Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου 2013

Το timeline των Χριστουγέννων


Χριστούγεννα του Δεκατρία και το πτηνό φοράει την καλυτερότερη διάθεσή του, γυρνάει την πόλη κι αναζητά το κρίστμας σπίριτ. Αποτυπώνει φωτογραφικά τις διαδρομές του και τις μοιράζεται μαζί σου. Πρώτη στάση, το Christmas Factory. Στο Γκάζι.


Τρενάκια, ρόδες, καρουζέλ, παγοδρόμιο και ο δείκτης χαρουμενιάς στο μάξιμουμ. Φωτογραφήθηκα με το Ρούντολφ, ψώνισα στολίδια, έγραψα και το γράμμα μου στον Άγιο Βασίλη. Κι ύστερα τρύπωσα στο Χωριό της Σοκολάτας κι έφαγα μπισκότα και μελομακάρονα και ντόνατς με κρέμα!


Μερικές βδομάδες νωρίτερα, ακολούθησα τους Δρόμους Ζωής και βρέθηκα στο 87ο Διαπολιτισμικό Σχολείο Αθηνών. Για να συνεισφέρω στο μπαζάρ. Και ν'αγοράσω δωράκια και μαρμελάδες και σπιτικές λιχουδιές!


Στην έξοδό μου, διασταυρώθηκα με μία χαρούμενη μουλτιέθνικ παρέα παιδιών που κρατούσαν μία μεγάλη μαριονέτα. Τα ευχαριστώ για την αισιοδοξία που μου χάρισαν.


Περπάτησα αρκετές φορές και την Ερμού. Έκαμνα τα ψώνια μου, πήρα δώρα για όλους τους φίλους μου,  χάζεψα τους καλλιτέχνες του δρόμου, αναμίχθηκα στο πολύχρωμο πλήθος, σταμάτησα στον Μελίαρτο για μία μακαρονόπιτα, ψώνισα και μερικές κρέμες για το σπίτι. 


Πέρασα κάμποσες φορές κι από την πλατεία Κλαυθμώνος. Στις αρχές Δεκέμβρη, είχε στηθεί εκεί παζάρι με προϊόντα από την Πελοπόννησο. Το μεσσηνιακό λάδι και τα κρασιά της Νεμέας, αναμιγνύονταν με τους ήχους από τα δημοτικά τραγούδια και τις μυρουδιές από τις γουρνοπούλες που σιγοψήνονταν στη σούβλα. Κρίστμας στο εντελώς ρουστίκ -που το λες και Πάσχα.


Μετά τις 20 Δεκέμβρη, το ντεκόρ της πλατείας άλλαξε! Ένα αψηλό δέντρο στήθηκε στο κέντρο της, ένα καρουζέλ προστέθηκε παραδίπλα και μπόλικα ξύλινα κιόσκια που πουλούσαν νοστιμιές, χειροτεχνίες και διακοσμητικά.


Σε έναν ειδικό χώρο συλλογής τροφίμων για τους άπορους, ο Δημήτρης Ουγγαρέζος βοηθούσε στη συγκέντρωση των προσφορών. Η Αθήνα της Γιορτής συναντά την Αθήνα της Κρίσης. Και σφιχταγκαλιάζονται.


Πιο πέρα, η Πλατεία Κοτζιά και η Ομόνοια δείχνουν καθηλωμένες στο Ουζμπεκιστάν. Η πόλη έχει αλλάξει, αναγνώστα. Έχει πτωχύνει με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Και παρότι πασχίζει να γαντζωθεί από τις πρόσφατες μνήμες της ευδαιμονίας, η αλήθεια είναι αναπόδραστη: η Αθήνα έχει επιστρέψει στην προσφυγιά και τη μιζέρια που πάσχισε να ξορκίσει τις προηγούμενες δεκαετίες.



Κάμποσα παζάρια στήθηκαν εφέτος, οι έρανοι πλήθυναν, το αγωνιώδες κάλεσμα για βοήθεια κορυφώθηκε. Σε μία πραγματικότητα συγκεχυμένη. Σε έναν τοίχο που δένουν οι χριστουγεννιάτικες στολές με τα αντιμνημόνια, η Μήδεια με τα μπουζούκια και οι απεργίες με τους Μαζού εντ δε Ζου.




Τα μαγαζιά στολίστηκαν. Το ίδιο και κάμποσα μπαλκόνια. Ήταν προφανώς μεγάλη η ανάγκη για μία εορταστική ανάπαυλα. Πράσινα, μπλε και χρυσαφιά δέντρα στις βιτρίνες.





Ανήμερα Χριστούγεννα, Πεδίον του Άρεως. Πλήθη κόσμου ανάμεσα στα κιόσκια με το χριστουγεννιάτικο παζάρι: κινέζοι και πακιστανοί μικροπωλητές, οικογένειες από την Ανατολική Ευρώπη να κοιτάζουν εξεταστικά την πραμάτεια αναζητώντας φθηνά ρούχα, παπούτσια και κάνα παιχνιδάκι για τα παιδιά. Η νέα ανθρωπογεωγραφία της πόλης γιορτάζει τα δικά της Χριστούγεννα.







Χριστούγεννα 2013. Λίγο πριν αλλάξει το τρία σε τέσσερα, περιπατώ σε αυτήν την πόλη κι αναζητώ το κρίστμας σπίριτ. Και ναι, το βρίσκω. Στην αλληλο-υποστήριξη, την αλληλεγγύη, την αποδοχή. Στην κατανόηση. Στην αισιοδοξία. Στην έντιμη προσπάθεια για επιβίωση. Το βρίσκω στο δικό σου χαμόγελο. Στο σεβασμό, στην αξιοπρέπεια, στην αφοσίωση, στην αγάπη. Σε όλα εκείνα για τα οποία αξίζει κανείς να εορτάζει. 

Τις ευχές μου, αναγνώστα. Τις ευχές μου, Αθήνα. 

22 σχόλια :

  1. Μας πήγαν πολλές δεκαετίες πίσω. Ας μην το σχολιάσω περαιτέρω...
    Υγεία, αγάπη και ειρήνη εύχομαι για όλο τον κόσμο.

    Αγαπώ καρουζέλ! Όταν πάω το γιο μου στο Magic Park ανεβαίνω οπωσδήποτε!
    Φιλάκια :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ αγαπάω καρουζέλ! Και κρίστμας λιχουδιές! Και δωράκια και παιχνίδια και λοιπές χαρουμενιές! Πολλές, πολλές ευχές, αγαπημένη Lula + Sailor! Να είσαι γερή, δυνατή, ζούπερ ευτυχισμένη και πάντοτε χαμογελαστή και ενθουσιώδης!

      Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου!

      Διαγραφή
  2. μα τι σουρτούκικο και λιχούδικο πτηνό είσαι εσύ;
    ωραίες ηλιόλουστες φωτογραφίες,εμείς κλειστήκαμε μέσα απο χτες λόγω κακοκαιριας και ειχαμε κανονίσει βολτουλα στη Βυτίνα!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νάσια, τρώγω ένα σκασμό λιχουδιές και σεργιανάω ύστερα για να τις χωνέψω! :)
      Έβγαλα κάμποσες φωτογραφίες κι είπα να μοιραστώ εδώ μερικές, έτσι για να αποτυπώσω την αίσθηση της Χριστουγεννιάτικης Αθήνας. Δεν σου λέω "καλή χρονιά", γιατί υπάρχει ακόμα μία τελευταία ανάρτηση γι'αυτό το έτος.

      Τις καλημέρες μου και τα φιλιά μου! Ελπίζω να εκδράμετε εντέλει!

      Διαγραφή
  3. Ίσως μας έχει κάνει κι ένα καλό αυτή η κρίση..αρχίσαμε να βλέπουμε και πάλι γύρω μας και να ενδιαφερόμαστε για το διπλανό μας. Η ανθρωπιά δεν έχει χαθεί. Και αυτό είναι που με κάνει αισιόδοξη.
    Πολλά, πολλά φιλιά και καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά, τα παιδιά με την μαριονέτα στην Καπνικαρέα δεν ήταν φανταστικά?

      Διαγραφή
    2. Μακάρι να καλλιεργήσει τουλάχιστον την ανθρωπιά και την αλληλεγγύη μας ετούτη η δοκιμασία που περνάμε! Να διδαχθούμε, να μάθουμε, να καταλάβουμε. Αυτό μάς εύχομαι σε επίπεδο κοινωνίας! Και ναι, παραμένουμε συνειδητά αισιόδοξοι. Γιατί στην πραγματικότητα, αυτή είναι η μόνη βιώσιμη επιλογή μας. :)

      Πολλά, πολλά φιλιά και καλημέρες! (η μαριονέτα στην Καπνικαρέα, πράγματι καταπληκτική!)

      Διαγραφή
  4. Τα Χριστούγεννα του φτωχούλη αναβιώνουν συνεχώς...παρόλα αυτά όλοι χρειαζόμαστε μια λαμπερή ανάπαυλα!!
    Χρόνια πολλά πτηνό μου με υγεία και αγάπη και του χρόνου να είναι καλύτερα για όλο τον κόσμο!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη μου Μαρία, τη χρειαζόμαστε όλοι αυτήν την ανάπαυλα: να πάρουμε δύναμη, να αισιοδοξήσουμε, να γελάσουμε και ν' αναθαρρέψουμε λιγουλάκι! Σου εύχομαι τα καλυτερότερα, να είσαι υγιής, δυνατή και πάντα χαμογελαστή!

      Πολλά, πολλά φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
  5. Καλαμιά στον κάμπο27 Δεκ 2013, 11:27:00 π.μ.

    Μου αρέσει πολύ που μέσα στην τόση κακοτυχία και μιζέρια που μας περιτριγυρίζει, εσύ ψάχνεις και βρίσκεις τα καλά και τα αισιόδοξα σημάδια. Μου ανυψώνεις το ηθικό και όταν διαβάζω τις αναρτήσεις σου μένω κυρίως στην τελευταία παράγραφο όπου αρνείσαι να εγκαταλείψεις την ελπίδα και ξεδιπλώνεις την αισιοδοξία σου.Τι ωραία!!

    Υ.Γ.
    1)Κι εγώ ζηλεύω το καρουζέλ αλλά δυστυχώς δεν έχω πιτσιρίκι να το χρησιμοποιήσω σαν δικαιλογία για ν΄ανέβω πάνω σ΄ένα αλογάκι. Θα πεθάνω μ΄αυτόν τον καϋμό. -:)
    2)Δεν ξέρω για την Βυτίνα που λέει η Νάσια αλλά στην Στεμνίτσα τα Χριστούγεννα γινόταν το έλα να δεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κι εκεί θα πήγαινα χτες όμως....

      Διαγραφή
    2. Καλή μου Καλαμιά, επιλέγω να αισιοδοξώ και ν'αφήνω κατά μέρος τις κακές σκέψεις. Κυρίως για να παίρνω δύναμη και να προχωράω στο παρακάτω. Η τελευταία παράγραφος είναι πάντα αυτή που με προβληματίζει περισσότερο και που τη γράφω με τη μεγαλύτερη προσοχή και επιμέλεια -για ν'αφήνει μία σκέψη στον αναγνώστη ή μία χαραμάδα αισιοδοξίας. Τα καρουζέλ, μου αρέσουν κι εμένα πολύ, αλλά τα στερούμαι για τους ίδιους λόγους! Όσο για τη Στεμνίτσα, είναι υπέροχη και πολύ θα ήθελα να την επισκεφθώ (αλλά έχω διαφορετικά πλανς για τις επόμενες ημέρες!!).

      Πολλά, πολλά φιλιά! Οι ευχές στην επόμενη και τελευταία ανάρτηση της χρονιάς...

      Διαγραφή
  6. Πτηνούλι μου γλυκό τι ωραία ανάρτηση είναι αυτή!
    Εχουμε χάσει λίγο από την αίγλη μας αλλά τα ωραία πράγματα είναι και τα πιο απλά!
    Πτηνό μου πρέπει να σταματήσουμε να τρώμε γιατί μετά τις γιορτές δεν θα χωράμε από την πόρτα!!
    Χρόνια σου πολλά καλά να περάσεις αυτές τις μέρες και εύχομαι το 2014 να γίνουν όλα σου τα όνειρα πραγματικότητα!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα ωραία είναι όντως τα πιο απλά: μία ενδιαφέρουσα συζήτηση, ένας πρωινός περίπατος, μία τρυφερή στιγμή με αγαπημένους μας ανθρώπους, η ενασχόληση με τα χόμπις μας! Άντε και ένα ωραίο γεύμα -πρέπει πράγματι να σταματήσουμε να τρώμε!!!
      Χρόνια πολλά και ζούπερ ευχές για το νέο έτος. έλενα!

      Διαγραφή
  7. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια Πολλά και Καλά! Νάναι το νέο έτος γιομάτο ευτυχισμένες στιγμές και χαμόγελα!
      Άντε για να ξορκίσουμε τη μιζέρια και την απαισιοδοξία μας!

      Διαγραφή
  8. Χρόνια πολλά Πίγκου! Πολύ ωραία βόλτα μας πήγες πάλι! Δεν βγήκαμε στην πόλη ακόμα ο μικρός από χθες το μεσημέρι έχει πονόλαιμο και καταρροή. Και θέλω πολύ! Αν του περάσει κάπως αύριο και φύγει η κακοκαιρία θα πάρουμε κι εμείς τους δρόμους και τα σαλονικιώτικα σοκάκια! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Θεσσαλονίκη είναι πολύ όμορφη στις γιορτές (και πότε δεν είναι;) και έμαθα ότι ο στολισμός είναι γενικά συμπαθητικός! Έχετε και τη νέα παραλία, ποιος σας πιάνει!!!
      Αναμένω εντυπώσεις και φωτό από τις κρίστμας βόλτες σας!
      Πολλά πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Αχ βρε Πίγκου μου....με όλες αυτές τις βόλτες στα χριστουγεννιάτικα παζάρια, με γύρισες πίσω στα παιδικά μου χρόνια, στο μεγάλο παζάρι που γινόταν στην Αιόλου...που μου αγόραζε η μάνα μου κοκκάλινα μωράκια μέσα σε πλαστικές μπανιερίτσες.....και κουκλίτσες πάνινες με εθνικές ενδυμασίες. Τελικά ναι....τα Χριστούγεννα αξίζουν μόνον όταν είσαι παιδί.....
    Η χριστουγεννιάτικη πολυπολιτισμικότητα που αναφέρεις και που συναντάμε παντού...εμένα απλά μου
    εντείνει τα συναισθήματα θλίψης και μελαγχολίας που με διακατέχουν πάντα τέτοιες μέρες. Ήρθαν κι αυτοί οι άτυχοι σε μια χώρα που τη θεωρούσαν παράδεισο...και βρήκαν φτώχεια καταραμένη.
    Όσο για τα συναισθήματα ελπίδας και αισιοδοξίας που τρέφεις....σε συγχαίρω και σου βγάζω το καπέλο. Μακάρι και τα παιδιά μου που έχουν περίπου την ηλικία σου να αισθάνονται έτσι. ....Χρόνια Πολλά κι ευτυχισμένα...πολλά πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χρόνια πολλά και καλά πτηνούλι μου!
    Υπέροχη η βόλτα για μένα ειδικά που είμαι μακριά από την Αθήνα!
    Έχασα πολλά θέματά σου τελευταία αλλά ΣΚ εν όψη θα βάλω ποτάκι και θα πιάσω και τους κολοκυθόσπορους και θα έρθω για τουρ στα μέρη σου! Όλα όσα έχασα και μου έλειψες!

    Φιλιά πολλά!

    Με υγεία πάνω απ'όλα!!! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Είναι πολύ συγκεχυμένη η αίσθησή μου διαβάζοντας αυτές τις αναρτήσεις σου για τη Χριστουγεννιάτικη Αθήνα, Πιγκουίνε! Τη μια στεναχωριέμαι, την άλλη φοράω το χαμόγελό μου κι ελπίζω.... Δεν ξέρω.... Ίσως πρέπει να διαβάσω πολλές φορές τον επίλογό σου και να τον αποστηθίσω. Ολόθερμες Ευχές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts