Παρασκευή, 27 Σεπτεμβρίου 2013

Επιστροφή στο Crail



Πριν μερικές ημέρες, σε πήγα βόλτα σε ένα μικρό χωριό της Σκωτίας που το έλεγαν Crail. Επειδής μου είπες ότι σου άρεσε και σε ηρέμησε εκείνος ο περίπατος, απεφάσισα να σε φέρω ακόμα μια φορά εδώ. Αυτή τη φορά με πιο ευρυγώνιες φωτογραφίες. Και πιο λαμπερό φως (μου έκαμε τη χάρη ο ουρανός). Όχι δεν θα σου αρχίσω σήμερις παρλάτες. Μήτε για βασίλισσες θα σου μιλήσω, μήτε για δούκες και ιπποκόμους.


Θα σε αφήσω να απολαύσεις τους καταπράσινους λόφους.


Τα πράσινα και καφετιά που απλώνονται μέσα στη θάλασσα.



Τις αραδιασμένες πέτρες που χαιρετάνε τα σύννεφα.


Τα σπίτια που αγναντεύουν από αψηλά την απεραντοσύνη.


Τα περιγράμματα που σχηματίζουν οι στέγες.


Τον κατακερματισμό του τοπίου.


Τα ήσυχα σπίτια του χωριού.



Μήτε σκουπίδια, μήτε γκράφιτι.


Μονάχα συμμετρία και καλαισθησία. Και πολιτισμός.


Και σεβασμός στο τοπίο και στον άνθρωπο.


Σπιτάκια ακουμπησμένα στα σειρά, σε διαστάσεις ιδανικές για να φιλοξενήσουν αξιοπρεπείς ζωές. Με μεγάλα παράθυρα για ν'αγναντεύουνε το έξω.


Που'ναι απόλυτο και καθηλωτικό.


Κι αφήνεται να επιβληθεί απάνου στο μέρος.


Δίχως το νταβαντούρι και τη γκρίνια των ανθρώπων.



Οι βαρκούλες περιμένουν το νερό ν'αποφασίσει για την τύχη τους.


Άλλοτε απάνω, άλλοτε κάτω. Μια με την άμπτωτη και μια με την παλλίροια. Έτσι δεν είναι και η ζωή;


Σοφός εκείνος που την αποδέχεται ετούτη την αλληλουχία. Κι ευτυχισμένος εκείνος που ξεύρει να την εκτιμάει.

29 σχόλια :

  1. έτσι όπως κοιτουσα τις φωτο ,με ενα τσουνάμι ισοπεδωνεται το μέρος....ή με το λιώσιμο των πάγων ,πρωτο πρώτο το βλέπω να εξαφανιζεται από το χάρτη!
    που φυσικά ελπίζω να μη συμβεί τίποτα τέτοιο για τα επόμενα 1 εκατομμυριο χρόνια χαχαχαχα
    αυτά τα μέρη μου αρεσουν πολύ το χειμώνα!
    Ευτυχώς γύρισες σημερα! Ημουν ετοιμη να παρω την αστυνομια να σε γυρεψει στα στενά του Χουντόνγκ!
    Καλημέραααααααααααααααααααααααααααααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην μου ανησυχείς, πτηνούλι δεν χάνεται έτσι εύκολα -έχει ενσωματωμένο τζι-πι-ες στο ράμφος!
      Είπα να κλείσω την εβδομάδα, έτσι όπως την ξεκίνησα: με Σκωτία και όμορφες εικόνες.
      Την καλημέρα μου, Νάσια!

      Διαγραφή
    2. παρακαλώ πτηνό ,να πείτε στον κύριο ,στην απο κάτω σειρά ,να μη μου απευθύνει το λόγο!
      πρωτα μας στενοχωρεί και μετά θέλει να μας γλυκάνει;;
      αν θελήσω σκωτσέζικο ντουζ θα απευθυνθώ στο πτηνό για πληροφορίες!
      μερσί!

      Διαγραφή
    3. Γιατί αγαπημένη σε στενοχώρησα; Μέχρι και στο παιχνίδι πήρα μέρος - τι άλλο θες πια;

      Διαγραφή
  2. Καλό το Crail, δε λέω, αλλά μιας και είμαι πιασμένος και το φοβούμαι για υγρασίες θα πάω μια Σαλονίκη - Νάσια, θες μπουγάτσα;

    Καλημέρα σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πτηνούλι, δεν έχει μπουγάτσα;

      (να περάσεις ζούπερ στη Σαλονίκη -να κάμεις και ποδηλατάδα στην παραλία!)

      Διαγραφή
    2. A μα βέβαια, μην το συζητείτε πτηνό, ακούω παραγγελίες!

      Διαγραφή
    3. Επειδής σέβομαι το πηγαινέλα σου και δεν θέλω να σε επιβαρύνω, θα συγκρατηθώ και δεν θα σου ζητήσω τα πέντε ταψιά μπουγάτσας με κρέμα που χρειάζομαι επειγόντως για να πνίξω τις πίκρες μου στην άχνη ζάχαρη και την κανέλλα (κλαψ κλαψ).

      Μου αρκεί λοιπόν να την απολαύσεις εσύ αντί για μένα (και τη μπουγάτσα και τη Θεσσαλονίκη). :)

      Διαγραφή
  3. Πω πω.. τί ωραίες φωτογραφίες... ήθελα να μπω μέσα... τί ομορφιά, τί αυθεντικότητα, τί ηρεμία και ισσοροπία εκπέμπει... φχαριστώ βρε πουλάκι ασπρόμαυρο!!! ωραία έκπληξη με έκανες!!! ωραία βόλτα με πήγες! Φιλιά!!
    Καλώς να ορίσετε στο μπουγατσοχωριό μας Delirium!!

    Καλημέρα στον οικοδεσπότη και στο φιλομαθές fan club του!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συνήθως οι φωτογραφίες που βγάζω είναι στο πιο τετράγωνό τους. Αλλά ετούτος ο ήλιος που ξεπρόβαλε ανάμεσα στα φθινοπωρινά σύννεφα απάνου από το Crail, χρωμάτισε τα τοπία με ευτυχία. Και δεν μπορούσαν να χωρέσουν, παρά σε ευρυγώνιες πόζες.

      Tip για τον αναγνώστη: πατάμε σε κάποια από τις φωτό και εμφανίζεται slide show με ζούπερ τεράστιες τις φωτό! Για μεγαλύτερη απόλαυση.

      Την καλημέρα μου Loula+Sailor (δεν έχω ακόμα σχολιάσει το nickname, χμ!) και πολύ καλό ΣΚ να'χουμε!

      Διαγραφή
    2. Α, σας ευχαριστώ Loula + Sailor, είναι βλέπετε πλέον η 2η πατρίς μου!

      Διαγραφή
    3. thanks for the tip Πιγκου! Τις ξαναείδα και δεν χόρταινα να τις κοιτάω! Όντως μεγαλύτερη απόλαυση!
      Θα περιμένω τα σχόλια για το nickname όταν έρθει το πλήρωμα του χρόνου :)
      Καλό Σ/Κ σε όλους!

      Διαγραφή
  4. Καλαμιά στην κάμπο27 Σεπ 2013, 8:57:00 π.μ.

    Καλά, πήγες εκεί, είδες και έζησες αυτά που μας δείχνεις και μετά ξαναγύρισες εδώ;

    (Κι ευτυχισμένος είναι επίσης αυτός που ΚΑΤΟΙΚΕΙ εκεί ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην με προκαλείς, γιατί στα πρόθυρα είμαι να τα εγκαταλείψω όλα και να εγκατασταθώ μονίμως εκεί. Αν και με ξεύρεις πόσο σουρτούκος είμαι, αυτό είναι ένα μέρος που θα μπορούσα να περάσω ευχαρίστως όλη μου τη ζωή. Καλλιεργώντας τον κήπο μου, φροντίζοντας τα λουλούδια μου, διαβάζοντας τα βιβλιαράκια μου και κάνοντας μία υπέροχα μπόρινγκ δουλειά που θα μου εξασφαλίζει τα στοιχειώδη για να ζω.

      Δις ιζ χάπινες!

      Διαγραφή
  5. Πως θα ήθελα να μένω σε ένα σπιτάκι απο αυτά που αγναντεύουν από αψηλά την απεραντοσύνη.
    Μου έφτιαξες την μέρα πτηνούλι!
    Το τέλειο μέρος ότι χρειάζεται ο άνθρωπος.
    Φιλιά καλημέρα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λοιπόν, θα σου βρω ένα σπιτάκι παραδίπλα σε αυτό που θα μένω εγώ και θα έρθεις να εγκατασταθείς. Θα οργανώνουμε τσάγια, σουαρέ, περιπάτους -χάρμα θα τα περνάμε!
      Την καλημέρα μου και τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
    2. A τέλεια και με σένα παρέα ακόμα καλύτερα!
      Ετοιμάσου για βεγγέρες!

      Διαγραφή
  6. Και πολύ καλά έκανες! και συνέχισες τη Σκωτία!
    Διάβασα πρόσφατα ένα μυθιστόρημα που διαδραματιζόταν σε ένα χωριό της Σκωτίας... Συνέδεσα τι εικόνες σου με αυτές που είχα στο νου...

    Σε ευχαριστώ πτηνούλι!
    Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε και ετούτος ο φωτο-περίπατος στο Crail. Και καθόλου μην μου ανησυχείς, στη Σκωτία επανέρχομαι συχνά (της έχω αδυναμία), επομένως θα υπάρξουν και άλλες τέτοιες αναρτήσεις -από άλλα μέρη, το Crail το εξαντλήσαμε.

      Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου!

      Διαγραφή
  7. Αναρωτιέμαι, είναι και στην πραγματικότητα έτσι όπως στις φωτογραφίες ή διάλεξες τις ωραίες γωνίες να μας δείξεις? Ονειρεύομαι από παιδί να ταξιδέψω στη Σκωτία (και να μείνω εκεί για την ακρίβεια) και επειδή σαν τις φωτογραφίες σου είναι στα όνειρά μου, αν όντως είναι έτσι να αρχίσω να ετοιμάζω βαλίτσες!
    Φιλάκια Πιγκουίνε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι στην πραγματικότητα έτσι όπως φαίνεται στις φωτογραφίες: είναι ΠΟΛΥ πιο όμορφα! Η Σκωτία είναι ένα από τα τρία ομορφότερα μέρη που έχω δει στη ζωή μου. Εξαίσια, συγκλονιστική, καθηλωτική! Να πας οπωσδήποτε στην πρώτη ευκαιρία! Θα την αγαπήσεις στα σίγουρα κι εσύ!

      Τα φιλιά μου και τις καλησπέρες μου!

      Διαγραφή
    2. Είναι ο πρώτος προορισμός που θα επισκεφθώ! Είναι παιδικό όνειρο! Αχ μας δείχνεις αυτές τις όμορφες φωτογραφίες και μας ταξιδεύεις κάθε μέρα! Ευχαριστούμε <3

      Διαγραφή
    3. Προσυπογράφω τα όσα λέει ο κοσμογυρισμένος μας φίλος, αγαπητή μου Rylie. Η ομορφιά της Σκωτίας ΔΕΝ αποτυπώνεται ολόκληρη στις φωτογραφίες !!! Όποτε βρεις ευκαιρία να την επισκεφτείς ! :-)

      Διαγραφή
  8. Αχ, βαχ και ξανά μανά αχ βαχ !!! Αργεί κι αυτή η ρημάδα η συνταξιοδότηση !!! Αααααααααχχχχχχχχχχχχχ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσε, μην τα συζητάς. Επειδή η συνταξιοδότηση είναι άπιαστο όνειρο, εγώ έχω επενδύσει τις ελπίδες μου στο Λόττο, στο Τζόκερ, στο δίδυμο κρατικό λαχείο και στον φαντασιακό θείο στην Αμερική που δεν γνωρίζω μεν αλλά που θα μου αφήσει την αμύθητη περιουσία του!

      Και ξαναλέω με τη σειρά μου: αχ!

      Διαγραφή
  9. Σαν απο παραμυθι. Αξιοπρεπεις ζωες, καθαριοτητα, ησυχια. Μα τι ωρα τραβηξες τις φωτογραφιες και δεν υπηρχε κανενας βολτα στο ομορφο αυτο λιμανακι;
    Γεμιζουν ποσες φυλλαδες με τα πλουσιοπαιδα ανα τον κοσμο που μπορουν να εχουν τα παντα και ζουν δυστυχισμενοι μεσα σε καταχρησεις. Αραγε υπαρχουν και καποιοι ανωνυμοι και ησυχοι που απλα ταξιδευουν σε τετοια μερη, ενσωματονονται για ενα μηνα ή για οσο εχει αναγκη ο καθενας, με τους ανθρωπους του τοπου, γεμιζουν το σακουλακι της ζωης τους με τετοιες εικονες και τετοιες σκεψεις αρμονιας;
    Καποτε ονειρευομουν σε ποια μερη θα ταξιδεψω και η επαρχια της Σκωτιας ηταν πανω πανω στην λιστα μου :)
    Ωραια μας ταξιδεψες πιγκουινακι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεσημεράκι τραβήχτηκαν οι φωτογραφίες. Ο κόσμος είναι λίγος, τα μέρη αυτά δεν είναι μήτε πυκνοκατοικημένα, μήτε δέχονται μαζικό τουρισμό! Επίσης, με το που διασταυρώνεσαι με κάποιον κάτοικο, σε καλημερίζει ανυπερθέτως και σου σκάει χαμόγελο!

      Όσο γίαυτό που περιγράφεις με τους ταξιδευτές που ενσωματώνονται στα μέρη που επισκέπτονται, είναι αυτό που προσπαθώ να κάμω κι εγώ. Για να γιομίζω το σακουλάκι της ζωής μου (μα τί ωραία που το είπες!)

      Πολλά πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Μα τί υπέροχο μέρος .....(κι ακόμα δεν έκανα το tip με τις μεγεθύνσεις-τώρα θα πάω). Κι άμα βρεις σπιτάκι για την Έλενα από πάνω, κλείσε κι ένα για μένα, την Έλενα από κάτω.....Και το δικό σου σπιτάκι να βρίσκεται ανάμεσά μας να κάνομε παρέα. Θα μας χτυπάς το τζάμι με το ράμφος σου και θα σου ανοίγουμε...... Να πίνουμε τα τσάγια μας πλέκοντας πουλόβερ....ωραία θα περάσουμε. Η καθαριότητας πάντως και ο σεβασμός στο περιβάλλον μου έκαμαν σπουδαία εντύπωση....ααααα....και η γραφικότητα του λιμανιού. Πολλά φιλιά Πίγκου μου....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μόνο να μπορούσα τώρα δα να χωθώ μέσα στις υπέροχες φωτογραφίες σου και να μείνω εκεί για πάντα!!
    Ή ακόμα καλύτερα να έμενα εκεί στην πραγματικότητα!!
    Τι εικόνες!!!!
    Μα είσαι καλά βρε πτηνό!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.