Τετάρτη, 4 Νοεμβρίου 2015

Τα Μυστήρια των Μεγάλων Θεών



Σταμάτα να με πιέζεις, δεν πρόκειται να σου πω. Διότι τελοσπάντων, αυτό είναι και το όλο νόημα της υπόθεσης. Χελόου, γι'αυτό τα λέμε "Μυστήρια"! Επειδής παραμένουν απόκρυφα για τον πολύ τον κόσμο και δεν το κάμουμε βούκινο να μας συζητάει ο κάθε τυχάρπαστος.



Αλλά επειδής σε συμπαθώ και είσαι τελοσπάντων εχέμυθος άνθρωπας, θα σου αποκαλύψω το κατιτίς μου. Για να μην με λες σνομπαρία και μυστικοπαθή και στριμμένο άντερο. Αλλά σε ξορκίζω καημένε μου, μην σου ξεφύγει λέξη παραέξω. Διότι θα πέσει απάνου σου η κατάρα των Καβείρων και μετά δεν σε είδα-δεν σε ξεύρω!



Μην μου πεις ότι δεν έχεις ματακούσει για τους Μεγάλους Θεούς! Γενικά θεωρούνταν πολύ κακιασμένες δυνάμεις που προκαλούσαν αντάρες και πυρκαγιές και σεισμούς και η μυστηριακή τους λατρεία ήταν περίφημη σε ολάκερο τον αρχαίο κόσμο. Αλλά το επίκεντρό της ήταν στο βέρι ρισπέκτφουλ Ιερό που βρισκόταν στη Σαμοθράκη. Σε ετούτο το πανέμορφο νησί τελούνταν τα Μυστήρια προς τιμήν τους.



Όσοι έπαιρναν μέρος για πρώτη φορά στα Μυστήρια ονομάζονταν μύσται (από το ρήμα "μύω" που σημαίνει "κλείνω τα μάτια" -θέλω να μου το κλίνεις σε όλα τα πρόσωπα του ενεστώτα, του παρατατικού και του υπερσυντέλικου, στο τετραδιάκι σου!), διότι σου δέναμε ένα μαντήλι, σου φοράγαμε μία κουκούλα, σου βάζαμε μαύρα γυαλιά και σε περιφέραμε εν τω σκοτάδι της νυκτός στον Θεατρικό Κύκλο εις αναζήτηση της θεάς Αρμονίας και της Ηλέκτρας. Τώρα αν εσύ τις εντόπιζες (που ήταν ως εξέλιξη και αρκετά σκιαχτική!), προφανώς είχες το κληρονομικό χάρισμα, σε αναγορεύαμε μάστερ του μεταφυσικού και των X-Files και σε φωνάζαμε Μόλντερ.



Η όλη τελετουργία γινόταν βράδυ υπό το φως των πυρσών, όχι επειδής ήμασταν ρομαντικοί άνθρωποι, αλλά για να ενισχύσουμε τη δύναμη της αυθυποβολής και να καλλιεργήσουμε μία ατμόσφαιρα θρίλερ και γκραν γκινιόλ. Και μην νομίζεις ότι γινόταν όλο αυτό το νταβαντούρι για να παίξουμε την τυφλόμυγα! Η μύηση περιελάμβανε μία σειρά δοκιμασιών, καθώς ο υποψήφιος μύστης έπρεπε να λάβει μέρος σε τελετή κάθαρσης, να ξομολογηθεί τις αμαρτίες του, να παρακολουθήσει αφήγηση με μυθολογικές ιστορίες και να φορέσει την πορφυρή φαρδιά ζώνη γύρω από τη μέση του -όχι σε προειδοποιώ ότι είναι πορφυρή, για να επιλέξεις καταλλήλως το χρώμα της χλαμύδας που θα βάλεις! Εντέλει, του αποκαλύπτονταν τα ιερά σύμβολα που δεν ξεύρουμε ακριβώς τί ήταν, αλλά επρόκειτο μάλλον για κάποια αντικείμενα ή φυτά που τους αποδίδονταν μαγικές ιδιότητες. Κάτι σαν το τίμιο ξύλο ας πούμε ή τα θαυματουργά πασουμάκια της Αγίας Ούρσουλας.



Τί εννοείς πως το μέρος δεν σου φέρνει πολύ σε Σαμοθράκη; Μα δικαίως, διότι βρισκόμαστε στην Αθήνα. Δεν σε πήγα στο νησί ουχί διότι κάμω περικοπές στο μπάτζετ του μπλογκ ο καψερός (αν και θα έπρεπε, τώρα που το σκέφτομαι!), αλλά απλώς διότι αυτήν την περίοδο διοργανώνεται στο Μουσείο της Ακρόπολης, εξαιρετική έκθεση με θέμα τις αρχαιότητες της Σαμοθράκης και είπα να αξιοποιήσω την ευκαιρία.



Τώρα εσύ θα με ρωτήξεις: και γιατί ωρέ πτηνό να μυηθεί κάποιος στα μυστήρια των Καβείρων; Α, υπήρχαν πάρα πολλά μπένεφιτς! Υποτίθεται ότι αποκτούσες τη δύναμη να αποφεύγεις τους κινδύνους, να αναλαμβάνεις με επιτυχία διάφορες δράσεις και να νικάς τους εχθρούς σου. Επίσης, γινόσουν ευσεβέστερος και δικαιότερος άνθρωπος και σωζώσουν από κινδύνους της θάλασσας (τύπου ναυάγια, καρχαρίες, θαλασσοδάνεια).



Η έκθεση δεν είναι πάρα πολύ μεγάλη αλλά είναι έξυπνα στημένη, καθώς έχει δημιουργηθεί ένας χώρος που παραπέμπει στο θεατρικό κύκλο όπου συγκεντρώνονταν οι συμμετέχοντες στα μυστήρια.



Στα βάθρα που βρίσκονταν στην περιφέρεια του κύκλου, υπήρχαν αγάλματα, ενώ κάπου εδώ βρέθηκε και ετούτο το απίθανο χρυσό λιονταράκι μέιντ ιν Πέρσια, που μάλλον κοσμούσε κάποιο ρούχο. Που το λες και μεγάλη γκαντεμιά, νάχεις πάει στη Σαμοθράκη για τα Μυστήρια με την ωραιότατη καρφίτσα-λιονταράκι στο ρούχο σου, τη μαντήλα Ερμέζ και την τσάντα Λουί Βουίτον και πάνω στο τσακίρ κέφι που ψιλαφίζεις στα τυφλά κάτι βόστρυχους και δεν μπορείς να καταλάβεις αν είναι της Ηλέκτρας ή κανενός Αναξίμανδρου και Αναξαγόρα, να χάνεις την καρφίτσα σου.



Πέραν του Θεατρικού Κύκλου, άλλο σημαντικό κτήριο ήταν η Θόλος της Βασίλισσας Αρσινόης Β', όπου κάμαμε τις επίσημες συγκεντρώσεις μας, τις δεξιώσεις, τα γεύματα, τα γκαλά, τα ρεβεγιόν. Σε ετούτο το ανάγλυφο του 1ου αιώνα π.Χ. απεικονίζεται κτήριο με χιουτζ πυρσούς εκατέρωθεν της πόρτας, το οποίο μοιάζει με τη θόλο της Αρσινόης Β'. Και σε περίπτωση πούχεις την απορία, να σου πω ότι η Αρσινόη υπήρξε μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες γυναίκες της αρχαιότητας, η οποία κυβέρνησε σχεδόν σαν Φαραώ την Αίγυπτο μαζί με τον αδελφό και σύζυγό της Πτολεμαίο Β' (τον λέγαμε και Φιλάδελφο λόγω της αδυναμίας που είχε στην Αρσινόη), υπήρξε Ολυμπιονίκης, ιέρεια και χορηγός τέτοιων μνημείων. Από αυτήν, βρήκε και ξεπατίκωσε το πρότυπο η Κλεοπάτρα.



Τα Μυστήρια της Σαμοθράκης και πέραν της συμβολικής τους σημασίας, αποτελούσαν ωραιότατη ευκαιρία να γνωριστείς με κόσμο, να αναπτύξεις φιλίες, να κάμεις δημόσιες σχέσεις, να φλερτάρεις, να καζαντίσεις. Να, για παράδειγμα ο Φίλιππος γνώρισε την Ολυμπιάδα κατά τη διάρκεια των Μυστηρίων και επειδής ήταν πολύ γαλαντόμος, έχτισε ως δωρεά το Κτήριο του Τελετουργικού Χορού.


Η τελευταία φάση της τελετουργίας τελείτο στο Ιερόν, όπου γινόταν και η αποκάλυψη των ιερών συμβόλων. Εκεί βρισκόταν και το άγαλμα αυτό της Νίκης που είναι ωραιότατο και φέρει βέρι σικ χιτώνιο, που έρχεται και αναδεικνύει το φιζίκ, τη χάρη και το πτερό της θεότητος.



Στο Ιερόν υπήρχαν τρία αγάλματα της Νίκης. Το ένα είναι αυτό που βλέπεις εδώ. Το δεύτερο βρίσκεται σε μουσείο της Βιέννης (θύμησέ μου να σε πάω κάποια στιγμή να το επισκεφθούμε). Και βεβαίως το τρίτο και καλύτερο βρίσκεται στο Λούβρο, καθώς ανευρέθηκε από Γάλλους το 1863, όταν ακόμα η Σαμοθράκη βρισκόταν υπό Οθωμανική διοίκηση. Οι Γάλλοι πήραν στα γρήγορα μία άδεια από την Υψηλή Πύλη, φόρτωσαν την κακομοίρα τη Νίκη σε ένα πλοίο και την απήγαγαν κανονικότατα!


Η έκθεση περιλαμβάνει πολλά χαριτωμένα εκθέματα, όπως ετούτο το λιονταράκι-υδροροή, που έχει ένα βλέμμα εντελώς ψυχεδελικό.


Αλλά και ετούτο το σκεύος με ανάγλυφη μορφή εξότικ προελεύσεως. Διότι ως φαίνεται, η Σαμοθράκη απευθυνόταν στη διεθνή πελατεία, η οποία ακόμα δεν είχε ανακαλύψει τη Μύκονο και το Σούπερ Παραντάις.



Επίσης, έχουμε να σου δείξουμε πληθώρα ευρυμάτων από τις νεκροπόλεις της Σαμοθράκης. Πήλινα ειδώλια, ενώτια, δακτυλίδια, χρυσά ελάσματα και σειρά από μελανόμορφα αγγεία και αμφορείς. Αποδείξεις μίας πολύ δραστήριας και αναπτυγμένης κοινότητας ανθρώπων από το αντιπροχθές της ιστορίας.


Δεν ξεύρω αν οι Μεγάλοι Θεοί ήσαν τόσο τρομακτικοί όσο πίστευαν τότες οι μύστες. Δεν ξεύρω αν πίσω από τα ονόματά τους (Αξίερος, Αξιόκερσα και Αξιόκερσος) κρύβονταν η Δήμητρα, η Περσεφόνη και ο Άδης, όπως αναφέρει ο περιηγητής Μνασέας. Εκείνο που επιβεβαίωσα από ετούτη την έκθεση όμως, είναι πως όπως και σήμερα έτσι και τότες, οι άνθρωποι γυρεύανε να ξορκίσουν τα δαιμόνια τους και να εξευμενίσουν τους φόβους τους.


Γιατί όσο και να θέλει κανείς να θεωρήσει τη ζωή ως συμπαγή βεβαιότητα, έρχεται η πραγματικότητα και του αποδεικνύει πόσο εύθραυστα είναι όλα και πόσο γρήγορα μπορούν ν'αλλάξουν και να διαλυθούν. Μην περιμένεις να σου πω κάποια περισπούδαστη φιλοσοφία και να σε παρηγορήσω πως τάχα-μου δεν είναι έτσι τα πράγματα. Το σημαντικό είναι να μπορεί να βρίσκει κανείς ικανοποίηση σε εκείνους που αγαπά και στα όσα τον γεμίζουν. Να χαίρεται τα όσα διαθέτει, να απολαμβάνει την κάθε του μέρα. Και νομίζω πως με αυτόν τον τρόπο, οι Μεγάλοι Θεοί μοιάζουν λιγότερο τρομαχτικοί. Και μπορεί κανείς να λύσει την πορφυρή του ζώνη και να αναπνεύσει ελευθερία. 

25 σχόλια :

  1. μια τέτοια μυσταγωγία θα μου ηταν πολύ χρήσιμη τώρα ,γιατι δεν βρίσκω παρηγοριά από κανέναν, σε αντίθεση με την Αριστεα που φαντάζομαι θα σου πει πως βιωνει ακριβώς την τελευταία σου παράγραφο!
    Θα οργανωσω μια μόνη μου και πού θα πάει ,θα την βρω τη δύναμη!
    Καλημέρααααααααααααα Πίγκου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, Νάσια μου, καλή μου Νάσια! Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που κουβαλάνε φορτία (υγείας, συναισθηματικά, οικογενειακά, οικονομικά, εργασιακά) και είναι πολύ δύσκολο να βρουν τη δύναμη να αντιμετωπίσουν τα άγχη τους ή να εξευμενίσουν τους φόβους τους. Ειδικά υπό τις συνθήκες που ζούμε και οι οποίες επιτείνουν τα όποια προσωπικά μας θέματα, το πράγμα γίνεται ακόμα δυσκολότερο. Αλλά θα πρέπει να βρίσκουμε τρόπους. Εστιάζοντας στα όσα μπορούν να μας βοηθήσουν, να μας στηρίξουν και να μας προσφέρουν κάποια ικανοποίηση. Είμαστε καταδικασμένοι να προσπαθούμε. Και το οφείλουμε στον εαυτό μας και σε αυτούς που αγαπάμε. Ακόμα και στα πιο δύσκολα.

      Την καλημέρα μου.

      Διαγραφή
    2. Καλησπέραααα!
      Σήμερα ειδικά (το τονίζω) βιώνω την τελευταία του παράγραφο! Βασικά κάθε μέρα τη βιώνω Νάσια (γεια σου πτηνούλι, με έχασες τελευταία αλλά που να προλάβω το δόλιο,,, είμαι μοιρασμένη σε πολλά..εξελίσσομαι καλλιτεχνικά☺) τι έλεγα , α ναι όσα φορτία και να κουβαλώ εγώ, η τέχνη τα αλαφρώνει να ξεύρετε και οι δυο σας -μπα η Νάσια πρέπει να το εμπεδώσει- και μπορεί να μην είμαι περισπούδαστος καλλιτέχνης αλλά προσπαθώ !
      Όπως λέει και ο Πίγκου... εστιάζω Νάσια μου! Εστιάζω σε αυτό που εμένα με βοηθάει και μου δίνει ικανοποίηση!

      Αυτά! Άντε γεια μας! ☺

      Διαγραφή
  2. Κάτι μου 'λεγε μέσα μου ότι κάποια στιγμή θ' ασχοληθείς και με τα Καβείρια Μυστήρια! Αν έχω καταλάβει καλά, αγαπάς ιδιαίτερα το κομμάτι αυτό της αρχαιότητας που αφορά στις Μυητικές Τελετές!! Είναι στην ανθρώπινη φύση η έλξη προς τα Μυστήρια γιατί, όπως πολύ όμορφα έγραψες, όλοι μας θέλουμε κάποια στιγμή "να ξορκίσουμε τα δαιμόνια και να εξευμενίσουμε τους φόβους μας". Και δεν είναι άλλος φόβος πιο τρανός και πιο μεγάλος για τον άνθρωπο, από το φόβο του θανάτου, του αγνώστου πεδίου μετά από αυτό που τώρα βιώνουμε. Κατά την διάρκεια των Μυστηρίων οι μυούμενοι είχαν την ευκαιρία να πάρουν ένα δείγμα, μια μικρή γεύση του μετά, και να απαλύνουν τον φόβο. Είχαν όμως και την ευκαιρία να εκτιμήσουν και να σεβαστούν ακόμα περισσότερο το εδώ και τώρα, τη ζωή και τις αξίες της και να επιτύχουν (στο μέτρο του δυνατού) την Αρμονία με το Σύμπαν και τον Παγκόσμιο Ρυθμό κατερχόμενοι στα βάθη της συνειδήσεως ... !!! Καλημέρα αγαπητε Πιγκουίνε κι ευχαριστώ - ευχαριστώ - ευχαριστώ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως αγαπάω αυτό το κομμάτι της αρχαιότητας, το πιο μυστηριακό και συμβολικό. Αλλά γενικά, έχω αποφασίσει να γράφω περισσότερες αναρτήσεις αρχαιολογικής / ιστορικής θεματολογίας με την ελπίδα να αποτελέσουν το έναυσμα για αναζητήσεις και να δώκουν στον αναγνώστη το ερέθισμα να επισκεφθεί και να γνωρίσει την ιστορία αυτού του τόπου. Διότι θλίβομαι πραγματικά πολύ όταν βλέπω άδεια μουσεία και αφημένους αρχαιολογικούς χώρους, σε μία χώρα που αν κάτι έπρεπε να διαφυλάξει είναι αυτή η πολύτιμη παρακαταθήκη.

      Μου άρεσε πολύ η τοποθέτησή σου για την Αρμονία που μπορεί να επιτευχθεί με την κάθοδο κάποιου στα βάθη της συνείδησης και την αυτογνωσία του. Συμφωνώ απολύτως! :)

      Την καλημέρα μου, καλή μου Βάσω!

      Διαγραφή
  3. Το ξέρεις πόσο συμφωνώ μαζί σου, έτσι δεν είναι; Άνα πάσα ώρα και στιγμή η ζωή που έχεις συνηθίσεις και είσαι βολεμένος μια χαρά μπορεί να αλλάξει. Κι αν είναι για το καλύτερο όλα είναι μια χαρά. Έλα μου όμως που συνήθως αλλάζει προς το χειρότερο! Και τότε, "το σημαντικό είναι να μπορεί να βρίσκει κανείς ικανοποίηση σε εκείνους που αγαπά και στα όσα τον γεμίζουν. Να χαίρεται τα όσα διαθέτει, να απολαμβάνει την κάθε του μέρα." Πόσο δύσκολο όμως είναι ώρες ώρες αυτό πιγκουινάκι, πόσο δύσκολο!!
    Πολύ χαίρομαι και απολαμβάνω αυτές τις αναρτήσεις σου!
    Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φυσικά εξαιρετικό ποστ, αν λυθεί πτηνό μου και το Μέγα Μυστήριο της Ψωροκώσταινας - τότε τι στον κόσμο, θα παίξω μέχρι και Πάολα στην εκπομπή! Τα φιλιά και την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εγώ θα κλίνω το "μύω", όπως μας ζήτησες, για να μου βάλει βαθμό η Νάσια:
    ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ: μύω, μύεις, μύει(ν), μυόμεν, μύετε, μύουσι(ν).
    ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ: ἔλυον, ἔλυες, ἔλυε(ν), ἐλύομεν, ἐλύετε, ἔλυον.
    ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ: ἐλελύκειν, ἐλελύκεις, ἐλελύκει(ν), ἐλελύκεμεν, ἐλελύκετε, ἐλελύκεσαν.

    Όσο για τα υπόλοιπα ... ... ... ο Ηράκλειτος το είχε πει αιώνες πριν: ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΡΕΙ ! Κι όλες οι ροές και τα ρεύματα είναι δύσκολα. Οπότε τι κάνουμε ;;; Μα μας το είπε η Ντόρι: ΚΟ-ΛΥ-ΜΠΑΜΕ, ΚΟ-ΛΥ-ΜΠΑΜΕ !!! ;-)
    https://www.youtube.com/watch?v=azQ0jsku2qE

    Φιλιά Πολλά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. στο τετραδιάκι σου ,είπε το πτηνό και επειδή εισαι επιδειξίας πάρε ένα -10
      έχεις λαθάκι στον τονισμό στον ενεστωτα , για τα υπόλοιπα απλά ''νεμεσώ'' με περισπωμενη.

      Διαγραφή
    2. Άντε, καλέ κυρίααααααααα !!!! Το πληκτρολόγιο φταίει για τον τόνο, όχι εγώωωωωωω !!!

      Και γιατί νεμεσᾶτε, μανδάμ ;;; Διαφωνείτε με τον Ηράκλειτο και την πάνσοφη Ντόρι ;;;;

      Διαγραφή
    3. μάθετε κι εμένα την περισπωμενη βρε παιδιά!Πώς τη βάζετε;

      Διαγραφή
    4. Εντάξει, η Νάσια μπορεί να είναι πολύ αυστηρή και να κρατάει τα μπόσικα, αλλά Αγγελική μου από εμένα έχεις τεράστιο ρισπέκτ. Και για το "μύω" και για τον Ηράκλειτο, αλλά κυρίως για τη Ντόρι! Λατρεύουμε Ντόρι!

      Πολλά, πολλά φιλιά!!!

      Διαγραφή
  6. Μα και στον υπερσυντέλικο;;;;;;;;;;; ☻

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμ εκεί κρίνεται η πραγματική γνώση, καλή μου airis! :)

      Διαγραφή
  7. Καλά, πιγκουινάκι, δεν θα το πιστέψεις, πριν από δυο βδομάδες πήγα και εγώ στην ίδια έκθεση! Δεν ξέρω αν εσύ παρακολούθησες την ξενάγηση, εγώ δεν προλάβαινα οπότε το άφησα για άλλη φορά. Το πιο αξιοπερίεργο, δε, είναι ότι και εγώ, με ελάχιστες διαφορές, στα ίδια εκθέματα επικέντρωσα την προσοχή μου! Τι να πω, μάλλον έχουμε αρχίσει να επικοινωνούμε σε ένα ανώτερο επίπεδο...
    Πολύ προσεγμένη η έκθεση, και εξαιρετικό το σύντομο βιντεάκι που γύρισε ο Κώστας Γαβράς και που προβάλλεται σε μία τεράστια οθόνη, μέσα στον χώρο της έκθεσης.
    Παιδιά, σπεύσατε, αξίζει τον κόπο! Και, επίσης, η είσοδος είναι δωρεάν!
    ΥΓ: Εννοείται πως μου άρεσε και αυτή η ανάρτησή σου, είσαι από τους αγαπημένους μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ θερμά για την εποικοδομητική κριτική. Πράγματι συνειδητοποίησα το τεράστιο λάθος μου και υπόσχομαι να συμμορφωθώ στο στυλ γραφής που μου υποδεικνύετε και που είναι προφανώς το ορθό και προσήκων στη θεματολογία μου. Ζητώ ταπεινά συγνώμη που προσέβαλε την αισθητική σας το ύφος μου και αισθάνομαι μεγάλη ντροπή που "υποβάθμισα την όποια αξία των μυστηρίων".

      Πτηνό γελάει. Γιατί είναι κάπως οξύμωρο να δέχεται κριτική επί υφολογικών θεμάτων και σοβαρότητος από κάποιον που χρησιμοποιεί φράσεις όπως "του γαμάς τα πρέκια", "παπαριές", και "είσαι ένα τίποτα". Αρχικά σκέφτηκα να σβήσω το σχόλιο γιατί επιτρέπω τα πάντα, αλλά όχι την κακοήθεια (και στο κάτω-κάτω δεν σας αναγκάζει κανείς να με διαβάζετε!). Αποφάσισα όμως να το αφήσω γιατί (α) ουδέποτε έχω σβήσει κάτι και δεν έχω καμία διάθεση να αλλάξω πρακτική και (β) απολαμβάνω περισσότερο να σας αφήνω να εκτίθεστε.

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    4. Διάβασα τα σχόλια που φρόντισες να αφαιρέσεις και επανέρχομαι για έναν και μόνο λόγο. Για να σου δώσω μία συμβουλή (παρότι μπορεί να μην θέλεις να την ακούσεις ή να μη δίνεις καμία σημασία στις συμβουλές ενός ανθρώπου που προφανώς δεν εκτιμάς και καθυβρίζεις): να είσαι στη ζωή σου πιο ανοιχτός, πιο καλοπροαίρετος και πιο συγκαταβατικός με τους ανθρώπους. Δεν μπορεί όλοι να έχουν την ίδια άποψη ή προσέγγιση με εσένα και σίγουρα δεν θα έχουν όλοι τον ίδιο τρόπο σκέψης. Και ευτυχώς, διότι ο κόσμος θα ήταν ανιαρός, αν ήταν γιομάτος με ανθρώπους που συμφωνούνε.

      Η συμβουλή λοιπόν είναι η εξής: να στέκεσαι με μεγαλύτερη ταπεινότητα απέναντι στον πλουραλισμό και να σέβεσαι περισσότερο τους άλλους (ακόμα και ως άσκηση ευγένειας και επίδειξης ανωτερότητας). Θα σε βοηθήσει να γίνεις πιο λειτουργικός και πιο ώριμος. Και εντέλει θα ιδείς πως μόνον έτσι θα βγαίνεις κερδισμένος. Οι λοιπές πρακτικές είναι αδιέξοδες και επιβεβαιώνουν το χειρότερο εαυτό σου. Γιατί δεν θα έχεις πάντοτε δίκιο. Και πάντοτε θα βρίσκονται άνθρωποι που θα είναι πιο έξυπνοι από εσένα.

      Μπορείς να αγνοήσεις τη συμβουλή ή μπορείς να συνεχίζεις να με καθυβρίζεις. Μπορείς όμως και να ξαναδιαβάσεις προσεκτικά αυτό που σου γράφω (χωρίς καμία πρόθεση αντιπαράθεσης -ειλικρινά με κάνουν να πλήττω τέτοιου είδους αντιπαραθέσεις) και να σκεφτείς. Η επιλογή είναι δική σου.

      Διαγραφή
    5. Τι κουράζεσαι Πιγκουίνε με έναν "περίεργο", όταν έχεις πάρει τόσα καλά σχολια;.. Το γεγονός ότι έσβυσε τα δικά του φτάνει. ΄Ισως κατάλαβε...;;;...
      Μεταξύ μας πάντως απεριόριστα σε θαυμάζω που προσπαθείς!!!

      Διαγραφή
  9. Καλαμιά στον Κάμπο5 Νοε 2015, 9:30:00 π.μ.

    Δεν χρειάζεσαι άλλη υπεράσπιση από κανέναν άλλον, αλλά δεν μπορώ, διαβάζοντας την "κριτική" του τύπου από πάνω, να μην σκεφτώ ότι έτσι ακριβώς σκέφτονται, ενεργούν και εκφράζονται οι κλασσικοί ελληναράδες: μόνο βρίζοντας και χλευάζοντας ό,τι δεν χωράει στο λίγο μυαλό (;) τους.
    Σωστά το λές, η "επικοδομητική" του κριτική το μόνο που κάνει είναι να τον "εκτίθει" (sic) ανεπανόρθωτα.

    Υ.Γ.Η Σαμοθράκη νομίζω ότι γενικά είναι ένας μυστήριος τόπος, ή όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Σαμοθράκη είναι ένα υπέροχο νησί, καλή μου Καλαμιά! Δεν είμαι από τους ανθρώπους που θεωρούν πως υπάρχουν τόποι "ενεργειακοί", οπότε δεν μπορώ να επιβεβαιώσω τους όσους λένε πως αισθάνονται μία ιδιαίτερη αύρα όταν επισκέπτονται το νησί. Αλλά μπορώ να επιβεβαιώσω ότι η φυσική ομορφιά της, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της (σχετικά απομονωμένη από τα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου) και η ιστορία της, καθιστούν τη Σαμοθράκη έναν σαγηνευτικό προορισμό.

      Τα φιλιά μου και τις καλησπέρες μου!

      Διαγραφή
  10. Ξέχασα και τι ήθελα να γράψω μετά το σχόλιο που διάβασα παραπάνω...είμαι και θηλυκιά που να τα θυμάμαι όλα!!
    Απόλαυσα τόσο την ανάγνωση, όσο και την έκθεση...και θα συμφωνήσω για άλλη μια φορά μαζί σου με τον επίλογο.
    Το οφείλουμε στον εαυτό μας, αλλά κυρίως σε όσους αγαπάμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. εξαιρετικός όπως πάντα πτηνό μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.

Πιγκουίνος

Ιστολόγια υπάρχουν πολλά. Πτηνολόγιο όμως, ένα!

Life-Style

Popular Posts