Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου 2014

Την Άνοιξη σερωτεύομαι, το Φθινόπωρο σαγαπάω.



Αφού το καλοσκέφτηκα και αναμετρήθηκα με πολλούς προορισμούς, είπα εντέλει να σε φέρω στο Πήλιο. Για να πιάσουμε το Πτηνόπωρο, ντε! Διότι μπορεί οι περισσότεροι να σπεύδουν να πιάσουν την Άνοιξη, εκεί γύρω στην χαρούμενη, χρυσή πρωτομαγιά, αλλά το πτηνό που τις συνηθίζει τέτοιες σκανταλιές, πιάνει ωραιότατα και το Πτηνόπωρο. Από το ράμφος. 



Άλλωστε στόχω ξαναπεί: ετούτη η εποχή με ηρεμεί, με γαληνεύει, με καθησυχάζει.



Ίσως νάναι τα χρώματά της. Τα κίτρινα, οι ώχρες, τα καστανοκόκκινα.



Ίσως νάναι οι ήχοι της. Η βροχή που χτυπάει το τζάμι. Το τρίξιμο των πεσμένων φύλλων, όταν βαδίζεις απάνου τους. Τα ρυάκια που ξυπνάνε από τη λήθη και κελαρίζουν στις ρεματιές.



Ίσως νάναι αυτή η αίσθηση ότι επανερχόμαστε σε μία κανονικότητα, μετά την αταξία του καλοκαιριού -που καλό και άγιο, αλλά εμένα με βγάζει από τη ρέγουλά μου και με αποσυντονίζει. 



Ίσως πάλι -για να το πάω στο πιο αλληγορικό και να στο παίξω κουλτούρας- νάναι αυτό το μάθημα της φθαρτότητας που τόσο απλόχερα, σου χαρίζει ετούτη η εποχή. Κι είναι νομίζω ένα από τα πιο ωφέλιμα διδάγματα. Γιατί εντυπωσιακή η έκρηξη της Άνοιξης, καλοδεχούμενος ο αισθησιασμός του καλοκαιριού, αλλά είναι το Πτηνόπωρο που έρχεται και τοποθετεί τα πράματα στις σωστές τους διαστάσεις. Πώς να στο πω να το καταλάβεις; Ιτ πουτ θινγκς ιντου περσπέκτιβ.



Ε λοιπόν εδώ στο Πήλιο, όλα βρίσκονται πράγματι στις σωστές τους διαστάσεις. Οι οξιές, οι βελανιδιές και οι αγριοκαστανιές στέκονται στο ύψος τους. Οι μηλιές στις ανατολικές πλαγιές ροδοκοκκινίζουν τους καρπούς τους.



Και οι θάλασσες εντός και εκτός του Παγασητικού ξαναπλώνουν τα γαλάζια τους, σβήνοντας τ'απόνερα των παραθεριστών του καλοκαιριού.



Έρχεται και χάνεται ο απόηχος των διακοπών σου μέσα σ'αυτά τα σιωπηλά γαλάζια. Που αποσύρονται για να ξεκουραστούν.



Εδώ στο Πήλιο, βρίσκω κι εγώ τα κουράγια μου. Στην Τσαγκαράδα, στην Πορταριά, στον Άγιο Λαυρέντιο και στη Βυζίτσα. Στα δάση και στ'ακρογιάλια των θεών και των Κενταύρων.



Εδώ ανασκουμπώνομαι για τη συνέχεια. Για τις δουλειές, για τις υποχρεώσεις, για τα τρεξίματα. Για όλα όσα με περιμένουν -και μη φανταστείς ότι επειδής είμαι πτηνό, δεν έχω κάμποσα στο κεφάλι μου. Και το πούπουλο μαδάει και το ράμφος στραβώνει και τα προς το ζειν δύσκολα βγαίνουν -άτιμη μοίρα που μέπλασες πτηνό, αντίς για εισοδηματία! Αλλά δεν σε έφερα ως εδώ για να σου γκρινιάξω. Μήτε για να σε ζαλίσω στην αλληγορία και το λογοτεχνικό.



Σε έφερα εδώ για ν'ατενίσουμε το γαλανό ουρανό. Πίσω από τα κλωνάρια των δέντρων, πέρα από τα προβλήματα της καθημερινότητας, πάνου από τα όσα -μικρά ή μεγάλα- σε απασχολούν.



Διότι θυμήσου το πτηνό που σου το λέει: Κι αν είν'το δάσος πυκνό και νιώθεις ενίοτε χαμένος, βρίσκει το φως έναν τρόπο και σε φθάνει. Για να σε ζεστάνει. Να σ'αγκαλιάσει. Να σε κανακέψει. Κοίτα λοιπόν αψηλά. Μέσα στα μάτια αυτών που σ'αγαπάνε.



Και μάζεψε ξύλα για το χειμώνα πούρχεται. Βγάλε από τη ναφθαλίνη σιγά σιγά τα παπλώματα και τα πουλοβεράκια σου. Ετοίμασε την κασετίνα σου και τα σχολικά σου. Άνοιξε το τετραδιάκι σου ωσάν πρωτάκι. Βάλε και κάνα όσπριο στην κατσαρόλα βρε αδελφέ -κρίση έχομεν, η φακή κάμει καλό από πολλές απόψεις.



Κι έλα να περιπατήσουμε μαζί στας εξοχάς. Ν'αναπνεύσουμε το πτηνοπωρινό αεράκι, να καθαρίσει το μυαλό μας, να ιδούμε τη ζωή κι αλλιώτικα. Να προσπαθήσουμε τουλάχιστον -αυτό σου ζητάω μόνο.



Και σιγά μην το φοβηθώ: καλό Πτηνόπωρο, θα σου ευχηθώ. Και θα σου σκάσω και ένα πλατύ χαμόγελο. Ακτινωτό, εκρηκτικό, καταγέλαστο.

23 σχόλια :

  1. Ήρθες στα μέρη μου, κι ένα σήμα καπνού δε στέλνεις; Τσ! τσ! τσ! Αγαπημένο βουνό, εικόνες, κι οι λέξεις σου ανασεμιά. Έτσι πρέπει ν' ανταμώνουμε το Φθινόπωρο. Μ' αγάπη! Γιατί η αγάπη μονάχα δίνει δύναμη ν' αντέξουμε στους χειμώνες!...
    Φιλί σου στέλνω! Όπου κι αν είσαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύα μου καλή, μην με παρεξηγείς: ήρθα ινκόγκνιτο (είχα ντυθεί γλάρος), εξού και δεν έλαβε δημοσιότητα η εμφάνισή μου. Μήτε συνεντεύξεις στα λόκαλ τσάνελς, μήτε αφιερώματα στο Χελόου. Μονάχα ψιθυριστούς περιπάτους και στοχαστικές βόλτες. Στις ρεματιές και τ'ακρογιάλια.

      Καλό Πτηνόπωρο νάχουμε!

      Διαγραφή
  2. Eγώ τώρα τι να πω που πάω κάθε καλοκαίρι εδώ και 7 χρόνια στο Πήλιο για διακοπές.
    Πήγα μια φορά και από τότε δεν θέλω να πάω πουθενά αλλού.
    Είναι η λατρεία μου, το πάθος μου, το λιμάνι μου όλα!
    Αν κολυμπήσεις στις παραλίες του Νότιου Πήλίου από την μεριά του Παγασητικού θα τρελαθείς.
    Το θέμα με το Πήλιο είναι ότι είναι το απόλυτο μέρος για όλες τις εποχές!
    Η φωτογραφία στο blog μου είναι από εκεί.
    Χτύπησες φλέβα σήμερα πτηνό να το ξέρεις και μας έλειψες και πολύ.
    Ελπίζω όλα να είναι καλά και καλά ταξίδια.
    Σου στέλνω ένα τεράστιο φιλί στο ράμφος.
    Την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι μεγάλη αδυναμία το Πήλιο. Και πώς να μην το αγαπάς;
      Όλες του οι εποχές, είναι ποιήματα της φύσης!
      Ας με συγχωρήσουν τα υπόλοιπα μέρη της ηπειρωτικής Ελλάδας, αλλά ίσως και νάναι τ'ομορφότερο.

      Καλό Πτηνόπωρο νάχουμε, αγαπημένη μου Έλενα!

      Διαγραφή
  3. Το Πηλιο ειναι αγαπημενος προορισμος. Ζηλευω τους ανθρωπους που ζουν εκει. Κανουμε ονειρα με τον Δ για ενα σπιτακι στον Αγιο Δημητριο, να συνδιαζει βουνο και θαλασσα, να γερασουμε εκει :) :) :)
    Υπεροχες φωτογραφιες. Σαν να καθαρισε λιγο και η δικη μου ανασα, με το οξυγονο που μας κερασες :)

    Καλο φθηνοπωρο πτηνουλι μου. Θα τα καταφερουμε ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι, να δίνουμε κουράγια ο ένας στον άλλον. Κι όλα μοιάζουν πιο εύκολα.
      Αυτό το σπίτι στο Πήλιο κι εμένα καθόλου δεν θα μου κακόπεφτε.
      Να πάω να ησυχάσω, να βλέπω τις εποχές ν'αλλάζουν ρούχα.
      Ωραία που θάτανε!

      Πολλά φιλιά, Dee Dee! Και καλό Πτηνόπωρο!

      Διαγραφή
  4. Α πτηνό λατρεμένο, ήρθες με τα καλύτερα, με ένα Πήλιο μαγικό και λατρεμένο. Έξοχος ως συνήθως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ήξευρα ότι θα σου αρέσει αυτή η ανάρτηση, Τρεμενς!
      Το θυμάμαι καλά πόσο πολύ τ'αγαπάς το Πήλιο.

      Ουφ. Καλό Πτηνόπωρο νάχουμε!

      Διαγραφή
  5. (εχω σηκωθει απο τις 5.30 και δεν σε προλαβα ,γιατι επεσε μια θεια μου και την γυρνουσα ως τωρα στο νοσοκομειο(εσπασε το χερι της).....

    Επιτέλους έφτασε η αγαπημενη μου εποχή και ακολουθει η ζουπερ ντούπερ αγαπημενη μου ,ο χειμώνας!
    Πτηνούλι να κλέψω μια φωτο να τη βάλω στο φέις;Δε με πειραζει αν δε θες.....(αλλά θα την κλέψω στο τέλος :) ....αυτη με το φύλλο! )
    φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΚΛΕΦΤΕΣ!!!! ΚΛΕΦΤΕΣ!!!! Μου παίρνουν τις φωτό μου, την πνευματική μου ιδιοκτησία, τα περιουσιακά μου στοιχεία, μάι πρέσιους! Χαχαχαχα! Πάρε ό,τι θέλεις Νάσια, σου το χαρίζω (αν θέλεις και τα κλειδιά του μπλογκ, δικά σου! Μόνο που αν λείπω, θα πρέπει να μου ποτίζεις τις γλάστες!)

      Καλό Πτηνόπωρο νάχουμε! Και καλή σχολική χρονιά, εύχομαι. Σε μικρά και μεγάλα παιδάκια!

      ΥΓ. Ελπίζω η θεια να είναι καλύτερα και να μην ταλαιπωρήθηκε πολύ.

      Διαγραφή
  6. Ονειρεμένο!!! Πολύ όμορφα και τα εξωτερικά που μας σουλατσάρεις, αλλά σαν την Ελλάδα κανένα!
    Μ' έχει πιάσει το πατριωτικό μου σήμερα.
    Καλώς ήρθες!
    Φιλιά πολλά και καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπόσχομαι περισσότερη Ελλάδα κατά τη φετινή σχολική χρονιά!
      Διότι κάποιοι με κατηγορούν ότι τρέχω συνεχώς εις την αλλοδαπήν και εσνομπάρω τη γλυκιά πατρίδα! Ζαμέ, ο κακομοίρης! Και εντός και εκτός και επί ταυτά!

      Καλό Πτηνόπωρο νάχουμε, εύχομαι! Κι όλα μας τα προβλήματα να ξεπλυθούν με τα πρωτοβρόχια!

      Διαγραφή
  7. Πως τα καταφέρνεις και με συγκινείς κάθε φορά ρε Πτηνό! Μα να συγκινηθώ ακόμα και για το Φθινόπωρο που φέτος δε το ήθελα με τίποτα;;;
    Εξαιρετική ανάρτηση! Τι να σχολιάσω; Το πόσο ωραία γράφεις ή το πόσο μαγικές είναι οι φωτογραφίες σου; Θα πω ένα καλώς ήλθες και θα ευχηθώ ένα καλό Φθινόπωρο (μιας και τυπικά ξεκινάει 21 Σεπτεμβρίου και μέχρι να έρθει εκείνη η μέρα θα ζω στο καλοκαίρι)!
    Φιλάκια πολλάααα ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δώστου μια ευκαιρία του Πτηνοπώρου, εκείνο σαγαπάει πολύ! :)
      Σε κάθε περίπτωση, χαίρομαι βέρι βέρι ματς που σου αρέσουν οι αναρτήσεις -ακόμα και ετούτη πούναι τελοσπάντων πιο λογοτεχνίκ και σεντιμεντάλ. Οι φωτογραφίες είναι τυχαία διαλεγμένες μέσα από δεκάδες εκατοντάδες ενσταντανέ. Με ενέπνευσε βλέπεις το Πήλιο κι έβγαζα κλωνάρια, πουλάκια, μελισσούλες και άλλα φυσιολατρικά.

      Καλό μας Πτηνόπωρο!

      Διαγραφή
  8. Θέλω να ζήσω στο Πήλιο, μπορώ;;
    Όχι... Ας αρκεστώ στις φωτογραφίες σου και καμιά εκδρομή αν μας περισσέψουν:)
    Ωραία τα λες πάντως, σου πάει το Πτηνόπωρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι να βρίσκαμε έναν τρόπο, Μαργαρίτα μου! Να αποσυρθούμε σ'αυτόν τον τόπο τον μαγικό. Και να αφεθούμε στα χρώματα και τις εποχές του. Κάθε φορά που βρίσκομαι στο Πήλιο, το ίδιο πράμα σκέφτομαι. Προς το παρόν, ας αρκεστούμε στις επαναλαμβανόμενες επισκέψεις εκεί. Όταν και όσο μπορούμε.

      Πολύ καλό Πτηνόπωρο, σου εύχομαι!

      Διαγραφή
  9. Σκέφτομαι, λοιπόν, εγώ τώρα ... γιατί δεν ξέρουμε και πώς θα ξημερώσουμε αύριο (κυριολεκτικά), λες να έχουμε το Πήλιο σαν μπακ απ πλαν για τα γεράματα, αν δεν μας κάτσει η Σκωτία ;

    Λέω εγώ τώρα ...

    Καλό Πτηνόπωρο, Πίγκου μου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραιότατο το Πήλιο ως μπακ απ πλαν, αλλά δεν εγκαταλείπω το αρχικό σχέδιο, διότι τόχω επεξεργαστεί στο μυαλό μου και τόχω αγαπήσει ως ιδέα. Ξεύρω και τι ταπετσαρία θα βάλω στο σπίτι της Σκωτίας. Κι έχω αποφασίσει και τι φυτέψω στον κηπάκο μου. (πρέπει να ξαναρχίσω να παίζω κάνα τζόκερ!).

      Καλό Πτηνόπωρο, Αγγελική μου!

      Διαγραφή
  10. Εντάξει μας έβαλες για τα καλά στο φθινοπωρινό μόουντ και εγώ εδώ ακόμη προσπαθώ να μαλλιοτραβήξω το καλοκαίρι μέχρι σήμερα... παρόλες τις μύτες που τρέχουν και παρόλα τα φουτεράκια που βγήκαν φόρα παρτίδα. Παραδίνομαι!
    Καλό Πτηνόπωρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Marian, έχει περισσέψει λίγο καλοκαίρι ακόμα, επομένως μπορείς να το φχαριστηθείς όσο θέλεις. Αλλά επειδής από βδομάδας λέει ότι θα χαλάσει ο καιρός, κράτα πρόχειρο και το φουτεράκι -είναι μπαμπέσικες αυτές οι μεταπτώσεις της θερμοκρασίας.

      Καλό Πτηνόπωρο!

      Διαγραφή
  11. Καλό φθινόπωρο!!
    Μαζί με την άνοιξη είναι οι αγαπημένες μου εποχές...πάντα τις έβρισκα πιο όμορφες από τις άλλες δυο και πιο ενδιαφέρουσες!
    Μακάρι να μπορούσα τώρα δα μαγικά να βρεθώ στο Πήλιο...εντάξει δεν έχω παράπονο, απόλαυσα τις φωτογραφίες σου, αλλά με ξεσήκωσαν κιόλας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, είναι πράγματι πιο ενδιαφέρουσες αυτές οι εποχές. Διότι έχουν περισσότερα χρώματα και εναλλαγές. Και τελοσπάντων, δεν είν'καθόλου κακό να μην χρειάζεται μήτε να ιδρώνεις, μήτε να τουρτουρίζεις!

      Τις καλημέρες μου, τα φιλιά μου και Καλό Πτηνόπωρο!

      Διαγραφή
  12. Κι εμείς είχαμε πάει λίγες μέρες Παπά Νερό και γύρω τριγύρω στα τέλη Αυγούστου. Που ναι μεν τον κόσμο του τον είχε αλλά κατά τ' άλλα ήταν τέλεια (τα είχαβάλει στο μάτι τα μέρη από την περσινή-φθινοπωρινή σου ανάρτηση!). Αλλά και του φθινοπώρου τα χρώματα άλλο πράγμα!
    Αχ, τι ωραία!

    Papi Maf

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.