Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου 2015

Τα καλύτερά μου από το 2015


Παράπονο τόχω, να περάσουμε μία ήσυχη χρονιά κάποια στιγμή και να μην μας απασχολεί αν θα καταστραφεί η χώρα, η ήπειρος και ο πλανήτης. Διότι εφέτος πάλι, όλα σχεδόν τα πάθαμε. Και θα στο ομολογήσω πως μέσα στο Δεκαπέντε, θύμωσα πολύ. Και στεναχωρέθηκα. Με το χαμηλό επίπεδο αντίληψής μας. Με τον τρόπο που πορευθήκαμε συλλογικά ως κοινωνία μέσα στους δώδεκα αυτούς μήνες. Με την τεράστια συλλογική μας ανεπάρκεια. Που εκδηλώθηκε στις πιο ακραίες της μορφές, με ανθρώπους που παραληρούσαν υπέρ αφελών επαναστάσεων, ξιφουλκούσαν κατά φαντασιακών γιγάντων (διότι ως γνωςτόν, φταίνε πάντα οι άλλοι!) ή οδηγούνταν σε θεότρελες ερμηνείες της πραγματικότητας αναπαράγοντας τσιτάτα του Γιάνη με το ένα νι, συνθηματολογία της πενταήμερης, διάφορες θεωρίες συνομωσίας της Ελεύθερης Ώρας ή προφητείες της τυφλής Βουλγάρας μάντισσας Βάνγκα. Δεν λύνονται έτσι τα προβλήματα, αγαπημένε αναγνώστα, μήτε πάνε οι κοινωνίες μπροστά με αυτόν τον τρόπο. Το ότι τη βγάλαμε (λέμε τώρα!) καθαρή και υπάρχουμε ως χώρα του δυτικού κόσμου στο τέλος ετούτης της χρονιάς, εμένα ως και θαύμα μού φαίνεται μετά τα όσα έχουν συμβεί. Αλλά τελοσπάντων, με έναν τρόπο τα καταφέραμε. Σταθήκαμε θαρρώ και λίγο τυχεροί μέσα στην ατυχία μας και την κεφαλαιώδη απρονοησία μας.

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, θα προσπαθήσω να σου σκαρώσω μία λίστα. Με τα καλύτερά μου για το Δεκαπέντε που φεύγει. Με αυτά που θα έχω να θυμάμαι, με αυτά που νομίζω πως με βοήθησαν να γίνω καλύτερος. Πτηνό σε αυτοβιογραφική διάθεση.

Η τέχνη μου


Και φέτος πορεύθηκα με τα ενδιαφέροντα και τις αδυναμίες μου. Από τις εικαστικές τέχνες ως το θέατρο και τον κινηματογράφο. Από την τηλεόραση ως τα κόμικς. Είχα την τύχη να βρεθώ σε κορυφαίες και πολυσυζητημένες εκθέσεις, όπως η αναδρομική της Νίκης Ντα Σαιν Φαλ στο Γκραν Παλέ του Παρισιού ή η έκθεση με θέμα τον Μαρκήσιο Ντε Σαντ στο Ορσέ. Αλλά και θέατρο πήγα, στον θαυμάσιο Χορό των Βρυκολάκων του Πολάνσκι και στη Μεγάλη Χίμαιρα του Τάρλοου, στο Nine του Κακλέα και στο Θεό της Σφαγής του Μαρκουλάκη (έτσι για να σου μνημονεύσω τα πρώτα που έρχονται στο μυαλό μου). Και σινεμά πήγα, στον Αστακό του Λάνθιμου, στο Μέσα στο Δάσος της Disney, στο πανέξυπνο Inside Out. Στο δε τόπικ "τηλεοπτικές σειρές", το έχω πάλι τερματίσει: Παρακολούθησα τις ραδιουργίες της δαιμόνιας Βαϊόλα Ντέιβις στο How to Get Away with Murder, ακολούθησα τα ζόμπι για μία ακόμα χρονιά στο Walking Dead, συγκινήθηκα με το καταπληκτικό Rectify, παραδέχθηκα τη βιρτουοζιτέ των σεναριογράφων του Better Call Saul, γέλασα με τον Last Man on Earth και το Modern Family και γενικά, πέρασα πολλές ώρες χωμένος στον καναπέ μου με πριβέ προβολές. Και φυσικά, επισκέφθηκα πάλι πολλά μουσεία. Με έναν πρόχειρο υπολογισμό, ξεπερνούν τα πενήντα πέντε, αυτά που επισκέφθηκα για πρώτη φορά, εντός του έτους (σε τουλάχιστον έξι διαφορετικές χώρες). Γουάου; Ζούπερ γουάου!

Ο κόσμος μου


Σε πολλά μέρη βρέθηκα και φέτος. Σε μέρη που ανακάλυψα κομμάτια του εαυτού μου, που έμαθα να βλέπω τα πράγματα με νέους τρόπους, που νομίζω πως κατάλαβα περισσότερο τον κόσμο. Από την Ασία ως την Ευρώπη, από μέρη που έχει ξεχάσει ο πολιτισμός μέχρι τις μεγάλες μητροπόλεις της Δύσης. Ξανασυναντήθηκα με τη γαλήνη μου πάνω από τα ανεμοδαρμένα βράχια του St Andrews, επιβεβαίωσα τη δύναμη του έρωτα στη σαγηνευτική γη της Κονεμάρα στην Ιρλανδία, συνάντησα τη Διδώ Σωτηρίου στον Παράδεισό της στη Μικρασία. Περπάτησα στα μοδάτα εμπορικά κέντρα του Χονγκ Κονγκ, έζησα στους ήσυχους ρυθμούς του Μπιάλιστοκ στην Πολωνία, έγινα μάρτυρας της προσπάθειας των ανθρώπων να συναντηθούν με το Θεό τους στα νερά του Ιορδάνη ποταμού στο Ισραήλ, επισκέφτηκα την εκκλησία που φυλάσσονται τα λείψανα του Αγίου Βαλεντίνου στο Δουβλίνο, αλλά και το συναρπαστικό Χαράμ αλ-Σαρίφ, έναν από τους ιερότερους τόπους για τις μονοθεϊστικές θρησκείες. Και ανακάλυψα πως τα τέρατα -στο Λοχ Νες και στη Λέρνα- είναι πολύ λιγότερο φοβιστικά από κάμποσους ανθρώπους. Και μην νομίζεις πως επειδής το πτηνό στο παίζει ιντερνάσιοναλ, δεν επιμένει και ελληνικά. Πάντα επιστρέφει και πάντα ανακαλύπτει. Τους τόπους και τα μυστικά τους, τις αφηγήσεις και τις ιστορίες τους. Σε μία συνεχή άσκηση πατριδογνωσίας. Τώρα που το σκέφτομαι λοιπόν, πολλά έκαμα και ακόμα περισσότερα είδα. Φχαριστημένος είμαι πάλι. Και χορτάτος από γνώσεις, εμπειρίες και εικόνες!

Η καθημερινότητά μου



Ήταν μία δύσκολη χρονιά για μένα. Μία χρονιά αλλαγών και αναπροσαρμογών. Στο χώρο μου, στη δουλειά μου, στις ασχολίες μου. Μία χρονιά που με πήγε παραπέρα αναγκαστικά. Με μεγάλο προσωπικό κόστος όμως. Ήρθαν περίοδοι που δούλευα (και συνεχίζω να δουλεύω) δώδεκα με δεκατέσσερις ώρες την ημέρα. Και νον-στοπ, χωρίς σαββατοκύριακα και αργίες, σερί είκοσι ή εικοσιπέντε μέρες ακατάπαυστα. Ήρθανε μέρες που ξενύχτησα δουλεύοντας, που έτρεχα από το πρωί μέχρι αργά το βράδυ, να καλύψω υποχρεώσεις. Τόχω ξαναζήσει το σήριαλ. Έτσι πορεύομαι εδώ και χρόνια, σε δύο και τρεις δουλειές. Αλλά ήλπιζα ότι κάποια στιγμή θα αποκτήσω κι εγώ ένα οχτάωρο, ένα εννιάωρο, ένα δεκάωρο βρε αδελφέ. Τέλοσπάντων, ακούγεται ως και αμετροέπεια να παραπονιέται κανείς όταν πολύς κόσμος γύρω του δεν έχει δουλειά ή δεν μπορεί να βγάλει στοιχειωδώς τα προς το ζην. Δεν παραπονιέμαι λοιπόν. Απλώς γκρινιάζω λιγουλάκι, σε εσένα πούσαι δικός μου άνθρωπος. Όπως φαντάζεσαι, τα θεότρελα ωράρια συνέθλιψαν τον ελεύθερο χρόνο μου και περιόρισαν μεταξύ άλλων, την διαδικτυακή μου παρουσία. Εφέτος το πτηνό εμφανίστηκε πολύ λιγότερες φορές. Αλλά μη θαρρείς σε καμία περίπτωση πως η περιορισμένη συχνότητα είχε κάποια επίπτωση στην ειλικρίνεια με την οποία σε αντιμετωπίζω ή την έγνοια μου για την επικοινωνία μαζί σου. Εδώ παραμένω, στα εύκολα και στα δύσκολα. Στα ευχάριστα και στα δυσάρεστα. Με τη δική μου άποψη για τα πράγματα, με τη δική μου αφήγηση της πραγματικότητας.

Αλλά είμαστε στο παρά πέντε της νέας χρονιάς. Ας ξεχάσουμε για λίγο έστω το παρελθόν κι ας κοιτάξουμε το μέλλον. Ας ευχηθούμε ο ένας στον άλλον κι ας γιορτάσουμε. Βέβαια τώρα θα μου πεις πως εδώ έχουνε χάσει το νόημά τους οι λέξεις, οι απόψεις και οι ιδεολογίες, έχουν αλήθεια καμία σημασία οι ευχές; Ίσως και να μην έχουν. Αλλά εγώ θα σου τις κάμω και πορεύσου καθόπως καταλαβαίνεις! Σου εύχομαι λοιπόν και μου εύχομαι πρωτίστως υγεία. Νάμαστε καλά και να αντέχουμε. Κι ύστερα, μας εύχομαι εναργέστερη αντίληψη, καλύτερα αντανακλαστικά, μεγαλύτερη σύνεση. Διότι πράγματι ζούμε σε μία εποχή μπερδεμένη. Κι αν δεν θέλουμε να αποτελούμε μέρος της σύγχυσης και του προβλήματος, αν όντως επιθυμούμε να αποτελούμε μέρος της λύσης, τότες θα πρέπει να επιδείξουμε μεγαλύτερη ευθύνη απέναντι στα πράγματα και να σταθούμε περισσότερο κριτικοί απέναντι όχι στους άλλους, αλλά στον εαυτό μας. Για να γίνουμε καλύτεροι.

Καλή Χρονιά, αγαπημένε αναγνώστα!



14 σχόλια :

  1. Πτηνό ευχομαι ο καινούριος χρόνος να ειναι πιο ήρεμος και ξεκούραστος για εσένα ,πάντα οι αλλαγές στη ζωή σου να ειναι ευχάριστες και εποικοδομητικές!
    Αυτος ο χρόνος που ζησαμε να ήταν ο πάτος και όλοι μαζί να προσπαθησουμε τωρα να ανεβουμε και να μεινουμε στην επιφάνεια!
    Καλή παραμονή Πρωτοχρονιάς ,με χαμογελαστούς ανθρωπους να έχεις ,να τυχεις το φλουρί και όλα τα καλά του κόσμου!
    Καλημέραααααααααααααααααααααα Πιγκουινάκι! Επιτέλους έρχεται και λίγο κρύο ,θα υπέφερες τοσον καιρό φανταζομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ θερμά για τις ευχές, Νάσια μου! Και εύχομαι με τη σειρά μου, το νέο έτος να σου επιφυλάσσει μόνο ευχάριστες και δημιουργικές ανατροπές! Να χαίρεσαι και να σε χαίρεται η οικογένειά σου και οι αγαπημένοι σου άνθρωποι.

      Και ναι, άντε να κάμει λίγο κρύο να φορέσουμε και τα παλτά μας ντε! :)

      Διαγραφή
  2. Δύσκολο πολύ το 2015. Εύχομαι ο καινούργιος χρόνος να είναι καλύτερος για όλους μας. Να είμαστε καλά, ανάμεσα σε ανθρώπους που αγαπάμε και μας αγαπούν.
    Κι εσύ πιγκουινάκι να είσαι γερός και δυνατός, να έχεις πάντα επιτυχίες στη ζωή σου και να συνεχίσεις να μας ταξιδεύεις στον κόσμο, αλλά κυρίως στο μέσα μας...

    ΥΓ: Λατρεύω το "Sound of Silence"!! Κι αυτή η πιο ροκ διασκευή του καταπληκτική! Το βίντεο υπέροχο!

    Πολλά, πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάρα πολύ δύσκολο το Δεκαπέντε. Για τους περισσότερους εξ ημών και σε πολλά επίπεδα. Οικονομικά, ψυχολογικά, επαγγελματικά. Αλλά στεκόμαστε ακόμα και αντιστεκόμαστε, Ραπουνζέλ μου. Ο καθένας με τον τρόπο του και όλοι μαζί. Ελπίζω το αύριο να μας φέρει περισσότερα καλά και να σταθούμε περισσότερο άξιοι να τα διεκδικήσουμε.

      Τα φιλιά μου και τις θερμοτερότερες ευχές μου!
      (και ναι, το Sound of Silence, το λατρεύω κι εγώ!)

      Διαγραφή
  3. Kαλή χρονιά αγαπημένο μου πτηνό, να είσαι πάντα καλά να αντέχεις τα εξαντλητικά ωράρια δουλειάς και να μπορείς να ταξιδεύεις και να μας .. ταξιδεύεις μέσα από τις αναρτήσεις σου, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ θερμά για τις ευχές, Τζίνα μου! Να είμαστε καλά και να ταξιδεύουμε στα εντός μας και στα εκτός μας. Παρέα με τους αγαπημένους συνταξιδιώτες της ζωής μας.

      Πολλά, πολλά φιλιά και Καλή Χρονιά!

      Διαγραφή
  4. Καλή χρονιά και σε εσένα, πιγκουινάκι μου, και δεν πειράζει που λιγόστεψαν οι εμφανίσεις σου, ήταν αρκούντως απολαυστικές και ξαναδιαβάζονται, αν θέλουμε! Σημασία, το είπαμε, έχει η ποιότητα και όχι η ποσότητα.
    ΥΓ: Σε περίπτωση που ξέχασες να το ζητήσεις από τον Άη-Βασίλη, σου εύχομαι, πενθήμερο οκτάωρο για φέτος. Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ οπαδός της πχιότητος είμαι, Pippi μου. :) Και ελπίζω το νέο έτος να φέρει σε όλους μας πχιοτικότερες επιλογές, λιγότερα προβλήματα και περισσότερες λύσεις.

      Και ναι, μακάρι ο Άγιος Βασίλης να μου φέρει πενθήμερο οκτάωρο φέτος -που δηλαδής το δικαιούμαι, διότι ήμουν πολύ καλό και φρόνιμο πτηνό όλη τη χρονιά! :)

      Πολλά, πολλά φιλιά και ευχές για Καλή Χρονιά!

      Διαγραφή
  5. Καλαμιά στον Κάμπο31 Δεκ 2015, 3:59:00 μ.μ.

    Αγαπημένε μου Πιγκουίνε, σου εύχομαι όλα να σου πηγαίνουν καλά, να είσαι πάντα ευτυχισμένος, υγιής, πλούσιος, εμπνευσμένος αλλά προπαντός, ασταμάτητα, ερωτευμένος!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπέροχες ευχές! Τί άλλο να ζητήσει κανείς; Σου εύχομαι κι εγώ, τα καλυτερότερα, αγαπημένη μου Καλαμιά! Να είσαι γερή και δυνατή, χαμογελαστή και αισιόδοξη και να χαίρεσαι την παρέα των πιο αγαπημένων σου ανθρώπων.

      Τις πιο θερμές μου, ευχές για ένα υπέροχο Νέο Έτος!

      Διαγραφή
  6. Κοίτα να δεις που τα περισσότερα τα θυμόμουν!
    Πίγκου μου , να πω ότι τελικά είχες τα δίκια σου (το καλοκαίρι ... θυμάσαι πού αναφέρομαι φαντάζομαι) κι εγώ είχα θυμώσει -κακώς- μαζί σου. Ευτυχώς που είσαι αυτός που είσαι ... και σε φιλώ στο ράμφος !
    Καλή χρονιά να έχεις, με υγεία, αγάπη και γαλήνη! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Airis, σου εύχομαι ειλικρινά, το νέο έτος να σου φέρει ευχάριστες ανατροπές και θετικές εξελίξεις. Να σε πάει παρακάτω, να σου χαρίσει περισσότερα χαμόγελα και λιγότερες σκοτούρες. Κι αν μου είχες θυμώσει, εγώ μήτε το θυμάμαι, μήτε το λογίζω. Μου αρκεί που είσαι εδώ και μου χαρίζεις τη συντροφιά σου.

      Ζούπερ-τέλεια, καλή χρονιά να έχεις! :)

      Διαγραφή
  7. Good commentary. The other day I was tipped off about this site and wanted to let you know that I have been gratified, going through your sites posts. I http://www.healthsupreviews.com/neurodrol

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 55 μουσεία, 6 χώρες, 12-14 ώρες δουλειάς, 3 δουλειές ακόμη και κάποια ΣΚ???!!! Wow! Απορώ ειλικρινά πώς τα φέρνεις βόλτα όλα αυτά + το blog! Ειλικρινά σε θαυμάζω!
    Και αν δεν είσαι πιλότος (που δεν είσαι όπως μου έχεις πει), είσαι σίγουρα ιπτάμενος πιγκουίνος που δε ζει στην Ανταρκτική αλλά τριγυρίζει ανά την υφήλιο.
    Εύγε πιγκουινάκι. Και το 2016 εις άλλα με υγεία!
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.