Πέμπτη, 2 Οκτωβρίου 2014

Δέκα Χρόνια Επιτυχίες: τα δέκα καλύτερα φωτογραφικά!


Δεν ξεύρω αν θα το πιστέψεις, αλλά σήμερις, πτηνό κλείνει δεκαετία! Που πρέπει να το παραδεχτείς, δεν μου φαίνεται με την καμία! Εντάξει μπορεί να γέρνει λίγο το μάτι, νάχει πέσει ελαφρώς το ράμφος και να έχει τσουρομαδήσει στις άκρες το πτέρωμα, αλλά κατά τα λοιπά αισθάνομαι νήπιος.

Επειδής η δεκαετία είναι χιουτζ διάστημα αν είσαι μπλογκ (και δη στην Ελλάδα), απεφάσισα να το εορτάσω με μία αναδρομή. Στις αναρτήσεις δέκα χρόνων ντε! Ναι, θα μας πάρει καμπόσο!

Διότι αγαπημένε αναγνώστα, σούχω ετοιμάσει λίστες. Με τα καλύτερα ποστς πούχω να θυμάμαι. Κατά τη γνώμη μου πάντα -μπορείς και να διαφωνήσεις, δεν θα μαλώσουμε μέρα που είναι! Αρχικώς σκέφτηκα να κάμω ένα γενικό τοπ τεν. Δυσκολεύτηκα όμως να επιλέξω δέκα αναρτήσεις, γιατί όλες τους είναι παιδιά μου και τις αγαπάω (εντάξει αστειεύομαι, αλλά είναι μία κλισέ ατάκα που πάντα ήθελα να πω). Εξού και έσιαξα επιμέρους δεκάδες, νάχεις να διαβάζεις και νάχω να θυμάμαι. Ξεκινάμε με τα δέκα καλύτερα φωτογραφικά, αλλά μέσα στη μέρα θα πέσουν και άλλες αναρτήσεις με λίστες. Οπότε στέι τιούντ!

Κατηγορία πρώτη: τα δέκα καλύτερα φωτογραφικά!


10. Χρηματιστηριακό Κραχ: Με σκηνικό το παρατημένο Χρηματιστήριο Αθηνών στη Σοφοκλέους και εξ αφορμής μίας έκθεσης τέχνης (ντεμέκ), το πτηνό φωτογραφίζει την παρακμή ενός συμβολικού κτηρίου. Και των όσων απέμειναν από το χαμόγελο του Γιάννου.


9. Κίτρινη Πόλη: Κομψή θεατρίνα τη νύχτα η Αθήνα, κρατάει της ζωής το ρυθμό. Ή τουλάχιστον περίπου. Ντυμένη στα κιτρινοπορτοκαλιά, η ταλαιπωρημένη πρωτεύουσα συνεχίζει να κοιτάζει το ολόγιομο φεγγάρι και να ονειρεύεται. (εναλλακτικός τίτλος: η πόλη Τουίτι)


8. Μια πόλη με καμπύλες: Δεν ξεύρω αν είναι που αυτοπροσδιορίζομαι ως βορειοελλαδίτης ή που συνδέονται μαζί της μ'έναν τρόπο όλες οι φάσεις της ζωής μου, αλλά η Θεσσαλονίκη ήταν και είναι για μένα η πιο ζεστή αγκαλιά. Που με τυλίγει και με κανακεύει. Κι επειδής είναι και ζουμπουρλού, εδώ εστίασα στις καμπύλες της. Τι εννοείς "ποιες καμπύλες"; Ε, τόσα τσουρέκια Τερκενλής και τόσα σιροπιαστά, έχει αποκτήσει η πόλη τα πιασιματάκια της!


7. Συνοικία το όνειρο: Μπορεί να ξίνισες αρχικά τα μούτρα σου, αλλά εκείνη η βόλτα στη Θήβα (ναι, στη Θήβα) αποτέλεσε την αφορμή για ένα από τα πιο ενδιαφέροντα -και αντιεμπορικά- ποστς έβερ. Στην πόλη του Κάδμου, του Διόνυσου και του Ηρακλή. Παρέα με την προσφυγιά.



6. Δουργούτι: Μία από τις πιο απρόσμενες γειτονιές της Αθήνας, εκεί πίσω από το Ιντερκοντινεντάλ και τη Συγγρού, γίνεται ένα από τα πιο αγαπημένα φωτογραφικά μου θέματα. Κι είχαν τόσο σουξέ αυτά τα ενσταντανέ, που γενήκανε αφίσα (γουάου;) ενός φεστιβάλ που τρέχει αυτήν την περίοδο στο Δουργούτι (Dourgouti Island Project λέγεται, αναζήτησέ-το!), ενώ η πόζα με τη σκάλα φιλοξενήθηκε και σε σχετικό αφιέρωμα στο Αθηνόραμα. Πόσο σουξέ όμως;



5. Ζέιτενλικ: Ετούτο το μέρος ήταν μία από τις πιο απρόσμενες εκπλήξεις. Και έμεινα με το ράμφος ανοιχτό. Στη μεγαλύτερη στρατιωτική νεκρόπολη της Ελλάδας, σε ένα μέρος που μήτε οι περίοικοι καλογνωρίζουν. Πτηνό ανακάλυψε σχεδόν τυχαία το Ζέιτενλικ και μαζί του, έναν κρυμμένο θησαυρό μνήμης. Σε απλωσιές με τάφους και στα έγκατα της γης!


4. Επόμενη στάση: σπηλιά του δράκου: Πτηνό κάτου από τους δρόμους της Στοκχόλμης, φωτογραφίζει τους σταθμούς. Σε ένα από τα πιο ιμπρέσιβ μετρό του κόσμου. Με χρώματα, φώτα και σκιές. Και με το δράκο να βρυχάται καθώς σουλατσάρει στις στοές. Ζούπερ λέμε!


3. Πύργος από μάρμαρο: Η αιγαιοπελαγίτικη Ελλάδα στα καλυτερότερά της. Σε ένα χωριό διαφήμιση για τον τουρισμό. Ανάμεσα σε μαρμάρινα υπέρθυρα, πολύχρωμες πόρτες και πάλευκα σπίτια. Πώς να μην μπει στα καλύτερα φωτογραφικά ο υπέροχος Πύργος της Τήνου; Που απ'όποια μεριά κι αν σου ποζάρει, είναι ένα ποίημα για τα μάτια και το νου!


2. Το φως λούζει την Αθήνα: Το να προσπαθήσεις να αποτυπώσεις το όμορφο πρόσωπο της Αθήνας, το λες και τσάλεντζινγκ τασκ. Αλλά φόρεσα το πιο αισιόδοξο χαμόγελό μου και έκαμα ό,τι καλύτερο μπορούσα. Εκείνο που δεν ξεύρεις είναι ότι στα μισά εκείνης της βόλτας, κόλλησε η φωτογραφική μηχανή μου, κόντεψε να με πατήσει διερχόμενο ημιφορτηγό και βρίστηκα με έναν νεάντερνταλ νεαρό που έγραφε κάτι συνθήματα στους τοίχους. Αλλά όχι, πτηνό δεν πτοείται με τίποτα! Γεια σου Αθήνα με τα ωραία σου!


Και στη θέση νούμερο ένα: Somewhere over the rainbow! Ένα ταξίδι στην πινέζα του χάρτη. Σ'ένα μέρος που κατασκευάζονται τα όνειρα. Ακόμα και σήμερα, κλείνω τα μάτια μου και βουτάω στα γαλάζια, τα μενεξεδιά και τα κόκκινα του Stornoway. Στις εξωτερικές Εβρίδες! Που νομίζω δικαίως τοποθετείται στην κορυφή της λίστας! Παράπονο δεν έχεις, ως και στην πηγή τ'ουράνιου τόξου σ'έχω πάει από ετούτο το μπλογκ! Κι επειδής είχε λονγκ διαδρομή για να φτάσουμε, το είχα χωρίσει τότες σε τρία μέρη. Τα λινκς εδώεδώ και εδώ!

Και τώρα που καθαρίσαμε με την πρώτη λίστα, έχω να σου μολογήσω. Πως ένας από τους λόγους που υπάρχει αυτό το μπλογκ, είναι ετούτες οι φωτογραφίες. Που αλλιώς θα έμεναν αποθηκευμένες στο σκληρό μου δίσκο. Και κάποτες θα έσβηναν μαζί με τις αναμνήσεις μου. Αλλά που τώρα εδώ, αποκτούν ένα νόημα και μία σημασία. Όχι, ούτε είμαι, ούτε καμώνομαι τον περισπούδαστο φωτογράφο. Στην πραγματικότητα, άσχετος είμαι. Τις εντυπώσεις μου εκθέτω μέσα από αυτές τις φωτογραφίες. Τους ενθουσιασμούς μου και τα ενδιαφέροντά μου. Καταγράφω τα όσα βλέπω για να σου τα πω και να τα μοιραστώ μαζί σου. Κι αν κάτι απ'όλ'αυτά, σου κάμει κι εσένα κλικ, χαρά μου! Σέι τσιζ!

Φύγαμε για την επόμενη δεκάδα; Ε-ε-έρχεται...

18 σχόλια :

  1. Να τα εκατοστήσεις πτηνό!!!
    Να σου ευχηθώ να ζήσεις ταξίδια και σε άλλους κόσμους ,σε άλλους γαλαξίες ,να αξιωθείς να φωτογραφίσεις εξωγήινη ζωή ,αφού εδώ φωτογράφισες τα πάντα !!!!!!
    Την τούρτα δεν βλέπω κι ανησυχώ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να ζήσεις Πτηνούλι και χρόνια πολλά!!! (κλπ κλπ κλπ κατά τα δέοντα και τα επιθυμητά!)
    Δεν σε είχα ανακαλύψει από την αρχή γιατί μεγάλωνα τα πριγκηπόπουλα, αλλά τα δυό τελευταία χρόνια σε διαβάζω παθιασμένα κάνοντας μάλιστα και αναδρομές στον ελεύθερο χρόνο, για να πάω κι αλλού ταξιδάκι μέσα από τα μάτια σου, αλλού που δεν είχα προλάβει.
    Αξίζεις την κάθε στιγμή ύπαρξής σου στον διαδικτυακό κόσμο!
    Καλή, δημιουργική, ταξιδιάρα, συνέχεια λοιπόν, αλλά και καλή δύναμη σε ό,τι κάνεις στην προσωπική ζωή σου!
    Τα φιλιά μου και μιά ζεστή αγκαλιά! (και καλό μήνα με την ευκαιρία!)
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να τα εκατοστήσεις πτηνό! Να κάνεις πολλά-πολλα ταξίδια ακόμα και να ταξιδεύουμε και εμείς μέσα από τα γραπτά σου! Περιμένω με ανυπομονησία και τις υπόλοιπες λίστες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πτηνο να τα εκτατοστήσεις και να μας ταξιδεύεις πάντα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Έγραφα, έγραφα, έγραφα βρε πτηνό μου ήδη πολυαγαπημένο - και εκεί που πάτησα "προεπισκόπηση" εξαφανίστηκαν ολα! Δεν έχει σημασία, θα βρουν τον τροπο να σε φτάσουν, είσαι πολύ σπάνια περίπτωση. Νόμιζα οτι σε είχε εξαφανίσει η εκζέλικζη της ανθρωμπότητας αλλα όχι, βαστάς γερά και είσαι ακόμα ποιητής αληθινός. Λίστες, λίστες, να σε γνωρίσουμε ακόμα καλύτερα. Χρόνια Πολλά, πολλά ταξίδια και χαρές και υγεία και αγάπη εύχομαι να σε συντροφεύουν πάντα. Είσαι σου λεω πολυ σπάνιο είδος, "προς εξαφάνιση" το λένε κάποιοι. Να τους διαψέυσεις Πιγκουίνε μου, στο εύχομαι ολόψυχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χρόνια σου πολλά Πτηνό μου! Έτσι όμορφα να μας ταξιδεύεις πάντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Α μάλιστα ...Πύργος της Τήνου! Για τον Πύργο της Ηλείας καπούτ! Νιετ! Τίποτα!
    αχαχα!
    Χρόνια πολλά και καλά πτηνούλι μου!
    Κι επειδή σήμερα μετά από μέρες ψιλοχαμογελώ ρουφηχτό φιλί .... στο ράμφος καλέ!

    Καλημέρααααααααααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χρόνια πολλά, να έχεις πάντα ευκαιρίες να γιορτάζεις!!! Είναι κι άλλες οι φωτογραφίες που μας άρεσαν, το τοπ τεν είναι λίγο!!! Βάλε τοπ τουέντι, ε χάντρεντ ίσως... χαχαχαχαχαχα...
    Καλημέρα, χρόνια πολλά και δημιουργικά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Άντε και στα επόμενα 10 χρόνια!
    Υγεία να έχει και το blog κι εσύ Πιγκουίνε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. χρονια πολλα και δυναμη για την επομενη δεκατια-τουλάχιστον!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χρόνια πολλά! Σου εύχομαι να πραγματοποιήσεις όλα τα ταξίδια που έχεις ονειρευτεί και να συνεχίσεις να τα μοιράζεσαι μαζί μας για να ταξιδεύουμε κι εμείς μαζί σου!
    Φιλιά πολλά, πολλά και καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το πιο υπέροχο blog από το πιο υπέροχο πτηνό. Χρόνια πολλά αγαπημένε, με χιλιάδες αναρτήσεις, αναμνήσεις και ομορφιές, με ταξίδια μοναδικά και θαυμάσια και με το χαμόγελο στα χείλη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Χρόνια πολλά πτηνό! Πρόσφατα σε ανακάλυψα και χαίρομαι πολύ γι' αυτό... Αν και δεν έχω πια τον ίδιο ενθουσιασμό όπως όταν ξεκίνησα και εγώ και να γράφω και να σχολιάζω, να ξέρεις όμως πως είμαι εδώ και παρακολουθώ με ενδιαφέρον όλα τα όμορφα που γράφεις! Επίσης έχω να προσθέσω πως αναρωτιέμαι πως το κάνεις; Πως είναι δυνατόν κάθε μήνα να είσαι μια στην Κίνα, μια στην Κωνσταντινούπολη και μια στην Νέα Υόρκη!!! Πες μου το μυστικό σου και υπόσχομαι να μείνει μεταξύ μας... Keep Ραΐτινγκ and I will follow you!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Να ζήσεις, Πτηνό μας, και Χρόνια Πολλάααα μεγάλο να γίνεις και να 'χεις μαλλιά (σε στυλ Macaroni Penguin, πολύ μ' αρέσουνε οι Macaroni Penguins).

    Πολύ μου άρεσε αυτό το πρώτο τοπ 10 και ανυπομονώ και για τα υπόλοιπα. Γιατί έχω να σου ομολογήσω πως τσούκου-τσούκου έχω διαβάσει όοολες τις αναρτήσεις αυτών των 10 χρόνων σου (complete with the comments - μιλάμε για τόοοοοσο sad !!!) και μου αρέσει πολύ και το Πτηνό ως περσόνα και ο Νίκος πίσω απ' αυτό :-). Οπότε είμαι πολύ περίεργη να δω τι θα βάλεις στις επόμενες λίστες σου !

    Keep going, matey - που λένε και στις Εβρίδες ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανυπομονώ για τις υποτιτλισμένες φωτογραφίες με Κινέζους! Απλά πεθαίνω! Χρόνια πολλά και πάντα καλοτάξιδος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μαραμπού (πτηνό και του λόγου μου) τρέφει χιουτζ θαυμασμό για πιγκουίνο!

    Έχω κάμποσο καιρό που σε ανακάλυψα και από τότε σε παρακολουθώ ανελλιπώς. Ένεκα των γενεθλίων, είπα να βγω από το κλουβί μου (ποιητική αδεία, ελεύθερο ζω!) και να ευχηθώ πολλές ακόμα αναρτήσεις και γενικά να κάνω το κονέ! Οι αναρτήσεις σου είναι άψογες, με πολύ χιούμορ (στοιχείο που περιέχει ήδη την σοβαρότητα γι' αυτό και δε θα της κάνω ειδική μνεία, ειδάλλως χιούμορ χωρίς σοβαρότητα είναι μόνο γελοιότητα) και τις απαιτούμενες δόσεις καλαισθησίας.

    Η απόφασή σου, δε, να ανεβάζεις τις αναρτήσεις το πρωί, δεν ξέρω αν απορρέει από έλλειψη διαθέσιμου χρόνου την υπόλοιπη μέρα, πάντως λειτουργεί άκρως ευεργετικά για το ξεκίνημα της μέρας μου. Τις αναρτήσεις σου τις διαβάζω από το κινητό μόλις ξυπνήσω, ενίοτε και πριν ακόμα χτυπήσει το ξυπνητήρι, αν τύχει και ξυπνήσω καμιά φορά πριν αυτό κουδουνίσει, διαβάζω την ανάρτηση και ξανακοιμάμαι.

    Χαίρομαι για τα ταξίδια που με πας, απολαμβάνω τους αρχαιολογικούς χώρους και τρελαίνομαι για γαστριμαργίες και φωτογραφικά ενσταντανέ Κινέζων!!! Πολύ καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Χαίρομαι που υπάρχεις, έτσι απλά χαίρομαι πολύ! Για τις υπέροχες φωτογραφίες σου, τις μοναδικές εξιστορήσεις σου, τα ξεχωριστά σχόλιά σου, τη μεταξωτή ευγένειά σου, τις ιστορικές γνώσεις σου, την αγάπη σου για τα ταξίδια, την ασύχαστη και ασίγαστη περιέργειά σου, μα περισσότερο απ' όλα για το ανάστημα του ήθους σου! Χρόνια Πολλά, Πιγκουίνε, Χρόνια Πολλά και Καλά! Ευχές Ολόθερμες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Να ζήσεις, Πιγκουίνε όλων των χωρών και των καιρών. Χρόνια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts