Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου 2013

Οι αρκούδες δεν χορεύουν πια


Εντωμεταξύ στη Βόρεια Ελλάδα, κάμει φθινόπωρο. Το βράδυ τη ζακετούλα σου, τη θέλεις. Την κουβέρτα σου, την απλώνεις. Το τζάκι, το λοξοκοιτάς. Εμένα αυτή είναι η αγαπημένη μου εποχή, αλλά ξεύρω ότι αρκετοί μελαγχολούν που μεγαλώνει η νύχτα και που η φύση βυθίζεται στα καστανοκίτρινα και χάνει τις λιακάδες της. Ντοντ γουόρι αναγνώστα: θα ξανάρθει και η άνοιξη, μη μου χαλιέσαι και φχαριστήσου όλες τις εποχές της ζωής σου.



Που βρισκόμαστε, θα ρωτήξεις. Σε ένα από τα δέκα ομορφότερα χωριά της Ευρώπης, σύμφωνα με αρκετούς ταξιδιωτικούς οδηγούς και αφιερώματα. Σε ένα μέρος που θα μπορούσε να αποτελέσει case study για τα ελληνικά χωριά και τις κωμοπόλεις. Είμαστε στο Νομό Φλωρίνης. Στο Νυμφαίο. Ναι ντε, το χωριό του Μπουτάρη.



Και τι γυρεύουμε εδώ; Έχουμε σημαντικό ραντεβού -κάτσε, θα στα'πω! Δεν ξεύρω αν έχεις έρθει ποτές ως εδώ απάνου. Αν όχι, να το προγραμματίσεις. Το Νυμφαίο είναι ένας εντυπωσιακά όμορφος οικισμός. Που έχει διατηρήσει αυτό που τόσοι και τόσοι άλλοι οικισμοί ανά την Ελλάδα, φρόντισαν να χάσουν: την ιδιαίτερη ταυτότητά του. Και βάσει αυτής, δημιούργησε συγκριτικά πλεονεκτήματα και ένα μοντέλο ανάπτυξης που βασίζεται στον υψηλού επιπέδου τουρισμό και την αξιοποιήση του φυσικού πλούτου του.



Σιγά μην γλιτώσεις την ιστορική αναδρομή. Το μέρος ετούτο κατοικήθηκε για πρώτη φορά από εκτοπισμένους βλάχικους πληθυσμούς που διέμεναν νοτιότερα και φύλασσαν την Εγνατία Οδό -τύπου διόδια και δεν περνάτε αν δεν σας φιλέψουμε κάτι και ψωνίστε από εμάς τίποτις σουβενίρς και τέτοια. Οι Οθωμανοί όμως που δεν τα σήκωναν τέτοια νταηλίκια, τους εξώθησαν στα βουνά και ύστερις από εχθροπραξίες πολλών ετών, οι κάτοικοι του Νυμφαίου συνθηκολόγησαν και υπάχθηκαν στη Βαλιντέ Σουλτάν. Τη μαμά του Σουλτάνου ντε, τόσα τούρκικα βλέπεις, τίποτις δεν έχεις εμπεδώσει;



Το Νυμφαίο ήκμασε χάρις την αργυροχρυσοχοϊα και το εμπόριο, ενώ ανέδειξε οπλαρχηγούς, μακεδονομάχους, ευεργέτες και τον Μπουτάρη. Η οικογένεια του τελευταίου έχει παίξει -όπως ίσως ξεύρεις- σημαίνοντα ρόλο στη διατήρηση και ανάδειξη του οικισμού, αν και θα βρεις κι αρκετούς κατοίκους που μήτε να τον ακούσουν δεν θέλουν. Πόλιτικς.



Τα λιθόστρωτα μονοπάτια και τα πετρόχτιστα σπίτια αποτελούν το ιδανικό σκηνικό για ειδυλλιακούς φθινοπωρινούς περιπάτους. Σε πολλές γωνιές, βλέπεις στοιβαγμένα ξύλα και ψιλοϋποψιάζεσαι πόσο δύσκολος είναι ο χειμώνας εδώ. Είμαστε και στα χίλια τρακόσια μέτρα υψόμετρο -στο είπα να πάρεις το μπουφάν σου!



Δεν ξεύρω ποια είναι η άποψή σου για τον Μπουτάρη, μήτε μπορώ να αποφανθώ ακόμα για τη θητεία του στη Δημαρχεία της Θεσσαλονίκης (Αν το πάω συγκριτικά με τους προηγούμενους δημάρχους, νικάει κατά κράτος. Αν το πάω με βάση αυτά που περίμενα από εκείνον, χάνει παταγωδώς). Εντούτοις η συμβολή του σε ετούτο το μέρος υπήρξε καθοριστική. Όπως και του Νικόλαου Μέρτζου, του επί χρόνια προέδρου της κοινότητας -με το έντονα δραστήριο αλλά και πολιτικά χρωματισμένο παρελθόν. Ναι, θα βρεις άλλους κατοίκους που δεν θέλουν να ακούσουν ετούτον. Πόλιτικς.



Ένα από τα πιο ιμπρέσιβ κτήρια του χωριού είναι η Νίκειος Σχολή. Ωραιότατο μπίλντινγκ που κάποτες ήταν σχολείο, ύστερα εγκαταλείφθηκε λόγω έλλειψης μαθητών και σήμερις είναι συνεδριακό κέντρο του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ευτυχώς.



Άχου, πιάσαμε το μπλα μπλα και ξεχάστηκα! Καλά, με κοιτάς τόσην ώρα και δεν λες κάτι; Βιάσου! Τρέχα, σου λέω, αργήσαμε! Οριακά θα το προλάβουμε το ραντεβού, πώς την επάτησα έτσι; Κι έχουμε και δέκα-δεκαπέντε λεπτά ποδαρόδρομο από το κέντρο του χωριού. Μα βιάσου λιγουλάκι!



Σώπα και φθάνουμε! Ναι, στον Αρκτούρο! Έχουμε ραντεβού με την αρκούδα. Να της πούμε μία καληνύχτα. Τι εννοείς, σιγά μην κάτσουμε να τη νανουρίσουμε κιόλας! Πέφτει σε χειμερία νάρκη ντε, θα κάμουμε να την εδούμε τόσους μήνες.


Δεν υπάρχει άνθρωπος που να'χει φθάσει ως εδώ και να μην έχει εντυπωσιαστεί από τη δουλειά που γίνεται. Ο Αρκτούρος δεν είναι ζωολογικός κήπος, μήτε φαν-παρκ της αρκούδας. Φιλοξενεί πονεμένες περιπτώσεις. Περιθάλπτει πληγωμένες αρκούδες. Από εκείνες που για χρόνια περιέφεραν οι αρκουδιάριδες, υποβάλοντάς τες σε απίθανες κακουχίες. Τους βγάζανε τα μάτια, τους περνάγανε χαλκάδες, τους έντυναν με ανόητες φουστίτσες και τους έσερναν με αλυδίσες ωσάν κινούμενα θεάματα. Στην ξενάγηση που σου γίνεται από τους φύλακες του καταφυγίου, μπορεί και να σε πάρουνε τα κλάματα από τις ιστορίες των αρκούδων αυτών. Που ευτυχώς, έστω και την ύστατη ώρα, κατασχέθηκαν και βρέθηκαν εδώ. Από τη βαρβαρότητα στην τρυφεράδα και το νοιάξιμο. Και για τα δύο είμαστε ικανοί εμείς οι άνθρωποι.


Το καταφύγιο απλώνεται σε μία τεράστια πλαγιά πολλών στρεμμάτων, όπου οι αρκούδες έχουν αφεθεί ελεύθερες και υπό τη διακριτική παρακολούθηση των ανθρώπων του Αρκτούρου. Θα μου πεις, ελεύθερες εντός περίφραξης, γίνεται; Γίνεται. Διότι η έκταση είναι πραγματικά μεγάλη. Και γιατί η αλήθεια είναι ότι εντελώς ελεύθερες αυτές οι αρκούδες, δεν θα μπορούσαν να επιβιώσουν. Πολλές είναι γηραιές και τραυματισμένες, αρκτές εξ αυτών δεν είχαν ποτέ την ευκαιρία να αναπτύξουν τα φυσικά ένστικτά τους και είναι ανίκανες να αναζητήσουν τροφή μόνες τους.



Είσαι πολύ τυχερός που βλέπεις ετούτη. Γιατί δεν πλησιάζουν συχνά τα συρματοπλέγματα -μας έχουν μπουχτίσει εμάς τους ανθρώπους. Οι φύλακες σε προειδοποιούν όταν φθάνεις στο χώρο και καταβάλεις το συμβολικό αντίτιμο, ότι μπορεί στη βόλτα σου και να μη δεις καμία αρκούδα. Αλλά να, που εδώ μας την έκαμε την χάρη. Τη βλέπεις νυσταγμένη; Είναι η εποχή που σιγά σιγά γλαρώνει. Αν και οι αρκούδες αυτές, ούτε τη χειμερία νάρκη δεν πολυγνωρίζουν. Οι άνθρωποι του Αρκτούρου, τους έχουν σιάξει ειδικές "φωλιές" για να πάνε να κουρνιάσουν, μιας και οι ίδιες δεν γνωρίζουν πώς να επιμεληθούν τα του ύπνου τους. Σπαράζει η καρδούλα μου και μόνο που στα λέω.


Και να που η οικονομική κρίση χτύπησε και αυτό εδώ το μέρος. Και να που ο Αρκτούρος, ζήτησε από όλους μας βοήθεια. Δεν θέλω να μπω στη συζήτηση για το αν έπρεπε ή όχι να πάρει τα λεφτά από τη Χρυσή Αυγή. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, λένε κάποιοι. Η ηθική υπαγορεύει την άρνηση υποστήριξης από ένα ακροδεξιό κόμμα, λένε κάποιοι άλλοι. Ώσπου να αποφασίσουμε, οι αρκούδες θα λιμοκτονήσουν, λέγω εγώ. Πόλιτικς. Τ' άκουσε η αρκούδα και φεύγει μακριά.


Και να λοιπόν που είμαστε σε ένα μέρος φαινομενικά ιδανικό: ένας οικισμός, βγαλμένος από καρτ ποστάλ και μία φιλοζωική πρωτοβουλία που αξίζει πολλών επαίνων. Εντούτοις, αυτά τα καταραμένα τα πόλιτικς είναι και εδώ παρόντα. Για να σου υπενθυμίζουν ότι στην Ελλάδα δεν έχει σημασία ποιος είσαι, που είσαι και τι κάμεις, αλλά αν είσαι με εμάς ή με τους άλλους. Ε λοιπόν, εγώ είμαι με τις αρκούδες. Και ο θόρυβος, τις ενοχλεί πολύ. 

24 σχόλια :

  1. χτες το βράδυ κοιτούσα τις θερμοκρασιες και εντυπωσιάστηκα με την ψύχρα που κάνει σ'αυτα τα μέρη....εδω κάνει κρυο στα Λαγκάδια ,δε θα κάνει στο Νυμφαίο!Δεν εχω πάει ,ελπίζω να πάω με τα παιδιά...οταν ήμουν μικρή ,τη δεκαετια του '70 ,στο χωριο μου έρχονταν αρκουδιάρηδες και τους κοιτούσαμε με δέος !περιμέναμε πως και πως να δουμε την αρκούδα.....σχεδόν κανένας τοτε δεν σκεφτόταν το ζώο...τώρα δεν πάω ποτέ σε τσίρκο με ζώα και δεν μ'αρεσουν ουτε τα πάρκα που έχουν ζωα! μπορει να τα βοηθούν ,δε λέω ,αλλά μετα πρέπει να τα απελευθερώνουν στη φύση!
    βλέπω σε ντοκυμαντερ και τις πολικες αρκουδες που λιμοκτονούν απο το λιώσιμο των πάγων και πιάνεται κι εμένα η καρδιά μου....
    Στην Ελλάδα ,τωρα και με την κρίση ,δε βοηθάμε τα ζώα πίγκου...θα το ξέρεις κι εσύ.....
    καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάμει ψύχρα απάνου στο Νυμφαίο. Και έχεις ήδη την αίσθηση του φθινοπώρου. Μη σου πω και του επερχόμενου χειμώνα. Τα τσίρκο με τα ζώα είναι απλώς απαράδεκτα. Οι δε αρκουδιάρηδες, κατάλοιπο βάρβαρων και απολίτιστων εποχών.

      Στην πρώτη ευκαιρία πάντως να πάρεις το φάμιλι και να πάτε στο Νυμφαίο! Είναι εξαιρετικός προορισμός και η όλη εμπειρία του Αρκτούρου, θα αρέσει πολύ και στα παιδιά!

      Φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
  2. Έφτασα κοντά φέτος το καλοκαίρι αλλά δεν πρόλαβα το Νυμφαίο, μου το φυλάω για την επόμενη φορα, δείχνει πανέμορφο... κι εγώ πτηνό με τις αρκούδες είμαι και ουχί με τους αρκουδιάρηδες, καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, θα σου αρέσει πολύ το Νυμφαίο, είμαι σίγουρος. Προσφέρεται και για διημεράκι από τη Θεσσαλονίκη! Η δε επίσκεψη στον Αρκτούρο είναι πολύ ιδιαίτερη εμπειρία. Από τη μία λυπάσαι για τις κακόμοιρες τις αρκούδες που έχουν κακοπάθει στα χέρια ασυνείδητων, από την άλλη αισθάνεσαι απέραντη ευγνωμοσύνη και ανακούφιση που βρέθηκε ο Αρκτούρος και τις περιέθαλψε!

      Φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
  3. "Και για τα δύο είμαστε ικανοί εμείς οι άνθρωποι." Δεν είναι τρομερό αυτό το πράγμα??? Μπορούμε τόσο εύκολα να περάσουμε από την μια κατάσταση στην άλλη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και καλή εβδομάδα!!! Το ξεχάσαμε...

      Διαγραφή
  4. Tώρα απο που ήρθαν τα λεφτά θα κοιτάξουμε;
    Εμένα η γιαγιά μου μου έλεγε αν σου δίνουν λεφτά παιδάκι μου πάρτα και μην ρωτάς πολλά!
    Είναι καταπληκτικό μέρος και οι άνθρωποι αυτοί έχουν κάνει καταπληκτική δουλειά!
    Μπράβο τους!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή είναι και η δική μου άποψη. Και εντέλει, δεν φταίει σε τίποτα ο Αρκτούρος για την πολιτική κατάσταση της χώρας, μήτε μπορεί να αποκλείσει χρηματοδότες, τη στιγμή που ο ίδιος απευθύνει ανοιχτή έκκληση για βοήθεια. Δεν είναι η Χρυσή Αυγή κόμμα του ελληνικού κοινοβουλίου; Ας είχαν φροντίσει οι όποιοι είναι υπεύθυνοι (βλέπε λοιπές πολιτικές δυνάμεις και κυβερνήσεις), να απαλλάξουν τον Αρκτούρο (και όλους μας) από την ακροδεξιά.

      Δύσκολη συζήτηση και δεν είναι της παρούσης. Μένω στις αρκούδες και στις υπέροχες βόλτες μου στο Νυμφαίο!

      Διαγραφή
  5. Ωραία ανάρτηση ... :-)
    Το έργο του Αρκτούρου το ξέρω και βρίσκω πραγματικά συγκινητική και αξιέπαινη την προσπάθειά των ανθρώπων του. Να είναι καλά να συνεχίζουν. Και μακάρι να βρουν περισσότερους υποστηρικτές σε αυτό που κάνουν.
    Καλημέρα, Πιγκουίνε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πράγματι από τις περιπτώσεις φιλοζωικών / οικολογικών οργανώσεων που το έργο τους φαίνεται! Είναι αξιέπαινη και η προσπάθειά τους και το όραμα που υπηρετούν. Και αποδεικνύει πόσα πράγματα μπορεί να βελτιωθούν με πρωτοβουλίες, μεράκι και μία πιο ενεργή κοινωνία των πολιτών.

      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  6. Εδώ σπάραξε η καρδούλα μου και μόνο που διάβασα και σκέφτηκα το δράμα τους!
    Να'σαι καλά ευαίσθητο πτηνούλι!
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσε, κι εμένα με πιάνουν τα ζουμιά με τις δύστυχες αρκούδες! Μόνο να τις βλέπεις πόσο φοβισμένες και καταπονημένες δείχνουν, σπαράζουνε τα μέσα σου!

      Τα φιλιά μου και την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  7. Και τα δικά μας βήματα τούτον τον Αύγουστο έφτασαν στον Αρκτούρο (και όχι μόνον).

    Για ένα πράγμα είναι τυχερές, οι ταλαιπωρημένες αρκούδες χορεύτριες, ότι ζουν σε μοναδικής καλλονής περιβάλλον σήμερα, αγαπητό μου Πτηνό.

    Καλημέρα και καλή εβδομάδα να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά υπέροχη είναι η φύση εκεί απάνου στο Νυμφαίο! Ας αποζημιωθούν αυτές οι αρκούδες -έστω στα ύστερά τους- για τα όσα έχουν τραβήξει από τους "ανθρώπους".

      Την καλημέρα μου και τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  8. Χόρευε κυρά Σουσού, κοίτα κι απο πίσω σου.
    Τι με νοιάζει εμενα για το Νυφμαίο και κατά που πέφτει δεν ξέρω κι ούτε θέλω να μάθω. γω μαι τσιμεντόπαιδο. ο δακτύλιος ειναι ο χάρτης μου. αντε και τα εξωτερικά... που τα κατέω καλα.
    Οσο για την αρκούδα... παλτό δεν γίνεται.. σκοτίστηκα λοιπόν!!!
    ναι σοβαρά μιλώ.
    εχω άλλα ν' ασχοληθώ!!!
    την καλημέρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άχου, θα σε μαλώσω! Τί σου κάμανε καλέ, τα ζωντανά; Τί σου έφταιξαν και τα παραπετάς -σαν δεν τους έφθασαν τα όσα έχουν περάσει στα χέρια των ασυνείδητων βαρβάρων!

      Το ξεύρω ότι οι εποχές είναι δύσκολες. Και η επιβίωση όλων μας, έχει γίνει ένας σκληρός και αγχωτικός αγώνας. Εντούτοις, ηττημένοι θα είμαστε μόνο αν χάσουμε τις ευαισθησίες, τον ανθρωπισμό μας, το νιάξιμο για τον άλλον. Αλλά και για τα ζώα. Και για το περιβάλλον. Είναι όλα τους κριτήρια πολιτισμού, δεν συμφωνείς;

      Και σε ετούτη τη συμφοριασμένη χώρα, μας έχουν απομείνει δυστυχώς πολύ λίγες ευκαιρίες να επιδείξουμε τέτοιες αρετές.

      Την καλημέρα μου.

      Διαγραφή
    2. Καλα μάλωσε με αλλά άσε με να έχω αποψη. Η ευαιασθησία μου περιορίζεται αυτή τη στιγμή, στα ελληνόπουλα που πεινάνε. μονο. και στους ηλικιωμένους που πεινάνε ομοίως.
      Δεν μιλώ για τις δύσκολες εποχές. Επιβιώνω μια χαρά δόξα τω θεώ, παράπονο δεν έχω. Δεν μιλώ γι αυτό, προσωπικά. θα ήμουν γουρούνα.
      Αλλα ως να γίνουμε άνθρωποι... εδώ στην Ελλάδα θα περάσουν πολλα χρονια κι αν. Οπότε ας ασχοληθεί ο καθένας με τα προβλήματά του, εσωτερικά να γινει καλυτερος και μετά, θα μπορεσει να "δώσει" και παραέξω.
      Δεν πρόκειται να δώσει κανείς παράσημο στο νυμφαίο και στον μπουτάρη που το έφτιαξε. οι Ζάππες και οι Τοσίτσες, εχουν κάνει προτίτερα απο αυτόν...κι έχουν δώσει. απλά.... αυτός φαίνεται τώρα. γιατί το διαφημίζουν. γι αυτό μουρμουράω.
      σας ξαναασπάζομαι.

      Διαγραφή
  9. Καλαμιά στην κάμπο16 Σεπ 2013, 2:13:00 μ.μ.

    ΄Ο,τι κι αν είναι ο Μπουτάρης, μόνο και μόνο για το Νυμφαίο και για τον Αρκτούρο, είναι αξιοθαύμαστος. Και γιατί άνθρωπος που νοιάζεται και κάνει τόσα πολλά για ταλαιπωρημένα και δυστυχισμένα ζώα είναι σπουδαίος και σημαντικός, σε αντίθεση με αυτούς που λόγω πολιτικής δεν θέλουν ούτε να τον ακούσουν.
    Στο Νυμφαίο έχω πάει, το βρήκα πανέμορφο και μαγικό - τότε όμως που πήγα εγώ λίγο τσουχτερό στις τιμές - αλλά αρκούδες δεν είδα γιατί ήταν προς το τέλος του χειμώνα και ακόμα δεν είχαν ξυπνήσει.

    Σπαράζει η καρδιά μου κάθε φορά που βλέπω ή διαβάζω για κακοποιημένο ζώο αλλά τουλάχιστον για τις αρκουδίτσες ο Θεός είχε το νου του και έτσι βρέθηκε κάποιος που νοιάστηκε και κάποιοι που τις φροντίζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Στο Νυμφαίο έχω πάει - ούσα φοιτήτρια - Δεκέμβρη μήνα να επισκεφτώ συμφοιτήτρια που ήταν από 'κεινα τα μέρη !!! Η έκφραση "το δάγκωσα !!!!!!!!!!" δεν επαρκεί για να εκφράσει το κρύο που ένοιωσα !!! Αλλά εκείνο το κρύο - σε συνδυασμό με το χιόνι που έφτανε 10 πόντους πάνω απ' το κεφάλι μου (ΟΚ, είμαι κοντή, αλλά ακόμα και μ' εμένα ως μέτρο σύγκρισης το χιόνι ήταν πολύ) - έκανε το Νυμφαίο παραμυθένιο !!!

    Για τον Μπουτάρη και τον Αρκτούρο δεν ξέρω να πω πολλά. Μόνο ότι μου φαίνεται ... ... ... περίεργο που δεν αφήνει τους λύκους και τις αρκούδες που "φυλάσσονται" στον "Ζωολογικό Κήπο" (οι λέξεις είναι εσκεμμένα μέσα σε εισαγωγικά) της Θεσσαλονίκης να μεταφερθούν στην καταπληκτική ΜΚΟ της ιδιαίτερής του πατρίδας !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ας αφήσουμε την πολιτική στην άκρη (και γενικά τα όσα μας χωρίζουν) και ας θαυμάσουμε τις αρκούδες, το τοπίο και τις όμορφες φωτογραφίες σου!
    Ελπίζω κάποια στιγμή να ψάχνουμε περισσότερο να βρούμε ως λαός αυτά που μας ενώνουν και όχι όσα μας χωρίζουν...
    Ας είμαστε όλοι με τις αρκούδες που τις ενοχλεί ο θόρυβος!
    Φιλάκια Πιγκουίνε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Όταν πήγα στο Νυμφαίο, είχε τόσο κρύο και τόσο αέρα που δεν μπορέσαμε να βγούμε απ' το αυτοκίνητο για να το περπατήσουμε....
    Την επόμενη φορά εύχομαι να το πετύχουμε σε καλύτερες συνθήκες και λιγότερο άγριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πάντα ήθελα να πάω στο Νυμφαίο, ποτέ δεν τα κατάφερα...κι από ότι βλέπω στις φωτογραφίες σου είναι υπέροχο μέρος!!
    Όσο για τις αρκούδες θα συμφωνήσω σε όλα μαζί σου...εκτός ίσως από την "προσφορά" της ΧΑ...αν νοιάζονταν για τα ζώα και όχι να χτίσουν ένα ψεύτικο προφίλ (ότι τάχα τους πήρε ο πόνος για τις αρκούδες ενώ σκοτώνουν ευχαρίστως τους ανθρώπους), θα έδιναν τα λεφτά με άλλο τρόπο...μα θα μου πεις τα λεφτά χρειάζονται και θα συμφωνήσω...αλλά ούτε οι αρκούδες δε θα ήθελαν να παίζονται παιχνίδια φασιστοπολιτικής στην πλάτη τους...
    Δηλαδή αν μας δίνουν λεφτά είναι καλοί?...πρέπει να γίνει σε όλους κατανοητό πως η ΧΑ είναι ανεπιθύμητη και το ίδιο και τα λεφτά της!...
    Ελπίζω να μην το παράκανα με το σχόλιο...θα κλείσω με την εικόνα των ξύλων...λένε άσχημο χειμώνα θα έχουμε φέτος και ήδη τρομάζω στη σκέψη!

    Φιλιά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εμένα πάντως Πίγκου μου, και ο Μέρτζος μια χαρά μου φαινότανε. Με τον πατριωτισμό του, τη μακεδονίτικη λεβεντιά του....το τσιγκελωτό μουστακάκι του...τα άρθρα του στις εφημερίδες και τα περιοδικά...τις εμφανίσεις του στην τηλεόραση. Εγώ από τον Μέρτζο πρωτόμαθα την ύπαρξη του Νυμφαίου. Αλήθεια ζει ο άνθρωπος ?????...δεν έχω πληροφορηθεί. Η βόλτα και οι φωτό σου όπως πάντα εξαιρετικές. Φιλιά πολλά....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημέρα.εδώ έχουμε ποικιλία. Ζέστες πολλές. Το βράδυ ψύχρα. Τυχαίνουν και μέρες που έιναι όλη μέρα ζέστη -μέρα/νύχτα.. στο δελφινάκι δεν αρέσει αυτή η εποχή η φθινοπωρική και χειμωνιάτικη, το δελφινάκι θέλει καλοκαιράκι ...ειναι φυσικό στο πιγκουινο να αρέσει το φθινόπωρο και ο χειμώνας – μια ζωή μέσα στους πάγους ζεις , το καλοκαίρι λιώνεις εσύ :)
    Δεν έχω πάει Νυμφαίο , ευχαριστώ για την ξενάγηση – κείμενο και φώτος όλα ωραία
    και για τον Αρκτούρο όλα ενδιάφεροντα
    Ραντεβού σε κάποιους μήνες αρκουδες όταν ξυπνήσετε από τη χειμερία νάρκη σας
    Τσίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts