Τρίτη, 23 Ιουλίου 2013

Μία πόλη με καμπύλες


Δεν υπάρχουν ευθείες γραμμές στη φύση. Το λέει η Κβαντική. Το λέει και η Θεωρία του Χάους. Ίσως γι'αυτό, την αγαπώ αυτήν την πόλη. Για τις καμπύλες της.


Στις κεντρικές της πλατείες. Στην Αριστοτέλους με τις καμάρες. Στο Ολύμπιον. 


Στις προσόψεις των κτηρίων της Λεωφόρου Νίκης. Στα στρογγυλεμένα μπαλκόνια που αγναντεύουνε το Θερμαϊκό.


Στις εκκλησιές του κέντρου. Που στέκουν καμαρωτές ανάμεσα στις πολυκατοικίες. Στη Μεταμόρφωση του Σωτήρος, με τη γνώριμη κλίση.


Και στις αψίδες της Αγίας Σοφίας.


Και στο Ναό των Τριών Ιεραρχών, στη Βούλγαρη.


Ε ναι. Στον Λευκό τον Πύργο. Που καμπυλώνει τις επάλξεις του. Και στα ατάκτως αραδιασμένα παραθύρια του.


Φυσικά και στη Ροτόντα -το υπέροχο μαυσωλείο του Γαλέριου.


Στέκομαι στη μέση της στρογγυλής της αγκαλιάς, υψώνω το βλέμμα μου και κοιτάζω τη θολωτή οροφή να στιφογυρνάει από πάνου μου.


Τις καμπύλες ετούτης της πόλης, τις αναζητώ παντού. Στα περίτεχνα μωσαϊκά της. Που κρύβονται στις σκάλες των παλιών πολυκατοικιών του κέντρου.


Αλλά και στα μπαλκόνια των νεόχτιστων οικοδομών στις παραπέρα γειτονιές. Στην Τούμπα.


Και στην Καλαμαριά. 

Στη Θεσσαλονίκη, επιστρέφω πάντα σε μία πατρίδα. Κάθε φορά που την αφήνω ξωπίσω μου, ξεύρω ότι θα την ξαναβρώ μπροστά μου. Κι αν κάτσω και σχηματίσω στο χαρτί την ιδική μου πορεία, από το χθες μου στ' αύριο, θα το ιδείς κι εσύ ξεκάθαρα για ποιο πράμα σου μιλάω: όχι ευθεία, αλλά καμπύλη. Έτσι είναι η ζωή μου.

Άλλωστε στη φύση, δεν υπάρχουνε ευθείες.

42 σχόλια :

  1. Α και οι καμπύλες της μοναδικές κι εκείνη υπέροχη, καλημέρα σας πτηνό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα σας tremens! Ήξευρα ότι θα την εκτιμήσετε, ετούτη την ανάρτηση!

      Διαγραφή
  2. Μια φορά την επισκέφτηκα , την ερωτεύτηκα για πάντα!
    Καλημέρα πτηνό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι η Θεσσαλονίκη (και παρά τις αδυναμίες της), πλανεύτρα!
      Δυστυχώς, την έχει εμαραζώσει κι αυτήν η κρίση.

      Διαγραφή
  3. τι αλληγορική διάθεση είναι αυτή πρωινιάτικα και καλοκαιριάτικα Πίγκου;;;
    ποιο πτηνούλι σε πείραξε και σε ζαλίζει με τις ευθείες του;;

    χαμογέλα πίγκου ! καμπύλη είναι και το χαμόγελο , μην το ισιώσεις ποτέ !
    καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πτηνό είναι κατ'εξοχήν της αλληγορίας. Και μην μου ανησυχείς καθόλου: καμπυλωτό και διάπλατο είναι το χαμόγελό του!

      Τις θερμές μου καλημέρες Νάσια (ποιος ξεύρει σε τι γαλάζια, τσαλαβουτάς σήμερις!)...

      Διαγραφή
  4. Οι καμπύλες ήταν πάντα το αγαπημένο μου σχήμα. Δεν κατάφερα δηλαδή ποτέ να συμπαθήσω κάτι που ειναι γεμάτο γωνίες. Με αποτέλεσμα σήμερα το ίδιο μου το σπίτι να εχει περισσοτερες γωνίες απ΄όσες μπορεί να φανταστεί κανείς. Οσο γιά τη Θεσσαλονίκη, μέγας παλιός μου έρωτας. Κάποτε .... μια ολόκληρη επταετία ταξίδευα κοντά της κάθε μήνα. Καλή σου μέρα πιγκουίνι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παλιά θεωρούσα ότι η λογική είναι τετράγωνη, ευθεία και απόλυτη. Τα τελευταία χρόνια, έχω αρχίσει να εκτιμάω και τις καμπύλες και τα στρογγυλέματα.

      Όσο για τη Θεσσαλονίκη, καταφέρνει εντέλει να αναπτύσσει μία ιδιαίτερη σχέση και με όλους εμάς που δεν καταγόμαστε από εκείθε.

      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  5. Απαντήσεις
    1. Αχ, να'μασταν τώρα στην παραλία και να σεργιανίζαμε. Κι ύστερα βόλτα στα μαγαζιά. Στάση για κάνα καφέ με μπουγάτσα. Και μετά φαγητό προς τα Λαδάδικα. :)

      Διαγραφή
  6. Νίκη από Θεσσαλονίκη23 Ιουλ 2013, 10:33:00 π.μ.

    Ετσι είμαστε εμείς εδώ.. καμπυλωτοί!!!!

    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι σας αγαπάμε κι εμείς... καμπυλωτούς!!!

      Πολύ καλημέρα σου!

      Διαγραφή
  7. Καλά λέει η Νάσια. Δεν πιστεύω να δάγκωσες τη λαμαρίνα με καμιά πιγκουινίτσα (δικής μου επινόησης η λέξη) και να σου κάνει τη δύσκολη.

    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην μου ανησυχείς, όλα καλά! Πτηνό πάντοτε χαμογελαστό κι ερωτευμένο!
      Τα γλυκά, γλυκά φιλιά μου και τις καλημέρες μου!

      Διαγραφή
  8. ωραία πόλη, με όλα τα καλά της μεγαλούπολης και όλα τα καλά της μικρής πόλης!!!
    ερωτική, καθόλου αγχωτική, αρχόντισσα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι η άτιμη η Θεσσαλονίκη, πολύ ελκυστική. Βεβαίως έχει και τις (πολλές) αδυναμίες της. Αλλά ωσάν βορειοελλαδίτης που είμαι, έχω μάθει να τις συγχωρώ και να τις προσπερνάω (αλλά ουχί να τις παραγνωρίζω).

      Διαγραφή
  9. Γι' αυτό τη λένε ερωτική πόλη βρε. Για τις... καμπύλες της. ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα! Αυτό με την ερωτική πόλη, έχει πουλήσει πολύ.

      Παρότι έχω περάσει κάποια διαστήματα στη Θεσσαλονίκη, δεν υπήρξα ποτέ μόνιμος κάτοικος. Επομένως υπάρχουν πράγματα που σε εμένα μπορεί να φαντάζουν δευτερεύουσας σημασίας, αλλά σε ένα μόνιμο κάτοικο, να χτυπούν διαφορετικά!

      Τα χαιρετίσματά μου, Γεράσιμε!

      Διαγραφή
  10. Εφτα χρονια ελειπα εξω για σπουδες κι αλλα 7 χρονια ειναι που εφυγα μεσα απο τη Θεσσαλονικη για να μεινω λιγο παραεξω, με λιγη ησυχια. Κι ομως, οσο κι αν δεν αντεχω τους ρυθμους της, αυτη την πολη την αγαπω λιγακι ερωτικα. Την θαυμαζω, την ζηλευω, την σεβομαι. Μου αρεσε παντα η μυρωδια της οταν κατεβαινα απο το αεροπλανο τα χρονια που σπουδαζα. Δεν ειχα προσεξει ομως ποτε τις καμπυλες της :) Και χαιρομαι που τις προσεξες εσυ, γιατι νομιζω εχεις απολυτο δικιο. Και θα μαθω να της παρατηρω κι εγω πλεον :)

    Μια ομορφη μερα ευχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχουν πολλά πράγματα που με εκνευρίζουν στη Θεσσαλονίκη. Και άλλα τόσα που με σταναχωρούν. Αλλά την αγαπώ αυτήν την πόλη, έχει ένα ιδιαίτερο νόημα στη ζωή μου. Επιστρέφω σε αυτήν συνέχεια, από παιδί. Και σε κάθε ηλικία μου, τη βλέπω με άλλο μάτι. Αλλά πάντα με συνδέει με αυτήν μία σχέση πολύ εσωτερική.

      Την καλημέρα μου και τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  11. Ασχετο αλλα επικαιρο!!Προτιμας να πας στη πολη απο τον ευθυ αυτοκινητοδρομο ή απο τον παραλιακο που εχει καμπυλες;;Σαφως απο τον παραλιακο γιατι θα κατσω για καφε!!
    Οποιος καταλαβε ...καταλαβε!!
    Τα φιλια μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παλιά θα απαντούσα κι εγώ, από τον ευθύ αυτοκινητόδρομο. Όσο μεγαλώνω, τόσο τείνω προς τις καμπύλες. Και προς τον καφέ! :)
      Τις καλημέρες μου, αγαπημένη Afra!

      Διαγραφή
  12. Καλαμιά στην κάμπο23 Ιουλ 2013, 1:18:00 μ.μ.

    Η ευθεία συντομωτέρα μεν, η καμπύλη ωραιοτέρα δε.

    (Το έλεγε ο θείος μου).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά το έλεγε ο θείος, ρισπέκτ! Εγώ το βλέπω στη ζωγραφική: πολύ περισσότερο με συγκινούν οι καμπύλες (π.χ. οι σγουρές πινελιές στην έναστρη νύχτα του Βαν Γκογκ) από το γραμμικό σχέδιο και το φορμαλισμό του στρουκτουραλισμού. (την είπα πάλι την κουλτούρα μου, αλλά ξεύρω ότι δεν με παρεξηγείς)

      Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου!

      Διαγραφή
  13. Αχ, τι μας κάνεις, τι μας κάνεις ;;;;; Εγώ μετράω τις μέρες ανάποδα κι εσύ μου κάνεις τέτοιες αναρτήσεις !!! Πόσο ν' αντέξω η ξενιτεμένη, ε ;;;

    Αλλά πόσο δίκιο έχεις για τις καμπύλες (γενικώς και της Θεσσαλονίκης ειδικότερα) ;;; Όνειρο μου να ζήσω κάποτε σ' ένα σπίτι σαν αυτά των Χόμπιτς (http://www.mrwallpaper.com/wallpapers/new_tn2s/hobbit-house_tn2.jpg) !!! Το κοντινότερο που βρήκα είναι κάτι κουκλόσπιτα για τον κήπο που κοστίζουν 4 χιλιάρικα (λίρες) το ένα, οπότε είναι ολίγον τι ... αποτρεπτικά :-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξενιτεμένο μου πουλί, σύντομα θα'ρθεις πάλι! Για να σε προετοιμάσω τα κάμω αυτά τα ποστς, για να έρθεις με χαρά!

      Αυτά τα σπίτια των Χόμπιτς, ειλικρινά αν τα είχαν βγάλει στο εμπόριο, νομίζω θα έκαμαν χρυσές δουλειές! Είναι ζούπερ!!! Και γιομάτα καμπύλες! Σαν στρουμφόσπιτα! :)

      Διαγραφή
  14. Αγάπησα κι εγώ αυτές τις καμπύλες...
    Γυναίκα η Θεσσαλονίκη με τς καμπύλες της και με τα μπαλκόνια της...
    Γυναίκα γεμάτη θέλξη...
    Καλή σου μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θελκτική και καμπυλωτή. Με τις καμάρες της, τις εκκλησιές της, τις πλατείες της και τις αψίδες της. Όλα στρογγυλεμένα. Σαν το κουλούρι Θεσσαλονίκης.

      Πολλές καλημέρες Flora!

      Διαγραφή
  15. Νομίζω πως αν πετύχω κάποιον να βγάζει φωτογραφίες τις πολυκατοικίες, θα τον σφίξω στην αγκαλιά μου!

    Το πολύ να μην είσαι εσύ. =D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις μεγάλες πιθανότητες να είμαι εγώ (επομένως οι αγκαλιές, ευπρόσδεκτες).
      Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου, αγαπημένο αντιδραστικό στοιχείο!

      Διαγραφή
  16. Βέρυ νάις βιού οφ δε σίτυ.
    Γιορ άις αρ τρέιντ ιν δε κούρβς, άι θίνκ..!
    Αι μίστ χερ βέρυ μάτς
    Γουόντερφουλ ποστ..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θενκ γιου βέρι ματς!
      Άι λαβ Σαλόνικα εντ άι μιστ χερ του!
      Χαβ ε γκρέιτ ντέι!
      Κίσες! (=όχι τα πουλιά! τα φιλιά!)

      Διαγραφή
  17. Αγαπάω Θεσσαλονίκη..!! εδώ και 23 χρόνια ζω και εισπνέω τις καμπύλες της!!
    Υπέροχες φωτό!
    Φιλιαααά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν οι φωτό.
      Κι εγώ αγαπάω πολύ τη Θεσσαλονίκη (κι ας με παχαίνει, κάθε φορά)!
      Τα φιλιά και τις καλημέρες μου!

      Διαγραφή
  18. Καταπληκτική ξενάγηση πτηνούλι είμαι ασυγχώρητη που δεν την έχω επισκεφτεί ακόμα!
    Ελπίζω να το κάνω σύντομα.
    Φιλιά πολλά πολυταξιδεμένο μας πτηνο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Θεσσαλονίκη, μου είπε ότι σε περιμένει πως και πως!
      Πρέπει να πας λοιπόν συντόμως. Άλλωστε πρέπει να δοκιμάσεις και την περιβόητη μπουγάτσα...!

      Καλημέρες!

      Διαγραφή
  19. Πραγματικά πολύ ωραία ανάρτηση και πολύ καλές φωτογραφίες για μια Πόλη πραγματικά ιστορική :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με εμπνέει η πόλη και της αφιερώνω ομορφιές!
      Τις καλημέρες μου, καλή μου Πηνελόπη!

      Διαγραφή
  20. Καλησπέρα πιγκούινε.. Είχα έρθει μια φορά Θεσ/κη.. η παραλία κοντά στο Λευκό Πύργο πολύ μου αρεσε...τα τείχη της πόλης..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η παραλία είναι εξαιρετική, Δελφινάκι. Τώρα που έχει προχωρήσει και η ανάπλαση του περιπάτου από το Λευκό Πύργο και πέρα προς το Μέγαρο Μουσικής, νομίζω ότι θα σου αρέσει ακόμα περισσότερο.

      Καλημέρες!

      Διαγραφή
  21. Τα οδοιπορικά σου, είναι όλα τα λεφτά. Μα παντού έχεις πάει τέλως πάντων;;;;;
    Είσαι πολυταξιδεμένο πτηνό!
    Πέρασα να σου ευχηθώ καλό υπόλοιπο καλοκαιράκι και να τα περάσεις τέλεια, ΌΤΑΝ αποφασίσεις να απογειωθείς...ΌΠΟΥ και αν αποφασίσεις να προσγειωθείς.
    Σε φιλώ στο φτερό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλλλησπέρα από την ηλλιόλλουστη Θεσσαλλλονίκη!!
    Ευχαριστώ Πιγκού για το εγκώμιο στην πόλη μου! Για πολλά πράγματα είμαι ευγνώμων στη ζωή μου. Ένα από αυτά είναι που γεννήθηκα και ζω στην πανέμορφη Θεσσαλονίκη. Δεν την έχω εξερευνήσει, δεν την έχω γυρίσει με τον πόθο ενός επισκέπτη... τη θεωρώ δεδομένη! Αλλά δεν πρέπει! Της αξίζει να την ψάξω. Και θα το κάνω!
    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts