Τρίτη, 19 Νοεμβρίου 2013

Ανέβηκα τη σκάλα μάτια μου



Όπως ίσως ξεύρεις, το Χονγκ Κονγκ είναι ένα νησί. Αυτό που ίσως δεν ξεύρεις, είναι ότι το Χονγκ Κονγκ είναι ένα επικλινές νησί. Που σημαίνει ανηφοριές. Αναδιατυπώνω: που σημαίνει απερίγραπτες και απάλευτες ανηφοριές.



Σε σημείο που αν -λέμε αν- για κακή σου τύχη, διαμένεις στις ψηλές συνοικίες, παίζει και να μην θέλεις (ή να μην μπορείς) να γυρίσεις σπίτι σου. Διότι για να ανηφορίσεις πρέπει (α) να είσαι φιτ, (β) να μην κάμει θανατερή ζέστη και υγρασία (που συνήθως κάμει) και (γ) να είσαι πραγματικά αποφασισμένος ότι θέλεις να σκαρφαλώσεις (μα το σκέφτηκες καλά;).



Ε λοιπόν ναι, σήμερις το πρόγραμμα περιλαμβάνει ανάβαση! Ώσπου να τελειώσουμε θα έχεις αποκτήσει γραμμωμένους μηρούς, θα έχεις φορμάρει τους τετρακέφαλους και μπορεί να σου χωράνε και τα βαφτιστικά σου. Αν ζεις.


Ετούτη η βόλτα είναι από τις πιο αλλόκοτες που μπορεί να κάμεις σε ολάκερο τον πλανήτη. Διότι εντάξει και αλλού θα βρεις ανηφόρες να λαχανιάσεις. Αλλά εδώ έχομεν και κάτι έξτρα ζούπερ σπέσιαλ που θα σε αφήσει με το στόμα ανοιχτό: τα περίφημα escalators!


Σου εξηγούμαι: αφού ο κάτοικος είδε και απόειδε με το ανεβοκατέβασμα του λόφου και χάσαμε και μερικές γριές (μια που έφθαναν σπίτι τους, μια που τις έπαιρνε τ'ασθενοφόρο), η κυβέρνηση του Χονγκ Κονγκ απεφάσισε ότι πρέπει να βρεθεί μία λύση. Γιατί και πόσο παρκούρ ν'αντέξει η έρμη γρια;


Αφού απορρίψαμε το τελεφερίκ (πώς θα περάσουμε καλώδια καλέ μου, μέσα από τους στριμωχτούς δρόμους με τους ουρανοξύστες;) και το μετρό (πώς θα ανεβάσουμε γραμμή μέσα στο λόφο μη-χειρότερα;), καταλήξαμε σε μία φαινομενικά απλή αλλά επί του πρακτέου λιγουλάκι πολύπλοκη λύση: τις κυλιόμενες σκάλες!


Πράγματι, στις αρχές της δεκαετίας του '90, ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε ένα δίκτυο από κυλιόμενες σκάλες που επικοινωνούν μεταξύ τους με πεζογέφυρες και έχουν ανοίγματα σε κάθε δρόμο για να μπορεί ο χονγκογκέζος να κινηθεί κατά το δοκούν.



Για την ακρίβεια και επειδής δεν είμαστε τίποτις τριτοτέταρτοι, φτιάξαμε το λόνγκεστ δίκτυο κυλιόμενης σκάλας στον κόσμο που ανηφορίζει καμιά εικοσαριά τετράγωνα και που για να το περπατήσεις / ανέβεις, χρειάζεσαι είκοσι λεπτά με το ρολόι.


Διότι μη φανταστείς μία και ενιαία ατελείωτη σκάλα (αυτό δεν θα ήταν πρακτικό, γιατί και πώς θα κατέβαινες σε κάποιον από τους ενδιάμεσους δρόμους;), αλλά μία αλληλουχία από είκοσι περίπου βασικές κυλιόμενες, κάποιες μικρότερες, καθώς και διαστήματα περπατήματος σε ενδιάμεσες γέφυρες. Που όλα αυτά συνιστούν μία ενιαία διαδρομή.


Τώρα θα αναρωτηθείς, και γιατί ωρέ πτηνό με έφερες εδώ βραδιάτικα; Μην αμφισβητείς το πτηνό, έχει τους λόγους του. Διότι βλέπεις, αγαπητέ αναγνώστα, οι σκάλες έχουν κατηφορική κατεύθυνση το πρωί -για να πάει ο χονγκογκέζος προς το χάρμπορ που είναι όλες οι δουλειές και οι τράπεζες και τα πολυκαταστήματα- και ανηφορική κατεύθυνση το απογευματάκι και το βράδυ -για να γυρίσει σπίτι του στο υψόμετρο.


Εννοείται ότι εγώ έρχομαι εδώ βόλτα το βραδάκι. Ανεβαίνω κύριος, με τις κυλιόμενές μου και την άνεσή μου (αν και μεταξύ μας αν έχει ζέστη, ιδρώνεις διότι παίζει και ενδιάμεσο σκαλοπατάκι μη-κυλιόμενο) και κατεβαίνω με τις κλασικές σκάλες.


Που είναι και μία ευκαιρία να χαζέψεις τον κόσμο πιο χαλαρά, να ιδείς τα στενά του SoHo (έτσι τη λέμε αυτήν την περιοχή) πιο ήρεμα, να ρεμβάσεις ανάμεσα στους ουρανοξύστες και να καθαρίσει το κεφάλι σου από τη βαβούρα της πόλης.


Κι είναι ετούτο το παράδοξο ανεβοκατέβασμα, ένας από τους πιο αγαπημένους μου περιπάτους. Γιατί είναι μία ακατάπαυστη κίνηση, μία αστική αναρρίχηση, μία μετροπόλιταν εμπειρία.


Και βεβαίως μία ευκαιρία για πραγματικά ατμοσφαιρικές φωτογραφίες.



Τα παρακείμενα κτήρια καθ'όλο το μήκος της διαδρομής, έχουν "συντονιστεί" στους ρυθμούς των escalators και δεδομένου ότι οι σκάλες σού προσφέρουν απευθείας πρόσβαση στον πρώτο ή και τον δεύτερο όροφο κάποιων εξ αυτών, παρατηρείς μία ολάκερη αγορά που έχει δημιουργηθεί αρκετά μέτρα πάνω από το δρόμο.



Με κομμωτήρια, καταστήματα ρούχων, γυμναστήρια και γκαλερίς. Διότι είμαστε και σε μία από τις πιο τρέντι συνοικίες της πόλης, εδώ που συναντιούνται οι μποέμ και οι αβαντγκάρντ, εδώ που γίνονται ολημερίς πράγματα και χαίρεσαι να κυκλοφορείς και να αναπνέεις μοντερνιές.



Και βεβαίως από κάτω σου, υπάρχει μία πληθώρα από εστιατόρια, φαστ φουντς, μικρά παντοπωλεία, έθνικ στέκια και μπόλικα γουστόζικα μπαράκια να πιεις μία μπύρα να ξαποστάσεις.



Αυτήν την ώρα, γύρω στις εννιά με δέκα το βράδυ, ο κόσμος είναι κάμποσος και από παντού ακούγονται μουσικές και γέλια και τσουγκρίσματα και μαχαιροπίρουνα.



Επειδής η περιοχή είναι αρκετά κεντρική και κάπως ιδιαίτερη, εδώ θα βρεις να συχνάζουν οι περισσότεροι δυτικοί που κατοικούν στο Χονγκ Κονγκ: Άγγλοι, Αυστραλοί, Γάλλοι, Γερμανοί και Αμερικάνοι.



Επομένως ναι, θα συναντήσεις αρκετές pubs. Αλλά αν παρ'ελπίδα βαρεθείς τα σκοτς ουίσκις και τις μπύρες και θέλεις σώνει και ντε, να φας ένα σουβλάκι, δις ιζ δε όνλι πλέις φορ γιου! Βλέπεις εδώ αριστερά που λέει "Rick's"; Ε είναι γκρικ ρέστοραν. Με μουζάκα, σαντορίνι βοντινό και κεφτεντάκια. Επίσης διαθέτει κταπόντι μπραστό και μίντια κρασάτο.



Το Χονγκ Κονγκ είναι μία πόλη που ζει ολόκληρο το εικοσιτετράωρο και επτά μέρες την εβδομάδα.



Εντούτοις στις δώδεκα ακριβώς, σε αυτήν εδώ την περιοχή, συμβαίνει κάτι σημαντικό που αλλάζει τα δεδομένα:



...οι κυλιόμενες σκάλες σταματούν.



Και το δίκτυο του ανεβοκατεβάσματος ερημώνει.


Τα μπαράκια μένουν βεβαίως ανοιχτά. Αλλά ο κόσμος αραιώνει. Τα αυτοκίνητα στροβιλίζονται στους φιδωτούς δρόμους που ανεβαίνουν την πλαγιά -τα ακούς καθώς αλλάζουν ταχύτητα για να γκαζώσουν στην ανηφοριά. Τα φώτα στους ουρανοξύστες μειώνονται. Οι μουσικές χαμηλώνουν. Και ετούτη η φρενήρης πόλη παραδίδεται σε μία ιδιότυπη αστική νιρβάνα. Αύριο το πρωί, στις έξι ακριβώς -την ώρα δηλαδής που ξυπνάω- οι κυλιόμενες σκάλες θα ξεκινήσουν και πάλι, με κατεύθυνση καθόδου. Κι εσύ θα αποφασίσεις αν πρέπει να κατέβεις.

40 σχόλια :

  1. Απίθανο, το λάτρεψα αν και δεν θα μπορούσα να έχω το αγαπημένο μου ποδήλατο! Τι ομορφιά και χρώμα, πολύ μου άρεσε πτηνό! (έχω ενδορφίνες μπόλικες τώρα, άρτι αφιχθής απ το γυμναστήριο)

    Καλημέρα, rise and shine!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε το ανεβοκατέβασμα, Τρεμενς! Είναι μία από τις καλυτερότερές μου βόλτες, γιατί πέραν των κυλιόμενων που είναι από μόνες τους πολύ εντυπωσιακές, η περιοχή έχει διάφορα συμπαθητικά μαγαζάκια για φαγητό και ψώνια, διαθέτει ουκ ολίγες γκαλερίς και εδώ μπορείς να συναντήσεις τον πιο πολυφυλετικό κόσμο στο Χονγκ Κονγκ.

      Πολύ μεγάλη και λαμπερή καλημέρα σου!

      Διαγραφή
  2. εγώ αντίθετα ,είμαι ένα κινούμενο πτώμα και κουράστηκα ακόμα περισσότερο που είδα όλη αυτη τη σκάλα!Αλλά θέλω πολύ να πάω εκεί ,όταν ξεκουραστώ ,σε καμιά 50αριά χρόνια!
    Ινδία έχεις πάει πτηνό ; αν όχι για πήγαινε να μου δείξεις κι από εκεί που είναι το όνειρό μου και θα πάω σε καμιά 70αριά χρόνια! Μην πάω και ανήλικη ,είναι επικίνδυνα!
    Καλημέραααααααααααααααααααααααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νάσια, ειδικά για εσένα, έχω υπόψην μου κάτι ξενοδοχειάρες στο Χονγκ Κονγκ με σπα, πισίνες στον 45ο όροφο και φανταστικούς μπουφέδες: όσο κουρασμένη κι αν είσαι, μερικές ημέρες εδώ και θα σε κάμω εγώ περδίκι (αν και μεταξύ μας, αυτό με τα περδίκια είναι urban legend, διότι εγώ ως πτηνό έχω συναντήσει και πολλά περδίκια που δεν μπορούν να πάρουν τα πόδια τους! Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας, συγκεντρώσου!). Μετά λοιπόν από τα μασάζ και τα ατμόλουτρα και τις σοκολατοθεραπείες, θα "ανεβαίνεις δυο-δυο τα σκαλιά, θ'ανεμίζεις τα μαύρα μαλλιά και μεθάω" (που λέει και το γνωστό άσμα).

      Ινδία δεν έχω πάει γιετ (!), αλλά είναι στα σχέδιά μου. Εννοώ στα επαγγελματικά. Διότι το όνειρό μου είναι να παίξω στο Μπόλιγουντ!

      Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου (ελπίζω να είναι λιγότερο επεισοδιακή η συνέχεια της εβδομάδας σου).

      Διαγραφή
    2. Άργησες για το Μπόλυγουντ, Πίγκου μου ! Σού 'χει φάει την δουλειά ο ξάδερφος !!! http://www.youtube.com/watch?v=flDe7qGeTuI

      Διαγραφή
    3. Θα τον ξεπουπουλιάσω τον αχρείο!!!!

      Διαγραφή
    4. αυτή η Αγγελική πώς γίνεται και έχει πάντα μια απάντηση σε όλα ,σε βίντεο ;;;
      στον ύπνο της βιντεάκια θα βλέπει!!!! :)

      Διαγραφή
    5. Είμαι πολύ καλή στις αναζητήσεις (και ευρέσεις), Νάσια !!! Άμα πω να βρω κάτι, το βρίσκω ... ο κόσμος να χαλάσει !!! H Νικολούλη, να φανταστείς, άλλο όνομα είχε παλιά, αλλά μετονομάστηκε σε Αγγελική, προς τιμήν μου :-p.

      Επίσης, είχες πει ότι θα μας έλεγες τι συνέβη χθες. Ακόμα περιμένω !!!

      Διαγραφή
  3. Τι μας λες μωρέ πιγκουίνε? έπρεπε να πας στο Χονγκ Κονγκ για να δεις κυλιόμενες... Πφ! Εμείς στη Λαμία έχουμε ήδη εδώ και 5 χρόνια κυλιόμενο διάδρομο....

    http://www.zougla.gr/greece/article/o-kiliomenos-diadromos-tous-marane

    Πέρνα από εκεί να θαυμάσεις την πραγματική ιδυοφυια και ασε τα escalators...Ασε που μπορείς να φας και όσα σουβλάκια θες...

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποτέ δεν λέω ''τα'χω δει όλα'' στη ζωή μου... και πολύ καλά κάνω τελικά! Το'δα κι αυτό και το θαύμασα. Άξιος ο δήμαρχος. Μπράβο!

      Διαγραφή
    2. ΠΛΑΚΑ ΚΑΝΕΙΣ, Χριστίνα !!!!!!! Σπήτσλες !!!

      Διαγραφή
    3. Χριστίνα, ό,τι και να πω, σε όσες χώρες κι αν περπατήσω, όσα πράματα κι αν δω, η Ελλάδα με υπερβαίνει. Πέφτω κάτω και υποκλίνομαι στο οριτζινάλιτι αυτού του λαμπρού επιτεύγματος στη Λαμία -που όμοιό του δεν έχω ξανασυναντήσει! Αλλά είμαι βέρι βέρι απσέτ που μαθαίνω ότι δεν χρησιμοποιείται και ότι αντίς να το τιμήσετε εσείς οι κάτοικοι και να κάμετε τα σουρταφέρτα σας, ουδέποτε το εκτιμήσατε και το αφήσατε να παρακμάσει! Αίσχος, μόνο αυτό έχω να πω: αίσχος!

      Τώρα που μου το υπέδειξες, προγραμματίζω επίσκεψη στην περιοχή για να ανέβω κι εγώ στο εσκαλέιτορ (ή μήπως ε-σκανδαλ-έιτορ) της Λαμίας και να φωτογραφηθώ! Γουάου!

      :)

      Διαγραφή
    4. @Μαρία: Είναι τόσο "άξιος" ο δήμαρχος που έχει κάνει 4 τετραετίες! We cannot live without him...

      @Αγγελική: Νόμιζα ότι ηταν παγκόσμια πρωτοπορία αλλά είδα ότι έχει και το Χονγκ Κονγκ κάτι παλιοσκάλες...

      @Πιγκού: Η Λαμία θα σε εκπλήξει! Ευχάριστα ή δυσαρεστα το αφήνω σε σένα... Αν και αν είναι να βάλουμε στοίχημα ξέρω σε ποιο από τα δύο θα ποντάρω!

      Διαγραφή
    5. Τη Λαμία ομολογώ ότι δεν την ξεύρω καλά. Εντούτοις θέλω πολύ να τη γνωρίσω και είμαι βέβαιος ότι θα βρω πράματα να μου αρέσουν και να με ενδιαφέρουν (πάντα βρίσκω!). Με την πρώτη ευκαιρία λοιπόν, θα σας έρθω για περίπατο!

      Διαγραφή
    6. Να πας! Εχουμε ωραιότατο κάστρο που στέκεται ψηλά με αρχαιολογικό μουσείο εντός..
      Εχουμε το μνημείο που σουβλίσανε τον Αθανάσιο Διάκο. Θα το βρεις αν ακολουθήσεις την μυρωδιά της τσίκνας! Οχι δεν ψήνουν ακόμα τον Διάκο αλλα σε ένδειξη τιμής σουβλίζουν κάτι αρνάκια εκεί τριγύρω.
      Εκεί απέναντι είναι και το λαογραφικό μας μουσείο... Και εδώ τελειώνει το πολιτιστικό κομμάτι!

      Για καφέ μπορείς να πας... ΠΑΝΤΟΥ! Και μη φοβάσαι εάν χαθείς ακολουθησε τον πρώτο δρόμο που θα βρεις μπροστά σου και θα βγεις σε μια πλατεία. Ολοι οι δρόμοι οδηγούν σε πλατεία... Οπως όλοι οι δρόμοι στη Θεσ/νικη οδηγούν στη παραλία ενα πραγμα....

      ΥΓ: Ρώτα και τον Τρεμενς να σου πει ζαχαροπλαστείο να πας να φας γλυκο... (ακόμα γελάω με εκείνη την αναρτηση του για το ζαχαροπλαστείο Πιγκάλ)



      Διαγραφή
    7. Το κάστρο σας το ξεύρω και σε κάποιες πλατείες έχω πάει. Αλλά θα επανέλθω γιατί η εικόνα μου είναι πολύ αποσπασματική και δεν μπορώ να βγάλω ακόμα συμπεράσματα. Αυτό με το ζαχαροπλαστείο δε, εμένα ως πτηνό πολύ με έχει πείσει (και ναι, ενθυμούμαι κι εγώ εκείνη την έπικ ανάρτηση του Τρεμενς)!

      Διαγραφή
    8. Αχ παιδιά μου αγαπημένα, τι μου θυμίσατε!

      Διαγραφή
  4. Καλέ τι ωραίο ήταν αυτό!!
    Μου άρεσε πάρα πολύ θα ήθελα να κάνω και εγώ την βόλτα μου εκεί.
    Να σαι καλά βρε πτηνό δεν ήξερα ότι υπάρχει τέτοιο πράγμα!
    Εντυπωσιακό τι μπορεί να κατεβάσει το μυαλό αυτών των ανθρώπων.
    Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου!!

    Υ.Γ. Καλά για την περιγραφή δεν θα πω τίποτα, το ξέρεις, εκπομπή "ένα πτηνό γυρνάει την γη" άμεσα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλενα, αυτό με τα escalators είναι από τα πιο αναπάντεχα πράματα που μπορεί να συναντήσει κανείς σε αστική / πολεοδομική παρέμβαση. Δεν ξεύρω αν τα κατάφερα να το περιγράψω αρκετά καλά (ελπίζω πως οι φωτογραφίες βοήθησαν κάπως), αλλά είναι πράγματι εντυπωσιακό.

      Όσο για την εκπομπή, με ζητάνε από το Σταρ, αλλά δεν δέχομαι -διότι με Μάρα Ζαχαρέα και Νίκο Χατζηνικολάου, πάει πολύ τρεις σταρς στο ίδιο κανάλι. Ανποσίμπλ!

      Πολλά πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Κουρατηκα κι εγω λιγακι με τοση ανηφορια.
    Το πρωι οι σκαλες κατεβαινουν και απο καποια ωρα και μετα ανεβαινουν;;; Καταλαβα καλα;;;;
    Κι αν εισαι εσυ στη μεση στις 4:00 μ.μ. που αλλαζει η ροη, γυρνας σπιτι σου θες δε θες;;; χαχαχαχα
    Εντυπωσιακο! Μπραβο πτηνουλι που γυρνας τον κοσμο και μαθινουμε κι εμεις οσα βλεπεις :)

    καλημερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και ναι, πολύ καλά το κατάλαβες Dee Dee! Οι σκάλες τις πρωινές ώρες της ημέρας κατηφορίζουν και από τις 10:30 και μετά, αλλάζουν κέφι και ανηφορίζουν. Κοινώς αν δεν προσαρμόσεις το πρόγραμμά σου στα δικά τους ωράρια, την έχεις βάψει ή -αν είσαι του πόζιτιβ θίνκινγκ- θα κάμεις πραγματικά πολύ καλή γράμμωση στα ποδαράκια σου!

      Μεταξύ μας, ακόμα και όταν οι σκάλες είναι εν λειτουργία και με κατεύθυνση προς τα επάνω, είναι τόσο κουραστικό το ανέβασμα (επειδή κάποια τουλάχιστον σκαλοπάτια δεν τα γλυτώνεις και έχεις και κάμποσο περπάτημα στο ενδιάμεσο), που εγώ που είμαι σχετικά φιτ, φθάνω στην κορφή αλαφιασμένος και στα πρόθυρα κατάρρευσης. Τέριμπολ!

      Πολλά, πολλά (λαχανιασμένα) φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Τι ωραία βραδυνή βόλτα κάναμε...πρωί πρωί!! :D
    Μου αρέσει πολύ που υπάρχει κίνηση όλες τις ώρες, σε αντίθεση με την Ευρώπη που νομίζω ότι τα πάντα σταματούν πολύ νωρίς.
    Πολύ ωραίες φωτογραφίες και η περιγραφή σου όπως πάντα φανταστική!
    Πολλά φιλιά και καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το Χονγκ Κονγκ είναι πολύ ζωντανή πόλη, Σοφία! Και συνδυάζει με έναν τρόπο πολύ ιδιαίτερο το ευρωπαϊκό και το ασιατικό στοιχείο -πράμα που το κάμει εξαιρετικά συναρπαστικό!
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσαν οι φωτό και η περιγραφή! Επέλεξα ετούτη η βόλτα να είναι βραδινή (αν και δεν είμαι καλός στις βραδινές λήψεις), γιατί νομίζω είναι πιο ατμοσφαιρικές οι σκάλες με τα φώτα και τους προβολείς.

      Πολλά, πολλά φιλιά, Σοφία!

      Διαγραφή
    2. Σίγουρα είναι πιο ατμοσφαιρικές οι φωτό το βράδυ και ίσως το φως της μέρας να έδειχνε την περιοχή ακόμα πιο επιβαρυμένη.
      Επιίσης θέλω να διαμαρτυρηθώ εντόνως γιατί η Λαμία καινοτομεί με τον κυλιόμενο διάδρομό της, ενώ εμείς, κοτζαμ δήμος Αθηναίων τίποτα!!!!! Στην τελική, αν το θέμα ήταν οικονομικό, ας τον φτιάχναμε χωρίς τα σκαλοπάτια!!!!
      Πολλά φιλιά και καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
    3. Χαχαχαχα! Επίσης μπορούμε να προτείνουμε στο Δήμαρχο Αθηναίων να σιάξει παγκάκια χωρίς καθίσματα και πάρκα χωρίς πράσινο. Αν και τώρα που το ξανασκέφτομαι, έχουμε τέτοια μπόλικα.... :(

      Διαγραφή
  7. Καλημέρα..ευχαριστώ για το κόπο σου να με ξεναγήσεις σε τούτο το νησί...ούτε να ανεβώ θέλω..ούτε να κατεβώ θέλω...προτιμώ το δικό μου νησί , που εν τσιαι πιο μιτσί τζιαι πιο ήσυχο....δελφινάκι θέλει ησυχία και ηρεμία.. :) Τσίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δελφινάκι μου, σ'έχω καταλάβει: δεν τα θες εσύ τα εξότικ νερά της ΝΑ Ασίας! Προτιμάς το πρασινογάλαζο της Μεσογείου, πάει και τελείωσε! :)

      Όσο για τη βαβούρα, ναι, έχει αρκετή στο Χονγκ Κονγκ. Μιλάμε για μία πόλη πολλών εκατομμυρίων κατοίκων και εντατικών ρυθμών της καθημερινότητας. Βέβαια τώρα που το σκέφτομαι, για το μέγεθος και τα χαρακτηριστικά του, ίσως και να'ναι πιο ήσυχο από ό,τι θα περίμενε κανείς.

      Τα φιλιά μου στο υπέροχο νησί σου!

      Διαγραφή
  8. Μας ανοίγει την όρεξη για ταξίδια πτηνούλι! Και να σου πω την αλήθεια ούτε μέχρι την Λαμία δεν μας βλέπω να πηγαίνουμε να θαυμάσουμε τον καταπληκτικό διάδρομο-λέγε με μίζα! Την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία, άσε, αυτό με τη Λαμία, εδώ μου έχει κάτσει! Μα να πηγαίνω εγώ ως τα πέρατα του κόσμου και να μαθαίνω μετά ότι έχουμε κι εμείς αντίστοιχα φοβερά escalators στη Λαμία; Ντροπή!

      Χαίρομαι πάντως που σου άρεσε αυτή η βόλτα γιατί ήταν λίγο ιδιότυπη ανάρτηση (πολύ ανηφορική)!

      Πολλά, πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Τί ωραία ιδέα για ανάρτηση!! Μ'αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι Πιγκού!!
    Φιλιά :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό δεν είναι ανάρτηση, αυτό είναι ανάβαση! Χαχαχαχα!
      Αλλά ειλικρινά χαίρομαι που σου άρεσε! Ελπίζω να κατάφερα να αποδώσω κάπως την αίσθηση του μέρους. Γιατί είναι όντως μοναδικό!

      Τα φιλιά μου και τις καλησπέρες μου, Lula +Sailor!

      Διαγραφή
  10. Απαπαπαπαπαπαπα (έκανε η πάπια) !!! Μην μου μιλάς για κυλιόμενες σκάλες και διαδρόμους !!! 2 νήαρ ντεθ εχπίριενσιζ είχα (μια σε σκάλα και μια σε διάδρομο) και δεν τα ξαναματαπλησιάζω με τίποτα !!! Άρα το Χονγκ-Κονγκ διαγράφεται από την λίστα των ταξιδιωτικών μου προορισμών πάραυτα !!!

    Και μια ερώτηξις: Αν αρχίζουν την κάθοδο οι σκάλες 6 η ώρα το πρωί, αυτό σημαίνει ότι όποιος δουλεύει βραδυνή βάρδια στο λιμάνι και σχολάει το πρωί, τον ήπιε κανονικότατα, ε ; Πίκρα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγγελική, το επάγγελμα του νυχτοφύλακα είναι γνωστό ότι έχει δυσκολίες. Αλλά ειδικά στο Χονγκ Κονγκ, έχει και την έξτρα ταλαιπωρία ότι όταν σχολάς και θέλεις να γυρίσεις επιτέλους σπίτι σου (αν μένεις αψηλά), έχεις και να ανέβεις ένα ζίλιον σκαλιά, διότι μάντεψε βρε: τα πρωινά οι κυλιόμενες σκάλες πηγαίνουν προς τα κάτω! Τράτζικ!

      Αυτό πάντως που περιγράφεις με τις νήαρ ντεθ εξπίριενσες είναι πολύ φοβιστικό! Εγώ είχα μια-δυο τέτοιες σε ασανσέρ όταν ήμουν μικρός (τη μία φορά στη Σόφια της Βουλγαρίας και την άλλη σε ένα κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας) -επομένως κάθε που μπαίνω σε ασανσέρ μεγάλου κτηρίου, έχω μία σχετική ανασφάλεια!

      Πολλά, πολλά φιλιά και καλησπέρες!

      Διαγραφή
  11. Καλαμιά στον κάμπο19 Νοε 2013, 2:18:00 μ.μ.

    Δύο πράγματα σκεφτόμουν όση ώρα έβλεπα και διάβαζα για τις σκάλες 1)ότι όταν κανείς έχει πρακτικό μυαλό βρίσκει έξυπνες λύσεις για όλα π.χ. για να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες φτιάχνει κυλιόμενες σκάλες και 2) ότι αυτή τουλάχιστον η περιοχή που δείχνουν οι εικόνες σου δεν φαίνεται και ιδιαίτερα καθαρή και περιποιημένη.
    Αλλά αυτό με το ωράριο, δηλ. όταν όλοι πηγαίνουν στη δουλειά τους οι σκάλες κατεβαίνουν και όταν όλοι επιστρέφουν οι σκάλες ανεβαίνουν με εξέπληξε. Εδώ όχι σκάλες αλλά ούτε σωστά πεζοδρόμια για να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες δεν φτιάχνουν, άσε που όπου υπάρχουν κυλιόμενες σκάλες συνήθως δεν λειτουργούν λόγω βλάβης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλαμιά μου, και για να "χτίσω" πάνω στο συλλογισμό σου περί έξυπνων ιδεών, ξεύρεις γιατί απεφάσισαν να σιάξουν όλο αυτό με τις κυλιόμενες σκάλες και τις αερογέφυρες; Για να μειώσουν την κίνηση των αυτοκινήτων που ανέβαιναν τους στενούς δρόμους και προκαλούσαν καυσαέριο ή κόλλαγαν σε ένα ατελείωτο μποτιλιάρισμα. Παρότι διίστανται οι απόψεις για το εάν επέτυχε ή όχι να μειώσει την κυκλοφοριακή επιβάρυνση, το δίκτυο με τις σκάλες, το σίγουρο είναι ότι το Χονγκ Κονγκ απέκτησε έτσι ένα ακόμη αξιοθέατο! Πλήθος τουριστών συρρέει εδώ για να ανεβοκατέβει αυτές τις σκάλες και το SoHo ως εξ αυτών έχει αποκτήσει έντονη ζωή όλες τις ώρες της ημέρας.

      Όσο για το δεύτερο σχόλιό σου, οι κυλιόμενες σκάλες έχουν φτιαχτεί το 1992-3 και έχουν λίγο παλιώσει. Το SoHo, χωρίς να είναι ακριβώς βρώμικο, σου δίνει την εικόνα μίας πολύ επιβαρυμένης περιοχής. Κι αυτό γιατί περιτοιχίζεσαι από θεόρατους ουρανοξύστες και οι δρόμοι είναι στενοί. Βεβαίως, πεζοδρόμια υπάρχουν παντού (και αρκετά μεγάλα) και όταν δεν υπάρχουν, το κράτος εδώ φτιάχνει ωραιότατες υπέργειες ή υπόγειες διαβάσεις για να εξυπηρετούνται οι πολίτες. Τουτέστιν και παρά την κλίση του εδάφους, το Χονγκ Κονγκ είναι μία πόλη που περπατιέται!! Κάτι που δεν μπορώ να πω για τη μέση ελληνική πόλη.

      Τα φιλιά μου και τις καλησπέρες μου!

      Διαγραφή
  12. Αγαπητό μου πτηνό μεγάλη χαρά πήρα όταν έπεσα τυχαία πάνω στο πτηνολόγιο σου, είχα βαρεθεί να διαβάζω blog μαγειρικής ( μέγα λάθος!!! πεινούσα συνέχεια !!! ) συνέχισε να γράφεις και εμείς να απολαμβάνουμε τα γραφόμενά σου ! Εύα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αχ, πτηνό μου καλό, τί έπαθα πρωί, πρωί.... Πήρα κι εγώ τον καφέ μου να διαβάσω την ενδιαφέρουσα ανάρτησή σου, και δεν ξέρω, ζαλίστηκα από τις πολλές τις σκάλες, κουράστηκα με το "ανέβαινε-κατέβαινε", γλίστρησα και γκρεμοτσακίστηκα? Πνίγηκα από τον καφέ και γέμισε παντού ο τόπος, tft οθόνη, πληκτρολόγιο, ποντίκι, ηχεία, τηλέφωνο, σημειώσεις, φωτιστικό, παράθυρο, γραφείο και δε συμμαζεύεται.... Τώρα τελείωσα καθάρισμα, τώρα σου σχολιάζω. Μπα....,δεν ξανανεβοκατεβαίνω σκάλες μετά από αυτό που έπαθα. Εκτός αν πάρω τη δραμαμίνη μου.... Μου άρεσε πολύ ο τρόπος αφήγησής σου, πάντως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πτηνό μου είσαι απολαυστικότατος και ακόμα περισσότερο έδεσε το γλυκό με τα σχόλια!!!
    Ειδικά με αυτη την μοντερνιά της Λαμίας τι να πω!!! respect!!! η Ελλάδα τα ξεπερνά όλα και συμφέρει.... άρε αθάνατε Ελληναρά εργολάβε !!!
    Μα τώρα στα σωστα σου για φαντάσου να είσαι στην σκάλα επάνω και να χαζολογάς και στα ξαφνικά αυτή να παίρνει τον ανήφορο! όλα τα λεφτά...
    είπα ανήφορο και θυμήθηκα Ηγουμενίτσα προ αμνημονεύτων χρόνων, φορτωμένο το αμαξάκι με τα φοιτητικά επιπλάκια μέχρι και στον λεβιέ ισοροπούσε μια εξάδα ποτήρια και να θέλω ν ανέβω την ανηφόρα για το ενοικιαζόμενο και που ν ανέβει το έρμο.... να σε παίρνει πίσω η κατηφόρα και να λες Παναγιά μ θα πέσω στο λιμάνι ή θα βρεθεί κανένας χριστιανός να σταματήσω επάνω του; Από τότε μου φερνουν ανατριχίλα οι ανηφοροκατηφόρες.....
    Να σαι καλά με τόσο γέλιο που έκανα...
    Καλό βράδυ ή ότι τέλος πάντων έχετε εκεί τώρα...:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μπήκα κυριολεκτικά μέσα στις φωτογραφίες σου χωρίς να πάψω να γελάω βεβαίως βεβαίως ! Άκου χονγκογκέζος αχαχαχαχα! Ακόμα γελάω!
    Να'σαι καλά!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.