Δευτέρα, 26 Ιανουαρίου 2015

Η επόμενη μέρα



Εψές ο λαός μίλησε. Όχι ότι του έχεις και μεγάλη εκτίμηση -δηλαδής χελόου, είναι ο ίδιος λαός που αποθέωνε τον Ανδρέα στο μπαλκόνι, που έβγαλε τον Μητσοτάκη για κάθαρση, που επανέφερε τον Ανδρέα (με τη Δήμητρα αλαμπρατσέτα και τον Άκη παρά τω πρωθυπουργώ), που κατέφυγε στον Σημίτη (για να ζήσει το γιουροπίαν ντριμ του και να τζογάρει στο τετραπλό τζακπότ της Σοφοκλέους), που τον σιχτήρισε ύστερα ως διαπλεκόμενο και ήρθε η ώρα του Καραμανλή πλεϊστέισον, που εξέλεξε τον ΓΑΠ γιατί πίστεψε ο αφελής πως λεφτά υπάρχουν και που κατέληξε στον Σαμαρά γιατί κατά βάθος ο λαός είναι νοικοκυραίος και συντηρητικούρας.



Και φθάσαμε στις εκλογές του δυοχιλιάδεςδεκαπέντε. Σε μία δυστοπική Ελλάδα με συντριπτικά προβλήματα, δραματικούς εγκλωβισμούς και τα νεύρα κρόσσια. Που πιο εύκολα τη λες σανατόριο ψυχών, παρά γιουροπίαν κάντρι. Σου έχω καλά και κακά νέα -από πού θέλεις να ξεκινήσω; Θα σου πω τα καλά, διότι κυκλοφορούν και εμφράγματα.


Πρώτο (ζούπερ) καλό νέο: τα δύο κόμματα εξουσίας που οδήγησαν τη χώρα στις πύλες της κολάσεως, που μας έπρηξαν τα σκώτια, που μας φλόμωσαν στο ψέμα, που ντερλίκωσαν και ήπιαν στην υγειά του κορόιδου, έφαγαν επιτέλους το σκαμπίλι που τους αξίζει. Και αν το ΠΑΣΟΚ είναι ήδη παραζαλισμένο από τα προηγούμενα εκλογικά χαστούκια, η ΝουΔού εξακολουθούσε μέχρι προχθές να κάμει την καμπόσα και να μοστράρει ως σαξές στόρι το αποτυχημένο, τάχα-μου εθνοσωτήριο, κυβερνητικό της έργο. Με τον Άδωνι και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, αν έχεις το Θεό σου. Η τιμωρία των δύο αυτών κομμάτων ήταν επιβεβλημένη. Ήταν ιστορική επιταγή. Και πληρώθηκε εψές.


Δεύτερο καλό νέο: ο Σύριζα είναι πρώτο κόμμα και τα σούπερμάρκετς εξακολουθούν να έχουν χαρτί υγείας -όχι το λέω, διότι ξέχασα να πάρω το Σάββατο απόθεμα κι είχα κι ένα άγχος. Εντάξει, μπορεί να είμαστε μόλις μερικές ώρες μετά το κλείσιμο της κάλπης και να μην έχει ακόμα ξεβγάλει το μέικάπ της η Έλλη Στάη, αλλά γενικά φαίνεται ότι η κυβερνητική αυτή αλλαγή θα είναι λιγότερο δραματική από όσο φοβόντουσαν οι νοικοκυραίοι. Και επιπλέον, δίνει ένα μήνυμα στις Μέρκελ αυτού του κόσμου, ότι νισάφι πια με τις λιτότητες, έχουν οι λαοί και το μη-παρέκει τους μπροστά στους νεοφιλεύθερους εκβιασμούς. Ε μα πια!



Τρίτο καλό νέο; Ίσως το πιο σημαντικό. Βγήκε ο Σύριζα. Εντάξει, αν είσαι στο τριαντατόσο τοις εκατό που τον εψήφισε, προφανώς και είναι καλό νέο για σένα. Μιλάμε για ιστορική νίκη της Αριστεράς (τρου!), μεγάλη πολιτική ανατροπή έναντι των μνημονιακών δυνάμεων (βέρι τρου!) και σημαντική ανανέωση του πολιτικού παιχνιδιού στην Ελλάδα (τρου αγκέιν!). Αλλά και στο εξηντόσο τοις εκατό που δεν τον εψήφισε να είσαι, σου έχω λόγους να χαίρεσαι: ο Σύριζα έχει δύο επιλογές, ή να κάμει κωλοτούμπα (γελάς σαρδόνια) ή να εφαρμόσει αυτά που έχει υποσχεθεί (ξαναγελάς σαρδόνια). Γενικά, το εκατό τοις εκατό της χώρας θα έπρεπε να είναι χαρούμενο σήμερα -χάου κουλ ιζ δατ;



Έχω και τέταρτο καλό νέο; Κάτσε να σκεφτώ! Α ναι, το Ποτάμι. Όχι δεν ξεχνώ διόλου το επαγγελματικό παρελθόν και το προφίλ του αρχηγού του, ούτε είμαι ιδιαιτέρως χάπι με την απολίτικ προσέγγιση (αν και μεταξύ μας, σιγά τις πολίτικ προσεγγίσεις των υπολοίπων, θα σκιστεί κάνα καλτσόν!). Αλλά μυρίζει τελοσπάντων καινουργίλα και αποτελεί μία (καλή; κακή;) έκφραση των όσων ασφυκτιούσαν στις παλιακές λύσεις και ήθελαν κάτι πιο μετριοπαθές και μεσοβέζικο. Για να είμαι ειλικρινής, εγώ θα ήλπιζα ότι κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης, θα είχαν ξεπεταχτεί άλλες πεντέξι καινούργιες πολιτικές κινήσεις -και λίγο πιο σοβαρές ή δομημένες από το Ποτάμι. Αλλά φαίνεται ότι τα πολιτικά μας αντανακλαστικά είναι εντελώς γκαγκά. Ένιγουεϊ, έστω και με το σακίδιο, έχουμε νιου έντρι στη Βουλή κι αυτό είναι γενικά καλό. Νομίζω.


Να περάσω στα κακά νέα; Προφανώς, το πρώτο κακό νέο είναι η Χρυσή Αυγή. Που εξακολουθεί και πίσω από της φυλακής τα σίδερα, νάναι υπολογίσιμη δύναμη, περαστικά μας! Δεν θα σου βγάλω το λογίδριο περί εκφασισμού της κοινωνίας και άλλων τέτοιων ηθοπλαστικών: θα σου πω όμως ότι η εκλογική αντοχή της ΧΑ αποδεικνύει πως η διαστροφή που υφέρπει στην ελληνική κοινωνία είναι μεγάλη και παγιωμένη -μάθε να ζεις μαζί της, ιτς χίαρ του στέι.


Δεύτερο κακό νέο: η Ελλάδα δεν άλλαξε από εχθές ως σήμερα. Διότι πέρα από συνθήματα, ελπίδες και ιδεολογικά αφηγήματα, το πρόβλημα δεν είναι (μόνο) πολιτικό: έχει να κάμει με συμπεριφορές, έχει να κάμει με στάσεις ζωής, έχει να κάμει με νοοτροπίες, συνήθειες και πρακτικές γενεών. Το πρόβλημα είναι εξόχως κοινωνικό. Ξεκινάει και καταλήγει στο λαό. Που είναι εθισμένος στην ευκολία και στον ωχαδελφισμό. Που δεν έχει μάθει να σέβεται τους κανόνες. Που συνεχίζει να τρέφεται από τις αυτοαναφορικές του μανίες. Που δεν ενδιαφέρεται για συναινέσεις και συνεργασίες. Που σπεύδει να ακολουθήσει πρόθυμα τον επόμενο λαϊκιστή.


Θα σου πω κάτι σοβαρό (κάτσε!): η ανάδειξη του Σύριζα στην εξουσία ήταν μία κοινωνική και πολιτική αναγκαιότητα. Διότι στο σημείο που έφθασαν τα πράγματα, δεν μπορούσε απολύτως τίποτις άλλο να εκτονώσει τη συσσωρευμένη αγανάκτιση και απόγνωση. Και ο Σύριζα πράγματι έχει στα χέρια του μία μεγάλη ευκαιρία: να επιβεβαιώσει την εμπιστοσύνη των όσων επενδύουν τις ελπίδες τους στις υποσχέσεις του και να διαψεύσει τους όσους θεωρούν ότι είναι καταδικασμένος να αποτύχει. Αλλά η διακυβέρνηση της δυστοπικής Ελλάδας του δυοχιλιάδεςδεκαπέντε, κάθε άλλο παρά εύκολη υπόθεση είναι. Διότι ο Σύριζα θα πρέπει από σήμερα να τα βάλει με τρεις δυνάμεις που θα προσπαθήσουν να τον συντρίψουν: (α) στο εξωτερικό της χώρας, το κατεστημένο των αγορών, (β) στο εσωτερικό της χώρας, οι παγιωμένες νοοτροπίες, και (γ) στα κομματικά του σπλάχνα, οι συνιστώσες και οι πολυποίκιλες θέσεις του.

Ανεξαρτήτως λοιπόν αν είσαι χαρούμενος, λυπημένος ή προβληματισμένος για το αποτέλεσμα, το μόνο που μπορώ να ευχηθώ σε όλους μας, είναι σοβαρότητα. Και σε κάθε περίπτωση, ψυχραιμία. 

15 σχόλια :

  1. καλημερα! θα συμφωνησω μαζι σου με την ευχη η εξουσια να μην τους αλλαξει γιατι μερικα του συριζα ηταν καμενα απο καιρο και το βλεπες στη τιβι αυτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, μάι ντίαρ άσωτε! Εγώ πάλι ελπίζω η εξουσία να τους αλλάξει και να τους κάμει λιγουλάκι πιο υπεύθυνους και σοβαρούς. Αντί να τους απολωλάνει και να τους μετατρέψει σε όρνια, όπως έκαμε με τους προηγούμενους.

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα όμορφο πτηνό. Εξόχως εξαίρετη η τοποθέτησή σου και σπεύδω να συμφωνησω διακαώς κι ανυπερθέτως! Δεν μένει παρά να δούμε τι θα πράξει η νέα κυβέρνηση και πως αυτό θα βοηθήσει τον κόσμο. Δεν τρέφω πολλές ελπίδες - παρόλο που ψήφισα ΣΥΡΙΖΑ - γιατί τα πράγματα είναι περίπλοκα ένθεν και ουχί, αλλά θέλω να πιστεύω ότι το χάλι που ζήσαμε δεν θα το ξαναματαδούμε - παρόλα αυτά χαρτί υγείας είχα πάρει εγώ απ την Πέμπτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ καλημέρα σου, αγαπημένε Τρεμενς! Ξεύρω ότι η προσέγγισή μου δεν θα αρέσει σε πολλούς, αλλά περνάω φάση πολιτικού ρεαλισμού (είμαι σε αγωγή, ελπίζω να το ξεπεράσω). Και τώρα που το σκέφτομαι, μου τελειώνουν και τα νουνού -άι κάουντ ον γιου! :)

      Διαγραφή
  3. επειδή στο Νασιόσπιτο είμαστε όλοι με πυρετο και βήχα ,ήρθα να σας καλημερίσω και να ευχηθώ να δούμε αλλαγή σε όλα τα επίπεδα. Φευγω γρήγορα μη σας κολλήσω.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάρτε τις βιταμίνες σας και τα αντιγριπικά σας, κουκουλωθείτε στα ζεστά σας, πιείτε και κανένα χαμομιλάκι και ελπίζω να γιάνετε συντόμως και να επανέλθετε δριμύτεροι! Την πέρασα κι εγώ πριν δύο εβδομάδες την γρίπη και ακόμα δεν έχω συνέλθει εντελώς! Τερίμπλ!

      Διαγραφή
  4. Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι η ανάδειξη του ΣΥΡΙΖΑ ήταν αναγκαία για την εκτόνωση της συσσωρευμένης αγανάκτησης και όντως έχει να παλέψει με πολλά και δύσκολα. Ελπίζω κάτι να καταφέρει και να μην μετατραπούν σε όρνια, όπως λες και συ, αν μη τι άλλο για το καλό αυτού του τόπου. Για να δούμε..
    Εγώ πάλι που ούτε έξτρα χαρτί υγείας προμηθεύτηκα, ούτε νουνού, μπορώ να ελπίζω σε σας τους πιο προνοητικούς; :)
    Φιλιά πολλά και καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στηρίξου σε μένα, πήγα πουρνό-πουρνό στο ζούπερ-μάρκετ και προμηθεύτηκα χαρτιά, νουνού και κονσέρβες. Είμαι πλέον πανέτοιμος για κυβέρνηση Σύριζα, επίθεση εξωγήινων και πυρηνικό ολοκαύτωμα (που αν με ρωτούσες πριν πεντέξι χρόνια ποιο είναι πιθανότερο, θα πόνταρα στους εξωγήινους).
      Πολλά, πολλά φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
  5. Α Έχουμε τον ίδιο τίτλο σήμερα!
    Πάω μπας και σκεφτώ κάτι άλλο γιατί δεν θέλω να πουν ότι αντιγράφω :(
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα στο μεταξύ πίγκου μου!

    (τα καρκινάκια σκέφτονται ίδια αχαχα!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ουφ! Τον ψιλοάλλαξα τον τίτλο !
      Πλήρη ταύτιση πτηνό μου, φυσικά εσύ τα λες πιο ωραία και με κάνεις και χαμογελώ!
      Η ανησυχία υπάρχει και η αισιοδοξία είναι συγκρατημένη!
      Γιατί η νοοτροπία των Ελλήνων δεν αλλάζει από τη μια μέρα στην άλλη. Ίσως να μην αλλάξει και ουσιαστικά ποτέ!
      Την αγάπη μου ♥

      Διαγραφή
    2. Άχου, έπρεπε να τον εκρατήσεις τον τίτλο -να είμαστε και ασορτί ντε!
      Η νοοτροπία όντως δεν αλλάζει από τη μία μέρα στην άλλη (μήτε από τη μία γενιά στην επόμενη μη-σου-πω!), αλλά η αισιοδοξία είναι επιλογή και επιμένω να το λέω.
      Την αγάπη μου, τα φιλιά μου και τις καλημέρες μου!

      (εννοείτε πως πέρασα και από το κονάκι σου πουρνό-πουρνό να διαβάσω τη δικιά σου επόμενη μέρα! Και πολύ -μα πάρα πολύ- μου άρεσε!)

      Διαγραφή
  6. Χάρηκα πολύ με το αποτέλεσμα (θα χαιρόμουν λίγο περισσότερο αν ο ΣΥΡΙΖΑ συγκέντρωνε την αυτοδυναμία), αλλά δεν πετάω στον έβδομο ουρανό. Ξέρω ότι τα πράγματα είναι εξόχως στριμόκωλα (λες και χρειαζόμουν γείωση, διάβασα τα ξημερώματα, αφού η νίκη ήταν σίγουρη, και το άρθρο του Guardian και σφίχτηκε η ψυχή μου). Όντως, η καινούργια κυβέρνηση (θα σχηματιστεί, φυσικά) έχει πολύ δύσκολο έργο. Και ελπίζω να έχουμε καταλάβει πως πρέπει να την ελέγχουμε από κοντά, μεν, αλλά και να μην περιμένουμε παπάδες με το καλημέρα. Για να της δώσουμε και λίγο χρόνο να συνέλθει από το παραζάλισμα.
    Σχετικά με τη Χρυσή Αυγή, το ποσοστό της δεν ήταν έκπληξη: δεν έχει ο καθένας μας συναναστραφεί φασισταριά του κερατά; Δεν τα βλέπει να του χαμογελάνε στη δουλειά του, στη λίστα με τους "φίλους" του στο fb, ενίοτε και μέσα στην οικογένειά του; Απολύτως αντιπροσωπευτικό το αποτέλεσμα εδώ. Να μας χαιρόμαστε - και όταν ξεπεράσουμε την άρνηση, ελπίζω να γίνει και κάτι για να αλλάξει αυτό.
    Όσο για το Ποτάμι, με το πρώτο-όνομα-στη-μαρκίζα/με-λες-και-Πρωταγωνιστή Σταύρο Θεοδωράκη στο ψηφοδέλτιό του (το πόσο γελοίο το βρήκα αυτό, δε λέγεται), είμαι εντελώς καχύποπτη. Περιμένω λοιπόν να μου δείξει ο χρόνος τι σόι πράγμα είναι, όχι τα λόγια τους.
    Πάντως, ελπίζω. Είναι η πρώτη φορά της αριστεράς στο τιμόνι, που την έχω στο μυαλό μου πιο "καθαρή", χωρίς πολύ χώρο για κωλοτούμπες. Θα είμαι πιο αυστηρή μαζί της, γιατί την έχω πιο ψηλά στην ηθική ιεραρχία του πολιτικού φάσματος, εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα. Αλλά, για αρχή, αυτη την ικανοποίηση τη χθεσινή, αυτό το χαμόγελο και τη χαρά, δεν τα λες και λίγα.
    Καλημέρα. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πτηνό μου γλυκό είπες ότι σκέφτομαι και έχω μέσα στο μυαλό μου(ποιος γέλασε;;;)
    Ελπίζω όλες οι πλευρές να κινηθούν με σύνεση και η αλλαγή στο πολιτικό σκηνικό να φέρει αλλαγή και στην ψυχοσύνθεσή μας γιατί δεν μας λες και εύκολο λαό!
    Την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ σωστά τα όσα γράφεις. Είναι σίγουρα θετικό το ότι κάτι άλλαξε, αλλά δεν αρκεί να αλλάξει το κόμμα της εξουσίας, πρέπει να αλλάξει και ο κόσμος, και να μην περιμένει ότι ως δια μαγείας θα φτιάξουν όλα. Τίποτα δεν πρόκειται να φτιάξει, αν δεν αλλάξει η νοοτροπία και ο ωχαδερφισμός, όπως είπες και εσύ. Όπως είπε και ο ποιητής "για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή". Εγώ, για να είμαι ειλικρινής, δεν πιστεύω ότι ο ήλιος θα γυρίσει. Ελπίζω, όμως, ότι μπορεί να γύρει, έστω και λίγο.
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πτηνό μου νομίζω πως κάλυψες τους περισσότερους, στα περισσότερα!!
    Εμένα πάντως με κάλυψες, αν εξαιρέσουμε το ποτάμι και τον αρχηγό του που και μένα με κάνουν λιιιίγο καχύποπτη.
    Δεν μπορώ να αρνηθώ όμως, πως τουλάχιστον είναι κάτι νέο στη Βουλή και χτες ευχόμουν με όλη μου τη δύναμη να περάσει τους ούγκανους...τρίτο κόμμα η σαπίλα και το ηχογραφημένο μήνυμα του φυλακισμένου αρχηγού της μόνο ανατριχίλες έφερε!...
    Κάθε παραμύθι έχει το δράκο του, αλλά τούτος ο δράκος είναι πολύ επικίνδυνος!

    Σου δίνω τα φιλιά μου μαζί με ένα βραβείο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts