Πέμπτη, 2 Ιουλίου 2015

Η εθνική μας τύφλωση

Το τελευταίο διάστημα έχω αναστείλει τη δημοσίευση αναρτήσεων και ζητώ συγνώμη από τους τακτικούς αναγνώστες του μπλογκ. Εντούτοις παραμένω λαλίστατος για τα όσα συμβαίνουν, καταθέτοντας τη γνώμη μου στα κοινωνικά δίκτυα. Πώς θα μπορούσα άλλωστε να σιωπώ σε μία τόσο δύσκολη και πονηρή συγκυρία για το μέλλον της ζωής μου και της δικής σου της ζωής; Επειδή όμως τα όσα λέμε στα φέιζμπουκς γρήγορα παρέρχονται και ξεχνιούνται ως φευγαλέες εντυπώσεις, απεφάσισα να συγκεντρώσω τα πιο ενδεικτικά εξ αυτών και να σου τα παραθέσω εδώ. Δεν αποτελούν ενιαίο κείμενο, μήτε διεκδικώ δάφνες αυθεντίας. Τα συγκεντρώνω εδώ αφενός για όσους δεν με παρακολουθούν στα σόσιαλ μίντια και τυχόν ενδιαφέρονται να διαβάσουν την άποψή μου και αφετέρου για μένα. Για να μπορώ να ανατρέχω σε αυτά που είπα και να μπορώ να με κρίνω στο μέλλοντα χρόνο.

(*δυστυχώς παρότι θα το ήθελα, δεν μπορώ να αναδημοσιεύσω εδώ και τη συζήτηση με άλλους η οποία ακολουθούσε κάτω από τις αναρτήσεις μου, καθώς θα έπρεπε πρώτα να πάρω την άδεια των φίλων που συμμετείχαν σε αυτήν και αυτό θα προϋπέθετε πολύ χρόνο και προσπάθεια. Εντούτοις, σου έχω συλλέξει και κάποια σχόλια δικά μου από τις συζητήσεις αυτές, ελπίζοντας να βγαίνει κάποιο νόημα.)

Πάμε; Όρεξη νάχεις να διαβάζεις...

*****

Πιγκουίνος Μπλογκ
Δημοσιεύθηκε από τον Πιγκουίνος Μπλογκ · 26 Ιουνίου στις 10:44 μ.μ.·
Η αριστερή πτέρυγα του Σύριζα αντιτίθεται σε κάθε συμφωνία με τους πιστωτές που θα φέρνει νέα μέτρα λιτότητας και φλερτάρει ανοιχτά με την ιδέα του Grexit. Το οποίο δεν συνεπάγεται λιτότητα; Πλήζ εξπλέιν.

(...)

Πιγκουίνος Μπλογκ
Δημοσιεύθηκε από τον Πιγκουίνος Μπλογκ · 26 Ιουνίου στις 11:48 μ.μ.·
Ο πρωθυπουργός της χώρας, μπροστά στην αδυναμία του να αντιμετωπίσει τις πολιτικές του ευθύνες και -κυρίως- την αριστερή πτέρυγα του κόμματός του, πετάει την μπάλα στο λαό. Μετά από πέντε μήνες φαυλότητας που βύθισαν τη χώρα σε νέα ύφεση, μας ζητείται να αποφασίσουμε τον τρόπο εκτέλεσής μας. Εξαιρετικά.

Απάντηση σε σχόλιο φίλου/φίλης επί της ως άνω ανάρτησης: "...το ότι ο λαός έχει εγγενή τάση προς το διχασμό, είναι ένας επιπλέον λόγος για την κυβέρνηση (και για την εκάστοτε κυβέρνηση) να λειτουργεί υπέρ των συναινέσεων και να μην οξύνει τα πιο επικίνδυνα ένστικτα του όχλου. Και επίσης: ναι, η κυβέρνηση εκλέγεται για να παίρνει πολιτικές αποφάσεις και βάσει αυτών που έχει υποσχεθεί προεκλογικά. Όχι για να τα κάνει σαλάτα και μετά να ρίχνει τη μπάλα στο λαό. Το ότι απέτυχε παταγωδώς η περίφημη διαπραγμάτευση και ρωτάει τώρα εμένα και εσένα αν αντέχουμε σκληρότερα μέτρα ή αν θέλουμε να αφεθούμε στη χρεοκοπία δεν είναι δείγμα δημοκρατίας, αλλά φθηνή υπεκφυγή. (...) Και κάτι τελευταίο: η επιτυχία μίας κυβέρνησης έγκειται στο να κάνει ό,τι είναι δυνατό ώστε να μην φέρνει το λαό προ τέτοιων εκβιαστικών διλημμάτων."


(...)

Πιγκουίνος Μπλογκ
Δημοσιεύθηκε από τον Πιγκουίνος Μπλογκ · 27 Ιουνίου στις 9:20 μ.μ. ·

Το ότι οι υποστηρικτές του Τσίπρα βρίσκονται στην ίδια συμπαράταξη με τη ΧΑ, δεν τους προβληματίζει καθόλου; Η θεωρία των δύο άκρων στην πράξη. http://m.lifo.gr/now/politics/69447

Απάντηση σε σχόλιο φίλου/φίλης επί της ως άνω ανάρτησης: "...απλώς διαπιστώνω ότι στο θεμελιώδες ερώτημα αν θέλουμε να είμαστε εντός ή εκτός ευρωπαϊκού προσανατολισμού (γιατί ας μην γελιόμαστε, αυτό είναι το ερώτημα), υπάρχει συναντίληψη ΧΑ και Σύριζα. Προφανώς ο καθείς για τις δικές του αιτιάσεις, δεν τίθεται ζήτημα επ´αυτού."

(…)

Πιγκουίνος Μπλογκ

Η διαπραγμάτευση απέτυχε διότι είχαμε δύο πλευρές που δεν είχαν εξαρχής πρόθεση να συμφωνήσουν η μία με την άλλη. Αλλά εμένα δεν με απασχολεί αυτό. Περιμένω ακόμα να ακούσω την αντιπρόταση. Ωραιότατα, να πούμε όχι στην (ομολογουμένως σκληρή και κακή και άθλια) πρόταση των θεσμών. Και να κάνουμε τί; Πώς θα πληρωθούν τον άλλο μήνα π.χ. οι συντάξεις; Το δημοψήφισμα ή η έξοδος από το ευρώ πώς θα λύσει το ταμειακό πρόβλημα της χώρας; Πώς θα τερματίσει τη λιτότητα; Ποιο το αναπτυξιακό μοντέλο που μπορεί να οδηγήσει τη χώρα σε ανάκαμψη; Τα ερωτήματα παραμένουν ανησυχητικά αναπάντητα.

Απάντηση σε σχόλιο φίλου/φίλης επί της ως άνω ανάρτησης: "...η έξοδος από το Ευρώ θα φέρει απείρως περισσότερους ανέργους, μεγαλύτερη λιτότητα (καθώς χωρίς την έξωθεν χρηματοδότηση ή τη δυνατότητα άντλησης δανείων από τις διεθνείς αγορές, θα είναι αδύνατη η ανταπόκριση στις στοιχειώδεις δημοσιονομικές ανάγκες της χώρας -για να μην μιλήσουμε για επενδύσεις...) και βεβαίως συνεπάγεται κινδύνους γεωστρατηγικής φύσεως που δεν μπορούν εύκολα να εκτιμηθούν. Το ότι κάποιοι θα διαθέτουν Ευρώ στην τσέπη τους (είναι αρκετοί) και κάποιοι όχι, θα δημιουργήσει στο εσωτερικό, συνθήκες μαύρης αγοράς και θα καταδικάσει πολλούς μη έχοντες σε συνθήκες άγριας εξαθλίωσης. Όσο για το ΝΑΙ, προφανώς και δεν είναι μία καλή επιλογή. Συνεπάγεται συνέχιση της λιτότητας και δανειακή φαυλότητα. Αλλά παραμένει καλύτερη επιλογή από το ΌΧΙ, καθώς συνεπάγεται συνέχιση της καταβολής μισθών, συντάξεων και επιδομάτων (έστω κουτσουρεμένων) και λειτουργία του τραπεζικού συστήματος."

(...)

Πιγκουίνος Μπλογκ

Δημοσιεύθηκε από τον Πιγκουίνος Μπλογκ · 28 Ιουνίου στις 8:05 π.μ.

Είσαι νοικοκυραίος με πέντε δεκάρες στην τράπεζα και ανησυχείς για τις αποταμιεύσεις σου; Είσαι ο εχθρός. Έχεις δουλειά και θέλεις να τη διατηρήσεις; Είσαι ο εχθρός. Έχεις παιδιά και θέλεις να διασφαλίσεις μία τάχα μου ευρωπαϊκή προοπτική για το μέλλον τους; Είσαι ο εχθρός. Συμφωνείς με όσους διαπιστώνουν ότι η χώρα σου διαθέτει μη λειτουργικές δομές και εγγενείς αδυναμίες; Είσαι ο εχθρός. Επίσης σε λέμε δοσίλογο, γερμανοτσολιά και τραμπούκο και γελάμε μαζί σου.¨ Όχι, δεν είναι συνθηματολογία από αυτοδιαχειριζόμενο στέκι αναρχικών στα Εξάρχεια. Είναι το επίπεδο του δημόσιου διαλόγου τις τελευταίες ώρες...

Απάντηση σε σχόλιο φίλου/φίλης επί της ως άνω ανάρτησης: "..Αλήθεια, πού ήταν όλοι αυτοί που σήμερα ξεσπαθώνουν κατά του Ευρώ, όταν η Ελλάδα χόρταινε με τα κοινοτικά κονδύλια την προηγούμενη δεκαετία; Γιατί τότες δεν άκουγα κανέναν να διαμαρτύρεται κατά του κοινού νομίσματος (εκτός από το ΚΚΕ)."

(…)

Πιγκουίνος Μπλογκ
Δημοσιεύθηκε από τον Πιγκουίνος Μπλογκ · 28 Ιουνίου στις 3:37 μ.μ. ·

"Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι πλέον ένα αντιευρωπαϊκό λαϊκιστικό κόμμα και επισήμως, μαζί με τους Ανεξάρτητους Έλληνες και τη Χρυσή Αυγή." http://www.georgakopoulos.org/2015/06/shit/

Απάντηση σε φίλο/φίλη που με κατηγόρησε για δήθεν και ψεύτικη στάση, λέγοντας ότι με διαγράφει: "..Αγαπητέ φίλε, το ότι τυχόν δεν συμφωνείς με την άποψή μου, την καθιστά αυτομάτως ψεύτικη και δήθεν; Προφανώς είναι δικαίωμά σου να έχεις διαφορετική αντίληψη για τα πράγματα. Και είναι επίσης δικαίωμά σου να με διαγράψεις ή να σταματήσεις να με ακους, αν δεν σου είμαι αρεστός. Απλώς θα πω ότι εγώ δεν έχω διαγράψει ποτέ και κανέναν, θα συνεχίσω να ακούω όλες τις απόψεις διότι πάντα κερδισμένος βγαίνω από τον πλουραλισμό και το διάλογο και επίσης θα συνεχίσω να διατυπώνω τη γνώμη μου με ειλικρίνια ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι δεν θα είμαι πολύ δημοφιλής σε κάποιους. Την καλημέρα μου!" 


Απάντηση σε σχόλιο φίλης που μου είπε ότι κακώς εξισώνω τα δύο κόμματα (Σύριζα και ΧΑ): "...Κανένα κόμμα, φίλη μου, δεν εξισώνεται με κάποιο άλλο. Αυτό που κάνει ο συγγραφέας του άρθρου (στον οποίο ανήκει και η φράση) είναι να ταξινομεί τα τρία αυτά κόμματα, βάσει αυτών των δύο χαρακτηριστικών. Ότι είναι αντιευρωπαϊκά (και μην μου αρχίσει κανείς το ότι θέλουν μία άλλη Ευρώπη και άρα δεν είναι ακριβώς αντιευρωπαϊκά) και ότι λαϊκίζουν υπό την έννοια ότι χρησιμοποιούν πολιτική ρητορική που απευθύνεται στο θυμικό και ποντάρει στην απογοήτευση και την δυσαρέσκεια του κόσμου." (...) "..Όσο για τον ευρωπαϊσμό του Σύριζα, έχω να σου πω το εξής. Είχα μία φίλη που δήλωνε σφόδρα ερωτευμένη με κάποιον. Ο οποίος όμως ξενυχτούσε, του άρεσαν τα ταξίδια, δεν ήθελε να κάμει παιδιά και λάτρευε τα επικίνδυνα σπορ. Εκείνη αντιθέτως ήταν συνεσταλμένη, σπιτόγατα και ήθελε παιδιά. Πίστεψε ότι θα τον άλλαζε. Δεν τα κατάφερε. Μετά από πέντε χρόνια αδιέξοδης σχέσης, αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι δεν ήταν ερωτευμένη μαζί του, αλλά με μία φαντασιακή, ιδεατή εικόνα του που είχε πλάσει στο μυαλό της. Ας παραδεχτούμε ότι ο Σύριζα είναι αντιευρωπαϊκό κόμμα. "

(…)

Πιγκουίνος Μπλογκ
Δημοσιεύθηκε από τον Πιγκουίνος Μπλογκ · 28 Ιουνίου στις 7:05 μ.μ.
Δεδομένου ότι δεν υπάρχει κείμενο αλλά draft (που αποσύρθηκε κιόλας), επί ποίου πράγματος καλείται η χώρα να αποφασίσει ακριβώς; Ασκήσεις λογικής για δυνατούς λύτες. http://www.parapolitiki.com/2015/06/alivizatos-kat-epifas-dimokratiko-to-dimopsifisma-tsipra.html?m=1#sthash.FvQZ5hpR.GwjC2dtc.gbpl&st_refDomain=m.facebook.com&st_refQuery=


(...)

Πιγκουίνος Μπλογκ
Δημοσιεύθηκε από τον Πιγκουίνος Μπλογκ · 28 Ιουνίου στις 10:09 μ.μ.·
http://www.skai.gr/news/politics/article/284514/papadopoulos-ehoume-mia-poreia-thanatou-tis-horas-odeuoume-ston-olethro/


Απάντηση σε σχόλιο φίλου/φίλης που αμφισβητεί εμμέσως το πολιτικό ήθος του κ.Παπαδόπουλου (με έμμεση αναφορά στην υπόθεση των υποβρυχίων) και άρα την εγκυρότητα της άποψής του και αναρωτιέται γιατί βγήκε μόλις σήμερα για να μιλήσει: "Οι πολιτικές (και ποινικές;) του ευθύνες δεν ακυρώνουν αυτομάτως την αληθεία των όσων λέγει. Ουδείς άνθρωπος είναι μόνο κακός, μόνο καλός, μόνο σωστός, μόνο λάθος. Εγώ ακούω προσεκτικά ακόμα και ανθρώπους με τους οποίους έχω διαφωνήσει στο παρελθόν. Η ανάλυση του Παπαδόπουλου είναι μια λογική ανάλυση." (...) "Ο κ.Παπαδόπουλος μιλάει συστηματικά εδώ και χρόνια. Απλώς δεν είναι ούτε Άδωνις, ούτε Ραχήλ για να ασχολούνται τα φώτα της δημοσιότητος μαζί του. Και χωρίς να παραγνωρίζω την πολιτική του ευθύνη στο θέμα των υποβρυχίων, νομίζω ότι ο αναθεματισμός του από τα μπλογκς που πρόσκεινται στις κυβερνητικές θέσεις από εχτές, είναι τουλάχιστον άδικος."

(...)

Πιγκουίνος Μπλογκ
Δημοσιεύθηκε από τον Πιγκουίνος Μπλογκ · 29 Ιουνίου στις 5:41 μ.μ. ·

Δυστυχώς ο άφρων ενθουσιασμός κάποιων όψιμων γερμανοφάγων και η δικαιολογημένη οργή κάποιων πράγματι ταλαιπωρημένων ή και εξαθλιωμένων από την κρίση συμπολιτών μας, έφεραν την κατάσταση εκεί που είναι σήμερα. Στις καθόλου αξιοπρεπείς ουρές στα ΑΤΜ, στα βενζινάδικα και στα σούπερμάρκετς. Δεν ξεύρω αν μία συγνώμη (όπως αυτή του Γιώργου Παπαδόπουλου Τετράδη) αρκεί για να αποκαταστήσει τη ζημιά που έγινε στο μέλλον μας. Αλλά ας ηρεμήσουμε και ας δούμε το ατομικό και συλλογικό μας συμφέρον, χωρίς ιδεολογικές παρωπίδες και φανατισμούς. Το δημοψήφισμα είναι λάθος. Διότι ας το παραδεχτούμε στους εαυτούς μας, καμια από τις δύο επιλογές δεν είναι θετική επιλογή. Διότι ΚΑΙ αυτή η κυβέρνηση (όπως και οι προηγούμενες) απέτυχε να διατυπώσει μιά αναπτυξιακή πρόταση που να πείσει το εσωτερικό και το εξωτερικό της ακροατήριο. Η χώρα αγωνιά, διχάζεται, ταλανίζεται, πονάει, χωρίς να υπάρχει και πάλι καμία απολύτως προοπτική. Για την αξιοποίηση των ταλέντων σου, για την ανάδειξη των ικανοτήτων σου, για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής σου.

http://www.iefimerida.gr/news/214392/o-kairos-tis-eleytherotypias-zitaei-sygnomi-poy-stirixe-syriza

(...)


Πιγκουίνος Μπλογκ
Δημοσιεύθηκε από τον Πιγκουίνος Μπλογκ · 29 Ιουνίου στις 11:26 μ.μ.· Πολιτικός πολιτισμός. http://youtu.be/9kZ0PGX-Fx0


Σχόλιό μου: "Και εξηγούμαι. Δεν θα σταθώ στην ουσία των απόψεων που εκφράζει η κυρία Κωνσταντοπούλου. Ο καθείς ας αξιολογήσει το περιεχόμενο των όσων λέγει. Θα σταθώ όμως στο εξής: σε έναν πολιτισμένο διάλογο, πέραν της όποιας επιχειρηματολογίας, υπάρχει επίσης το τακτ και η ευγένεια. Που θα μου επιτρέψεις εδώ να πω πως είναι πολλές φορές εξίσου σημαντικά με την ουσία των όσων λέει κανείς. Διότι από τον τρόπο εκφοράς του λόγου, από τον τρόπο αντιμετώπισης του συνομιλητή σου, από την επίδειξη στοιχειώδους σεβασμού στο πρόσωπό του (όποιος κι αν είναι αυτός), κρίνεται ο πολιτισμός σου."
(...)

(...)

Πιγκουίνος Μπλογκ
Δημοσιεύθηκε από τον Πιγκουίνος Μπλογκ · 30 Ιουνίου στις 7:50 μ.μ. ·

Είμαι έντεκα χρόνια μπλόγκερ. Γράφω για εντυπώσεις, μοιράζομαι τις φωτογραφίες μου, καταθέτω συχνά πυκνά και την πολιτική μου άποψη. Όταν πριν από χρόνια γέλαγα με την αλαζονία της εξουσίας του Βενιζέλου ή του Καραμανλή, μου έκαμες λάικ. Όταν πριν από χρόνια έλεγα ότι η κρατική τηλέοραση θα μπορούσε να είναι χρήσιμη, αν δεν ήταν τόσο κάργα φιλοκυβερνητική, μου έκαμες λάικ. Όταν έλεγα πως το βασικό πρόβλημα της χώρας δεν είναι η έλλειψη προθέσεων, αλλά η έλλειψη σχεδίου και η παντελής απροθυμία για διαμόρφωση κανόνων και συμμόρφωση με αυτούς, μου έκανες λάικ. Όταν σου συζητούσα τον αυταρχισμό ως ισοπεδωτική ιδεολογία (μιλώντας για τη ΧΑ) ή σου έλεγα πως οι νεωτερικές κοινωνίες προχωρούν μέσα από συνθέσεις και κοινωνικές συναινέσεις, μου έκαμες λάικ. Τώρα όμως ξαφνικά, που γελάω με την αλαζονία της εξουσίας της κυρίας Κωνσταντοπούλου, κάνεις ότι δεν την βλέπεις. Τώρα που σου ξαναλέω ότι η κρατική τηλέοραση είναι κάργα φιλοκυβερνητική, κάμεις ότι δεν με ακους. Τώρα που επιμένω πως το πρόβλημα παραμένει η έλλειψη σχεδίου και η συμμόρφωση με τους κανόνες, μου κακιώνεις που δεν έρχομαι μαζί σου να τα κάμουμε όλα λίμπα έτσι για εκτόνωση. Τώρα που σου λέω ότι η κυβέρνηση οφείλει πρωτίστως να καλλιεργεί συναινέσεις μέσα στην κοινωνία και να μη λειτουργεί διχαστικά (ακόμα κι αν είναι μέρος ενός διαπραγματευτικού της τρικ), μου θυμώνεις που με ενδιαφέρει εντελώς πολύ η λύση, αλλά εντελώς καθόλου η ρήξη. Είμαι έντεκα χρόνια μπλόγκερ. Είμαι ο ίδιος άνθρωπος -έστω πτηνός. Μην μου ζητάς να γίνω ασυνεπής για να σου γίνω πιο αρεστός.

(...)

Πιγκουίνος Μπλογκ
Δημοσιεύθηκε από τον Πιγκουίνος Μπλογκ · 30 Ιουνίου στις 11:25 μ.μ.·
Διότι περί σεισμών οφείλουν να μας ενημερώνουν οι σεισμολόγοι, περί ασθενειών οι γιατροί και περί της οικονομίας οι οικονομολόγοι. http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=718349

Συμπληρωματικό σχόλιό μου επί της ως άνω ανάρτησης: Και για να μην κατηγορηθώ περί μονόπλευρης ενημέρωσης, ας δούμε τί λένε και οι βασικοί εκπρόσωποι της αριστερής οικονομικής σκέψης (τους οποίους εκτιμώ και πάντοτε διαβάζω) στην Ελλάδα. http://tvxs.gr/news/ellada/na-mi-ginei-dimopsifisma-zitoyn-oi-bergopoylos-melas-kai-rompolis

(...)

Πιγκουίνος Μπλογκ
Δημοσιεύθηκε από τον Πιγκουίνος Μπλογκ · 23 ώρες · Τροποποιήθηκε·

Μπροστά στην εμμονή της ιδεολογικής αυτοπραγμάτωσης, οι παράπλευρες απώλειες τείνουν να υποτιμούνται, να υποβαθμίζονται ή να αγνοούνται. Εδώ και μερικές ημέρες οι οργανισμοί αστικών συγκοινωνιών που προσφέρουν δωρεάν τις υπηρεσίες τους, συσσωρεύουν στην πραγματικότητα ζημιές (τις οποίες μάντεψε ποιος θα πληρώσει: ο φορολογούμενος του μέλλοντος χρόνου). Εδώ και μερικές ημέρες, οι τράπεζες έχουν αναστείλει όλες τις εργασίες που τους αποφέρουν κέρδος (τις οποίες μάντεψε ποιος θα πληρώσει: ο υπάλληλος, ο πελάτης και ξανά μανά ο φορολογούμενος του μέλλοντος χρόνου). Εδώ και μερικές ημέρες, η εμπορική κίνηση έχει πέσει δραματικά (εκτός από τα supermarkets και τα βενζινάδικα) δημιουργώντας συνθήκες ασφυξίας σε μια κρίσιμη περίοδο και λίγο πριν τις εκπτώσεις που πάντα φέρνουν ανάσες στην αγορά (τις οποίες μάντεψε ποιος θα πληρώσει: ο μικροεπιχειρηματίας, ο υπάλληλος και εντέλει ο φορολογούμενος του μέλλοντος χρόνου -σκέψου λογικά και θα καταλάβεις γιατί). Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, λέξεις όπως καινοτομία, επιχειρηματικότητα και ανάπτυξη, μοιάζουν σχεδόν εξωπραγματικές. Και υπάρχει αλήθεια κανείς που δεν προβλέπει νέα έκρηξη της ανεργίας; Ή ακόμα πιο έντονη εκροή Ελλήνων μεταναστών στο εξωτερικό; Αλλά είπαμε, μπροστά στην ιδεολογική αυτοπραγμάτωση, αυτές οι παράπλευρες απώλειες που πυκνώνουν επικίνδυνα και ταχύτατα, δεν έχουν μεγάλη σημασία και δεν αποτελούν αντικείμενο της υποτιθέμενης έγνοιας για τα θύματα της λιτότητας. http://www.iefimerida.gr/news/214821/i-anartisi-enos-neoy-epiheirimatia-poy-egine-viral-ti-soy-ftaio-re-alexis?utm_campaign=shareaholic&utm_medium=facebook&utm_source=socialnetwork

(...)

Πιγκουίνος Μπλογκ
Δημοσιεύθηκε από τον Πιγκουίνος Μπλογκ · 17 ώρες · Τροποποιήθηκε·

Οι τράπεζες κλειστές, το ατομικό και συλλογικό μέλλον δυσοίωνο, η οικονομία νεκρωμένη. Και οι πολιτικοί της χώρας (κυβερνητικοί και αντιπολιτευόμενοι) αναπτύσσουν τους συνήθεις παράλληλους μονολόγους τους. Άλλες κοινωνίες θα είχαν κατεπειγόντως βάλει το πρόβλημα κάτω, αναζητώντας λύση. Η δικιά μας είναι πολύ απασχολημένη με το να καυγαδίζει και να κατασπαράζει τη λογική. Καμία νέα πρόταση στο τραπέζι, καμία διάθεση να συζητήσουμε επιτέλους τις κακοδαιμονίες που μας εγκλωβίζουν στη φαυλότητα της κρίσης, καμία κουβέντα για μεταρρυθμίσεις που μπορεί να μας πάνε με έναν τρόπο παρακάτω. Μονίμως φταίνε οι άλλοι, οι απέναντι, οι Ευρωπαίοι, τα μίντια. Αλλά ποτέ εμείς. Εξού και δεν χρειάζεται να αλλάξουμε. Ας αλλάξουν οι άλλοι βρε αδελφέ. Όμως η ιστορία δεν συγχωρεί την τυφλότητα και την ανοησία. Σύντομα, στα θύματα της κρίσης (για τα οποία είναι υπαίτιες οι προηγούμενες κυβερνήσεις), θα προστεθούν τα θύματα της χρεοκοπίας (για τα οποία είναι υπαίτια η παρούσα κυβέρνηση). Και η χώρα; Η χώρα θα είναι το μεγάλο θύμα και των δύο.

(…)

Πιγκουίνος Μπλογκ

Δημοσιεύθηκε από τον Πιγκουίνος Μπλογκ · 01 Ιουλίου 2015

Ο κύριος Κωστής είναι ένας από τους κορυφαίους πανεπιστημιακούς δασκάλους που διαθέτει η χώρα. Με τη δύναμη της βαθιάς γνώσης της σύγχρονης πολιτικής ιστορίας και το θάρρος της (ενοχλητικής για πολλούς) γνώμης του, μας λέει ευθαρσώς την αλήθεια του παρόντος ιστορικού μας χρόνου. Και απευθύνει ένα δριμύ κατηγορώ στους διανοούμενους που επένδυσαν στον ξενοφοβικό λαϊκισμό και μόλις σήμερα, την τελευταία στιγμή, έχουν αρχίσει να ψελλίζουν τις ενστάσεις τους. http://www.kathimerini.gr/…/politikh/ti-krima-kyrie-ka8hghta


******

Τελειώνω αυτήν την παράθεση του ασύνταχτου, αρχειακού μου υλικού με δύο παρατηρήσεις και μία ευχή:

(α) Όπως γνωρίζεις, έχω ταξιδέψει και συνεχίζω να ταξιδεύω (όσο η χώρα και οι δυνάμεις μου θα μου το επιτρέπουν) σε πολλές χώρες της ΕΕ. ‘Εχω πάει στις περισσότερες. Και όσο μετράει η γνώμη μου για σένα, μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι έχω δει με τα μάτια μου να συντελούνται κοσμογονικές βελτιώσεις. Ακόμα και χώρες όπως η Τσεχία ή η Πολωνία βρίσκονται θεαματικά μπροστά από τη δική μας χώρα σε πολλές παραμέτρους κοινωνικής προόδου. Βλέπεις, στις χώρες αυτές, τα κοινοτικά κονδύλια γίνονται μουσεία, γέφυρες, ταχύτατη δωρεάν ευρυζωνικότητα στις πόλεις, θερμοκοιτίδες επιχειρηματικότητας και κουρεμένο γκαζόν ως και στο τελευταίο χωριουδάκι. Αλλά όχι στην Ελλάδα. Διότι ως φαίνεται, δεν είναι αρκετά αξιοπρεπή (για να δανειστώ και μία λέξη της σύγχρονης πολιτικής αργκό) σύμφωνα με τα δικά μας δεδομένα. Εμάς το πρόβλημά μας τελευταία φαίνεται πως είναι η Ευρώπη (και ουχί οι εαυτοί μας). Αυτά που σε άλλες χώρες λειτούργησαν και λειτουργούν ως ωφέλιμο οικονομικό και κοινωνικό κεφάλαιο, φαίνεται ότι στη δικιά μας δεν λειτούργησαν και δεν μπορούν να λειτουργήσουν. Και επειδή δεν λειτουργούν, φταίει στα σίγουρα το ευρωπαϊκό σύστημα και όχι η δική μας ανικανότητα. Όσοι νομίζουν ότι η χώρα μπορεί μόνη της καλύτερα, προφανώς αναφέρονται σε μία άλλη χώρα.

(β) Δεν θα είμαι ευτυχής με κανένα αποτέλεσμα αυτού του δημοψηφίσματος. Δεν μου αρέσει η λιτότητα (που με έχει κι εμένα πλήξει σφόδρα εξάλλου), γνωρίζω καλά πως το χρέος δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί και πως τα μνημόνια είχαν εντόνως υφεσιακό αποτέλεσμα. Αλλά δεν τρέφω τις αυταπάτες μίας απλοϊκής ουτοπίας που τρέφεται από το αφήγημα της ρήξης και θέλει την έξοδο από το Ευρώ (και από την ΕΕ; και από τον πλανήτη;) ως μέσο μαγικής σχεδόν λύσης των προβλημάτων. Διότι τα προβλήματα δεν έχουν να κάνουν με το νόμισμα, αλλά με τη νοοτροπία. Ενός λαού που είτε έχει δραχμές στην τσέπη του, είτε έχει Ευρώ, αρνείται να αντιμετωπίσει το άσχημο είδωλό του στον καθρέπτη και να συνειδητοποιήσει τη θέση του στον κόσμο. Με δεδομένη αυτήν την εγγενή του αδυναμία, προτιμώ προφανώς τη χώρα εντός των ευρωπαϊκών θεσμών. Που αποτελούν ή θα μπορούσαν να αποτελέσουν (σε κάποια από τις επόμενες γενιές, που θα χαρακτηρίζονται -μακάρι- από μεγαλύτερη σοβαρότητα και συλλογική ευφυΐα) ένα πλαίσιο ανάπτυξης και προόδου. Άρα; Άρα όπως φαίνεται άλλωστε και από όλα τα παραπάνω, αντιμετωπίζω το "ναι" ως προφανώς θετικότερη εξέλιξη για τα συμφέροντα της χώρας.

Αλλά θα σε εκπλήξω με αυτό που θα πω: σχεδόν σαδιστικά (και εξόχως μαζοχιστικά) θεωρώ πως και ένα "όχι" μπορεί να είναι χρήσιμο. Διότι νομίζω αν πλειοψηφίσει στην κάλπη, τότε πράγματι σημαίνει πως θα πρέπει να ζήσουμε την αυταπάτη ως το τέλος. Ας μείνουμε μόνοι, φτωχότεροι και πιο διχασμένοι. Θα μας αξίζει απολύτως η νέα εθνική μας καταστροφή. Η ιστορία πάντως θα είναι πολύ σκληρή με τις ημέρες που ζούμε σήμερα και τις επιλογές μας. Οι επόμενες γενιές θα αναρωτιούνται ´μα καλά, ήταν τυφλοί και δεν μπορούσαν να καταλάβουν ότι το μέτωπο Εσκιρ Σεχί, Κιουτάχεια, Αφιόν Καραχισάρ δεν μπορούσε να στηριχθεί;" Δεν πειράζει, ας ζήσουμε την μικρή πλην έντιμο Ελλάδα μας. Την προκαλέσαμε, την επιλέξαμε, την αξίζουμε.

Και η ευχή; Η ευχή είναι απλή, αλλά και ουσιαστική. Εύχομαι για εσένα που με διαβάζεις, ανεξαρτήτως της άποψής σου ή της κοσμοθεωρίας σου, να είσαι ψύχραιμος και να αντιμετωπίσεις τα όσα έλθουν (όποια κι αν είναι αυτά) με καθαρή σκέψη και θάρρος. Η ζωή σου δεν ανήκει εντέλει ούτε στη Μέρκελ, ούτε στον Τσίπρα, ούτε στον Σαμαρά ή τον Βενιζέλο. Ανήκει σε σένα.

Την αγάπη μου.

Το πτηνό

16 σχόλια :

  1. Φταίνε οι αρχαίοι Έληνες που είπαν ΟΧΙ στους Πέρσες και πήγαιναν οι τρελλοί σε Μαραθώνες και Θερμοπύλες.Αυτοί δείνουν το κακό παράδειγμα.Χώρια το ΟΧΙ ΤΟΥ '40.
    Όσο για το Εσκί Σεκίρ Υπάρχει κι ένας Στεργιάδης κι ένας Βασιλιάς στην ιστορία καθότι οι προδότες-υπηρέτες των ξένων πάντα υπάρχουν
    Χ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ευχή ισχύει και για εσάς. Εγώ σε απλοϊκή συνθηματολογία κομματικής νεολαίας και καφενείου βαριέμαι πια να απαντάω. Αν ψάχνετε εθνικούς προδότες, καλό δρόμο.

      Διαγραφή
  2. Ανήκω σε αυτούς (αν υπάρχουν κι άλλοι) που αλλάζουν γνώμη μεταξύ του όχι και του ναι 200 φορές τη μέρα... Εδώ και μια εβδομάδα είναι το μόνο πράγμα που απασχολεί το μικρό μου μυαλό και δηλώνω αναποφάσιστη... Δε θέλω ούτε το ένα, ούτε το άλλο... Θα σταθώ λοιπόν στην ευχή σου, που θεωρώ και το πιο ουσιαστικό πράγμα που έχω διαβάσει τις τελευταίες μέρες. Ψυχραιμία, θάρρος και ας πράξει ο καθένας σύμφωνα με τη συνείδηση του. Μου αρκεί το πόσο διχασμένη αισθάνομαι μέσα μου και άλλους "τσακωμούς" δε θέλω... Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλαμιά στον Κάμπο2 Ιουλ 2015, 9:27:00 μ.μ.

    Εγώ το ξέρεις, είμαι η πιο πιστή και αφοσιωμένη αναγνώστριά σου. Σκέφτεσαι, λες και γράφεις αυτά που σκέφτομαι, λέω (αλλά δεν μπορώ να γράψω) κι εγώ. Κι αυτό που λες στην προτελευταία παράγραφο καμμιά φορά, βαθειά μέσα μου, το εύχομαι, μόνο που δεν είμαι σίγουρη, ακριβώς επειδή είμαστε ΄Ελληνες, ότι μια καταστροφή θα μας κάνει καλύτερους. Την αξίζουμε όμως για να γίνει, ίσως, πραγματικότητα αυτό που διάβασα στο διαδίκτυο, (μόνο που δεν ξέρω ποιος το είπε πρώτος) :
    Κάποτε θα πρέπει να σταματήσουμε να είμαστε περήφανοι για τους προγόνους μας και να κάνουμε περήφανους τους απογόνους μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το δημοψήφισμα για μένα είναι προσχηματικό. Σε κάθε περίπτωση, θα έχουμε σκληρό μνημόνιο όπως από το 2010 και μετά. Είμαι οργισμένος γιατί νιώθω πως με κοροιδεύουνε.
    Παρόλ' αυτά: επειδή ζω σ αυτήν την χώρα όπου τα 2 κόμματα που κυβερνούσανε -μας οδηγήσανε στη χρεοκοπία, επειδή για μένα αναξιοπρέπεια δεν είναι η ουρά στο atm αλλά οι ουρές των απελπισμένων στα συσσίτια(ξέρω ότι αυτές δεν δείχνονται συνέχεια όπως αυτός ο βόθρος προπαγάνδας των τελευταίων ημερών όπου μέχρι και ο Γκαίμπελς θα ζήλευε), αναξιοπρέπεια είναι οι χιλιάδες εξαναγκασμένοι σε μετανάστευση, είναι οι χιλιάδες αυτοκτονίες, είναι ο ηλικιωμένος που δούλευε σε όλη του τη ζωή για να πάρει τελικα 360 ευρώ σύνταξη, είναι τα χαλασμένα όνειρα και σχέσεις από την κρίση, η βίαιη επιστροφή του 35άρη στο παιδικό δωμάτιο, το 30% της ανεργίας ψηφίζω όχι.
    Επειδή δεν είμαι ο κυριούλης που κατέβηκε στη συγκέντρωση με το κολονάτο ποτήρι, δεν έιμαι η χαζογκόμενα με το 12ποντο που τελείωσε το κολλέγιο αθηνών και θα τη στείλει ο μπαμπάς στο λονδίνο ή στο αμέρικα, δεν είμαι ο "επιχειρηματίας" που αυτές τις μέρες έχει κάνει την επίχειρησή του αρένα απειλώντας τους σκλάβους -υπαλλήλους να ψηφίσουν ναι αλλιώς θα βρεθούνε στο δρόμο, επειδή δεν είμαι ο τυπάκος που βγάζω σέλφι με τον άδωνι και κρατάω πλακάτ "αγαπάμε Γιούνγκερ" ψηφίζω όχι.
    Επειδή αυτές τις μέρες γράφονται καινούριες χρυσές σελίδες στην ιστορία της προπαγάνδας από κανάλια που εκπέμπουν παράνομα, με χρυσοπληρωμένους γυμνοσάλιακες δημοσιογράφους που τα παίρνανε απο τη SIEMENS, που τους έκανε σεμινάρια το ΔΝΤ για την "ενημέρωση" των πολιτών, που βρίσκονται στο payroll των 2 κομμάτων κι πολλά άλλα(https://www.efsyn.gr/arthro/i-mihaniki-toy-fovoy-stathera-stin-ypiresia-toy-nai-se-ola) ψηφίζω όχι.
    Ειλικρινά θέλω να πιστεύω( επειδή σε διαβάζω χρόνια) ότι η ταύτιση σύριζα-χα ήταν μια άτυχη στιγμή. Κι εσύ έχεις πάει στο Νταχάου και ο Μιχαλολιάκος. Είστε το ίδιο;;
    Το τελευταίο δημοψήφισμα στην Ελλάδα έγινε επί χούντας. Είναι το πρώτο εν καιρώ δημοκρατίας. Στις ευρωπαικές χώρες έχουν γίνει δεκάδες. Εδώ γιατί όχι;
    Το αν είναι ή όχι ευρωπαικό κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ, φαίνεται από το γεγονός ότι ψήφισε την συνθήκη του Μάαστριχτ που ήταν η κερκόπορτα για να φτάσουμε εδώ πέρα. Φαντάσου δηλαδή να ήταν και πραγματικά αριστερό κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ το τι θα γινόταν.
    Για να τελειώνω και συγνώμη για την κατάχρηση του χώρου, ελπίζω να γίνει ό,τι καλύτερο για όλους μας αγαπητό πτηνό.

    Νικόλας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. καλημερα πτηνο μου, ξερεις ποσο συμφωνω
    απο το fb δε μπορω να μπω, προφανως κποιοι δημοκρατες μου καναν καταγγελια για τις αναρτησεις μου, καλα δε με νοιαζει κιολας, εγω ναι θα ψηφισω οιτ κι αν λεν! λυπαμαι για το διχασμο λυπαμαι που για αλλη μια φορα γινομαστε ετσι μεταξυ μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Παρόλο που διαφωνώ μαζί σου - για τους δικούς μου λόγους και τρόπο σκέψης (σκέψου ότι αυτόν τον τρόπο σκέψης που ούτε καν τόλμησα να διαφημίσω τον πληρώνω ακριβά μιας και πολλοί φίλοι στον επαγγελματικό μου χώρο δεν μου λένε ούτε καλημέρα) θα συνεχίσω να σε αγαπώ και να σε σέβομαι. Γιατί πιστεύω στην διαφορετικότητα των απόψεων. Το μόνο που σου σχολίασα στο φατσοβιβλίο είναι το σχολιάκι περί ΧΑ η οποία και άλλαξε πλεύση μόλις χτες, ΝΑΙ θα ψηφίσει ο Μιχαλολιάκος, μαζί με πολλούς άλλους εκλεκτούς συμπολίτες και φίλους.

    Επίσης, θέλω να προσθέσω, ότι εγώ προσωπικώς είμαι γαλουχημένος με ευγένεια, έτσι λειτουργώ, έτσι κινούμαι και θεωρώ ότι είναι φανερό στον τρόπο που κινούμαι μέσα στα πράγματα, έστω και ηλεκτρονικά. Το μίσος και η εμπάθεια, η τσιρίδα και η φωνή που βιώνω καθημερινά στην πραγματική μου ζωή και όχι στην ηλεκτρονική μονάχα, εκατέρωθεν, δεν θα διαχωρίσω τους μεν απ τους δε, με έχουν πληγώσει πιότερο απ ό,τι άλλο. Καμία αξιοπρέπεια από ανθρώπους που θαύμαζα, που αγαπώ, που θεωρώ φίλους μου. Καμία.

    Και για να κλείσω εδώ το μακροσκελές, θα σου πω μόνο το λόγο που κατ ευθείαν είπα μέσα μου ΟΧΙ. Σταδιακή κατάργηση του ΕΚΑΣ. Το καταλαβαίνεις αυτό; Γιατί με αυτό το μέτρο, κανένας Ρουβάς και κανένα αγαπημένο πτηνό δεν θα με πείσει να ψηφίσω ΝΑΙ.

    Με αγάπη, εδώ θα είμαστε να τα λέμε, την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένε μου tremens. Δεν μπορώ και δεν θέλω να αντιπαρατεθώ μαζί σου για διάφορους λόγους. Δύο πράγματα θα πω, γενικά. Το πρώτο είναι ότι η ΧΑ θα ψηφίσει όχι (μόλις ξαναδιάβασα το μήνυμα Μιχαλολιάκου και με έβαλες και μπήκα και στην επίσημη ιστοσελίδα της -που θα στο κρατάω μανιάτικο). Το δεύτερο είναι ότι επιχειρήματα όπως η ¨σταδιακή κατάργηση του ΕΚΑΣ", όταν χρησιμοποιούνται από εσένα προς εμένα, με αδικούν. Διότι ξέρω ότι με ξέρεις. Μετά από τόσα χρόνια που μοιραζόμαστε σκέψεις, με ξέρεις. Δεν είσαι ένας χθεσινός περαστικός από ετούτο το μπλογκ, μήτε ένας τυχαίος (καθόλου τυχαίος)συνομιλητής μου. Ξέρεις πολύ καλά αν είμαι ευαίσθητος ή όχι, αν είμαι ειλικρινής ή όχι, αν είμαι σοβαρός και μετρημένος ή όχι, αν σκέφτομαι πριν μιλήσω ή όχι. Με ξέρεις. Και τα καλά μου ξέρεις και τα κακά μου ξέρεις. Θα μπορούσα να είμαι τόσο ανάλγητος, αφελής ή απερίσκεπτος που να παραγνωρίζω το πόσο επώδυνα είναι τα μέτρα που θα φέρει ένα νέο μνημόνιο; Θα μπορούσα εδώ να αρχίσω τα αντεπιχειρήματα (π.χ. το κούρεμα στις αποταμιεύσεις που έχουν πολλοί συνταξιούχοι για τα ύστερά τους ή πολλές οικογένειες για να σπουδάσουν τα παιδιά τους είναι τρισχειρότερα επώδυνη από την κατάργηση του ΕΚΑΣ), αλλά δεν θα συνεχίσω γιατί ξέρω ότι σε αυτή τη φάση είναι αδιέξοδη η συζήτηση.

      Θα πω μονάχα αυτό το τελευταίο. Εδώ και καναδυο μέρες, αδιαφορώ πια αν θα βγει το ναι ή το όχι. Διότι αυτή η δραματική επιδείνωση στις ανθρώπινες σχέσεις, στις φιλίες, στις παρέες, στο εσωτερικό των σπιτιών, αυτό το νέο αυγό του φιδιού που ξεπήδησε την επόμενη στιγμή της ανακοίνωσης αυτού του δημοψηφίσματος και το οποίο ανεξαρτήτως του αποτελέσματος και της έκβασης των εξελίξεων, θα παραμείνει στις καρδιές και θα στοιχειώσει τις σχέσεις και το μέλλον μας, είναι ο βασικός πλέον λόγος για τον οποίο κατηγορώ και θα κατηγορώ για πάντα τον κύριο Τσίπρα.

      Η αγάπη μου είναι δεδομένη και υπερβαίνει καταφάσεις ή αρνήσεις.

      Διαγραφή
    2. Αυτή είναι η θέση μου όπως τη διατύπωσα στο fb και είναι υπεύθυνη ότι πολλοί φίλοι μου δεν μου μιλούν πια, συνάδελφοί μου να δεις, ούτε καλημέρα. Μόνο αυτό είπα. Δεν προσπάθησα να αλλάξω κανενός τα μυαλά. Τη Δευτέρα, ό,τι κι αν γίνει, ας θυμηθούμε ότι θα μαστε συγγενείς, φίλοι, συνάδελφοι και όχι εχθροι. Σε φιλώ γλυκά!

      Ζούμε ιστορικές στιγμές. Το πως ακριβώς θα γραφτούν στην ιστορία δεν το γνωρίζω- ένας απλός γραφιστακος είμαι. Και αν και σε αυτή τη φάση είμαι καλά από όλες τις απόψεις, δεν μπορώ να ξεχάσω ότι πριν 3 χρόνια ήμουν απλήρωτος για 6 μήνες και τελικά άνεργος και άφραγκος, ένας ζητιάνος για μια φρατζόλα ψωμί και τα εισιτήρια για να πάω στη δουλειά που δεν με πλήρωνε και μου χρωστάει ένα σκασμό λεφτά τα οποία λόγω του εννόμου κράτους δεν θα δω ποτέ.
      Δεν μπορώ να παραβλέψω την ανέχεια που αναγκάζονται οικείοι μου να ζουν, άνθρωποι που μια ζωή δούλευαν και που αν δουλεύουν ακόμα αμοιβονται πενιχρά.
      Όχι, δεν μπορώ να το παραβλέψω ακόμα κι αν εγώ έχω την τύχη να είμαι σε εξαιρετική δουλειά με καλή αμοιβή. Γιατί είμαι από τους λίγους τυχερούς πλέον.
      5 χρόνια οι ζωές μας άλλαξαν άρδην, 5 χρόνια πίκρας, πείνας, ανέχειας και κοροϊδίας.
      Δεν γνωρίζω τι θα φέρει το όχι. Γνωρίζω τι θα φέρει το ναι. Και αν προσωπικά με βολεύει η παραμονή στην ευρωζώνη, κοινωνικά, αν παραμείνει στα αυστηρά μέτρα και την απεχθή λιτότητα, θα είναι κοροϊδία.
      Θλίβομαι πραγματικά βλέποντας ανθρώπους που εκτιμώ να διαρρυγνύουν τα ενδύματα τους για παραμονή σε ένα σύστημα που μας βουτά στο βούρκο συνεχώς. Ο πρώην πεινασμένος μέσα μου επαναστατεί γιατί το υποζύγιο είναι αφόρητο.
      Ελπίζω στο καλύτερο. Και τα υπάρχοντα μνημόνια μόνο σ αυτό δεν οδηγούν. Ναι στο να μείνουμε Ευρώπη, όχι στο να σκλαβοποηθουμε εντελώς. Αρκετά.

      Διαγραφή
    3. Κατανοητή και σεβαστή η άποψή σου.

      Αλλά το πρόβλημά μου εμένα είναι ότι ξέρω τί θα φέρει το όχι. Έχω δουλέψει τα σενάρια, γνωρίζω τις βασικές παραμέτρους τους. Και έχει στοιχεία τραγικότητας αυτό. Διότι κανένα από τα σενάρια που πιθανολογούνται στην ανάλυση ενδεχομένων δεν είναι καλύτερο από την επώδυνη συμφωνία. Αλλά και τα νούμερα να σου δείξω, την προβολή των τραπεζικών διαθεσίμων να σου στείλω, πάλι δεν θα έχει κανένα νόημα. Για το λόγο αυτό μίλησα πριν δύο βδομάδες, για το λόγο αυτό προσπαθώ να μιλάω τόσες μέρες στο φβ (και να με λοιδορούν διάφοροι, τους οποίους αν δεις προσπαθώ να αντιμετωπίζω με ιώβεια ψυχραιμία).

      Ας είναι. Σταματώ πλέον εδώ. Ό,τι ήταν να λεχθεί, έχει ήδη ειπωθεί. Άλλωστε τις τελευταίες ημέρες είμαι αρκετά απασχολημένος με το να οργανώνω το plan b μου. Για τη ζωή μου και όσους αγαπώ.

      Διαγραφή

  7. Πτηνούλι μου.
    Γνωρίζεις τις αντίθετες απόψεις μου , επί του συγκεκριμένου θέματος.. Όπως μπορεί (και) να φαντάζεσαι, μετά από τόσα χρόνια επικοινωνίας εδώ , στο χώρο σου, πως μπορώ να ξεπερνάω τις διαφωνίες, γιατί ο σεβασμός σαν έννοια και συμπεριφορά στη ζωή μου είναι πολύ ψηλά.

    Η εθνική μας τύφλωση είναι κι από τις δύο πλευρές.
    Όσο φανατικοί είναι οι υποστηρικτές της μίας θέσης, άλλο τόσο είναι και της άλλης.
    Στο μόνο που (κάνοντας την αυτοκριτική μου) με βρήκα λάθος, ήταν στο ότι βιάστηκα για την τοποθέτηση μου στο θέμα. Κυριάρχησε εξαρχής το θυμικό, όπως πολλές φορές κάνω στη ζωή μου από τον ενθουσιασμό μου. Και να ήμουν κοριτσόπουλο, οκ θα το δικαιολογούσε λίγο το νεαρό της ηλικίας μου. Τα 45 μου χρόνια δεν δικαιολογούν βιαστικές αποφάσεις σε κρίσιμα θέματα.

    Η προκήρυξη του δημοψηφίσματος συνέπεσε με τα γενέθλια μου. Οπότε φαντάζεσαι χαρές και πηγύρια η @ριστούλα εκείνη την ημέρα.

    Οι μέρες πέρασαν. Έβαλα τα πράγματα κάτω, Ενημερώθηκα. Βγήκα στους δρόμους. Παρακολούθησα και τα ΜΜΕ που απεχθάνομαι

    Και είδα πολλά: τις απεγνωσμένες κινήσεις της κυβέρνησης, την αβεβαιότητα, τον πανικό σε πολλούς δικούς μου ανθρώπους, τις σφαγές στο ράφι, τον κόσμο πανικόβλητο, τις ουρές στα ΑΤΜ....

    Είδα όμως και την τρομολαγνεία των ΜΜΕ.
    Είδα επίσης, όλους εκείνους που μας έφεραν σε αυτό το αδιέξοδο να βγάζουν διαγγέλματα λες και απευθύνονται πρώτη φορά σε μένα. Στο λαό.
    Λες και εγώ δεν έχω/ουμε μνήμη.
    Με ποια τιμή και ποιο ήθος βγήκε ο Καραμανλής, ο Σημίτης και όλοι οι πωλητικοί που με έφθασαν με πτυχίο να αμείβομαι με 300 ευρώ για 8,50 ώρες καθημερινά ;
    Ποιος από αυτούς ήρθε να δει πώς ζω τώρα 6 μήνες άνεργη με το 200ευρο των μακροχρόνια ανέργων;
    Ποιος από αυτούς στάθηκε μαζί μου στον ΟΑΕΔ που με έστελναν από τον Άννα στον Καϊάφα
    να μαζεύω χαρτιά για να πάρω τα ψίχουλα αυτά.
    Που παρά την ανεργία μου και τα 200 ευρώ μηνιαίως μου ζητούν να πληρώνω ΕΝΦΙΑ 110 Χ 5 μήνες!
    Που στα 45 μου με ζουν ξανά οι δικοί μου, καλύπτοντας μου ρεύμα. νερό, φαγητό!

    Ποιος από όλους αυτούς νοιάζεται ξαφνικά για τους πολίτες;
    Τα ΜΜΕ είναι διεφθαρμένα και το ξέρεις! Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν βασίζονται στην πλύση εγκεφάλου. Μην τα λέμε ξανά. Στο διαδίκτυο είσαι, δεν μπορεί να διαβάζεις μόνο φυλλάδες που υποστηρίζουν το Ναι!

    Ξέρω πολύ καλά ότι το ΟΧΙ (μου) μπορεί να σημάνει πολλά κακά που δεν γνωρίζω ακόμα τη διάσταση που θα πάρουν. Πραγματικά όμως πιστεύω στη ρήξη και στο θάνατο αν θέλω να περιμένω κάποια στιγμή να ορθοποδήσει η χώρα!
    Το Ναι είναι ο εσαεί θάνατος μας!

    ΤΟ 1821 οι επαναστάτες Έλληνες προτίμησαν να ρισκάρουν, να χάσουν τη ζωή τους . Δεν κάθισαν να τρομοκρατούν του άλλους προκειμένου να φυτοζωούν για πάντα!

    Δεν προσπαθώ να σε πείσω , όπως δεν θέλω να πείσω κανέναν άλλον.
    Γράφω αυτό που σκέφτομαι και υποστηρίζω.
    Και αυτέ οι σκέψεις προέκυψαν επιτέλους αφού κάθισα, σκέφτηκα και ζύγισα με σοβαρότητα κι εκτιμώντας όλες τις πλευρές και τις συνέπειες!
    Τις μακροπρόθεσμες πτηνούλι μου!

    Την καλημέρα μου και την αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Airis, αγαπημένη μου airis. Σε νιώθω, σε ξέρω, σε διαβάζω, νομίζω πως μπορώ πια μετά από τόσα χρόνια να σε καταλαβαίνω και να σε αισθάνομαι. Έχεις δίκιο να είσαι οργισμένη, έχεις δίκιο να νιώθεις πληγωμένη από αυτή τη χώρα. Έχεις δίκιο. Προφανώς και δεν θα προσπαθήσω να σε μεταπείσω για οτιδήποτε. Μου αρκεί που συνεχίζεις να με ακούς και να συζητάς μαζί μου. Μου αρκεί που είσαι εδώ για να μου πεις αυτά που σκέφτεσαι, όπως κι εγώ σου λέω αυτά που σκέφτομαι. Όπως είπα και στον tremens στην από πάνω απάντηση, δεν με ενδιαφέρει πια καθόλου ούτε το ναι, ούτε το όχι. Σκέφτηκα πολύ (με όσα εργαλεία σκέψης και όση επιστημονικότητα διαθέτω) και κατέθεσα την άποψή μου. Δυστυχώς η δική μου αριθμητική βγάζει άλλο αποτέλεσμα. Και λέω δυστυχώς, γιατί ό,τι και να βγει, θα είμαι δυστυχής.

      Και αυτό ακριβώς είναι το μεγάλο, δύσκολο συνειδησιακό φορτίο που με έχει κάνει να χάσω τον ύπνο μου και με παρότρυνε να βγω μπροστά και να μιλήσω. Να πω πράγματα άχαρα και διόλου ευχάριστα, να ενοχλήσω τον ενθουσιασμό πολλών που βιάζονται να πανηγυρίσουν ένα τέλος της λιτότητας που δεν θα έρθει.

      Αλλά παρασύρομαι και μπαίνω πάλι στ συζήτηση. Και δεν θέλω. Όχι άλλο. Τα είπαμε, συμφωνήσαμε ή διαφωνήσαμε, τσαντίστηκες, στεναχωρέθηκα, τελείωσε.

      Εύχομαι ειλικρινά και με όλη μου την αγάπη, η όποια εξέλιξη από αυτήν την Δευτέρα να σταθεί πιο δίκαια απέναντί σου και η ζωή να σε αποζημιώσει για όλα όσα σου στέρησε και σου προκάλεσε την προηγούμενη περίοδο.

      Τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
  8. Σόρρυ για το σεντόνι.
    (Επίσης μου ξέφυγαν κάποια λαθάκια, ως συνήθως, αλλά νομίζω ότι διαβάζεται κι έτσι! Δεν κάθισα να το χτενίσω. Έγραψα με τη ψυχή μου και με ενδιέφερε η ουσία των λόγων μου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Α ρε Πιγκουινι,δικαιωθηκες δυστυχως !!Τωρα καταλαβαν στη κυβερνηση οτι τα πραγματα ησαν δυσκολοτερα απ οτι νομιζαν και οτι δεν ησαν ετοιμοι για grexit!Κατα τα αλλα δε φταιει η απειρη υπερφυαλη κυβερνηση αλλα οι κακοι στυγνοι Γερμανοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτο που με θλίβει πραγματικά εμένα που ψήφισα ΝΑΙ με τη λογική και οχι με το συναίσθημα(άνεργη),είναι οτι το 62% συνεχίζει να μη θέλει να ακούσει την αλήθεια!Και το μεγάλο μερος να επιρριπτει ευθύνες στον Σύριζα που τον παραπλάνησε, χωρις να αντιλαμβάνεται τη δικη του αφέλεια και απλοικότητα.Γέμισαν τα μπλογκς με τα ΟΧΙ συνοδευόμενα με υπέροχες θεωρητικες σκεψεις τις οποίες ενστερνιζομαι αλλα δεν ήσαν της παρούσης αναδυομενης τραγικης εξέλιξης,και όποιος σκεπτόμενος τολμουσε να αμφισβητήσει με επιχειρήματα, χαρακτηριζόταν βολεμένος και πουλημένος!
    Θελω να ξέρω τωρα που καταλαβαν (αν καταλαβαν),πώς θα κοιμούνται ήσυχοι οταν αντιλαμβανονται οτι με το ρομαντισμό τους ή την απύθμενη βλακεία τους συναινεσαν στο να οδηγηθει η Ελλάδα στο βυθο?Οχι ,ότι ηταν πριν στο πλοίο της ανάπτυξης αλλά επιεικώς επέπλε !
    Κωνσταντινα
    Υ.Γ παω να στηθω στην ουρα για το πενηνταρι,τωρα μες το μεσημέρι,που θάχει λιγότερους!Ας όψεται η αξιοπρέπεια του 62%!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κι εγω ναι ψηφισα πτηνουλι μου, επειδη απλα δεν μου εβγαιναν τα νουμερα αλλιως. Στο οχι εβρισκα περισσοτερο ενα παιδικο πεισμα να "την πουμε" στους κακους γερμανους και ευρωπαιους. Δεν διαφωνω οτι δεν ειναι και τα καλυτερα παιδια της πιατσας αυτοι οι απο πανω. Αλλά, ο μεγαλυτερος εχθρος μας, οπως μου ειπε πολυ πετυχημενα ο αντρας μου χθες, ειναι ο ιδιος μας ο εαυτος.
    Αυτη ειναι η τελευταια μας ευκαιρια. Πολυ φοβαμαι οτι παλι καποιος αλλος θα μας φταιει αν δεν τα καταφερουμε. Και σιγα σιγα θα βαδισουμε προς ενα άλλο νομισμα, πραγμα που απευχομαι. Προσωπικα θελω την ομπρελα της Ευρωπης. Σ'αυτο ειμαι καθετη.

    Καλη μας επιτυχια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts