Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2013

Έχει Σόχο στο Πεκίνο;


Αν είσαι πεκινουά και τρέντι, δις ιζ δε πλέις του μπι. Και όταν λέω πεκινουά, δεν εννοώ σκύλος μη χειρότερα -κάτοικος του Πεκίνου εννοώ! Του Beijing. Της πρωτεύουσας της Κίνας ντε, πώς αλλιώς να σου το πω;


To Sunlitun είναι μία ραγδαία αναπτυσσόμενη περιοχή της πόλης, όπου μπορείς να βρεις επώνυμα μπλουζάκια, γκάτζετς, μοδάτα παπούτσια και τη Σαν Λι να ξεσκίζει τις πιστωτικές της κάρτες.


Αναμφισβήτητα το πιο φαντεζί κατάστημα είναι το Uniqlo, που μπορεί και να το βρεις ζαλιστικό αλλά εμένα μου αρέσει γιατί αγοράζω τσίλικα μπλουζάκια, σε συμπαθητικές τιμές.


Τι εννοείς ορίτζιναλ; Φυσικά και είναι ορίτζιναλ τα μπλουζάκια! Κινέζικα! Σαν αυτά που αγοράζεις σε οποιοδήποτε άλλο κατάστημα ανά τον κόσμο. Απλώς εδώ δεν σου κάμει τόσο μεγάλη εντύπωση, διότι χελόου, είσαι στην Κίνα!


Το Πεκίνο δεν είναι μία όμορφη πόλη. Για την ακρίβεια είναι μία πόλη τεράστιων ανισοτήτων, απίθανης μόλυνσης (σου'χω μάσκα στην τσάντα μου, αν σε πειράξει το νέφος και σου'ρθει η δυσφορία, πες μου να σου τη δώκω) και τρομαχτικών αποστάσεων. Το μεγαλύτερο μέρος της καταλαμβάνεται από τα χουτόνγκ, που είναι οι παραδοσιακοί οικισμοί -αλλά εσύ μπορείς να τα πεις και παραγκουπόλεις, για να καταλαβαινόμαστε.



Ναι, αυτό που βλέπεις είναι κατάστημα της Apple. Και τα όσα θα ιδείς στις επόμενες φωτογραφίες είναι η πιο καρα-ιλουστρέ εκδοχή της Beijing. Θα σε πάω και στα χουτόνγκ αλλά σε επόμενη βόλτα. Προς το παρόν, σε ξεκινάω από τα πιο γκλάμορους για να μην μου τρομάξεις και μπεις στο αεροπλάνο να φύγεις.


Όπως έχεις ήδη πληροφορηθεί, η Κίνα διανύει μία περίοδο αλματώδους ανάπτυξης, τύπου εξάγει τα πάντα και εισάγει ζεστό συνάλλαγμα. Αυτό έχει τρεις επιπτώσεις: (α) ο αέρας έχει γίνει σιχαμερό καυσαέριο και πεθαίνεις στη δύσπνοια, (β) τα ταμεία του κράτους είναι φουλαρισμένα στο παραδάκι και (γ) οι πλούσιοι Κινέζοι είναι πια αρκετοί για να στηρίξουν μία αγορά πολυτελών προϊόντων, με Αρμάνιδες, Λουί Βουιτόν και Σανέλ.


Και επειδής το λάξαρι προϊόν θέλει και το σωστό αμπαλάζ, μεγάλα διεθνή αρχιτεκτονικά γραφεία έχουν αναλάβει να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν εντυπωσιακά μολς.


Με μοντέρνες πινελιές, έντονα χρώματα και εκδυτικοποιημένα πρότυπα.


Για να έλθει η Χου Νε Ρι και να ψωνίσει παπουτσάκια-λαγουδάκια, κοκαλάκια-μανταλάκια και ρολογάκια-μπρασελάκια.



Τα κτήρια είναι ζούπερ εντυπωσιακά, με μεγάλες επιφάνειες από ξύλο ή μέταλλο ή γυαλί.



Επειδής το χρήμα ρέει άφθονο και ο Κινέζος καταναλωτής είναι αδηφάγος και ανυπόμονος, τα μολς ξεπηδούν το ένα μετά το άλλο. Και γίνονται ακόμα μεγαλύτερα και ακόμα πιο μοντέρνα και ακόμα πιο πολυτελή.



Πανύψηλοι ουρανοξύστες ξεφυτρώνουν από το τίποτα και λαμποκοπάνε κάτω από το ζεστό ήλιο. Σε μία πόλη είκοσι εκατομμυρίων και με τους δείκτες ανάπτυξης της Κίνας, η ζήτηση για νέες κατασκευές είναι σχεδόν ακόρεστη!



Και το κόνσεπτ είναι παντού ίδιο: εκτοπίζουμε τους θεόφτωχους Κινέζους από τα χουτόνγκ, ρίχνουμε τα παραγκόσπιτά τους και σιάχνουμε στη θέση τους ένα γυάλινο μεγαθήριο που φιλοξενεί γραφεία ή καταστήματα ή πολυτελή διαμερίσματα.


Κι αν εντυπωσιάστηκες από τα όσα είδες μέχρι στιγμής, που να ιδείς το επόμενο. Που είναι και ο προορισμός μας.


Αυτό το τεράστιο σφαιρικό συγκρότημα που μοιάζει με λόφο ή με ούφο, αποτελεί το νέο καμάρι της πόλης. Μυρίζει καινουργίλα, μόλις προημερών το εγκαινιάσαμε.


Πρόκειται για ακόμη ένα έργο της Ζάχα Χαντίντ, μίας από τις πιο διάσημες αρχιτέκτονες του κόσμου (που σου την έχω μνημονεύσει σε βόλτες μου στη Ρώμη και στη Μπρατισλάβα).


Το λένε Soho και έχει ήδη λάβει κάμποσα βραβεία σε διεθνείς διαγωνισμούς. Και το λιγότερο που μπορεί να πει κανείς γι'αυτό είναι ότι από κοντά, σου κόβει την ανάσα! Ναι, είπαμε, είναι και το νέφος. Αλλά πραγματικά το μπίλντινγκ είναι ιμπρέσιβ!


Βεβαίως μη γελιέσαι. Το βλέπεις αστραφτερό και φουτουριστικό και υπερμοντέρνο, αλλά για να κατασκευαστεί εκτοπίστηκαν και εδώ, μιλιούνια φτωχοί Κινέζοι. Πρόοδος; Ας πούμε.



Η Ζάχα Χαντίντ εμένα μου αρέσει. Και αυτό που έχει πλέξει εδώ, είναι σχεδόν μνημειώδες. Εντούτοις, καθώς κοιτάζω τις υπόλευκες επιφάνειες, τις τζαμαρίες, τις καμπυλωτές γραμμές που αγκαλιάζουν και ενώνουν τους όγκους, στέκομαι προβληματισμένος. Με τρομάζει όλο αυτό που βλέπω. Με ενθουσιάζει και με καταθλίβει ταυτόχρονα.



Εδώ στην Κίνα, σημειώνεται μία δραματική αλλαγή. Μία τριτοκοσμική χώρα παραδίδεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς σε μία καταναλωτική παράνοια. Κάποιοι περνάνε από τις παράγκες στα διαμερίσματα. Κάποιοι άλλοι κοιτάζουν από τις λάσπες τους, τους ουρανοξύστες να υψώνονται δίπλα στις αυλές τους. Κι αν στη Δύση, μας πήρε κάποιους αιώνες για να περάσουμε από το Μεσαίωνα στο μοντερνισμό, εδώ οι αλλαγές συμβαίνουν μέσα σε μία πενταετία. Θα μου πεις, και τι με νοιάζει εμένα; Με γεια τους με χαρά τους, να τα χαίρονται και τα μολς τους και τους φουτουρισμούς τους! Μόνο που ενόσω εμείς επιδιδόμαστε στο γνωστό σπορ της ομφαλοσκόπησης, ετούτες εδώ οι χώρες τραβούν το χαλί κάτω από τα πόδια μας. Άλλοτε συγκαλυμμένα, άλλοτε άκομψα.

Σε έφερα μέχρις εδώ για να σου πω ότι ο κόσμος έχει αλλάξει αναγνώστα. Έχει αλλάξει πάρα πολύ. Και δεν είμαστε όσο σημαντικοί νομίζουμε. Κάποια στιγμή η κρίση θα τελειώσει. Και τότες θα συνειδητοποιήσουμε (και εμείς και η Ευρώπη) ότι αυτή η περίοδος ήταν μία φάση έντονου μετασχηματισμού. Και ότι οι αλλαγές δεν είχαν να κάμουν με εμάς. Αλλά αφορούσαν πρωτίστως την άλλη άκρη του πλανήτη. 

33 σχόλια :

  1. Αλλάζουν οι τριτοκοσμικές χώρες, αλλάζουν οι ισορροπίες και οι παραγκούπολεις της Κίνας γίνονται ουρανοξύστες της κας Ζαχά. Ουχί της Νινής, άντε εκείνη να έστελνε τραγούδι για την Κινοβίζιον.

    Πάντως συγκινήθηκα που είδα τη φιλενάδα μου τη Χου Νε Ρι, είχαμε να τα πούμε καιρό, τη φάγανε τα ψώνια την έρμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τρεμένς, που ζεις? Τριτοκοσμική η Κινα? θα σηκωθεί ο ΜΑΟ να μας βαράει, χώρια που θα τρίξουν τα κοκαλά του. !

      Διαγραφή
    2. Αλλάζουν δραματικά τα πράγματα στην Κίνα, Tremens, και δεν προλαβαίνει η Χου Νε Ρι να στεγνώσει τα νύχια της. Η Ζάχα πάντως με όλα τα λεφτά που έχει βγάλει, Ζάχα-ρι την περνάει στη βιλάρα της. Τ'αξίζει όμως κατά τη γνώμη μου, είναι πολύ ιδιαίτερη περίπτωση!

      Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου!

      Διαγραφή
    3. Ζουζού, καρα-τριτοκοσμική η Κίνα. Και μη γελιέσαι με τον ουρανοξύστη και την Απλ! Με το που ξεμυτάς από το μολ, εκεί ξεκινά η πραγματική Κίνα: και είναι πάμπτωχη!
      Τα φιλιά μου!!!

      Διαγραφή
  2. συμφωνώ μαζί σου Πίγκου! κι αυτό δεν έγινε τωρα με την κρίση . Συντελείται απο πιο πριν αυτός ο μετασχηματισμός.....

    Πάντως για ένα πραγμα χαιρομαι τους Κινέζους ,Γιαπωνέζους! Είναι οι πρώτοι στον κόσμο που τολμούν οτιδήποτε νέο στη μόδα ,όσο κι αν φαντάζει σε εμάς χαζό!

    Καλημέρα Πίγκου και Τρεμένς!

    (σήμερα έχει ρεπό ο συζυξ και οταν ειναι εδω πρωί δεν τολμω να ανοιξω υπολογιστη ! με εχει άχτι για το βραδυ κι όλο λεει θα με πεταξει απο τον 4ο ,δε μ'αρέσει να συμβεί αχάραγα! Ενώ βραδάκι είναι πιο ρομαντική η πτώση! :) )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα περάσει ο φασισμός! Του συζύγου ντε! Τον αγαπάμε, τον εκτιμάμε, αλλά όχι και να μας κλείνει τον υπολογιστή! Να πάει στη δουλειά, πέστου!

      Οι Κινέζοι όντως τολμούν διάφορα κουλά στη μόδα (όχι ετούτοι του Πεκίνου τόσο πολύ, αλλά προς τα κάτω: στη Σαγκάη και βεβαίως στο Χονγκ Κονγκ). Αλλά τα απόλυτα ρισπέκτ μας πάνε στους Γιαπωνέζους: αγαπάμε, αγαπάμε, αγαπάμε τρελο-τρέντι Γιαπωνέζες! Στα όρια μεταξύ καρτούν και επιστημονικής φαντασίας.

      Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου!

      Διαγραφή
  3. Ουάου! Θάμαξα πρωί-πρωί η ξανθιά!! Πολύ ωραία η ξενάγηση αστραπή! Κιπ απ δε γκουντ γουόρκ πουλάκι! Και ο επίλογός σου είχε όλο το ζουμί... if you know what I mean, που you know!!

    Καλημέρα,
    Έφη Μεσιτίδου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έφη, πολύ χαίρομαι που σου άρεσε η βόλτα. Με την αυριανή ανάρτηση, νομίζω θα συμπληρωθεί η εικόνα. Κινεζοποίηση της οικονομίας, κινεζοποίηση και του μπλογκ!

      Την καλημέρα μου και τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  4. Σαν σκηνικό από ταινία είναι το τελευταία κτίριο. Σαν να φωνάζει 100 χρόνια μετά! Περιμένεις ότι θα δεις μέσα ανθρώπους με στολές αστροναύτη.

    Από την ιστορία του σχολείου ένα πράγμα θυμάμαι. Οι πολιτισμοι ακμάζουν και παρακμάζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι πολιτισμοί ακμάζουν και παρακμάζουν. Μεγάλη αλήθεια αυτό! Στην Κίνα λοιπόν, βλέπεις την ακμή και την παρακμή ταυτόχρονα. Ένας τοίχος τα χωρίζει. Παράνοια, θα πεις. Και δίκιο θα'χεις!

      Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου!

      Διαγραφή
  5. Δεν μπορώ να πω ότι μου άρεσαν αυτά που είδα!
    Δεν εντυπωσιάζομαι από τεράστια κτίρια που τρώνε τους ανθρώπους και την φύση.
    Περιμένω τα χουτονγκ!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού χουτόνγκ, μου ζήτησες, χουτόνγκ θα έχεις. Η αυριανή ανάρτηση έρχεται ως απάντηση στο αίτημά σου. Και ως συνέχεια της παρούσας συζήτησης. Για να μην αφήνουμε και εκκρεμότητες!

      Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου!

      Διαγραφή
  6. Οι Κινέζοι κατακτούν τον κόσμο (με κάθε τιμημα π.χ. το να κυκλοφορείς με μάσκα στην πόλη) και εμεις βουλιάζουμε ακομη πιο βαθιά, στο αίμα και στη βια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχει γίνει πολύ σκληρός αυτός ο κόσμος. Θα μου πεις, πάντοτε ήταν. Ναι, αλλά θα περίμενε κανείς (λίγο ρομαντικός και ιδεαλιστής) ότι θα προχωράγαμε στο καλύτερο και στο πιο πολιτισμένο. Φρούδες (για να μην πω, φλούδες) ελπίδες.

      Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου, Penny!

      Διαγραφή
  7. Οταν το 65 ο πατέρας μου, δίδασκε ναυσιπλοία σε πανεπιστήμιο της Σαγκάης, τα πράγματα ήταν δύσκολα στην ΚΙΝΑ. Οταν την δεκαετία του 70 late (μου διαφεύγει ποια χρονιά), οι Κινέζοι, έσπαγαν τις μήτρες κι έκλειναν σωρηδόν τα εργοστάσια πορσελάνης, κάτι σήμαινε. Κατάφεραν κι άλλαξαν τον δικό τους κόσμο και κατ' επέκταση και τον έξω, άρδην! και προχωρούν! Οι άλλοι οι κοντόφθαλμοι, βομβαρδίζουν αβέρτα... στον κόσμο τους..... Οσο για μας, μέσα σε 3 δεκαετίες κι άλλες τόσες.... τα χάλια μας. Ποιός ειναι ποιός εξελιγμένος... τους είδα τους είδα τους Κινέζους στον Καναδά. Εχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία χρήματος και προόδου. Δυστυχώς μάλλον..ε? Ονειρο μου ήταν να πάω στην ΚΙΝΑ (με κεφαλαιο, ειναι για μένα κάτι άλλο, οπως το έζησα απο τις διηγήσεις του πατέρα), τώρα πιά πίστεψε με δεν θέλω διόλου, ούτε απέξω που λενε να περάσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΖουΖού, είναι η Κίνα ένας άλλος κόσμος. Με αντιθέσεις, ιδιαιτερότητες, με καθόλου αστικά / νεωτερικά χαρακτηριστικά έτσι όπως τα ορίζουμε στη Δύση. Βεβαίως και υπάρχουν ευκαιρίες. Τεράστιες ευκαιρίες. Αλλά είναι μία κοινωνία στην οποία δύσκολα ζει ένας δυτικός (και ναι, πριν πέσουν να με φάνε κάποιοι, θεωρώ τον εαυτό μου δυτικό, εννοείται!). Οι Κινέζοι προοδεύουν. Όχι όλοι και όχι στις ίδιες ταχύτητες. Αλλά προοδεύουν οικονομικά κυρίως. Όχι κοινωνικά, ούτε πολιτικά και -επέτρεψέ μου να πω- ούτε πολιτιστικά.

      Ζούμε περίοδο έντονων αλλαγών. Για να δούμε, ποια θα είναι η νέα θέση της Κίνας στον κόσμο...

      Διαγραφή
  8. Χμμμμμμμ ... ... ... (έχω πάρει ύφος τέτοιο τώρα: http://www.johntabita.com/wp-content/uploads/2012/02/twitter_Yoda.jpg) ... ... Difficult to see. Always in motion is the future ... ... ... But beware. Anger, fear, aggression. The dark side are they. Once you start down the dark path, forever will it dominate your destiny.

    Και στο πιο Ελληνικό: Α, ρε κατακαημένη Κίνα, τι σού 'μελλε να πάθεις !!!

    Φιλιά και καλημέρες :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγγελικη πες το κι ετσι : 中国你将来发生在你身上! πιο καλά θα το καταλαβαίναμε!

      Διαγραφή
    2. Να υποθέσω πως δεν είσαι και μεγάλη φαν του Πολέμου των Άστρων, Νάσια, ε ;;;
      Βρε, αυτά είναι λόγια του Μάστερ Yoda !!! Πιο σοφός απ' τον Μάστερ Yoda δεν υπάρχει !!! :-p

      Διαγραφή
    3. Εντάξει, τεράστιο ρισπέκτ στον Yoda (έχω μία θεία που του μοιάζει μπάι-δε-γουέι)! Once you start down the dark path, forever will it dominate your destiny! Σόου τρου!

      Η Κίνα έχει πάρει ένα δρόμο, χωρίς επιστροφή (;) για μία αχαλίνωτη οικονομική ανάπτυξη χωρίς ανθρώπινο πρόσωπο. Είναι μεγάλη αυτή η συζήτηση και υπόσχομαι στην πρώτη ευκαιρία να την κάμουμε πιο διεξοδικά.

      Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου!

      Διαγραφή
    4. Νάσια, μίλα μου κινέζικα!!!!

      :)

      Διαγραφή
  9. Πάντα μου αρέσανε οι καμπύλες στην αρχιτεκτονική...
    Γι'αυτό και λάτρεψα το soho πριν ακόμη το δω από μέσα!
    Καλησπέρα -πλέον- πίνγκου μου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι αυτή η άτιμη η Ζάχα, βέρι τάλεντεντ! Οι καμπύλες βοηθούν τη φαντασία να οργιάσει. Και δυστυχώς, στην Ελλάδα τα όσα (λίγα) καινούργια κτήρια γίνονται παραμένουν στη λογική του "κουτιού" με τις γνωστές ευθείες γραμμές (βλ. Μέγαρο Μουσικής Αθηνών).

      Την καλημέρα μου και τα φιλιά μου, Λιακάδα!

      Διαγραφή
  10. Καλαμιά στην κάμπο24 Σεπ 2013, 2:45:00 μ.μ.

    Το αποκορύφωμα της ανθρώπινης απληστίας και ματαιοδοξίας.

    Χιχιχι, άραγε, κάτι τέτοιο είχε και ο Μάο Τσε Τουγκ** στο μυαλό του για το μέλλον της Κίνας όταν έκανε τις διάφορες κατά καιρούς επαναστάσεις του (συνήθως με εκατομμύρια ανθρώπινα θύματα);

    **μετά το θάνατο του Στάλιν ο Μάο Τσε Τουνγκ θεωρούνταν από ολόκληρο το παγκόσμιο κομμουνιστικό κίνημα ο μεγαλύτερος ζώντας θεωρητικός του μαρξισμού-λενινισμού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απληστία, ματαιοδοξία, διαφθορά, κραυγαλέες ανισότητες. Αυτό είναι το πρόσωπο της ανάπτυξης στην Κίνα. Και δεν θέλεις να πιάσω στο στόμα μου τον Μάο, γιατί θα μας ακούσουν μέχρι την Καντόνα! Τώρα που το ξανασκέφτομαι, θα τον πιάσω στο στόμα μου: έκαμε τεράστια ζημιά στη χώρα. Αμέσως μετά την απαλλαγή της από τους ανόητους αυτοκράτορες και στη μοναδική ευκαιρία που είχαν να μετασχηματιστούν σε νεωτερική κοινωνία, ο Μάο έκλεισε τις πόρτες και τους έβαλε και σε μία νέα αρτηριοσκληρωτική πραγματικότητα. Ανελευθερίας!

      Τα φιλιά μου, Καλαμιά!

      Διαγραφή
  11. εμένα αυτό το κτήριο μου άρεσε...
    εντάξει δεν είναι και το καλύτερο να διώχνεις τους ανθρώπους από τα σπίτια τους, αλλά αποζημειώθηκαν και ίσως να έφτιαξαν τη ζωή τους καλύτερα από πριν!

    έπειτα η πρόοδος, είναι σαν το θεό ιανό. έχει δυο πρόσωπα, ένα χαρούμενο και ένα θλιμένο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το μπίλντινγκ είναι ζούπερ εντυπωσιακό! Γυαλίζει και αστράφτει και ξεκουράζει το μάτι.
      Η πρόοδος είναι όντως σαν τον Ιανό. Και στην Κίνα -όπως και σε πολλές άλλες αναπτυσσόμενες χώρες- το χαρούμενο πρόσωπο αφορά λίγους, το θλιμμένο τους περισσότερους.

      Φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
  12. Πτηνωδία! Πάλι ταξίδι;
    Τα κτίρια εξαιρετικής αρχιτεκτονικής (το κτίριο-αυγό το είχε και σε άλλα χρώματα;)
    Δεν ξέρω αν το σκοπεύεις, αλλά προσωπικά θα ήθελα να δω και φωτογραφίες σου εκτός Σόχου (τον σόχο, ω σόχε!...)

    Ζηλεύω τις πτήσεις σου & λατρεύω τα σχόλιά σου.
    Καληνύχτα όπου κι αν είσαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χε χε χε! Άκου εκεί "πτηνωδία"!
      Ε ναι λοιπόν, τώρα το πτηνό και στο Πεκίνο! Ή είμαστε ιντερνάσιοναλ ή δεν είμαστε, επιτέλους!
      Όσο για την άλλη πλευρά -την εκτός Σόχου ντε- σε παραπέμπω στην αυριανή ανάρτηση.

      Τα φιλιά και τις καλημέρες μου, Μαρία!

      Διαγραφή
  13. Μου αρεσεις!μου αρεσεις πολυ!σε ενα κατεξοχην χιουμοριστικο μπλοκ -οπως σου αρεσει να το λες- και με την πρωτη ματια ετσι φαινεται- παντα στον επιλογο και κλεισιμο- εχω αρχιζει να διαβαζω πλεον το τελος της αναρτησης και μετα την αρχη.....!το μηνυματακι το περνας!!!!!!!!!!!φοβαμαι οτι δεν θα συνειδοποιησουμε ποτε οτι το χασαμε το τραινο......πολλες αναρτησεις μου μαζεψες......θα τις βγαλω σε περας σιγα σιγα....καληνυχτες αισιοδοξες οσο γινεται!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και μετά με λες εμένα ανάποδο! Ακούς εκεί να διαβάζει από το τέλος προς την αρχή! Καλέ, έτσι μαθαίνεις απευθείας το δολοφόνο και δεν έχεις αγωνία μετά!

      Σου μάζεψα πολλές αναρτήσεις και επειδής φθάνουμε στο τέλος του μήνα και θα βάλω διαγώνισμα, ξεκίνα τη μελέτη!

      Αισιόδοξες καλημέρες κι από εμένα!

      Διαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts