Πέμπτη, 24 Οκτωβρίου 2013

Φιέστα λατίνα!


Δεν ξεύρω γιατί, αλλά σήμερις ξύπνησα με διάθεση λάτιν. Έφαγα την τσικίτα μου και έναν ανανά για πρωινό, χτύπησα ρυθμικά τις μαράκες μου κι έφυγα για τη δουλειά σφυρίζοντας σάμπα ντι τζανέιρο! Θα μου επιτρέψεις λοιπόν, να σου αφιερώσω τους πιο δημοφιλείς ρυθμούς που έχει γεννήσει η λατινοαμερικάνικη μουσική, τα τελευταία τριάντα χρόνια. Γιατί το κέφι και η αλέγκρα η διάθεση είναι τελοσπάντων, επιλογή.



Όσα χρόνια κι αν περάσουν, το Λαμπάντα παραμένει έπικ. Στο δημοτικό ήμουν και θυμάμαι ότι ενόσω τ'αγοράκια παίζαμε μπάλα και ανταλλάσσαμε αυτοκόλλητα με τον Αστυνόμο Σαϊνη, τα κορτσούδια φοράγανε τις λαμπάντα-φουστίτσες και κουνάγανε ρυθμικά τον πισινό τους. Πολύ μπροστά από την εποχή τους.



Αυτό είναι που λέμε "ιντερνάσιοναλ ζούπερ χιτ"! To 1994, από τα νήπια ως τα καπή, όλοι χορεύαμε τη Μακαρένα. Οι κοπέλες στο κλιπ έχουν την πλάκα τους και μερικές είναι ασχημοκούκλες. Από την άλλη, τους Los del Rio με τη μπριγιαντίνη και τις κουστουμιές, τους λες και συνταξιούχους. Κάτι ανάμεσα στα Τζαβαράκια και τον Γιάννη Βογιατζή. Σε εκπομπή με τη Μπήλιω Τσουκαλά. Χέι Μακαρένα, ααα!



To 1997 οι Βραζιλιάνοι Carrapicho κάμουν παγκόσμιο σουξέ τραγουδώντας τον βαθυστόχαστο στίχο κάρα τσίκι τσίκι τσίκι τσίκι τακ. Εκείνη την εποχή ήμουν φοιτητής. Που σημαίνει ρέκλα. Εντάξει διάβαζα κιόλας. Αλλά εκείνο το καλοκαίρι θυμάμαι πως από τα πρωινάδικα στην τηλεόραση ως τα κλαμπς της παραλιακής, ετούτος ο ρυθμός παιζόταν παντού. Θα σου το παραδεχτώ και να μείνει μεταξύ μας: το'χω χορέψει κι εγώ. Κάρα τσίκι τσίκι τσίκι τσίκι τακ.



Η Ταλία υπήρξε ηθοποιός, τραγουδίστρια, στιχουργός, παραγωγός, συγγραφέας, συνθέτρια, επιχειρηματίας και ιδέα, γενικώς. Αν αναρωτιέσαι από που την ξεύρεις, στα σίγουρα την έχεις δει στην τηλεόραση! Διότι όπως καλά θυμάσαι, πριν τα τούρκικα σήριαλς, υπήρχαν τα βραζιλιάνικα και τα μεξικάνικα. Σε ένα από τα πιο γνωστά, τη "Μαρία της Γειτονιάς", πρωταγωνιστούσε η Ταλία. Όχι δεν ήταν αυτό με την τυφλή (χελόου, αυτό ήταν η Εσμεράλντα), ούτε αυτό με την ατάλαντη (χελόου, αυτό ήταν οι Φρουροί της Αχαϊας). Δεν ξεύρω αν θα σου γιομίσει το μάτι με το "Αμόρ α λα Μεχικάνα", αλλά θα σου πω ότι η Ταλία θεωρείται η πιο επιτυχημένη μεξικάνα αρτίστα έβερ. Ναι, μεγαλύτερη και από τους τρεις καμπαλέρος.



Εντελώς iconic. Δηλαδής, χελόου: μιλάμε για σάμπα ντι Τζανέιρο, τι άλλο θέλεις για να κουνήσεις τον πωπό σου; Ζούπερ ανεβαστικό και αισιόδοξο και σπιντάτο! Από το 1997 και αυτό. Όταν είχα πρωτακούσει το όνομα του συγκροτήματος ("Μπελίνι") είχα σκεφτεί πως γουάου, πχιότητες και αναφορές στο γνωστό ιταλό συνθέτη της κλασικής μουσικής. Μετά έμαθα πως υπάρχει ομώνυμο κοκτέιλ και χαλάρωσα. Έλα, δώσε ένταση!



Στο απόγειο της σύντομης αλλά υπερεπιτυχημένης καριέρας του, ο Ρίκι Μάρτιν τα σπάει με το Livin' La Vida Loca. Ύστερα ανέβηκε στο θεατρικό σανίδι πρωταγωνιστώντας στην Εβίτα (ανέλπιστα καλός, τον είδα, στα έχω πει εδώ), απέκτησε παιδιά κατά παραγγελία και απεφάσισε να συζήσει με τον καλό του. Ο τίτλος του τραγουδιού, στο κυριολεκτικό του.



Οι Las Ketchup δεν είναι λατινοαμερικάνες, αλλά σπανιόλες. Εντούτοις, το Asereje δεν μπορεί να λείψει από τη χορευτική φιέστα που σου'χω οργανώσει. Αφενός γιατί είναι πολύ κλάσικ πλέον στους κύκλους του τριαλαρί τριαλαρώ, αφετέρου γιατί είναι το λαμπάντα των '00s. Φαντάρος ήμουν, θυμάμαι. Κι ενώ εγώ ντυμένος στο χακί φυλούσα την πατρίδα να μην μας την εκλέψουνε, εσύ χόρευες απάνου στα τραπέζια!



Θα σε αφήσω με κάτι πιο πρόσφατο. Σακίρα ντε! Που τη συμπαθούμε για πολλούς λόγους: για τη φωνή της, για το κούνημα των γοφών της, για τα ανεβαστικά της τραγούδια, για το χαμόγελό της, για το που έχει έρθει για συναυλία στην Ελλάδα πριν γίνει 60 χρονών (βλέπε Μαντόνα, Σινάτρα, Μάικλ Τζάκσον και Νάνα Μούσχουρη). Κι όπως έχεις καταλάβει αναγνώστα, η λέξη κλειδί είναι λόκα. Γι'αυτό ρίξτο κι εσύ λίγο στην τρέλα, διότι η πολύ λογική σε έναν κόσμο παντελώς παράλογο, καλό δεν μας κάνει.

26 σχόλια :

  1. BRAVOOOOOO!! like! like! like!
    ME ENCANTA!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξεσηκωτικά και χορευταρούδικα! Εις πείσμα όλων, εμείς θα συνεχίσουμε να χορεύουμε!
      Σάμπα ντι Τζανέιρο και Ταπεραμέντο Μπραζιλέιρο!

      Λούλα Λόκα! (+Sailor σάμπα)

      Διαγραφή
  2. Λατρεύω τη λάτιν μουσική και θαυμάζω όσους μπορούν να τη χορέψουν, με κίνηση και ρυθμό, αχ μου φταξες το κέφι!

    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι η πιο χαρούμενη μουσική του πλανήτη, στα σίγουρα! Κι εγώ έχω μεγάλο ρισπέκτ για όσους χορεύουν καλά (όχι μόνο λάτιν, αλλά γενικά). Είναι ο χορός, κομμάτι της σωματικής νοημοσύνης. Κάποιοι είναι εξαιρετικά ευφιείς και κάποιοι σκράπες. Αλλά εκείνο που μετράει είναι η διάθεση, ναι; Όλα τα υπόλοιπα δεν έχουν σημασία.

      Ντελίριουμ Λόκα!

      Διαγραφή
  3. Τρελαίνομαι για τα λάτιν τα οποία χορεύω κιόλας... Καλά το μακαρένα το είχα λιώσει τότε, επίσης σαν κορτσούδι (που λες και εσύ) είχα πάθει πλάκα με τον Rickyyyyy!!!! Τρελός έρωτας.... Καλημέρα πίνγκου:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το Μακαρένα είναι ίσως η μεγαλύτερη διεθνής επιτυχία της δεκαετίας του 90. Δεν μπορώ να σκεφτώ πιο χιουτζ χιτ που να ακουγόταν επί τόσους μήνες και σε όλον τον κόσμο! Αλλά και ο Ρίκυ ήταν τότες στα φόρτε του και σάρωνε τα βραβεία και τα τσάρτς! Τότες που ακόμα ο κόσμος αγόραζε μουσική (έστω και εύπεπτη ποπ μουσική) και όλα είχαν ένα νόημα παραπάνω.

      Καλημέρα Μίκα Λόκα!

      Διαγραφή
  4. είχαμε φιέστα και εγω τον ύπνο του δικαίο; που αν δεν φωναζε η από κάτω μου ακόμα θα κοιμόμασταν,στο τσακ προλάβαμε το κουδούνι!
    Σαν κοριτσι ,όμορφο που είμαι ,ακόμα προσπαθεί ο γοφός μου να μπει στη θέση του! ξεγοφιαστήκαμε τότε να τα χορεύουμε ! Λατρεύω όμως και τη βραζιλιάνικη γλώσσα! τωρα το πτωι εχει μια σειρα που δεν τη βλέπω ,τη βαζω να ακουω τα βραζιλιάνικα!
    Λόκαααααααααααααα δηλαδή!

    BOM DIA!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. λόκα και στα λάθη!!!!!!!

      Διαγραφή
    2. Πόσο (δεν) μου λείπουν αυτές οι αποκάτω - ή οι αποπάνω - που κατασκοπεύουν τα άλλα σπίτια και χώνονται εκεί που δεν τις σπέρνουν !!! Άσε μας, ρε χρυσή μου !!! Άμα μας πήρε ο ύπνος, μας πήρε ο ύπνος !!! Δεν σκοτώσαμε κανέναν ! Μπααααααα !!!

      Αλλά το θέμα είναι άλλο: πάλι χουχουλιάσματα είχαμε κι αργήσαμε να ξυπνήσουμε ;;; :-p

      Διαγραφή
    3. δε φωναζε σε εμένα ,στα παιδιά της φωναζε ,αλλα ακουγεται πάνω σε εμένα.....απλά θα χάναμε 2-3-4 ώρες σχολείο χαχαχαχα
      τι να κάνω Αγγελική μου ,η μάνα μου φταίει που μ'έκανε ωραία και θερμόαιμη!!!
      (Θα μας πειράζεις πολύ ακόμα μ'αυτό; να ξέρω να λάβω τα μέτρα μου = να μη σε αφήνω σε χλωρί κλαρί!)

      Διαγραφή
    4. Εγώ ξεύρω ότι ΕΥΤΥΧΩΣ που υπάρχει κι αυτή η από κάτου, διότι θα μεσημέριαζε κι ακόμα θα ροχαλίζαμε! Ακους εκεί σχόλια Νάσιας στις 8:36! Που ξανακούστηκε;
      Μου φαίνεται πως εκτός από το ταπεραμέντο μπραζιλέιρος, έχομεν υιοθετήσει τελευταίως και τη σιέστα μεχικάνα! Έχεις και την Αγγελική και σε σιγοντάρει... Αίσχος!

      Ελπίζω τουλάχιστον να πρόλαβες να πιεις ένα γάλα για πρωινό, έναν καφέ, μία Λόκα Κόλα! :)

      Διαγραφή
    5. Αχαχαχαχαχαχαχαχααα !!! Άντε καλά ... δεν θα σε ξαναπειράξω. Για λίγο καιρό ;-)

      Διαγραφή
  5. Αυτό που μου αρέσει πιο πολύ απ' όλα είναι ο σχολιασμός! Το χιούμορ σου είναι καταπληκτικό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α να είσαι καλά! Επειδής τα τελευταία δυοτρία ποστς ήταν πιο βαριά, είπα να το ρίξω λίγο έξω σήμερα, νισάφι με τη σοβαρότητα!

      Το σύνθημα είναι: αφήστε τους μπαλαμός και πιάστε το μπαϊλαμός!

      Διαγραφή
  6. Να σαι καλά πιγκού! Έχω υλικό να ακρασθώ απόψε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το ακροασθείς, να μου πεις αν έχει βρογχικά. :)
      Ειδικά αυτή η λαμπάντα, είναι λίγο κλειστή τελευταία.

      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  7. Πτηνό μου Τ Ε Λ Ε Ι Α όλα !!! Αλλά το - σχετικά - τελευταίο χιτ, πώς σου ξέφυγε ;;; :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=hcm55lU9knw

    Nossa, nossa
    Assim você me mata
    Ai, se eu te pego,
    Ai, ai, se eu te pego

    Let's shake our booties and forget all our problems !!! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμφιταλαντεύτηκα, τ'ομολογώ, για το αν θα βάλω και τον ¨ασίμ-βοτσε-μι-μάτα" και ύστερα διέκοψα για κάτι άλλο και τον εξέχασα! Καλά κάμεις και τον προσθέτεις, είναι νομίζω ταιριαστός με το κλίμα. Λόκος κι αυτός. Κι όπως έλεγε και μία θεια μου, καλύτερα να είσαι λόκος, παρά στόκος (τρου στόρι).

      Τα φιλιά μου και τις καλησπέρες μου!

      Διαγραφή
  8. Καλαμιά στον κάμπο24 Οκτ 2013, 2:34:00 μ.μ.

    Αν υποψιαστώ ότι ξύπνησες με διάθεση λάτιν και είσαι μεσ'την καλή χαρά επειδή λόγω τριημέρου ετοιμάζεσαι για εξόρμηση εδώ παρά έξω, θα πεθάνω....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ πώς με ξεύρεις, αχ πώς με ξεύρεις! Πάντως θα'μαι εντός Ελλάδας, οπότε δεν χρειάζεται να ανησυχείς ότι θα χαθώ σε τίποτις κακόφημες γειτονιές, φαβέλες και τρώγλες! Δεν λέω ακόμα αντίο γιατί αύριο θα'χει ακόμη μία ανάρτηση για αυτήν την εβδομάδα.

      Τα φιλιά μου, Καλαμιά Λόκα!

      Διαγραφή
  9. Το καταλάβαμε ότι είσαι μέσα στην καλή χαρά επειδή κάπου θα πας!
    Περιμένουμε ανάρτηση!!
    Α και μπορείς να μου πεις γιατί δεν μου δείχνει στο blog μου πια τα κείμενά σου;;;
    Εχει σταματήσει στο "Σου'χω διαμερισματάκι στο Tung Chung!"
    Γιατί;;;Γιατί;;;
    Τα φώτα σου σε παρακαλώ γιατί είμαι στραβάδι!!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσε Έλενα, έχω προσπαθήσει τα πάντα με το feed και είμαι έτοιμος να εκραγώ! Δεν ξεύρω τί δεν του πάει καλά: έκαμα κάτι εν αγνοία μου; είναι ανάδρομος ο Blogger; δεν με θέλουν πια τα feeds γιατί μου κρατάνε μούτρα; είναι δάκτυλος των χονγκονγκέζων που θίχτηκαν με το αφιέρωμα στο Tung Chung; Ουδείς γνωρίζει.
      Ελπίζω ότι θα αποκατασταθεί κάποια στιγμή το πρόβλημα, γιατί αλλιώς θα μηνύσω το Blogger για απώλεια αναγνωστικού κοινού (όπως λέμε "απώλεια εσόδων").

      Πολλά, πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
    2. Και εγώ μάρτυρας στο δικαστήριο!!!!

      Διαγραφή
    3. Σε ευχαριστώ, πολύ θα το εκτιμήσω. :)

      Διαγραφή
    4. Εμένα πάλι μετά την ανάρτηση «Σου'χω διαμερισματάκι στο Tung Chung!» ο blogger μου εμφάνισε σήμερα όλες τις επόμενες αναρτήσεις μαζεμένες!
      Κι εγώ μάρτυραςστο δικαστήριο!!!!!

      Διαγραφή
    5. Έκαμα πατέντα και δείχνει να λειτουργεί και πάλι η ροή! Ελπίζω να μην προχωρήσουν σε νέα προβοκάτσια οι Κινέζοι και ξανακολλήσουν το λινκ στο Tung Chung, γιατί θα εγκληματίσω! Και ναι, θα σε φωνάξω στο δικαστήριο εννοείται! :)

      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.