώ πέρα γιατί η θάλασσα είναι πιο ανοιχτή. Δεν βιάζομαι. Όλόκληρος Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος, Σεπτέμβριος και λίγο από Οκτώβριο μου φτάνουν και μου περισσεύουν. Θα σε ενημερώσω όμως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Χαλκιδική είναι πολύ όμορφη, αλλά δυστυχώς και εδώ, ο νεοέλληνας δεν σεβάστηκε το φυσικό τοπίο και ήρθε και κότσαρε την πιο ακαλαίσθητη και κιτς μεζονέτα απάνου στο λόφο ή δίπλα στην παραλία! Η Άφυτος με έναν τρόπο, τη γλίτωσε την καταστροφή, εξού και ξεχωρίζει!
      Αυτό που κάμεις διακοπές από Ιούνη ως αρχές Οκτώβρη, πολύ το ζηλεύω! Είναι ωραίες οι θάλασσες και από τη δική σας την πλευρά, να ιδώ πότε θα αξιωθώ να έρθω και κατά κει να πλατσουρίσω!
      Τα φιλιά και τις καλημέρες μου!

      Διαγραφή
  11. Τι μου έκανες βρε πτηνό μου με αυτές τις υπέροχες φωτογραφίες;!! Πώς να συνέλθω η γυναίκα που τώρα από το παράθυρό μου βλέπω βροχή και έχει 10 βαθμούς;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το μόνο που μας απέμεινε είναι ο καιρός! Διότι για τα υπόλοιπα, σε ζηλεύουμε εμείς!
      Το γκρικ σάμερ πάντως είναι εδώ και σε περιμένει με μεγάλη ανυπομονησία! Άντε έλα!!!

      Διαγραφή
  12. Ομορφο μέρος και δε το ήξερα. Ευχαριστώ!
    Ολα ωραία και καλά με τον Βορρά αλλά οι τουρίστες του γμτ είναι ένα θέμα...
    Ολο βλαχορώσσοι, σλάβοι, τούρκοι...
    Κάνει να το ματάκι να δει έναν γάλλο, έναν Σκανδιναυό, έναν Ιταλό ρε παιδί μου για το τσακίρ κέφι.
    Και μόνο γι'αυτό δε μου αρέσουν οι διακοπές στη Χαλκιδική. :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δε λες καλά που έρχεται και ο βαλκάνιος, να πάρει λίγο τα πάνω του τουριστικώς το μέρος! Θα συμφωνήσω ότι η αισθητική και το μενταλιτέ είναι μεγάλη βλαχομπαναλαρία, αλλά αγάπα το γείτονά σου και με τα ελαττώματά του, έτσι δεν λέει η παροιμία; Ή κάτι τέτοιο τελοσπάντων!
      Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου!

      Διαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts