Τρίτη, 30 Ιουλίου 2013

Ντόιτς σπρέχεν;



Λίμπε αναγνώστα, λόγω της τεράστιας συμβολής της Ντόιτσλαντ στην ευημερίαν της ημετέρας πατρίδας, ντερ βόλγκεν (το πτηνό ντε!) απεφάσισεν να στραφεί εις την εκμάθησην της γερμανικής. Ντόιτς λέρνερ.


Έρστε λεκσιόν. Στο άνωθεν βίντεο, θα μάθουμε τις πρώτες μας ντόιτς βέρτερ. Επαναλαμβάνεις μετά τον Γερμανό.


Για να σε ακούσω δυνατά: Νατούρβιζεσάφτεν.


Επειδής τα παίρνεις γρήγορα, περνάμε στο δεύτερο μάθημα. Όπου εκτός των άλλων, θα διδαχθούμε ότι η Σταχτοπούτα ήταν στην πραγματικότητα Ασσσενπούτεν (θου κύριε!) και ότι το σεξ στα γερμανικά, και χαρμάνης να'σαι, το σκέφτεσαι να το ζητήσεις. Επίσης αν το καναρίνι σου, κάμει ναζάκια και δεν τρώει το καναβούρι του, του λες ένα κανάριενβόγκελ και ξαναβρίσκει το κίτρινο χρώμα του. Ημιλυπόθυμο.


Και η μεγάλη αποκαθήλωση: Προυστ σημαίνει στην υγειά μας και Στράους είναι η στρουθοκάμηλος. Όχι, μην με παρεξηγείς: δεν έχω πρόθεση να χλευάσω καμία γλώσσα και κανέναν λαό. Είναι που η ζωή μου, φαίνεται πως συναρτάται των γερμανικών εκλογών αυτού του Σεπτεμβρίου. Είναι που το μέλλον μου αποφασίζεται από τον χερ Σόιμπλε και την φράου Μέρκελ. Είναι που παρά τις όποιες (τεράστιες) ευθύνες των εδώθε πολιτικών και ημών των ιδίων, η Γερμανία έχει στήσει ένα παιχνίδι που επιφυλλάσσει τη νίκη μόνο για την ίδια. Αλλά όπως έλεγε και η γκροσμούτερ (η γιαγιά μου ντε), το μπρέτσελ δεν πρέπει να το καταπίνεις ολόκληρο γιατί θα σου κάτσει στο λαιμό.

20 σχόλια :

  1. ahahhahhah!! Είχα δει κάτι παρόμοιο με φωτογραφίες όμως στο 9GAG! και είχα λιώσει να γελάω!! αλλά ο τυπάκος στο video είναι απίστευτος!!! μα τι λέξεις διάλεξε και αυτός να πει!!
    στέλνω όμως αυτό :

    http://9gag.com/gag/4928525

    έτσι για να υποστηρίξω λίγο την γλώσσα μιας και έχω ένα πτυχίο στα ντόιτς!

    Γκούτεν Μόργκεν!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να την υποστηρίξεις τη γλώσσα, βεβαίως! Και για να σου πω τη μαύρη αλήθεια, εγώ είμαι ο τελευταίος που θα έριχνε ανάθεμα σε κάποια γλώσσα (ακόμα και στις πιο κακόηχες εκδοχές της). Πτηνό έχει μεγάλο ρισπέκτ προς τη γλωσσική και πολιτιστική διαφορετικότητα.

      Αυτό με τις φωτό στο οποίο με παρέπεμψες, όντως παρόμοια λογική και βέρι βέρι φάνι! :)

      Γκούτεν Μόργκεν!

      Διαγραφή
  2. Θυμαμαι οταν πηγα Τσεχια να σπουδασω, μου εκανε τρομερη εντυπωση που υπηρχαν λεξεις χωρις κανενα φωνηεν!!! Υπηρχαν και μικρες προτασεις χωρις φωνηεν. "Κοροιδευαμε" την καθηγητρια των Τσεχικων και οταν ηταν Πεμπτη και μας ρωτουσε τι μερα ειναι, της απαντουσαμε οτι χθες ηταν Τεταρτη επειδη ηταν πιο ευκολο :)

    Για παραδειγμα:

    prst = δαχτυλο
    krk = λαιμος
    ctvrtek = Πεμπτη
    streda = Τεταρτη
    srst = παλτο

    Καλημερα πιγκουινακι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως είμαι σίγουρος πως γνωρίζεις, όσο πιο βόρια πάει κανείς, τόσο λιγότερα είναι τα φωνήεντα λόγω κρύο (για να μην ανοίγουμε πολύ το στοματάκι μας, μπαίνει τ'αγιάζει και μας πιάνουν τα λαιμά μας -το krk μας, ντε!).

      Άλλο είναι όμως το σημείο που θέλω εγώ να σταθώ: ξεύρεις τσέχικα; Γουάου!!!!

      Γκούτεν Μόργκεν, Dee Dee!

      Διαγραφή
    2. Οχι αγαπητο μου πιγκουινακι. Δεν προλαβα να τα μαθω. Ειχα μαθει τα βασικα, αλλα δεν θυμαμαι τιποτα. Εμεινα μονο εναν χρονο στην Τσεχια και μετα επειδη κοπηκα σε ενα μαθημα, πηγα Ρουμανια (Constanta). Ρουμανικα ξερω καλυτερα. Αν κι αυτα ακομη, οχι με γραμματικη καλη, επειδη πηγα στο δευτερο ετος σε αγγλοφωνο πανεπιστημιο και προλαβα μονο λιγα μαθηματα πανω στην ειδικοτητα μου. Εμαθα εμεπιρικα, στον δρομο που λενε :)

      Διαγραφή
  3. ευχαριστώ για το μάθημα αλλά δεν ενδιαφέρομαι! τη θέλω τη γλωσσίτσα μου!
    πολύ αστείο βίντεο!
    α δεν τα'μαθες! η Γερμανία είναι ήδη νικήτρια!
    καλημέρα βόλγκεν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χε χε χε! Τα γερμανικά είναι για πολύ εξτρίμ καταστάσεις, σκληροπυρηνικές!
      Εντάξει, υπερβάλλει ελαφρώς ο τυπάκος στο βίντεο, αλλά έχει την πλάκα του.
      Όσο για τη Γερμανία, είναι όντως ήδη νικήτρια. Αλλά η ιστορία προχωράει αδιάκοπα, τα πράγματα αλλάζουν κι έρχονται τ'απάνου κάτου.

      Γκούτεν Μόργκεν, Νάσια!

      Διαγραφή
  4. αχαχαχα!
    Ευχαριστώ δε θα παρω!
    Αν και έχω μεγάλη έφαση στις ξένες γλώσσες γερμανικά δε θα μάθαινα ποτέ!!
    Jamais!
    Never!
    Nunca!
    Giammai!

    :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ώστε πολύγλωσση! Είναι εξαιρετικό το πόσες γλώσσες μαθαίνουμε εμείς οι Έλληνες. Μπορεί να μην τις μιλάμε όλες καλά, αλλά -βλέποντας και κρίνοντας από τους γύρω μου- είναι εντυπωσιακό ότι όλοι έχουν κατά τη διάρκεια της ζωής τους επιχειρήσει να μάθουν 2-3 τουλάχιστον.

      Κι εγώ μιλάω και καταλαβαίνω αρκετές -αλλά όχι γερμανικά. Αν ήταν πιο εύκολα και ήμουν πιο νέος, θα ήθελα να τα μάθω. Δεν μου αρέσει το πως ακούγονται, αλλά έχουν χιουτζ βιβλιογραφία!

      Γκούτεν Μόργκεν, Λιακάδα!

      Διαγραφή
    2. Οπως τα λες... οι περισσότεροι Ελληνες το'χουμε...
      Εδώ στα 18 πριν σπουδάσω την Ιταλική έμαθα Βραζιλιάνικα επειδή έβλεπα μια σειρά...
      Εφτασα σε σημείο να ακουω και να να καταλαβαίνω δίχως τους υπότιτλους απλά δεν μπορούσα να μιλήσω πολύ απλά τα συνηθισμένα... Πανευκολούρα μου φάνηκε και θα ήθελα πολύ τελικά να ασχοληθώ με την Πορτογαλλική :)

      Διαγραφή
  5. Καλαμιά στην κάμπο30 Ιουλ 2013, 1:58:00 μ.μ.

    Κι εγώ το φθινόπωρο περιμένω.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φαντάζομαι όχι για τις γερμανικές εκλογές... Χα χα χα!
      Κι εγώ -το ξεύρεις- μαζί σου είμαι! Θέλω να πέσει η θερμοκρασία, να αρχίσουν να κιτρινίζουν και να πέφτουνε τα φύλλα, να γιομίσει η φύση καστανά χρώματα και ώχρες. Κουράγιο, ένας μήνας μένει ακόμα... :)

      Διαγραφή
  6. Χαχα...να είσαι καλά λίμπε βόλγκεν με τα ωραία σου...βέβαια δε θα έλεγα πως είναι το ίδιο ωραία και η γερμανική γλώσσα...πάντα με ανατρίχιαζε κι έχω βρει και τους λόγους...φταίνε όλες αυτές οι ταινίες που αναφέρονται στην κατοχή, αλλά και η Μέρκελ...πώς να ακούσεις μετά τη γλώσσα και να μην σε πιάνει τρεμούλα?
    Ο τύπος είναι απίστευτος!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία, είναι πολύ αρνητικά φορτισμένη η Γερμανία. Για όλους τους λόγους που είπες. Είναι η βαριά σκιά του πολέμου, είναι η πειθαρχία και η αυστηρότητα της λεγόμενης προτεσταντικής ηθικής. Είναι ο τρόπος που διαχειρίζεται σήμερα την ανάδειξή της σε ηγέτιδα δύναμη της Ευρώπης.

      Αλλά δεν σου κρύβω ότι θα ήθελα να μιλώ γερμανικά. Όσες περισσότερες γλώσσες γνωρίζει κανείς, τόσο πιο πλούσιος είναι. Βρε λες ν'αρχίσω μαθήματα από Σεπτέμβρη; Χμ!

      Διαγραφή
  7. Κύριε κύριε ... εγώ που έχω το Grundstufe, μπορώ να πάρω απαλλαγή απ' το μάθημα ;;;

    Πλάκα-πλάκα πάντως, η μεγαλύτερη λέξη που έχω συναντήσει ποτέ σε κείμενο είναι το Arbeitsunfähigkeitsbescheinigung (Άρμπάιτσουνφέχιχκάιτμπεσάινιγκουνγκ) που σημαίνει "Δήλωση Ανικανότητας Εργασίας". 3 χρόνια Γερμανικά έκανα, μόνο αυτήν την λέξη θυμάμαι - χαχαχαχαχααα !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγγελική παιδί μου, απαλλάσσεσαι! Μπορείς να βγεις εσύ στο προαύλιο και να παίξεις.

      :)

      Άρμπάιτσουνφέχιχκάιτμπεσάινιγκουνγκ; Γουάου! Προφανώς επειδή η προτεσταντική ηθική επιτάσσει σκληρή δουλειά για όλους, η δήλωση ανικανότητας εργασίας θα έπρεπε να είναι μία πάρα πολύ δύσκολη λέξη για να μην μπορείς καν να την αρθρώσεις! Χεχεχε!

      Γκούτεν Μόργκεν, Αγγελική!

      Διαγραφή
  8. :):):):)xaxaxxaxa απιστευτος !χαχχχαχαχαχα υπαρχει και η θετικη πλευρα του καυσωνα χαχαχαχχαχαχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λίγο ακόμα να παραμείνει ο υδράργυρος στο 40άρι και θα σου αναρτώ ποστς στα σουαχίλι! Μην το γελάς, θα το κάμω!

      Γκούτεν Μόργκεν, Ανώνυμε!

      Διαγραφή
  9. Στέκομαι πρωτίστως στο σχόλιο που πονάει, ότι "η Γερμανία έχει στήσει ένα παιχνίδι που επιφυλλάσσει τη νίκη μόνο για την ίδια."
    και ερωτώ: όταν βλέπεις ότι το παιχνίδι είναι στημένο, και παρόλα αυτά συνεχίζεις και το παίζεις είσαι ή δεν είσαι ο μεγαλύτερος Μ--ά--ς? και σου αξίζει ή δεν σου αξίζει που θα το χάσεις?

    όσο για τα Γερμανικά, αν και τα αντιπαθώ, δεν θα τα σχολίαζα εύκολα ως Έλλην που εμπλούτισα την Αγγλικήν με την παρόμοιώδη φράση Its all greek to me !

    ..και τέλως θα αναρωτίόμουν γιατί τα Ισπανικά, που είναι τα αγαπημένα μου, εύηχα ή όχι (όπως το πάρει κανείς) δεν έχουν τον πλούτο της Γερμανικής γλώσσας (ακόμα και το απλό άυριο το πρωί, λέγεται : mañana por la mañana !!! σαν να λέμε tomorrow by tomorrow, ή αύριο το αύριο !!!! Μα καμία φαντασία ! μήπως τα Γερμανικά αν και κακόηχα κατά γενική ομολογία, έχουν επιδείξει εναν γλωσσικό πλούτο αξιοζηλευτό (όχι από την Ελληνική Γλώσσα, but still)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φοβούμαι LiDa, ότι δεν μπορούμε παρά να το παίξουμε αυτό το παιχνίδι. Και παρότι είναι εν πολλοίς "στημένο" και είναι βέβαιος ο νικητής ετούτης της παρτίδας, υπάρχουν (ή τουλάχιστον υπήρχαν) περιθώρια για να το παίξουμε καλύτερα. Απλώς είμαστε παροιμιωδώς κακοί παίκτες (και με τραγικό ζάρι).

      Όσο για τα γερμανικά, τα βρίσκω μεν κακόηχα (όπως και αρκετές άλλες γλώσσες -για να μην παρεξηγηθώ), αλλά αν ήθελα σήμερα να ξεκινήσω εκμάθηση μίας ακόμη γλώσσας, μάλλον γερμανικά θα άρχιζα.

      Και βεβαίως, χιούτζ βιβλιογραφία. Αυτό είναι κάτι που δίνει πολλά έξτρα πόιντς στη γλώσσα τους.

      Γκούτεν Μπόργκεν, LiDa!

      Διαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts