Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου 2013

Τα καλύτερά μου από τη χρονιά που πέρασε!


Κάθε πρωτοχρονιά κάμνω έναν προϋπολογισμό των όσων σχεδιάζω για το νέο έτος. Εντάξει, μην φανταστείς νούμερα και αναλύσεις και ραβδογράμματα -α πα πα, σιγά μην καλέσω και το δου-νου-του να μου εισηγηθεί απολύσεις! Σου μιλώ για έναν προσωπικό προϋπολογισμό, ένα πέρσοναλ μπίζνες πλαν! Που αφορά ανθρώπους που αγαπώ και θέλω να επενδύσω περισσότερο πάνω τους, πράματα που με ενδιαφέρουν και θέλω να ασχοληθώ περισσότερο μαζί τους, μέρη που θέλω να επισκεφθώ και να τα περιπατήσω πιο διεξοδικώς. Αλλά και ελλείψεις δικές μου, καταγράφω. Που υπόσχομαι να προσπαθήσω κάπως να τις διορθώσω, να τις απαλύνω ή να χειραφετηθώ μαζί τους. Όλα αυτά είναι βέβαια το ένα κομμάτι του πρότζεκτ.

Το άλλο -ίσως το πιο σημαντικό- έχει να κάμνει με τον απολογισμό των όσων έγιναν στη χρονιά που πέρασε. Τα βάζω κάτω και βγάζω ένα τελικό συμπέρασμα. Για το αν κατάφερα να επιτύχω κάποιους από τους στόχους που είχα θέσει. Για το αν τα πήγα καλά! Μετρώ τα όσα κατάφερα (και μπράβο μου) και τα όσα απέτυχα (α να μου χαθώ!). Και αποφαίνομαι εντέλει. Για το αν η χρονιά βγήκε πλεονασματική ή ελλειμματική. Ουχί στην τσέπη μου μη-χειρότερα, αλλά στο ταμείο της ζωής μου. Ακολουθεί λοιπόν η καθιερωμένη λίστα με όλα εκείνα που θα'χω να θυμάμαι από ετούτο το έτος.

Η τέχνη


Αμέτρητα μουσεία και δεκάδες εκθέσεις. Από πού ν'αρχίσω και τί να πρωτοθυμηθώ; Το Μουσείο Τέχνης στη Σαγκάη με τους στρατευμένους πίνακες, την έκθεση του Κυριάκου Κατζουράκη στο Μπενάκη, το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης και το MoMA, τα μελαγχολικά έργα της Helene Schjerfbeck και τις ποπ φωτογραφίες του LaChapelle, το εξαιρετικό Μουσείο Λαϊκών Οργάνων στην Πλάκα, την έκθεση του δαιμόνιου Μποστ ή το εντυπωσιακό Μουσείο της Περγάμου στο Βερολίνο; Στα χάιλάιτς, θα πρέπει στα σίγουρα να προσθέσω το παράρτημα του Μουσείου Μπενάκη για τη Γενιά του Μεσοπολέμου, που υπήρξε η αφορμή για δύο αρκετά δημοφιλείς αναρτήσεις (εδώ και εδώ). Το πρόγραμμα περιελάμβανε βεβαίως και σινεμά (αλλά λιγότερο από άλλες χρονιές) με τη Βαρύτητα, τον Κάπτεν Φίλιπς, αλλά και το Χόμπιτ και τους Αθλίους και την Μικρά Αγγλία. Και κάμποσες τηλεοπτικές σειρές που επίσης περιλαμβάνω στην κατηγορία τέχνη, διότι και πού αλλού να κατατάξεις αριστουργήματα όπως το Breaking Bad, το Broadchurch και το American Horror Story; Γιομάτη ήταν η χρονιά, φχαριστημένος είμαι.

Ελλάδα


Παρότι ετούτη η χώρα συνεχίζει να με πληγώνει, παρότι με κερνά απογοητεύσεις και καημούς, παρότι υπάρχουν αδυναμίες της που απλώς δεν μπορώ να υπερβώ, συνεχίζω άοκνα να προσπαθώ. Να την καταλάβω. Και να την εκτιμήσω. Εφέτος συνέχισα να την εξερευνώ με το ενδιαφέρον και την περιέργεια του περιηγητή. Κι ανακάλυψα ανέλπιστα μυστικά της: από τις πλανεύτρες Κυκλάδες μέχρι τα καταγάλανα νερά του Ιονίου, από τ'αρχοντικά των Σπετσών μέχρι την Άφυτο στη Χαλκιδική και τη ζεστή αγκαλιά της Βοϊδοκοιλιάς στην Πύλο. Κι από το Νυμφαίο της Φλώρινας ως τις πελάδες στη Λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου. Επέστρεψα στη Θεσσαλονίκη, γνωρίστηκα καλύτερα με την Πάτρα, βρέθηκα ένα Σάββατο βράδυ για ψώνια στην Καλαμάτα, σκαρφάλωσα στ'Αμπελάκια και στο κάστρο του Πλαταμώνα, ανακάλυψα τις Οινιάδες, χαρτογράφησα το Μαραθώνα, εκτίμησα την Τίρυνθα, έπιασα το Μάη στο Φενεό, περπάτησα το Κρανίδι και το Αιτωλικό, επέστρεψα στην αγαπημένη μου Μεσσήνη. Και κρατάς μυστικό; Αυτά είναι μόνον ελάχιστα από τα μέρη που είδα μέσα σ'αυτή τη χρονιά -ε δεν στα λέω και όλα! Ούτε καν τα μισά!

Ναι, η Ελλάδα με πληγώνει. Και με ξαφνιάζει. Μα είναι πάντοτε παρούσα στη σκέψη μου, στο είναι μου, στον πολιτισμό μου. Όσο μεγαλώνω, επιλέγω κομμάτια της που μπορώ να αγαπήσω. Επιλέγω εκδοχές της που με βοηθούν να γίνομαι κι εγώ πληρέστερος και πιο λειτουργικός.

Παραστάσεις


Παρότι αμέλησα να σου μιλήσω πολύ γι'αυτές, εφέτος είδα κάμποσες και ενδιαφέρουσες παραστάσεις. Θα ξεχωρίσω τον υπέροχο Ριγολέτο του Βέρντι στο Μέγαρο (με την εξαίσια Βασιλική Καραγιάννη) και την καταπληκτική Σταχτοπούτα του Ροσίνι στο θέατρο Ολυμπιά. Αλλά και το Χορό Μεταμφιεσμένων του Βέρντι που παρακολούθησα στην Όπερα της Στοκχόλμης. Πολύ συμπαθητικός ο Πουπουλένιος με τους Μαρκουλάκη, Πυρπασόπουλο, Παπασπηλιώπουλο και Κουρή, απολαυστικό το Μίστερο Μπούφο του Ντάριο Φο σε σκηνοθεσία Μοσχόπουλου, δυνατός ο Γυάλινος Κόσμος του Τένεσι Ουίλιαμς με την Ναταλία Τσαλίκη, υπέροχη εικαστικά η Ευρυδίκη με την Κόρα Καρβούνη, ενδιαφέρουσα η αναβίωση της Γειτονιάς των Αγγέλων στο Εθνικό. Αλλά καλύτερη όλων, η Γκόλφω του Καραθάνου. Που την είδα δύο φορές και πάλι δεν την εχόρτασα.

Κόσμος


Είμαι εκ πεποιθήσεως ιντερνάσιοναλ. Έτσι και φέτος περπάτησα (και το λέγω εντελώς κυριολεκτικά, διότι σου μιλώ για αμέτρητα χιλιόμετρα με τα δυο μου ποδαράκια) έξι-εφτά χώρες. Βρέθηκα στον Σκανδιναβικό Βορρά, στην Κεντρική Ευρώπη και στη Μέση Ανατολή. Βόλταρα στη Νέα Υόρκη (από την Τσάινα Τάουν ως το Κόνι Άιλαντ και το Τίφανις) και στη Βοστόνη με τα κορυφαία Πανεπιστήμια του κόσμου (το MIT και το Χαρβαρντ). Επέστρεψα ξανά και ξανά στην αγαπημένη μου Κωνσταντινούπολη. Αλλά πήγα και πολύ παραπέρα. Στις εσχατιές της Ασίας. Στην Κίνα. Από τους ουρανοξύστες της Σαγκάης και του Χονγκ Κονγκ μέχρι την αγορά τροφίμων της Καντόνας και τα πάμφτωχα λασποχώρια της κινεζικής ενδοχώρας. Ναι, εκεί που οι άνθρωποι καλλιεργούν ακόμα τους ορυζώνες, βουτώντας ως τη μέση τους μέσα στα νερά. Και σε όλες αυτές τις διαδρομές, ταξίδεψα στο μέσα μου, έμαθα πράματα και νομίζω βγήκα πολύ κερδισμένος. Ουχί μόνο σε εμπειρίες και γνώσεις και εικόνες. Αλλά κυρίως σε κατανόηση. Του κόσμου τριγύρω μου. Και του εαυτού μου.

Το πτηνό



Εφέτος έγραψα πολύ περισσότερες αναρτήσεις από κάθε άλλη χρονιά. Και μπορεί να σου φαίνεται πως βγαίνουν αβίαστα (ή "στο πόδι" μη-χειρότερα!), αλλά σε διαβεβαιώνω πως προϋποθέτουν κάμποση προσπάθεια. Και χρόνο! Πρώτα σκέφτομαι το θέμα, ύστερα γράφω τα κείμενα, διαλέγω και μοστράρω τις φωτογραφίες, προσπαθώ να απαντάω έγκαιρα σε όλα τα σχόλια, ανεβάζω πράματα στο φέιζμπουκ. Κι όλα αυτά σε μία καθημερινότητα που ξεκινάει στις έξι το πρωί και στην οποία δουλεύω περίπου δώδεκα ώρες. Κι έχω συνάμα τις έγνοιες μου και τις υποχρεώσεις μου και τις δυσκολίες μου. Εντούτοις κι αν ακόμα αναγκάζομαι κάποιες φορές να σκαρώνω μία ανάρτηση στη μία τη νύχτα, το πτηνό παραμένει μία ενασχόληση βαθιά προσωπική και -θα τολμήσω να πω- συναισθηματική. Που κάμνω πάντα με κέφι και με όσο μεγαλύτερη συνέπεια, μου επιτρέπουν οι συνθήκες. Κι έχει ανταμοιβές, αναγνώστα. Κάθε φορά που μου λες ότι φχαριστήθηκες ένα κείμενο, ότι σε ενδιέφερε μία σκέψη, ότι χάρηκες κάποια φωτογραφία μου -αυτά είναι οι ιδικές μου ανταμοιβές. Και σε ευχαριστώ ειλικρινά που μου τις προσφέρεις.

Ήταν μία δύσκολη χρονιά αναγνώστα. Αλλά όπως σου έχω ξαναπεί κι όπως καλά γνωρίζεις, δεν ωφελεί η μεμψιμοιρία και η ηττοπάθεια. Θέλει πείσμα, επιμονή, σκληρή δουλειά. Θέλει και φαντασία και δημιουργικότητα και οίστρο. Θέλει πάνω απ'όλα ανθρώπους. Με τους οποίους θα μπορέσεις να μοιραστείς τα καλά σου και τ'ανάποδά σου. Γιατί μία ζωή αναλογεί στον καθέναν μας, ας τη ζήσουμε όσο καλύτερα μπορούμε. Με αυτές τις σκέψεις αγαπημένε αναγνώστα, σου εύχομαι υγεία και καλοτυχία, δύναμη κι ελπίδα. Για να μπορείς να εκτιμάς τις χαρές και να ανταπεξέρχεσαι στις σκοτούρες. Καλή χρονιά, καλή καρδιά και καλά να τα περάσεις!

Το πτηνό. Αθήνα, 2013.

Σημείωση: το πτηνό θα είναι και πάλι μαζί σου αμέσως μετά τα Φώτα. Ως τότε πολλά, πολλά φιλιά και με ρέγουλα το φαγητό! Μη σε δω και δεν σ'αναγνωρίζω! :)

50 σχόλια :

  1. θα έχουν σκάσει από τη ζήλια τους τ'άλλα πτηνά ,στη Σιβηρία θα θελουν να σε εξορίσουν με τόσα που κάνεις και τόσο που σε αγαπάμε!
    Καλή Χρονιά να έχεις ,να γνωρίσεις και την πιο μικρή σπιθαμή γης και να κατακτήσεις όλα τα όνειρά σου !
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι ότι με φθονούν οι άλλοι πιγκουίνοι όχι τόσο γιατί είμαι γυριστρούλης, αλλά κυρίως γιατί έχω τόσους υπέροχους φίλους σε αυτό το μπλογκ! Σαν την πολυαγαπημένη μου Νάσια που με καλημερίζει καθημερινά και σχολιάζει με χιούμορ και οξυδέρκεια, τα όσα τυχόν τσαμπουνάω! Από τα πιο σοβαρά μου στα πιο γκροτέσκα μου, πάντα με σιγοντάρει και με καλοπιάνει!

      Όλες μου τις ευχές, Νάσια! Σε εσένα και στην οικογένειά σου! Να είστε γεροί, πάντα χαμογελαστοί και ευτυχισμένοι! Καλή χρονιά!

      Διαγραφή
  2. Όχι δε σκάνε από τη ζήλια τους τα άλλα πτηνά! Χαίρονται για τον φίλο τους τον ταξιδιάρη και του εύχονται για τη νέα χρονιά, ακομα περισσότερα ταξίδια, ακομα περισσότερα χιλιομετρα, ακομα περισσότερα ποστ.

    υ.γ. Οσοι κάνουν το ίδιο άθλημα, μπορούν αμέσως να καταλάβουν, πόση δουλειά και πόσο μεράκι κρύβεται πίσω από μια ανάρτηση. Με τη μια μάλιστα ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεταξύ πτηνών, αλληλεγγύη και σεβασμός! Καλέ μου τσαλαπετεινέ, νάναι το νέο έτος, ζούπερ υπέροχο σού εύχομαι, να καλοπερνάς και να φτερουγίζεις με το γνωστό σου μπρίο εντός και εκτός μπλογκόσφαιρας! Τις πιο θερμές μου ευχές!!!

      Διαγραφή
  3. Πτηνούλι μου καλή χρονιά να έχεις εύχομαι το 2014 να κάνεις πιο πολλές αναρτήσεις ακόμα!
    Αστα αυτά για κούραση και τέτοια να τα ξεχάσεις, χωρίς πτηνό θα φαρμακωθώ!!!!
    Χαχα!
    Ευχομαι το 2014 να γίνουν πραγματικότητα όλα σου τα όνειρα, που σίγουρα έχεις πολλά τέτοιο ταξιδιάρικο πτηνό που είσαι!
    Να μας ξεστραβώνεις περί τέχνης γιατί δεν το χουμε και να μας πηγαίνεις απίστευτα ταξίδια!
    Α! Και μην ξεχνιόμαστε να πάρεις το υπουργείο τουρισμού!!!!!!!!!!!!!
    Πληηηηηηηζζζζζζζζζζζζζζζζ!
    Φιλιά πολλά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα! Άκου εκεί, θα φαρμακωθείς! Έλα μη-χιρότερα που θα σε αφήσω εγώ, να μου πάθεις κακό, τόσο που σε αγαπάω! Και με τέχνες και με βόλτες και με τσαχπινιές, μαζί θα τα περάσουμε και το επόμενο έτος!

      Σου εύχομαι να σε βρουν τα καλυτερότερα! Να είσαι υγιής, να καλοπερνάς, να αγαπάς και να αγαπιέσαι, να είσαι καλότυχη! Καλή σου χρονιά, Έλενα!!!

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα πτηνό!
    Σου εύχομαι για το 2014 να πραγματοποιήσεις όλους σου τους στόχους!
    Καλή Χρονιά σε όλους μας!!
    Πολλά, πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά και καλή χρονιά, Σοφία! Να περνάς υπέροχα, να σου έρχονται όλα όπως τα θέλεις και να χαμογελάς πάντα! Τα φιλιά μου και τις θερμότερες ευχές μου για το Δεκατέσσερα!
      :)

      Διαγραφή
  5. Μαγεύεις με τις αναρτήσεις σου, Πιγκουίνε, μαγεύεις! Να το ξέρεις αυτό και να το θυμάσαι πάντα! Ολόθερμες Ευχές πραγματικά για μια Χρονιά γεμάτη Υγεία, Αγάπη και πολλά, πολλά ταξίδια του νου και του σώματος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Αφροδίτη, σε ευχαριστώ πολύ πολύ. Και για τις ευχές σου και για τα θερμά σου λόγια! Σου εύχομαι με τη σειρά μου, υγεία, ζούπερ καλοτυχία (τύπου σου πέφτει το τζόκερ, κληρονομείς άγνωστο θείο από την Αμερική που σε βρίσκει από το Πάμε Πακέτο, κ.λπ.) και βεβαίως πολλά χαμόγελα και μπόλικη αισιοδοξία!

      Τια φιλιά μου και τις θερμότερες ευχές μου!

      Διαγραφή
  6. Μια χρονιά γεμάτη!!
    Να είσαι καλά πτηνό μου να μας ταξιδεύεις και να ομορφαίνεις την καθημερινότητά μας!!
    Μέσα στα δύσκολα που ζούμε, είναι ευτυχία η δημιουργικότητα!
    Φιλιά πολλά και καλή χρονιά με υγεία, ευτυχία και αγάπη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πράγματι ευτυχία, η δημιουργικότητα! Για το λόγο αυτό λοιπόν, σου εύχομαι ολόψυχα να είσαι πάντα δημιουργική, ενθουσιώδης και αισιόδοξη -όπως σε ξεύρω και σε έχω μάθει μέσα από αυτά που γράφεις!
      Τα φιλιά μου και τις καλυτερότερες ευχές μου για το νέο έτος, καλή μου Μαρία!

      Διαγραφή
  7. Καλη πρωτοχρονιά πιγκού!!! Καλά να περάσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζούπερ να τα περάσεις, Χριστίνα μου! Να φας, να πιεις, να διασκεδάσεις κι έτσι χαρούμενα και αισιόδοξα να πάει όλη η χρονιά σου!!!

      Πολλά, πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  8. Αχ Πίγκου μου αγαπημένε...να ξέρεις ότι είσαι το φως που φωτίζει υπέροχα τη σκληρή καθημερινότητά μας....που γλυκαίνει και ευφραίνει το νου και την ψυχή μας...που διεγείρει την περιέργεια και την όρεξη για μάθηση που όλοι οι αναγνώστες σου κρύβουμε μέσα μας....που μας παρηγορεί και μας παροτρύνει να αγαπάμε τα όμορφα πράγματα και να ελπίζουμε....Σ'ευχαριστούμε για όλα και σου ευχόμαστε από καρδιάς να γίνουν αληθινά και τα νέα σου ενδιαφέροντα σχέδια.....και κυρίως να έχεις πάντα καλή υγεία σωματική και πνευματική. Φιλιά πολλά.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άχου, τί υπέροχα λόγια και κοπλιμέντα είναι αυτά που ακούω; Έχει γίνει το ράμφος μου κατακόκκινο! :)
      Χαίρομαι ειλικρινά αν ετούτο το μικρό μπλογκ που με κόπο (αλλά και μεράκι) συντηρώ εδώ και τόσα χρόνια, τυγχάνει τόσο θερμής ανταπόκρισης, κυρίως από ανθρώπους σαν εσέ που εκτιμώ τόσο πολύ!
      Είθε η νέα χρονιά, να σου φέρει καλοτυχία, χαμόγελα και ακόμα μεγαλύτερες δόσεις δημιουργικότητας και φαντασίας!

      Πολλά, πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Πιγκουινάκι μου συναισθηματικό, δεν ξέρω τι να πρωτοσχολιάσω...

    Καταρχήν εξακολουθώ να έχω την απορία: Καλέ, πότε προλαβαίνεις να γυρίζεις την Ελλάδα αλλά και την υφήλιο ολόκληρη μέσα σε έναν χρόνο; 6-7 χώρες είναι ταξιδάκι ανά 2 μήνες περίπου. Τελικά είσαι πιλότος! Εκεί καταλήγω.

    Σχετικά με το πτηνόσπιτο (το blog σου ντε...) θα σου εκμυστηρευτώ ότι είναι από τα πιο αξιόλογα blogs που έχω ανακαλύψει. Οι αναρτήσεις σου όλες πολύ προσεγμένες και είναι εμφανέστατο ότι δεν γράφονται στο πόδι, αλλά κρύβουν από πίσω ατελείωτες ώρες προσπάθειας. Το καλό πράμα φαίνεται. Μην ανησυχείς :)

    Θα σου ευχηθώ τα καλύτερα για τη χρονιά που έρχεται! Υγεία και χρήματα! Το 1ο γιατί το θεωρώ το πιο σημαντικό από όλα και το 2ο για να συνεχίσεις να τριγυρνάς δεξιά-αριστερά να μας μεταφέρεις τις εμπειρίες σου. Εκτός και αν είσαι ιδιοκτήτης καμίας αεροπορικής εταιρίας και έχεις φρι ταξιδάκια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα, πιλότος δεν είμαι σίγουρα! Είμαι όμως σουρτούκος και πολύ του περαδώθε!
      Πολύ σε φχαριστώ για τα θερμά σου λόγια: πράγματι οι αναρτήσεις προϋποθέτουν κάμποσο χρόνο και προσπάθεια -και σου τ´ομολογώ ότι είμαι πολύ σκληρός κριτής των όσων γράφω και είναι αρκετές οι φορές που επιστρέφω σε μία ανάρτηση και εκνευρίζομαι από τον τρόπο που έγραψα ή διατύπωσα κάτι. Ας είναι, όμως. Ήμουν, είμαι και θα παραμείνω ένας ερασιτέχνης της γραφής (και της φωτογραφίας) και το μόνο που μετρά στο τέλος της ημέρας είναι η επικοινωνία. Με όλους εσάς. Και με τον καθένα ξεχωριστά!

      Πολλές, πολλές ευχές! Σε εσένα και την υπέροχη οικογένειά σου! Να είστε πάντα καλά και ζούπερ χαμογελαστοί, όπως σας ξεύρω μέσα από τις αναρτήσεις σου! Χάπι νιου γίαρ!

      Διαγραφή
  10. Τι γλυκό πτηνούλι...απόλαυσα αυτή σου την ανάρτηση..μου άρεσε που τα συγκέντρωσες όλα με αυτό το τρόπο παρουσίασης..και που έκλεισες αυτή την όμορφη ανάρτηση με σένα – κείμενο και φώτο για το μπλοκ σου και το τρόπο που ετοιμάζεις διαλέγεις τις αναρτήσεις σου κλπ
    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ , με αγάπη και υγεία και ότι επιθυμείς...του λέμε του χρόνου λοιπόν πιγκουινάκο
    Να έχεις μια όμορφη παραμονή πρωτοχρονιάς και πρωτοχρονιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλυκό μου Δελφινάκι, σε ευχαριστώ τόσο πολύ για τα καλά σου λόγια! Χαίρομαι που σου άρεσε ετούτη η απολογιστική ανάρτηαη -τους συνηθίζω αυτούς τους απολογισμούς στο τέλος της χρονιάς, είπα φέτος να επενδύσω την ανάρτηαη και με τα αντίστοιχα λινκς!
      Να περάσεις ζούπερ την αλλαγή του χρόνου και να σου φέρει το Δεκατέσσερα, μόνο χαρές και αισιοδοξίες και ευτυχισμένα συναπαντήματα! Πολλά, πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
    2. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ πολύ για τις ευχες..και συ ότι επιθυμείς...
      δελφινάκι περιμένι πιγκουίνο από τα μέρη του :)

      Διαγραφή
    3. Σύντομα κοντά σας! Εντ δατς ε πρόμις!!!

      Διαγραφή
  11. Χρόνια πολλά, υγεία, ευτυχία σε όλα, καλά ταξίδια, καλές αναρτήσεις και γενικότερα ότι επιθυμείς!!!!!!
    Καλή χρονιά να έχουμε όλοι μας, να βρισκόμαστε εδώ να τα λέμε!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ θερμά, αγαπημένη μου Irene! Υγεία σού εύχομαι, ζούπερ υπέροχες στιγμές με τους αγαπημένους σου ανθρώπους και κάμποση καλοτυχία! Μακριά από σκοτούρες και προβλήματα, νάναι το νέο έτος, γενναιόδωρο και κουβαρντάδικο μαζί σου!
      Πολλά, πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  12. Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά, mahler μου! Πολλές και θερμές ευχές!!!

      Διαγραφή
  13. Πρώτα απ'όλα εύχομαι Πιγκουϊνε ή Πτηνό όλα όσα μας εύχεσαι και εσύ στην τελευταία παράγραφο και ακόμα περισσότερα αν γίνεται : Υγεία και αγάπη νομίζω οτι είναι τα βασικά συστατικά για να προχωρήσουμε σωστά. Θέλω όμως και μιά χάρη -ή μάλλον "θέλουμε", ως toportal.gr : Να μας δώσεις την άδεια να αναρτήσουμε για αύριο, παραμονή πρωτοχρονιάς αυτή σου την ανάρτηση. Εμείς τα ανεβάζουμε γύρω στα μεσάνυχτα οπότε αν θές να μου πείς όχι κάντο στο davarakis@gmail.com! Αν δεν πάρω απάντηση θα συμπεράνω οτι μας δίνεις την άδεια. Και πάλι πολλές ευχές -απο καρδιάς -για όλους μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ θερμά για το τόσο ευγενικό σχόλιο στο μπλογκ μου και την τιμητική πρόθεση να αναδημοσιεύσετε την τελευταία μου ανάρτηση για το Δεκατρία! Εννοείται ότι έχετε την άδειά μου! Και έχετε επίσης τις θερμοτερότερες ευχές μου: να είναι η νέα χρονιά σας, ζούπερ καλότυχη, γιομάτη θετικές εμπειρίες, με ανθρώπους που σας αγαπούν και σας νιάζονται και βεβαίως με υγεία!

      Διαγραφή
  14. Καλαμιά στον κάμπο30 Δεκ 2013, 5:53:00 μ.μ.

    Αγαπημένε μου Πιγκουίνε, πριν σου ευχηθώ για την καινούργια χρονιά, ήθελα κι εγώ να σ΄ευχαριστήσω για όσα έχεις κάνει για εμένα την προηγούμενη χρονιά, όσα έγραψες, όσα σχολίασες, όσα μου έδειξες και μου έμαθες γιατί, χωρίς υπερβολή, συχνά με ξεστράβωνες, όπως ο δάσκαλος τον μαθητή. Και λέω "για εμένα" και όχι "για εμάς" , γιατί νοιώθω ότι κάθε σου ανάρτηση απευθύνεται προσωπικά και ξεχωριστά στον καθένα από εμάς. Ακόμα και το γεγονός ότι απαντάς σε όλα τα σχόλια μας, όχι με μία απλή ή αδιάφορη απάντηση αλλά δίνοντας σημασία και προσοχή στο τι γράψαμε αλλά και στο πώς θα απαντήσεις, μας κάνεις να νοιώθουμε ξεχωριστοί και σημαντικοί, τόσο όσο ξεχωριστός, σημαντικός και μοναδικός είσαι κι εσύ για εμάς.
    Σου εύχομαι λοιπόν, η επόμενη χρονιά, όταν θα έρθει η ώρα να κάνεις τον δικό της απολογισμό, να έχει μόνο επιτυχίες και να είναι πλεονασματική στο ταμείο της ζωής (αλλά και της τσέπης, γιατί όχι;). Να αποκτήσεις και να χαρείς όλα όσα επιθυμείς, να σε αγαπούν αυτοί που αγαπάς και, φυσικά, να ταξιδέψεις όπου ονειρεύεσαι και μετά, όταν θα γυρνάς να μας κάνεις κι εμάς να ονειρευόμαστε.
    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη μου Καλαμιά, θέλω κι εγώ να σε ευχαριστήσω από πλευράς μου για όλα τα σχόλιά σου, για τις διαδικτυακές μας συζητήσεις, για την καθημερινή σου παρουσία, για τα όσα λες, για τα όσα εννοείς, για την τόσο πολύτιμη επικοινωνία που έχουμε, εδώ και τόσον καιρό! Και ναι, οι αναρτήσεις απευθύνονται στον καθένα ξεχωριστά! Και πάντα περιμένω με ενδιαφέρον και περιέργεια την αντίδρασή σου (πώς θα φανεί στην Καλαμία ετούτο το θέμα; Θα συμφωνήσει ή θα διαφωνήσει η Καλαμιά με αυτήν την παρατήρηση; κ.λπ.)!
      Σου εύχομαι ολόψυχα για το νέο έτος, υγεία, δημιουργικότητα και πολλές ευτυχισμένες στιγμές με τους ανθρώπους που αγαπάς! Να είναι η κάθε μέρα σου, ξεχωριστή και ιδιαίτερη!
      Καλή σου χρονιά!

      Διαγραφή
  15. πτηνό μου δεν υπάρχει μπεστ οφ δικό σου όλα είναι μπεστ οφ δε μπεστ
    εύχομαι το 2014 να χεις την υγεια σου να κανεις πολλά ταξίδια μετά να τα διαβάζουμε εμείς να σκάμε από τη ζηλεια μας, με τη καλη έννοια φυσικά!
    και να κανεις εκπομπή σε ράδιο , όχι αυτά τα μικρά ιντερνετικα εγώ η αδερφή μου ο γκόμενος και η θεια μου αλλα σε κανένα γκραντε να περνάμε καλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα! Μα με φαντάζεσαι εμένα -πτηνό πράμα- στα ερτζιανά; Ζαμέ! Εγώ θέλω τουλάχιστον τρίωρο καθημερινό σόου στην τιβί, με μπαλέτα, καλεσμένους, τραγούδια και ιταλό σκηνοθέτη.
      Σου εύχομαι υγεία, άσωτε! Και πολλά χαμόγελα! Και ζούπερ διάθεση, να τα παλέψουμε όλα και να τα νικήσουμε! Τις καλυτερότερες ευχές μου για το νέο έτος και πολλά, πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  16. Χρόνια πολλά πίνγκου, σε ευχαριστώ για όλες σου τις αναρτήσεις, ήταν όλες διαλεχτές... Θα συμφωνήσω με τον άσωτο γιό, μήπως θα έπρεπε να κάνεις Ραδιόφωνο? Με τέτοια ετυμολογία και σπιρτάδα νομίζω θα "κεντούσες":-) Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη μου Μίκα, εγώ σε ευχαριστώ! Για τα καλά σου λόγια, αλλά και για τα καθημερινά σχόλιά σου! Να είσαι ζούπερ καλά, να περάσεις τέλεια σήμερα το βράδυ και νάναι η νέα χρονιά, γιομάτη επιτυχίες και ευχάριστα συναπαντήματα!

      Πολλά, πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  17. μια χρονιά όλο ταξίδια και εμπειρίες! πάντα τέτοια.
    καλή χρονιά με υγεία και ευτυχία. και καλά ταξίδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου ria, πολύ σε ευχαριστώ για τις ευχές σου! Να είσαι κι εσύ ζούπερ καλά και πάντα καλότυχη και χαμογελαστή! Καλά ταξίδια νάχουμε, στα εντός μας και στα εκτός μας!

      Πολλά, πολλά φιλιά και καλή χρονιά!!!

      Διαγραφή
  18. Καλή χρονιά πιγκουϊνάκι μου αγαπημένο !!!
    Νάσαι καλά, να γράφεις και να μας ταξιδεύεις μαγικά ...
    Την αγάπη μου
    Σόφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου χρονιά, καλή μου Σόφη! Να φέρει το Δεκατέσσερα μεγαλύτερη αισιοδοξία, σύνεση και καλοτυχία σε όλους μας! Να περάσεις υπέροχα!

      Πολλά, πολλά φιλιά και θερμές ευχές για το νέο έτος!

      Διαγραφή
  19. Τζόνσον ο αλογόμυγας31 Δεκ 2013, 5:47:00 π.μ.

    Πιγκουίνε, Καλή Χρονιά!
    Ελπίζω να δεχθείς δύο δωράκια:
    http://www.youtube.com/watch?v=Le-3MIBxQTw&list=PLwetZ5r2jeWawDT-zuXuYLU2X-ay8yIlb
    http://www.youtube.com/watch?v=jUrsixIKq70

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένε Τζόνσον, σε ευχαριστώ πάρα -μα πάρα- πολύ (α) για τις υπέροχες αφιερώσεις σου και (β) που με ξεύρεις και με διαβάζεις τόσα πολλά χρόνια!
      Σου εύχομαι τα καλυτερότερα για την καινούργια χρονιά! Να είσαι υγιής, τρισευτυχισμένος και ζούπερ επιτυχημένος, τύπου να σε βλέπουμε στο δρόμο και να σε φθονούμε για το σαξές στόρι σου!
      Πολλά, πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  20. Καλή χρονιά Πτηνούλη! Να είσαι καλά να ταξιδεύεις, να συλλέγεις εικόνες και εμπειρίες και για μας εδώ τους αταξίδευτους, να απολαμβάνεις πολιτισμό και να τον παρουσιάζεις έτσι μοναδικά. Η δουλειά σου και η αγάπη σου για το μπλογκ σου αποτελούν έμπνευση για πολλούς από εμάς και σ'αγαπάμε πολύ που μας φροντίζεις τόσο καλά!
    Καλή χρονιά φίλε μου, υγεία και αγάπη σου εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη μου Georgina, σε ευχαριστώ πολύ για τα τόσο θερμά σου λόγια! Κάμω ό,τι καλύτερο μπορώ και πάντα με τις καλύτερες των προθέσεων! Χαίρομαι πολύ που ετούτο το μπλογκ, με έχει φέρει σε επαφή με τόσους ενδιαφέροντες ανθρώπους που αφιερώνουν χρόνο για να διαβάζουν τις παρλάτες μου!
      Σου εύχομαι τα καλυτερότερα για το νέο έτος -υγεία, πολύ τύχη και πάντοτε χαμόγελο και αισιοδοξία! Πολλά, πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  21. Πιγκουϊνε!!! *αγκαλιά* (σφιχτή!) ΜΑΤΣ! ΜΟΥΤΣ! ΜΑΤΣ! ΜΟΥΤΣ!
    Καλή χρονιά γλυκέ μου!
    Το 2013 μου έφερε την υπέροχη γνωριμία σου και πολύ χάρηκα που σας γνώρισα!!!
    Με τι αδημονία έμπαινα το πρωϊ στο φου-μπου να σε βρω! Να διαβάσω την απολαυστική σου ανάρτηση! Να γελάσω, να συγκινηθώ, να χαρώ, να μοιραστώ συναισθήματα και σκέψεις :))
    Να είσαι γερός, τυχερός, χαρούμενος, ερωτευμένος, ευτυχισμένος, πλούσιος. Να μπορείς να βλέπεις αυτά που θέλεις και να με λες κι εμένα!!!!
    I'll be around!
    ΜΑΚΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, τί ωραίες ευχές! Εκτός από το πλούσιος, όλα τα άλλα είμαι! Και τώρα που το ξανασκέφτομαι, και πλούσιος είμαι -διότι έχω τόσους ανθρώπους που αγαπώ και τόσες εμπειρίες που έχω συλλέξει, που πλούσιος αισθάνομαι! Και εξαιρετικά τυχερός!
      Μεγάλη μου η χαρά που σε γνώρισα μέσα στο Δεκατρία και πολύ σε ευχαριστώ για τα τόσα ενθουσιώδη σχόλιά σου εδώ στο μπλογκ, αλλά και στο φέιζμπουκ!
      Σου εύχομαι με όλη μου την καρδιά, να είσαι υγιής, τρισευτυχισμένη, ζούπερ χαρούμενη και χαμογελαστή και να χαίρεσαι την υπέροχη οικογένειά σου.
      Πολλά, πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  22. Σ' αγαπώ πτηνούλι! Καλή χρονιά να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ σ'αγαπώ An-Lu! Τις καλυτερότερες και θερμοτερότερες ευχές μου!!!

      Διαγραφή
  23. Tι έχεις ανακατέψει και δεν έρχονται οι αναρτήσεις σου στα εισερχόμενά μου, δεν μπορώ να καταλάβω....
    Τέλος πάντων!
    Επειδή είμαι καλός άνθρωπος και κακίες δεν κρατώ στα αγαπημένα πτηνά, έρχομαι εδώ ποδαρόδρομο για να σου ευχηθώ!
    Καλή Χρονιά αγαπημένε μου!
    Εύχομαι ο καινούριος χρόνος να΄ναι γεμάτος υγεία, στιγμές,ταξίδια, έμπνευση και χιούμορ!!
    Πολλά φιλιά...
    **Αννιώ**
    υγ. Κάνε μια προσπάθεια να διορθώσεις το θεματάκι μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω καλή μου Αννιώ, να'χει σιάξει το πρόβλημα, διότι κάτι μαστόρεψα, κάτι ψευτο-έφτιαξα! Πολύ σε ευχαριστώ για τις ευχές κι ανταποδίδω: να'σαι πάντα γερή, χαμογελαστή και δημιουργική! Να'ναι το νέο έτος καλότυχο κι ευτυχισμένο!
      Πολλά, πολλά φιλιά!!!

      Διαγραφή
  24. Πτηνό μου αγαπημένο, χρόνια πολλά, καλή κι ευτυχισμένη χρονιά, με υγεία, με αγάπη και με χιλιάδες ταξίδια και χαρές!!! (που να γυρνάς και πάλι;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ πώς με ξεύρεις και πώς με μυρίζεσαι! Σουρτουκεύω το κακόμοιρο πτηνό! Αλλά υπόσχομαι σύντομα να κάτσω να σου τα διηγηθώ με το νι και με το σίγμα! Κι έχω τόσα (μα τόσα) να σου πω....

      Πολλά, πολλά φιλιά, καλέ μου Τρεμενς!

      Διαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts