Δευτέρα, 23 Ιουνίου 2014

Όλα θα γίνουν μουσική!

Η μουσική ήταν παντού. Στα παιδικά μου χρόνια, στις εφηβικές μου μελαγχολίες, στα ξενύχτια προετοιμασίας για τις εξετάσεις, στις σκοπιές, στις διαδρομές με τ' αυτοκίνητο, στις γνωριμίες, στα ταξίδια, στους ανθρώπους. Κι έπειτα από τόσα και τόσα χρόνια, η μουσική εξακολουθεί νάναι ανάσα μου και χάδι μου και βάλσαμο στα δύσκολα. Μου στάθηκε και μου στέκεται ακόμα.

Προχθές, ήταν η μέρα της μουσικής. Και παρότι το ξεύρεις ότι δεν μου αρέσουν οι επετειακές ημέρες, απεφάσισα να βάλω στην άκρη τις γκρίνιες μου και να σου σιάξω μία πλέιλιστ με δέκα τραγούδια. Έτσι για το καλό. Ναι, αφορμή ζητούσα.

Σου τ'αφιερώνω και τα δέκα. Για άλλο λόγο το καθένα. Και σου εύχομαι να μην σταματήσεις ποτέ ν'αναζητάς τη μουσική. Σε εσένα και στους άλλους. Πάμε.


Νάμπερ ουάν: ένα τάνγκο για να ξελογιάζονται οι αισθήσεις σου. Το θυμάσαι από το Άρωμα Γυναίκας. Που το χόρευε ο Αλ Πατσίνο, δίχως όραση. Μοναχά με το πάθος και τη μνήμη. 


Νάμπερ του: μία κάντρι μπαλάντα για τη βαθιά υπόσχεση της αγάπης. Την ξεύρεις από τη Γουίτνεϊ Χιούστον, που την απογείωσε φωνητικά. Αλλά γράφτηκε από την Ντόλι Πάρτον. Και αν μου επιτρέπεις, εγώ προτιμώ ετούτη την ερμηνεία. Πούναι πιο ειλικρινής και αισθαντική. 


Νάμπερ θρι: η μουσική σε συντροφεύει ακόμα κι όταν όλα σε έχουν εγκαταλείψει. Ακόμα κι όταν έχει νυχτώσει μέσα σου. Λα νουί. Από τον Ανταμό. Και όλα γίνονται νοσταλγία. 


Νάμπερ φορ: σαν και πρώτα. Κι ακόμα περισσότερο. Αυτό τραγουδάει η Νταλιντά. Συνδυάζοντας την αιγυπτιώτικη καταγωγή της, τη γαλλική φινέτσα της και το ιταλικό ταπεραμέντο. Η μουσική ήταν, είναι και θα είναι η μόνη παγκόσμια γλώσσα. Που την καταλαβαίνεις, ακόμα κι αν δεν γνωρίζεις τις λέξεις της.


Νάμπερ φάιβ: η μουσική είναι νιότη. Και η νιότη είναι μουσική. Γιαυτό χόρευε τουίστ, χόρευε τρελά, χόρευε τουίστ κι όλα θα παν καλά. Και θυμήσου ότι δεν χρειάζεται όλα νάναι ουσία και νόημα. Όπως το λέει το Αλικάκι: "νιώσε το ρυθμό σ'όλο το κορμί"!


Νάμπερ σιξ: ζήτησε κανείς μάμπο; Ε λοιπόν, Χιώτης-μάμπο! Με την ευγένεια ενός λαϊκού κοσμοπολιτισμού. Που κρατάει το μπουζούκι, διατηρεί το μουστακάκι, αλλά φοράει μπριγιαντίνη, γραβάτα και σινιέ κουστούμι.


Νάμπερ σέβεν: γιατί φωνάζεις, κάθε που βλέπεις σκαθάρια; Ίσως γιατί απ'όλα τα ζούδια της πλάσης, τα σκαθάρια κατάφεραν να ζουζουνίσουν το πιο ρυθμικό ροκ που μπορείς να σκεφτείς. 


Νάμπερ έιτ: γίνεται πάρτι χωρίς τα έιτις, δεν γίνεται! Γιαυτό δώσε βόλιουμ στη Μπόνι. Ή και κανένα βάλιουμ, αν σου βρίσκεται! Διότι η πιο ακαλαίσθητη δεκαετία του προηγούμενου αιώνα -που αν έχεις φωτογραφίες σου από τα τότες, μπαίνεις πάντα στον πειρασμό να τις σκίσεις και να τις καταπιείς- γέννησε μερικές από τις πιο ποπ χαρουμενιές όλων των εποχών. Μην ντρέπεσαι να παραδεχτείς πόσο σου αρέσουν!


Νάμπερ νάιν: μάζεψέ τα να φύγουμε! Πέρασε η ώρα και οι Abba έχουν πακετάρει ήδη τις αναμνήσεις τους. Όσες φορές και να τ' ακούσω, τα τραγούδια τους παραμένουν το ίδιο νόστιμα. Και δεν υπάρχει περίπτωση να μην σιγοντάρω κι εγώ, στο ρεφρέν! Ουάν οφ ας ιζ κράινγκ, ουάν οφ ας ιζ λάινγκ, ιν χερ λόουνλι μπεντ...


Νάμπερ τεν: ανεξαρτήτως αν είσαι φάλτσος ή αν κελαηδάς σαν την Εντίθ Πιαφ, σημασία έχει η ερμηνεία σου! Τραγούδησε λοιπόν δυνατά. Όσο πιο δυνατά μπορείς! Και να δεις που όλα θα γίνουν μουσική. Παντάμ, παντάμ, παντάμ!

12 σχόλια :

  1. Υπέροχα και τα δέκα! Όπως φαντάζεσαι πιο πολύ απ' όλα μου άρεσε το "Por una cabeza" και το "Padam Padam" φυσικά!
    Σ'ευχαριστούμε για την αφιέρωση πιγκουινάκι! Εμένα πάντως μου έφτιαξες τη μέρα!!
    Όλα καλά?
    Πολλά, πολλά φιλιά και καλή σου μέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σου άρεσε η αρχή και το τέλος, δηλαδής! Το Por una cabeza είναι από τα πιο αγαπημένα μου τραγούδια. Και θα έβαζα κι άλλα ισπανόφωνα εκείνης της περιόδου, αν δεν είχα βάλει στον εαυτό μου τον περιορισμό των δέκα τραγουδιών.
      Πολλά, πολλά φιλιά και καλή σου μέρα, Σοφία μου!

      Διαγραφή
  2. Α, τι όμορφες μουσικές λατρεμένο πτηνό! Καλημέρα και καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ καλημέρα σου πολυαγαπημένε Tremens!
      Είπα να τη δω πιο μουσικά σήμερα, να πάει καλά η βδομάδα!

      Διαγραφή
  3. Και τα 10 ένα κι ένα !!! Και το καταπληκτικότερο είναι ότι ο καθένας μας θα μπορούσε να κάνει ανάρτηση με άλλα 10 ... και άλλα 10 ... και άλλα 10 ... ... ... Γιατί όλα είναι μουσική και για το κάθε τι που ζούμε υπάρχει κάπου και το ανάλογο τραγούδι !!!

    Άρχισε καλά η εβδομάδα μου με την ανάρτησή σου, Πίγκου μου, και σ' ευχαριστώ πολύ γι' αυτό ! Ελπίζω να είσαι κι εσύ καλά !

    Φιλιά Πολλά, Καλημέρες και Καλή Εβδομάδα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που άρχισε καλά η εβδομάδα σου -είναι η μουσική η πιο ασφαλής λύση για ανεβαστική διάθεση! Αυτά τα δέκα τραγούδια δεν είναι τα καλυτερότερά μου ή τα πιο αντιπροσωπευτικά μου, αλλά προέκυψαν από τη διάθεση της στιγμής.

      Πολλά, πολλά φιλιά, Αγγελική μου!

      Διαγραφή
  4. Πιγκουινακι μου, σε σκεφτηκα χθες. Καθομουν βλεπεις κι εγω διπλα σε ενα κρεβατι νοσοκομειου διπλα στον μπαμπα μου. Νομιζω θα ειναι περαστικα οποτε μη μου ανησυχησεις :)
    Εκανες υπεροχη λιστα. Τα περισσοτερα ειναι πολυ αγαπημενα μου, οπως το La nuit, το Padam padam, Por una cabeza, Η Dolly Parton -που δεν ηξερα οτι ειναι δικο της αυτο το τραγουδι -(ενα αλλο που μ'αρεσει πολυ δικο της ειναι το Coat of many colors) και η αγαπημενη Dalida με το Come prima (εχεις ακουσει το Lady d' Arbanville απο την Dalida;;; ψαξ' το!! )

    Καλη εβδομαδα να εχουμε πτηνουλι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περαστικά στον μπαμπά σου, Dee Dee! Όλα να πάνε καλά και νάναι σύντομα σπίτι, εύχομαι! Τα ξεύρω και σε νιώθω (ναι, είμαι ακόμα σε αυτή τη θέση, την "δίπλα σε ένα κρεβάτι νοσοκομείου").
      Χαίρομαι που σου άρεσε το πλέιλιστ! Η Ντόλι Πάρτον είναι εξαιρετική και υπάρχουν πολλά τραγούδια της που μου αρέσουν, κι ας την είχα αδικήσει παλαιότερα. Το Coat of Many Colors, είναι ένα από αυτά!
      Καλή σου εβδομάδα (και καλά κουράγια!).

      Διαγραφή
  5. Καταπληκτικά όλα πτηνό μου το ένα καλύτερο απο το άλλο!
    Βασικά δεν μπορώ να τα ακούσω αυτή τη στιγμή όπως θέλω γι αυτό θα πάω σπίτι και θα τα βάλω να τα χαρώ όλα!!
    Ψυχοθεραπεία είναι η μουσική και δεν ζούμε χωρίς αυτή!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τα ακούσεις και να τα χαρείς και να μου πεις τη γνώμη σου. Ελπίζω να σου αρέσουν και να σου φτιάξουν τη διάθεση. Είναι πράγματι ψυχοθεραπεία, η μουσική. Και εξαιρετικά αποτελεσματική! Ω και πόσο τη χρειάζομαι αυτήν την περίοδο...
      Πολλά, πολλά φιλιά και καλησπέρες!

      Διαγραφή
  6. τι να σου πω;
    με το που ξεκίνησες με ταγκό με κέρδισες!
    άσε την πιαφ και το πιο αγαπημένο μου τραγούδι!

    εύχομαι όλα να είναι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ερμηνεία της Πιαφ στο παντάμ, παντάμ, παντάμ είναι κάτι το αξεπέραστο! Υποδειγματική, συναισθηματική, θεατράλε.

      Την καλημέρα μου και πολλά, πολλά φιλιά, ria μου!

      (κάπως πιο σταθερά είναι τα πράγματα -βλέποντας και κάνοντας...)

      Διαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.