Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2013

Φέρτε μου τον Δήμαρχο!



Σε πειράζει να περάσουμε από το Δημαρχείο που έχω να πάρω μία βεβαίωση; Πέντε λεπτά θα κάμουμε μάξιμουμ, δεν θα σε καθυστερήσω! Κούμπωσε όμως το παλτουδάκι σου, γιατί η παγωνιά της Βαλτικής είναι ικανή να σου χυμήξει και να σε ξαπλώσει στο κρεβάτι -και όχι με την καλή έννοια.



Βρισκόμαστε στη Στοκχόλμη. Και αυτό είναι το Δημαρχείο της πόλης. Ίσως το κατάλαβες από τις τρεις κορόνες στην κορφή του πύργου, που χελόου αποτελούν ένα από τα πιο παλιά σύμβολα της Σουηδίας (ναι, πριν τους ΑΒΒΑ). Αν ξυπνήσεις ένα πρωί και επιθυμήσεις βρε παιδί μου (α) μία ληξιαρχική πράξη γέννησης, (β) ένα νόμπελ ή (γ) να νυμφευθείς το αμόρε σου, ήρθες στο σωστό μέρος.



Το μπίλντινγκ μπορεί να σου φαίνεται θεόπαλιο, αλλά μην ψαρώνεις: το χτίσαμε στις αρχές του εικοστού αιώνα, με τρόπο που να δείχνει αντικέ και συλλεκτικό. Μνημειακή αρχιτεκτονική το λέμε και στις σοβαρές χώρες, συνηθίζεται. Κυρίως όταν αποφασίζουν να κάμουν κυβερνητικά κτήρια. Στις ασόβαρες χώρες, ρίχνουμε απλώς δύο ορόφους μπετόν και καθαρίζουμε.


Αυτή είναι η περίφημη μπλε αίθουσα. Τώρα θα μου πεις, πολύ μπλε δεν είναι. Και δίκιο θα'χεις, διότι εκτός από το μαρμαράκι που ίσως μπλεδίζει λίγο, το υπόλοιπο κυριαρχείται από το κοκκινωπό τουβλάκι που εδώ το λέμε "τούβλο του καλογέρου" (munktegel). Όχι, δεν υπονοούμε κάτι για το άι-κιου του γέροντα με το κομποσκοίνι και τον σκοταδισμό στο βλέμμα, απλώς το ονομάζουμε έτσι γιατί παραδοσιακά το χρησιμοποιούσαν στην κατασκευή μοναστηριών.


Και γιατί δεν τη λέμε κόκκινη αίθουσα, θα αναρωτηθείς. Διότι αναγνώστα, έτσι γούσταρε ο αρχιτέκτονας, δεν θα σου δώκουμε και λογαριασμό -άμα θέλουμε τη λέμε και λαχανί. Εντάξει η αλήθεια είναι ότι στα αρχικά σχέδια ήταν να την επενδύσουμε με γαλάζιο, αλλά όταν την εχτίσαμε και την είδαμε στα τελειώματα, μας άρεσε τόσο πολύ που είπαμε ας πάει και το παλιάμπελο, θα την αφήκουμε ως έχει με το τούβλο. Καλά το κατάλαβες: σώθηκαν τα λεφτά και ποιήσαμε την ανάγκη, φιλοτιμία. Αλλά πραγματικά δεν είναι άσχημο το κοκκινάκι.


Λοιπόν σε αυτήν την αίθουσα γίνεται κάτι πολύ σπουδαίο, κάθε χρόνο: δεξιωνόμαστε τους νέους Νομπελίστες! Αφού τους απονείμουμε τα βραβεία, τους φέρνουμε εδώ να τους τραπεζώσουμε.



Και υπό τις μελωδίες του τεράστιου εκκλησιαστικού οργάνου (που είναι το λάρτζεστ σε όλη τη Σκανδιναβία), εμφανίζονται σε αυτό το μπαλκονάκι οι βραβευθέντες και κατεβαίνουν στη συνέχεια τη μνημειώδη σκάλα υπό το χειροκρότημα των παρευρισκόμενων. Γκλάμουρ, λάξαρι, εστετισμός.


Έλα να σε πάω και στα ενδότερα. Αυτή είναι η αίθουσα που συνεδριάζουν οι δημοτικοί άρχοντες. Οι δήμαρχοι και οι αντιδήμαρχοι και τα δημοτικά συμβούλια. Κι απεφασίζουν πώς θα ευθυγραμμίσουν τις ζαρντινιέρες και πώς θα κουρέψουν σε σχέδια το γκαζόν. Διότι εδώ αγαπημένε αναγνώστα είναι Σουηδία, δεν ασχολούμαστε με σκουπίδια, παραβατικότητες και αδέσποτα. Αυτά τα έχουμε λύσει περίπου εκατό χρόνια πριν. Τώρα μάς απασχολεί το αυτόματο δίκτυο ανακύκλωσης, η καινοτομία στις σχολικές αίθουσες και η εισαγωγή χορτοφαγικών μενού στα κέντρα σίτισης απόρων. Δηλαδής έλεος!



Αν σηκώσεις το βλέμμα σου αψηλά, μπορείς να θαυμάσεις την εντυπωσιακή οροφή της αίθουσας.


Που έχει καραβάκια, συννεφάκια, αστεράκια και φεγγαράκια. Γιατί μπορεί να είμαστε σοβαροί, αλλά τη δημιουργικότητα και το φαντεζί, τα έχουμε εύκολα εδώ στο Βορρά. Αλλά αυτό είναι θέμα για άλλη ανάρτηση, το υπόσχομαι.


Αυτή εδώ είναι μία από τις αγαπημένες μου πτέρυγες του Δημαρχείου. Διότι αφενός, η κιονοστοιχία είναι έπικ και αφετέρου, λατρεύω αυτές τις τοιχογραφίες.


Οι οποίες φιλοτεχνήθηκαν από τον πρίγκιπα Ευγένιο, τον τέταρτο γιο του βασιλιά Όσκαρ του Δευτέρου (Νόμπελς έχομεν, Όσκαρς έχομεν, μόνο Γκράμι δεν σου έχω εμφανίσει ακόμα!), για τον οποίο προσωπικώς τρέφω μεγάλη συμπάθεια. Διότι πολύ εσνόμπαρε τις επισημότητες και το μόνο που τον ενδιέφερε ήταν η τέχνη του. Εξού και πέρασε μήνες και χρόνια σε αυτήν την αίθουσα, για να καταφέρει να δημιουργήσει τοιχογραφίες που να τον ικανοποιούν (περισσότερα για τον Ευγένιο, σε παλαιότερη ανάρτηση του πτηνού εδώ!).


Και φθάνουμε στην τελευταία και πιο γκράντε αίθουσα. Βάλε τα γυαλιά ηλίου, τη λέμε "χρυσή αίθουσα" και μπορεί να σου βγάλει το μάτι.


Ανάμεσα στο Βυζαντινό και το κιτς, στο ναϊφ και το ρομανέσκ, ετούτη η αίθουσα είναι μία υπερπαραγωγή από τις λίγες.



Με χιουτζ ψηφιδωτά και μία εντελώς φανφαρονική θεματολογία που περιλαμβάνει σκύλους, δράκους, φίδια, πολεμιστές, εκκλησίες, τζαμιά, την Κωνσταντινούπολη, τη Ρώμη, την ιστορία της Σκανδιναβίας και τη θεία μου τη Μαγδάλω, ετούτη η αίθουσα σε αφήνει σύξυλο. Εντάξει, είναι που δεν έχει και καλή θέρμανση.


Πάντως, με δεκαεννιά χιλιάδες χρυσές ψηφίδες στους τοίχους, έρχεσαι και της αναγνωρίζεις το ρεκόρ της πιο τεράστιας χρυσαφιάς εξτραβαγκάντσας στην Ευρώπη.


Ανεξαρτήτως του αν σου αρέσει ή όχι αυτή η αίθουσα, δεν μπορεί παρά να αναγνωρίσεις την πρωτοτυπία του πράγματος. Και να δώσεις κάμποσα ρισπέκτς στον αρχιτέκτονα Ragnar Ostberg που σχεδίασε το όλο μπίλντινγκ και αφιέρωσε σε αυτό δώδεκα χρόνια από τη ζωή του. Για να σου σιάξει από το τίποτα, κάτι εντελώς μονιουμένταλ.


Ώχου, με τούτα και με κείνα, ξέχασα το πιστοποιητικό! Τρέχα σου λέω, τρέχα! Οι Σουηδοί δεν δουλεύουν πολλές ώρες και θα κλείσει το γραφείο εξυπηρέτησης πολιτών. Όχι για να μην σε ακούσω να ξαναπαραπονεθείς για τους Έλληνες δημόσιους υπαλλήλους. Εδώ να δεις αργίες και άδειες και ωράρια. Βεβαίως την ώρα εργασίας τους είναι εξαιρετικά αποδοτικοί. Αλλά γι'αυτό ευθύνεται το γενικότερο πλαίσιο οργάνωσης. Ο καθείς κάνει τη δουλειά που του αναλογεί και το σύστημα δουλεύει ρολόι. Σόου σίμπλ!


"Τί εννοείται κυρία Αγκνέθα μου ότι δεν χορηγείτε πλέον τέτοια πιστοποιητικά εδώ και δώδεκα χρόνια;" "Μέσω ίντερνετ και μόνο;" "Καλά κι εγώ άδικα ήρθα ως εδώ; Να μην στηθώ σε μία ουρά; Να μην ρίξω μερικές χριστοπαναγίες, έτσι για το καλό; Ο Δήμαρχος τα ξεύρει αυτά; Σίγουρα δεν θέλετε ένα φακελάκι;  Ρε μυστήριο τρένο που'ναι τούτη!"


Τζίφος αναγνώστα! Επιστρέφουμε στη βάση μας, το σουηδικό δημόσιο λειτουργεί διαδικτυακά. Τα Δημαρχεία είναι τουρίστικ ατράξιονς και έχουν παύσει να λειτουργούν ως χώροι εξυπηρέτησης του κοινού. Μα πόσα χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από την Ελλάδα, βρισκόμαστε επιτέλους; 

Ο χειμωνιάτικος ουρανός βαραίνει και πάλι πάνω από τα νησιά της Στοκχόλμης. Πάλι θα χιονίσει απόψε, εδώ.

36 σχόλια :

  1. ένας απο τους αγαπημενους μου προορισμούς η Σουηδία!
    σε λίγο θα μου ερθει δωρακι από εκεί,κάτι σε γλυκό ,μου είπαν.......αυριο θα χιονισει ,προλαβαινεις να ερθεις πίσω!

    ε ,τωρα τι να πούμε ; χωρις λόγια !

    καλημέρα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. επίσης με φανταζομαι κάποτε σ'εκεινο το μπαλκονάκι να παραλαμβάνω το Νομπέλ αστροφυσικής (ανακάλυψα ,λέει,πώς μεταφερομαστε σε άλλον γαλαξία και βρισκω εναν πλανητη όνειρο!) και σας έχω καλεσμένους από κάτω ,όπου είστε μ'ανοιχτα τα στοματα απολαμβάνοντας τη λάμψη μου, πτωχοί τω πνεύματι ,κοινοί θνητοί .....και φευγω για τον πλανητη μου και σας αφηνω και στη Σουηδία να κοκαλώσετε από το κρύο!

      Διαγραφή
    2. Νάσια μου, είναι η Σουηδία μαγευτική! Και ειδικά η Στοκχόλμη! Όταν είναι λοιπόν να σου απονεμηθεί το Νόμπελ, θα ραφτώ και θα σου έρθω -α δεν τα χάνω εγώ κάτι τέτοια! Ειδικά τη στιγμή που θα σου πετάξει ο Τρέμενς μία τούρτα σεράνο ως ακτιβιστής ποδηλάτης, θέλω πολύ να την αποτυπώσω στο φωτογραφικό φακό μου!

      Άσχετο, αλλά εγώ πάντα ήθελα ένα Γκράμι!

      Διαγραφή
    3. Όχι, όχι σεράνο στη Νάσια. Τη σεράνο θα κάτσουμε να την τσακίσουμε μετά το επίσημο δείπνο οι 3 μας, στα σκαλάκια του δημαρχείου, να, εκεί έξω που ναι όμορφα!

      Διαγραφή
    4. Άσε τα επίσημα δείπνα για τους νομπελίστες, θα πάρω τη Νάσια κι εσένα και θα σας πάω σε ένα καταπληκτικό σουηδικό εστιατόριο να φάμε φοβερές σούπες, πατατοσαλάτες και τα περίφημα κιοφτεδάκια, θα περάσουμε τζετ!

      Διαγραφή
  2. Καλοκαίρι του 95, ζέστη, σχεδόν καύσωνας και ο υποφαινόμενος να εργάζεται στην καφετέρια ακριβω΄ς απένταντι απ το Δημαρχείο. Να περνά κόσμος, να έρχονται τουρίστες, να περνάμε ζάχαρη, να έχει ήλιο μέχρι τα μεσάνυχτα, να ανεβοκατεβαίνω στις σκάλες του δημαρχείου να το θαυμάσω, πάνω στον Πύργο να δω τη Gamla Stan, το πρώτο φλερτ, να μακραίνω τα μαλλιά, να τρώω παγωτά που όμοιά τους δεν υπάρχουν, αχ, τι μου θύμισες!!!

    καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τρεις Έλληνες, μας έχουν κάμει υπερήφανους στη Σουηδία: εσύ, η Παπαρίζου και η Πασχαλίδου. Και μεταξύ μας από τους τρεις, μόνο εσύ συνεχίζεις να υπάρχεις με τρομερή επιτυχία!

      Αλλά να μην μου δείχνεις μία φωτογραφία με μακριά μαλλιά, παράπονο το έχω! Βάζω στοίχημα, ότι η Νάσια ως και θα πλήρωνε για μία τέτοια φωτογραφία! (και πού να ιδείς το πτηνό με αφάνα στα έιτις!)

      Διαγραφή
    2. Α πτηνό, αν ανατρέξεις στο φατσαμπούκι, στις φωτογραφίες προφίλ, θα δεις ένα κολάζ, κάπου εκεί είμαι και μακρυμάλλης με τεράστια επιτυχία!

      Σας μερσώ τα μάλα δια τα κοπλιμάν!

      Διαγραφή
  3. Απλά πανέμορφο, αλλά αυτό το τελευταίο ότι το σουηδικό δημόσιο λειτουργεί διαδικτυακά, τι το θέλες καλέ και πρέπει να πάω στο ΚΕΠ για ένα χαρτί που υποτίθεται ότι θα το τύπωνες από το πρόγραμμα ΕΡΜΗΣ μόνος σου, αλλά δεν δουλεύει!!!
    Τον ερμή μου μέσα!!!
    Τα φιλιά μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλενα, η μηχανογράφηση του ελληνικού δημοσίου και η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του αποτελούν κατά τη γνώμη μου ένα από τα δυοτρία πιο πιεστικά προβλήματα της χώρας! Δηλαδής μακάρι η επόμενη κυβέρνησή μας να είναι ένα τσούρμο κομπιουτεράδες, πιο καλό θα κάμουνε στη χώρα από τους λογής λογής άχρηστους! Συγχύστηκα πάλι!

      Τα φιλιά μου και την καλησπέρα μου!!!

      Διαγραφή
  4. Είναι πραγματικά πολύ όμορφο! Αλλά βρε παιδί μου, τί αξία έχει να πας σε μια δημόσια υπηρεσία αν δεν κάτσεις στην ουρά σου να περιμένεις ώρες, αν δεν βρίσεις λιγάκι έτσι για να πάει καλά η μέρα, αν δεν πέσει το σύστημα μόλις έρθει η σειρά σου; Πώς θα το καταλάβεις; χαχαχαχαχα!
    Πολλά παγωμένα φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφία μου, άστους τους Σουηδούς εκεί στη μπόρινγκ ευδαιμονία τους! Αν δεν βρεθούν ποτές σε ελληνική εφορία, δεν ξεύρουν τι χάνουν! Πού αλλού θα δοκιμαστούν τα νεύρα σου, θα ανέβει η αδρεναλίνη σου και θα εξασκήσεις την ιώβεια υπομονή σου, βάζοντας τα γυαλιά στους δήθεν γκουρού του Νεπάλ!

      Τα φιλιά και τις καλησπέρες μου!!!

      Διαγραφή
  5. Καλέ Πιγκουίνε, μαζί ήμασταν στη Στοκχόλμη ή παλιές είναι οι φότος; Ήμανε εκεί πριν μερικές μέρες και πέρασα φανταστικά! (αν και το κρύο δεν το 'χω ξεπεράσει - και δεν είχε χιονίσει ακόμα φαντάσου)

    Στο Δημαρχείο όμως δεν πήγαμε, γιατί τρέχαμε σαν τα παζαβά από Vasa museet σε Tekniska museet σε Fotografiska και Gamla Stan. Ωραίο πράγμα ο τουρισμός :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι υπέροχη η Στοκχόλμη; Και καλαίσθητα τα μουσεία της; Ελπίζω να πρόλαβες τον χριστουγεννιάτικο στολισμό -αν όχι, υπόσχομαι να σιάξω κρίστμας ανάρτηση από Γκάμλα Σταν!

      Αν τυχόν ξανάρθεις άνοιξη ή καλοκαίρι, μην παραλείψεις να πάρεις το πλοιάριο και να ξανοιχτείς στο αρχιπέλαγος! Μαγεία!

      Τα φιλιά μου και τις χιονισμένες καλησπέρες μου!

      Διαγραφή
  6. Αχ θέλω να βολτάρω στη Σουηδία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι καταπληκτική η Σουηδία, Χριστίνα! Και παρότι αυτήν την εποχή το κρύο είναι σχεδόν απιστεύταμπολ, θα σε εξέπληττε πόσο πολύ κίνηση έχει στα μαγαζιά και στους δρόμους της Στοκχόλμης ως αργά το βράδυ! Πολύ ζωντανή πόλη!

      Πολλά, πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Είχα πάει αυθημερόν στην Στοκχόλμη μερικά χρόνια πριν και το Δημαρχείο το είχα θαυμάσει μόνο απ' έξω. Θενκς που μου το 'δειξες κι από μέσα ! Πάλι σκηνές απ' το Uncharted 3 μου θύμισαν !!! #once_kammeni_always_kammeni

    Φιλιά και Καλημέρες, Πίγκου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντελώς υπέροχη πόλη η Στοκχόλμη! Σου εύχομαι να ξανάρθεις και για πολύ περισσότερες μέρες, διότι έχει να δεις και να κάμεις πολλά! Και μην με κολάζεις με τα γκέιμς, διότι αν τυχόν και ξανακολλήσω με δαύτα, δεν πρόκειται να ξαναδείτε ανάρτηση το ποτές!

      Την καλησπέρα μου και τα χιονισμένα μου φιλιά!

      Διαγραφή
  8. Να πάρω Νόμπελ αποκλείεται, να πάρεις εσυ "παίζει".
    Νόμπελ καλύτερων αναρτήσεων έβερ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α πολύ σε ευχαριστώ!!! Καλά, μου πάνε αυτοί οι εστετισμοί με κουστουμιές, λογίδρια και δεξιώσεις, πάρα πολύ! Να φωτογραφίζομαι αγκαλιά με την πρέσβειρα καλής θελήσεως Μαριάννα Βαρδινογιάννη και τίποτα άλλο στον κόσμο!

      Πολλά, πολλά φιλιά, καλή μου Δήμητρα!

      Διαγραφή
  9. Ενταξει, θα βαλω τα κλαμματα. Ειναι που πολυ ονειρευτηκα να ζησω καποτε στη σουηδια αλλά ειμαι ακομη εδω.

    Ρεσπεκτ στον γλαφυρο τροπο που περιγραφεις τα παντα πτηνουλι.

    Καλο απογευματακι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι η Σουηδία πολλά επίπεδα μπροστά σε όρους πχιότητας ζωής! Σεβασμός στον πολίτη, καινοτομία και αξιοπρέπεια παντού! Είναι ένα μάθημα για το πώς μπορούν οι κοινωνίες να προοδεύουν και να οργανώνουν αποτελεσματικά την καθημερινότητα των ανθρώπων τους!

      Χαίρομαι που σου άρεσε ετούτη η ανάρτηση!

      Τα φιλιά μου και τις χιονισμένες καλησπέρες μου!

      Διαγραφή
  10. Πολύ medieval μου έκανε το κτήριο, όταν άρχισα να βλέπω τις φωτογραφίες. Τουριστική ατραξιόν, όντως! Ειδικά η χρυσή αίθουσα (που στην αρχή την πέρασα για αίθουσα θρόνου του Φαραώ, χαχα!).
    Με τον καιρό που κάνει αυτές τις μέρες, δε, μια χαρά ταίριαξε η Σουηδία! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι σχεδόν απιστεύταμπολ το ότι ένα τέτοιο κτήριο είναι ουσιαστικά ¨καινούργιο¨! Αλλά εκεί οι άνθρωποι έχουν αποφασίσει να σεβαστούν την αρχιτεκτονική τους παράδοση και να μην χτίζουν τσιμεντένια κουτιά, ασχημαίνοντας την καθημερινότητά τους!

      Ακόμα και η κάπως κιτς ¨χρυσή αίθουσα¨ έχει το ενδιαφέρον και την τσαχπινιά της.

      Τα φιλιά μου και τις χιονισμένες καλησπέρες μου!

      Διαγραφή
  11. Πολύ έξυπνα μας την έφερες Πιγκού, εκεί που πονάμε!!
    Να ρωτήξω κάτι; Εμείς σε ποιόν αιώνα θα είμαστε σε τέτοια φάση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, μακάρι να είχα μία θετική απάντηση να σου δώκω και να σε καθησυχάσω ότι κάποτες θα γενούμε κι εμείς οργανωμένο κράτος. Αλλά δυστυχώς, δεν είμαι βέρι οπτιμίστικ!

      Πολλά, πολλά χιονισμένα φιλιά, Lula+Sailor!

      Διαγραφή
  12. με το κρύο που έχει απόψε, και εδώ θα χιονίσει...
    εσύ όμως δεν πρέπει να έχεις πρόβλημα με το κρύο. το λατρεύεις!

    όσο για το δημαρχείο, είναι λίγο κιτς αλλά αν αυτό τους αρέσει, εμένα μου περισσεύει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πτηνούλι δεν σκιάζεται μήτε από το κρύο, μήτε από τη ζέστη!
      Κι αν έρχεται νέος χιονιάς από βδομάδας όπως λένε, θα χουχουλιάσουμε στα παπλώματά μας, θα ετοιμάσουμε ζεστή σοκολάτα με μπισκότα και θα την περάσουμε ζάχαρη!

      Τα φιλιά και τις καλησπέρες μου, καλή μου ria!

      Διαγραφή
  13. Τέλειο!!!Το ότι το σουηδικό δημόσιο λειτουργεί ηλεκτρονικά είναι φοβερό!Δεν γνωρίζουν την αξία του να στήνεσαι απ' το πρωί σε μια ουρά που στο τέλος δεν ξέρεις αν θα κάνεις και την δουλειά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι, δεν ξεύρουν τι χάνουν! Προτείνω μάλιστα να τους στείλουμε μερικούς Έλληνες πολιτικούς να τους αναδιοργανώσουν (ή μήπως ¨αποδιοργανώσουν¨), διότι τέτοιο νόου χάου που έχουμε, είναι κρίμα να μην το μοιραζόμαστε με άλλους λαούς!

      Πολλά, πολλά φιλιά και χιονισμένες καλησπέρες!

      Διαγραφή
  14. άσχετο: Να αφήσω εδώ τις ευχές για τη γιορτή σου
    (ντάξει, δεν πιστεύεις, αλλά κοινωνικώς επιβάλλεται, είναι και αγαπημένο όνομα. εν παρόδω, διάβασα τα πρώτα-πρώτα ποστ και συγκινήθηκα πολύ, πολύ εξομολογητικά και πώς εξελίχθηκε το ιστολόγιο από τότε. Να είσαι καλά, σε κάθε επίπεδο (αν είσαι τόσο καλό πουλί, όπως φαίνεται και δεν είναι παραπλανητικά όλα αυτά που εκπέμπεις). υγ. Σβήσε αυτό το θερτι σαμθινγκ, το εξέλαβα ως 30+ , δηλ 32, 33 και είσαι και μεγαλύτερος κι από μένα! ). Ε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ιστολόγιο εξελίχθηκε σε πτηνολόγιο, αλλά εγώ παρέμεινα ίδιος (εντάξει περίπου) όλα αυτά τα χρόνια που το γράφω! Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές. Και ευχαριστώ που με διαβάζεις τόσον καιρό και έχεις το κουράγιο κι ανατρέχεις και στα πρώτα ποστς. Όσο για το θέρτι σάμθινγκ, νομίζω θα το σβήσω όταν γίνω φόρτι σάμθινγκ! Δηλαδής σε καναδυό δεκαετίες!! :)

      Τα φιλιά μου και τις καλησπέρες μου, μάι ντίαρ Ε.

      Διαγραφή
  15. Ενταξει τι να πω εξαιρετικο κτιριο!Εκει δε που ειπες πως ειναι χτισμενο στις αρχες του 20ου το εχασα εντελως!!
    Χιλιομετρα μακρια;Αιωνες μακρια ειμαστε.Εδω, στον τοπο μου,οταν το θεατρο της πολης(ενα αριστουργημα ενετικο) καηκε εχτισαν στη θεση του ενα τερατουργημα απο μαρμαρο και μπετο.Το δημαρχειο δε που ειναι της ιδιας εποχης το εχουν αφησει(λογο μετεγκαταστασηςτων υπηρεσιων σε αλλο κτιριο της πολης)να μαραζωνει μερα με τη μερα αντι να το εκμεταλευτουν τουριστικα σαν μουσειο.
    Χαιρομαι τις βολτες που με πας βρε πιγκουινε αληθεια τις χαιρομαι και ας σχολιαζω σπανια πια!
    Να σαι καλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι γάτε: στην Ελλάδα είμαστε καταδικασμένοι στην αισθητική απαξίωση και τη μιζέρια. Και ό,τι καλό υπάρχει, φροντίζουμε να το καταστρέψουμε ή να το αφήσουμε να μαραζώνει!

      Χαίρομαι που σου αρέσουν οι βόλτες! Προσπαθώ να λένε και κάτι παραπάνω αυτές οι αναρτήσεις και να μην είναι απλώς τουρίστικ περιηγήσεις!

      Τα φιλιά μου και τις καλησπέρες μου!

      Διαγραφή
  16. Έπαθα ακριβώς το ίδιο με την Αγγελική! Θαύμασα το εξωτερικό και όχι το εσωτερικό! Σαν να ήξερα ότι μια μέρα θα σε διαβάζω.... Σ' ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι τότες που σε πήγα εγώ! Έχει το ενδιαφέρον του, ετούτο το μπίλντινγκ! Και μόνο ως προσπαθεια να φτιάξουν από το τίποτα, ένα τουρίστικ ατράξιον, είναι εντυπωσιακό!

      Πολλά, πολλά φιλιά, καλή μου Αφροδίτη!

      Διαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.