Παρασκευή, 21 Ιουνίου 2013

Bird & the City: the Soundtrack


Σήμερα, πτηνό βρίσκεται σε μουσικό μουντ, εξού και θα σου αφιερώσει μερικά τραγουδάκια να ευθυμήσουμε λιγουλάκι! Για να μην βγω και εκτός τόπικ (μήνας Νέας Υόρκης, ριμέμπερ;), τα άσματα θα κινούνται στο ίδιο θεμάτικ. Βάζεις δυνατά τα ηχεία και δίνεις τέμπο. Άσμα νούμερο ένα. Στο "Βίρα τις Άγκυρες", τρία ναυτάκια -ανάμεσά τους ο Τζιν Κέλι και ο Φράνκ Σινάτρα- φθάνουν στη Νέα Υόρκη του πενήντα και γυρίζουν την πόλη απ' άκρη σ'άκρη της μέσα σε μία μέρα, διαπιστώνοντας με ενθουσιασμό πως "ιτ'ς ε γουάντερφουλ τάουν!" Προφανώς δεν έμειναν δεύτερη μέρα.


Δεν έχει ακριβώς την ίδια άποψη ο Στινγκ της δεκαετίας του ογδόντα. Η Νέα Υόρκη στα χειρότερά της, με την εγκληματικότητα να έχει εκτοξευθεί, τη ρύπανση, την κίνηση να έχουν βγει εκτός ορίων και τις νεοϋορκέζες να φορούν βάτες και να κυκλοφορούν με περμανάντ. Δεν έχεις χειρότερο! Όταν μάλιστα προέρχεσαι από το Λονδίνο, τότε δεν μπορεί παρά να αισθάνεσαι ξένος και παρείσακτος. I'm an alien, I'm a legal alien, I'm a Englishman in New York.


Αλλαγή σκηνικού, ύφους και μουσικής. Στις αρχές της δεκαετίας του δύο χιλιάδες, οι Pet Shop Boys τραγουδούν για μία χαρούμενη, τρελή και εξωστρεφή Νέα Υόρκη. Των clubs, της έντονης ζωής και της ανοχής στη διαφορετικότητα. Το σύνθημα είναι: έλα όπως είσαι!


Το 2009, η Alicia Keys και ο Jay Z σχηματίζουν ένα μωσαϊκό εικόνων για την πολυσχιδή προσωπικότητα της σύγχρονης Νέας Υόρκης. "Δεν υπάρχει τίποτα που να μην μπορείς να κάμεις εδώ. Αυτοί οι δρόμοι θα σε κάμουν να αισθανθείς αναγενημένος και θα σε εμπνεύσουν." Για τους αμερικάνους -και ιδίως τους όσους ζουν πνιγμένοι στην αφασία και τη βαριεστημάρα του Νότου και των μεσοδυτικών πολιτειών- η Νέα Υόρκη είναι όλα αυτά. Μία ζωντανή, πολυμορφική πόλη. 


Κάθε σοβαρή πόλη που σέβεται τον εαυτό της, έχει ένα τραγούδι-ύμνο. Η Αθήνα το "Αθήνα, χαρά της γης και της αυγής, γλυκό γαλάζιο φύλλο", η Θεσσαλονίκη το "Θεσσαλονίκη μου ποτέ δεν σ'απαρνιέμαι, είσ'η πατρίδα μου το λέω και καυχιέμαι", το Χαρτούμ, το "Αλαλούμ-αλαλούμ, αλαλούμ-αλαλούμ, άλλη γλώσσα μιλάμε μάζεψέ τα να πάμε πιο καλά στο Χαρτούμ!". Στην ίδια λογική η Νέα Υόρκη έχει ετούτο το άσμα. Που το λέει ο Φράνκι. I wanna wake up in a city that never sleeps! Έτσι ακριβώς.

15 σχόλια :

  1. Καλημέρα,

    Ένα και ένα τα τραγουδάκια, με αδυναμία στον Sting και στον Franky! (Καλέ παιδαρέλι εδώ ο Sting!)
    Φιλιά πολλά, καλό τριήμερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ καλημέρα σου! Ο Sting και ο Franky είναι και δικοί μου αγαπημένοι!
      Ζούπερ τριήμερο να έχεις!

      Διαγραφή
  2. Τι ωραίο μουσικό πρωινό ξεκίνημα...

    Καλημέρα πίγκου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είπα να βάλω και καμιά μουσικούλα, να σας γλιτώσω από την ατελείωτη πολυλογία μου!
      Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου!

      Διαγραφή
  3. και μόνο που έβαλες Pet Shop Boys μου έφτιαξες τη μέρα!!!!
    πάω You Tube να ακούσω και άλλα τους τραγούδια!
    Newwwwwwwwwwwwwwww Yooooooooooooooork!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα δεν είναι τρομερά ανεβαστικό αυτό το άσμα των Pet Shop Boys;
      Είναι οι άτιμοι πολύ καλοί! Το αγαπημένο του πτηνού είναι το Domino Dancing. Πολύ μου αρέσει και το ακούω συχνά, κουνώντας το ράμφος μου!
      Πολλά φιλιά Νάσια! Καλό τριήμερο!

      Διαγραφή
  4. Και μόνο που μου ξεκινάς την μέρα μου με Φρανκ Σινάτρα και Τζιν Κέλι αξίζεις ένα τεράστιο φιλί στο ράμφος σου πτηνούλι!
    Φιλιά και ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλές γλυκές και μουσικές καλημέρες Έλενα!
      Πολύ χαίρομαι που σου άρεσαν οι μουσικές επιλογές! Αλλά πάρα πολύ!
      Φιλιά και να περάσεις ζούπερ το τριήμερο!

      Διαγραφή
  5. bird & the city :)) ...!!!
    τα τραγούδια...για να είμαι ειλικρινής τα τραγούδια τα άκουσα μισό δευτερόλεπτο το καθένα χεχε ε τόσο άντεξα.....αλλά δεν μπορώ να πω ωραίο είναι που έκανες μια ανάρτηση και όλα έλεγαν για ενα θέμα...για την Νέα Υόρκη...!!!
    σκέψεις: στον sting αναρωτήθηκα γιατί μας άρεσε τότε, αλλά δεν τον βρήκα και φριχτό, ακούγεται με χαμηλά την ένταση....στον Frank Sinatra σκεφτόμουν πόσο μεγάλος είναι στο βίντεο.......
    την καλημέρα μου...πάω να ακούσω καμιά μουσική στο youtube...ανακάλυψα οτι στο μικροσκοπικό λαπτοπ που έχω, φαίνονται τέλεια τα βίντεο όταν τα βάζω σε μεγέθυνση... :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γειά σου Πιγκουίνε!

    Με πολύ κέφι ξεκινάς το καλοκαίρι, ε (αφού η σημερινή θεωρείται η πρώτη μέρα του καλοκαιριού); :-)
    Μου άρεσαν πολύ το πρώτο και το τελευταίο τραγουδάκι (παλιομοδίτισσα γαρ και με αδυναμία στον Σινάτρα!), μου έφτιαξαν τη διάθεση.
    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. αυτο το ν ιου γιορκ σιτι μποι, το χω ριξει τρελλο χορο και ασωτο,
    η αθηνα ειναι αυτο το αλλουμ που λες εχεις δικιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μια ωραία καλημέρα κι από εμάς για εσένα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ καλές οι μουσικές επιλογές. Προτιμώ Sting. Από τότε που τραγουδούσε με τους Police.
    Ασχετο, αλλά είμαι από την Καλαμάτα (και ξέρω από καλό λάδι). Σου αφιερώνω το σχετικό τραγουδάκι "σήμα κατατεθέν" της πόλης. Το τραγουδάει η Φιλιώ Πυργάκη μακρινή ξαδέρφη του Φιντέλ Κάστρο.
    www.youtube.com/watch?v=_SsgLs5ihLw

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλαμιά στην κάμπο23 Ιουν 2013, 4:18:00 μ.μ.

    Frankie, Frankie, Frankie και Sting, Sting, Sting ( για έναν επιπλέον λόγο: επειδή είναι με την Τρούντυ από το 1982).

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts