Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου 2013

Ο κυρ Μέντιος και ο Κοκορίκος


Σήμερις έχομεν θεμάτικ αφιέρωμα σε τραγούδια από τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο που αναφέρονται σε ζώα. Τί εννοείς, γιατί; Πρώτον, διότι ως πτηνό με εμπνέει το άνιμαλ πριντ στη μουσική. Δεύτερον, διότι προκόψαμε με τους ανθρώπους, ας δώκουμε τόπο και στα ζώα. Και τρίτον, διότι ο κυρ Μέντιος, ο Κοκορίκος και το Δελφίνι Δελφινάκι από τις ελληνικές ταινίες, αποτελούν μερικές από τις πιο νοσταλγικές αφηγήσεις της παιδικής μου ηλικίας. Νομίζω και της δικής σου.


"Στάσου, θα τραγουδήσω εγώ. Μαέστρο, παίξε μου τον κυρ Γάιδαρο. Τώρα θα ιδείς φωνή." Η εξαιρετική Γεωργία Βασιλειάδου τραγουδάει τον κυρ Μέντιο, σε μία απλή, αλλά θαυμάσια αλληγορία για τον έρωτα και τα βάρη του γάμου. Που μου φέρνει στο μυαλό πολλούς φίλους και γνωστούς που βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε σχέσεις αδιέξοδες, σε σουρνάμενες δυστυχίες. Δεν ξεύρω αν φταίει η εποχή, η κρίση ή το στραβό μας το κεφάλι. Αλλά επειδής η ζωή έχει κάμποσες απογοητεύσεις και βάσανα, τουλάχιστον τις σχέσεις που μπορείς να ορίσεις αναγνώστα, διάλεξέ τις και τίμησέ τις. Μου το υπόσχεσαι, ναι;



Μένουμε στο τόπικ γάιδαρος, προσθέτουμε χαρούμενη παρέα, καλοκαιρινές λιακάδες στας εξοχάς, πεύκα και αρμυρίκια, αυλές και ακρογυάλια, την Αλίκη καβάλα, τον Δημήτρη από δίπλα, το γνωστό τόπι, μπόλικη νοσταλγία κι ας ήταν όλη η ζωή μου σαν και σήμερα. Που'ναι όλα γύρω μας και όμορφα και ήρεμα. Ντέι βρε γαϊδαράκο, ντέι! Τι την θέλεις την τρεχάλα; Τρέχουν μόνο οι κουτοί!


"Η Παπασταύρου κάνει νούμερα". Τότες που τα νούμερα δεν ήσαν στατίστικς και φόροι και δημοσιονομικοί δείκτες και μνημονιακοί όροι. Αλλά ένα απλό νιάου, νιάου βρε γατούλα! Τσα τσα τσα, τσα τσα τσα! Κούνα κι εσύ την ουρίτσα σου και νιαούρισε!



"Καβάλα στο δελφίνι, τον κόσμο γύρισα, είπα να σε ξεχάσω μα σ'αποθύμησα". Διότι όπου και να πας, οι άνθρωποι π'αγαπάς είναι το μεγαλύτερο ταξίδι σου και οι πιο πολύτιμες αποσκευές σου. Και σε όποιες θάλασσες κι αν πνίγεσαι, οι άνθρωποι π'αγαπάς είναι το σωσίβιό σου και ο λόγος για να παλέψεις με τα κύματα. "Όπου και να γυρνούσα, ερχόσουν πίσω μου, λαβωματιά στο στήθος, το πελαγίσο μου".



"Ένα χρυσόψαρο μέσα στη γυάλα και μια γατούλα, μούρλια θηλυκό, πρασινομάτα και κοκκινομάλα, αρχίσαν ένα παιχνιδάκι ερωτικό." Ευτυχώς που δεν φορολογείται πια κι αυτός. Ο έρωτας, ντε. Και το παιχνίδι του. Η ανεμελιά του, η σαγήνη του, η αταξία του. Αλλά και η στοργή του, η αγκαλιά του, η παρηγοριά του. Αλλά θα μου επιτρέψεις εδώ, να παραφράσω λίγο το τραγούδι: "Κι αν σ'αγαπώ, ΘΕ να σου το πω, το'χω για ΚΑΛΟ να μην έχω μυστικό!" Ας παραδεχτούμε τους έρωτές μας, αναγνώστα.


Η Ρένα Βλαχοπούλου τραγουδάει τον Κοκορίκο, τον πετεινό της πιτσιρίκο. Κι αν τσιμπάει τις κότες, κι αν φωνασκεί τα πρωινά, κι αν κουνάει με χάρη το λειρί του και τινάζει τα φτερά του, έχει κι ο Κοκορίκος τους νταλκάδες του και τις ευαισθησίες του. Μην τον εβλέπεις πλουμιστό κι αγέρωχο. Την αγκαλιά σου, επιζητάει. Την αγάπη ψάχνει κι ετούτος. Την αγάπη ψάχνουμε όλοι.



"Μια βάρκα ήταν μόνη της σε θάλασσα γαλάζια και ήταν κι ένας γλάρος με ολόλευκα φτερά. Κι όλο την κοντοζύγωνε για να της κάνει νάζια και τις φτερούγες του έβρεχε στα γαλανά νερά." Όταν έχω τις μαύρες μου, όταν βουλιάζω στα προβλήματα, όταν με πνίγει η καθημερινότητα, κλείνω για λίγο τα μάτια και φέρνω με το νου μου αυτήν την εικόνα. Με το γλάρο και τη θάλασσα. Με το γαλάζιο και το λευκό. Με τον αέρα του Αιγαίου να πλημμυρίζει τη σκέψη μου. Και αλήθεια στο λέω, γλυκαίνει το μέσα μου.

Κοκορίκο, αναγνώστα πιτσιρίκο!

31 σχόλια :

  1. κο κο κο κο κο κο κο !.........απαντά κι η κότα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοτέτσι γίναμε εδώ μέσα! Κι είμαι και πιγκουίνος, μεγάλη κατάντια....

      Διαγραφή
  2. Χθες λοιπόν, άφησα για λίγο την Carmen κι άρχισα να τραγουδώ το χρυσόψαρο, έτσι, χωρίς λόγο, για χαρά!

    καλό μήνα χαρούμενο πτηνό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα είναι πολύ χαρούμενο αυτό το άσμα! Και το κυνηγητό του Ηλιόπουλου με την Καρέζη στους δρόμους της Αθήνας, εξαιρετικά γουστόζικο!

      Καλό σου μήνα, Τρεμενς!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα! Καλό μήνα! Το τελευταίο τραγούδι πάντα καταφέρνει να με κάνει να χαμογελάω και να σιγοτραγουδάω κι εγώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι αυτός ο απλός σκοπός με τη συνοδεία της φυσαρμόνικας, εντελώς ακαταμάχητος. Και ζούπερ γελαστερός!

      Καλό μήνα, Μαίρη!

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα και καλό μήνα πιγκουινάκι!
    Λατρεύω Καρέζη και Ηλιόπουλο!!!
    Έτσι χαρούμενα να μας πάει ο Νοέμβρης :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίγουρα καλά θα μας πάει ο Νοέμβρης, αγαπημένη Lula + Sailor (πρέπει πραγματικά να σχολιάσω κάποια στιγμή το νίκνεϊμ σου), διότι αλλιώς θα τον αρχίσω στις ραμφιές και δεν θα έχει καθόλου καλά ξεμπερδέματα!

      Πολύ καλό μας μήνα!

      Διαγραφή
  5. Καλό μήνα εύχομαι! Υπέροχη μουσική αναδρομή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα, καλή μου Αφροδίτη! Χαίρομαι που σου άρεσαν τα μουσικά ζούδια!

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα και καλό μήνα! Πάλι μας έφτιαξες τη μέρα!! :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτός ήταν ο στόχος, Σοφία μου! Αν το πετύχαμε, μπράβο μας!

      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  7. Καλό μήνα, πτηνούλι !!! :-)

    Κι ένας φτωχός σου συγγενής μου είπε να σε ρωτήσω γιατί τον εξέχασες :-(. Ποιος συγγενής ;;; Ο σπουργίτης, ντε !!!

    http://www.youtube.com/watch?v=415PDNMgYZs

    Τσίου, τσίου, τσίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγγελική, τον εθυμήθηκα και τον σπουργίτη, αλλά είπα ότι παραπάει να βάλω Αλίκη επί τέσσερα στο ίδιο ποστ! Αλλά τώρα που το ξανασκέφτομαι, δίκιο έχεις: αξίζει μία θέση στη λίστα.

      Και τελοσπάντων έχω και κάτι προηγούμενα με τα σπουργίτια και δεν θέλω εκεί που περιπατώ αμέριμνος να με βάλουνε στόχο!

      Κοκορίκο και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  8. Καλό μήνα! Πολύ κεφάτη η ανάρτησή σου. Μου αρέσουν πολύ τα τραγουδάκια που διάλεξες! :-)

    Υ.Γ. : Εδώ και τρεις εβδομάδες δεν με ενημερώνει ο blogger για τις καινούργιες σου αναρτήσεις, μου δείχνει συνέχεια το διαμερισματάκι στο Tung Chung (χαχα). Μήπως ξέρεις γιατί συμβαίνει αυτό και πώς θα μπορούσα να το διορθώσω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε η μιούζικαλ ανάρτηση! Ήταν σπέσιαλ αφιερωμένη για να πάει καλά ο μήνας!

      ΥΓ. Αυτό με τη ροή του blogger, πολύ με έχει εκνευρίσει (κρόσσια τα νεύρα του πτηνού), έχω κάμει σχετικό αίτημα στο site και δυστυχώς ακόμα περιμένω να αποκατασταθεί!

      Διαγραφή
  9. Καλαμιά στον κάμπο1 Νοε 2013, 2:15:00 μ.μ.

    Δεν είναι και αριστουργήματα αλλά δεν είναι και άχρηστα. Χαρούμενα ελληνικά τραγουδάκια για μικρούς και μεγάλους, πιγκουίνους και μη, που ακούγονται ευχάριστα και μένουν στο μυαλό.
    Ο Γιάννης Καλατζής ήταν πάντα η αδυναμία μου (είπαμε έχω περίεργα γούστα στη μουσική) αλλά όχι στο συγκεκριμένο τραγούδι.

    (Μέσ΄την καλή χαρά γυρίσαμε, έτσι; Μάλλον καλά τα περάσαμε!).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εξαιρετικά τα περάσαμε, είχε και υπέροχο καιρό, φορέσαμε και την καλυτερότερη διάθεσή μας και ξανοιχτήκαμε στο Αιγαίο! Θα σου τα πω με την πρώτη ευκαιρία.

      Τα τραγούδια αυτά δεν είναι καθόλου βαθυστόχαστα, αλλά είναι χαρούμενα, αισιόδοξα και με κάμποση τσαχπινιά! Αλλά δίχως να γίνονται γελοία ή φτηνά. Διότι έχω και άλλα παραδείγματα -πιο πρόσφατα- με τραγούδια με ζώα, που μήτε να τα σκέφτομαι δεν θέλω (τύπου "είναι γάτα, είναι γάτα, ο κοντός με τη γραβάτα", "το'πε, το'πε ο παπαγάλος ότι σ'αγαπάει άλλος" κ.λπ.).

      Καλημέρες, Καλαμιά μου!

      Διαγραφή
  10. Kαλο μηνα!!!!!!!!!!!! Με διαθεση καλοκαιρινη,μελωδικη κεφατη..........που κρινωντας απο την αναρτηση (-εις) καλα κρατει......!!!!!!!!!!Ας το κανακεψουμε το φθινοπωρο,οσο διαρκει κρατα μακρια το χειμωνα!!!!!!!!! :):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα! Η διάθεση είναι σταθερά (και συνειδητά) μελωδική και κεφάτη! Δεν μασάει το πτηνό!!!
      Και με καλοκαιρινό καιρό και με χειμωνιάτικο, εγώ σφυρίζω έναν εύθυμο σκοπό και τριγυρνώ στις αγάπες μου.

      Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου!

      Διαγραφή
  11. Πρωτον μην ξαναχαθείς τόσο καιρό γιατί ήμουν έτοιμη να βγάλω σιλβερ αλερτ!!
    Εμας δεν μας σκέφτεσαι μάνα μου, εντάξει πήγες τις εκδρομές σου δώσε ένα σημείο ζωή όμως!!
    Κλείνουμε την πόρτα και εξαφανιζόμαστε τι είναι αυτά κοτζαμ πουλί!!
    Δεύτερον καταπληκτική ανάρτηση ελληνικός κινηματογράφος λατρεμένο θέμα!!
    Τα λατρεύω όλα και μου έφτιαξες την διάθεση!!
    Τρίτον καλό μήνα!!
    Τέταρτον φιλιά πολλά αν και σου έχω θυμώσει!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο κακομοίρης είχα πάθει μία χουζουροβαριεστημάρα και δεν ήθελα να γράψω. Αλλά επειδής το κατάλαβα ότι ήμουν εντελώς αδικαιολόγητος και θα μου είχες θυμώσει, είπα να σε κανακέψω με εύθυμα τραγουδάκια για να γλιτώσω την κατσάδα!

      (έπιασε;)

      Διαγραφή
    2. Κάπως καλύτερα!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  12. Καλό μήνα Πίγκου μου.....κάποτε τα σνομπάραμε αυτά τα σινε-τραγουδάκια. Τώρα όμως που πνιγόμαστε στα βαθιά σκεφτόμαστε....."τί ωραία που ήταν η εποχή της αθωότητας...και της δικής μας αλλά και του ελληνικού κινηματογράφου". Φιλιά πολλά...και γράψε κάτι για όλους αυτούς τους γκρινιάρηδες που ενοχλούνται με τις υπέροχες φθινοπωρινές λιακάδες που διανύουμε. Οι δικοί μου με έχουν πρήξει.....Θα έλθει ο χειμώνας και θα μας αλλάξει τα πετρέλαια και θα τους πω εγώ......
    Υ.Γ. Φαίνεται πως οι Κινέζοι έβαλαν βύσμα με τον Blogger να παραμείνεις ως μόνιμος κάτοικος σε κείνα τα διαμερισματάκια-κλουβάκια και παρουσιάζεσαι και σε μένα ως διαμένων εκεί....Χριστός και Παναγιά....Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλενα, και με λιακάδες και με βροχές, εμείς τα χαμόγελά μας θα τα φοράμε και θα σιγοτραγουδούμε εύθυμους σκοπούς! Να, σαν τον κυρ Μέντιο και τον Κοκορίκο!

      ΥΓ. Αυτό με το feeder του Blogger, πολύ με έχει αναστατώσει. Όντως δεν δουλεύει και είναι -εμφανώς- προβοκάτσια των Κινέζων. Μετά από πολύ κόπο, έκαμα μία πατέντα που ελπίζω να δουλέψει. Αν και πάλι παραμείνει κολλημένο σε κάποια ανάρτηση, θα αρχίσω τις ραμφιές προς πάσα κατεύθυνση!

      Διαγραφή
  13. Καλημέρα καλό μήνα...δε μου δείχνει τις νέες αναρτήσεις σου ακόμα , γι αυτο δεν την είδα από τη πρωτη μερα...σημερα την ειδα... Όλο το ζωικό βασίλειο σε μια ανάρτηση :) μου αρεσε πολύ αυτή η ανάρτηση σου , τα τραγούδια και τα σχόλια σου κάτω από κάθε βίντεο/τραγούδι...ακουσα τα τραγουδια σου..μου άρεσε που είδα και το τραγούδι μου :)
    Τραγούδι με πιγκουίνους δεν είπαν ακόμα; :)
    Έχω ακόμα ένα τραγούδι με δελφινάκια (εκτός ελληνικού κινηματογράφου) αν θέλεις μπορείς να το ακούσεις εδώ
    http://www.youtube.com/watch?v=5VgQNBXzrXM
    Καλή Κυριακή,τσίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και καλό μήνα, δελφινάκι! Α δεν μπορείς να πεις, σε ετίμησα με τον απόλυτο ύμνο σου σε αυτήν την ανάρτηση (δια στόματος Καλαϊντζή). Εννοείται ότι εσένα σκεφτόμουν με αυτήν την αναφορά!

      Δυστυχώς τραγούδι με πιγκουίνους, δεν υπήρχε στον ελληνικό κινηματογράφο (τρομερά ριγμένο πτηνό είμαι), που είναι και τρομερή αδικία αν αναλογιστείς ότι ως και ο γλάρος έχει τραγουδηθεί -που είναι γνωστό βρωμόπουλο και δεν μιλιόμαστε χρόνια!

      Το άσμα με τα δελφινάκια που μου έστειλες, πάρα πολύ καλό!

      Την καλημέρα μου και τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  14. χαχαχαχα
    ενταξει τελειο ποστ!
    με πηγε σε αλλη αθωα εποχη!
    να εισαι καλα!
    καλη εβδομαδα και καλο μηνα νεε μου φιλε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πλημμυρίζει η οθόνη χαρουμενιά με αυτά τα τραγούδια.
      Και νοσταλγία!
      Πολύ καλημέρα σου, μάι ντίαρ Εκφράσου!

      Διαγραφή
  15. Το πετεινάρι ακούστηκε μέχρι την Αμερική:

    http://www.youtube.com/watch?v=8Xk9P3tEfoM

    ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά, δεν υπάρχει! Καταπληκτικό, Αλέξη!
      Πολύ σε ευχαριστώ!

      :)

      Διαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts