Τετάρτη, 17 Δεκεμβρίου 2014

Δεκατέσσερα τραγούδια


Το δυοχιλιάδεςδεκατέσσερα δεν θα το θυμάσαι εύκολα για τις φοβερές μουσικές του. Διότι εκτός από καναδυό εξαιρέσεις, τα υπόλοιπα διεθνή σουξέ έχουν μικρότερη ημερομηνία λήξης και από το γιαούρτι σου -μη σου πω και λιγότερες θερμίδες. Εντούτοις, εγώ απεφάσισα να επιχειρήσω μία λίστα, πρώτον, για να σου δώκω μερικές ιδέες να ξεύρεις τι να παίξεις στο ρεβεγιόν και δεύτερον, για να ευθυμήσουμε και λίγο μέρες-πούναι. Ναι, ανοίγουμε τα ηχεία.



Η λίστα αρχίζει ανεβαστικά και με τη ζουμπουρλού Meghan Trainor να κουνάει ακομπλεξάριστα τον πισινό της. Η Meghan ουχί μόνο τρώει όλο το φαί της (και ένα κουτί μελομακάρονα πολύ εύκολα), αλλά δεν το μετανιώνει και καθόλου. Και πολύ καλά κάμει, διότι φτάνει επιτέλους με την υστερία της δίαιτας, της γυμναστικής και της αφαγίας. Πάντως, λίγο τα τσουρέκια, λίγο τα κεράσματα, λίγο οι κουραμπιέδες, έρχεται το All about that bass και σε εκφράζει επί προσωπικού.



Σε Παλόμα, ξεύρεις την Πικάσο. Αλλά ίσως ήρθε η ώρα να μάθεις και την Φέιθ. Που έχει αυτό το ιδιαίτερο, βραχνό ηχόχρωμα στη φωνή και εμένα μου αρέσει βέρι βέρι ματς. Άσε που είναι αγγλίδα. Που της το καταλογίζουμε στα υπέρ της (αγαπάμε το Νησί). Καθόπως φαίνεται μάλιστα, πέραν την Amy Winehouse και την Adele, η Γηραιά Αλβιώνα διαθέτει εντέλει ανεξάντλητο απόθεμα από ενδιαφέρουσες φωνές. Που επιμένουν να προτάσσουν το λαρύγγι τους απέναντι στα ξέκωλα εξ Αμερικής (ναι, Ριάνα κορίτσι μου, για σένα λέμε πάλι).



Αυτή είναι η Λούρδη. Όχι η κόρη της Μαντάνα. Αν και εδώ που φθάσαμε, όλα να τα περιμένεις. Ετούτη η Λούρδη είναι μία αρτίστα από τη Νέα Ζηλανδία. Που ως χώρα είναι μεγάλη αποτυχία, διότι ΚΑΙ είναι στου διαόλου τη μάνα ΚΑΙ δεν έχει καγκουρώ. Επίσης, έχει βγάλει τον Ράσελ Κρόου. Που -μεταξύ μας- πιο πολύ ταλέντο στην υποκριτική έχει ένα καγκουρώ, παρά ο Ράσελ. Τελοσπάντων, η Λούρδη έχει ενδιαφέρουσα φωνή. Και το τραγούδι είναι συμπαθητικό. Όχι δεν θα το θυμάσαι αύριο, αλλά πλέον αυτό δεν είναι κριτήριο. Άλλωστε, ούτε τα γιουβαρλάκια που χλαπάκιασες σήμερα θα τα θυμάσαι αύριο, όμως αυτό δεν τα κάμει λιγότερο γιάμι τη στιγμή που τα έφαγες. Και τελοσπάντων χαρούμενος να είσαι που έχουμε ήδη μία τραγουδιάρα με το όνομα Λούρδη και γλιτώσαμε το ενδεχόμενο της κόρης της Μαντάνα.



Η μεγαλύτερη επιτυχία της χρονιάς είναι μελό, τσίζι και εντελώς παλιακή. Παρότι σε άλλες εποχές, το "All of Me" θα ήταν πεταμένο στο b side κάποιου δίσκου του Μάικλ Μπόλτον, τη σήμερον και ελλείψει σοβαρής δισκογραφίας, το βλέπεις να φιγουράρει στις λίστες των πιο γκράντε σουξέ και έχεις φθάσει να το λες ήδη ως και κλάσικ μπαλάντα. Κακό δεν είναι. Αλλά εντάξει, δεν είναι και να πέσεις κάτω να παραληρείς. Εκτός αν είσαι η δωδεκάχρονη Αννούλα. Και ερωτευμένη με τον Παναγιωτάκη. Έλα μην τα πάρω εντελώς, Αννούλα, που ως προχθές έβλεπες την Ντόρα τη μικρή εξερευνήτρια και έκαμες χωρίστρα στο μικρό μου Πόνι, και σήμερα μου θες έρωτες και μπαλάντες!



Κι αν σου είχε φανεί κιτς το "Walk like an Egyptian" των Bangles τη δεκαετία του '80, έρχεται η Katy Perry του 2014 και τερματίζει την πίστα. Με έναν αχταρμά με φαραώ, την Ίσιδα, τον Όσιρη, την Αφροδίτη (;), ειδικά εφέ, φουσκωμένους χιπ-χοπάδες και μπαλέτα με γατο-χορεύτριες, το βίδεο έρχεται και καρφώνεται στη λίστα με τα πιο κακόγουστα κλιπς όλων των εποχών και η Katy κερδίζει με το σπαθί της (και την φωτορύθμικ τιάρα της) το πρεστίτζιους βραβείο Λωλοστεφανής. Κάτι τέτοια βλέπουν στην Αμερική πάντως και όταν μιλάμε για τουρλουμπούκι στην Αίγυπτο, νομίζουν ότι εννοούμε τίποτις σε ρίβερ πάρτι στο Νείλο.



Η Taylor Swift είναι κορίτσι και για το σαλόνι και για το αλώνι, καθώς δεν τόχει σε τίποτα να αλλάξει (χελόου, γι'αυτό και τη λέμε "swift") και από μπαλερίνα να σου γίνει αθλήτρια, αλητάκι, κομμώτρια, αστρονάφτισσα ή τελοσπάντων ό,τιδήποτε άλλο κυκλοφορεί σε Μπάρμπι. Το Shake it Off, βαθυστόχαστο δεν το λες. Eκτός αν είσαι αμερικάνα από τη Νόρθ Ντακότα. Οπότε μπορεί ως και να σε ορίσει ως άνθρωπο.



Οι Maroon 5 είναι ίσως το πιο χοτ συγκρότημα στις μέρες μας, με αλλεπάλληλα πλασαρίσματα στα τοπ-τεν της Αμερικής, φανατικές θαυμάστριες που κηνυγούν τον τραγουδιστή Adam Levine (που τα είχε με την Άννα Βιελίτσινια, ρωσίδα μοντέλα του Victoria's Secret και την εχώρισε για να τα σιάξει με την Μπεχάτι Πρίνσλου, ναμίμπια μοντέλα του Victoria's Secret -όχι στο επισημαίνω διότι αν παρ'ελπίδα τον έχεις βάλει αναγνώστρια, στο μάτι, να ξεύρεις ότι αν δεν έχεις κάμει ντεφιλέ με εσώρουχα, ελπίδα δεν έχεις!) και βεβαίως σόλντ-άουτ συναυλίες ανά τον κόσμο. Το συγκεκριμένο τραγούδι τιτλοφορείται μεν Animals, αλλά μην πάει το μυαλό σου σε τίποτις γατάκια, σκυλάκια, φιλοζωικές. Όπως θα ιδείς και στο βίδεο, πρόκειται για το σάουντρακ του χασάπικου, της μπουτίκ κρεάτων και της Βαρβακείου. Επειδής ο Levine έχει και μία μακρινή καταγωγή από Σερβία, το λες και χασαποσέρβικο.



To Stay With Me είναι τραγούδι παλιάς κοπής. Έχει τα γκόσπελ φωνητικά του, τις ψεύτικες φωνές του, το κοκοράκι στο χτένισμα, τη τζελ στα μαλλιά. Δηλαδής αντί για τον Sam Smith, θα μπορούσαμε να το δώκουμε και στον Rick Astley να το πει. Αλλά επειδής κάθε πέρσι και καλύτερα, το παλιακό μάς αρέσει και το προτιμούμε. Το ότι είναι κι αυτό αγγλικό, τυχαίο δεν το λες.



Αν είσαι νήπιο, το Let it Go είναι το αδιαμφισβήτητο χιτ της χρονιάς για σένα. Διότι βρίσκεται στο σάουντρακ του Frozen, της ζούπερ τεράστιας εμπορικής επιτυχίας της Ντίζνει, την οποία είδες στο σινεμά, μάζεψες σε αυτοκόλλητα, αγόρασες σε εικονογραφημένο βιβλίο και παρακολούθησες στο Disney on Ice πριν μερικές εβδομάδες που ήρθε στην Ελλάδα. Αν πάλι είσαι γονιός, βλαστημάς την ώρα και τη στιγμή και εύχεσαι να εκπληρώσει το τραγούδι, την υπόσχεσή του και να σ'αφήσει ήσυχο, γιατί "let it go" και "let it go", μας έχεις πάρει και τ'αυτιά, καλή μου!



Όχι δεν είναι η νεκρανάσταση του Μάικλ Τζάκσον, αλλά ο Bruno Mars σε ένα νέο τραγούδι που μιμείται άψογα τον ήχο και την αισθητική των 70s. Γενικά τον Bruno τον συμπαθούμε, αλλά επειδής πολύς λόγος γίνεται γι'αυτόν, κρατάμε μικρό καλάθι. Πολλοί λένε ας πούμε πως είναι ο νέος Μάικλ, αλλά εγώ αν δεν δω ξάσπρισμα προς τον τρίτο-τέταρτο δίσκο, δεν πιστεύω τίποτα.



Το απόλυτο χιτ για εσένα τον κλαμπάκια που πέρασες το καλοκαίρι σου στις μεγάλες πίστες και τα μπιτς πάρτις της παραλιακής, είναι το "Summer" του Calvin Harris. Εύκολο τραγουδάκι, μπιτάτο, ξεσηκωτικό. Αλλά γαμώτο δεν σου φαίνεται ίδιο με το περσινό απόλυτο χιτ του καλοκαιριού; Και με το προπέρσινο επίσης; Και γενικά δηλαδή, νομίζω ότι κάθε χρόνο έχουμε το ίδιο απόλυτο χιτ, αλλά με διαφορετικό καλλιτέχνη. Που παίζει να είναι και ο ίδιος. Άσχετο, υπάρχει κόσμος που πάει ακόμα σε κλαμπς;



Αν πάλι το καλοκαίρι για εσένα ήταν μία εποχή μελαγχολίας και κατάθλιψης, διότι δεν είχες λεφτά να πας διακοπές και τα πέρασες στην πόλη παρέα με την Κατερίνα Γιουλάκη στην επανάληψη του Ρετιρέ, τότε το σάουντρακ της καθημερινότητάς σου, το τραγούδησε η Λάνα Ντελ Ρέι -γνωστή στην πιάτσα και ως Μις Κατατονία. Το Summertime Sadness είναι κοψοφλεβέ τραγούδι, αλλά φοβούμαι στο κυριολεκτικό του. Γι'αυτό πριν το βάλεις να τ'ακούσεις, καλού-κακού εγώ θα κρύψω τα μαχαίρια και τα ξυραφάκια.



Στο εντελώς αντίθετο της Λάνας, βρίσκεις τον Pharrell Williams. Που σου τραγουδάει το "Happy" και φορέθηκε πολύ εφέτος. Το ξεύρω ότι δεν είναι πάντα εύκολο, αλλά η χαρουμενιά μπορεί να είναι επιλογή και τρόπος ζωής. Και τελοσπάντων στην καθημερινότητά μου, προτιμώ τους ανθρώπους που με υποδέχονται με χαμόγελα και με αισιοδοξία, παρά τους μουντρούχους κι ανάποδους. Επομένως, μπροστά στο χάπι της Λάνας, αντιτείνουμε το Happy του Pharrell. Και χτυπάμε τα χέρια μας ρυθμικά μαζί του.



Μένουμε στην ίδια διάθεση και κλείνουμε με ένα από τα πιο ωραία βίδεο κλιπ της τελευταίας περιόδου. Το Safe and Sound κάμει μία έξυπνη αναδρομή στη χορευτική παράδοση δεκαετιών, από το σουίνγκ και τη μπόσα νόβα ως το μπρέικ ντανς και το αρ-εν-μπι. Και επειδής, η μουσική έχει και αυτό το ρόλο -του να σε ξεσηκώνει και να εκφράζεσαι σωματικά μέσα από αυτήν- βάλε δυνατά το τραγούδι αυτό (ή όποιο σ'αρέσει τελοσπάντων) και όλα ας γίνουνε πίστα. 

13 σχόλια :

  1. σαμ σαμερταημ σαμερταημ σαντνεςς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποτέ ξανά το καλοκαίρι δεν ήταν τόσο καταθλιπτικό! Αλλά εμένα που δεν μου πολυ-αρέσει ως εποχή, το άσμα με εκφράζει! Τις καλημέρες μου, άσωτε!

      Διαγραφή
  2. δεν ακουω μουσικη συχνά ,ειδικά τη συγχρονη ,ό,τι παρε ι το αυτί μου απο τον μεγάλο γιο....μου αρεσει πιο πολυ η κλασική ...όμως πάντα απολαμβάνω τις εδώ επιλογές σου ,οπότε θα τις απολαυσω αργότερα με την ησυχία μου ,αφου γίνεται κατακλυσμός και σήμερα δεν εχει δουλειες ,χουχούλιασμα στον καναπέ ως τις 2 που μαζευονται τα παιδιά! Αυτό το Let it Go όως ,ουτε να το ακουσω ,εφιάλτης μου εχει γίνει ,αφού τα μικρα το βαζουν στη διαπασων ,καθε φορα που βλεπουν την ταινια ,βάλε 2-3 τη μερα δηλαδή από τότε που βγήκε!!!!!!!!
    Καλημέραααααααααααα Πίγκου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην με βλέπεις που φοράω τα πιο τρέντι μου χρώματα, Νάσια: στην πραγματικότητα κι εγώ της κλασικής είμαι. Αν ήσουν από μια πλευρά να με παρακολουθείς στην καθημερινότητά μου, θα έβλεπες ότι ακούω Ντεμπισί και Σοπέν και bbc radio 3 σταθερά και πιστά, εδώ και χρόνια!
      Το let it go, ούτε στον οχτρό μου... :)
      Πολλά, πολλά φιλιά κα μουσικές καλημέρες!

      Διαγραφή
  3. Κάποια από αυτά μου αρέσουν πάρα πολύ ειδικά το τελευταίο!
    Είναι βρε παιδί μου πολύ ξεσηκωτικό και σίγουρα θα παίξει στο ρεβεγιόν πιγκού!
    Πολλά φιλιά την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλενα, επειδή εγώ δεν είμαι πολύ καλός στο μαγείρεμα, όπως κατάλαβες, αναλαμβάνω τη μουσική για το ρεβεγιόν! Τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου!

      Διαγραφή
  4. προσπαθω να δω ποιο τραγουδι δε μου αρεσει αλλα ειλικρινα ειναι ολα υπεροχα. ενα προς ενα. τοπ επιλογες. καλημερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μάλιστα. Πουλί ευχαριστούμε πουλί για την εμπεριστατωμένη ενημέρωσις. Ήξερα ότι τα πράγματα στη μουσική είναι χάλια αλλά αυτό τον ορυμαγδό δεν τον φανταζόμουν. Καλά που παρέμβαλες τα σχόλιά σου ανάμεσα στα (χαλ)άσματα γιατί βαρέθηκα του θανατά. Προσωπικά είμαι παιδί των 90ies οπότε καταλαβαίνεις το μουσικό δράμα μου. Μόνο μία απορία να εκφράσω: τίποτις λίγο πιο "βαρύ" δεν υπάρχει? πως ειπατέ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μμμμ Καστέ να πάρω ιδέες για τις εκπομπές μου, για να δω εγώ τι έχει το καλό πτήνο για μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εγώ πάλι, εκτός από κάνα δυο, πρώτη φορά τα άκουγα. Ευτυχώς που είσαι και συ και με κρατάς απ το ντέιτ!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εγώ πάλι όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω σ' ό,τι αφορά την μουσική ! :-)

    To All About the Bass - ως ζουμπουρλού που σέβεται τον εαυτό της - είναι και θα παραμείνει ο προσωπικός μου ύμνος !!! Το χορεύουμε με τα μικρά (στα οποία αρέσει εξίσου το βίντεο κλιπ, λόγω των χρωματικών επιλογών και των υπέροχων χορευτικών) 2-3 φορές την μέρα τουλάστιχο !!!

    Το Happy είναι ο οικογενειακός μας ύμνος διότι είμεθα και τρελοί fans του Despicable Me 2 (22869403058 φορές την μέρα να το πρακολουθούσαμε, όχι δεν θα λέγαμε ένα πράμα), αν κι εμένα - για να πω την αλήθεια - πιο πολύ μ' αρέσει η Μίνιον-βερσιόν του And I swear που το τραγουδάνε ως ... ... ... Underwear - χιχιχιχιχιχι !!!

    Στο Frozen και το Let it Go έχει ασκηθεί βέτο βαρύ κι ασήκωτο από τα μικρά τέρατα (τα οποία - υποπτεύομαι - ότι το 'χουν φάει στην μάπα από τα κοριτσάκια της τάξης τους και με το που ακούν τις πρώτες ακόμα νότες σκληρίζουν "Νοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοο !!!" και τρέχουν να κλείσουν την οποιαδήποτε δαιμονική συσκευή τόλμησε ν' αναμεταδώσει αυτό το μιαρό άκουσμα), οπότε παίζει να είμαι και η μοναδική στον κόσμο που α) δεν έχει δει ποτέ και σε καμία μορφή το Frozen (κι όπως πάει ούτε που θα το δω ποτέ) και β) δεν έχει ακούσει ποτέ το Let it Go ολόκληρο !!!

    Για τον Bruno Mars δεν κρατάω καν καλάθι. Δεν μου κάνει τίποτα κι απορώ γιατί τόσος ντόρος !

    Λατρεύω Paloma Faith και προσυπογράφω όσα λες περί Νησιώτικης μουσικής !

    Πάω να σιγομουρμουρίσω το All About the Bass τώρα και να κρυφοχορέψω στην καρέκλα στο γραφείο μου !

    Φιλιά πολλάαααα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλαμιά στον Κάμπο17 Δεκ 2014, 4:41:00 μ.μ.

    Δεν ξέρω σχεδόν κανέναν και κανένα τραγουδάκι εκτός από το Happy κι αυτό γιατί μας έχουν ζαλίσει στις τηλεοράσεις και στις διαφημίσεις.. Είμαι η άσχετη, της άσχετης, την άσχετη, ω άσχετη!!
    Αλλά λίγο που έβαλα και άκουσα, είναι τραγουδάκια της σειράς που δεν θα τα θυμάται και δεν θα τα τραγουδάει κανείς σε λίγο. Οι περισσότεροι δε από αυτούς όχι αυτόφωτοι και αυτοδημιούργητοι από το μηδέν αλλά κατασκευάσματα του συστήματος εικόνας, ήχου, σκηνής, μουσικής και δεν ξέρω τι άλλο.

    Τι να κάνω, ντρέπομαι αλλά το λέω, είμαι κολλημένη με την μουσική προηγούμενων δεκαετιών.Σόρυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. 9 στα 10 συμφωνώ με την playlist σου...
    Ευχαριστως θα πεταγα στα σκουπίδια το SURE THING... για να βάλω στη θέση του το ΜΥ LOVE...https://www.youtube.com/watch?v=CR6M_sqTVqE
    Γνωρίζοντας το γούστο σου απορώ πως δε το σκέφτηκες...
    Καλώς σε βρίσκω πτηνό μου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.