Τρίτη, 5 Αυγούστου 2014

Σας αρέσει η Ελλάδα, Μις;


Γιόμισα το παγούρι μου με παγωμένο νερό, έβαλα βερμούδα / γυαλιά ηλίου / γελαστό τι-σερτ, πήρα το χάρτη και έδεσα στην πλάτη μου το εκδρομικό σακίδιο. Τώρα εσύ θα αναρωτηθείς γιατί ντύθηκα ψηφοφόρος του Ποταμιού και για που τόβαλα αυγουστιάτικα -που είναι παχιά η ζέστη και σούρνονται και φόροι.



Μα σε μέρος εντελώς εξωτίκ, βεβαίως βεβαίως. Με πράσινες λίμνες και οργιαστική βλάστηση. Μη χαθείς παραμέσα όμως, γιατί μήτε που θέλω να ξεύρω τί είδους θηρία μπορεί να παραμονεύουν πίσω από τους θάμνους. Και δεν είναι καθόλου σικ να περάσουμε το υπόλοιπο της εκδρομής, τρέχοντας αλλαφιασμένοι να σωθούμε.



Μη μου το παίζεις εμένα ατρόμητος Σαφάρι Τζο, Δρ. Λίβινγκστον και Έρνεστ Χέμινγουεϊ, διότι το Κιλιμάντζαρο οριακά τόχεις δει σε ταινία.



Έλα να ξαποστάσουμε σε ετούτο το ξέφωτο, κάτου από τους κοκοφοίνικες. Πούναι θαυμάσιοι έτσι όπως στέκονται υπερήφανοι κι αγέρωχοι. Θα ορκιζόμουν πως έχουν προσωπικότητα, πως θέλουν κάτι να μου πουν, έτσι όπως στέκουν ευθυτενείς. Κι ύστερα σκέφτομαι πως θα μπορούσαν νάναι καμωμένοι από κάποιον σπουδαίο καλλιτέχνη. Αριστουργήματα τέχνης.


Κι ενώ κάθομαι εγώ και απολαμβάνω εκσταστιασμένος τη γεωμετρία τους, έχω κι εσένα που γκρινιάζεις να σου πω. Ε λοιπόν όχι, δεν είμαστε στο Κονγκό. Μήτε στη Μαδαγασκάρη. 


Πτηνό απεφάσισε να το παίξει τουρίστας στην Αθήνα. Τύπου "ντου γιου χαβ τζατζίκι;", "γουέαρ ιζ δε Ακρόπολις μιουζίουμ;" και "ντου γιου λάικ μαντμαζέλ δε Γκρις;". Που σημαίνει ότι βρισκόμαστε τόσην ώρα στον Εθνικό Κήπο -πέστον εσύ και Βασιλικό, εγώ τουρίστας, δεν σκαμπάζω από γκρικ πόλιτικς.



Και αλήθεια θα στο πω, είναι ζούπερ ευχάριστο -σχεδόν εξαγνιστικό- νάσαι τουρίστας σε αυτή τη χώρα. Να βλέπεις τη Βουλή και να σούρχεται να τη φωτογραφίσεις αντί να τη σιχτηρίσεις.



Ν'ατενίζεις την Πλατεία Συντάγματος και να μη θυμάσαι τις λογής λογής ασχήμιες που έχουν πραγματοποιηθεί εδώ (από λαϊκά δικαστήρια και κλωτσομπουνίδι σε συνταξιούχους, μέχρι χριστουγεννιάτικα δέντρα φλαμπέ και πρωτοχρονιάτικες συναυλίες του Αβραμώ), αλλά να κάμεις φόκους στο σιντριβάνι. Πλάτσα πλάτσα πλούτσα.



Να βρίσκεις τον ενθουσιασμό να θαυμάσεις το αρχαίο αποτύπωμα της πόλης. Εκεί δίπλα στη δεξιά είσοδο του μετρό. Μη μου πεις ότι ποτέ δεν τόχεις προσέξει!



Κι ύστερα να κατηφορίζεις παράλληλα με τους "καταρράκτες". Πούναι από τις πιο ευχάριστες παρεμβάσεις στο αστικό τοπίο του κέντρου. Και που όχι, εσύ ως τουρίστας δεν τους έχεις δει ποτέ κλειστούς και βρώμικους.



Ν'απολαμβάνεις τη σκιά των δέντρων, τα φροντισμένα παρτέρια, τα ολάνθιστα λουλούδια. Εκεί απέναντι από το Πάμπλικ. Από την αφετηρία των διόροφων πούλμαν που κάμουν τις περιηγήσεις και που πολύ ψήνεσαι να βγάλεις κι εσύ μπιλιέτο, να σκαρφαλώσεις στις απάνου θέσεις και να αρχίσεις το ακατάσχετο φωτογραφίζειν ολ-όβερ-δε-σίτι.



Κι ύστερα να περιπατήσεις την Ερμού. Τον κεντρικό εμπορικό πεζόδρομο της πόλης. Που κι αν είναι Κυριακή, νωρίς το πρωί, έχει ήδη κάμποσο κόσμο.



Πολλοί από αυτούς βέβαια, φωνάζουν με ντουντούκες και επιμένουν να σου δώκουν φυλλάδια και μπροσούρες. Αλλά εσύ επιμένεις ότι "σόρι, άι ντοντ σπικ γκρικ, χάνεϊ!"


Είναι θαυμάσιο να είσαι τουρίστας. Και να φωτογραφίζεις τα παρατημένα κτήρια και τα κλειστά μαγαζιά -είναι αξιοθέατα για εσένα όλα αυτά! Σε βοηθούν να πλάσεις τα δικά σου σενάρια για το πώς ζούνε αυτοί εδώ οι τύποι στην Ελλάδα. Και πόσο τους επηρέασε η κρίση. 


Δεν καταλαβαίνεις γιατί φωνάζουν. Το σύνθημα "νέβερ ον Σάντεϊ", σου ακούγεται ως και συμπαθητική αναφορά. Στη Μελίνα Μερκούρη. Στο ντανς σιρτάκι. Στο Ζόρμπας δε γκρικ. Αλήθεια δεν θέλουν να δουλέψουν Κυριακή, οι Έλληνες;


Μπακ του Στόκχολμ, δε μάρκετ ιζ όπεν. Ναι, και τις Κυριακές! Δεν θέλω να κάμω κάποιο πόιντ, απλώς το αναφέρω. Μου είσαι πολύ συμπαθητικός εσύ με τη ντουντούκα! Παρότι μου φαίνεται πως δεν τόχεις πιάσει καλά το θέμα. Δεν μου πέφτει και λόγος, εγώ τουρίστας είμαι.


Και θέλω τα σουβενίρς μου. Το όνομά μου γραμμένο με γκρικ άλφαμπετ. Το μπλουζάκι που να λέει "ιτς ολ γκρικ του μι".


Γιατί υπάρχουν πολλά που δεν καταλαβαίνω. Αλλά είναι εξαιρετικά γουστόζικα όλα. Τα φοινικόδεντρα, τα τσολιαδάκια, οι ντουντούκες. Άι λάικ Άθενς βέρι ματς, λέμε!



Θα πάρω και μαγνητάκι για το ψυγείο να σας θυμάμαι.


Θα φορέσω και σανδάλι να το παίξω Ολύμπιος. Αν δεν είχε ζέστη και περικεφαλαία, θα φόραγα.


Γιατί είπαμε: είναι υπέροχο νάσαι τουρίστας στην Αθήνα.


Να κοιτάς τους τοίχους και να μην βλέπεις τον βανδαλισμό, αλλά ένα ενδιαφέρον αστικό σκηνικό παρακμής και εξαθλίωσης. Ένα ωραίο θέμα για το φωτογραφικό σου φακό. Που θα γυρίσεις μετά στο Βερολινό, στη Φρανκφούρτη και στο Όσλο και θάχεις να διηγείσαι στους φίλους σου.



Μένι κλόουζντ σοπς, μένι χόουμλες πίπολ, μίζερι όλ-όβερ. Μπατ γουάντερφουλ γουέδερ εντ σπεκτάκιουλαρ  μόνιουμεντς.


Θα το καταλάβουν άλλωστε κι από το χρώμα σου. Το αναψοκοκκινισμένο. Το πορτοκαλοκόκκινο. Το χρώμα που έχουν οι διακοπές στην Ελλάδα.



Αλλά τόχω ανάγκη κι εγώ αναγνώστα. Που δεν ζω στο Βερολίνο, στη Φρανκφούρτη και στο Όσλο. Τόχω ανάγκη -έστω και για λίγο- να μην σκεφθώ τους φόρους, να μην αναλογιστώ τις επιβαρύνσεις, να μην γκρινιάξω για τους μουντζουρωμένους τοίχους, να μην μαλώσω για το αν τα καταστήματα πρέπει νάναι ανοιχτά ή κλειστά. Απλώς να πάρω το σακίδιό μου και να διασχίσω αυτή την πόλη. Ως κάποιος που ήρθε για ν'απολαύσει την ανυπέρβλητη θέα προς την Ακρόπολη. Ως κάποιος περαστικός. Ως ένας τουρίστας.

Ίσως και νάναι αυτή η απάντηση. 

19 σχόλια :

  1. Πίγκου ,ήρθα κι εγω βολτούλα στην Αθηνα και περασα τέλεια γιατί ένιωσα τουρίστρια κι εγώ! Συνέχεια φωτογράφιζα και η αδερφή μου με κορόιδευε :' 'από την Ουγκάντα σε έχω φέρει ,που φωτογραφιζεις συνέχεια ;'' μου έλεγε!
    Αλλά τωρα τέλειωσε η εκδρομή μου και γύρισα πίσω στους φόρους και κατάλαβα πως δεν ειμαι τουρίστρια και μια καταθλιψάρααα με επισκέπτεται σαν αμερικανίδα τουρίστρια,γιου νόου ;
    Αλλά ,με ξέρεις ,θα την στείλω απο εκεί που'ρθε.....την αμερικανίδα.....

    καλημέραααααααααααααααααααααααααααααα Πίγκου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάτι πήρε το μάτι μου από τη βόλτα σου στην Αθήνα. Ελπίζω ειλικρινά, να είναι όλα καλά! Και να μας ξανάρθεις για διακοπές και μόνο! Διότι είμαστε ζούπερ γουάου τουριστικός προορισμός και πολύ τσίλικο μέρος.

      Μου έλειψες, στο είπα; Πολύ μεγάλη και καταγέλαστη καλημέρα! :)

      Διαγραφή
  2. Τουρίστρια προσποιήθηκα πως ήμουν κι εγώ λίγες ημέρες πριν και είδα όσα ήθελα να δω κι έκρυψα όσα είχα ανάγκη να κρύψω. Εκ πεποιθήσεως της στιγμής, εξ ανάγκης, για χάρη του παιδιού.... Όμορφη περιήγηση, εξαιρετικές οι φωτογραφίες σου, Πιγκουίνε! Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες που κάμει διαφορά; Στους ίδιους δρόμους που ταλαιπωρείσαι για να διεκπεραιώσεις τις δουλειές σου ή που περνάς αγχωμένος για να πας στην εργασία σου, μπορείς -με την κατάλληλη διάθεση- να κάμεις τουρισμό και να περάσεις όμορφα. Δεν είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη. Διότι δεν παλεύεται αλλιώς η καθημερινότητα, Αφροδίτη μου.

      Την καλημέρα μου και τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  3. Ειναι τοσο ομορφη η Αθηνα! Και αν εσυ ερχοσουν τουριστας απο το Βερολινο στην Αθηνα, θα μας εδειχνες το Δασος Χαιδαριου και την Καστελλα. Οχι τον Εθνικο Κηπο και το Συνταγμα :)

    Σημερα Πιγκουινε μου, λεω να παρω την μικρη μου να ανεβουμε σε ενα τετοιο διοροφο πουλμανακι στο κεντρο της Θεσσαλονικης και μετα βολτα με το καραβακι Κλειω στον Θερμαικο ακουγοντας reggae :) Ο μπαμπας μας ειναι για δουλεια στην Casablanca κι εμεις θα το παιξουμε οτι δεν ζηλευουμε και θα κατεβουμε στην Λεωφορο Νικης για τουρισμο στην πολη μας :)

    Στην αγαπημενη μου Ρουμανια που εζησα 6 ομορφα χρονια, ηταν ανοιχτα τα καταστηματα τις Κυριακες μεχρι το μεσημερι. Και υπηρχαν και non-stop super-markets καθημερινα. Βεβαια δεν γνωριζω αν δουλευαν απληρωτες υπερωριες οι εργαζομενοι ή απλα ειχαν περισσοτερο προσωπικο για να καλυπτονται οι εργασιμες ωρες σωστα. Κατι τετοιο θα το επιθυμουσα και για την Ελλαδα. Να γινει σωστα ομως. Με επιπλεον θεσεις εργασιας και πληρωμενες αυτες οι ωρες εργασιας. Δυσκολευομαι τοσο πολυ να ειμαι αισιοδοξη με αυτη την χωρα μας.

    Αντε σ'αφηνω, σε επιασα στο μπλα μπλα πρωινιατικα. Μια ομορφη μερα σου ευχομαι πτηνουλι. Να μας γνωρισεις κι αλλες περιοχες της Αθηνας. Εγω δεν γνωριζω πολλες.
    Πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά, είναι βέβαιο ότι αν ερχόμουν στην Αθήνα ως αλλοδαπός, θα σας έκαμα περιήγηση στο Δάσος Χαϊδαρίου και στην Καστέλα (και πάψε να μου βάζεις ιδέες!!), διότι πτηνούλι έχει έφεση στο τρεχαγύρευε! :)

      Πολύ χαίρομαι που έχεις φορέσει κι εσύ τουριστική διάθεση με τη μικρή σου και θα ξανοιχτείτε στον Θερμαϊκό! Να φορέσετε καπελάκια και να πάρετε παγούρια με νερό, κάμει ζέστη!

      Όσο για τα μαγαζιά, η άποψή μου είναι πως το κέντρο μιας πόλης (και σε χώρες όπως η Ελλάδα που στηρίζονται στον τουρισμό), θα πρέπει να είναι καθημερινώς ανοιχτό και με κόσμο. Η εικόνα της ερημωμένης Ερμού και της εγκαταλελειμμένης Πλατείας Συντάγματος τις Κυριακές, δεν μου άρεσε ποτέ! Εντούτοις, χρειάζεται σύνεση και προγραμματισμό το πράμα. Θέλει έξτρα προσωπικό, συνεχείς ελέγχους από την επιθεώρηση εργασίας και ένα θεσμικό πλαίσιο που θα εξασφαλίζει τα εργασιακά δικαιώματα στο ακέραιο. Ναι στην Κυριακή, υπό όρους και προϋποθέσεις. Και στο κάτω-κάτω της γραφής, το κάνουν σχεδόν όλες οι χώρες (από τη Σουηδία και τη Δανία ως τη Γερμανία και την Τουρκία). Εμείς, γιατί πρέπει πάντα να είμαστε αλλιώς και στον εξαίρεσή μας;

      Και ναι, σου υπόσχομαι κι άλλες, πολλές βόλτες στην Αθήνα. Από το πιο κλισέ τουριστίκ ατράξιον ως το εντελώς αναπάντεχο.

      Πολλά, πολλά φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
  4. Είναι ωραίο να είσαι τουρίστας ακόμη και στην πόλη σου. ίσως δε καλύτερα εκεί να μπορέσεις να δείς και να απολαύσεις όσα δεν σε αφήνει η καθημερινότητά σου. Καλή σου μέρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, είναι μία εξαιρετική λύση για να εξευμενίσεις την μίζερη πραγματικότητα στην πόλη. Φοράς το σανδάλι σου, κρεμάς στην πλάτη το σακίδιο και το παίζεις τουρίστας. Θα δοκιμάσω να πάω και στην εφορία με αυτό το άτιτουντ και να ισχυριστώ ότι ως αλλοδαπός, δεν οφείλω κανέναν απολύτως φόρο!

      Αν πιάσει, πραγματικά θα είναι υπέροχες οι διακοπές μου στην Ελλάδα!

      Διαγραφή
  5. Γουέλκαμ μπακ Πιγκουίνε! Μας έλειψες!
    Μου αρέσει να σουλατσάρω στην Αθήνα και να προσπαθώ να τη δω με τα μάτια κάποιου που δεν ζει εδώ. Νομίζω τα είπες όλα με μια προτάση: "Μένι κλόουζντ σοπς, μένι χόουμλες πίπολ, μίζερι όλ-όβερ. Μπατ γουάντερφουλ γουέδερ εντ σπεκτάκιουλαρ μόνιουμεντς."
    Φιλιά πολλά πολλά και καλημέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμένα μου λείψατε, Σοφία! Πτηνό επέστρεψε, παρότι Αύγουστος πούναι παχιές οι μύγες!
      Αυτό που προσπαθείς να δεις την Αθήνα (και την Ελλάδα) με τα μάτια ενός ξένου, το κάμω κι εγώ συχνά! Και είναι πολλές οι περιπτώσεις που λέω "έλεος, θα είχα φρικάρει αν ήμουν ξένος και έβλεπα π.χ. ετούτον τον δρόμο στα Εξάρχεια πούναι όλοι οι τοίχοι μουτζουρωμένοι και άθλιοι" ή "έλεος, θα ήμουν έξαλλος αν ήμουν ξένος και ερχόμουν π.χ. σε αυτό το μουσειάκι και το έβρισκα κλειστό στις 3 η ώρα το μεσημέρι". Μεγάλη συζήτηση και -φοβούμαι- στενάχωρη!

      Αλλά όχι, δεν θα αφήσω τέτοιες σκέψεις να χαλάσουν τις διακοπές μου στην Αθήνα (!).

      Πολλά, πολλά φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
  6. Την είχα ανάγκη αυτή τη βόλτα στην Αθήνα Πιγκουίνε... Έχω πολλά χρόνια να το παίξω τουρίστας στην Ελλάδα και μου είχε λείψει, αλλά έκανα και εγώ τη βόλτα μου μέσα από τα μάτια του πτηνού!
    Θα κρατήσω την τελευταία σου παράγραφο (όπως πάντα) και δε θα σχολιάσω τίποτε άλλο. Ας μείνουμε να κοιτάμε τις φωτογραφίες - καρτ ποστάλ σαν τουρίστες!
    Στέλνω τα φιλιά μου ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, μάι ντίαρ Rylie! Κι εγώ την είχα ανάγκη αυτή τη βόλτα! Για να ξεφύγω από την καθημερινότητα και να αισθανθώ πως βρίσκομαι αλλού. Για να δω την πόλη με μία διάθεση πιο αλέγκρα και χαλαρή. Μακριά από τις ασχήμιες και τα προβλήματα και τις φορτίσεις με τις οποίες είναι φορτωμένη. Και επειδής είναι όντως θέμα διάθεσης, το κάμω συχνά αυτό. Ακόμα και τη διαδρομή μου προς τη δουλειά, ακόμα και το πηγαινέλα για τα ψώνια της εβδομάδας, ακόμα και το περπάτημα προς το μανάβη, τουριστικώς θέλω να το βλέπω. Ως μία ευκαιρία να ανακαλύψω κάτι που δεν είχα προσέξει, κάτι που μπορεί να με κάμει να χαμογελάσω, κάτι που αξίζει τον κόπο να αποτυπώσω στο φακό της μηχανής μου και να έχω να το θυμάμαι.

      Πολλά, πολλά φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
  7. Καλαμιά στον Κάμπο6 Αυγ 2014, 12:37:00 π.μ.

    Δεν σου έχω πει τόσες φορές να έρθεις κατά δω που είναι τελείως τουριστικό το μέρος και με το δίκιο σου θα αισθάνεσαι αυθεντικός τουρίστ-τουρίστ, να βλέπεις τον ΄Ολυμπο και να σκέφτεσαι τον νεφεληγερέτη Δία (εδώ θα την φορέσεις την περικεφαλαία) να κάνεις και τα μπανάκια σου στη θάλασσα και όχι πλάτσα πλούτσα σε συντριβάνια (σαπουνάδες δεν είδα), και επί πλέον, από τα μέσα Μάη μέχρι τέλη Σεπτέμβρη να βρίσκεις όλα τα μαγαζιά ανοιχτά (ακόμα και τα φαρμακεία) από το πρωί μέχρι αργά το βράδυ ΟΛΕΣ τις ημέρες της εβδομάδας, Κυριακές, αργίες (π.χ.Αγ.Πνεύματος, 15αύγουστος κλπ.κλπ.) και να νοιώθεις ότι είσαι σε άλλη χώρα.

    (Και να τρως ωραία πράγματα και από τον κήπο μου και από τα χεράκια μου).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι μόλις περιέγραψες το ιδανικό τουριστικό πακέτο! Με την πρώτη ευκαιρία, μαζεύω τα πράγματά μου και σούρχομαι! Θα κάμω τα μπάνια μου, θα κυκλοφορώ με την περικεφαλαία, θα ονειροπολώ τους Ολύμπιους, θα ψωνίζω τις Κυριακές και βεβαίως -για να μην νομίζεις ότι έχω ξεχάσει τις κατά καιρούς υποσχέσεις σου- θα τρώω τις λιχουδιές που θα μου ετοιμάζεις!

      Αν έρθω, ο κίνδυνος είναι να μείνω μόνιμα εκεί. Και να μην ξεύρεις τι να με κάμεις! :)

      Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου, καλή μου Καλαμιά!

      Διαγραφή
  8. Αν και πρόσφατα έπαιξα το εργάκι "τουρίστας στην Αθήνα" (σε ιδιωτική προβολή) και τράβηξα όσες περισσότερες φωτογραφίες μπορούσα, μου άρεσε που την είδα μέσα από τα μάτια σου, έστω κι αν έκανες τον τουρίστα (ή μάλλον περισσότερο επειδή έκανες τον τουρίστα)!
    Να είσαι καλά Πιγκουίνε μας...φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τουρίστρια στην Αθήνα...μπα σε καλό μου!

      Διαγραφή
    2. Τουρίστας προς τουρίστρια: συνέχισε να βλέπεις την Αθήνα με αυτή τη διάθεση, Μαρία μου! Συνέχισε τα σουλάτσα σου, τις φωτογραφίες σου, τις περιηγήσεις σου. Διότι η ζωή ως τουρισμός είναι μία εξαιρετική ιδέα. Αλλά εξαιρετική!

      Πολλά, πολλά φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts