Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου 2013

Το καλύτερο Πανεπιστήμιο του κόσμου


Σου το'χω ξαναπεί πόσο λατρεύω τον Τσαρλς Ρίβερ. Τον ποταμό ντε, που διασχίζει την Βοστόνη. Από αυτήν εδώ τη γέφυρα στέκομαι κι αγναντεύω το γαλάζιο. Καναδυο χιλιόμετρα παρακάτω ο ποταμός χύνεται στον Ατλαντικό και ξανοίγεται στο αρχιπέλαγος, με τα μυριάδες μικρά νησάκια. Κατά μήκος του ποταμού, ξεδιπλώνονται πάρκα, χώροι για άθληση, πεζοπορία και ποδήλατο. Κάμποσοι κάμουν τζόκινγκ, ενώ όταν έχει καλοκαιρία, θα ιδείς και δεκάδες νεαρούς ξάπλα στο γρασίδι να διαβάζουν το βιβλιαράκι τους ή το ipad τους. Εκεί απέναντι -στα δέντρα, κοίτα που σου δείχνω με το δάχτυλο- βρίσκεται το καλύτερο πανεπιστήμιο. Όχι της Βοστόνης. Του κόσμου.


Αναγνώστα, αυτό είναι το ΜΙΤ. Πρώτο σε όλες τις αξιολογήσεις, κορυφαίο στις σχετικές λίστες με τα μπεστ ακαντέμικ ινστιτούσιονς οφ δε γουόρλντ. Ετοιμάσου για ξενάγηση και προσοχή, μην επιχειρήσεις σύγκριση με τα ελληνικά Πανεπιστήμια γιατί θα πληγωθείς.


Το ΜΙΤ έχει κάθε λόγο να καυχιέται: εβδομήντα οκτώ Νόμπελς από καθηγητές και απόφοιτους, μία ατελείωτη σειρά από τεχνολογικές και επιστημονικές ανακαλύψεις και ένας τεράστιος προϋπολογισμός για έρευνα, που ξεπερνάει τις αντίστοιχες δαπάνες πολλών ευρωπαϊκών κρατών. Γιατί έτσι χτίζεται η ανταγωνιστικότητα. Επενδύοντας στα μυαλά και όχι στις ξάπλες και τις μάσες.


Το κάμπους του Πανεπιστημίου είναι εξαιρετικά εντυπωσιακό, γιατί εκεί που βλέπεις τον κλασικισμό και τις αυστηρές αρχιτεκτονικές γραμμές...


...τσουπ, σου πετάγεται η μοντερνιά και σου κλείνει το μάτι. Μία βόλτα στο MIT θα σε πείσει ότι το ντιζάιν και η αρχιτεκτονική είναι μέρος του παιχνιδιού. Η καινοτομία είναι το λάβαρό μας και σε όλα τα μαθήματα δημιουργικής σκέψης, το πρώτο πράγμα που θα μάθεις είναι πως η καινοτομία καλλιεργείται μέσα από το παιχνίδι και την ευχάριστη διάθεση. Η καινοτομία δεν εκβιάζεται, αλλά μόνο ενθαρρύνεται.


Και τι είδους μαθήματα κάμουν εκεί στο MIT, βρε πτηνό; Μαθηματικά και φυσικές και κομπιούτερς δεν κάμουν; Περίπου. Δηλαδής όχι ακριβώς. Εδώ τα μαθήματα είναι πιο προχώ. Και δεν σου μιλάω απαραίτητα για το βαθμό δυσκολίας τους, αλλά για το αντικείμενο εστίασης. Μπορεί για παράδειγμα να παρακολουθήσεις διαλέξεις για "το Υπερφυσικό στη μουσική, την λογοτεχνεία και τον πολιτισμό" ή την "Ανθρωπολογία της κυβερνοκουλτούρας" ή "Ανατολικοασιατικές πολιτισμικές καταβολές: από το ζεν στην ποπ" ή ¨Μοντερνισμός: από το Νίτσε στο Φελίνι". Σου παίρνω εντελώς τυχαία παραδείγματα.


Φυσικά και υπάρχουν και τα κλασικά μαθήματα. Αλλά το MIT έχει καταλάβει κάτι που πολλά άλλα πανεπιστημιακά ιδρύματα ανά τον κόσμο, αρνούνται να δεχθούν: ότι ο κόσμος έχει αλλάξει, ότι οι φοιτητές δεν περιμένουν τον ακαδημαϊκό δάσκαλο για να μάθουν τα θεμελιώδη (γι'αυτά, υπάρχει το ίντερνετ και η πρόσβαση σε όλη την πληροφορία του κόσμου). Πλέον η εκπαιδευτική διαδικασία δεν έχει να κάμει καθόλου με την παροχή πληροφοριών (δις ιζ σόου λάστ γίαρ, αναγνώστα!), αλλά με την εκμάθηση της μεθόδου.


Και την παροχή ερεθισμάτων. Ώστε να μπορέσεις να εφαρμόσεις μόνος σου τη μέθοδο. Ετούτοι εδώ οι φοιτητές, δεν πηγαίνουν να εξεταστούν στην παπαγαλία κεφαλαίων. Μήτε ξημεροβραδιάζονται στις καφετέριες, ανακατεύοντας το φραπέ και ρίχνοντας τα ζάρια.


Αυτοί οι φοιτητές μαθαίνουν από την πρώτη στιγμή ότι για να επιτύχουν, πρέπει να είναι καινοτομικοί. Και για να το μάθουν καλά και να τους γίνει συνείδηση, κάμουν μία σειρά από projects με παραδοτέο, χρονοδιάγραμμα και business plan. Γιατί δεν αρκεί να είσαι έξυπνος, πρέπει να είσαι και πρακτικός.


Και ναι, το MIT κάμει αυτό που υπόσχεται, πάρα πολύ καλά! Απόδειξη; Ο συνολικός τζίρος από τις επιχειρήσεις που έχουν ιδρύσει οι απόφοιτοι του MIT, ισοδυναμεί με το ΑΕΠ της ενδέκατης πλουσιότερης χώρας του κόσμου.


Τώρα εγώ σού αναπτύσσω θεωρίες και εσύ κοιτάζεις αυτά τα κτήρια που χορεύουν. Μα δεν είναι πολύ γουστόζικα;


Αυτό είναι το αγαπημένο μου κόμπλεξ κτηρίων, σχεδιασμένο από τον Frank Ghery παρακαλώ! Σαν φουτουριστικό καρτούν είναι. Σαν σκηνικό παιδικής παράστασης!


Το MIT αναπτύσσεται συνεχώς, αλλάζει και προοδεύει. Ξεύρεις, το λέω πάντα και ας με κοιτάζουν περίεργα κάποιοι: η γνώση είναι ένα θαυμάσιο παιχνίδι. Και σε όλους μας, αρέσει να παίζουμε και να ανακαλύπτουμε. Το πώς καταφέραμε στην Ελλάδα, να μετατρέψουμε και τη γνώση σε καταναγκασμό, είναι απορίας άξιο.



Την προηγούμενη εβδομάδα, άνοιξαν τα σχολεία. Αυτήν την εβδομάδα, απεργούν. Το ίδιο και τα Πανεπιστήμια. Όλα κλειστά. Δεν θα πω αν είναι δίκαια ή άδικα τα αιτήματα. Θα πω μονάχα ότι ετούτες τις διαμαρτυρίες, τις ακούω λιγάκι βερεσέ. Για άλλα πράγματα θα έπρεπε να έχουν διαμαρτυρηθεί εδώ και χρόνια οι όσοι ασχολούνται και απασχολούνται με την εκπαίδευση. Άλλα θα έπρεπε να έχουν αξιώσει. Και κατά μόνας, ο καθένας στο πόστο του και συλλογικά, με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις: ένα καλύτερο, πιο μοντέρνο και πιο ευχάριστο εκπαιδευτικό σύστημα! Που θα βγάζει ελεύθερα σκεπτόμενους ανθρώπους, που θα ενθαρρύνει την περιέργεια και τον πειραματισμό. Αλλά μάλλον πολλά ζητώ από την ελληνική πραγματικότητα. Όπου η θεωρία έχει πάρει διαζύγιο από την πράξη. Και που καθόμαστε και ασχολούμαστε για το αν πρέπει να διδάσκονται ή όχι τα θρησκευτικά και τα αρχαία ελληνικά και πόσες ώρες. Είναι αυτό που λέμε: στην καρακοσμάρα μας!


Και επειδής πολύ το σοβάρεψα και δεν μου πάει το βλοσυρό, σε αφήνω με το Ινστιτούτο Αστροφυσικής και Διαστημικής Έρευνας του MIT. Παίρνει ο πύραυλος βιάγκρα; Ντροπή!

32 σχόλια :

  1. χτύπησες ευαίσθητο σημείο μου πτηνό!
    ζηλεύω το εκπαιδευτικό σύστημα πολλών χωρών και με πιάνει κατάθλιψη με το δικό μας!
    Βέβαια στις περισσότερες χωρες πρέπει να ρέει το χρημα για να μάθεις αυτη τη μέθοδο που λες ,αλλά κι εδω το ίδιο ισχύει.....η συζήτηση δεν τελειωνει ποτέ για ενα τετοιο θέμα!

    τον επίλογό σου τον αφήνω στον μετέπειτα απο εμένα να τον σχολιάσει χαχαχαχα
    καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ιιιιιιιιιιιιι ντροπή!!!! (αυτό θα σχολίαζα, χε χε χε, μυξοπαρθένα)

      Αχ, επειδή σήμερα έκοψα το κάπνισμα και έχω νεύρα, είδα και το ΜΙΤ και με αποτελείωσε. Βέβαια, εγώ ένα ξερό Ι.Ι.Ε.Κ. έβγαλα, μη φανταστείς, αλλά έχω γνώση για το τι γινεται εδώ...

      Την καλημέρα μου και στους 2, αμφότερους!

      Διαγραφή
    2. άντε ντε! σχολίασέ το!!!!!! δεν βλέπω σχόλιο!

      Διαγραφή
    3. Νάσια, κι εμένα κατάθλιψη με πιάνει όταν αρχίζω τις συγκρίσεις. Μπαίνεις στο ελληνικό πανεπιστήμιο και σε πλακώνει: η έλλειψη αισθητικής, η βλακεία των κομματικών νεολαιών, οι γραμμένοι τοίχοι και τα συνθήματα, τα σπασμένα καθίσματα και η έλλειψη υποδομών, η φανερή αδιαφορία των υπευθύνων για θέματα οργάνωσης και εξυπηρέτησης και βεβαίως, η απουσία προσανατολισμού στην έρευνα και την καινοτομία. Ναι, δεν είναι παντού εντελώς χάλια. Αλλά όταν μιλάμε για "αυτοδιαχειριζόμενους" χώρους και "μόνιμες καταλήψεις" σε πανεπιστημιακούς χώρους, I rest my case!

      Καλημέρες!

      Διαγραφή
    4. Tremens, έκοψες το τσιγάρο; Άντε μπράβο! Πτηνό φανατικός αντικαπνιστής (έτοιμος είμαι να αναρτήσω πινακίδα "Απαγορεύεται αυστηρά το κάπνισμα στο χώρο του μπλογκ").

      Πολλές καλημέρες και κράτα γερά!!!

      Διαγραφή
    5. Κρίση, με πιάνει κρίση πτηνό! i need to scream N O W!

      Διαγραφή
  2. Σο τρου... Κι αναρωτιέμαι, άραγε θα αλλάξει ποτέ ο τρόπος σκέψης μας; Και τι θα προηγηθεί μιας τέτοιας πραγματικής επανάστασης;


    Καλημέρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξεύρω αν θα αλλάξει ποτέ ο τρόπος σκέψης μας. Θέλει πολύ δουλειά σε όλα τα επίπεδα. Και δυστυχώς δεν βλέπω πολλούς να είναι διατεθειμένοι να δουλέψουν.

      Πτηνό σε απόγνωση.

      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  3. Πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση!!! Το φινάλε σούπερ, Ελληνικότατο...χαχαχα! Την καλημέρα μου και τον θαυμασμό μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είπα να το κανιβαλίσω λίγο, για να μην βάλω τα κλάματα! :)
      Χαίρομαι που σου άρεσε η παρουσίαση!

      Τα φιλιά μου και την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  4. Κάτι σαν εξωγήϊνο ακούγεται το πανεπιστήμιο αυτό και όλα όσα προσφέρει...
    Κοιτάζω και διαβάζω με δέος...
    Ο τρίτος κόσμος Ελλάδα μακράν πολύ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι πολύ μακριά από την ελληνική πραγματικότητα. Και μην σπεύσει κανείς να πει ότι είναι αποκλειστικά θέμα χρημάτων. Γιατί πραγματικά ΔΕΝ είναι. Εντάξει, προφανώς ένα ελληνικό πανεπιστήμιο δεν διαθέτει τους πόρους για μεγάλα και ακριβά ερευνητικά έργα -αλλά η προσέγγιση στη γνώση, ο τρόπος αυτο-οργάνωσης και διαχείρισης του διδακτικού έργου, η διασύνδεση με την αγορά εργασίας, η ενθάρρυνση της επιχειρηματικότητας ΔΕΝ απαιτούν κεφάλαια.

      Πτηνό έξαλλο. Ουφ!

      Καλημέρες και πολλά, πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Έτσι, να τα δείχνεις να τα βλέπουμε και να ζηλεύουμε! αφού τίποτα άλλο δεν μπορούμε να κάνουμε... και ούτε μας βλέπω να κάνουμε στο μέλλον...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς όπως αποδείχθηκε από την κρίση, η ελληνική κοινωνία δεν είναι διατεθειμένη να αλλάξει. Διατείνεται πως θέλει, αλλά στην πράξη δεν το υποστηρίζει.

      Πτηνό θλιμμένο.

      Διαγραφή
  6. Θα συμφωνήσω με όσα λες και επειδή πολύ σωστά τα λες! Ας σταθούμε όμως και λίγο στην εικόνα! Σ' αυτές τις υπέροχες εικόνες που μας έδειξες εσύ και στη βρωμιά των δικών μας πανεπιστημίων... Τα έδρανα σπασμένα, οι τοίχοι και τα παράθυρα γεμάτα κομματικές αφίσες, συνθήματα γηπεδικού τύπου παντού...
    Ίσως και να συνδέονται το μέσα με το έξω... Όσο πιο πολύ χρησιμοποιείς το κεφάλι σου και μαθαίνεις πραγματικά να σκέφτεσαι, μόνο τότε ίσως αρχίζεις να βλέπεις πως ζεις μέσα στη βρωμιά και θέλεις κάτι καλύτερο...
    Την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μη γκρινιάζεις πιγκουίνε.. Εχουμε και εμείς Ινστιτούτο Αστροφυσικής και Διαστημικής Έρευνας. Μεγαλύτερο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχαχαχαχα! Γι'αυτό έχουμε γιομίσει ούφο;

      Διαγραφή
    2. αχαχαχα!!! όντως!!! :)))

      Διαγραφή
  8. Καλά τα λες πτηνό, με μια μόνο επισήμανση: το ΜΙΤ διαλέγει από τους καλύτερους μαθητές από όλη την υφήλιο! Άρα, μπορεί όντως να δώσει έμφαση στη διαδασκαλία της μεθόδου και όχι του περιεχομένου και στην αναζήτηση νέων προοπτικών και εφαρμογών, γιατί απλά...το παίρνει να το κάνει! Τα καημένα τα ελληνικά πανεπιστήμια και να ήθελαν, που δε θέλουν αλλά λέμε τώρα, που να εφαρμόσουν τέτοια πράγματα με τον ισοπεδωμένο παπαγαλίτσικο χυλό που υποδέχονται κάθε χρόνο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε αυτό δεν θα διαφωνήσω καθόλου. Αλλά η απάντηση είναι (α) ας μειώσουν λοιπόν τους εισακτέους και ας βελτιώσουν το σύστημα αξιολόγησης για την εισαγωγή τους (δηλαδή έλεος με τις Πανελλήνιες) και (β) ας προσπαθήσουν τα Πανεπιστήμια να ανατρέψουν, αντί να αναπαράγουν τις παπαγαλίστικες και ακαδημαϊκά "στεγνές" πρακτικές τους. Ναι, απαιτείται σκληρή δουλειά για το δεύτερο. Και πολιτικό κόστος για το πρώτο. Και κανείς δεν είναι διατεθειμένος να αναλάβει κανένα εκ των δύο.

      Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
    2. Δυστυχώς συμφωνούμε απόλυτα αγαπητέ...

      Καλημέρα από τον όμορφα φθινοπωρινό Πύργο!

      Διαγραφή
    3. Το ότι συμφωνούμε είναι ευτυχές. Το ότι συμφωνούμε επί θλιβερών διαπιστώσεων είναι δυστυχές.
      Την καλησπέρα μου!

      Διαγραφή
  9. Θα συμφωνήσω μαζί σου 10000% μέχρι τελείας, κόμματος, θαυμαστικού, οξείας, βαρείας, περισπωμένης και οποιουδήποτε άλλου σημείου στίξης και τονισμού έχεις χρησιμοποιήσει στην κριτική σου περί Ελληνικού Συστήματος Παιδείας !!! Και μπορώ να προσθέσω κι άλλα κι άλλα τόσα !!!

    Απλά νομίζω πως είναι λίγο ... ... ... άδικο να το πω ... ... άστοχο να το πω ... ... ... δεν ξέρω πως να το πω τελοσπάντων ... να συγκρίνουμε ένα ολόκληρο σύστημα Παιδείας μιας χώρας (όσο κακό, στραβό κι ανάποδο είναι αυτό - που είναι ... ... ... στο άπειρο κι ακόμα παραπέρα !!!) με ένα Πανεπιστήμιο ιδιωτικό κι έξω απ' οποιοδήποτε εκπαιδευτικό σύστημα, as such. Γιατί, ως γνωστό, στις Η.Π.Α. δεν υπάρχει ενιαίο εθνικό σύστημα Παιδείας, αλλά είναι λίγο ... ό,τι λάχει, εμείς οι Βλάχοι. Μέσα απ' αυτό το "σύστημα", μόνο το 77% αποφοιτά από την Β'βάθμια εκπαίδευση και απ' αυτούς, μόνο το 20-25% καταφέρνει να ολοκληρώσει τις σπουδές του στην Γ'βάθμια εκπαίδευση. Κι όπως υπάρχει το ΜΙΤ, υπάρχει και το Vincennes University στην Indiana που είναι χάλια.

    Πολύ φοβάμαι ότι αν στην Ελλάδα αφεθεί η Παιδεία στα χέρια ιδιωτών, η κατάσταση θα γίνει πολύ-πολύ χειρότερη. :-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υ.Γ.: (για να κανιβαλίσω λίγο κι εγώ :-)) ... Φαντάζεσαι την γυναίκα του κου Fred Kavli (του ομώνυμου Ινστιτούτου, ντε !) να την λένε Pippa ;;; Χιχιχιχιχιχιχιχιιιι !!!

      Διαγραφή
  10. Για τον Ελληνα καθηγητή έγραψες, γιατί πηδάει η οθονη μου με το μπλόγκ σου ενα πράμα? τον Δασκαλάκη ναι και άλλους παλαιοότερα..
    τα του Καίσαρος... δηλαδή....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. δυο κολλητοί ηταν εκεί καθηγητές. τώρα ο ένας είναι εδώ στην αθήνα και ο άλλος στο στάτφορντ!


    καβλί αστροφύσικς;;; μα καβλί;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Από το πρωί προσπάθησα 3-4 φορές μέσω του κινητού να σου αφήσω σχόλιο, αλλά δεν αναρτήθηκε ποτέ! Ευτυχώς το είχα αποθηκεύσει στο σημειωματάριο και τώρα που μπόρεσα και κάθησα λίγο στο pc ήρθε η ώρα να ανεβεί επιτέλους... Το σχόλιο λοιπόν έχει ως εξής:

    "Πω πωωωω! Δεν μπορείς παρά να κοιτάς με δέος! Φυσικά και σύγκριση με τα εγχώρια Πανεπιστήμια δεν μπορεί να γίνει! Όσο για τις παρατηρήσεις σου για τις απεργίες εδώ έχω να συμπληρώσω ότι κάθε φορά που κάνουν απεργία οι δάσκαλοι / καθηγητές αναρωτιέμαι αν θα μπορούσε να υπάρχει άλλος τρόπος διαμαρτυρίας για τα αιτήματά τους (δίκαια / άδικα δεν το σχολιάζω) που να μην είναι εις βάρος των μαθητών που χάνουν πολύτιμες (;;;) ώρες και μέρες γνώσεων (λέμε τώρα, όπως είπες και εσύ, αλλά αυτό είναι ένα άλλο τεράστιο θέμα...)"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλαμιά στην κάμπο17 Σεπ 2013, 10:15:00 μ.μ.

    Όσοι έχουν φοιτήσει σε ελληνικό Πανεπιστήμιο τις τελευταίες μετά την μεταπολίτευση δεκαετίες ξέρουν ότι δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης όχι μόνο με το ΜΙΤ αλλά με κανένα Ανώτατο ΄Ιδρυμα πολιτισμένης χώρας.
    Απλά, μετά από μία τέτοια ανάρτηση εύχεται κανείς να γινόταν να κοιμηθεί απόψε στην Ελλάδα και αύριο να ξυπνήσει οπουδήποτε αλλού και μακριά από εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Φοβερό το ποστ. Μπράβο !!!!!!!!
    εαν το ΜΙΤ ήταν στη Ελλάδα, οι απόφοιτοι τι θα την έκαναν τη μέθοδο? θα την εφάρμοζαν για να βρουν το καλύτερο σύστημα κινητικότητας? για να αποφύγουν την διαθεσιμότητα? για να ανοίξουν άλλη μία καφετέρια ?(δηλαδή έλεος!!)
    δεν ειναι τυχαίο (αλλά ειναι πολύ λυπηρό )ότι τα καλύτερα μυαλά τις Ελλάδας, που έχουν σπουδάσει στα καλύτερα πανεπιστημια του κόσμου, διαπρέπουν οπουδήποτε αλλού, εκτός από την Ελλάδα. Γιατι άραγε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Οι φωτογραφίες σου είναι γυαλιστερές και άψογες τεχνικά! Και το πανεπιστήμιο είναι το καλύτερο του κόσμου και οι φοιτητές είναι παιδιά-τζιμάνια. Όλα όμορφα...
    Αν δεν είχα γνωρίσει από κοντά απόφοιτους ξένων πανεπιστημίων, θα συμφωνούσα μέχρι κεραίας μαζί σου.
    Κρατάω (λίγες μη φανταστείς...) επιφυλάξεις, κατά πόσο οι χρηματοδοτούμενες από ιδιωτικές εταιρείες έρευνες σ' αυτά τα πανεπιστήμια, αποσκοπούν στην ανάπτυξη της επιστήμης...

    Προβληματισμένη καληνύχτα σου στέλνω!
    Συγχαρητήρια για το υλικό σου και για τα εύστοχα σχόλια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Άψογες φωτό. Και η ανάρτηση και συμφωνώ γενικώς και με μερικά σχόλια αναγνωστών. και λέω σκόρπια:
    1. ως μικρή χώρα και πινέζα του χάρτη (καίτοι μεγάλου πολιτισμού κληρονόμοι- δεν είμαι αρχαιολάτρης, αλλά έτσι είναι) και καλά είμαστε. βέβαια υπάρχει αναξιοκρατία γενικά και διαφθορά. Αλλά και μυαλά έχουμε, στις δομές πάσχουμε. Είμαστε και Βαλκάνιοι, κι όμως με τι συγκρινόμαστε...
    2. στο ΕΚΠΑ τουλάχιστον εδώ και πολλά χρόνια θυμάμαι ότι μότο των (παλαιών) καθηγητών μας ήταν αυτό ακριβώς : το θέμα δεν είναι το τι αλλά το πώς (aka όχι η γνώση αλλά η επιστημονική μέθοδος) . γιατί θεωρείς ότι αυτό είναι αμερικανιά (με την καλή έννοια εδώ); άλλο που - συμφωνώ μετά πυροτεχνημάτων- δεν είμαστε πρακτικοί (και δε μιλώ μόνο για το πανεπιστήμιο, ούτε στο γυμνάσιο!) και ανοργάνωτοι και, και, και... δεν εφαρμόζεται αυτό ακριβώς. δεν πιστεύω ότι χρειάζονται δραματικές αλλαγές, αλλά λίγα μικρά βήματα (και αποφασιστικά).
    3. ότι δεν υπάρχει κουλτούρα πλέον , πολιτισμός της καθημερινότητας, ευγένεια (τυπική έστω στους άλλους και στο δημόσιο χώρο ), χαιρετίσματα... Αλλά ούτε φιλοσοφούμεν, ούτε φιλοκαλούμεν (αυτός ο επιτάφιος έπρεπε να διδάσκεται στην αρχή κάθε χρονιάς- και τι δε λέει).
    4. για τα σχολικά, μεγάλη συζήτηση... (όντως, τα βλέπω από μέσα)
    Χαιρετώ (άνευ ασπασμών, μετά ραμφισμάτων και φτεροκοπημάτων).
    Ε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Το σχόλιο στο τέλος όλα τα λεφτά, πόσο ελληνικό;;;
    Για το ΜΙΤ δεν έχω να πω τίποτα τι να μας πει μπροστά στο Πάντειο που ρημάζει, αλλά οι αποθήκες ήταν γεμάτες από υλικά που αγόραζαν οι πρυτάνεις για να βγάζουν το κατιτίς τους;
    Αντε μωρέ σιγά το ΜΙΤ!!
    Φιλιά πτηνό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.