Τετάρτη, 16 Νοεμβρίου 2016

Mall of the Emirates



Είχα βάλει εχθές τη Μαρί Κριστίν να κάμει εκκαθάριση στις ντουλάπες μου, ενόψει αλλαγής σεζόν και συνειδητοποιώ ότι δεν είναι στο νούμερό μου τίποτις από τα χειμωνιάτικα! Αυτό που μικραίνουν τα ρούχα, κάθε χρόνο από μόνα τους, είναι τερίμπλ συνήθεια και καθόλου σωστό αν θέλεις τη γνώμη μου. Το μόνο που μου έκαμε από τα περσινά είναι ένα ζευγάρι γυαλιά ηλίου -και μόνο αν ρουφάω τα μάγουλα.



Ε ναι, όπως καταλαβαίνεις, έπρεπε να πάω για σόπινγκ. Να πάρω μερικά μπλουζάκια μουλτικουλέρ, πεντέξι πανταλόν, τίποτις παπούτσια εξαντρίκ. Αλλά αν ξεχυθώ κατά το σύνηθες προς την Σαμπ-ζ-Ελιζέ, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να πέσω απάνω στην Τερέζ Οντέτ ντε λα Μπουκλέ και να μου αρχίσει τις ερωτήσεις, τύπου "παχύνατε και βγήκατε στα μαγκαζάν άρον-άρον;"! Κι επειδής εγώ κάτι τέτοια δεν τα σηκώνω, θα τ'ανταλλάζαμε τα γαλλικά μας, θα πιανόμασταν από τα μαλλιά και θα την ετρέχανε την Τερέζ Οντέτ για εμφύτευση πάλι. Που εντελώς μεταξύ μας και επειδή το έφερε η κουβέντα, οφείλω να σου πω ότι κάμει καναδυο το χρόνο, διότι μία τρίχα εδώ, μία τρίχα παραπέρα, μαλλί δεν το λες -άλλοι είναι γραμμένοι στα γυμναστήρια, η Τερέζ Οντέτ είναι γραμμένη στα ινστιτούτ εμφυτέ.



Το λοιπόν: Σαμπ-ζ-Ελιζέ πα, Όξφορντ Στριτ σνομπάρω, Μόντεναπολεόνε βαριέμαι, ήμουν σε τρε μιζεράμπλ κατάσταση, μέχρι τη στιγμή που η Μαρί Κριστίν πέταξε φοβερή ιδέα. Ντουμπάι που έχει και εκπτώσεις!



Λα πρεμιέρ ρεαξιόν ετέ νεγκατίφ. Πρώτον, διότι εγώ όπως ξέρεις από εκπτώσεις δεν ψωνίζω και μην επιμένεις. Είναι ζήτημα ιντεολοζίκ. Και δεύτερον, διότι αυτά τα Εμιράτα, εμένα μου προκαλούν ημικρανίες. Αλλά είπα να το δοκιμάσω, έτσι γι'αλλαγή.



Έβγαλα εισιτήρια, ακύρωσα και το ρεπό της Μαρί Κριστίν για να πάμε ανσάμπλ και βουαλά! Είχα κλείσει λιμουζίν να μας παραλάβει από το αεροπόρτ και να μας πάει απευθείας στο Mall of the Emirates. Πούχω να πάω πολύ καιρό κι άκουσα ότι του κάμανε κάτι εξτενσιόν φορμιντάμπλ και εξτραορντινέρ.



Παρότι στο Παρί έχουμε τα πάντα και μποκού ντε μπουτίκ ελεγκάν, στ'ομολογώ ότι αυτό το Μολ ήταν μία τρε γκραν σουπρίζ. Περίπου χίλια καταστήματα, εκατό ρεστοράν και καφέ, τεάτρ, σινεματογκράφ, ατραξιόν. Τον ατελείωτο έχει, με το που μπήκαμε, χαθήκαμε!



Ευτυχώς που είχε η Μαρί Κριστίν έναν χάρτη και τζι-πι-ές στο τελεφόν, διότι αλλιώς θα μας έψαχνε ακόμα η Ερυθρά Ημισέληνος και το γκόουλντ αλερτ στο τελεβιζιόν. Που έχω φροντίσει να στείλω καλλιτεχνική πόζα -διότι εντάξει να χαθεί κανείς, αλλά το να εμφανίζεται και καθημερινώς ως φοτογκράφ στα μεντιά με το κακό του το προφίλ, αυτό θα ήτο καταστρόφ!



Το Μολ αυτό διαθέτει μποκού ντε σερβίς, όπως παρ εξάμπλ υπηρεσία μεταφοράς. Διότι και πώς να το περπατήσεις τόσα χιλιόμετρα πάνω-κάτω τα ετάζ; Μίσθωσα λοιπόν ένα ωραιότατο όχημα με σοφέρ και μας περιέφερε στους διαδρόμους με στάσεις στα μαγκαζάν που μας ενδιέφεραν. Τρε πρατίκ, θα το εισηγηθώ και στα Γκαλερί Λαφαγιέτ.


Καταλαβαίνεις ότι αρχίσαμε με τα βασικά: ένα Λουί Βουιτόν, έτσι για ζέσταμα.



Το απαστράπτον είναι χαρακτηριστικό του Λουί, αλλά εδώ τόχει παρακάμει. Αν θες τη γνώμη μου, όταν αναγκάζεις τον πελάτη να βάλει τα γυαλιά ηλίου (ρουφώντας τα μάγουλα) για να ιδεί τη βιτρίν, τότε απολύεις τον διακοσμητή του καταστήματος. Βεβαίως πρέπει να σου πω ότι επειδής το χρυσαφί αρέσει πολύ στους Εμιράτους και τόχουνε συνηθίσει και στα σπίτια τους (με σαλονάκι-βρύσες-κρεβάτια-ψυγεία, όλα στο χρυσαφί), έχει γκραν σουξέ η εν λόγω βιτρίν.



Δε'ν'κακό αυτό το πανταλόν. Αν και στου Βερσάτσε εγώ κανονικά δεν πολυψωνίζω διότι δεν μιλιόμαστε με την Ντονατέλα από τότες που της σύστησα ν' αλλάξει πλαστικό. Καθόλου δεν της είχε αρέσει το σχόλιό μου ότι μου θυμίζει πλέον κάτι σε ψάρι, αλλά στ'ορκίζομαι δεν εννοούσα μπακαλιάρο, σκουμπρί ή κουτσομούρα, μη-χειρότερα. Ίσως μπαρμπούνι. Πούναι και κόκκινο σα να βγήκε μόλις από το σολάριουμ. Τέλοσπάντων, δεν μιλιόμαστε. Και επειδής επιμένεις, μου θυμίζει ροφό.



Ένας καλός λόγος να κάμεις παιδιά είναι το να τα ντύνεις στου Μπέρμπερι. Αυτά τα ρούχα είναι απλώς σουπέρμπ! Σε σημείο που έβαλα τη Μαρί Κριστίν να ρωτήσει αν θα μπορούσε να μου κάμει το έξτρα έξτρα λαρτζ ενός αριστουργηματικού πουλόβερ για τρίχρονους. Πόσα κιλά πρέπει να χάσω; Ιμποσίμπλ, πάμε παρακάτω!


Αυτό το αίθριο είναι ίσως το πιο σεντράλ σημείο του Μολ. Γυαλί και μέταλλο σε όλη την οροφή, σου κάμει κάτι σε παριζιέν. Σαν στο σπίτι μου, ένιωσα ξαφνικά. Σε σημείο που έδωσα εντολή στη Μαρί Κριστίν, να περάσει με παρκετίνη τα δάπεδα. Και με κοίταζε το πτιτ φιγ, σα να μούστριψε η βίδα.



Όσο περνούσε η ώρα, τόσο πύκνωνε ο κόσμος. Σε κάποια φάση, η Μαρί Κριστίν τα χρειάστηκε με την κοσμοπλημμύρα, της ήρθε ο ντοβρουτζάς και ταβλιάστηκε σε κάτι σκαμπό μεταμονδέρν για κάνα εικοσάλεπτο ώσπου να συνέλθει.



Εγώ βρήκα ευκαρία να πεταχθώ στο Άπλ Στορ για να πάρω το καινούργιο άι-φον. Ήμουν ανάμεσα στο χρυσό, το μαύρο και το ασημί και για να μην με κακοκαρδίσω, τα πήρα και τα τρία.



Τρία που πήρα εγώ και τρία που πήρε ο Εμιράτος παραδίπλα για τις τρεις του συζύγους, έκαμε τζίρο το μαγκαζάν.



Γενικά εδώ στα Εμιράτα, αν δεν έχεις τουλάχιστον το τελευταίο άι-φον, δεν σε κάμουμε παρέα και απορούμε και που υπάρχεις.



Ξεύρω ότι το νουάρ ντύσιμο των γυναικών απωθεί πολλούς εουροπεέν, αλλά αν το δεις λιγάκι κρεατίφ, (α) σου κόβει κιλά και (β) κάμει ωραιότατο κοντραστ με την άσπρη κελεμπία των αντρών. Άσε που είτε άντρας είσαι, είτε γυναίκα, δεν χρειάζεται να πονοκεφαλιάζεις σακ ζουρ, για το τι θα φορέσεις. Τρε πρατίκ!



Βεβαίως υπάρχουν και τα ντισαβαντάζ. Μποκού ντεζ ομ δεν φοράνε πανταλόν κάτω από την κελεμπία. Και επειδής το άσπρο είναι αποκαλυπτίκ, διαγράφεται το σλιπ του μεσιέ Αλί και Τρισαλί.



Επίσης, αν νομίζεις ότι οι γυναίκες είναι εντελώς άβουλες και βρίσκονται στη σκιά του συζύγου τους, κάνεις τεράστιο λάθος. Μπορεί οι κοινωνικοί κώδικες να είναι τουτ-α-φε ντιφεράντ και πράγματι οι ρόλοι να είναι διακριτοί, αλλά οι γυναίκες λαμβάνουν πολύ περισσότερες ντεσιζιόν απ'όσο φαίνεται και οι άντρες είναι πολύ πιο υποτακτικοί στη μαμά ή στη σύζυγο απ'όσο θέλουν να δείχνουν.



Το να περιμένει ο σύζυγος υπομονετικά σε κάποια γωνία και νάχουν ξεχυθεί οι κυρίες για αχαλίνωτο σόπινγκ με τις κάρτες, είναι τρε σύνηθες και καθόλου μην το γελάς. Ουί, το χρήμα κυλάει άφθονο στα Εμιράτα και -με πληγώνει αυτό που θα πω- τέτοιο εστετίζμ δεν βρίσκεις πια ούτε στο Παρί.



Αλλά αυτά είναι τα ριζουλτάτ της γκλομπαλιζασιόν -μου τόχει πει εμένα και η αστρολόγος μου. Αλλού το χάνεις το χρήμα, αλλού το βρίσκεις. Που θα βρεθούμε μία μέρα από τα ρετιρέ του Σαγιό, νάμαστε υπόγεια κάτω από τον κάθε Σαχλό.


Κάτι τέτοιες νουάρ σκέψεις έκανα με ύφος στοχαστίκ δίπλα σε ένα φοντάν με κάτι χρυσά άλογα, όταν θυμήθηκα με τρόμο τη Μαρί Κριστίν που την είχα ξεχάσει στο σκαμπό.


Περιττό να πω ότι βολόδερνα επί σαράντα και πλέον λεπτά, ώσπου να καταλάβω ποιο ήτο το σωστό ντιρεξιόν. Πάει και τελείωσε, εγώ σε μολ που υπερβαίνει σε μέγεθος την Πλας ντε λα Κονκόρντ, δεν ξαναπατάω. Τ'ορκίζομαι που να μη σώσω να δω την Τερέζ Οντέτ ντε λα Μπουκλέ, να τη γιουρτώνουνε σε προεκλογική συγκέντρωση της Μαρί Λεπέν.



Και σε εκπτωτικά μαγκαζάν καταδέχτηκα να μπω, και στα απολεσθέντα απευθύνθηκα, αλλά η Μαρί Κριστίν πουθενά. Σε σημείο που άρχισα να τρομοκρατούμαι ότι θα απόμενε το ποβρ φιγ να περάσει το υπόλοιπον της ζωής του ανάμεσα στα ετάζ αυτού του μολ και ίσως το βρίσκανε μετά από χρόνια σε κάποιο ξεστοκάρισμα των Zara. Που μεταξύ μας, δεν υπάρχει χειρότερο. Ίσως το χτένισμα του νουβό Πρεζιντάντ ντεζ Ετάζ Ουνί ντε λ'Αμερίκ. Και οριακά.



Εντέλει, η Μαρί Κριστίν βρέθηκε χαμένη σε κάτι κυλιόμενες σκάλες. Την βρήκα σε οικτρή ψυχολογική κατάσταση. Πρώτον, διότι είχε δει τις τιμές στου Κριστιάν Λουμπουτέν.



Και δεύτερον, διότι είχε ολωσδιόλου πιστέψει πως την απαράτησα και πως θα έπρεπε να αναζητήσει τραβάιγ σε κάποιο μαιζόν λοκάλ. Και πως θα έπρεπε να κυκλοφορεί πλέον με την ειδική απαξιωτική στολή που φορά το υπηρετικό περσονέλ.



Με τούτα και με κείνα, συγχύστηκα και μου χάλασε το κέφι για ψώνια. Πήρα τη Μαρί Κριστίν και την επήγα να την κεράσω. Να ξεχαστεί το καημένο, τέτοια λαχτάρα που τράβηξε.


Προσπεράσαμε επιδεικτικά την Αντζελίνα. Παρότι γνωρίζεις την αδυναμία πούχω στα γλυκά της, κατανοείς ότι δεν μπορώ να συμβιβαστώ με το ιμιτασιόν, όταν έχω συνηθίσει στο οριζινάλ της Οδού ντε Ριβολί, απέναντι από το Λούβρο.


Η Μαρί Κριστίν επέμεινε να κάτσουμε σε ένα ρεστοράν γκρεκ που φαινόταν κάπως σικ, αλλά αρνήθηκα κατηγορηματικώς.


Μα με σκέφτεσαι εμένα στα Εμιράτα να τρώω μουσακά; Τρε μπανάλ και ιναξεπτάμπλ.


Εντέλει καθίσαμε σε ένα τρε ελεγκάν ρεστοράν που θύμιζε κάπως το σαλέ πούχουμε στο Σαμονί-Μον Μπλαν. 


Κι εκεί που κοίταζα το μενού με τα οντέβρ, αρχίζει η Μαρί Κριστίν να φωνάζει ¨Τομπέ λα νέζε¨. Αρχικώς νόμιζα πως είδε κάπου τον Ανταμό, διότι το χιόνι το απέκλεια ως ενδεχόμενο. Ήμεθα τελοσπάντων και εν τω μέσω της ερήμου, δεν γίνονται αυτά τα πράματα και μην επιμένεις.


Ύστερα κοίταξα προς την κατεύθυνση που έδειχνε η Μαρί Κριστίν και δεν επίστευα στα μάτια μου. Μία τεράστια χιονισμένη πλαγιά εβρισκόταν ακριβώς δίπλα μας και κόσμος πολύς να ανεβοκατεβαίνει με τα σκι καταχαρούμενος ωσάν να ήμασταν στις Άλπεις. Μην παρέλειψα πάλι το χάπι για την πίεση; Μην μούρθε η σκοτοδίν από το πολύωρο ταξίδι με το αβιόν κι ύστερα όλα αυτά τα χιλιομέτρ μέσα στο μολ; Η Μαρί Κριστίν έσπευσε να με καθησυχάσει, εξηγώντας μου ότι επρόκειτο για μία στεγασμένη πίστα πούχουν στήσει εντός του εμπορικού κέντρου οι Εμιράτοι, προκειμένου να κάμουν τα χειμερινά τους σπορ.



Κατόπιν και αυτών των εξελίξεων, απεφάσισα ότι Παρί και πάλι Παρί. Να ξεύρεις επιτέλους, τί να φορέσεις και πώς να συμπεριφερθείς. Να διαβάζεις την πρόγνωση στη Λε Μοντ και νάσαι σίγουρος πως ο καιρός θα είναι είτε ηλιόλουστος, είτε βροχερός, είτε χιονισμένος. Ένα-ένα και όχι τουτ-ανσάμπλ. 


Ουί-ουί, ετούτος ο κόσμος είναι τρε κομπλικέ πουρ μουά. Και το αποφάσισα. Θα ρουφήξω τα μάγουλα, θα φορέσω τα γυαλιά ηλίου, θα κάμω την καρδιά μου πέτρα και θα πάω επίσκεψη στην Τερέζ Οντέτ ντε λα Μπουκλέ. Όχι με άδεια χέρια, προς Θεού. Αλλά με ωραιότατο δώρο που της πήρα από ένα μαγκαζάν λοκάλ. Μία μπούρκα έξτρα λαρτζ. Να τη φορέσει η γυναίκα από την κορφή μέχρι τα νύχια, ν'απαλλαγεί από το άγχος της τριχόπτωσης, ν'απαλλαγούμε κι εμείς από δαύτην. 

8 σχόλια :

  1. με αυτες τις χωρες είμαστε τόσο μακριά στα πάντα όλα ,που λενε και στο χωριό μου ,που ούτε απ'έξω δεν θέλω να περασω!Δωρεάν εισιτηριο να μου δωσεις ,ειλικρινα δεν παω με τιποτα.Και προς τι να μπορω να αγορασω τα λουμπουτεν και Μπέρμπερι και να φοραω την μπουργκα ;Πώς θα κανω επίδειξη στη γειτονισσα και στις πτωχες φιλεναδες μου ; Α ,αλλιως εχουμε συνηθισει εδω πτηνό!Ζουμε για την επίδειξη!
    Μαρτυρα τι ψωνισες όμως και άσε αυτα που ξερεις!
    Μπονζούρ Πίγκου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ μεγάλο το cultural distance με αυτές τις χώρες, Νάσια μου. Και πράγματι ο συνδυασμός καταναλωτικής υπερβολής και προκλητικού πλούτου με την κελεμπία, την παντόφλα και την μπούρκα αποτελούν ένα μάλλον οξύμωρο σχήμα, τουλάχιστον στα δικά μας τα μάτια. Το κακό είναι πως και εδώ, ο πλουτισμός δεν συνοδεύεται με αντίστοιχη άνοδο του μορφωτικού επιπέδου και της πνευματικής καλλιέργειας. Είναι μεγάλη συζήτηση και υπόσχομαι να επανέλθω για να την κάμουμε κάποια στιγμή με πιο σοβαρούς όρους.

      Όσο για τα ψώνια μου, επειδής δεν είμαι ιδιαιτέρως καταναλωτικός, είναι μάλλον ανάξια λόγου: καναδυό μπλουζάκια με φαντεζί στάμπες και ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια για τρέξιμο.

      Μπονζούρ Νάσια!

      Διαγραφή
  2. αγαπημενο μου πουλι σας λατρευω ( το τρε με αξαν αλξη στην επισκεψη ομπαμα) και θα ηθελα και εγω να με παρεις ( παλι με την ιδια αξαν αλεξη ) σε ενα ταξιδι σου με αγνωστο προορισμο ( ρισμο παλι με αξαν αλεξη που ειναι και γαμω τους αγγλομαθεις)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ντίαρ Άσωτε, γιου νόου ότι σου έχω αδυναμία και ντεν μπορώ να σου αρρρρρνηθώ το οτιντίποτε. Επομένως προσαρμόζομαι στο άξεντ του Αλέξης, σε παίρνω από το χέρι και φύγαμε για άγνωστο ντεστινέισον. Έτσι κι αλλεώς, η Ελλάντα ντεν είναι και για χόουρταση.

      Kisses! ΧΧΧ
      The bird.

      Διαγραφή
  3. Πολύ μου είχε λείψει το σνομπ πιγκουινάκι και πολύ απόλαυσα τη σημερινή βόλτα, αν και μεταξύ μας χιλιοζαλίστηκα με όλα αυτά τα πάνω-κάτω, αριστερά-δεξιά! Σ'ευχαριστώ πολύ. Μου έφτιαξες τη διάθεση! :)
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μας διασκέδασες ξεναγώντας μας με χιούμορ σε ένα φαντασμαγοριό μέρος που δεν θα ήγαινα ποτέ!!!!!!!!!Χα χα χα χα Να σαι καλά για το γέλιο που μου προκάλεσες Πιγκουϊνο μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ούτε στο δικό μας το cosmos , δεν μου αρέσει να πηγαίνω. Από τις φωτογραφίες μόνο ζαλίστηκα κι εγώ σαν τη Μαρί Κρίστι.
    Απόλαυσα την ωραία ξενάγηση. Την άλλη φορά που θα πας, θυμίσου να μου φέρεις μια δαχτυλήθρα για τη συλλογή μου.
    Τιιιιιί, δεν κεντάνε οι Ντουμπάι ότισες;
    Ο μοντιέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ούτε στο δικό μας το cosmos , δεν μου αρέσει να πηγαίνω. Από τις φωτογραφίες μόνο ζαλίστηκα κι εγώ σαν τη Μαρί Κρίστι.
    Απόλαυσα την ωραία ξενάγηση. Την άλλη φορά που θα πας, θυμίσου να μου φέρεις μια δαχτυλήθρα για τη συλλογή μου.
    Τιιιιιί, δεν κεντάνε οι Ντουμπάι ότισες;
    Ο μοντιέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε μου λιγάκι τσίου.