Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου 2013

Αγκαζέ με τον Θερμαϊκό


Περιπατώντας αγκαζέ με τον Θερμαϊκό, αναρωτιέμαι τί είναι αυτό που με έλκει τόσο πολύ σε ετούτη την πόλη. Το βυζαντινό της παρελθόν και οι πλατείες της; Το συναπάντημα του Βαρδάρη με τους νοτιάδες του Αιγαίου; Οι μυρουδιές από τα κεμπάπ, τα μπαχάρια και τα τσουρέκια; Αυτή η αλέγκρα αίσθηση μίας ακατάπαυστης νιότης; Όλα αυτά μαζί. Ξεύρεις, έχω την αίσθηση ότι παρότι θεόπαλια, η πόλη αυτή παραμένει με έναν τρόπο νέα κι ελκυστική. Αλλά και παρορμητική και ξεροκέφαλη.



Την ξεύρω αρκετά καλά για να αγνοήσω τις σκοτεινές πλευρές της. Όμως επιλέγω να την αντιλαμβάνομαι συναισθηματικά. Και η σχέση μου μαζί της είναι η σχέση ενός παιδιού με τη μαμά του. Την έχω συνηθίζει να με κανακεύει. Να με καλοταϊζει. Να με πηγαίνει βόλτα στις τσουλήθρες. Να με ξαμολάει για ποδήλατο στην παραλία.



Να με κερνάει παγωτό δίπλα στον Λευκό τον Πύργο. Να με αγκαλιάζει και να με γλυκοφιλά, κάθε φορά που με χάνει και κάθε φορά που με βρίσκει.




Μου λείπει όταν είμαι μακριά της. Θέλω να μαθαίνω νέα της. Να ξεύρω ότι είναι καλά. Όλα της, είναι νοσταλγία μου.



Ένα από αυτά που αγαπάω στη Θεσσαλονίκη, είναι αυτή η παραθαλάσσια διαδρομή που ενώνει δύο τόσο ξένα μεταξύ τους άκρα -το λιμάνι με το Μέγαρο- και η οποία κρύβει νομίζω μία αλληγορία: είμαστε σα-να-λέμε και του αλωνιού και του σαλονιού. Στη διαδρομή αυτή, εδώ και μερικά χρόνια, έχει γίνει μία προσπάθεια ανανέωσης. Ένα λίφτινγκ, από εκείνα που συνήθως στην Ελλάδα είναι καταδικασμένα να αποτύχουν από τη στιγμή που αποφασίζονται.



Την έχω παρακολουθήσει αυτή την αλλαγή με ενδιαφέρον και συγκρατημένο ενθουσιασμό. Κι έχω δει ότι αν υπάρχει θέληση από πλευράς της πολιτείας και του δήμου (και λίγη, ελάχιστη φαντασία βρε παιδί μου), ο κόσμος ανταποκρίνεται και αγκαλιάζει. Η νέα παραλία ομορφαίνει αυτήν την πόλη και της προσθέτει νέα χαρακτηριστικά.



Ετούτο ας πούμε το παρατηρητήριο! Που είναι μία καλή ιδέα. Θα μπορούσε να ήταν λίγο πιο μοντέρνο, λίγο πιο τολμηρό αρχιτεκτονικά, αλλά εντάξει. Δεν είναι καθόλου άσχημος ο γραμμικός σχεδιασμός του. Βεβαίως, το γράφιτι να το γλιτώσει τοίχος σε αυτή τη χώρα, απλώς αποκλείεται. Αλλά ας το παραβλέψω κι αυτό, γιατί με πετυχαίνεις σε καλό μουντ.



Ναι, αν έρθεις εδώ το απογευματάκι με τη φωτογραφική, στο δίνουμε άνετα το βραβείο.



Οι σκιες και τα παιχνίδια που κάμει το φως, προσφέρονται για αουτστάντινγκ ενσταντανέ.



Αυτός είναι ο Κήπος της Μνήμης. Με διάφορα σύμβολα από το παρελθόν της πόλης. Γενικά, οι θεμάτικ ενότητες δημιουργούν μία αρκετά ενδιαφέρουσα εναλλαγή για τον περιπατητή, ενώ η άπλα προσφέρεται και για τον ποδηλάτη, τον σκέιτερ, τη γκαζιάρα γριά με το ηλεκτρικό σκούτερ και τον αμείλικτο πιτσιρικά με το πατίνι.


Ένα από τα δημοφιλέστερα χάιλάιτς της νεάς παραλίας είναι ο Κήπος του Νερού. Που δηλαδής χίλια μπράβο σε αυτούς που σκέφτηκαν και σχεδίασαν μία τόσο καλαίσθητη και πρωτότυπη για τα ελληνικά δεδομένα διαμόρφωση δημόσιου χώρου.



Το να περιπατείς ανάμεσα σε πρασινάδες, λίμνες και νούφαρα είναι μία ζούπερ ευχάριστη εμπειρία. Και βεβαίως, η δυνατότητα να καθίσεις με το παρεάκι και να απολαύσεις τον καφέ σου και κανένα γλυκό εκεί παραδίπλα, σιάχνει ένα εξαιρετικά πειστικό πακέτο!




Οφείλω να σου ομολογήσω πως οι φωτογραφίες που σου μοστράρω εδώ, έχουν τραβηχτεί μερικές εβδομάδες πριν, εξού και το ηλιόλουστον του πράγματος! Και παρότι δεν είχα την ευκαιρία να ιδώ τα νέα πάρκα που παραδόθηκαν προχθές -τον Κήπο των Γλυπτών, τον Κήπο της Μεσογείου, τον Κήπο του Φωκά, τον Κήπο των Εποχών, τον Κήπο της Άμμου, τον Κήπο του Απογευματινού Ήλιου και τον Κήπο του Αλέξανδρου- είμαι ήδη εξάιτεντ για την ολοκλήρωση του έργου.


Πρώτον, διότι επιτέλους γίνεται μία μεγάλη αστική παρέμβαση σε παραθαλάσσιο μέτωπο ελληνικής πόλης (τ'ακούς Αθήνα; τ'ακούς Πάτρα, Πειραιά κι εσύ Ηράκλειο;). Δεύτερον, διότι -ανεξαρτήτως των όποιων τυχών επιφυλάξεων ή αντιρρήσεων- οφείλεις να ομολογήσεις ότι είναι μία θετική πρόταση που αν μη τι άλλο, παραδίδει στους πολίτες και τους επισκέπτες πολύτιμο δημόσιο χώρο. Και τρίτον, διότι στην εποχή της κρίσης και της κατάρρευσης, ετούτη η διαμόρφωση είναι από τις ελάχιστες ευκαιρίες που μας προσφέρεται κάτι, αντί να μας αφαιρείται κάτι. Μην το γελάς, είναι σημαντικό.


Δύο πράματα θα πω και θα σ'αφήσω. Το πρώτο είναι ότι εύχομαι ο δήμος να αξιοποιήσει τη νέα αυτή ευκαιρία. Να μην την αφήσει να ευτελιστεί και να παρακμάσει, αλλά να την πάει παραπέρα. Με εκδηλώσεις, με γιορτές, με συνεχείς πρωτοβουλίες. Αλλά και με αστυνόμευση και με συνεχή φροντίδα. Και η δεύτερη ευχή μου έχει να κάμει με τους πολίτες: ελπίζω να σεβαστούν και ν'αγαπήσουν αυτόν τον περίπατο. Να τον εντάξουν στην καθημερινότητά τους. Να επανεκτιμήσουν τη σχέση τους με την πόλη και τη θάλασσα. Και να προχωρήσει ίσως η διαμόρφωση και στο παραμέσα.

Ώστε να μην μένουμε μόνο σε συναισθηματισμούς, αλλά να μπορέσουμε όλοι μαζί να τραγουδήσουμε την "Όμορφη Θεσσαλονίκη". Και να κυριολεκτούμε σε κάθε στίχο του ταγουδιού. 

31 σχόλια :

  1. κι εγω τη θυμάμαι με νοσταλγία ,αφού πέρασα τους 3 πρωτους μηνες της φοιτητικής μου ζωής εκεί!
    Ηταν μαγικά για εμενα ....δεν εχω ξαναπάει απο το '90....
    καθως διαβαζα και εβλεπα τις εικονες έβαζα στοίχημα με τον εαυτό μου για το πόσο θα διατηρηθει ετσι ,ωσπου εφτασα στον επίλογό σου και είδα πώς κι εσύ γι αυτό ανησυχείς...
    βάζουμε στοίχημα;;; δεν το βλέπω να μένει έτσι για πολύ.....

    καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πλανεύτρα η Θεσσαλονίκη! Και παρότι έχει κι εκείνη τις απωθητικές πλευρές της (πτηνούλι φανατικά κατά της εξιδανίκευσης), παραμένει ελκυστική και ανθρώπινη. Με έμφαση στο "ανθρώπινη": μπορείς να την περπατήσεις, μπορείς να ανιχνεύσεις τα όριά της, μπορείς να την καταλάβεις σχετικά εύκολα.

      Το νέο παραλιακό μέτωπο είναι ένα μεγάλο στοίχημα για την πόλη -διόρθωση: είναι μεγάλο στοίχημα για τους κατοίκους της πόλης! Εύχομαι και ελπίζω να το αγαπήσουν, να το σεβαστούν και να το αναδείξουν μέσα στην καθημερινότητά τους!

      Τα φιλιά μου, Νάσια!

      Διαγραφή
  2. Δεν ξέβρω γιατί αλλά πιστεύω θα μείνει, γιατί έχουν πεισμώσει οι κάτοικοί τη για λίγη ομορφιά, α, σε 10 μερούλες που θα μαι εκεί ελπίζω να λιακαδεύει (ή έστω να μη βρέχει) για να την απολάυσω!

    καλημέρα σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαστε τόσο διψασμένοι για ομορφιές μέσα στη μίζερη πραγματικότητά μας! Από την άλλη, η καφρίλα καραδοκεί και είναι έτοιμη να καταβροχθίσει τα πάντα. Ήδη βλέπω τα πρώτα (γηπεδικά) γκράφιτι κάτω από το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Το γεγονός ότι έσπευσαν όλοι να τα καταδικάσουν, κάπως με παρηγορεί. Το γεγονός όμως ότι εξακολουθούν να υπάρχουν οι ανεγκέφαλοι που βεβηλώνουν στην πρώτη ευκαιρία, το δημόσιο χώρο, με θλίβει απεριόριστα.

      Την καλημέρα μου! Και τώρα που θα ανέβεις, περιμένω και τις δικές σου εντυπώσεις (και δύο μπουγάτσες με κρέμα, περικαλώ!).

      Διαγραφή
  3. Δυστυχώς εγώ ήμουν αυτό το ΣΚ με κακό καιρό και χρόνο μηδέν λόγω εργασίας... αλλά εύχομαι την επόμενη φορά να μπορέσω να εξερευνήσω αυτά τα όμορφα που μας έδειξες κι ό,τι άλλο υπάρχει. Αγαπάμε Θεσσαλονίκη! Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω ναι, αγαπάμε Θεσσαλονίκη, Μαρία! Και στηρίζουμε την προσπάθεια. Με όλες μας τις δυνάμεις, με υποστήριξη των πρωτοβουλιών του δήμου, με σεβασμό και έγνοια για το δημόσιο χώρο.

      Ελπίζω η διαμόρφωση της παραλίας να είναι η (συμβολική) αρχή για ένα νέο ξεκίνημα στην πόλη.

      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  4. Πολύ ωραίες εικόνες αλλά έχω και εγώ την επιφύλαξη μου ως προς τη συνέχεια.... Στο Ηράκλειο έκαναν κάποια έργα στο "παραθαλάσσιο μέτωπο", σε ένα μόνο κομμάτι βολτάρουμε και κάνουν ποδήλατο τα παιδιά, τα υπόλοιπα όμως ... άστα να πάνε! Τέτοια εγκατάλειψη δεν την έχεις ξαναδεί. Σπασμένα τα πάντα, ξεραμένο ότι είχαν φυτέψει, γυαλιά παντού, είναι επικίνδυνο ακόμα και να περπατάς... Καλημέρα πτηνό μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ αυτό το Ηράκλειο! Έχω να έρθω καναδυο χρόνια, επομένως δεν έχω εικόνα της σημερινής κατάστασης. Μπορώ όμως να πω ότι (α) υπάρχει μεγάλο ποτέντσιαλ εκεί που παραμένει εντελώς ανεκμετάλλευτο και (β) το θαλάσσιο μέτωπο είναι ίσως η μοναδική διέξοδος μίας αρκετά επιβαρυμένης και στριμωγμένης πόλης για να αναπνεύσει δημόσιο χώρο. Το ίδιο συμβαίνει στον Πειραιά, στην Πάτρα και εν πολλοίς στην Αθήνα. Λοστ οπορτούνιτις!

      Τα φιλιά μου και την καλημέρα μου, στην αγαπημένη μου Κρήτη!

      Διαγραφή
  5. Πρόδρομος Νικηφορίδης και Bernard Cuomo, αυτοί για τα χίλια μπράβο που έλεγες. Οι αρχιτέκτονες πίσω από αυτό το μικρό-μεγάλο θαύμα. Που κάθε φορά που το περπατάς νιώθεις σαν να βρίσκεσαι σε άλλη... πόλη. Και μέχρι στιγμής έχει αγκαλιαστεί από τους πολίτες, που το χαίρονται και το προσέχουν. Και που να δεις τα μικρά μας! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, πολύ σε ευχαριστώ που μου κοινοποίησες τα ονόματά τους: είναι πράγματι άξιοι συγχαρητηρίων για αυτήν την καταπληκτική ιδέα ανάπλασης! Αλήθεια, νομίζει κανείς ότι βρίσκεται σε κάποια άλλη ευρωπαϊκή πόλη, όταν περιπατεί εκεί ανάμεσα στα νούφαρα!

      Την καλημέρα μου και τα φιλιά μου, Γεράσιμε!

      Διαγραφή
  6. Αρχικα νομιζα οτι ηρθες την Κυριακη στην πολη μου :)
    Τι ομορφη αναρτηση πιγκουινε μου για την πολη μου! Σε ευχαριστω που την αντιμετωπιζεις με τοση αγαπη. Γιατι κι εμενα με θυμωνει πολλες φορες ο χαρακτηρας της, αλλά οπως φανταζεσαι, ποτε δεν καταφερα να της κρατησω μουτρα για πολυ.

    Ο Μπουταρης νομιζω τελικα της ταιριαξε της Σαλονικης :) Θελω να εστιασω κι εγω στην υποστηριξη που πρεπει να δειξουμε για τετοιες ενεργειες. Να γινουμε κι εμεις "αστυνομοι". Δεν εννοω ακροτητες, αλλα να μην επιτρεπουμε μπροστα στα ματια μας να βρωμιζει καποιος την πολη μας (την καθε πολη μας) και να τη βεβηλωνει με καθε ειδους τροπο. Κι εγω δεν ξερω ποσο θα κρατησει αυτη η ομορφια. Ευχομαι να συντηρηθει και να την αγαπησουμε ολοι την πολη που μας γεννησε, μας φιλοξενει, μας ανεχεται :)

    Καλημερα πτηνο μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τσίου! στην Σαλονίκη έχουν δήμαρχο μάγκα, στην αθηνα τζάμπα μάγκα! ούτε το κεντρο από ναρκωτικά δε μπορεί να καθαρίσει

      Διαγραφή
    2. Ε καθαρο κεντρο δεν το λες και το δικο μας :)

      Διαγραφή
    3. Θέλει ευσυνειδησία εκ μέρους των πολιτών, θέλει την εδραίωση μίας νέας σχέσης ανάμεσα στον πολίτη και το δημόσιο χώρο. Δυστυχώς Dee Dee, έχουμε τόσα χρόνια εκθρέψει τη βαρβαρότητα εντός της κοινωνίας μας, που είναι δύσκολο να τη χαλιναγωγήσουμε πλέον. Αλλά θα πρέπει να συνεχίσουμε να προσπαθούμε. Με τη στάση μας, με τη συμπεριφορά μας, με την υπευθυνότητά μας.

      Και ναι, ο Μπουτάρης, της πηγαίνει της Θεσσαλονίκης. Μετά από τους Παπαγεωργόπουλους και τους Ψωμιάδηδες, η διαφορά είναι μεγάλη. Έχω περιέργεια να ιδώ τί θα γίνει στις επόμενες δημοτικές εκλογές και κατά πόσο θα επιβραβεύσουν οι Θεσσαλονικείς την προσπάθεια που έχει γίνει.

      Τα φιλιά μου και τις καλησπέρες μου!

      Διαγραφή
    4. Άσωτε, τον άκουγα τον Καμίνη εψές στο ραδιόφωνο να επιχαίρει για τη μείωση του χρέους του δήμου Αθηναίων. Πρώτον, η μείωση είναι σχεδόν αστεία. Δεύτερον, η μείωση στο βιοτικό μας επίπεδο δεν είναι καθόλου αστεία!

      Διαγραφή
  7. Τυχεροί όσοι μπορούν να απολαμβάνουν το καφεδάκι τους εκεί!
    Είμαι σίγουρη ότι όσο οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης συνεχίζουν να το προσέχουν και να το αγκαλιάζουν τότε θα διατηρηθεί για πολύ καιρό!
    Το ηλιοβασίλεμα καταπληκτικό!!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ηλιοβασίλεμα όντως καταπληκτικό! Είμαι πολύ πράουντ για αυτές τις φωτογραφίες!
      Μακάρι Σοφία να τον προσέξουν οι κάτοικοι και να τον αγκαλιάσουν, τον νέο παραλιακό τους περίπατο. Και να αδράξουν αυτήν τη σπουδαία ευκαιρία για να βελτιώσουν την καθημερινότητα της πόλης τους.

      Τα φιλιά μου και τις καλησπέρες μου!

      Διαγραφή
  8. Δυστυχώς δεν πρόλαβα να κατεβώ στην παραλία το καλοκαίρι που είμασταν εκεί και δεν τα έχω δει αυτά :-(. Αλλά του χρόνου - πρώτα οι αεροπορικές εταιρίες (όχι ο Θεός) - αν κατέβουμε θα πάμε οικογενειακώς προς τα εκεί.

    Συμφωνώ με την DeeDee πιο πάνω ... νομίζω πως ο κυρ Γιάννης της έχει ταιριάξει της Θεσσαλονίκης πολύ. Κι ελπίζω οι συμπολίτες μου να σεβαστούν αυτήν την προσπάθεια.

    Φιλιά γεμάτα νόστο και καλημέρες, πτηνούλι μου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, να βολτάρετε στην παραλία οπωσδήποτε! Θα σας αρέσει πάρα πολύ, είμαι βέβαιος.
      Ο κυρ Γιάννης είναι μία από τις πιο εξαιρετικές περιπτώσεις στο ελληνικό πολιτικό σύστημα!
      Μακάρι να είχαμε πολλούς ακόμα τέτοιους ανθρώπους, με ιδέες, με τσαγανό, με ήθος, με κοινή λογική και με αίσθημα ευθύνης. Ως και να μεταφέρω τα εκλογικά μου δικαιώματα εκεί, σκέφτομαι!
      Διότι στην Αθήνα που ψηφίζω, μαύρη θλίψη.

      Τα φιλιά μου και τις καλησπέρες μου, καλή μου Αγγελική!

      Διαγραφή
  9. Καλαμιά στον κάμπο3 Δεκ 2013, 2:56:00 μ.μ.

    Νομίζω ότι, γενικώς, οι πόλεις με θάλασσα είναι πολύ πιο ελκυστικές από τις ηπειρωτικές(που μπορεί να έχουν βουνά, ποτάμια ή λίμνες αλλά αφού δεν έχουν θάλασσα....) ακόμα κι αν το περιβάλλον δεν έχει αξιοποιηθεί επαρκώς. Αρκεί μια προκυμαία για να βολτάρεις και το κύμα πλάι σου για να ανοίξει η καρδιά σου. ΄Αντε κανένα δεμένο καραβάκι.
    Στην προκειμένη περίπτωση όμως, αυτός ο κήπος του νερού είναι εντυπωσιακός . Για να μην πω πόσο όμορφη είναι η ξύλινη αποβάθρα για τον περίπατο! Σαν να μην είναι Ελλάδα.
    Η Θεσσαλονίκη είναι απείρως πιο όμορφη από τότε που την ζούσα εγώ. Και πολύ θα ήθελα, κάποτε να καταφέρω να έχω και χρόνο να σπαταλήσω και χρήμα να ξοδέψω, να ταξιδέψω εκεί, να μείνω αρκετά και να εξερευνήσω όλα τα μέρη που ήξερα και άλλαξαν.
    Περιμένω όμως, σύντομα να μας δείξεις και τους άλλους κήπους, γιατί δεν μπορεί θα καίγεσαι να τους εξερευνήσεις.
    (Εσύ θα ξέρεις καλύτερα, αυτά είναι έργα του Μπουτάρη; )

    Υ.Γ.Λέω αυτά που λέω, γιατί σήμερα ήμουν σε μια ηπειρωτική πόλη που κάθε φορά που την επισκέπτομαι είναι πιο χάλια και πιο αφόρητη από την προηγούμενη φορά.
    Περπατάς στις πλατείες και τι βλέπεις; Αυτοκίνητα, αυτοκίνητα, αυτοκίνητα, τσιμέντο, πολυκατοικίες, πού και πού κανένα δέντρο και ,αν έχεις το Θεό σου, πήχτρα καφετέριες στις 8.30 το πρωί!!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι πόλεις με θάλασσα είναι πράγματι πιο ελκυστικές! Και όντως η βόλτα δίπλα στο κύμα, μπορεί να σε ανανεώσει και να σου προσφέρει έναν αέρα αισιοδοξίας. Άσε που η θάλασσα οριοθετεί (αναγκαστικά) την πόλη και δεν την αφήνει να απλωθεί ακατάσχετα (τουλάχιστον από τη μία της πλευρά).

      Η Θεσσαλονίκη είναι πιο όμορφη και ταυτόχρονα πιο άσχημη από ό,τι τη θυμάσαι (φαντάζομαι): με κάποια σημεία του κέντρου να έχουν ευπρεπιστεί, αλλά με τις εκατέρωθεν γειτονιές να έχουν μαραζώσει. Και με την κρίση να έχει ρημάξει τον παραδοσιακό εμπορικό ιστό.

      Ο σχεδιασμός της νέας παραλίας έγινε από την προηγούμενη διοίκηση του δήμου. Αλλά ο Μπουτάρης το προχώρησε αρκετά και το παρέδωσε την περασμένη Κυριακή στους πολίτες.

      Να έρθεις ξανά στη Θεσσαλονίκη. Θα την δεις με άλλο μάτι (σε κάθε ηλικία, εγώ τα βλέπω αλλιώς τα πράματα -π.χ. όσο μεγαλώνω, συγχωρώ περισσότερο και γίνομαι λιγότερο επικριτικός).

      ΥΓ. Στη Λάρισα ήσουν; :)

      Διαγραφή
  10. Κελ ντεκαντάνς. απο τα αλώνια στα σαλόνια... και άλλα παρεμφερή. Η βρωμιάρα η βουλγάρα, λογίζεται πόλη? και μας λένε και χαμουτζηδες? οχι αγάπη μου!
    Αθήνα και μόνο Αθήνα (που ειναι ολη η Ελλάδα) και εξωτερικό μόνο!!!
    α προπό, εξαιρετικό μούχρωμα οι φωτογραφίες σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΖουΖού, θα σε μαλώσω! Ε όχι και "Αθήνα είναι όλη η Ελλάδα"!
      Ως πτηνό και ως βορειοελλαδίτης διαμαρτύρομαι εντόνως!
      Αλλά ξεύρω πόσο προβοκατρίς είσαι και δεν σε παρεξηγώ! :)

      Πολλά πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
    2. Κι εγώ θα μαλώσω τη Ζουζού που αγαπώ, κι εξηγούμαι. Αν και βέρος Αθηναίος, αναγνωρίζω μιαν άλλην ομορφιά και μιαν άλλη ποιότητα στη Θεσσαλονίκη η οποία άλλωστε υπήρξς η συμβασιλεύουσα στα χρόνια τα Βυζαντινά, 2η μετά την Πόλη - όταν η όμορφή μας Αθήνα δεν ήτο παρά μια μεγάλη στάνη...

      Διαγραφή
    3. κι εγώ κι εγω θα τη μαλώσω! :)

      Διαγραφή
  11. Καταπληκτική βόλτα μας έκανες πτηνούλι την έχω αγαπήσει χωρίς καν να έχω πάει, απο περιγραφές φίλων και βέβαια τις δικές σου!
    Πρεπει να το κανονίσω αυτό το ταξιδάκι παραυτα!
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ !!!!!
    Ονειροοοοοοο αγαπημένη πόλη..
    Αγαπημένη ανάρτηση.. κι αυτός ο κήπος του νερού όλα τα λεφτά !!!
    Θα είμαι εκεί την άλλη βδομάδα
    Φιλάκια
    Σόφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μου αρέσει τόσο πολύ που τρέφεις τέτοια αληθινά, ουσιαστικά και τρυφερά συναισθήματα για την πόλη μου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. http://www.flickr.com/photos/teokaranikas/11168463423/in/photostream/
    Πλεον το κλισε της ερωτικης πολης θ αρχιζει να εχει υποσταση. Ειδικα τα βραδυα με τα υπεροχα φωτα η εικονα ειναι μαγικη. Στην παραπανω φωτο που τραβηξα προχθες ειναι εμφανες αυτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αν δεν έχω ξεκουτιάνει ακόμα και θυμάμαι καλά, η μόνη σχέση του Μπουτάρη με τη νέα Νέα Παραλία είναι πως έκοψε την κορδέλα στην τελική παράδοση τμήματος. Η επιλογή, δημοπράτηση και ανάθεση του έργου, και η εντός προϋπολογισμού και χρονοδιαγράμματος παράδοση των φωτογραφηθέντων τμημάτων έγιναν επί ημερών Παπαγεωργόπουλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ως Σαλονικιά σου λέω πως θα κλάψω. Έχω γυρίσει σχεδόν όλη την Ελλάδα και παντού βρίσκω χίλιους δυο λόγους για να ερωτεύομαι. Αλλά τούτη εδώ η καψούρα με την Θεσσαλονίκη δεν λέγεται. Και δεν είναι κάτι που σχετίζεται με την ομορφιά της. Είναι κάτι βαθύτερο σαν αυτό το συναισθηματικό που ανέφερες. Είναι η αίσθηση πως αυτή η πόλη είναι μια ζωντανή ύπαρξη με απέραντη μητρική αγάπη. Μπορεί να πας στα ομορφότερα μέρη του κόσμου αλλά δεν θέλεις να φύγεις ποτέ μακριά από την αγκαλιά της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts